Vapaa kuvaus

s-posti [email protected] Olen pienestä pitäen uskonut. Syntynyt hedborgilaiseen evankelisuuteen. Edustan Kristus-keskeistä kristillistä, karismaattista katsantoa sekä olen vapaaehtoistyössä eräissä ns. kolmannen sektorin yhteisöissä . Olen toiminut helluntaissa / baptisteissa / elämänsanassa. Nykyisin uskonliikkeessä Toivonseurakunnassa ja luterilaisessa Kristillisessä Työväenyhdistyksessä. Mielenterveyspuolella suosittelisin jokaiselle ihmiselle ratkaisupainotteista, narratiivista lyhytterapia-ajattelua ja olen ns. psykonomi. A-kiltatoiminnassa myös mukana. Olen ennakkoluuloton ja ennakkoasenteeton kanssaihminen. Mottoni "Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko", Gal 5:6b. Ilman uskoa on muutoskyky mahdoton. Suosikkibändit/artistit: Uudistunut Jukka Tolonen kumppaneineen Suosikkileffat: Ben Hur, Kymmenen Käskyä, Egyptin Prinssi, Sound of the Music, Liekit, Vapaaksi Vihasta, Kujanjuoksu, Risti ja Linkkuveitsi Lempikirjat: Novum, IRT, Anteeksiantamisen Voima by Gene Lilly, Armoherätys by Ch.R.Swindoll Vapaa-aikanani: Livejournalisti, runoniekka, vaimoni kera pienten sukulaislasten kanssa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: adventismi Katson tv:stä mieluiten: luonto, matkailu, dokumentit, nyyhkyleffat Kotieläimet: Hämähämähäkki En pidä: Teeskentelystä ja siitä että pihdataan rakastaa-sanan käyttöä. Parhaat matkakohteet: Pitcairn, palestiinalaisalueen Betlehem, Pohjolan Lappi, Haifa, Turun seudun saaret, Berlin, Singapore, Biel/Bienne Sveitsissä, Muehlheim Etelä-Saksassa. Ruoka & juoma: Possu, kebab, Kermaperunat, Cokikset, mieto alkoholi vähäisenä seurajuomana Linkit: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 53:1&rnd=1205393325280, http://www.evank.org, http://youngrensuomi.net/, http://www.reinosav.net/, http://www.wwnet.fi/users/veijone/ind98c.htm, http://www.123-cams.com/live-webcam.php?var=9080&site=http://www.livekotel.com, http://www.raunohelppi.com/index.php, http://www.irr-tv.fi/, Mobiiliraaamattu, Elävä Uutinen. Koulutus: --- Koulut: Merkonomi Ammatti: Eläkeläinen Työskentelen: Vapaaehtoistyössä Ase tai siviilipalvelus: Talousaliupseeri Yhdistykset/kerhot: Mt-yhd. A-kilta, Kristill.Työväen yhd. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

1311

Kommenttia

18023

1. TÄYSI UMPIKUJA - AVIOMIES PELASTAA

HESEKIEL 39:22-29 :

22 Mutta Israelin heimo tulee tietämään, että minä, Herra, olen heidän Jumalansa siitä päivästä lähtien ja aina eteenpäin.

23 Ja pakanakansat tulevat tietämään, että Israelin heimo joutui pakkosiirtolaisuuteen syntivelkansa tähden, koska olivat olleet minulle uskottomat, ja minä kätkin heiltä kasvoni, ja niin minä annoin heidät heidän vihollistensa käsiin, ja he kaatuivat miekkaan kaikki tyynni.

24 Minä tein heille heidän saastaisuutensa ja rikkomustensa mukaan ja kätkin heiltä kasvoni.

25 Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Nyt minä käännän Jaakobin kohtalon ja armahdan kaikkea Israelin heimoa ja kiivailen pyhän nimeni puolesta.

26 Ja häpeänsä ja kaiken uskottomuutensa, jota he ovat minulle osoittaneet, he unhottavat, asuessaan nyt maassansa turvallisina, kenenkään peloittelematta.

27 Kun minä tuon heidät takaisin kansojen seasta ja kokoan heidät heidän vihamiestensä maista, niin minä osoitan heissä pyhyyteni lukuisain pakanakansain silmien edessä.

28 Ja he tulevat tietämään, että minä, Herra, olen heidän Jumalansa, kun minä, vietyäni heidät pakkosiirtolaisuuteen pakanakansojen luokse, kokoan heidät omaan maahansa enkä jätä sinne jäljelle ainoatakaan heistä.

29 Enkä minä enää kätke heiltä kasvojani, sillä minä vuodatan Henkeni Israelin heimon päälle, sanoo Herra, Herra."

ISRAELIA VIHAAVAT TUOMITSEVAT ITSENSÄ LOPULTA

Ilm 13:5
    Ja sille annettiin suu puhua suuria sanoja ja pilkkapuheita, ja sille annettiin valta tehdä sitä neljäkymmentä kaksi kuukautta.

Jer. 25:33
    Ja Herran surmaamia on oleva sinä päivänä maan äärestä maan ääreen. Ei heille pidetä valittajaisia, ei heitä koota eikä haudata; he tulevat maan lannaksi.

ISRAEL PYSYY OMAISUUSKANSANA

Jer. 33:9
    Ja tämä kaupunki on oleva minulle kunniaksi ja iloksi, ylistykseksi ja kirkkaudeksi kaikkien maan kansojen edessä, jotka kuulevat kaiken sen hyvän, minkä minä sille teen; he peljästyvät ja vapisevat kaikkea sitä hyvää ja kaikkea sitä onnea, jonka minä sille annan.

Hes. 38:12
    Sinä aiot saalista saada, ryöstettävää ryöstää, ojentaa kätesi raunioita kohti, jotka on saatu asutuiksi, ja kansaa kohti, joka on koottu pakanakansain seasta, joka on hankkinut karjaa ja omaisuutta ja ASUU MAAN NAVASSA.

ANTTI
  2. Vastaan sinulle laiton
    Kirjoittanut: Ellen White 7.4.2007 klo 10.01

Oletko pukeutunut häävaatteisiin?
    ==========================

Ellen White vastaa minulle kysymyksellä. Niinpä minä myös vastaan kysymyksellä.
    Väität olevasi uusi Israel ts. Karitsan morsian - miksi Antti tyytyisi häävieraan asemaan?

Mutta KUULIAISUUDEN ILOSTA minulla on paljonkin sanottavaa näin Pääsiäis-ilon aikaan.
    Tulen täydelliseksi ilossa, kun Isä vastaa rukouksiini Jeesuksen ansiosta.
    Kuuliaisuus on armotalouskauden hyväksi käyttöä - ristin arvostamista se.

JOH 16:22-24 ILO HERRASSA ON TEIDÄN VÄKEVYYTENNE, (Jes 30:15, Gal 5:22, Ps 30:5-6)

22 Tekin tunnette nyt tuskaa, mutta minä näen teidät vielä uudelleen, ja silloin teidän sydämenne täyttää ilo, jota ei kukaan voi teiltä riistää. [Luuk. 24:52; Joh. 20:20].

23 Sinä päivänä te ette kysy minulta mitään. "Totisesti, totisesti: mitä ikinä te pyydätte Isältä minun nimessäni, sen hän antaa teille. [16:23,24: Joh. 14:13,14+]   
    Jeesus on voittanut maailman.

24 Tähän asti te ette ole pyytäneet mitään minun nimessäni. Pyytäkää, niin te saatte, ja teidän ilonne on täydellinen.   

-------------------------------
    Sapatinviettoni ei ole täydellistä, epämääräisten kymmenyslakien noudattamisesta puhumattakaan. Mutta Kristuksen vanhurskauden vaatteeseen pukeutuneena rohkenen minäkin tavoitella VOITTAJAN PALKINTOA.

Ilm 21:7 Tämä on voittajan palkinto. Minä olen hänen Jumalansa, ja hän on minun poikani. [2. Sam. 7:14; Ps. 89:27; 2. Kor. 6:18]   

_AnttiVKantola_
  3. Antti, oletko rehellinen?
    Kirjoittanut: kiero jättää vastaamatta 7.4.2007 klo 07.20

Uskotko sinä kolmen enkelin sanoman adventistiseen tulkintaan?
    ======================
    Ei ole järin hyödyllistä yhtä erillistä asiaa ruotia, kuten "kolmen enkelin sanomaa", mutta kerrattakoon nyt sitten sitäkin. Raamatun Ilm 14:6-13 vastaan EGW:n "Suuri taistelu".

Nuo 8 jaetta sijoittuvat Jeesuksen ilmestyksessä Johannekselle tiettyyn kohtaan. Mutta adventismissa on niistä tehty lähes pääkohta oman sapattiopin pönkittämiseksi.

En ryhdy sitä oppia tässä mainostamaan. Perustan kaiken sellaisiin näkyihin, jotka on saatu itseltään Jeesukselta ja jo pari tuhatta vuotta sitten. Mitään uutta ratkaisevaa näet ei tule.
    V. 1844 ei osattu uneksiakaan juutalaisten paluusta Lähi-Itään, joten oikein ei ole voitu nähdä Danielia tai Ilmestyskirjaa.

Kolme enkeliä. Jeesuksen Kristuksen ilmestys Johannekselle, 14:6-13.

6 Minä näin taas uuden enkelin, joka lensi korkealla taivaan laella. Hänen tehtävänään oli julistaa ikuinen evankeliumi maan asukkaille, kaikille kansoille, heimoille, kielille ja maille. [Ilm. 8:13 | Mark. 13:10+]   
    7 Hän kuulutti kovalla äänellä: "Pelätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia - - hänen tuomionsa aika on tullut! Kumartakaa häntä, joka on luonut taivaan, maan ja meren ja vesien lähteet." [Ilm. 11:18]   
    8 Hänen jäljessään tuli toinen enkeli, joka kuulutti: "Kukistunut, kukistunut on suuri Babylon, tuo portto, joka iljetyksillään on vietellyt kaikki kansat juomaan vihan viiniä." [Jes. 21:9; Jer. 50:2, 51:8,9; Ilm. 17:5]   
    9 Näiden kahden jäljessä tuli vielä kolmas enkeli, joka kuulutti kovalla äänellä: "Se, joka kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa otsaansa tai käteensä sen merkin, [Ilm. 13:16,17]   
    10 joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan. Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä. [Jes. 51:17; Jer. 25:15; Hes. 23:33 | 1. Moos. 19:24]   
    11 Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen. [1. Moos. 19:28; Jes. 34:10]   
    12 Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen." [Ilm. 13:10]   
    13 Minä kuulin taivaasta äänen, joka sanoi: "Kirjoita: Autuaita ne, jotka tästä lähtien kuolevat Herran omina. He ovat autuaita, sanoo Henki. He saavat levätä vaivoistaan, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä." [Jes. 57:2; Hepr. 4:10]   

Mitä se on?
    Ensimmäinen enkeli vastaa Jeesuksen Kristuksen evankeliumin voittokulusta.
    Enkelparvet, jotka yöllisellä kedolla ilmestyivät paimenille, tulevat yli 2000 vuoden ajan avaamaan suljettuja maita Kristuksen armon evankeliumille.

V. 1844 ei uskottu vielä Israelin exodukseen, joten EGW ei ole voinut ymmärtää oikein Ilmestyskirjaa. Aivan turha siis ottaa kantaa hänen spekulaatioihinsa Danielin tai Ilmestyskirjan suhteen.

6. Evankeliumia saarnataan kaikille kansoille ja siinä palvelevat enkelit ovat avuksi monin tavoin.
    7. Kun pakanain luku alkaa olla vähitellen täysi, kovenee vastustuskin. Antikristuksesta aletaan puhua ja sen kumartamisesta. Niinpä aletaan myös korostaa sitä, että kunnia kuuluu yksin Jumalalle ja pedon puolelle meneviä tulee kohtaamaan tuomio.

8. Toinen enkeli alkaa varoitella petoa ja hänen seuraajiaan kohtaavasta tuomiosta. Jotta ymmärrettäisiin lopun lähenevän ja valvottaisiin.

9-11 Kolmas enkeli sitten jo täsmentää ja koventaa. Selvä tuomio niille, jotka Kristuksen sijasta ottavat pedon merkin. Niin viimeisten päivien ihmiset tulevat itse valinneeksi puolensa.

12-13 Kestävyyttä nyt vaaditaan uskovaisilta. "Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko", Gal 5:6b ja Room 13:10 ja Joh 13:34 - tuo verraton rakkauden tie - tulee nyt koetelluksi. Mutta useimpien rakkaus kylmenee, kun kohtaavat vihamielisyyttä.

KOKONAISUUS

Tämä kolme enkeliä on yksi itsenäinen näky. SEURAAVA näky on sadonkorjuusta. Pedon ajassa Ihmisen Pojalle korjataan satoa, (marttyyrikuoleman kautta oletettavasti). Israelin rajoilla samanaikaisesti sotajoukkoja poljetaan Jumalan vihan viinikuurnaan.

ENNEN kolmen enkelin näkyä Jeesus näyttää Johannekselle ne 144000, "jotka seuraavat Karitsaa mihin ikinä hän menee". Tämä uuden virren laulaminen tapahtuu Siionin vuorella Karitsan kanssa.

"Ovat ostetut ihmisistä esikoiseksi Karitsalle ja Jumalalle". 7. luku selvittää perin pohjin, että tämä 144000 ovat Israelin sukukunnista koottuja messiaanisia juutalaisia. Oma asiansa sitten, mihin em. tapaus sijoittuisi näyssä "kolme enkeliä".

antti
  4. Hesekiel 7 kuvaa Israelin paatumusta ja kertoo Israelin kääntymyksestä.

Tämän päivän Israel on yhä entisenlainen. Kuinka kovaa kuritusta me muut kansat saammekaan, kun Jumalan silmäterä ...

Kunhan pakanain täysi luku on sisälle tullut, niin Herra ottaa Mooseksen peitteen pois koko jäljellä olevan Israelin silmiltä. Kysymys on kolmasosasta lopun päivien israelilaisista. Pelastuvat antikristuksen käsistä, kun Jeesus itse esittäytyy Jerusalemissa.

On ihanaa tietää, että he lopulta näkevät Uuden Liiton Pääsiäisen.

Hes 7:27

27 Kuningas menettää toivonsa, ruhtinas on kauhun vallassa, pelko herpaannuttaa kansalaisten kädet. Minä annan heille heidän vaelluksensa mukaan, minä tuomitsen heidät niin kuin he ovat toisia tuominneet. He tulevat tietämään, että minä olen Herra.

"He tulevat TIETÄMÄÄN, että minä olen Herra"! He tulevat tuntemaan sydämessään Israelin Jumalan ja Messiaan.

Taivaallinen Isämme on uskollinen lupaaja, Hbr 8:7-13. Room 11:25-27.

Israelin pelastuminen, ROOM 11:25-27 :

25 Veljet, jotta ette olisi oman viisautenne varassa, teidän tulee tuntea tämä salaisuus: paatumus, joka on kohdannut osaa Israelin kansasta, kestää siihen asti kun muista kansoista koottava määrä on tullut täyteen. [Joh. 10:16; 2. Kor. 3:14]

26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä. [Jes. 59:20]

27 Ja tämä on minun liittoni heidän kanssaan: minä otan pois heidän syntinsä. [Jes. 27:9; Jer. 31:33,34]

Toivottakaa pääsiäisrauhaa Israelille !
    _AnttiVKantola_
  5. Iloista Pääsiäistä kaikille lukijoille !
    Pääsiäistä uuden liiton Herrassa, Kristuksessa.

Hän sanoo: tulkaa minun tyköni kaikki työtä tekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon. Hän naulitsi ristille sapattilain ja kaiken lain, niin että lainvaatijat eivät enää ole hengellisiä isiämme. Joh 5:17-18.

Hän antaa sydämeen rakkauden, niin että Hänen uutta, selkeää käskyään - rakasta! Joh 13:34 - noudattavina voimme lähestyä rukouksessa suoraan Isää. Joh 14:9.

Jo profetian henki Vanhassa Testamentissa sanoo: uhria ja antia sinä et huolinut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit. Halleluja! Jeesus on nyt ainoa Välimies ihmisen ja Jumalan välillä. Sapatti lait tai muutkaan lait eivät enää määräile tai lainvaatijat. Armonruhtinaan vallassa on KAIKKI.

Rakas lukija, tiedäthän miksi pääsiäistä yhä vietetään? Niinpä - viime kädessä siksi, että Isä kirkastettaisiin Pojassa! Ja jos et löydä mitään syytä, miksi Herra kuulisi rukouksesi, niin siinä on jo yksi syy. Jeesus kuulee ja välittää rukouksesi Isälle - jotta Isä tulisi tunnetuksi maailmassa! Joh 14:12-14. JOH 16:22-27.

JOH 14:12-14 :

12 "Totisesti, totisesti: joka uskoo minuun, on tekevä sellaisia tekoja kuin minä teen, ja vielä suurempiakin. Minä menen Isän luo,

13 ja mitä ikinä te pyydätte minun nimessäni, sen minä teen, jotta Isän kirkkaus tulisi julki Pojassa. [14:13,14: Joh. 15:7, 16:23,24; 1. Joh. 3:22, 5:14,15]

14 Mitä te minun nimeeni vedoten pyydätte minulta, sen minä teen.

JOH 16:22-27 :

22 Tekin tunnette nyt tuskaa, mutta minä näen teidät vielä uudelleen, ja silloin teidän sydämenne täyttää ilo, jota ei kukaan voi teiltä riistää. [Luuk. 24:52; Joh. 20:20]

23 Sinä päivänä te ette kysy minulta mitään. "Totisesti, totisesti: mitä ikinä te pyydätte Isältä minun nimessäni, sen hän antaa teille. [16:23,24: Joh. 14:13,14+]
    Jeesus on voittanut maailman

24 Tähän asti te ette ole pyytäneet mitään minun nimessäni. Pyytäkää, niin te saatte, ja teidän ilonne on täydellinen.

25 "Olen puhunut tästä teille vertauksin. Tulee aika, jolloin en enää käytä vertauksia vaan kerron teille avoimesti kaiken Isästä.

26 Sinä päivänä te esitätte pyyntönne minun nimessäni, enkä minä enää sano, että käännyn Isän puoleen teitä auttaakseni.

27 Rakastaahan Isä itse teitä, koska te olette rakastaneet minua ja uskoneet, että olen tullut Jumalan luota.

Iloista Pääsiäistä ! Toivottaa: antti
  6. "KOLME-ENKELIÄ" ON UPEA NÄYTE VAINOOJISTA

Nikki "kolme-enkeliä" on upea esimerkki siitä tyylistä, millä saatana piinaa tosiuskovia. Jääräpäinen jankutus, vaikka on todistettu eksyttäjäksi. Ja risti sekä Raamattu ylösalaisin, ihan huomaamatta.

Toki Raamattu tietää tällaiset surulliset tapaukset - he ovat ihan tietoisesti turruttaneet tuntonsa ja hekumoivat silloä nautinnolla, että saavat meitä heikkoja vedetyksi mukaansa pimeyteen. (1.Tim.4:1-5).

VAINO KOHDISTUU NIIHIN, JOTKA OVAT SAPATIN HERRAN VAPAUTTAMIA SEKÄ PITÄVÄT KIINNI JUMALAN LAPSEN ASEMASTA - OVAT LAINVAATIJOIDEN YLÄPUOLELLA

JOH 5:17-18.

17 Mutta Jeesus vastasi heille: "Minun Isäni tekee yhäti työtä, ja minä myös teen työtä".
    18 Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi.

1 TIM 4:1-5.

1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja

2 valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty

3 ja jotka kieltävät menemästä naimisiin ja nauttimasta ruokia, mitkä Jumala on luonut niiden nautittavaksi kiitoksella, jotka uskovat ja ovat tulleet totuuden tuntemaan.

4 Sillä kaikki, minkä Jumala on luonut, on hyvää, eikä mikään ole hyljättävää, kun se kiitoksella vastaanotetaan;

5 sillä se pyhitetään Jumalan sanalla ja rukouksella.

TAPATTAVAT ARMON LAPSIA KUIN PAAVALI SAULUKSENA

Joh. 16:2
    He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle.

Tälläkin "kristinusko" -foorumilla voimme nähdä, että seitsemännen päivän adventistit ovatkin itse asiassa seitsemännen päivän vainoojia. Ovat siitä ylpeitä niinkuin kunnon fariseuksen tuleekin olla ylpeä lainvaatimisesta.

antti
  7. ETSII KENET SAISI NIELLÄ

Kuten tiedämme, paholainen väärsitää kaiken; se kääntää Raaatun ja ristin ylösalaisin. Ja esiintyy valkeuden enkelinä sekä antikristuksena.
    Totuus Totuudesta - Kristuksesta - on, että hän erityisesti sapatin kumoamisesta joutui ristille. Sekä siitä, että Jumalan Pojaksi itseään väitti.

Adventsimi raivostuu kumpaisestakin totuudesta - aivan kuten muinaiset lainvaatijat.

JOH 5:17-18.

17 Mutta Jeesus vastasi heille: "Minun Isäni tekee yhäti työtä, ja minä myös teen työtä".
    18 Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi.

Älä ole niin älytön, että menisit takaisin lain orjuuteen - älä vaihda Jumalan lapsen asemaa ihmisten orjana olemiseen! On taistelu henkivalloissa ja lainvaatijat ovat pimeyden puolella; minun Raamattuni mukaan.

Gal 3:1-6:

1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
    2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
    3 Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?
    4 Niin paljonko olette turhaan kärsineet? -jos se on turhaa ollut.
    5 Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta,
    6 samalla tavalla kuin "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"?

PAATUNEET FARISEUKSET VIETTELEVÄT TOSIUSKOVIA

1. Tim. 4:2
    Valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty.

antti
  8. KATEUS VÄISTYKÖÖN

Miksi niitä kadehditaan, joilla on henkilökohtainen ja avoin isä-lapsi suhde isälliseen Isään?

Sillä jokaisella se mahdollisuus on. KAIKKI PERUSTUU LAPSEN ASEMAAN. Eikä Jumala lainkaan näe lainnoudattamistamme, sapattitapojamme tai kymmenysuskotteluamme. Vaan Hän näkee meidät Isästä riippuvaisina ja riippuvina lapsinaan.

Jumalan poikien ja Jumalan tyttärien vapautta Kristuksessa on alusta asti kadehdittu ja vainottu.
    Jo Edenissä sielunvihollinen rikkoi tuon idyllin - mutta Jeesus purki erottavan muurin.

Galatalaiskirje:
    2:4 Noiden pariimme luikertaneiden valheveljien tähden, jotka orjuuttaakseen meitä olivat hiipineet vakoilemaan vapauttamme, mikä meillä on Kristuksessa Jeesuksessa,

ADVENTISMI (=E.G.WHITEN raamattu: "SUURI TAISTELU") VAINOAA JEESUKSEN JÄLKELÄISIÄ SAMASTA SYYSTÄ KUIN ALKUPERÄISET LAINVAATIJAT:

1. JEESUS KUMOSI SAPATIN
    2. JEESUS PYSTYTTI VANHURSKAUTENSA KAUTTA SUORAN ISÄ-LAPSI SUHTEEN

3. HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ ! SE OHITTAA SAPATIN JA KAIKEN LAIN VAATIMISEN

Johanneksen evankeliumi:
    5:18 Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi.

JUMALA EI HÄPEÄ TUNNUSTAUTUA ISÄKSEMME

MATTEUKSEN EVANKELIUMI:

6:8 Älkää siis olko heidän kaltaisiaan; sillä teidän Isänne kyllä tietää, mitä te tarvitsette, ennenkuin häneltä anottekaan.

6:14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi.
    6:15 Mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.

6:26 Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne?
    6:32 Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.

7:11 Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa sitä, mikä hyvää on, niille, jotka sitä häneltä anovat!

10:20 Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä.

10:29 Eikö kahta varpusta myydä yhteen ropoon? Eikä yksikään niistä putoa maahan teidän Isänne sallimatta.
    18:14 Niin ei myöskään teidän taivaallisen Isänne tahto ole, että yksikään näistä pienistä joutuisi kadotukseen.
    Luuk 12:32
    Älä pelkää, sinä piskuinen lauma; sillä teidän Isänne on nähnyt hyväksi antaa teille valtakunnan.

JOH 20:17
    Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö."

2.Korinttolaiskirje:
    6:18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias."

LAINVAATIJAT TAHTOISIVAT ISÄN PAIKAN

Matt 23:9
    Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa.

Johanneksen evankeliumi:
    6:49 Teidän isänne söivät mannaa erämaassa, ja he kuolivat.
    8:41 Te teette isänne tekoja." He sanoivat hänelle: "Me emme ole aviorikoksesta syntyneitä; meillä on yksi Isä, Jumala."
    8:42 Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.

8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
    8:56 Aabraham, teidän isänne, riemuitsi siitä, että hän oli näkevä minun päiväni; ja hän näki sen ja iloitsi."

Hebrealaiskirje:
    3:9 jossa teidän isänne minua kiusasivat ja koettelivat, vaikka olivat nähneet minun tekojani neljäkymmentä vuotta.

Matteuksen evankeliumi:
    26:63 Mutta Jeesus oli vaiti. Niin ylimmäinen pappi sanoi hänelle: "Minä vannotan sinua elävän Jumalan kautta, että sanot meille, oletko sinä Kristus, Jumalan Poika."
    26:64 Jeesus sanoi hänelle: "Sinäpä sen sanoit. Mutta minä sanon teille: tästedes te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä."

26:65 Silloin ylimmäinen pappi repäisi vaatteensa ja sanoi: "Hän on pilkannut Jumalaa. Mitä me enää todistajia tarvitsemme? Katso, nyt kuulitte hänen pilkkaamisensa.

antti
  9. "Puhut vain tuomionjulistusvaiheesta", inttää Seraja-m55.

TUOMIO ON OIKEA - SIKSI SE ON VASTA LOPUSSA

Tietysti otin ruodittavaksi pahimman eksytyksen, sillä mahdotonta on koko paksua kirjaa (EGW:Suuri taistelu) pienellä foorumilla alkaa tyhjäksi todistaa.
    Sitäpaitsi, pieni näyte riittää, kun on keskeisestä asiasta kyse. On outoa, että Raamattu ei kelpaa auktoriteetiksi, vaan "Suuren taistelun" avulla tulkitaan Raamattua.

Meillä on jo nyt valta sitoa ja päästää ja me kerran tulemme maailmaa tuomitsemaan so. 1000-vuotisessa. Enkelit eivät koskaan ole todistajain pilvi tai tuomareita - nehän ovat palvelevia henkiä.
    Näin Raamatun mukaan, jonka kirjan Jumala takaa. Ellen taas on itse vastuussa tekstistään.

TUOMIO ON TÄNÄÄN

Läsnä on tietynlainen tuomiopäivä, muttei Ellenin väittämä 1844 alkaneen mukainen.
    Jos me tuomitsisimme itsemme, ei meitä enää tuomita, sanoo Sana. Opimme virheistämme ja lopussa kiitos seisoo.
    Sanoohan Jeesus, ettei hän ole tullut tuomitsemaan, vaan pelastamaan.
    Hän muistuttaa, että se sana, jonka hän on lausunut, tuomitsee meidät viimeisenä päivänä, ellemme ole sitä vastaan ottaneet.

Onhan niin, että meidät tuomitaan joko kuolemaan tai elämään sen mukaan, olemmeko uskoneet häneen vai emme. Tekomme osoittavat, miten on. "Tutkiva tuomio" on hyvä sana sille, että tutkimme itseämme ja ojentaudumme.

Raamattu ja "Suuri taistelu" ovat sovittamattomassa ristiriidassa. Ajatellaanpa vaikkapa vain yhtä asiaa. 1000 vuotta muka kestää tuomitseminen. Oikeasti se käy silmänräpäyksessä, sillä Jumalan maailma on ajaton.

Ellen GW pitää totuutta vääryyden vallassa, sen voi todeta jokainen, joka rakastaa totuutta. Ei meidän tehtävämme ole puolustaa Ellenin oppia, vaan puolustaa Kristuksen oppia.

Daniel 7:10-11 puhuu pedon (antikristus) ja sen joukkojen tuomitsemisesta, mutta tuomion ajankohtaa ei ole oikeus sen kohdan perusteella määritellä tarkoin.

Jakeet 25 ja 26 puhuvat uudelleen samasta asiasta - antikristuksen nopea nousu ja loppu. Raamattu ei ole nähnyt aiheelliseksi mainita pedon lopullisesta tuomiosta siinäkään yhteydessä sen tarkemmin.

On mieletöntä yhdistää Dan 7:10 ja 1 Piet 4:17. Sillä 1 Piet 4:12-19 kertoo kärsimyksistä iloitsemisesta. Tuomion alkamisella viitataan juuri siihen, että on aika tutkia itseään, tuomita itsensä ja niin olla kärsivällinen ylösnousemuksen odottaja. Pietari siis ROHKAISEE iloiten valmistautumaan Jeesuksen toiseen tulemukseen.

Kestämme helteen - väärämielisten taholta tulevan tuomitsemisen - kun kaunistaudumme sisäisesti. Tästä on kyse 1 Piet 4:17:sta. Sen sijaan Dan 7:10 viittaa pedon lyhyen valtakauden kukistumiseen ja sen kaudesta annettavaan tuomioon.

Roomalaiskirje:
    1:18 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa.

antti
  10. VALTA ON SINUN

Luukkaan evankeliumi:
    16:16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.

Markuksen evankeliumi:
    11:24 Sentähden minä sanon teille: kaikki, mitä te rukoilette ja anotte, uskokaa saaneenne, niin se on teille tuleva.

Luukkaan evankeliumi18:5-8:

18:5 niin kuitenkin, koska tämä leski tuottaa minulle vaivaa, minä autan hänet oikeuteensa, ettei hän lopulta tulisi ja kävisi minun silmilleni.'"
    18:6 Niin Herra sanoi: "Kuulkaa, mitä tuo väärä tuomari sanoo!
    18:7 Eikö sitten Jumala toimittaisi oikeutta valituillensa, jotka häntä yötä päivää avuksi huutavat, ja viivyttäisikö hän heiltä apuansa?
    18:8 Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"

Matteuksen evankeliumi:
    18:18 Totisesti minä sanon teille: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on oleva sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te päästätte maan päällä, on oleva päästetty taivaassa.

MATT 7:29
    Sillä hän opetti heitä niinkuin se, jolla valta on, eikä niinkuin heidän kirjanoppineensa.

MATT 16:19
    Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."

Matteuksen evankeliumi:
    28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
    28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

JOH 15:7
    Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen.

Pääsiäisterveisin:

Jumalan Poika