Niin, kuka on oikea juutalainen uudessa liitossa? Ketkä kuuluvat Jumalan kansaan? Kysymyksiä joihin saamme vastaukset Jumalan sanasta.
Room. 9-11.luvut.
Juutalaiset lainopettajat olivat selittäneet, että todellinen Israel on se Israel, joka noudattaa tinkimättömästi lakia. Mutta Paavali ei voinut turvautua tähän selitykseen, sillä hän aikaisemmin totesi ettei kukaan ihminen ollut noudattanut lakia täydellisesti.
Aabraham julistettiin vanhurskaaksi uskonsa perusteella. Aabrahamin lapsia eivät siis ole lihalliset lapset, vaan ne jotka ovat vastaanottaneet armahduksen. Tosi Israel on uskosta vanhurskautettujen yhteisö. Täten Israeliin voivat kuulua nekin pakanat jotka uskovat Aabrahamin tavoin Kristukseen.
Paavalin julistaman evankeliumin mukaan Jumala tekee jumalattomista vanhurskaita, kun nämä uskovat häneen Aabrahamin tavoin. Sen sijaan israelilaiset, jotka luulevat lain tekojen perusteella ansaitsevansa vanhurskauden, jäävät sitä ilman.
Koska lakia ei kukaan noudata täydellisesti, sen pitämisellä ei voi pelastua. Jos juutalaiset yrittävät pelastua lain pitämisellä he epäonnistuvat, sillä vain Jeesus on sen täysin pitänyt. Hyljätessään Messiaan he jäivät toivottomalle tielleen lain kanssa.
Havaitsemme että, suhde Jeesukseen ratkaisee sen, ketkä kuuluvat tosi Israeliin. Tämä koskee kaikkia ihmisiä, niin juutalaisia kuin kreikkalaisia tai mitä muuta kansaa tahansa. Pelastus on tarkoitettu kaikille.
Kun pakanat ja messiaaniset juutalaiset kasteessa liitetään siihen öljypuuhun, täyttyy Israelin lukumäärä ja näin on koko Israel pelastuva.
Tämä valtava näkemys selvittää monia ongelmia. Meidän ei tarvitse pohtia, mikä on Vanhan testamentin ja Uuden testamentin seurakuntien erona. Jumalan kannalta katsoen on vain yksi seurakunta. siihen kuuluvat kaikkien aikojen valitut ja uskolliset. Jumala ei ole istuttanut kun vain yhden puun. Jumalalla on vain yksi kansa. se kansa on tosi Israel.
Jotkut tekevät vieläkin eron juutalaisten ja muiden kansojen välillä ja selittävät, että edellisille kuuluu sellaisia Jumalan lupauksia, jotka eivät kuulu muiden kansojen edustajille. Tällainen on vastoin uuden liiton evankeliumia, ja se vähentää Jumalan ikuisen pelastussuunnitelman suuruutta ja kirkkautta.
Jumalan Tosi Israel
6
159
Vastaukset
- Väärä profeetta?
Adventistit Ruandassa tappoiva6t toisiaan kirkossa ja kirkon ulkopuolella...kuten Aatun Valtakunnassa aikanaan?
Onko Ellenismi osa Katolista ja kekumallista kansallissosialismia...osallistujien mielipiteitä kuunnellessa...osuu oikeaan tuo johtopäätös?
Joten SDA ja SDP ovat vaarallisia kansanliikkeitä molemmat?!- Sopii kuvaan
..Runadassa toistui Paholaisen orjuuden paatos?!
Varokaa vääräuskoisia...teoistaan he paljastavat itsensä väärän opin kannattajiksi?!
ISRAEL ON YHÄ SE JALO OLIIVIPUU - AINOA PYSYVÄ
Eksytyksille on tyypillistä puhua totuuden vierestä - kuitenkin täyttäö valhetta. "kolmen-enkelin" viheliäisessä sepustuksessa on nähtävissä se viha, jota itse satana tuntee Israelia, tuota Jumalan silmäterää kohtaan.
Tutkikaapa nuo Roomalaiskirjeen 9-11 luvut; minä laitan tähän muutaman jakeen, jotka käsittääkseni ovat aiheen avainjakeita Raamatussa - uskovaiset oksastetaan alkuperäiseen Israeliin.
ROOM 11:23-24 - ISRAEL YHÄ OMAISUUSKANSA
23 Mutta nuo toisetkin, jos eivät jää epäuskoonsa, tulevat oksastettaviksi, sillä Jumala on voimallinen oksastamaan ne jälleen.
24 Sillä jos sinä olet leikattu luonnollisesta metsäöljypuusta ja vasten luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun, kuinka paljoa ennemmin nämä luonnolliset oksat tulevat oksastettaviksi omaan öljypuuhunsa!
ROOM 11:17-18 ISRAELIIN OKSASTETTAVIA ME
17 Mutta jos muutamat oksista ovat taitetut pois ja sinä, joka olet metsäöljypuu, olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa osalliseksi öljypuun mehevästä juuresta,
18 niin älä ylpeile oksien rinnalla; mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan kannata juurta, vaan juuri kannattaa sinua
ROOM 11:26
26 ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.
antti- omaisuuskansana
hylätessään Messiaan, on Jumalalla kuitenkin omaisuuskansa ja se on kasvava maailmanlaajuinen Adventtiseurakunta. Jäsenmäärä lähentelee 16 000 000 ja sapattikirkossa kävijöitä yhteensä 28 000 000. Juutalaisia on jo vähemmän kuin Jumalan Israelia. Toki Jumalalla on muissakin seurakunnissa kansaa, vilpittömiä kristittyjä, jotka elävät uskossa saamansa valon ukaisesti, mutta kun adventtitotuus ja sapatti asia tulee heidän eteensä, heidän on tehtävä valintansa, liittyäkö Jumalan Isrraeliin vai jäädä Babyloniin!
- tämän?
omaisuuskansana kirjoitti:
hylätessään Messiaan, on Jumalalla kuitenkin omaisuuskansa ja se on kasvava maailmanlaajuinen Adventtiseurakunta. Jäsenmäärä lähentelee 16 000 000 ja sapattikirkossa kävijöitä yhteensä 28 000 000. Juutalaisia on jo vähemmän kuin Jumalan Israelia. Toki Jumalalla on muissakin seurakunnissa kansaa, vilpittömiä kristittyjä, jotka elävät uskossa saamansa valon ukaisesti, mutta kun adventtitotuus ja sapatti asia tulee heidän eteensä, heidän on tehtävä valintansa, liittyäkö Jumalan Isrraeliin vai jäädä Babyloniin!
Galatalaiskirje:
3:17 Minä tarkoitan tätä: Jumalan ennen vahvistamaa testamenttia ei neljänsadan kolmenkymmenen vuoden perästä tullut laki voi kumota, niin että se tekisi LUPAUKSEN mitättömäksi. omaisuuskansana kirjoitti:
TÄYSI UMPIKUJA - AVIOMIES PELASTAA
HESEKIEL 39:22-29 :
22 Mutta Israelin heimo tulee tietämään, että minä, Herra, olen heidän Jumalansa siitä päivästä lähtien ja aina eteenpäin.
23 Ja pakanakansat tulevat tietämään, että Israelin heimo joutui pakkosiirtolaisuuteen syntivelkansa tähden, koska olivat olleet minulle uskottomat, ja minä kätkin heiltä kasvoni, ja niin minä annoin heidät heidän vihollistensa käsiin, ja he kaatuivat miekkaan kaikki tyynni.
24 Minä tein heille heidän saastaisuutensa ja rikkomustensa mukaan ja kätkin heiltä kasvoni.
25 Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Nyt minä käännän Jaakobin kohtalon ja armahdan kaikkea Israelin heimoa ja kiivailen pyhän nimeni puolesta.
26 Ja häpeänsä ja kaiken uskottomuutensa, jota he ovat minulle osoittaneet, he unhottavat, asuessaan nyt maassansa turvallisina, kenenkään peloittelematta.
27 Kun minä tuon heidät takaisin kansojen seasta ja kokoan heidät heidän vihamiestensä maista, niin minä osoitan heissä pyhyyteni lukuisain pakanakansain silmien edessä.
28 Ja he tulevat tietämään, että minä, Herra, olen heidän Jumalansa, kun minä, vietyäni heidät pakkosiirtolaisuuteen pakanakansojen luokse, kokoan heidät omaan maahansa enkä jätä sinne jäljelle ainoatakaan heistä.
29 Enkä minä enää kätke heiltä kasvojani, sillä minä vuodatan Henkeni Israelin heimon päälle, sanoo Herra, Herra."
ISRAELIA VIHAAVAT TUOMITSEVAT ITSENSÄ LOPULTA
Ilm 13:5
Ja sille annettiin suu puhua suuria sanoja ja pilkkapuheita, ja sille annettiin valta tehdä sitä neljäkymmentä kaksi kuukautta.
Jer. 25:33
Ja Herran surmaamia on oleva sinä päivänä maan äärestä maan ääreen. Ei heille pidetä valittajaisia, ei heitä koota eikä haudata; he tulevat maan lannaksi.
ISRAEL PYSYY OMAISUUSKANSANA
Jer. 33:9
Ja tämä kaupunki on oleva minulle kunniaksi ja iloksi, ylistykseksi ja kirkkaudeksi kaikkien maan kansojen edessä, jotka kuulevat kaiken sen hyvän, minkä minä sille teen; he peljästyvät ja vapisevat kaikkea sitä hyvää ja kaikkea sitä onnea, jonka minä sille annan.
Hes. 38:12
Sinä aiot saalista saada, ryöstettävää ryöstää, ojentaa kätesi raunioita kohti, jotka on saatu asutuiksi, ja kansaa kohti, joka on koottu pakanakansain seasta, joka on hankkinut karjaa ja omaisuutta ja ASUU MAAN NAVASSA.
ANTTI
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad961515- 541043
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että403911- 163890
- 56743
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124737- 51678
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38645- 57641
- 76632