Vapaa kuvaus

s-posti [email protected] Olen pienestä pitäen uskonut. Syntynyt hedborgilaiseen evankelisuuteen. Edustan Kristus-keskeistä kristillistä, karismaattista katsantoa sekä olen vapaaehtoistyössä eräissä ns. kolmannen sektorin yhteisöissä . Olen toiminut helluntaissa / baptisteissa / elämänsanassa. Nykyisin uskonliikkeessä Toivonseurakunnassa ja luterilaisessa Kristillisessä Työväenyhdistyksessä. Mielenterveyspuolella suosittelisin jokaiselle ihmiselle ratkaisupainotteista, narratiivista lyhytterapia-ajattelua ja olen ns. psykonomi. A-kiltatoiminnassa myös mukana. Olen ennakkoluuloton ja ennakkoasenteeton kanssaihminen. Mottoni "Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko", Gal 5:6b. Ilman uskoa on muutoskyky mahdoton. Suosikkibändit/artistit: Uudistunut Jukka Tolonen kumppaneineen Suosikkileffat: Ben Hur, Kymmenen Käskyä, Egyptin Prinssi, Sound of the Music, Liekit, Vapaaksi Vihasta, Kujanjuoksu, Risti ja Linkkuveitsi Lempikirjat: Novum, IRT, Anteeksiantamisen Voima by Gene Lilly, Armoherätys by Ch.R.Swindoll Vapaa-aikanani: Livejournalisti, runoniekka, vaimoni kera pienten sukulaislasten kanssa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: adventismi Katson tv:stä mieluiten: luonto, matkailu, dokumentit, nyyhkyleffat Kotieläimet: Hämähämähäkki En pidä: Teeskentelystä ja siitä että pihdataan rakastaa-sanan käyttöä. Parhaat matkakohteet: Pitcairn, palestiinalaisalueen Betlehem, Pohjolan Lappi, Haifa, Turun seudun saaret, Berlin, Singapore, Biel/Bienne Sveitsissä, Muehlheim Etelä-Saksassa. Ruoka & juoma: Possu, kebab, Kermaperunat, Cokikset, mieto alkoholi vähäisenä seurajuomana Linkit: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 53:1&rnd=1205393325280, http://www.evank.org, http://youngrensuomi.net/, http://www.reinosav.net/, http://www.wwnet.fi/users/veijone/ind98c.htm, http://www.123-cams.com/live-webcam.php?var=9080&site=http://www.livekotel.com, http://www.raunohelppi.com/index.php, http://www.irr-tv.fi/, Mobiiliraaamattu, Elävä Uutinen. Koulutus: --- Koulut: Merkonomi Ammatti: Eläkeläinen Työskentelen: Vapaaehtoistyössä Ase tai siviilipalvelus: Talousaliupseeri Yhdistykset/kerhot: Mt-yhd. A-kilta, Kristill.Työväen yhd. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

1311

Kommenttia

18023

1. Seraja-m55:
    "Jeesuksen tulemusta EDELTÄVÄ taivaallinen oikeuskäsittely on sensijaan täysin raamatullinen ja johdonmukainen totuus."
    ===================
    R a a m a t t u :
    Yhden raamatunkohdan voisi väittää todistavan jo alkaneesta tuomiosta, (1.Piet.4:17), mutta se on tietenkin ymmärrettävä muiden mukaan. Joten: tuomio varmasti tulee vasta ylösoton jälkeen.
    ------------
    1.Pietarin kirje:
    4:17 Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta; mutta jos se alkaa ensiksi meistä, niin mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset?
    --------------
    Jumala näkee jo edeltä lopputuloksen, joten ei ole suurta merkitystä sillä, mihin me tuomion olemme sijoittavamme. Jäseniltään rahaa vaativat seurakunnat tullaan aivan erityisesti huomioimaan tuomiopäivänä.

2.Pietarin kirje:
    2:3 ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku.
    --------------
    LOPUSSA VASTA TUOMIO - SILLÄ ARMOA TARJOTAAN VIIMEISEEN HENGENVETOON ASTI

2. PIET 2:9 Näin Herra tietää pelastaa jumaliset kiusauksesta, mutta tuomion päivään säilyttää rangaistuksen alaisina väärät,

2. PIET 3:7 Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.

Hebrealaiskirje:
    10:27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.

ROOM 2:5
    Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,

Johanneksen evankeliumi:

5:22 Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle,
    5:29 ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.

5:30 En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt.

8:16 Ja vaikka minä tuomitsisinkin, niin minun tuomioni olisi oikea, sillä minä en ole yksinäni, vaan minä ja hän, joka on minut lähettänyt.

16:8 Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
    16:11 ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.
    -----------------------
    SE TULI TODISTETUKSI

Olen täten vastaansanomattomasti todistanut v a l h e o p i k s i sen, mitä Seranja-m55 opettaa, lainatessaan EGW:n raamattua - "Suurta taistelua".
    Tuomio ei siis EDELLÄ raamatullista Jeesuksen toista tulemusta, vaan on vasta sen jälkeen. Näin on, JOTTA EMME VAHINGOSSA NYHTÄISI NISUAKIN PELLOSTA.

Matteuksen evankeliumi:
    13:28 Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt.' Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen?'

13:29 Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin.

13:30 Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"

antti
  2. Danielin kirjan kolmen kasvissyöjän kohdalla on kysymys JUMALAN IHMEESTÄ. Mutta ihmisen ruokavalioon kuuluu puolet eläinkunnan ja puolet kasvikunnan tuotteita (painoarvon mukaan). Ei eläinkuntaa turhaan luotu.
    Kolmen_helvetin_enkelin sormella-osoittelun ei kannata antaa pelotella. Lihan syöjä ei ole sen pahempi ihminen

Mikäli välttämättä tahdot rajoittaa Uuden Liiton KSKYÄ "Syökää kaikkea, mitä lihakaupasta saa!", (1.Kor.10:25), niin tässä lista ei-suositeltavasta lihasta:

Puhtaat ja saastaiset eläimet, 5. MOOS 14:3-21.

3 "Älkää syökö mitään, mikä on Herralle iljetys. [3. Moos. 11:46,47; Hes. 4:14; Ap. t. 10:14]   
    4 Nämä ovat ne nelijalkaiset eläimet, joita saatte syödä: nauta, lammas ja vuohi,   
    5 peura, gaselli, metsäkauris, villivuohi, vuorikauris ja antiloopit   
    6 sekä ne nelijalkaiset, joilla on kaksijakoiset sorkat ja jotka märehtivät ruokansa.

7 Mutta eläimiä, jotka märehtivät mutta joilla ei ole sorkkia tai joilla on sorkat mutta jotka eivät märehdi, ette saa syödä. Näitä ovat kameli, jänis ja tamaani, jotka tosin märehtivät mutta joilla ei ole sorkkia; ne ovat saastaisia.   
    8 Saastainen on myös sika, jolla tosin on kaksijakoiset sorkat mutta joka ei märehdi. Näiden eläinten lihaa älkää syökö älkääkä koskeko niiden raatoihin.

9 "Saatte syödä kaikkia vesieläimiä, joilla on evät ja suomut,   
    10 mutta ette sellaisia, joilla ei ole eviä eikä suomuja; ne ovat saastaisia.   
    11 "Saatte syödä kaikkia puhtaita lintuja.

12 Mutta lintuja, jotka ovat saastaisia, ette saa syödä. Niitä ovat kotka, hanhikorppikotka ja partakorppikotka,   
    13 isohaarahaukka ja kaikki muut haarahaukat,   
    14 kaikki korpit,   
    15 strutsi, kehrääjä, lokki ja kaikki jalohaukat,   
    16 varpuspöllö, huuhkaja ja tornipöllö,   
    17 pelikaani, kalasääski ja merimetso,   
    18 kattohaikara ja muut haikarat sekä harjalintu ja lepakko.   
    19 Kaikki siivekkäät pikkueläimet ovat saastaisia; niitä ei ole lupa syödä.   
    20 Mutta kaikkia puhtaita siivekkäitä saatte syödä.

21 "Älkää syökö mitään itsestään kuollutta. Antakaa se keskuudessanne asuvalle muukalaiselle syötäväksi tai myykää vierasmaalaiselle. Te olette Herralle, Jumalallenne, pyhitetty kansa. "Älkää keittäkö karitsaa emänsä maidossa. [2. Moos. 23:19, 34:26]   

antti
  3. Ainoa oikea sapattipäivä on koukku, jolla eristetään omat lampaat muista - porttolampaista.
    Onhan tällä foorumilla moneen kertaan julistettu muiden uskovien Raamatut väännöksiksi ja kirkot porttokirkoksi - sillä verukkeella, että viettävät sunnuntaisapattia.

Galatalaiskirje:
    4:17 Heillä on intoa teidän hyväksenne, mutta ei oikeata; vaan he tahtovat eristää teidät, että teillä olisi intoa heidän hyväksensä.

Roomalaiskirje:
    14:5 Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.

Advarit ovat myös kateellsiia muiden vapaudesta:

Galatalaiskirje:
    2:4 Noiden pariimme luikertaneiden valheveljien tähden, jotka orjuuttaakseen meitä olivat hiipineet vakoilemaan vapauttamme, mikä meillä on Kristuksessa Jeesuksessa,
  4. "Laki saa aikaan vihaa" - evankeliumille uskollinen ei raivostu totuuden sanoista.
    Vai onko niin, että olet sanoutunut irti sopimuksesta lain kanssa, ja kihlautunut Vapauttajan kanssa? Testataanpa asia, se nähdään suhtautumisesta seuraavaan totuuteen.

Roomalaiskirje:
    7:3 Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle.

7:4 Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.

Mutta evankeliumia todellakin saarnataan maailman loppuun saakka ja lakihenkiset vaivaantuvat siitä. Toiset viisastuvat, toiset kiivastuvat.

On toinenkin testijae:

Ilmestyskirja:
    3:17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.

Allekirjoittanut on nämä testit käynyt lävitse. Niinpä rukoukseni alkaa nykyisin aina Luuk 18:13 mukaisesti:

Luukkaan evankeliumi:
    18:11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
    18:12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'

LUUK 18:13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen.'

18:14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

_AnttiVKantola_
  5. Missä ei ole perää? Et - ette esittäneet - esittänyt yhtäkään perätöntä!
    Eivät voi olla luuloa Raamatun totuudet.

Johanneksen evankeliumi:
    18:23 Jeesus vastasi hänelle: "Jos minä pahasti puhuin, niin näytä toteen, että se on pahaa; mutta jos minä puhuin oikein, miksi minua lyöt?"

Pääasiani on ollut Raamatun pääasia. Synti ja laki olivat sanomattakin selvää asiaa vielä Jeesuksen päivinä. Mutta Jeesus sanoi, että NYT se on loppu. (Luuk 16:16).

Tästä lähin, sanoi JEESUS, julistetaan Jumalan valtakuntaa ts. puhdasta evankeliumia. Roomalaisten ja kaikkien on vaikea ymmärtää, että Jeesus TODELLA antoi uuden käskyn: rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi ts. minkä tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää te samoin heille.

Paavali väänsi rautalangasta mallin: Jeeusta seuraava ei voi seurata lakia - entistä aviomiestään. (Room 7:1-6).

Tätä ainoaa tärkeää asiaa (Gal 5:6) en vielä ole saanut riittävän selvästi tuoduksi esiin.
    Mutta tuo totuus täytyy saada hyväksytyksi hinnalla millä hyvänsä. Ettei Jeesus olisi turhaan kuollut sinun ja minun puolesta.

Perää ei ole joidenkin kielessä - peräsintä tarkoitan. Siksi kielenkäyttö on ohjaamatonta.

Jaakobin kirje: 3:4
    3:4 Katso, laivatkin, vaikka ovat niin suuria ja tuimain tuulten kuljetettavia, ohjataan varsin pienellä peräsimellä, minne perämiehen mieli tekee.
    3:5 Samoin myös kieli on pieni jäsen ja voi kuitenkin kerskata suurista asioista. Katso, kuinka pieni tuli, ja kuinka suuren metsän se sytyttää!
    3:6 Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä.

ONKO TÄMÄ PERÄTÖNTÄ ?
    Väitän, että Jeesus on Paavalilla peräsimenä, kun hän varoittaa flirttailemasta lain kanssa - vaatii jopa eroamaan laista. Room 7:3-4 (1-6).

Roomalaiskirje:
    7:3 Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle.

7:4 Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.

antti
  6. TOTUUTTA SUUNA JA PÄÄNÄ

"Suuna päänä" tällä foorumilla valitettavasti ovat sellaiset, jotka eivät edes uskalla tulla esiin. Ampuvat pimeän turvin pahan palavia nuolia - syyttelyä vailla perusteita, itsellä ei mitään annettavaa foorumille. Et tiedä, mistä syyttäisit, mutta sormella-osoittelun halu on.

Raamattu selittää itse itseään - sitä minä olen opettamassa, sitä varten minä elän.

"Et oikeastaan sano mitään" !? Tällä kertaa sanon - puhun vääräin opettajain tuomiosta. Sinä opetat, että Kantola ei opeta oikeastaan mitään. Olen varovainen siksi, että sitä kovemman tuomion saa, kun on opettaja.
    Tästä puhuu 2.PIET. 2. luku. Minun kaltaiseni AASI voi puhua järkeä jopa profeetoille, (2.Piet.2:16).

2.Pietarin kirje:
    2:16 mutta sai rikkomuksestaan ojennuksen: mykkä juhta puhui ihmisen äänellä ja esti profeetan mielettömyyden.

2.Pietarin kirje:
    2:3 ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku.

Olen ainakin sen saanut opetetuksi, että lakiin katsova on naimisissa lain kanssa. Ja Kristukseen katsova naimisissa Kristuksen kanssa. Lisäksi, että ei sovi molempiin katsoa, Room 7:3-4).

VÄÄRÄ OPETTAJA ON VÄÄRÄ PROFEETTA, 2.PIET. 2.

2.Pietarin kirje:

2:1 Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon.

Profeettain henget ovat profeetoille alamaiset. Siksi on mahdollista profetoida oman makunsa mukaan, tulkita omaperäisesti. Niinpä Raamatussa on rakkauskäskyyn ("vielä minä osoitan teille verrattoman tien ...rakkaus on...) liitettynä: arvostelkaa profetiat ja opetus.

1.Korinttolaiskirje:
    14:29 Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot.

Sormella-osoittelun lopettajalle luvataan hyvä palkka:

Jesaja:
    58:9 Silloin sinä rukoilet, ja Herra vastaa, sinä huudat, ja hän sanoo: "Katso, tässä minä olen." Jos sinä keskuudestasi poistat ikeen, sormella-osoittelun ja vääryyden puhumisen,

antti
  7. Jeesuksen päivinä arameaa käytettiin vain puhekielenä, arkisena kansankielenä. eikä Jeesus-nimeä mitenkään voida kääntää Barabbaaksi, sillä Jeesus (jeshua)tarkoittaa "pelastajaa", kuten vanhemmassa hebreassa Joosua (jesohua).

Myöhemmin on toki voitu arameaksikin jotain kirjoitta tai kääntää. Ei kuulu minulle, eikä sinullekaan, jos on olemassa myös jotain väärennöksiä, ja niissä väittämäsi nimiväärennös.

Jeesus Daavidin poika, armahda meitä, jotka kiistelemme nimistä ja päivistä!
    Ihmettelen mihin pyrit tuolla tyhjänpäiväisellä nimiväittelyllä. Jeesus on pelastaja - Jumala meidän kanssamme - kaikenkielisille kansoille.

Hebreaksi Jeshua, suomeksi Pelastaja. Arameaa puhuvat osaavat itse kääntää sanan "pelastaja" heidän huulilleen sopivaksi. Jeesus on myös kielitieteen Herra, eikä salli sitä, että häntä alettaisiin kutsua Barabbaaksi. Sillä meille IHMISILLE Hän on PELASTAJA.