Miksi te adventistit korotatte yhtä käskyä?
Käskyjä on kymmenen.(10)
Miksi teillä yksi käsky 10:sta on muita korkeampi, vaikkei raamatussa tällaista korotusta tehdä. Mihin teillä perustuu sapatin nostaminen, niin erityiseen asemaan?
Miksi sapatti on niin erityinen?
26
538
Vastaukset
- mistä olet
saanut sellaisen käsityksen että adventistit korostaisivat vain yhtä käskyä? Ero muihin on siina että adventistit pitävät kaikki 10 käskyä kunniassa kun taas monet pitävät vain 9 käskyä jos pitävät yleensäkään. Se on siitä erosta täällä riidellään. vaihtoehdot ovat 0 - 9 - 10.
Adventistit hyväksyvät Jumalan 10 käskyä voimassa olevaksi ohjenuoraksi. (mutta ei oman vanhurskauden perustaksi). Jos joku sanoo älä mene tien yli jos siinä kova liikenne päällä ja sinä ymmärrät että niin on - ei se tee sinua sen vanhurskaammaksi olet vain viisas kun teet viisaiden neuvojen mukaan. Sama käskyjen suhteen teet viisaasti jos kuuntelet Jumalan neuvoja.- epätietoinen..
Kuka on asettanut sapatin adventisteille? Raamatusta ei löydy perustetta teidän sapatinvietolle!
- ihmistä varten
epätietoinen.. kirjoitti:
Kuka on asettanut sapatin adventisteille? Raamatusta ei löydy perustetta teidän sapatinvietolle!
ja viimeksi kun katsoin, adventistit ovat ihmisiä.
- niin...
ihmistä varten kirjoitti:
Äly hoi, älä jätä.
"eikä ihminen sapattia varten"
Onhan kenkäkin jalkaa varten, eikä jalka kenkää varten. - selvitystä
epätietoinen.. kirjoitti:
Ensin olit epätietoinen kun luulit että adventistit pitävät vain yhtä käskyä tärkeänä.
Nyt olet epätietoinen kun adventistit pitävät kaikkia 10:tä käskyä tärkeänä.
Voimme vain todeta, että olet erittäin epätietoinen, mutta se ei ole adventistien vika. - Liiteri
Tästä sapatti asiasta tuntuu olevan paljon asiaa tällä palstalla. Näen kyllä 10 käskyä. Sapatin noudattaminen, niinkuin juutalaiset tekee 10 käskyn mukaan. En sillai sitä ole ajatellut koskaan. Mielestäni ihan sama mikä päivä on se lepopäivä, kunhan levätään ja käydään kokouksissa välillä. Aika vaikeaa vetää rajaa mitä kaikkea kuuluu sapatin aikana tehdä tai jättää tekemättä. Eikös sapattikäsky ole enemmän yleisluontoinen (lepäämistä)?
- Liiteri
selvitystä kirjoitti:
Ensin olit epätietoinen kun luulit että adventistit pitävät vain yhtä käskyä tärkeänä.
Voimme vain todeta, että olet erittäin epätietoinen, mutta se ei ole adventistien vika.nim "Epätietoinen" on joku muu. En minä.
- tosiaan sut jätti
niin... kirjoitti:
Äly hoi, älä jätä.
"eikä ihminen sapattia varten"
Onhan kenkäkin jalkaa varten, eikä jalka kenkää varten.eihän väärinkäytös poista oikeaa tuotetta. Kyllä tuon tekstin mukaan sapatti on ihmisiä varten, vaikka jotkut Jeesuksen aikalaiset olivat kääntäneet asian ylösalaisin.
- koska
Liiteri kirjoitti:
Tästä sapatti asiasta tuntuu olevan paljon asiaa tällä palstalla. Näen kyllä 10 käskyä. Sapatin noudattaminen, niinkuin juutalaiset tekee 10 käskyn mukaan. En sillai sitä ole ajatellut koskaan. Mielestäni ihan sama mikä päivä on se lepopäivä, kunhan levätään ja käydään kokouksissa välillä. Aika vaikeaa vetää rajaa mitä kaikkea kuuluu sapatin aikana tehdä tai jättää tekemättä. Eikös sapattikäsky ole enemmän yleisluontoinen (lepäämistä)?
sapatti on PYHÄ. Se asettaa rajat sille mitä voi ja mitä ei voi tehdä.
- vaan
tosiaan sut jätti kirjoitti:
eihän väärinkäytös poista oikeaa tuotetta. Kyllä tuon tekstin mukaan sapatti on ihmisiä varten, vaikka jotkut Jeesuksen aikalaiset olivat kääntäneet asian ylösalaisin.
Ja hän sanoi HEILLE: "Sapatti on asetettu ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten.
2:28 Niin Ihmisen Poika siis on sapatinkin herra."
Kenelle Jeesus puhui "Ja hän sanoi HEILLE:"
PUHUIKO HÄN ADVENTISTEILLE, VOI, VOI, EIHÄN TEITÄ SILLOIN OLLUTKAAN!
APATTIA EI OLE KOSKAAN ASETETTU PAKANAKRISTITTYJEN VIETETTÄVÄKSI, JOTEN MINUA EI SAPATTI KIINNOSTA. - Missä sinä olet
Liiteri kirjoitti:
kasvanut ja rippikoulusi käynyt? Tai vaikkapa kansakoulusi? Jumalan kymmenen käskyä opetettiin ja opetetaan vielä tänäkin päivänä kouluissa! Mikä lahko se on ja mistä alkaen, kun on alettu vängätä että käskyt ei kuulu kristitylle ja ne tulisi kirkoistakin poistaa!
Se on Saatanasta lähtöisin tällainen valehtelu. Luther sanoi evankelisimmassa teoksessaan että aivan äskettäin on Saatana herättänyt sellaisen lahkokunnan jotka haluaa Jumalan kymmenen käskyäkin poistaa jopa kirkostakin!
Sinä olet yksi niitä laittomuuden opettajia, joista jo Paavalikin varoitti lopunaikaa koskien. Varoitan sinua, olette Saatanan asialla! - Liiteri
Missä sinä olet kirjoitti:
kasvanut ja rippikoulusi käynyt? Tai vaikkapa kansakoulusi? Jumalan kymmenen käskyä opetettiin ja opetetaan vielä tänäkin päivänä kouluissa! Mikä lahko se on ja mistä alkaen, kun on alettu vängätä että käskyt ei kuulu kristitylle ja ne tulisi kirkoistakin poistaa!
Se on Saatanasta lähtöisin tällainen valehtelu. Luther sanoi evankelisimmassa teoksessaan että aivan äskettäin on Saatana herättänyt sellaisen lahkokunnan jotka haluaa Jumalan kymmenen käskyäkin poistaa jopa kirkostakin!
Sinä olet yksi niitä laittomuuden opettajia, joista jo Paavalikin varoitti lopunaikaa koskien. Varoitan sinua, olette Saatanan asialla!Voithan pitää minua saatanan asialla olevana.
Kun en sapatti asiaa oikein ymmärrä, enkä pidä sitä ihan niinkuin sinä teet.
Kiitos vastauksesta! - toista puhutte
selvitystä kirjoitti:
Voimme vain todeta, että olet erittäin epätietoinen, mutta se ei ole adventistien vika.Miksi adventistit rikkovat häpeilemättä toista käskyä vastaan?
- sanoisit jotain
Missä sinä olet kirjoitti:
Sinä olet yksi niitä laittomuuden opettajia, joista jo Paavalikin varoitti lopunaikaa koskien. Varoitan sinua, olette Saatanan asialla!Tässä on Ison Katekismuksen luku käskyistä;""JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ
Ensimmäinen: [Minä olen Herra, sinun Jumalasi.] Sinulla ei saa olla muita jumalia [minun rinnallani] 3
Toinen: Älä turhaan käytä Jumalasi nimeä, [sillä Herra ei jätä sitä rankaisematta, joka turhaan käyttää hänen nimeään) 3
Kolmas: Pyhitä lepopäivä.
Neljäs: Kunnioita isääsi ja äitiäsi.
Viides: Älä tapa.
Kuudes: Älä tee aviorikosta.
Seitsemäs: Älä varasta.
Kahdeksas: Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.
Yhdeksäs: Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta.
Kymmenes: Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa, äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.--------> Niinkuin näet, eivät nuo ole ne käskyt, jotka Jumala kirjoitti Moosekselle antamiinsa kivitauluihin. Mistä käskyistä sinä puhuit rippikouluun viitatessasi? Eihän noita katekismuksen käskyjä löydy Raamatusta! ""TOINEN MOOSEKSEN KIRJA, EXODUS 20
1. Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:
2. "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
3. Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
4. Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
5. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
6. mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
7. Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
8. Muista pyhittää lepopäivä.
9. Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
10. mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.
11. Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
12. Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
13. Älä tapa.
14. Älä tee huorin.
15. Älä varasta.
16. Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
17. Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa." - päälle
ihmistä varten kirjoitti:
Sanot että sapatti on ihmisiä varten ,ketäs varten ne loput 9 käskyä ovat?
Korotatko sinä todella sapatin ylitse muiden käskyjen?
Ainoa oikea sapattipäivä on koukku, jolla eristetään omat lampaat muista - porttolampaista.
Onhan tällä foorumilla moneen kertaan julistettu muiden uskovien Raamatut väännöksiksi ja kirkot porttokirkoksi - sillä verukkeella, että viettävät sunnuntaisapattia.
Galatalaiskirje:
4:17 Heillä on intoa teidän hyväksenne, mutta ei oikeata; vaan he tahtovat eristää teidät, että teillä olisi intoa heidän hyväksensä.
Roomalaiskirje:
14:5 Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.
Advarit ovat myös kateellsiia muiden vapaudesta:
Galatalaiskirje:
2:4 Noiden pariimme luikertaneiden valheveljien tähden, jotka orjuuttaakseen meitä olivat hiipineet vakoilemaan vapauttamme, mikä meillä on Kristuksessa Jeesuksessa,- Liiteri
Päivistä näkyy olevan kiistaa, mutta kenen eduksi?
Apostoli Paavalin kirjoitukset puoltaa vapautta päivien liittyvissä kysymyksissä.
Vanhantestamentin aikana sapatti oli erityinen ja sen noudattamiseen oli tarkat velvoitteet olemassa. Nykyisin on vain sana "muista" levätä. - en tosiaankaan
Sapatin sunnuntaille omalla vallallaan, ilman kirjoituksia.
-Tri Eck, lakimies ja roomalaiskatolisen kirkon esitaistelija väittelyssään MARTTI LUTHERIN kanssa.
CONVERT"s CATECHISM
Katolinen, käänynnäisen katekismus, Reverend Peter Geiermann C.Ss.R., joka sai 25.1.1910 paavi Pius X:nen "apostolisen siunauksen", sanoo sapatin muuttamiskysymyksestä:
"Kysymys: Mikä päivä on sapatti?
Vastaus: Lauantai on sapatti.
Kysymys: Miksi vietämme sunnuntaita lauantain sijaan?
Vastaus: Vietämme sunnuntaita lauantain sijaan siksi, että katolinen kirkko Laodikean kirkolliskokouksessa (364 JKR.) siirsi sen pyhyyden lauantailta sunnuntaille." - 2. painos, s. 50.
Vai kade mieltä? Ei nyt sentään. En halua ottaa ihmisten tekemää sapattia (sunnuntaita vastaan) Jumalan sapatin sijaan. Pois se, niin kuin Paavalikin sanoo.
Jos se on sinulle vapautta niin on. Minulle se vaan ei ole vapautta varastaminen, valehtelu, tappaminen, huoraaminen tai sapatin muuttaminen eri päivään ym.
Enkä yhtään kadehdi sinua vaikka kuinka varastelet tai muuttelet sapattia milloin minnekin? Mieluummin olen vaikka köyhä ja kippee.
Näin se vaan on TÄMMÖISISTÄ ASIOISTA EI KADE MIELI PÄÄSE VALLOILLEEN! - sinun Jumala?
en tosiaankaan kirjoitti:
-Tri Eck, lakimies ja roomalaiskatolisen kirkon esitaistelija väittelyssään MARTTI LUTHERIN kanssa.
CONVERT"s CATECHISM
Katolinen, käänynnäisen katekismus, Reverend Peter Geiermann C.Ss.R., joka sai 25.1.1910 paavi Pius X:nen "apostolisen siunauksen", sanoo sapatin muuttamiskysymyksestä:
Vastaus: Vietämme sunnuntaita lauantain sijaan siksi, että katolinen kirkko Laodikean kirkolliskokouksessa (364 JKR.) siirsi sen pyhyyden lauantailta sunnuntaille." - 2. painos, s. 50.
Vai kade mieltä? Ei nyt sentään. En halua ottaa ihmisten tekemää sapattia (sunnuntaita vastaan) Jumalan sapatin sijaan. Pois se, niin kuin Paavalikin sanoo.
Jos se on sinulle vapautta niin on. Minulle se vaan ei ole vapautta varastaminen, valehtelu, tappaminen, huoraaminen tai sapatin muuttaminen eri päivään ym.
Enkä yhtään kadehdi sinua vaikka kuinka varastelet tai muuttelet sapattia milloin minnekin? Mieluummin olen vaikka köyhä ja kippee.
Näin se vaan on TÄMMÖISISTÄ ASIOISTA EI KADE MIELI PÄÄSE VALLOILLEEN!Miksi sitten vietät juutalaisten sapattia, joka on adventtikirkon muunnos alkuperäisestä?
Johanneksen evankeliumi:
5:18 Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi.
9:16 Niin muutamat fariseuksista sanoivat: "Se mies ei ole Jumalasta, koska hän ei pidä sapattia." Toiset sanoivat: "Kuinka voi syntinen ihminen tehdä senkaltaisia tunnustekoja?" Ja he olivat keskenänsä eri mieltä. - Jumala on
sinun Jumala? kirjoitti:
Miksi sitten vietät juutalaisten sapattia, joka on adventtikirkon muunnos alkuperäisestä?
Johanneksen evankeliumi:
5:18 Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi.
9:16 Niin muutamat fariseuksista sanoivat: "Se mies ei ole Jumalasta, koska hän ei pidä sapattia." Toiset sanoivat: "Kuinka voi syntinen ihminen tehdä senkaltaisia tunnustekoja?" Ja he olivat keskenänsä eri mieltä.En ole ikinä viettänyt adventtikirkon sapattia, vaan Jumalan sapattia, joka on annettu ihmistä varten.
Martti Luther taas oli suuri uskonpuhdistaja.
Jeesus Kristus on uskovien pelastaja.
Jeesus meni tapansa mukaan synagookaan sapattina, eikä rikkonut yhtään Isänsä käskyä, eikä kumonnut. Fariseukset olivat väärässä. Eivät ymmärtäneet raamatun sanomaa kaikilta osin.
Oletko kenties fariseus? - kumonnut?
Jumala on kirjoitti:
En ole ikinä viettänyt adventtikirkon sapattia, vaan Jumalan sapattia, joka on annettu ihmistä varten.
Martti Luther taas oli suuri uskonpuhdistaja.
Jeesus Kristus on uskovien pelastaja.
Jeesus meni tapansa mukaan synagookaan sapattina, eikä rikkonut yhtään Isänsä käskyä, eikä kumonnut. Fariseukset olivat väärässä. Eivät ymmärtäneet raamatun sanomaa kaikilta osin.
Oletko kenties fariseus?15 Hän on KUMONNUT lain KÄSKYINEEN ja säädöksineen, jotta hän omassa itsessään loisi nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, ja näin hän on tehnyt rauhan.
- Isäänsä vastaan
kumonnut? kirjoitti:
15 Hän on KUMONNUT lain KÄSKYINEEN ja säädöksineen, jotta hän omassa itsessään loisi nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, ja näin hän on tehnyt rauhan.
Jeesus ei tullut kuitenkaan kumoamaan lakiaan, koska armo olisi silloin mitätön ja sovitus täysin turha.
Jeesus sanoo toisin: ”En tullut lakia, enkä profetoita kumoamaan, vaan täyttämään lain.
Jeesukselle lain poistaminen on mahdotonta. Koska Jumala ja Jeesus ovat yhtä totuudessa.
Jeesus sanoo: ”Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää. Luuk. 17. Jos te rakastatte minua te pidätte minun käskyni. - silleen
Isäänsä vastaan kirjoitti:
Jeesus ei tullut kuitenkaan kumoamaan lakiaan, koska armo olisi silloin mitätön ja sovitus täysin turha.
Jeesus sanoo toisin: ”En tullut lakia, enkä profetoita kumoamaan, vaan täyttämään lain.
Jeesukselle lain poistaminen on mahdotonta. Koska Jumala ja Jeesus ovat yhtä totuudessa.
Jeesus sanoo: ”Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää. Luuk. 17. Jos te rakastatte minua te pidätte minun käskyni.Noinko sinä Raamattua luet??????
Et ymmärrä yhtään mitään asiakokonaisuuksista.
Mitä sinun mielestä tarkoittaa "täyttämään lain"? - Ei kukaan väitäkään
Jeesus sanoo: ”Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää. Luuk. 17. Jos te rakastatte minua te pidätte minun käskyni.Eihän Jeesus kumonnut Mooseksen kautta tehtyä Vanhaa liittoa Israelin osalta. Mutta Uuteen Liittoon ei tullut osia vanhasta liitosta. Jeesus apostoleineen opetti kokonaan Uutta Liittoa sen sääntöineen. Adventisteilla ei ole mitään sanomista Kristinuskon opinasioihin. SOVITAANKO NIIN? Teillä on ikioma uskontonne, pitäytykää siinä, mutta älkää tyulko sotkemaan keristinuskon asioita. Jospa saatte sitten olla uskontonne kanssa rauhassa, niinkuin toivottekin!
- uusi liitto
Jeesus sanoo: ”Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää. Luuk. 17. Jos te rakastatte minua te pidätte minun käskyni.Uudessa liitossa "laki" ei ole kielto- ja määräysluettelo, vaan lain tehtävän suorittaa kaiken kattava RAKKAUDEN LAKI, joka sisältää seuraavan ajatuksen: "älä tee kenellekään mitään pahaa." Se on siis varsin tehokkaasti ymmärrykseen vetoava sääntö. Koko sisältönsä puolesta se on kuitenkin sangen vaativa.
"Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Näin rakkaus toteuttaa koko lain." (Room 13:10)
Rakkauden laki vaatiikin täydellistä mieltä, joten ihmisen ainoa mahdollisuus toteuttaa tuota lakia on sisäinen MUUTTUMINEN, jonka vaikuttaa Jumala Pyhän Hengen kautta (Room 12:2). Päämääränä onkin muuttaa ihminen sisältä päin, mikä on siis mahdollista vain Pyhän Hengen kautta vuodatetun rakkauden avulla. en tosiaankaan kirjoitti:
CONVERT"s CATECHISM
Näin se vaan on TÄMMÖISISTÄ ASIOISTA EI KADE MIELI PÄÄSE VALLOILLEEN!Miksi etsitään todisteita väittelyn osapuolilta, kaukaa historiasta? Meillä on alati ajankohtainen Sana, joka on selkeä.
Varmuuteen on oikeus ja velvollisuus, mutta vain omalta kohdaltaan.
Room. 14:5
Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.
APT 15:28-29
28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad861391- 52997
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että370828- 151800
- 55709
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124707- 51658
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38635- 76622
- 56604