Miksi luterilaisilla on Raamatun väännös

toinenadventti

Miksi luterilainen kirkko ei ole voinut kääntää Raamattua uskollisena alkutekstille, vaan se on muuttanut monet kohdat oman uskonnäkemyksensä ja peinnäissääntöjen mukaisiksi?

23

457

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lukuunottamatta

Ko. käännös on ainoastaan käytössä adventtikirkossa.
      Sapattivihkojen avulla taphtuvassa opetuksessaa käytetään myös Clear World Bibleä ja Ellen Whiten teoksia tarvittaessa jos se tukee adventismia.
      Ilman sapattivihkoja on mahdoton opiskella Raamattua.

• Raamatun tutkisteluvihko

käyttää NKJV käännöstä (Suomessa suomalaista käännöstä).

Ainoastaan nuorille tarkoitetussa vihkossa on joskus ollut muutama lainaus Clear Word parafraasista, mutta varsinaisessa tutkisteluvihkossa ei koskaan.

• MITÄ SIELLÄ

RAAMATUSSA SANOTAAN,
        LÄKSYVIHKOTHAN OVAT VAIN APUNA,
        SIINÄ ON AINA AIHE RAAMATUSTA
        JA RAAMATUN JAKEET ETSITÄÄN
        NE LUETAAN JA SITTEN KESKUSTELLAAN.
        SIINÄKIN MIELESSÄ SE ON HYVÄ,
        ETTÄ VOI JO VIIKOLLA TUTUSTUA RAAMATUN AIHEESEEN.
        JOKAISELLA ON OIKEUS NÄIN OSALLISTUA
        RAAMATUN TUTKISTELUUN.
        IHMISET JOTKA KÄYVÄT KIRKOISSA TAI SEUROISSA,
        EIVÄTKÄ ITSE LUE RAAMATTUA,
        USKOVAT VILPITTÖMÄSTI KAIKKI MITÄ KUULEVAT,
        VAIKKA RAAMATUSTA
        EI LÖYTYISI SIITÄ YHTÄÄN SANAA.
        HYVIÄ ESIMERKKEJÄ ON ESIM LAPSIKASTE
        JA SUNNUNTAI LEPOPÄIVÄ,
        JOTKA OVAT ISOJEN KIRKKOJEN KEKSINTÖJÄ,
        KALASTAA PORUKKAA KIRJOIHINSA JA VEROJEN MAKSUUN.MONET TUNTEMISTANI
        LUTHRSRK PAPEISTA ON KÄYNEET
        RAAMATUN MUKAISELLA UPOTUS KASTEELLA,
        VAIKKA EIVÄT VOIKKAAN OPETTAA SITÄ,
        KOSKA OVAT KIRKON PALVELUKSESSA.
        SAMOIN LEPOPÄIVÄ ASIASTA ON KESKUSTELTU,
        NIIN HE MYÖNTÄVÄT, ETTÄ SAPATTI ON RAAMATUN MUKAINEN LEPOPÄIVÄ,
        MUTTA KIRKON OPPEJA ON OPETETTAVA,
        JOS MEINAA LEIPÄNSÄ SIELLÄ TIENATA.
        ON OLLUT ILO KESKUSTELLA ASIALLISESTI
        TOISTEN KIRKKOJEN PAPPIEN
        JA SEURAKUNNAN TYÖNTEKIJÖIDEN KANSSA,
        JA TODETA ETTÄ SAMA PÄÄMÄÄRÄ MEILLÄ ON,
        VAIKKA ERI TEITÄ JUMALA JOHTAAKIN,
        VIRHEETÖNTÄ SEURAKUNTAA
        ON TURHA ETSIÄ MAANPÄÄLTÄ.
        EI OLE EDES KAHTA SAMALLA
        LAILLA AJATTELEVAA IHMISTÄ,
        SAATI SITTEN SEURAKUNTAA.
        MEIDÄN PITÄISI ILOITA
        YHDESSÄ SIITÄ,ETTÄ JEESUS ON LUNASTANUT MEIDÄT OMAKSEEN,
        SILLÄ EI OLE VÄLIÄ
        MITEN OLEMME TULLEET JEESUKSEN OMAKSI,
        VAAN SILLÄ ETTÄ PYSYMME HÄNESSÄ.
        SIUNAUSTA JA JUMALAN RAUHAA.

• adventtikirkossa
        MITÄ SIELLÄ kirjoitti:

RAAMATUSSA SANOTAAN,
        LÄKSYVIHKOTHAN OVAT VAIN APUNA,
        SIINÄ ON AINA AIHE RAAMATUSTA
        JA RAAMATUN JAKEET ETSITÄÄN
        NE LUETAAN JA SITTEN KESKUSTELLAAN.
        SIINÄKIN MIELESSÄ SE ON HYVÄ,
        ETTÄ VOI JO VIIKOLLA TUTUSTUA RAAMATUN AIHEESEEN.
        JOKAISELLA ON OIKEUS NÄIN OSALLISTUA
        RAAMATUN TUTKISTELUUN.
        IHMISET JOTKA KÄYVÄT KIRKOISSA TAI SEUROISSA,
        EIVÄTKÄ ITSE LUE RAAMATTUA,
        USKOVAT VILPITTÖMÄSTI KAIKKI MITÄ KUULEVAT,
        VAIKKA RAAMATUSTA
        EI LÖYTYISI SIITÄ YHTÄÄN SANAA.
        HYVIÄ ESIMERKKEJÄ ON ESIM LAPSIKASTE
        JA SUNNUNTAI LEPOPÄIVÄ,
        JOTKA OVAT ISOJEN KIRKKOJEN KEKSINTÖJÄ,
        KALASTAA PORUKKAA KIRJOIHINSA JA VEROJEN MAKSUUN.MONET TUNTEMISTANI
        LUTHRSRK PAPEISTA ON KÄYNEET
        RAAMATUN MUKAISELLA UPOTUS KASTEELLA,
        VAIKKA EIVÄT VOIKKAAN OPETTAA SITÄ,
        KOSKA OVAT KIRKON PALVELUKSESSA.
        SAMOIN LEPOPÄIVÄ ASIASTA ON KESKUSTELTU,
        NIIN HE MYÖNTÄVÄT, ETTÄ SAPATTI ON RAAMATUN MUKAINEN LEPOPÄIVÄ,
        MUTTA KIRKON OPPEJA ON OPETETTAVA,
        JOS MEINAA LEIPÄNSÄ SIELLÄ TIENATA.
        ON OLLUT ILO KESKUSTELLA ASIALLISESTI
        TOISTEN KIRKKOJEN PAPPIEN
        JA SEURAKUNNAN TYÖNTEKIJÖIDEN KANSSA,
        JA TODETA ETTÄ SAMA PÄÄMÄÄRÄ MEILLÄ ON,
        VAIKKA ERI TEITÄ JUMALA JOHTAAKIN,
        VIRHEETÖNTÄ SEURAKUNTAA
        ON TURHA ETSIÄ MAANPÄÄLTÄ.
        EI OLE EDES KAHTA SAMALLA
        LAILLA AJATTELEVAA IHMISTÄ,
        SAATI SITTEN SEURAKUNTAA.
        MEIDÄN PITÄISI ILOITA
        YHDESSÄ SIITÄ,ETTÄ JEESUS ON LUNASTANUT MEIDÄT OMAKSEEN,
        SILLÄ EI OLE VÄLIÄ
        MITEN OLEMME TULLEET JEESUKSEN OMAKSI,
        VAAN SILLÄ ETTÄ PYSYMME HÄNESSÄ.
        SIUNAUSTA JA JUMALAN RAUHAA.

Adventtikirkon pääkönfferessi valitsee tekstit, joita käsitellään tutkinnoissa. Adventtikirkko pyrkii esittelemään seurakunatalisilleen valikoituja aiheita, jotka tukevat adventtikirkon oppien todistelua . Tuollaisella toiminnalla ei ole mitään yhteyttä Apostolien motiivien kanssa. Adventtikirkko muuttaa merkitykset kirkon itasensä tarpeiden palvelukseen. Mautonta. On tuota käyty katsomassa.

• mikä.

se hyvä ja oikea käännös sitten on?

• engl kiel. alueilla

CW-Biblen painosmäärät ovat vuosittain yli miljoona.
        CWB on hyvä käännös koska se tukee adventismia.

• käännös
        engl kiel. alueilla kirjoitti:

CW-Biblen painosmäärät ovat vuosittain yli miljoona.
        CWB on hyvä käännös koska se tukee adventismia.

teoksessa itsessään kielletään ajatus, että kyse olisi käännöksestä. Siinä sanotaan, että se on laajennettu parafraasi. Sellainen ei koskaan ole käännös.

• Riimus

Miksi adventtikirkko on jehovien tapaan tehnyt oman näköisensä raamatun, Ellen G Whiten ilmoitusta vastaavaksi?

Kauonko adventtikirkko aikoo pysyä raamatunvastaisessa toiminassa mukana?

Miksi teitä johdetaan USA pääkonferenssistä käsin. Ettekö osaa tulkita raamattua ilman USAn johtoista käskynjakoa?

• auktoriteeti

Pääkonferenssin auktoriteetti on Babyloniasta (Amerikasta) peräisin.
        Adventistipastoreita Suomessa johdetaan Pääkonferenssista käsin.

• USKOVA YKKÖNEN 111111111111...

HAASTATTELEE ITSEÄÄN.KYSYY JA VASTAA VALHEILLAAN NIINKUIN TAVALLISTA.VOI SINUA RAUKKAA USKOVA YKKÖNEN,SULLA EI OO EDES UKKOO JOKA PANIS SUN SUUN PIENEMMÄLLE.YMMÄRTÄÄHÄN TUON TOISAALTA,KUN PITÄÄ SIELLÄ OMASSA PYHÄSSÄ SEURAKUNNASSA OLLA NAISTEN SUU KIINI,NIIN SITTEN TULLAAN TÄNNE TOISTEN USKOVIEN PALSTALLE SYLKEMÄÄN MITÄ SUUSTA SATTUU ULOS TULEMAAN.

• u_1 sellä
        USKOVA YKKÖNEN 111111111111... kirjoitti:

HAASTATTELEE ITSEÄÄN.KYSYY JA VASTAA VALHEILLAAN NIINKUIN TAVALLISTA.VOI SINUA RAUKKAA USKOVA YKKÖNEN,SULLA EI OO EDES UKKOO JOKA PANIS SUN SUUN PIENEMMÄLLE.YMMÄRTÄÄHÄN TUON TOISAALTA,KUN PITÄÄ SIELLÄ OMASSA PYHÄSSÄ SEURAKUNNASSA OLLA NAISTEN SUU KIINI,NIIN SITTEN TULLAAN TÄNNE TOISTEN USKOVIEN PALSTALLE SYLKEMÄÄN MITÄ SUUSTA SATTUU ULOS TULEMAAN.

eiköhän Riitalla ole ollut enemmän ukkoja kuin osaat arvatakaan. Joten vika eí luultavasti ole ukkojen puutteesta .. vaan voi olla toisin päin että ukot ovat panneet Riittan pään pyörälle. Hän luulee kyllä tekevänsä hyvin mutta jos rakkaus puuttuu - niin kaikki puuttuu.

• tunnu olevan
        u_1 sellä kirjoitti:

eiköhän Riitalla ole ollut enemmän ukkoja kuin osaat arvatakaan. Joten vika eí luultavasti ole ukkojen puutteesta .. vaan voi olla toisin päin että ukot ovat panneet Riittan pään pyörälle. Hän luulee kyllä tekevänsä hyvin mutta jos rakkaus puuttuu - niin kaikki puuttuu.

vihittyä ukkoa, irtonumeroita jos milloin saa kiinni, mutta luulen senkin olevan huonoa, kun hän on niin suulas eipä sitä moni ukko viitsi kuunella, kun loikkii tiehensä.

• Perinnäissääntöjensä mukaan muka kirkkomme olisi kääntänyt Raamatun. tuo on saatanan hyökkäys itseään Raamattua ja Israelin Jumalaa kohtaan.

Jos olisi kyse ei-uskonnollisesta kirjakokoelmasta, tuosta herjasta joutuisi vastaamaan käräjillä. Mutta nyt siitä joutuu vastuuseen Jumalan edessä, viimeistään viimeisellä tuomiolla.

Kirkko ei ole mitään kääntänyt, vaan on vain hyväksynyt maan parhaiden asiantuntijain viralliset käännökset. Uudistettu aina tarpeen mukaan äidinkielen kehittyessä.

TOKI on kirkolla käytössään kymmeniä vaihtoehtoja, epävirallisia. ON kreikankielinen Uusi Testamentti (Aapeli Saarisalo), on elävä Uutinen elikkä arkikielelle käännetty Uusi Testamentti, murteillekin on osia käännetty jo. On jos vaikka mitä luotettavia vaihtoehtoja. On myös NOVUM, joka vieläpä selittää alkusanan eri merkitykset.

Itse käytän -38 ja -92 käännöstä rinnakkain, jotta näkisin kielitarkan käännöksen ja asiatarkan käännöksen mahdolliset erot.

Luepa vaikkapa Jehovan todistajain kieliorjaa käännöstä tai lestadiolaisten vanhakantaista käännöstä, niin ymmärrät, miksi ne eivät kulu lukijain käsissä. Ymmärrettävyys ei ole kovin hyvä.
      isosta Raamatun Tietokirjasta aina voi tarkistaa, onko Raamatun käännös pysynyt totuuden mukaisesti asiassa.

ALKUKIELI

Alkukieli on typerä ilmaisu. Sillä yhtäkään Raamatun alkuperäistä kirjoitusta ei enää edes ole, että voisi verrata. Eri osat on kirjoitettu eri kielillä. kreikaksi ne sitten koottiin. Joka tapauksessa, täysin luotettaviksi voi kuka tahansa itsekin todeta kirkon käyttämät versiot.

• selvittele pääsi

Useassa kohdin. esim. sana helvettiä ei Raamatussa ole, mutta luterilaiset ovat sen sinne lisänneet. Meidän kirkkoraamattumme on yhden uskonlahkon käännös ja alkutekstiin verrattuna se on väännös. Onneksi adventisteina tunnemme alkutekstin niin hyvin että pystymme ymmärtämään myös tätä väännöstä. Sapatti, tutkiva tuomio, toisen kuoleman lopullisuus, ja monet totuudet ovat adventistien ansoíota rehellisyydestä alkutekstille !

92-käännös ei ole alkutekstille sen uskollisempi kuin 33/38-käännös, että silleen.

• auni1

Miksi sinä käytät kirosanoja, jos olet uudesti syntynyt, ja semmoista sanaa kuin kyy kuuluuko nuo mielestäsi lähimmäisen rakkauteen, kun sen olisi voinut paremminkin ilmaista.
        Nuo sanat oli silloin huullilamme kun emme tunteneet Jumalaa kuin ehkä korvakuulolta, mutta uskoon tultuamme meidän tulisi harkita mitä sanomme toisillemme.
        Raamattuhan kehoittaa meitä harkitsemaan miten puhumme lähimäisellemme,vaikka he puhuisikin meille pahasti, näin minä ainakin olen tämän käsittänyt.

• muita parempi?
        auni1 kirjoitti:

Miksi sinä käytät kirosanoja, jos olet uudesti syntynyt, ja semmoista sanaa kuin kyy kuuluuko nuo mielestäsi lähimmäisen rakkauteen, kun sen olisi voinut paremminkin ilmaista.
        Nuo sanat oli silloin huullilamme kun emme tunteneet Jumalaa kuin ehkä korvakuulolta, mutta uskoon tultuamme meidän tulisi harkita mitä sanomme toisillemme.
        Raamattuhan kehoittaa meitä harkitsemaan miten puhumme lähimäisellemme,vaikka he puhuisikin meille pahasti, näin minä ainakin olen tämän käsittänyt.

3:9   Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla,
        3:10   niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
        3:11   ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
        3:12   kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
        3:13   Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, KYYKÄÄRMEEN myrkkyä on heidän huultensa alla;
        3:14   heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta.
        3:15   Heidän jalkansa ovat nopeat vuodattamaan verta,
        3:16   hävitys ja kurjuus on heidän teillänsä,
        3:17   ja rauhan tietä he eivät tunne.
        3:18   Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä."
        3:19   Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
        3:20   sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
        3:21   Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ILMAN LAKIA,

• auni1 kirjoitti:

Vai niin...että ei saa käyttää Jeesuksen käyttämiä sanoja vastaavanlaisissa yhteyksissä?

Te sanotte kaikkea kirkkoa porttokirkoksi ts. portoiksi ja huoriksi nimittelette meitä, jotka olemme ulkopuolella teidän tarhanne. Te olette valkeaksi kalkittuja muureja, valmiita tuomitsemaan ulkopuoliset porttokirkoksi, vaikka itse olette sisältä aivan mustia tuomionhalusta.
        Mutta tahdotko tietää, että Raamattu sanoo: "Ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala".

Mutta minä liitän kovat sanat aina asianmukaisiin yhteyksiin. Osaan minä rakkaudestakin runoilla, mutta jos Jeesus ei voinut joka tilannetta hoitaa rakkauden sanoilla, niin kuinka sitten minä.

• auni1
        AnttiVKantola kirjoitti:

Vai niin...että ei saa käyttää Jeesuksen käyttämiä sanoja vastaavanlaisissa yhteyksissä?

Te sanotte kaikkea kirkkoa porttokirkoksi ts. portoiksi ja huoriksi nimittelette meitä, jotka olemme ulkopuolella teidän tarhanne. Te olette valkeaksi kalkittuja muureja, valmiita tuomitsemaan ulkopuoliset porttokirkoksi, vaikka itse olette sisältä aivan mustia tuomionhalusta.
        Mutta tahdotko tietää, että Raamattu sanoo: "Ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala".

Mutta minä liitän kovat sanat aina asianmukaisiin yhteyksiin. Osaan minä rakkaudestakin runoilla, mutta jos Jeesus ei voinut joka tilannetta hoitaa rakkauden sanoilla, niin kuinka sitten minä.

mutta minä en ole koskaan nimitellyt luterilaista kirkkoa porttokirkoksi enkä tule nimittelemäänkään Minun vanhemmat olivat evankelis luterilaisia ja hyviä uskovia ihmisiä, he opettivat lapsilleen uskon jo pienenä, mutta he kunnioittivat Jumalan käskyjä myöskin.
        Kiitoksia Kantola kuin kutsuit minua valkeaksi kalkittu mustaksi, tiedän että Jeesus rakastaa minua kun maailma vihaa, niinhän ne vihasi minun Herraanikin.

• auni1 kirjoitti:

mutta minä en ole koskaan nimitellyt luterilaista kirkkoa porttokirkoksi enkä tule nimittelemäänkään Minun vanhemmat olivat evankelis luterilaisia ja hyviä uskovia ihmisiä, he opettivat lapsilleen uskon jo pienenä, mutta he kunnioittivat Jumalan käskyjä myöskin.
        Kiitoksia Kantola kuin kutsuit minua valkeaksi kalkittu mustaksi, tiedän että Jeesus rakastaa minua kun maailma vihaa, niinhän ne vihasi minun Herraanikin.

Tiukat sanani johtuivat siitä, että sanotte porttokirkoksi kristikuntaa - ja vain sen vuoksi, että viettävät sapattia eri päivänä kuin te. Olisi tuo asian ydin pitänyt käsittää, eikä suotta loukkaantua. Loukkaantuminen juuri paljastaakin lakihenkisyyden. Kuten Jeesuksen päivinä.

• sinä olet suuna päänä
        AnttiVKantola kirjoitti:

Tiukat sanani johtuivat siitä, että sanotte porttokirkoksi kristikuntaa - ja vain sen vuoksi, että viettävät sapattia eri päivänä kuin te. Olisi tuo asian ydin pitänyt käsittää, eikä suotta loukkaantua. Loukkaantuminen juuri paljastaakin lakihenkisyyden. Kuten Jeesuksen päivinä.

selittämässä vaikka et oikeastaan sano mitään.
        Koko viestittelysi on vain sitä samaa "ei mitään", miksiköhän olet täällä?? Oppimassa? ehkä, mutta lopeta sitten käyttäytymästä kuin opettaja kun et kuitenkaan osaa. olet vain uskova_1 kaiku ja häirikkö.

• hän on
        sinä olet suuna päänä kirjoitti:

Koko viestittelysi on vain sitä samaa "ei mitään", miksiköhän olet täällä?? Oppimassa? ehkä, mutta lopeta sitten käyttäytymästä kuin opettaja kun et kuitenkaan osaa. olet vain uskova_1 kaiku ja häirikkö.

Uskova1:sen kaiku ei mitään muuta, kai ne kuuluu samaan kirkkoonkin, kun on noissa opettamisessaan aivan kun samasta suusta lähtenyt.

• sinä olet suuna päänä kirjoitti:

TOTUUTTA SUUNA JA PÄÄNÄ

"Suuna päänä" tällä foorumilla valitettavasti ovat sellaiset, jotka eivät edes uskalla tulla esiin. Ampuvat pimeän turvin pahan palavia nuolia - syyttelyä vailla perusteita, itsellä ei mitään annettavaa foorumille. Et tiedä, mistä syyttäisit, mutta sormella-osoittelun halu on.

Raamattu selittää itse itseään - sitä minä olen opettamassa, sitä varten minä elän.

"Et oikeastaan sano mitään" !? Tällä kertaa sanon - puhun vääräin opettajain tuomiosta. Sinä opetat, että Kantola ei opeta oikeastaan mitään. Olen varovainen siksi, että sitä kovemman tuomion saa, kun on opettaja.
        Tästä puhuu 2.PIET. 2. luku. Minun kaltaiseni AASI voi puhua järkeä jopa profeetoille, (2.Piet.2:16).

2.Pietarin kirje:
        2:16 mutta sai rikkomuksestaan ojennuksen: mykkä juhta puhui ihmisen äänellä ja esti profeetan mielettömyyden.

2.Pietarin kirje:
        2:3 ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku.

Olen ainakin sen saanut opetetuksi, että lakiin katsova on naimisissa lain kanssa. Ja Kristukseen katsova naimisissa Kristuksen kanssa. Lisäksi, että ei sovi molempiin katsoa, Room 7:3-4).

VÄÄRÄ OPETTAJA ON VÄÄRÄ PROFEETTA, 2.PIET. 2.

2.Pietarin kirje:

2:1 Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon.

Profeettain henget ovat profeetoille alamaiset. Siksi on mahdollista profetoida oman makunsa mukaan, tulkita omaperäisesti. Niinpä Raamatussa on rakkauskäskyyn ("vielä minä osoitan teille verrattoman tien ...rakkaus on...) liitettynä: arvostelkaa profetiat ja opetus.

1.Korinttolaiskirje:
        14:29 Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot.

Sormella-osoittelun lopettajalle luvataan hyvä palkka:

Jesaja:
        58:9 Silloin sinä rukoilet, ja Herra vastaa, sinä huudat, ja hän sanoo: "Katso, tässä minä olen." Jos sinä keskuudestasi poistat ikeen, sormella-osoittelun ja vääryyden puhumisen,

antti

• näet....
        auni1 kirjoitti:

"Adventistit uskovat", "adventtikirkko opettaa": Nuo ovat yleistyksiä joita adventistit käyttävät sekä vielä lukuisaa määrää muita vastaavia. Teillä on outoa hyppelehtimistä yhdestä tavasta toiseen. Ensin te itse puhutte adventisteista yhdessä, ja sitten vaatisitte ottamaan yksittäisen kirjoittajan huomioon. Te toimitte kuin jakomielinen. Ja sitä jakomielisyyttä teillä on joka asiassa.- Kun muut arvostelevat adventismin oppeja, adventisti ottaa asian adventistin mollaamiseksi juuri siksi, erttä koko teidän täällä esittämät viestinne ovat kuin tuulimyllyjä vastaan huitomista ilman mitään johdonmukaisuutta. Ilmankos, kun oppinne ovat naisen käsialaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      86
      1391
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      52
      997
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      370
      828
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      151
      800
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      55
      709
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      124
      707
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      658
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      635
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      622
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56