Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
piizu87
profiilit
piizu87
piizu87
Vapaa kuvaus
:) Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
1
Kommenttia
7
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olen asunut koko elämäni kajaanissa.. Pienempi tämä on kuin Kokkola, aika opiskelija painotteinenkin. Talvet pimeitä ja tylsiä, mutta asunnot on suht. halpoja sekä amk:ssa on kuulema tosi hyvä yhteishenki, kun kaikki melkein tuntevat kaikki.. :) Eikä täällä vaadita ainakaan ruotsin taitoa!
28.06.2007 21:00
Aina niissä on se sama kaava: eka on soveltuvuus testit, eli mitä ihmeellisimpien tehtävien perusteella katsotaan soveltuvuutta alalle: piirretään, kirjoitetaan, kuvaillaan itseään ja aine oli silloin kun mä kävin. Sit on ryhmähaastayyelu/tilanne..meiltä kyseltiin vaan kysymyksiä että miks haluut tänne yms. Sit psykologi joka kyselee samat asiat melkein.. Ei
niihin voi itse muuten vaikuttaa kun osaa vaan kertoa miksi juuri sille alalle ja mikä siinä viehättää ja osaa jotain kertoa siitä ammatista. Mulla on itselläni jälleen kerran Iisalmessa 12.6 sosionomi pääsykokeet.
05.06.2007 19:40
Tiedän tunteen, mä olen aina rampannut yhdessä kokeessa puolen vuoden välein ja sekin tuntuu kukkarossa. Just kävin ja piti pikavippi ottaa et pääsin lähtee, vieläkin maksamassa :( Kesällä on se etu, että voi kysellä koulujen asuntoloista yösijaa, Kemissä kävin Amk pääsykokeissa ja yövyin amiskan asuntoloissa, ei ollut kuin 11e/yö. Kannattaa kysyä sieltä koululta, minne menet kokeeseen, että osaako ne antaa jotain numeroo mihin soitella..!! Jos ei onnaa niin sit kannattaa vertailla vähän hintoja netissä. Eikä työkkärikään yhtään tuo niit matkoja, kuten tukee työhaastetteluun menoja.
08.05.2007 19:27
Piramk:iin voi todellakin se taso olla taivaissa.. Sama homma jos olis haaveena lähtee Ouluun opiskelemaan niin, ei kyllä ikinä tulis pääsykokeisiin edes kutsua, sen verran suosittua.. suosittelen kaikille vahvasti että kannattaa yrittää eri kouluihin niin sen tason huomaa, kun tulee se lappu kotiin onko päässyt vai millä sijalla on jonossa..
08.05.2007 13:36
Se on kyllä totta että välivuosi kasvattaa ihmistä viidellä vuodella, siltä minusta ainakin tuntuu.. en ihmettele yhtään et miks ne ei mua valinnut suoraan lukion jälkeen sosionomiksi opiskelemaan, tais olla viel aika puoli tiessä siinä vaiheessa :)
06.05.2007 13:35
1. Iisalmi savonia-amk
2. Pohjois-Karjalan amk, Joensuu
3. Kymeenlaakson amk, Kuusankoski
4. Kemi-Tornion amk, Kemi
Tuossa pitäis olla top-4 mihin olis helpointa päästä sisään..
06.05.2007 13:32
(aiemmin nimim. "kukka")
Tein hieman vertailuja että minne olisi helpoin päästä opiskelemaan sosionomiksi hakija- ja paikkalukujen tiimoilta.
Helpoin olisi Kemi-Tornion amk, sit tulisi Iisalmi ja Kymeenlaakson amk..sit oli Joensuu ja Rovaniemi..ja Lahti sekä Hämeenlinna. Ite näistä Iisalmen lisäksi hain Joensuuhun, Kymeenlaakson amk sekä Kemiin..
06.05.2007 13:24
1 / 1