Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mar44u
mar44u
mar44u
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Koulut: On käyty Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Liittynyt 22v sitten
97
aloitusta ·
5292
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei tartu opit enää päähän, kokeiltu on. Tekee se ikä sinullekin saman.
Vanhempani eivät kuuluneet siihen eliittiin, joka olisi lapsensa pystynyt panemaan oppikouluun vieraalle paikkakunnalle. Sinä ilmeisesti kuvaannollisesti synnyit se kultalusikka suussasi kun olet noin viisas?
Lääkitys on kunnossa. Puoli pilleriä verenpaineeseen ja illalla nukahtamispilleri.
Kuinka monelta vuodelta sinulla on esittää terveen paperit? Minulla noin 30 vuodelta... Työn puolesta tarkastettu ja aina terveeksi todettu.
16.11.2012 11:01
Nyt ei Pesonen ole seurannut uutisia muualta kuin Suomen sensuuripalstoilta. Kannattaisi avartaa näkemystään...
15.11.2012 08:55
Ei kai tuosta ole pienintäkään epäilystä, mikä ylläpitää Tyynenmeren radioaktiivisuutta.
Vihjeeksi esimerkiksi, että ne Japanissa sulaneet 14 tai 15 ydinreaktoria vuotavat 24/7 radioaktiivisia saasteita sekä ilmaan että pohjaveteen ja sen mukana mereen. Melkoisen kauan tästä eteenkin päin.
Eipä ole sattunut silmään sitäkään, että merenelävien cesiumpitoisuudet olisivat vähentyneet. Lisääntyneet kylläkin. Kuten muidenkin elävien.
14.11.2012 23:15
Se voimalan toimittajan valintahan meni näin:
Tekaistiin tarjouskilpailu. Tuloksena oli, että Neuvostoliiton voimala oli ylivoimaisesti huonoin. Olivat tilaamassa jotain muuta, niin Neuvostoliitto jyrähti, että Suomeen ei rakenneta muuta kuin neuvostoliittolainen voimala. Sitten koko voimalahankkeesta luovuttiin ja vähän myöhemmin kaikessa hiljaisuudessa tilattiin voimala Neuvostoliitosta.
Tämä aina "unohdetaan" ja vääristellään virallisesti joksikin muuksi viralliseksi valheeksi.
Minä muistan, seurasin silloista touhua melko läheltä...
14.11.2012 23:07
Käteisellä maksan lähes kaiken. Jonkun satunnaisen suuremman maksun kortilla.
Ei tarvitse jäädä mihinkään dokumenttia siitä, että olenko ostanut kaljaa vai leipää. Eikä tule asiakkaan profilointia ja sen seurauksena minulle suunnattua roskapostimainosta.
Se kortilla maksamisen suosiminen johtaa ennen pitkää pakolliseen ihmisten sirutukseen, mistä on päätös jo viime syyskuussa tehty Suomessakin. Sitten poistetaan käteinen raha käytöstä (tehty jo esitys ainakin Ruotsissa ja osittan jo käytössä siellä) ja silloin toteutuu Johanneksen Ilmestyskirjan ennustus: "Jolla ei ole tätä Pedon merkkiä, se ei voi ostaa eikä myydä mitään". Tekniikka on täysin valmis tähän siruun, etäluettavaan RFID-siruun, jossa on sinun henkilökohtainen Ihmisen lukusi, 18 merkkiä pitkä (Raamatun 666 tarkoittaa 6+6+6; "se jolla ymmärrys on, se laskekoon") merkkijono. Kaikki muu sinua koskeva onkin Ison Veljen tietokoneella. Tämä tullaan myymään meille suurena edistysaskeleena, kun erilaiset kortit, passit yms jäävät pois. Muutakin siinä tulee ja onkin sen päätarkoitus, mutta siitä joskus toiste.
Se muuten toimii se Ihmisen Luku. Tilasin uuden työeläkekortin Varmasta vajaa vuosi sitten ja tunnisteenani oli tuo Ihmisen luku. Kortti tuli viivytyksettä.
26.10.2012 10:03
Te onneliset... Minä kolmen asunnon loukussa enkä saa liikoja myydyksi mistään hinnasta... Turhia kuluja ja paljon... Toistaiseksi eläke on vielä riittänyt kun en tuhlaa, mutta kuinka kauan?
26.10.2012 09:47
Eilen just tuttu vanhus kertoi, että täällä Loviisassa hänet on kahdesti yritetty tappaa. Sillä tutulla tavalla, jonka melkein kaikki tietävätkin: Sänky ikkunan alle ja ikkuna auki. Seurauksena keuhkokuume ja kuolema. Ikkunan sulkemispyyntöihin ei reagoitu mitenkään. Soitto lähiomaiselle toi tämän sulkemaan ikkunan. Ja sitten sama uudestaan...
Nyt on päässyt parempaan paikkaan, mutta sielläkin rantaruåtsalainen bättre folk on kaikessa etusijalla.
25.10.2012 11:15
Pehmeäkäynnistys lisättiin aikanaan siksi, että suoraan täydelle teholle käynnistyvästä dieselistä lähti valtava musta savupilvi ja se herätti kiusallista huomiota. Käynnistysvaiheessa ahtimet ei vielä anna riittävästi ilmaa moottoriin, mutta polttoainetta menee täysi määrä ja siksi se ei voi palaa kokonaan ja palamaton osa tulee nokena ulos.
25.10.2012 08:26
Sensuroivatko tuoltakin: http://keskustelu.promerit.net/
Muistelen siellä olleen enemmänkin näitä poliisi- ja muita virkamiesrikoksia.
24.10.2012 22:53
http://catz1985.blogspot.fi/ on sensuroitu. Ei löydy tietoa, mihin aloittaja viittaa.
24.10.2012 22:50
Kyllähän tuo tutulta vieksahtaa... Tosin olin jo muualla digitalisoinnin aikana joten siitä en tiedä.
Olen omin silmin nähnyt syöttövesiputkien pikasulkuventtiilit joiden venttiilirunkoon hitsatut - mitähän ne olisi - hitsausyhteet oli tehty kaksois-U hitsausta varten, mutta hitsattu tehtaalla vain ulkopuolinen sauma. Tarkastusasiakirjoissa (kopio ehkä vielä tallessa minulla?) kerrotaan sisäsauman syöpyneen pois. Siitäkin huolimatta, että sauman sorvausjäljet näkyivät...
Puute oli huomattu jo laitoksen rakennusvaiheessa, mutta hitsarille oli sanottu että ole hiljaa ja hitsaa kasaan... Hitsattiin monta vuotta myöhemmin asianmukaisesti kun ilmeni muun työn ohessa, mutta väärä merkintä (= syöpyminen) jäi viralliseen tarkastuspöytäkirjaan.
Toinen kummallisuus oli hätädieselmoottorien "vesipoltot". Oli niin kumma sana, että piti ihan itse käydä katsomassa. Näköjään hätädieselin (V16 -diesel, olikohan 3500 hv?) sylinteriin / sylintereihin oli päässyt vettä ja se "vesipoltto" oli kyllä selvää ruostetta. Oli myös taipuneita kiertokankia - sylintereissä ollut vettä, mikä ei sovi olemaan siellä... Mistä vesi tuli, ei ole minulla tiedossa. Epäilen imupuolen ilmansuodatinrakenteita.
Olihan tuolla monta muutakin omituisuutta ja väärin kasattujen hätädieselien vaurioita... Venttiilinnostotangot asennettu väärin mikä aiheutti niitten rikkoutumisen heti käynnistyksessä... En tiedä miten nämä oli dokumentoitu.
24.10.2012 22:30
En ole minäkään koskaan kuullut mokomista. En silti aio hakea niitä. Minulle saa riittää se, minkä pystyn itse itselleni järjestämään.
Kesähuvilaa tai mökkiä en sitten pystynyt aikanaan hommaamaan ja nyt ei enää kiinnosta. Yhden viikon olen viettänyt työnantajan omistamalla kesämökillä, sieltä kuljin työssä yövuorot. Kohtuuvuokra siitä oli, numeroita en muista. Sitten sekin paikka myytiin pois (venäläisille?) kauan sitten, kun yhtiön johto, hallintoneuvosto ja osakkaat tarvitsivat nekin rahat. Herrojen kelolinna Lapissa oli ainut mikä jäi.
Pari vuotta sitten selvisi sattumalta, että ainakin täällä Itä-uudellamaalla on joku piiri tai jengi, joka kuntien rahoilla ostaa saaria tai osia saarista muka yleisiksi lomapaikoiksi. Kuinka kauan lienee tuokin homma salassa pyörinyt? Ei niitä missään mainosteta, ei tiedä kunta/kaupunkilaiset yleisesti mitään niistä.
Ei niihin ole asiaa muilla kuin eliitillä. Ei rahvaalla ole veneitä millä sellaisiin pääsisi. Ja jos sen veneen ostaisi, pitäisi sille olla laituri ja säilytyspaikka. Ei tule kuuloonkaan, nauttikoon eliitti minunkin verorahoistani tämänkin loppuajan.
02.10.2012 14:07
Vastaanpa silti vaikka minulta ei kysytä. Näinhän tekee suomalainen...
Minulla on ollut jo kolme autoa, joitten malipintaan on pitänyt koskea. Pestä ja vahata. 1-3 kertaa vuodessa. Ensimmäinen piti maalatakin, kun naapuri ovella hakkasi lommoille. Itse maksoin, en saanut suutani auki... Kaksi ensimmäistä ostin uutena, tämän neljä vuotta käytettynä.
Vuosmalli on -89, punainen ja pian tulee mittariin puoli miljoonaa km. Itse aina autoni huollan ja korjaan. Jos liikkeessä joutuisin käyttämään, jäisi ajot melko vähiin... Tiedä, milloin tämäkin saattohoitoon joutuu... Kuin itsekin.
Autolla ajo pitkää matkaa ei ole enää huvi vaan rasitus. Ajokrapula kestää vähintään päivän, joskus enemmänkin. Nuorena se oli huvia.
02.10.2012 13:46
Kiitos tuosta dasoertliche.de :stä.
Ei löytynyt tuttuja. Halunnevat olla hukassa...
21.09.2012 16:20
Ei mitään jossia vaan aina pitää seurata! Hiskissä on samallakin paikkakunnalla saman nimisiä henkilöitä, jopa perheitä ja pieleenhän se suranta pelkän Hiskin perusteella menee aivan varmasti!
Esimerkiksi Pattijoella eli aikanaan 4 eri Josefia, kaikilla sama sukunimi. Vaimoilla toki oli eri etunimet... Aikanaan selvisi, että kyseessä oli isä, poika, serkku ja sukuun kuulumaton, kaikilla sama etu- ja sukunimi.
19.09.2012 16:19
Tai sitten suoraan Väestörekisterikeskuksen osoitetoimisto, puhelin 060001000. Maksullinen numero, mutta kun et jää tyhjää lätisemään niin eurolla-parilla selviät.
19.09.2012 16:11
Ihan uteliaisuudesta ja oman tietämykseni lisäämiseksi: Minkä auton pyöränkulmat ei kestä kohtuullista rynkytystä kuoppiin sun muihin hyppyreihin? Mikä auto sinulla on?
Pitääkin kurkata samanlaisen auton alle kuin mitä sinulla on, niitä varsia ja tankoja...
On kyllä joissakin autoissa vaikka minkälaista vartta ja tankoa, joten aivan varmasti tulee niissä kaikenlaisia vikoja pyöränsuuntauksiinkin. Oletettavasti jotain kumi- ym niveliä väljenee, kumeja kuoleentuu jne. Ei onneksi ole omakohtaista kokemusta noista himmeleistä.
18.09.2012 16:40
Tulenkin heti halaamaan... Ja Mirriäsikin rapsutan... On sillä niin luottavainen, taustalla vielä vähän pelokas, ilme...
18.09.2012 00:09
Mitäs kummaa siinä on? Nehän on homoja!
Ei kukaan terve mies toista miestä halaa.
18.09.2012 00:04
Olisit vaan antanut olla meille muille varoitukseksi ja opastukseksi.
17.09.2012 23:53
10 / 265