Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mar44u
mar44u
mar44u
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Koulut: On käyty Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Liittynyt 22v sitten
97
aloitusta ·
5292
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Autossa on yleensä kääntyvät etupyörät. Olen ymmärtänyt, että tässä tarkoitetaan sitä laakeria, mikä yleensä on auton joustintuen yläpäässä ja jonka varassa etupyörä kääntyy ja jota rasittaa auton paino.
25.12.2012 20:34
Loviisassa halvin lankaliittymä paikalliselta puhelinyhtiöltä 39 €/kk ja nousee vuodenvaihteessa. Kilpailuttaa ei voi, on vain tämä tai tikku.
Tikku ei toimi.
Saunalahti melkein pakkomyi mokkulaa 25 €/kk + jotakin muita lisäksi. En ottanut.
24.12.2012 12:33
Ei se nyt aina noinkaan ole. Esimerkiksi kengät. Sievin jalkinen ja Jalas ovat kalliita, tunnettuja kotimaisia kengäntekijöitä (ellei niitäkin ole jo myyty ulkomaisille sijoittajille). Tunnettuja jo vuosikymmenien ajalta siitä, ettei niitten pohjat kestä mitään vaan hajoavat omia aikojaankin murusiksi. Tai kannan sisällä oleva ilmakupla puhkeaa ja kannat menee linttaan. Ja jos varressa on vetoketju, se on sitä heikointa sorttia ja hajoaa heti.
Minulla on kahdet Merrellin kengät, hintaluokka sama. Pohjat luultavasti oikeaa kumia, eivät hajoa edes kävelemällä saati kaapissa itsekseen.
Täällä on ainakin ollut Nokialla muuan kumitehdas. Luulisi sieltä ainakin olevan ostettavissa tekniikkaa kunnollisiin kengänpohjiin, muta kun ei kiinnosta. Sutta ja sekundaa vain työnnetään markkinoille. Eikä valtakunnassa ole minkäänlaista kuluttajansuojaa, joten roskatuotteitten valmistus saa jatkua ja uusiutumattomat luonnonvarat kulkeutua kaatopaikoille ilman mainittavaa hyötykäyttöä. Jotkut ostavat näitäkin, kun eivät tunnista roskaa vaan hyvä ulkonäkö on se mikä myy. Ja kova hinta panee luulemaan, että rahalla saa kunnollista.
Tämä nyt vain esimerkkinä siitää, että roskatuote ja kunnollinen eivät välttämättä eroa hinnaltaan toisistaan. Kymmeniä muitakin vastaavia esimerkkejä löytyisi.
Toivottavasti Joulupukki ei tuo kenellekään tätä kotimaista roskaa!
24.12.2012 09:32
Ei muuta kuin opettelemaan sitä mäkilähtöä ja käsijarrun kanssa. Kai Sinulla joku tuttu on, joka voi tulla apukuskin paikalle neuvomaan?
Sitten kun opit, niin ei siinä mitään vaikeutta ole. Vaikka ilman käsijarruakin onnistuu.
Jos talvirenkaat ovat vanhat ja päätät ostaa uudet, niin vanhat saat ajaa nastojen poiston jälkeen kesärenkaina 1,6 milliin asti. Toimii oikein hyvin, mutta saattaa olla äänekkäät. Rengaskauppiaathan tietysti haluaisivat, että ostat uudet renkaat aina, kun heidän pihaltaan pois ajat. Minä miljoona kolaritonta kilometriä pikkuautolla ajaneena ajan aina renkaat loppuun. Huonoissa olosuhteissa hiljennän turvalliseen nopeuteen, en kohella päätönnä niinkuin se porukka, joka lippalakki väärinpäin käärii BMW:nsä männyt ympärille (nähty Oulussa).
23.12.2012 22:55
Kaiken lisäksi joku sai tästä myynnistä oman hulppean palkkansa lisäksi ONNISTUMISPALKKION, olikohan se yksi miljoona? Tarkemmin en muista.
23.12.2012 21:51
Tuosta http://rahmispossu.net/2012/12/21/harnosand-seksuaalirikos-lastentarhassa/ ei ainakaan vielä selviä mitään lisää. Aika usein tulee päivitys myöhemmin.
23.12.2012 21:38
Pösö 205:ssa on metallinen painekuulalaakeri, läpimitta noin 10 cm.
23.12.2012 18:02
Minä ainakin saan vapaasti valita. Eikö aloittaja saa ja jos ei, niin miksi ei saa?
Ja olen vapaasti valinnutkin. Aina.
20.12.2012 10:44
Omien kokemusteni perusteella tämä on todellakin normaalia menettelytapaa.
Omat kokemukset perustuvat Raahen, Loviisan ja Oulun poliisitoimesta sekä Loviisan ja Helsingin ulosottotoiminnasta saamiini kokemuksiin.
Samoin Kuopion käräjäoikeus, Itä-Suomen hovioikeus ja Oikeuskansleri. Järjestäytynyttä rikollisuutta kaikki.
Väkivaltaa en (vielä?) ole onneksi joutunut kokemaan, mutta tekaistuja ulosottoja ja niitä on jonossa nytkin. Lienee tämän seudun oma tyyli.
Rikosilmoitukset eivät ole koskaan johtaneet mihinkään.
Oulun poliisi vielä mainostaa oikein kirjallisesti, ettei heille tule mitään sanktioita pienistä (= 120 000 €!) virkavelvollisuuksien laiminlyönneistä.
Dokumentit olen tallentanut luotettavaan paikkaan.
Useita vuosia sitten netissä oli kansainvälinen tutkimus eri maitten oikeuslaitosten uskottavuudesta. Suomi oli neljänneksi viimeisin. Venezuela oli yksi vielä huonommista. Kahta muuta en muista, mutta ainakaa Neuvostoliitto/Venäjä, Kiina ja Pohjois-Korea niissä ei ollut.
15.12.2012 10:39
Kauanko annetaan jahkailla, kysyy aloittaja.
Varmaan yhtä kauan kuin taannoin asbestin kanssa.
Kun asbesti kiellettiin muussa maailmassa, niin Suomessa vasta vuosikymmeniä myöhemmin eli silloin kun asbestikaivos (Tuusniemelläkö?) ehtyi ja sikariporras oli saanut ulosmitattua kaiken mahdollisen. Työläisten terveydestäkin.
Minäkin olen asbestiseurannassa hengitettyäni työpaikoillani asbestipölyä vuosikausia. Toistaiseksi ei mitään ole löytynyt...
02.12.2012 10:24
"Loviisan voimalaa on vihjailevasti myös täälläkin syytetty jostain laittomuudesta.Faktaa ei ole saatu, saatikka motiivia parjaamiseen."
Mistähän asiasta kirjoitat? Olisi kiintoisaa tietää!
24.11.2012 00:07
Eli siis totta.
18.11.2012 11:13
Tarkoitat näitä Moskovassa sotilasopissa olleita Siad Barren joukkoja?
18.11.2012 10:18
Näkyy olevan sensuroitu. Taas kouluesimerkki suomalaisesta sananvapaudesta. Mitähän tuossa oli? Joku voisi kertoa omin sanoin, että tietäisimme enemmän valatkunnan asioista.
18.11.2012 10:12
Tuosta kahvin vaarallisuudesta...
Ruotsissa joskus tehtiin tieteellinen koe kahvin ja teen vaarallisuudesta. Valittiin kaksi elikautisvankia. Toinen sai juoda kahvia niin paljon kuin halusi, toinen teetä. En enää muista kumpi kuoli ensin. Kuitenkin reilusti yli 80 -vuotiaana.
Oikeasti kahvin haittoja terveydelle ei liene löydetty. Paitsi ehkä kohtuuttomasti (jotain yli 10 kuppia päivässä?) käytettynä.
18.11.2012 09:22
Minulla laturi maksoi noin 120 euroa arviolta 5 vuotta sitten. Työ oli ilmaista kun itse tein. Ja se ensimmäinen vaihtolaturi hajosi heti (oireista päätellen katkos jännitteensäätöpiirissä), sain rahani takaisin ja ostin sitten toisesta liikkeestä. On kestänyt. Tehdaskunnostettuja molemmat.
18.11.2012 09:03
Varmaan samanlainen pikkupösö on minullakin. Täyttää pian 24 v ja mittarilukema lähentelee puolta miljoonaa. Alkaahan tuohon remonttitarvetta tulla, mutta kun itse korjaa niin tietää mitä tekee ja mitä se maksaa. Varaosia vain ei kaikkia enää saa edes Ranskasta.
Katsotaan nyt vielä ainakin seuraavaan katsastukseen asti. Vuotuinen autovero on jo nyt suurempi kuin auton arvo ja ensi vuonna se vero nousee noin kolminkertaiseksi, vaikka auto saastuttaa vähemmän kuin nykykotterot. Se virallinen valhe kun määrittelee saasteeksi kaiken, mitä pakoputkesta tulee...
Pakko vain on jollakin liikkua täällä valtakunnan reuna-alueella.
18.11.2012 08:59
Menepä suomalainen kerjäämään (puliukkoa lukuunottamatta), niin pian olet leivättömän pöydän ääressä luvattomasta rahankeruusta. Ja verojakaan et ole niistä roposista maksanut, mikä tekee keräyksestäsi erityisen rikoksellisuuden! Vaan toisin on nämä ulkomaalaiset rikollisjärjestöjen ammattikerjääjät ja -rikolliset. Vapaasti saavat ammattiaan harjoittaa, ei puutu mikään Suomen viranomainen asiaan.
Se on tämä tasa-arvo ja oikeus tapauskohtaista täällä demokratian ja ihmisoikeuksien kehdossa. Näinkin edistetään NWO:n tavoitteita.
18.11.2012 08:46
Olen saanut sen mielikuvan, että yksi henkilö Olkiluodosta on saanut potkut ja kirjoittelee niin utopistisia asioita, että oudompi on ihmeissään. Sekaisin faktaa ja fiktiota.
Tosin näillä palstoilla en hänen kirjoituksiaan muista nähneeni ainakaan viime aikoina.
18.11.2012 08:29
Olisikohan se ollut muuan länteen neuvostoaikana loikannut biologi Medevedev? On kirjoittanut ainakin läheltä liippaavasta aiheesta kirjankin, joka löytyy Suomessa tuskin muualta kuin Sotatieteen laitoksen kirjastosta.
Harmi, että hukkasin kirjan nimen. Olisin yrittänyt ostaa sen ulkomailta ja tavailla uudestaan kehnolla englannillani...
18.11.2012 08:16
9 / 265