jani.tormala

jani.tormala profiilikuva
Joulu 2024
Vapaa kuvaus

moips Linkit: http://msnusers.com/janijafrendit, http://www.mtv3.fi, http://www.finjutsu.com, http://www.irc.fi Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Liittynyt 21v sitten
18 aloitusta · 175 kommenttia
itse ostan grilliluuni yleensä atrian henkiöstö myymälästä.. mutta noit luit on aikas usein ollut myynnissä citymarketin ja supermarkettien lihatiskeillä..
mutta suomessa on paljon myös suomalaisia jotka tekisivät työn varmasti huolella ja paljon paremmin kuin nämä puolalaiset ja virolaaset, ja nää huonot suomalaiset työntekijät yleensä jos on ollut sulla niin on varmaan ollut sellaista jotka puoluväkisin pakottettu työkkärin työvoimapoliittiseen koulutukseen. kyllä todellinen ammattitaitoinen ja itseään kunnioittava työmies tekee aina huolella työnsä ja siitä pitää maksaa kunnollinen korvaus. ja etkö sää sit tajua ettei jos suomessa saisi saman palkan kuin puolassa niin ei sillä eläisi täällä ja kyllä varmasti nämä puolalaiset ottaisivat mielellään sen mitä suomalainenkin duunari saa jos heille esim kerrottaisiin suomalaisen työelämän pelisäännöistä. ja tämä olisi koko yhteiskunnan etu että saadaan ensin työllistettyä suomalaiset, ennen kuin näitä otetaan lisää. mieti sitä että kumpi on valtiolle edullisempaa maksaa suomalaiselle duunarille sosiaalituet verorahoista vai se että Nämä joiden työt on joku puolalainen vuokratyöntekijä vienyt.

eikä mulla ole mitään työperäistä maahanmuuttoa vastaan sillä tiedän itsekkin että on paljon sellaisia töitä mitä harva suomalainen edes suostuisi tekemään, mutta se että näiden kohdalla ei noudateta lakeja ja sääntöjä se on se asia mihin haluaisin puuttua ja jotta tilanne olisi oikeuden mukainen.

tässä mä haluan juuri korostaa sitä oikeuden mukaisuutta, ja suomen etuja. työnantajat tarvitsee työntekijöitä ja työntekijät työnantajia. liitot ovat vain molemmin puolin valvomassa omiensa etuja. ja eikä ole mitään järkee näissä sosiaali maksuissa yms jos niiden noudattamista ei valvottaisi ja rikkeistä tulisi sanktiot. ja onko nämä liittojen neuvottelemat minimiehdot niin suuria loppujen lopuksi sillä aika monessa yrityksessä on huomattavasti paremmat palkat mitä tess määrää? kyl liittojen on järkevää myös kuunnella mikä on maailman markkina tilanne ja eikä lamakausilla tai muutenkaan aleta mitään järjettömiä summia aleta edes hakemaan, vaan palkkojen on noustava sitä mukaa kuin hinnat nousee. ja tottakai ammatin vaativuuden ja työkokemuksen kasvaessa pitää myös saada sen mukainen palkkakin.

ja jos työläinen on tyytyväinen työpaikkaansa ja asiat kunnossa ilman että tarttee kokoajan olla niin kusisukassa että pelkää koska tulee irtisanominen tai yt:n niin kyl tälläinen oman firman työntekijä tuottaa yrityksellekin paljon paremmin kuin huonosti kohdeltu ja jolla työmotivaatio tämän johdosta laskenut.
tälle joka saanut kaikki työsuhde autot hyvä palkka ja muut edut,, niin oletko koskaan asettunut tavallisen duunarin asemaan, koska kaikilla ei ole niin helppoa, jonkun on TODELLA mentävä sinne tehtaalle ja hikihatussa tehtävä niidä duuneja jotta saavat leivänpäälle muutakin kuin se ylähuuli, minulla ja sinulla on hyvä palkka, olen saanut ammattiteurastajan paikan ja palkka on sen mukainen mitä yleensäkin teurastaja saa.. mutta kuulun silti liittoon ja olen mukana taistelussa sillä välitän myös heistä joilla ei mene niin hyvin, ja silti nämä hienot ihmiset jaksaa painaa pitkää päivää tehtaassaan tai missä nyt ovatkin duunissa. kyllä heidän on saatava työstään kunnollinen palkka ja saatava tehdä ihmisarvolle sopivassa ympäristössään duunit. sitä en kiistä etteikö muutkin liiton edut olisi tärkeitä

ja oletteko te ytk:laiset miettineet sellaista että tess-määräykset ja lait eivät ole mitään itsestään selvyyksiä, vaan niitä pitää joidenkin tosissaan puolustaa koska ne voidaan viedä myös pois ellei joku ole pistämässä niissä kampoihin. jos tämä ek työnantaja liittoineen, kepu, kokoomus saisivat yksin päättää ilman että kukaan astuu heidän tielleen niin en voisi olla niin huonot etten kehtaa edes sanoa, kyllä liitot, sdp, vasemmisto ja perussuomalaiset siin sivussa tekevät todella arvokasta ja tärkeää työtä.