On tosi tyhmää jos elintarvike työntekijät eivät hyväksy sovintoehdotusta.
Valtakunnansovittelijan ehdotusta jos ei hyväksytä,niin työntekijöile antaa vain lopputili ja töihin ei tarvitse tulla enää,kyllä suomesta löytyy vielä halukkaita työntekijöitä jotka mielellään menevät töihin niiden sijasta jotka eivät viitsi mennä töihin ja vaatii parempaa palkkaa.
Hävetkää kun vaaditte parempaa palkkaa kun Suomessa on pienituloisia ihmisiä jotka yrittävät kituuttaa pienillä toimeentuloilla päivästä toiseen niin nämä vaativat parempaa palkkaa vaikka heillä on muutenkin hyvä palkka verrattuna eläkeläisiin jotka eivät muuta saa kuin kansaneläkettä.
Joka ei halua töitä tehdä ja vaatii palkan korotusta niin sen ei tarvitse töihin enää mennä vaan huomenna hakemaan lopputili.
Elintarvike ala
72
913
Vastaukset
- orjatyöläinen
Hyvä provo, mitä väliä sillä on jos työpäivä pitenee eikä saa ylityökorvauksia kunhan vaan SAA olla töissä. Seuraavalla liittokierroksella työntekijä pääseekin jo maksamaan siitä ilosta että saa tulla töihin, heikennysten tie on loputon jos sinne lähtee..
- kuis sitten?
Työntekijä jouluu maksamaan lahjuksia päästäkseen töihin! Ja se olisi ihan oikein teille mokomat kommunistilakkoilijat! Toinen vaihtoehto on myös se, että ei ole mitään työpaikkaa, mihin voisi lahjusta antaa, työnantaja on vienyt ne ulkomaille! Äkkiäkös Atriakin Virosta lähettää laivalasteittain lenkkiä sun muuta!
- alkuperäinen kirjoit
kuis sitten? kirjoitti:
Työntekijä jouluu maksamaan lahjuksia päästäkseen töihin! Ja se olisi ihan oikein teille mokomat kommunistilakkoilijat! Toinen vaihtoehto on myös se, että ei ole mitään työpaikkaa, mihin voisi lahjusta antaa, työnantaja on vienyt ne ulkomaille! Äkkiäkös Atriakin Virosta lähettää laivalasteittain lenkkiä sun muuta!
Se ei ole mikään provo vaan käy vihaksi tuo elintarvike alan lakkoilu.Se on ihmeellistä että kun on juhla päiviä niin silloin lakoilla kurjistetaan tavallisen kansan elämää.
On se kumma että ettei kelpaa mikään sovintoesitys vaan vielä enemmän palkkaa pitäisi saada vaikka työtön ja eläkkeellä oleva joutuu elämään pienillä tuloilla. - jhl evp
Onko se niin mahdoton ajatus teille kommunisteille tehdä töitä vuorotyönä ja tietyillä tasoittumisjaksoilla. Muut työntekijät toisilla aloilla ovat tehneet sitä jo vuosikymmeniä.
Mitä niihin ylitöihin tulee, niin työaikamallissa ja sovintoesitykse3ssä nimen omaan todettiin, että ylitöistä maksetaan normaalisti. Jokainen tunti, mikä menee yli työvuorolistaan merkityn tuntimäärän, on ylityötä ja siitä saa korvauksen.
Ps. Itse tein aikoinani kaksivuorotyötä, missä keskimääräinen työaika oli 42 h/ viikko. Päivävuoro oli 9 H ja yövuoro 15 h. - ert323
jhl evp kirjoitti:
Onko se niin mahdoton ajatus teille kommunisteille tehdä töitä vuorotyönä ja tietyillä tasoittumisjaksoilla. Muut työntekijät toisilla aloilla ovat tehneet sitä jo vuosikymmeniä.
Mitä niihin ylitöihin tulee, niin työaikamallissa ja sovintoesitykse3ssä nimen omaan todettiin, että ylitöistä maksetaan normaalisti. Jokainen tunti, mikä menee yli työvuorolistaan merkityn tuntimäärän, on ylityötä ja siitä saa korvauksen.
Ps. Itse tein aikoinani kaksivuorotyötä, missä keskimääräinen työaika oli 42 h/ viikko. Päivävuoro oli 9 H ja yövuoro 15 h.Älä puutu asiaan mistä et tiedä näköjään mitään.
- kälkälä
kuis sitten? kirjoitti:
Kommunistilakkoilijat, mistä tiedät heidät kommunisteiksi? Typerää kirjoittaa laillisesta lakosta ja neuvotteluista niin kuin kyseessä olisi vain yhden oasapuolen näkemys asioista. Minä ymmärrän perheellisenä pienten lasten vanhempana enenmään kuin hyvin tuon hylkäämisen! Kukaan ei lapsiani ilmaiseksi hoida ja hoitopaikat ovat avoinna vain maanantaista perjantaihin. Mitä tulee noihin työaikajoustoihin niihin en voi suostua, koska hoitopaikat ovat avoinna sen 10 - 12 tuntia ja jos minun työpäiväni venyy 10 - 12 tuntiseksi niin se tietää lasteni päivän pidentymistä 13 - 15 tuntiin ja SE ON LIIKAA!!!!
Se on kuule niin päin, että niitä lajuksia maksetaan minulle ja paljon, koska jos nuo työaikajärjestelyt toteutuvat joudun palkkaamaan hoitajan kotiin ja SE MAKSAA!!! Minua tai lapsiani eivät kaltaisesi piiskurit, perseennuolijat eivät heilauta mihinkään suuntaan, vaikka sinulle tuotaisiin 3 - laivalastia lenkkiä! Elämä on elämistä varten ei jatkuvaa työntekoa pyllynnuolentaa varten! - sakakskaksk
jhl evp kirjoitti:
Ps. Itse tein aikoinani kaksivuorotyötä, missä keskimääräinen työaika oli 42 h/ viikko. Päivävuoro oli 9 H ja yövuoro 15 h.Oletko mies jonka vaimo huolehti lapsista ja lasten hoidosta? Minunkin mieheni tekee kuljetusalalla 13 - 15 tuntisia päiviä ja lasten hoito ja hoitoon vieminen on minun hommaani, se on hyvä revitellä jos ei muuta huolehdittavaa ole! Pää kiinni painajainen!
- jhl evp
kälkälä kirjoitti:
Kommunistilakkoilijat, mistä tiedät heidät kommunisteiksi? Typerää kirjoittaa laillisesta lakosta ja neuvotteluista niin kuin kyseessä olisi vain yhden oasapuolen näkemys asioista. Minä ymmärrän perheellisenä pienten lasten vanhempana enenmään kuin hyvin tuon hylkäämisen! Kukaan ei lapsiani ilmaiseksi hoida ja hoitopaikat ovat avoinna vain maanantaista perjantaihin. Mitä tulee noihin työaikajoustoihin niihin en voi suostua, koska hoitopaikat ovat avoinna sen 10 - 12 tuntia ja jos minun työpäiväni venyy 10 - 12 tuntiseksi niin se tietää lasteni päivän pidentymistä 13 - 15 tuntiin ja SE ON LIIKAA!!!!
Se on kuule niin päin, että niitä lajuksia maksetaan minulle ja paljon, koska jos nuo työaikajärjestelyt toteutuvat joudun palkkaamaan hoitajan kotiin ja SE MAKSAA!!! Minua tai lapsiani eivät kaltaisesi piiskurit, perseennuolijat eivät heilauta mihinkään suuntaan, vaikka sinulle tuotaisiin 3 - laivalastia lenkkiä! Elämä on elämistä varten ei jatkuvaa työntekoa pyllynnuolentaa varten!Nyt ei olekaan kyseessä laillinen lakko, vaan laiton lakko. Kyllä ne esitetyt työaikajoustot sopii lapsiperheillekin. Koska sinun lapsesi ovat hoidossa yli 10 h? Tuskin sinun työmatkasi kestää joka päivä yli tunnin suuntaansa. Vastaavasti sinulle jää aikaa useammin viikolla olla lastesi kanssa enemmän, kun on vapaata tai lyhyempi työpäivä.
Ps. Jo yli 30 vuotta on ollut mahdollisuus saada lapset hoitoon, vaikka yli yön, joten on ihan turha narista lasten hoitopaikoista. - jhl evp
sakakskaksk kirjoitti:
Oletko mies jonka vaimo huolehti lapsista ja lasten hoidosta? Minunkin mieheni tekee kuljetusalalla 13 - 15 tuntisia päiviä ja lasten hoito ja hoitoon vieminen on minun hommaani, se on hyvä revitellä jos ei muuta huolehdittavaa ole! Pää kiinni painajainen!
Minä tein aikoinani vähän pidempää päivää kuljetusalalla ja vaimo oli kaksivuorotyössä ravintola-alalla. Silti lapsi vietiin hoitoon ja haettiin hoidosta jomman kumman toimesta. Myöhemmin siirryin tekemään säännöllistä vuorotyötä ja vaimoni päivätyötä, jolloin lastenhoito oli helpompaa.
- vguygvvgfd
jhl evp kirjoitti:
Nyt ei olekaan kyseessä laillinen lakko, vaan laiton lakko. Kyllä ne esitetyt työaikajoustot sopii lapsiperheillekin. Koska sinun lapsesi ovat hoidossa yli 10 h? Tuskin sinun työmatkasi kestää joka päivä yli tunnin suuntaansa. Vastaavasti sinulle jää aikaa useammin viikolla olla lastesi kanssa enemmän, kun on vapaata tai lyhyempi työpäivä.
Ps. Jo yli 30 vuotta on ollut mahdollisuus saada lapset hoitoon, vaikka yli yön, joten on ihan turha narista lasten hoitopaikoista.Eivät lapset ymmärrä eikä heidän edes pidä ymmärtää, että isi ja äiti ovat poissa lasten valveilla olo ajan. Vastaavasti sinulle jää aikaa vähenmmän olla lasteisi ja puolisosi kanssa kun työviikko päivät pitenee, se on yhtä totta kuin se lyhyempikin päivä!!!! Nykytyöelämä on niin vaativa, tappava, että se pidempi vapaa-aika menee huohottaessa ennen kuin seuraava tsunami iskee!!!
Kyllä työmatkat kestävät yli tunninkin, Hyvinkäälle, Riihimäelle ja Lahteen hyvinkin, älä oleta asioita!! Olet tyypillinen mies, jolla on auto käytettävissä ja SINÄ menet sillä töihin! Vaimosi on teillä ollut se, joka on lasten hoitoon viennistä huolehtinut! Vaimosi tekee kaksivuorotyötä ja jotta tuo yhtälö jotenkin toimisi sinulla on ollut SÄÄNNÖLLINEN työaika, meillä niin ei ole, kaksi vuorotyössä käyvää joiden vuorot eivät sovi yhteen on katasttrofi!
Lasten paikka yöllä on oma sänky!!! Sinä saat olla siitä iahn mitä mieltä haluat! Käyppä kysymässä lapsiltasi, miten he ovat tuon hoitorumpan kokeneet??? - järjestelykysymys!
jhl evp kirjoitti:
Nyt ei olekaan kyseessä laillinen lakko, vaan laiton lakko. Kyllä ne esitetyt työaikajoustot sopii lapsiperheillekin. Koska sinun lapsesi ovat hoidossa yli 10 h? Tuskin sinun työmatkasi kestää joka päivä yli tunnin suuntaansa. Vastaavasti sinulle jää aikaa useammin viikolla olla lastesi kanssa enemmän, kun on vapaata tai lyhyempi työpäivä.
Ps. Jo yli 30 vuotta on ollut mahdollisuus saada lapset hoitoon, vaikka yli yön, joten on ihan turha narista lasten hoitopaikoista.työmatka kestää yli tunnin suuntaansa. 2 lasta heillä. Molemmat hoidossa kun vanhemmat töissä! MUTTA ovat järjestäneet niin, ettei lapset joudu olemaan hoidossa yli 8 tuntia. Ja jos molemmilla yövuoro, lapset hoidossa silloin. Olen samaa mieltä sinun kanssasi!
- Järki käteen
jhl evp kirjoitti:
Ps. Itse tein aikoinani kaksivuorotyötä, missä keskimääräinen työaika oli 42 h/ viikko. Päivävuoro oli 9 H ja yövuoro 15 h.Täällä tää valkoinenterroristi taasen inisee. Ei tiedä työelämästä mitään, mutta täällä täytyy vaan kirjoitella.
Jokaisessa kirjoituksessa puolustelee työnantajan toimia. Melkoinen mäyrä.
Kyllä varmaan, jos sinä olisit päässyt vaikuttamaan, niin täällä tehtäisiin 12 tuntista työpäivää ja kuutena päivänä viikossa, sunnuntaina lyhyempi päivä 6 tuntia.
Olet hyvä esimerkki siitä joka olisi palaamassa ajassa takaisinpäin 100 vuotta.
Onhan se teille porvareille ollut melkoinen katasrofi, kun työläiset alkoivat aikoinaan ajaa etujaan.
Elikkä tämä "jhl evp" on täysiverinen porvarinkätyri joka ei ole tehnyt rehellistä työtä päivääkään, vaan mielistellyt ja kumarrellut porvarille. Hän on porvarin "yes yes mies".
Tyyppi kirjoittelee täällä provoja ja on olevinaan niin pirun fiksu, mutta tyhmyys loistaa kuin aurinko kirkkaalta taivaalta. - jhl evp
vguygvvgfd kirjoitti:
Eivät lapset ymmärrä eikä heidän edes pidä ymmärtää, että isi ja äiti ovat poissa lasten valveilla olo ajan. Vastaavasti sinulle jää aikaa vähenmmän olla lasteisi ja puolisosi kanssa kun työviikko päivät pitenee, se on yhtä totta kuin se lyhyempikin päivä!!!! Nykytyöelämä on niin vaativa, tappava, että se pidempi vapaa-aika menee huohottaessa ennen kuin seuraava tsunami iskee!!!
Kyllä työmatkat kestävät yli tunninkin, Hyvinkäälle, Riihimäelle ja Lahteen hyvinkin, älä oleta asioita!! Olet tyypillinen mies, jolla on auto käytettävissä ja SINÄ menet sillä töihin! Vaimosi on teillä ollut se, joka on lasten hoitoon viennistä huolehtinut! Vaimosi tekee kaksivuorotyötä ja jotta tuo yhtälö jotenkin toimisi sinulla on ollut SÄÄNNÖLLINEN työaika, meillä niin ei ole, kaksi vuorotyössä käyvää joiden vuorot eivät sovi yhteen on katasttrofi!
Lasten paikka yöllä on oma sänky!!! Sinä saat olla siitä iahn mitä mieltä haluat! Käyppä kysymässä lapsiltasi, miten he ovat tuon hoitorumpan kokeneet???Silloin kun vaimoni oli kaksivuorotöissä, minä olin töissä vuorotta. Viisi tai kuusi päivää viikossa.
Lyhin työvuoro 10 tuntia ja seuraavaksi lyhin 20 tuntia ja pisin 36 tuntia. Pisimmän työvuoron aikana sai hyvällä tuurilla nukkua 2-3 tuntia.
Ilmeisesti poika tykkäsi olla hoitopaikassaan, koska oli samassa paikassa alle vuoden ikäisestä kouluun asti. Jälkeenpäin poika käynyt usein tervehtimässä hoitopaikan väkeä. (perhepäivähoito, jossa oli tarvittaessa yön yli, eli silloin kun vaimolla iltavuoro.) - jhl evp
Järki käteen kirjoitti:
Täällä tää valkoinenterroristi taasen inisee. Ei tiedä työelämästä mitään, mutta täällä täytyy vaan kirjoitella.
Jokaisessa kirjoituksessa puolustelee työnantajan toimia. Melkoinen mäyrä.
Kyllä varmaan, jos sinä olisit päässyt vaikuttamaan, niin täällä tehtäisiin 12 tuntista työpäivää ja kuutena päivänä viikossa, sunnuntaina lyhyempi päivä 6 tuntia.
Olet hyvä esimerkki siitä joka olisi palaamassa ajassa takaisinpäin 100 vuotta.
Onhan se teille porvareille ollut melkoinen katasrofi, kun työläiset alkoivat aikoinaan ajaa etujaan.
Elikkä tämä "jhl evp" on täysiverinen porvarinkätyri joka ei ole tehnyt rehellistä työtä päivääkään, vaan mielistellyt ja kumarrellut porvarille. Hän on porvarin "yes yes mies".
Tyyppi kirjoittelee täällä provoja ja on olevinaan niin pirun fiksu, mutta tyhmyys loistaa kuin aurinko kirkkaalta taivaalta.mistä ottaa sitä järkeä käteen.
Kyllä sitä on tullut tehtyä niitä töitä yli 45 vuotta, kun lasketaan kouluaikaiset kesätyöt mukaan.
Seitsemän vuotta sellaista työtä, missä työaika oli 70 -100 tuntia viikossa. Viisi vuotta päivätyötä ja lisäksi varallaoloa työajan ulkopuolella viikko kerrallaan ja yleensä joka toinen viikko. Kahdeksan vuotta kaksivuorotyötä keskimäärin 42 tuntia/ viikko. Viimeisen kymmenen vuoden aikana pätkätöitä kuljetusalalla 8-15 tuntia päivässä. - Järki käteen
jhl evp kirjoitti:
mistä ottaa sitä järkeä käteen.
Kyllä sitä on tullut tehtyä niitä töitä yli 45 vuotta, kun lasketaan kouluaikaiset kesätyöt mukaan.
Seitsemän vuotta sellaista työtä, missä työaika oli 70 -100 tuntia viikossa. Viisi vuotta päivätyötä ja lisäksi varallaoloa työajan ulkopuolella viikko kerrallaan ja yleensä joka toinen viikko. Kahdeksan vuotta kaksivuorotyötä keskimäärin 42 tuntia/ viikko. Viimeisen kymmenen vuoden aikana pätkätöitä kuljetusalalla 8-15 tuntia päivässä.Älä valehtele. Et muuta ole tehnyt kuin mielistellyt työnantajia jotka kuitenkin ovat ottaneet jonkun muun töihin kuin sinut.
Eihän työnantajakaan tollasta ottais töihin.
Eihän sulla edes vaimookaan ole, vaikka sellaista väität. Et sä mitään muijaa oo saanut.
Et turha puhua niistä lapsistakaan, kunhan kuvittelet vaan.
Ota vaan järki käteen ja heräile päivä unilta. - jhl evp
Järki käteen kirjoitti:
Älä valehtele. Et muuta ole tehnyt kuin mielistellyt työnantajia jotka kuitenkin ovat ottaneet jonkun muun töihin kuin sinut.
Eihän työnantajakaan tollasta ottais töihin.
Eihän sulla edes vaimookaan ole, vaikka sellaista väität. Et sä mitään muijaa oo saanut.
Et turha puhua niistä lapsistakaan, kunhan kuvittelet vaan.
Ota vaan järki käteen ja heräile päivä unilta.loppukin valahtanut vessanpytystä alas.
Lopuksi voin vain todeta sinulle, että olen ollut töissä, minulla on vaimo ja lapsia.
Sinun täysin järjettömään päähäsi tätä tosiasiaa ei saa takomallakaan.
Ps. Koittaisit itse hakeutua työhön, tai edes kuntouttavaan työharjoitteluun.
Pss. Ottaako noin koville, kun joku kertoo täällä totuuksia työelämästä? - mbnvcxzz
jhl evp kirjoitti:
Silloin kun vaimoni oli kaksivuorotöissä, minä olin töissä vuorotta. Viisi tai kuusi päivää viikossa.
Lyhin työvuoro 10 tuntia ja seuraavaksi lyhin 20 tuntia ja pisin 36 tuntia. Pisimmän työvuoron aikana sai hyvällä tuurilla nukkua 2-3 tuntia.
Ilmeisesti poika tykkäsi olla hoitopaikassaan, koska oli samassa paikassa alle vuoden ikäisestä kouluun asti. Jälkeenpäin poika käynyt usein tervehtimässä hoitopaikan väkeä. (perhepäivähoito, jossa oli tarvittaessa yön yli, eli silloin kun vaimolla iltavuoro.)Sinä elät, että saisit olla töissä, et käy työsä jotta voisit elää! Se kuinka sinulla ei muuta elämää ole ollut kuin työ, työ ja työ ei tarkoita, eikä tarvitse tarkoittaa, että KAIKKIEN PITÄÄ ELÄÄ, AJATELLA NIIN! Nykyisin vanhemmat haluavat MYÖS ELÄÄ, olla läsnä lastensa elämässä, huolehtia itsestään omasta hyvinvoinnistaan ja jaksamisestaan.
Vaikka me kuinka joustaismme, taantuisimme se ei auta, maailma muuttuu, kehitystä ei voi muuttaa taaksepäin, palata menneeseen. Me kilpailemme maailman laajuisesti alalla kuin alalla ja kestää aikansa ennen kuin meidän paikkamme tässä uudessa tilanteessa löytyy, paniikin lietsominen ei auta tai nopeuta sitä prosessisa mitenkään! - Järki käteen
jhl evp kirjoitti:
loppukin valahtanut vessanpytystä alas.
Lopuksi voin vain todeta sinulle, että olen ollut töissä, minulla on vaimo ja lapsia.
Sinun täysin järjettömään päähäsi tätä tosiasiaa ei saa takomallakaan.
Ps. Koittaisit itse hakeutua työhön, tai edes kuntouttavaan työharjoitteluun.
Pss. Ottaako noin koville, kun joku kertoo täällä totuuksia työelämästä?Ei ota koville jos joku kertoo totuuksia työelämästä.
Mutta kun, joku kertoo satuja työelämästä niin se kyllä laittaa hymyilemään.
Nuo sinun kirjoitukset ovat sellaisia, että et ole ollut työelämässä ja muutenkin puhut pehmoisia.
Tai sitten olet ollut joku pikkuherra joka on luullut tekevänsä töitä, mutta ei ole muuta tehnyt kuin siirrellyt papereita pinkasta toiseen.
Niin että lopeta ne satujen kerronnat työelämästä. Ei niihin usko kukaan muu kuin sinä ja se sinun "vaimosi". Niin ja ne "lapset", joille voitkin kertoa niitä iltasatuina. - jhl evp
Järki käteen kirjoitti:
Ei ota koville jos joku kertoo totuuksia työelämästä.
Mutta kun, joku kertoo satuja työelämästä niin se kyllä laittaa hymyilemään.
Nuo sinun kirjoitukset ovat sellaisia, että et ole ollut työelämässä ja muutenkin puhut pehmoisia.
Tai sitten olet ollut joku pikkuherra joka on luullut tekevänsä töitä, mutta ei ole muuta tehnyt kuin siirrellyt papereita pinkasta toiseen.
Niin että lopeta ne satujen kerronnat työelämästä. Ei niihin usko kukaan muu kuin sinä ja se sinun "vaimosi". Niin ja ne "lapset", joille voitkin kertoa niitä iltasatuina.Sinun täysin tyhjään päähäsi ei mahdu mitenkään se asia, että joku ihminen on tehnyt töitä elääkseen ja elättääkseen perheensä.
Olen minä ollut kyllä useampia vuosia myös johtavassa asemassakin, mutta suurin osa työhistoriastani on kyllä ihan normaalia työtä, joskus vähän rasittavampaakin fyysisesti.
Suosittelisin sinulle edelleen hakeutumista työharjoitteluun, työkokeiluun tai kuntouttavaan työharjoitteluun, jotta tietäisit edes, mitä sana työnteko merkitsee. - kom Mari
jhl evp kirjoitti:
Minä tein aikoinani vähän pidempää päivää kuljetusalalla ja vaimo oli kaksivuorotyössä ravintola-alalla. Silti lapsi vietiin hoitoon ja haettiin hoidosta jomman kumman toimesta. Myöhemmin siirryin tekemään säännöllistä vuorotyötä ja vaimoni päivätyötä, jolloin lastenhoito oli helpompaa.
Mitähän sulle on loppujenlopuksi jäänyt plussanpuolelle tosta paljon kehumastasi raatamisestasi?
Onko jäänyt kännyihisi muuta kuin rakot ja onko rakot tulleetkin käteenvedosta kun et töiltäsi ole des muijaasi kunnolla nähnytkään?
Et liene rikas, ainakaan kovin henkisesti - Järki käteen
jhl evp kirjoitti:
Sinun täysin tyhjään päähäsi ei mahdu mitenkään se asia, että joku ihminen on tehnyt töitä elääkseen ja elättääkseen perheensä.
Olen minä ollut kyllä useampia vuosia myös johtavassa asemassakin, mutta suurin osa työhistoriastani on kyllä ihan normaalia työtä, joskus vähän rasittavampaakin fyysisesti.
Suosittelisin sinulle edelleen hakeutumista työharjoitteluun, työkokeiluun tai kuntouttavaan työharjoitteluun, jotta tietäisit edes, mitä sana työnteko merkitsee.Voi reppanaa. Sinähän olet elänyt tehdäksesi töitä, jos noihin juttuihisi olisi luottamista.
Hanki elämä. Ja jos nuo jutut pitäisi paikkansa niin oletko kenties vienyt muilta työpaikan?
Kaikki jotka tekee ylipitkiä työpäiviä tai viikkoja ovat täysin työnarkomaaneja, ei terveitä. On siinä ollut vaimolla ja lapsilla kestämistä.
Vai olisko niin, kun katselee tuota sinun nm:kiä, että oletkin elänyt vaimon palkalla. Mene häpeämään, hyi sinua.
Sen kyllä olen huomannutkin noista sinun kirjoituksista, että olet ollut "johtavissa" tehtävissä.
Olet varmaankin ollut niitä väliportaan miehiä, jotka osaa kyllä teorisoida asioita, muttei tiedä miten tehdä.
Ainahan sitä voi suositella, mutta kyllä minulle yksi työ kerrallaan riittää. Hmmm..... ja sitä paitsi taidan tietää sinua paremmin mitä sana työteko tarkoittaa, sillä minä teen työtä. Sinulle sen sijaan kunnon duunarityö tekisi terää, jäisi nuo herraskaiset kirjoittelut vähemmälle, kun maistaisit kun hommia.
Ei nuo sinun juttusi työläisen kirjoituksia ole, herrojen kotkotuksia ne ovat. Joten lopeta nuo työ jutut ja mene sinne töihin, että voit kirjoitta niistä. - jhl evp
Järki käteen kirjoitti:
Voi reppanaa. Sinähän olet elänyt tehdäksesi töitä, jos noihin juttuihisi olisi luottamista.
Hanki elämä. Ja jos nuo jutut pitäisi paikkansa niin oletko kenties vienyt muilta työpaikan?
Kaikki jotka tekee ylipitkiä työpäiviä tai viikkoja ovat täysin työnarkomaaneja, ei terveitä. On siinä ollut vaimolla ja lapsilla kestämistä.
Vai olisko niin, kun katselee tuota sinun nm:kiä, että oletkin elänyt vaimon palkalla. Mene häpeämään, hyi sinua.
Sen kyllä olen huomannutkin noista sinun kirjoituksista, että olet ollut "johtavissa" tehtävissä.
Olet varmaankin ollut niitä väliportaan miehiä, jotka osaa kyllä teorisoida asioita, muttei tiedä miten tehdä.
Ainahan sitä voi suositella, mutta kyllä minulle yksi työ kerrallaan riittää. Hmmm..... ja sitä paitsi taidan tietää sinua paremmin mitä sana työteko tarkoittaa, sillä minä teen työtä. Sinulle sen sijaan kunnon duunarityö tekisi terää, jäisi nuo herraskaiset kirjoittelut vähemmälle, kun maistaisit kun hommia.
Ei nuo sinun juttusi työläisen kirjoituksia ole, herrojen kotkotuksia ne ovat. Joten lopeta nuo työ jutut ja mene sinne töihin, että voit kirjoitta niistä.kokoista aivonystyrääsi.
Nimimerkkini tulee alkuosa ammattiliitosta, jonka jäsen olin vuodesta 1982 vuoteen 2007.
Loppuosa tulee siitä, kun lopetin liiton jäsenyyden sen takia, kun pääsin sairaseläkkeelle ja liitto halusi edelleen jäsenmaksun puolesta eläkesummasta. Olin kyllä ihan kohtuullisen johtavassa asemassa 1982-1991. Sen jälkeen siirryin väliportaan johtotehtäviin, joissa olin kyllä suurimman osan vuodesta vuoron pomona. Vastuutakin oli ihan kiitettävästi.
Kaikki hulluimmat työvuodet olin kyllä auton ratissa n. 7vuotta.
Viimeiset kymmenen vuotta pätkätöissä rekan ratissa ja korjaustelakalla työmiehenä. - Järki käteen
jhl evp kirjoitti:
kokoista aivonystyrääsi.
Nimimerkkini tulee alkuosa ammattiliitosta, jonka jäsen olin vuodesta 1982 vuoteen 2007.
Loppuosa tulee siitä, kun lopetin liiton jäsenyyden sen takia, kun pääsin sairaseläkkeelle ja liitto halusi edelleen jäsenmaksun puolesta eläkesummasta. Olin kyllä ihan kohtuullisen johtavassa asemassa 1982-1991. Sen jälkeen siirryin väliportaan johtotehtäviin, joissa olin kyllä suurimman osan vuodesta vuoron pomona. Vastuutakin oli ihan kiitettävästi.
Kaikki hulluimmat työvuodet olin kyllä auton ratissa n. 7vuotta.
Viimeiset kymmenen vuotta pätkätöissä rekan ratissa ja korjaustelakalla työmiehenä.No niin, tulihan se sieltä. Katkeroitunut pikkupomo, joka on tietävinään työnteosta jotain.
Ei kannata alkaan puhuun duunareitten asioista jos työura on tuollainen.
Jos oma työurani on 40 vuotta, niin olen siinä ajassa nähnyt juurin tämän työläisenosan tässä paletissa.
Että mene vaan sinne katkeroituneiden herrojen ja pikkupomojen puolelle puhumaan "työn teosta".
Taidat kaiken tuon muun lisäksi olla "pätevä" lääkärikin kun teet aivotutkimusta noin tosta vaan.
Voi minkä pätevän herra kaikki tietävän suomi sinussa on menettänytkään.
No jos tuo sinun "aivokapasiteettisi" on isompi, niin ei se ainakaan näy kirjoittelussa. Hyvinpä tällä "herneelläkin" pärjäilee.
Ymmärrän kyllä toisaalta sinua, olisihan se mukavaa olla reilu duunari kuin lasku suunnassa oleva ex-pomon nilkki. Niin mielelläsi kuin olisitkin ollu kunnon työmies niin jostain syystä se ei ole onnistunut. Mutta kun se ei käy niin ei se käy. Joten jätäppä nämä duunareitten asiat duunareille, niin ei tule puhuttua läpiä päähän. Katsos herrojen maailma on ihan eri kuin tämän tuottavan kansanosan.
Niinkuin olen sanonut se paatuneinkin porvari tarvitsee sen duunarin joka hommaa sitä nappulaa sille pankkitilille. Ei ne herrat käsiään likaa työnteolla.
Onhan se tietysti katkeraa porvarin huomata että tarvitsee sen työläiskansan, jotta oman elämäntaso on tarpeeksi ylhäällä.
Ette te herran ketkut ole koskaan ymmärtänyt sitä että työläinen myös haluaa muutakin kuin työn tekoa.
Heillä on myös muutakin elämää kuin työn teko. - jhl evp
Järki käteen kirjoitti:
No niin, tulihan se sieltä. Katkeroitunut pikkupomo, joka on tietävinään työnteosta jotain.
Ei kannata alkaan puhuun duunareitten asioista jos työura on tuollainen.
Jos oma työurani on 40 vuotta, niin olen siinä ajassa nähnyt juurin tämän työläisenosan tässä paletissa.
Että mene vaan sinne katkeroituneiden herrojen ja pikkupomojen puolelle puhumaan "työn teosta".
Taidat kaiken tuon muun lisäksi olla "pätevä" lääkärikin kun teet aivotutkimusta noin tosta vaan.
Voi minkä pätevän herra kaikki tietävän suomi sinussa on menettänytkään.
No jos tuo sinun "aivokapasiteettisi" on isompi, niin ei se ainakaan näy kirjoittelussa. Hyvinpä tällä "herneelläkin" pärjäilee.
Ymmärrän kyllä toisaalta sinua, olisihan se mukavaa olla reilu duunari kuin lasku suunnassa oleva ex-pomon nilkki. Niin mielelläsi kuin olisitkin ollu kunnon työmies niin jostain syystä se ei ole onnistunut. Mutta kun se ei käy niin ei se käy. Joten jätäppä nämä duunareitten asiat duunareille, niin ei tule puhuttua läpiä päähän. Katsos herrojen maailma on ihan eri kuin tämän tuottavan kansanosan.
Niinkuin olen sanonut se paatuneinkin porvari tarvitsee sen duunarin joka hommaa sitä nappulaa sille pankkitilille. Ei ne herrat käsiään likaa työnteolla.
Onhan se tietysti katkeraa porvarin huomata että tarvitsee sen työläiskansan, jotta oman elämäntaso on tarpeeksi ylhäällä.
Ette te herran ketkut ole koskaan ymmärtänyt sitä että työläinen myös haluaa muutakin kuin työn tekoa.
Heillä on myös muutakin elämää kuin työn teko.Sinun 40 vuoden työura on ilmiselvästi ollut työttömyyskortistossa ja näissä tukityöllistämispaikoissa.
Itse olen vuodesta 1963 lähtien ollut aina vähintään kesätöissä opiskelun ja armeijan välillä. Tämä kausi kesti 1982 vuoteen asti. Silloin siirryin päätoimisesti paloalalle, jonka toiminnan jouduin lopettamaan terveydellisistä syistä 1999. Kyllä siellä välillä sai tehdä töitä ihan kiitettävästi ja vastuu omasta ja toisten hengestä painoi päälle koko ajan.
Voit ihan rauhassa urputtaa vielä lisää, mutta minä en enään tuollaiselle "viisaalle" älykääpiölle vastaa. - Järki käteen
jhl evp kirjoitti:
Sinun 40 vuoden työura on ilmiselvästi ollut työttömyyskortistossa ja näissä tukityöllistämispaikoissa.
Itse olen vuodesta 1963 lähtien ollut aina vähintään kesätöissä opiskelun ja armeijan välillä. Tämä kausi kesti 1982 vuoteen asti. Silloin siirryin päätoimisesti paloalalle, jonka toiminnan jouduin lopettamaan terveydellisistä syistä 1999. Kyllä siellä välillä sai tehdä töitä ihan kiitettävästi ja vastuu omasta ja toisten hengestä painoi päälle koko ajan.
Voit ihan rauhassa urputtaa vielä lisää, mutta minä en enään tuollaiselle "viisaalle" älykääpiölle vastaa.Voi tuota katkeruuden määrää. Eipä näköjään ole se työhulluus onnea tuonut, vai olisko se vienyt sen?
Kuten sanottua ei paljon kannattaisi kunnon työläisten asioihin puuttua. Et sinä näköään tiedä niistä mitään.
Ei tässä sinun vastauksiasi kyllä kaivatakkaan.
Mutta älä nyt kuitenkaan sotkeennu asioihin kun kunnon rehelliset duunarit puolustaa etujaan.
Ei se sinulta ole pois, kun työssä olevat koittaa pitää puoliaan. Sehän tässä on ollut pointtina.
Olen aina ihmetellyt teitä nurisijoita jotka haukkuu toisia kommareiksi ja vaikka miksi, kun he taistelevat työehtosopimuksistaan.
Teidän mielestä ei suomessa saisi lakkoilla. Mitenkähän sitä duunari muuten voisi etujaan puolustaa.
Ihme säippäreitä olette. - kom Mari
jhl evp kirjoitti:
mistä ottaa sitä järkeä käteen.
Seitsemän vuotta sellaista työtä, missä työaika oli 70 -100 tuntia viikossa. Viisi vuotta päivätyötä ja lisäksi varallaoloa työajan ulkopuolella viikko kerrallaan ja yleensä joka toinen viikko. Kahdeksan vuotta kaksivuorotyötä keskimäärin 42 tuntia/ viikko. Viimeisen kymmenen vuoden aikana pätkätöitä kuljetusalalla 8-15 tuntia päivässä.Et vastannut esittämääni kysymykseeni mitä sulle on jäänyt palkaksi, siis jäljelle tuosta mielikuvitusmaailmasi raatamisestasi? Selittämäsi vuoro,-ja tuntimäärät ovat lisäksi sellaiset ettet kertakaikkiaan ole voinut olla vaimosi kanssa vehkeet vastakkain. Ellei se sitten ole ollut samassa vuorossa painava miehesi. Olet siis evp muullakin tavoin poikkeava kuin työnarkomaanisuudellasi.
- junttimeininkiä
vguygvvgfd kirjoitti:
Eivät lapset ymmärrä eikä heidän edes pidä ymmärtää, että isi ja äiti ovat poissa lasten valveilla olo ajan. Vastaavasti sinulle jää aikaa vähenmmän olla lasteisi ja puolisosi kanssa kun työviikko päivät pitenee, se on yhtä totta kuin se lyhyempikin päivä!!!! Nykytyöelämä on niin vaativa, tappava, että se pidempi vapaa-aika menee huohottaessa ennen kuin seuraava tsunami iskee!!!
Lasten paikka yöllä on oma sänky!!! Sinä saat olla siitä iahn mitä mieltä haluat! Käyppä kysymässä lapsiltasi, miten he ovat tuon hoitorumpan kokeneet???Isi JA äiti vai Isi TAI äiti? Siinä on vissi ero. Jos molemmat vanhemmat tekisivät koko viikon 10 tunnin päivää, tietäisi se joko yhtä tai useampaa vapaapäivää päivähoidosta. Parhaimmillaan neljää. Vai onko nyt kyse jostain SAK-laisesista sukupuolirooleista - että isi ei voikaan pitää lapsista huolta äidin ollessa töissä? Ei taida tarttua imuriinkaan tai pestä pyykkiä?
- mmmmmkkokkm
junttimeininkiä kirjoitti:
Isi JA äiti vai Isi TAI äiti? Siinä on vissi ero. Jos molemmat vanhemmat tekisivät koko viikon 10 tunnin päivää, tietäisi se joko yhtä tai useampaa vapaapäivää päivähoidosta. Parhaimmillaan neljää. Vai onko nyt kyse jostain SAK-laisesista sukupuolirooleista - että isi ei voikaan pitää lapsista huolta äidin ollessa töissä? Ei taida tarttua imuriinkaan tai pestä pyykkiä?
Olen elintarvikealalla työssä, työpäivä alkaa nyt 05.00 ja päättyy 13.00, mieheni on bussinkuljettaja jonka työpäivä alkaa 05.00 - 11.00 taukoa 13.00 - 18.00 viikonloput vapaat niin kuin itsellänikin. Jos ja jos ja jos, kyllä se on meidän perheessä niin, että minä vien lapsen hoitoon ja haen hänet sieltä. Jos minun työpäiväni venyy/joustaa kello 15.00 tai kello 17.00 lapsen työpäiväksi tulee matkoineen noin 13.00 tuntia ja isi on työssä vielä!
Pitää vanhempienkin saada vetää henkeä jossain välissä näiden maratoonipäivien takia saati sitten lapsen! Ja kuuluimmepa sitten mihin leiriin, liittoon, puolueeseen hyvänsä olemme ihmisiä jotka väsyvät työstä, en minä koe siellä virkistyväni, vaikka työstäni pidänkin. - vai vielä
jhl evp kirjoitti:
Silloin kun vaimoni oli kaksivuorotöissä, minä olin töissä vuorotta. Viisi tai kuusi päivää viikossa.
Ilmeisesti poika tykkäsi olla hoitopaikassaan, koska oli samassa paikassa alle vuoden ikäisestä kouluun asti. Jälkeenpäin poika käynyt usein tervehtimässä hoitopaikan väkeä. (perhepäivähoito, jossa oli tarvittaessa yön yli, eli silloin kun vaimolla iltavuoro.)etköhän sinä ole ihan työtön reppana. Jätä ajattelu niille jotka sen osaa.
ensinnäkään kyse ei ole palkankorotuksista vaan kuten oot lukenut niin monta kertaa sanottu ettei kyse ole nyt palkoista vaan työaika mallista. tämä mahdollistaisi työnantajalle teettää 10h ja 6päivää viikossa ei se ole enää inhimmillistä ja olisi paluu suoraan kuin 20luvulle . lisäksi kyseessä on laillinen lakko joten ei voida lakon perusteella irtisanoa.
jos et satu saamaan tällä viikolla haluamaasi niin ei kestä kauaa. kyl me ensiviikolla varmasti mennään töihin jos etl suostuu tekeen sellaisen kunnollisen ehdotuksen. emme mekään halunneet lakkoa mutta ei meille anneta muuta vaihtoehtoja- jhl evp
niin punainen, että et tajua mitään muuta, kuin mitä ay-liike sinulle valehtelee.
Mitä lakkoon tulee, niin teidän lakkonne on laiton, koska neuvotteluja ei ole missään vaiheessa keskeytetty ja te jatkuvasti ilmoitatte uusista lakoista ja marssitte ulos työpaikoiltanne.
Luepa se työaikamalli, mitä työnantaja ehdottaa uudestaan ja tule vasta sitten kertomaan, että pitäisi tehdä töitä 10 h/pv ja 6 päivää viikossa. Siihen työaikamalliin ei sisältynyt ainoatakaan mahdollisuutta teettää 6 päivää viikossa, koska jokaisella viikolla on oltava kaksi vapaapäivää. - tietävä--
jhl evp kirjoitti:
niin punainen, että et tajua mitään muuta, kuin mitä ay-liike sinulle valehtelee.
Mitä lakkoon tulee, niin teidän lakkonne on laiton, koska neuvotteluja ei ole missään vaiheessa keskeytetty ja te jatkuvasti ilmoitatte uusista lakoista ja marssitte ulos työpaikoiltanne.
Luepa se työaikamalli, mitä työnantaja ehdottaa uudestaan ja tule vasta sitten kertomaan, että pitäisi tehdä töitä 10 h/pv ja 6 päivää viikossa. Siihen työaikamalliin ei sisältynyt ainoatakaan mahdollisuutta teettää 6 päivää viikossa, koska jokaisella viikolla on oltava kaksi vapaapäivää.Dj_jani:
Lues nyt ne mistä kiistellään. Edelleenkin siellä on kyse siitä, että tehdään maks 9h päiviä ja maks 48h viikko. Liha ja leipomo eivät kuulemma halua tehdä viikonloppuisin työtä vaikka kaikki muutkin alat näin tekevät ja lisäksi kaupat ovat nyt auki, joten tuoretta tavaraa tarvitaan joka päivä. Suosittelen sinun lukemaan, että monestako tunnista tässä kiistellään. Tuo 10h ja 6pv on täyttä paskapuhetta, koska siitä on luovuttu jo aikaa sitten.
Tässä tapauksessa jarruttelee ainoastaan liha ja leipomoa-ala. Todennäköisesti tulee nyt yön neuvotteluissa käymään niin, että liha ja leipomo saavat jatkaa tappeluaan, kun muut allekirjoittavat sopimukset tai itseasiassa siellä on jo sopimukset valmiina ja sitten vain pilkotaan nuo alat osiin.
Lakko ei ole alkanut vaan kyllä siellä tehdään normaalisti töitä vaikka Sellin sivuilla lukeekin lakon alkavan 00.00. Se viittaa siihen, että tuo ala jakautuu omiin sopimuksiinsa. - eipäs ny hölmöillä
tietävä-- kirjoitti:
Dj_jani:
Lues nyt ne mistä kiistellään. Edelleenkin siellä on kyse siitä, että tehdään maks 9h päiviä ja maks 48h viikko. Liha ja leipomo eivät kuulemma halua tehdä viikonloppuisin työtä vaikka kaikki muutkin alat näin tekevät ja lisäksi kaupat ovat nyt auki, joten tuoretta tavaraa tarvitaan joka päivä. Suosittelen sinun lukemaan, että monestako tunnista tässä kiistellään. Tuo 10h ja 6pv on täyttä paskapuhetta, koska siitä on luovuttu jo aikaa sitten.
Tässä tapauksessa jarruttelee ainoastaan liha ja leipomoa-ala. Todennäköisesti tulee nyt yön neuvotteluissa käymään niin, että liha ja leipomo saavat jatkaa tappeluaan, kun muut allekirjoittavat sopimukset tai itseasiassa siellä on jo sopimukset valmiina ja sitten vain pilkotaan nuo alat osiin.
Lakko ei ole alkanut vaan kyllä siellä tehdään normaalisti töitä vaikka Sellin sivuilla lukeekin lakon alkavan 00.00. Se viittaa siihen, että tuo ala jakautuu omiin sopimuksiinsa.meillä sitten ollaan 20-luvulla duunissa, ja firma on yksi maailman isoimmista. jos me ei tehdä niin kyllä maailmalta tekijät löytyy, se pitää aina muistaa!!
- --------------------
on se ny vittu kumma että tavallisten ihmisten täytyy kärsiä tollasten idioottien lakosta...nyt joutuu koululaiset ja tarhalaiset eli meidän kaikkien lapset myös kärsimään ku tollaset saatanan luuseri loiset haluu kokoajan vaan enemmän ja enemmän...vittu mitä LUUSEREITA koko joukko
- AY1
-------------------- kirjoitti:
on se ny vittu kumma että tavallisten ihmisten täytyy kärsiä tollasten idioottien lakosta...nyt joutuu koululaiset ja tarhalaiset eli meidän kaikkien lapset myös kärsimään ku tollaset saatanan luuseri loiset haluu kokoajan vaan enemmän ja enemmän...vittu mitä LUUSEREITA koko joukko
Jos näihin kirjottajiin on uskominen, että kaikki lakkolaiset on vain kommunisteja, niin seuraavissa vaaleissa kommarit saavat vähintää 120 paikkaa uuteen eduskuntaan.
Ei taida kaikki lakkolaiset olle kommareita, eikä ole nämä sovintoesityksen hylänneet kaikki ei ole kommareita.
Vaan valtuuston jäsenet on vain tehneet päätöksen miten heitä on työpaikoilta käsketty tekemään.
Edustaja on jäsenten "käskyläinen", ja jäsenistön mielipidettä pitää kunnioittaa.
Ei kannata ottaa mallia eduskunnasta missä päätökset tehdään päin vastoin mitä on luvattu. - Järki käteen
eipäs ny hölmöillä kirjoitti:
meillä sitten ollaan 20-luvulla duunissa, ja firma on yksi maailman isoimmista. jos me ei tehdä niin kyllä maailmalta tekijät löytyy, se pitää aina muistaa!!
Just niin. Kohta käytte huutokauppaa kuka tekee pitempää päivää halvemmalla.
Siinähän sitten kilpailette siellä suuressa yrityksessä keskenänne kuka on paras orja.
Onnea vaan tulevaan orjanosaan. tietävä-- kirjoitti:
Dj_jani:
Lakko ei ole alkanut vaan kyllä siellä tehdään normaalisti töitä vaikka Sellin sivuilla lukeekin lakon alkavan 00.00. Se viittaa siihen, että tuo ala jakautuu omiin sopimuksiinsa.tiedän missä mennään koska toi lakko ja neuvottelut koskee minuakin. ja liitto kyl pitää ajantasalla mikä tilanne.. kyllä me nää lakkoilut lopetettaan heti kun lonka esittäis kerrankin kunnollisen ehdotuksen mikä kannattee hyväksyä, ja huonoa tessiä ei edes kannate tehdä. suurimmalla osalla täälläkin jotka kirjoittelee ja haukkuvat koko liiton ei ole muuta tietoa kuin mitä ovat mediassa saaneet kuunnella etl:n propakandaa. ja työaika ehdoissa oli muita niin paljon heikentäviä kohtia.
- Kokkaa itse
-------------------- kirjoitti:
Terve menoa uusavuttomat hautaan. Kauhee poru alkaa, kun kaupasta ei saa valmista ruokaa.
Uusavuttomuus on sitä ettei osata soveltaa mitään ja kun kaikki valmis loppuu menee sormi suuhun.
Joten imekää sormianne nälkään uusavuttomat. Kunnon työläiset taistelee eduistaan että loisetkin (YTK:laiset) saavat oman osassa aikanaan. - buahah
Järki käteen kirjoitti:
Just niin. Kohta käytte huutokauppaa kuka tekee pitempää päivää halvemmalla.
Siinähän sitten kilpailette siellä suuressa yrityksessä keskenänne kuka on paras orja.
Onnea vaan tulevaan orjanosaan.haha, palkatkin on reippaasti yli tessin, mutta se nyt on vaan niin että joka asiasta ei kannata kiukutella muuten siinä käy niin että heipparallaa..
- Järki käteen
buahah kirjoitti:
haha, palkatkin on reippaasti yli tessin, mutta se nyt on vaan niin että joka asiasta ei kannata kiukutella muuten siinä käy niin että heipparallaa..
Kyllä se muutenkin on aikanaan heipparallaa........ sille et mitään voi. Hörhö......
vähentäkää ny herrantähde elintarviketuotantoa suomesta.. Tehtaita kiinni, pellto kasvaman mäntymettää, ja suomi tuontiruuan syöjäksi. Ei ongelmia.
- palkkatyöläinen
että elintarvikealan työtekijät pitävät puoliansa. Tämän päivän ikävä trendi on, että työnantajat pyrkivät runnomaan läpi kaikki asiansa samalla polkien oikein rajusti työtekijöitä. Tämä on vielä alkua, otteet tulevat kovenemaan työtekijäpuolella vähän jokaisessa liitossa ja hyvä niin. Ikävä vaan havaita perseennuolija työntekijöiden kaivavan omaa hautaansa mielistelleessään työnantajia. Hyi hemmetti tuollaisia....
palkkatyöläinen kirjoitti:
että elintarvikealan työtekijät pitävät puoliansa. Tämän päivän ikävä trendi on, että työnantajat pyrkivät runnomaan läpi kaikki asiansa samalla polkien oikein rajusti työtekijöitä. Tämä on vielä alkua, otteet tulevat kovenemaan työtekijäpuolella vähän jokaisessa liitossa ja hyvä niin. Ikävä vaan havaita perseennuolija työntekijöiden kaivavan omaa hautaansa mielistelleessään työnantajia. Hyi hemmetti tuollaisia....
Omaa oksaa siinä sahataan kun ei mikään kelpaa työntekiöille. Eikö todellakaan teillä vasemmistolaisilla ole yhtään solidaarisuutta työnantajaa kohtaan, ymmärrystä siitä että ei ruokkivaa kättä kannata purra. Teollisuus katoaa suomesta. Koska Arlan tuotteita tuodaan valmiiksi purkitettuna ruotsalaisen autoilian toimesta suoraan ruottin tukusta suomen kaupoihin? nythän ne roudaa sen maidon suomeen jalostettavaksi.
Se että uusia työntekiöitä rekrytoidessa pitää ensin kysyä irtisanotuilta että tuuttako takaasin, niin se on ihan hullua. Laskusuhdanteneaikana irtisanotaan joojoo-miehet ja muut huuhaainnaset, ja sitte kun alkaa töitä olemaan, pitäisi nämä loiset ottaa takaisin töihin? Nyt pitää työnantajan odottaa se 6kk että saa ottaa työvoimaa.palkkatyöläinen kirjoitti:
mistä se lisäraha mitä menee lisääntyneisiin palkkakustannuksiin? Irtisanomisista? Tuotannon ulkoistamisesta? Tuotteiden tukkuhintaa ei voi nostaa, koska sitte jää tavarat käteen. Raaka-aine kustannuksia ei voida laskea, koska ei siitä raaka-aineesta ole site -90 puolivälin jälkeen tarttenu maksaa mitää.
Teillä on huomattavia vaikeuksia käsittää liiektoimintaa, ja kohtuullisuutta. Mistä ihmeestä te luulette että työnantajalla olisi varaa kaikkiin teidän vaatimuksiin? On tietty määrä tuloja, tietty määrä menoja, jos menopuoli kasva isommaksi ku tulopuoli, tapahtuu jotain samaa mitä kreikassa on tapahtunut vastuuttoman talouspolitiikan seurauksena.- mmnbbgfvf
ravenlored kirjoitti:
Omaa oksaa siinä sahataan kun ei mikään kelpaa työntekiöille. Eikö todellakaan teillä vasemmistolaisilla ole yhtään solidaarisuutta työnantajaa kohtaan, ymmärrystä siitä että ei ruokkivaa kättä kannata purra. Teollisuus katoaa suomesta. Koska Arlan tuotteita tuodaan valmiiksi purkitettuna ruotsalaisen autoilian toimesta suoraan ruottin tukusta suomen kaupoihin? nythän ne roudaa sen maidon suomeen jalostettavaksi.
Se että uusia työntekiöitä rekrytoidessa pitää ensin kysyä irtisanotuilta että tuuttako takaasin, niin se on ihan hullua. Laskusuhdanteneaikana irtisanotaan joojoo-miehet ja muut huuhaainnaset, ja sitte kun alkaa töitä olemaan, pitäisi nämä loiset ottaa takaisin töihin? Nyt pitää työnantajan odottaa se 6kk että saa ottaa työvoimaa...jos ei mahdottomia vaadita ja nämä joustot työaikoihin eivät mitään ihan pientä ole! Työnantajankaan ei kannata purra duunariensa käsiä poikki vaan kuunnella joskus ihan oikeasti mitä duunari toivoo ja haluaa!! Jos teollisuus katoaa Suomesta niin sitten se katoaa tai sen mikä ei kannata ole tätä päivää pitääkin kadota!
Meillä ei pidä työelämässä edes yrittää kääntää kehityksen ratasta taaksepäin koska sinne ei ole paluuta! Meidän pitää tehdä/tuottaa uusia asioita, ajatella vanhatkin asiat uusiksi ja mennä ETEENPÄIN, niin kuin mummo lumessa! - nopoiuy
ravenlored kirjoitti:
mistä se lisäraha mitä menee lisääntyneisiin palkkakustannuksiin? Irtisanomisista? Tuotannon ulkoistamisesta? Tuotteiden tukkuhintaa ei voi nostaa, koska sitte jää tavarat käteen. Raaka-aine kustannuksia ei voida laskea, koska ei siitä raaka-aineesta ole site -90 puolivälin jälkeen tarttenu maksaa mitää.
Teillä on huomattavia vaikeuksia käsittää liiektoimintaa, ja kohtuullisuutta. Mistä ihmeestä te luulette että työnantajalla olisi varaa kaikkiin teidän vaatimuksiin? On tietty määrä tuloja, tietty määrä menoja, jos menopuoli kasva isommaksi ku tulopuoli, tapahtuu jotain samaa mitä kreikassa on tapahtunut vastuuttoman talouspolitiikan seurauksena.Ei meillä ole mitään vaikeutta käsittää liiketoimintaa tai kohtuullisuutta. Nykysin katsos lapsiperheen työssäkäynti maksaa MALTAITA! Palkasta verottaja vie osansa sitten päivähoito ja mitä pitempää päivää siellä tedään sitä enemmän se MAKSAA!! Sitten on työmatkakulut, joko oma-auto, vihon viimeinen vaihtoehto, mutta joillekkin välttämätön ja HELVETIN KALLIS!!! Kun asumismenot on palkasta otettu pois niin hyvä kun toimeentulotuen verran jää, noin 420€/kk ja se on vain yhden AIKUISEN osa!! Töissä käy kaksi ja tämän parempaan näillä liksoilla ei pysty! Mitenkäs tämä LIIKETALOUDELLINEN ONGELMA RATKAISTAAN????
Ehdotuksia ja helvetin järkeviä kiitos! - palkkatyöläinen
nopoiuy kirjoitti:
Ei meillä ole mitään vaikeutta käsittää liiketoimintaa tai kohtuullisuutta. Nykysin katsos lapsiperheen työssäkäynti maksaa MALTAITA! Palkasta verottaja vie osansa sitten päivähoito ja mitä pitempää päivää siellä tedään sitä enemmän se MAKSAA!! Sitten on työmatkakulut, joko oma-auto, vihon viimeinen vaihtoehto, mutta joillekkin välttämätön ja HELVETIN KALLIS!!! Kun asumismenot on palkasta otettu pois niin hyvä kun toimeentulotuen verran jää, noin 420€/kk ja se on vain yhden AIKUISEN osa!! Töissä käy kaksi ja tämän parempaan näillä liksoilla ei pysty! Mitenkäs tämä LIIKETALOUDELLINEN ONGELMA RATKAISTAAN????
Ehdotuksia ja helvetin järkeviä kiitos!katasantokanta eräillä, että sen pitää aina olla työntekijä joka antaa omistaan eli esim. pitäisi tehdä ylipitkää päivää ilman mitään erillisiä korvauksia. Työaikaa pitäisi pidentää samaan aikaan, kun väkeä on työttömänä, joita voitaisiin ottaa töihin. Ja "Ravenloredille" tiedoksi, että onneksi on työnantajalla takaisinottopakko YT:n kautta poispotkituille. Menisihän touhu ihan natsimalliin, jos noin vain väkeä työantaja voisi vaihdella. Sinähän melkoinen pikimusta porvari olet, etkä tuskin ole palkkatöissä.
- ravenlod....
palkkatyöläinen kirjoitti:
katasantokanta eräillä, että sen pitää aina olla työntekijä joka antaa omistaan eli esim. pitäisi tehdä ylipitkää päivää ilman mitään erillisiä korvauksia. Työaikaa pitäisi pidentää samaan aikaan, kun väkeä on työttömänä, joita voitaisiin ottaa töihin. Ja "Ravenloredille" tiedoksi, että onneksi on työnantajalla takaisinottopakko YT:n kautta poispotkituille. Menisihän touhu ihan natsimalliin, jos noin vain väkeä työantaja voisi vaihdella. Sinähän melkoinen pikimusta porvari olet, etkä tuskin ole palkkatöissä.
vaan pienyrittäjä, joka joutuu jättämään henkilökohtaiset etuutensa yritystoiminnan varjoon. Ei tartte sinne lappiin lomalle lähtiä, rahalle on pikkuusen parempaakin käyttöä. Ja jos naapuri vaihtaa autoa, niin ensimmääsenä tulee mieleen että eikö tuollekki päomalle olisi voinu keksiä järjellinenkin kohde...
nopoiuy kirjoitti:
Ei meillä ole mitään vaikeutta käsittää liiketoimintaa tai kohtuullisuutta. Nykysin katsos lapsiperheen työssäkäynti maksaa MALTAITA! Palkasta verottaja vie osansa sitten päivähoito ja mitä pitempää päivää siellä tedään sitä enemmän se MAKSAA!! Sitten on työmatkakulut, joko oma-auto, vihon viimeinen vaihtoehto, mutta joillekkin välttämätön ja HELVETIN KALLIS!!! Kun asumismenot on palkasta otettu pois niin hyvä kun toimeentulotuen verran jää, noin 420€/kk ja se on vain yhden AIKUISEN osa!! Töissä käy kaksi ja tämän parempaan näillä liksoilla ei pysty! Mitenkäs tämä LIIKETALOUDELLINEN ONGELMA RATKAISTAAN????
Ehdotuksia ja helvetin järkeviä kiitos!palkka maksetaan tehdystä tunnista. Viikossa on yli 40 tuntia. Ittellä menee 70 tunnin viikkoja. Ainiin, empä olekkaa palkansaaja, ei auta valittaa. Viikonloppuvapaat, juhlapyhävapaat, mitä ihmettä ne on, jotain syötävää, ehkä? Sitte viä kehdataan valittaa....
- nhchcjdhdh
ravenlored kirjoitti:
palkka maksetaan tehdystä tunnista. Viikossa on yli 40 tuntia. Ittellä menee 70 tunnin viikkoja. Ainiin, empä olekkaa palkansaaja, ei auta valittaa. Viikonloppuvapaat, juhlapyhävapaat, mitä ihmettä ne on, jotain syötävää, ehkä? Sitte viä kehdataan valittaa....
Yrittäjyys on oma valinta ja miten oman aikansa käyttää sekin on IHAN ITSESTÄ KIINNI! Ei yhdestäkään palkansaajasta!! Jos olet pistänyt yrityksen pystyyn et kai sinä sitä sen takia tehnyt, että saisit urputtaa kuinka pitkiä työpäiviä teet?? Yrittäjän osa ei ole helppo, mutta sen sisältöön tai työaikaan ei kukaan ulkopuolinen voi vaikuttaa ja se varmaan on ollut yksi syy miksi yrittäjäksi olet ryhtynyt, saat itse päätää asioista!
Yrittäjänä olet aika yksinäinen aina töissä, mutta siinäkin pitää kylmän filleesti erottaa ne asiat joille voi jotain tehdä ja jättää pois ne asiat joille ei mitään voi! Itsestä huolehtiminen on todella tärkeää jos on yksin vastuussa yriytksestään, se on numero 1, sen jälkeen tulevat muut asiat. Nyt todennäköisestim on niin, että ensin tulee yritys ja sitten kaikki mahdollinen muu sälä, sitten on piiiiitkä matka tyhjää ja sitten sinä! Vähempikin viiksettäis! - c,iu
ravenlored kirjoitti:
palkka maksetaan tehdystä tunnista. Viikossa on yli 40 tuntia. Ittellä menee 70 tunnin viikkoja. Ainiin, empä olekkaa palkansaaja, ei auta valittaa. Viikonloppuvapaat, juhlapyhävapaat, mitä ihmettä ne on, jotain syötävää, ehkä? Sitte viä kehdataan valittaa....
"Ittellä menee 70 tunnin viikkoja. Ainiin, empä olekkaa palkansaaja, ei auta valittaa. "
No,paskaaks' täällä sitten jatkuvasti vingut??
- valinta!
poikani käy työssä 120 km päästä. Päivässä 240 km. Hän on vuorotöissä on iltavuoro, aamuvuoro, yövuoro ja monesti vielä viikonloppupäivystys jolloin työvuoro on 12 tuntia. Mutta vastaavasti on sitten tasoitus vapaita kokonainen viikko. Silloin hänellä on aikaa leikkiä lastensa kanssa ja viettää laatuaikaa. Hän on ollut tuollaisessa työssä jo melkein 4 vuotta, eikä valita. Hänen asuinpaikkakunnalla kun ei ole työpaikkoja. Hän ei tosin ole elintarvikealalla vaan IT-alalla. Mutta vuorotyö on aina vuorotyö. Hänelle on tärkeää olla töissä eikä lorvia työttömänä tyhjän panttina. Hän on tyytynyt niihin korotuksiin mitä alalla on. Ei ole koskaan lakkoillut. Joten mokomat kommarilakkoilijat, toivottavasti saatte kenkää! Tilalle sellaisia, jotka HALUAVAT tehdä töitä!
- GGGRRRRRRRRRR!!!
Poikasi on ahkera ja tunnollinen perheenisä voit olla ylpeä hänestä, mutta on perseestä, että hän joutuu väsyneenä matkustamaan kotiin ja voi olla lastensa kanssa vain joka 4:jäs tai 3:mas viikko! Se, että tyytyy siihen mitä on tai mitä annetaan on vielä syvemmältä aunuksesta! Onko mielessäsi KOSKAAN KÄYNYT, ETTÄ POIKASI ANSAITSEE PAREMPAA???? Olisitko voinut tai voitko mitenkään vaikuttaa siihen, että poikasi saa olla isä lapsilleen, vaikka käy 3-vuorotyössä? Vai pitääkö hänen niin kuin aikaisempienkin miessukupolvien tehdä työtä yötä päivää ja kun eläkkeelle pitäisi päästä niin kuolee pois? Tähänkö sitä pyritään, tämäkö se miehen malli on AINA VAIN??? MIKSI????
- Järki käteen
Mikä ansio se sinun mielestäsi on ettei ole lakkoillut?
Elikkä kuuluuko hänkin niihin loisiin jotka antavat muiden hoitaa taistelut eduista ja korjaa sitten vaan sadon.
Pelkät kommaritko vaan lakkoilevat?
Siinä tapauksessa kaikki työtätekevät ovat suuressa kiitollisuudenvelassa näille sinun "kommarilakkoilijoille".
Ei voi muuta sanoa kuin, että kyllä maailmassa on paljon tyhmiä ihmisiä ja sitten on vielä lisäksi paljon vieläkin tyhmempiäkin.
Huh huh...... - awq
Järki käteen kirjoitti:
Mikä ansio se sinun mielestäsi on ettei ole lakkoillut?
Elikkä kuuluuko hänkin niihin loisiin jotka antavat muiden hoitaa taistelut eduista ja korjaa sitten vaan sadon.
Pelkät kommaritko vaan lakkoilevat?
Siinä tapauksessa kaikki työtätekevät ovat suuressa kiitollisuudenvelassa näille sinun "kommarilakkoilijoille".
Ei voi muuta sanoa kuin, että kyllä maailmassa on paljon tyhmiä ihmisiä ja sitten on vielä lisäksi paljon vieläkin tyhmempiäkin.
Huh huh......raha ei kasva puussa, vtu onko se niin vaikea tajuta!! aina on tehty töitä ja aina tullaan tekemään, en ymmärrä tota lapsivouhutusta nyt yhtään, mikä vtun tabu siitä nyt on tullut, jos haluat kotona olla ei muutakun muutat maalle ostat halvan tuvan ja elät työttömänä siinä sitten jää aikaa leikkiä sen lapsen kanssa. vaihtoehtoja tässä maassa on paljon. mutta se on varmaa mitään ei saa ILMATTEEKSI, ja jos tarpeeksi kauan kinutaan ja itketään romahtaa koko systeemi ja joudumme alusta asti aloittamaan koko homman se on saletti. muista kuka maksaa sen sun palkan. kyllä vanhat ihmiset ovat nyt huolissaan tästä laiskistuvasta kansasta joka haluaa niitä jättitupia ja uusi mesejä pihaan tekemättä töitä ollenkaan!!!
- murmurmur!!
awq kirjoitti:
raha ei kasva puussa, vtu onko se niin vaikea tajuta!! aina on tehty töitä ja aina tullaan tekemään, en ymmärrä tota lapsivouhutusta nyt yhtään, mikä vtun tabu siitä nyt on tullut, jos haluat kotona olla ei muutakun muutat maalle ostat halvan tuvan ja elät työttömänä siinä sitten jää aikaa leikkiä sen lapsen kanssa. vaihtoehtoja tässä maassa on paljon. mutta se on varmaa mitään ei saa ILMATTEEKSI, ja jos tarpeeksi kauan kinutaan ja itketään romahtaa koko systeemi ja joudumme alusta asti aloittamaan koko homman se on saletti. muista kuka maksaa sen sun palkan. kyllä vanhat ihmiset ovat nyt huolissaan tästä laiskistuvasta kansasta joka haluaa niitä jättitupia ja uusi mesejä pihaan tekemättä töitä ollenkaan!!!
Olen ollut maalla ja tiedän, että siellä EI RAHA KASVA PUISSA, niin kuin ei missään muuallakaan. Sinun ei tarvitse ymmärtää lapsi-vouhotusta niin kuin asian ilmaiset, mutta se ei lapsipereen ongelmia tyhjäksi tee!! Ja mikä PERKELE on, että miehet valittavat KUINKA HE JOUTUVAT, JOUTUVAT TEKEMÄÄN PALJON TYÖTÄ JA KUOLEVAT NUORENA JA VIIMEISTÄÄN SILLOIN KUN ELÄKKEELLE PITÄISI PÄÄSTÄ, niin kuitenkaan TEILLE SAATANAN VALOPÄILLE EI MUU KÄY!!!!
Hattu mikä halvattu on jos ei se ihmismäisempi työelämä muka ole mahdollinen, ei sitten niin mitenkään??? Minunkin veljeni nukkui pois työn uuvuttamna! Eikö teidän miesten pidä elääkin eikä tappaa itseänne tytöllä tai viinalla??? Olen KURKKUANI myöten täynnä näitä työnarkomaanien valituksia tai KILPAILUA SIITÄ KUKA ON AHKERIN, TEKEE PISIMPÄÄ PÄIVÄÄ, EIKÄ LAKKOILE, EI PYYDÄ PALKKAA JA MUUTENKIN ON NIIIIIN järkevä ja fiksu!! - höpöhpöp
murmurmur!! kirjoitti:
Olen ollut maalla ja tiedän, että siellä EI RAHA KASVA PUISSA, niin kuin ei missään muuallakaan. Sinun ei tarvitse ymmärtää lapsi-vouhotusta niin kuin asian ilmaiset, mutta se ei lapsipereen ongelmia tyhjäksi tee!! Ja mikä PERKELE on, että miehet valittavat KUINKA HE JOUTUVAT, JOUTUVAT TEKEMÄÄN PALJON TYÖTÄ JA KUOLEVAT NUORENA JA VIIMEISTÄÄN SILLOIN KUN ELÄKKEELLE PITÄISI PÄÄSTÄ, niin kuitenkaan TEILLE SAATANAN VALOPÄILLE EI MUU KÄY!!!!
Hattu mikä halvattu on jos ei se ihmismäisempi työelämä muka ole mahdollinen, ei sitten niin mitenkään??? Minunkin veljeni nukkui pois työn uuvuttamna! Eikö teidän miesten pidä elääkin eikä tappaa itseänne tytöllä tai viinalla??? Olen KURKKUANI myöten täynnä näitä työnarkomaanien valituksia tai KILPAILUA SIITÄ KUKA ON AHKERIN, TEKEE PISIMPÄÄ PÄIVÄÄ, EIKÄ LAKKOILE, EI PYYDÄ PALKKAA JA MUUTENKIN ON NIIIIIN järkevä ja fiksu!!edelleen tässä maassa on jo hyvin mallillaan työasiat, kiitos ay:lle siitä, mutta kun nykypäivänä ay:sta ei ole kuin haittaa, se ajaa vain omaa etua että tilille kilahtaa se 500milj e vuodessa, aina kun palkkakustannukset lisääntyy kilpailijamaihin verrattuna niin työntekijämäärä vähenee tai olot heikentyy, kaikki vapaa yms, muut ovat = lisää palkkaa. eli jos haluaisimme paljon vapaata ja huolehtia lapsista niin silloin meidän olisi pakko tyytyä pienempään kk palkkaan kilpailijamaihin verrattuna, kun työn tuottavuus on heikkoa kyllä se ta siirtyy kannattavampaan paikkaan tekemään niitä hommia. ja miksiköhän ruoka on kallista? siinä hyvä kysymys, mitenkä hinnoitellaan ruuan hinta? on se ihmeellistä että tuontiruuat ovat nykypäivänä halvempia kuin mikään kotimainen miksi? ja nykypäivän työmäärällä kukaan ei tapa itseään, siinä kannattaisi katsoa mitä sinne suuhun laittaa, joka sekin virallistahollisesti määrätty ja päin vtua valitettavasti. aina jos pyydetään lisää se on jostain pois tai joltain pois, työn tuottavuus pitää pysyä kannattavana jotta työt pysyy maassa se on vain valitettavasti totta. tässä maassa on vielä paljon valinnanvaraa työnteon suhteen jos joku ei kiinnosta tai muuten vaan on huonot työolot yms. ei kukaan estä sua vaihtamasta alaa tai työpaikkaa, tai laitappa oma yritys pystyyn ja rupea noudattamaan haluaamasi systeemiä, jolloin voitot jaettaisi kaikkien kesken tasan, mutta myös kaikki investoinnit yms. muut kulut jaetaan,eli maksetaan keskenään, moniko uskaltaa ottaa sen riskin että ostaa jonkun esim.100milj maksavan koneen ja rupee pyörittään firmaa.
- Järki käteen
awq kirjoitti:
raha ei kasva puussa, vtu onko se niin vaikea tajuta!! aina on tehty töitä ja aina tullaan tekemään, en ymmärrä tota lapsivouhutusta nyt yhtään, mikä vtun tabu siitä nyt on tullut, jos haluat kotona olla ei muutakun muutat maalle ostat halvan tuvan ja elät työttömänä siinä sitten jää aikaa leikkiä sen lapsen kanssa. vaihtoehtoja tässä maassa on paljon. mutta se on varmaa mitään ei saa ILMATTEEKSI, ja jos tarpeeksi kauan kinutaan ja itketään romahtaa koko systeemi ja joudumme alusta asti aloittamaan koko homman se on saletti. muista kuka maksaa sen sun palkan. kyllä vanhat ihmiset ovat nyt huolissaan tästä laiskistuvasta kansasta joka haluaa niitä jättitupia ja uusi mesejä pihaan tekemättä töitä ollenkaan!!!
Älä hörhö nyt pelihousujas revi.
Hanki sinäkin elämä. Jos et satu tietämään niin elämässä on muutakin kuin työnteko.
Ei ole tarkoitus painaa duunia ympyriäisiä päiviä. Kyllä minä töitä olen tehnyt, varmasti sen mitä sinulla on ikää, jatkan edelleen työntekoa.
Kukas se mun palkan maksaa?????
Otappa lääkitys vaan tällekin päivälle, niin kyllä se helpottaa.
Sulla ei varmaankaan ole kätään ollut kotona, kun olit lapsi ( ei muuten taida nytkään olla ketään kotona).
Pikku reppana yksin joutui olemaan ja nyt ollaan sitten niin katkeraa niin katkeraa......
Hanki ittelles seuraa ja kavereita, sähän vielä sekoot ton työvouhotuksen takia. - fasfsf
Järki käteen kirjoitti:
Älä hörhö nyt pelihousujas revi.
Hanki sinäkin elämä. Jos et satu tietämään niin elämässä on muutakin kuin työnteko.
Ei ole tarkoitus painaa duunia ympyriäisiä päiviä. Kyllä minä töitä olen tehnyt, varmasti sen mitä sinulla on ikää, jatkan edelleen työntekoa.
Kukas se mun palkan maksaa?????
Otappa lääkitys vaan tällekin päivälle, niin kyllä se helpottaa.
Sulla ei varmaankaan ole kätään ollut kotona, kun olit lapsi ( ei muuten taida nytkään olla ketään kotona).
Pikku reppana yksin joutui olemaan ja nyt ollaan sitten niin katkeraa niin katkeraa......
Hanki ittelles seuraa ja kavereita, sähän vielä sekoot ton työvouhotuksen takia.lue se viesti uudelleen ja mieti mitä siinä sanotaan, jos oikeassa olen niin 8h päivässä työtä riittää 5päivänä viikossa, itse en tuossa vuorojärjestelyssä ole vaan teen 5-vuorotyötä ja vapaata on enemmän kuin normi duunarilla!! hienoa että työnteko maistuu sinulle. ja lääkkeitä en tarvi kun on viitsynyt vähän ottaa selvää mitä suuhun laittaa niin selviää terveenäkin. ja en mä mitään vouhota joillakin on vaikeata tajuta tosiasioita sinä taidat olla yksi sellainen? ei voi mitään jos laput liimattu silmien viereen ja ei nää kuin eteen, ja et vastannut yhteenkään kysymykseeni mikset? eipä taida löytyä hyvää vastausta? edelleen älä sekaannu talousasioihin jos et niistä tajua!!
- Järki käteen
fasfsf kirjoitti:
lue se viesti uudelleen ja mieti mitä siinä sanotaan, jos oikeassa olen niin 8h päivässä työtä riittää 5päivänä viikossa, itse en tuossa vuorojärjestelyssä ole vaan teen 5-vuorotyötä ja vapaata on enemmän kuin normi duunarilla!! hienoa että työnteko maistuu sinulle. ja lääkkeitä en tarvi kun on viitsynyt vähän ottaa selvää mitä suuhun laittaa niin selviää terveenäkin. ja en mä mitään vouhota joillakin on vaikeata tajuta tosiasioita sinä taidat olla yksi sellainen? ei voi mitään jos laput liimattu silmien viereen ja ei nää kuin eteen, ja et vastannut yhteenkään kysymykseeni mikset? eipä taida löytyä hyvää vastausta? edelleen älä sekaannu talousasioihin jos et niistä tajua!!
Täällä on joku sanonut aiemminkin tästä asiasta :KÄYTTÄKÄÄ NIMIMRKKIÄ ETTÄ TIETÄÄ KENEN KANSSA MILLOINKIN KESKUSTELEE.
Eihän täällä ota selvää vanha Erkkikään kuka kulloinkin huutelee kun teillä on nimimerkin paikalla milloin mitäkin sian saksaa.
Niin että mistähän talous asioista oli kyse???? - kjhhioppl
höpöhpöp kirjoitti:
edelleen tässä maassa on jo hyvin mallillaan työasiat, kiitos ay:lle siitä, mutta kun nykypäivänä ay:sta ei ole kuin haittaa, se ajaa vain omaa etua että tilille kilahtaa se 500milj e vuodessa, aina kun palkkakustannukset lisääntyy kilpailijamaihin verrattuna niin työntekijämäärä vähenee tai olot heikentyy, kaikki vapaa yms, muut ovat = lisää palkkaa. eli jos haluaisimme paljon vapaata ja huolehtia lapsista niin silloin meidän olisi pakko tyytyä pienempään kk palkkaan kilpailijamaihin verrattuna, kun työn tuottavuus on heikkoa kyllä se ta siirtyy kannattavampaan paikkaan tekemään niitä hommia. ja miksiköhän ruoka on kallista? siinä hyvä kysymys, mitenkä hinnoitellaan ruuan hinta? on se ihmeellistä että tuontiruuat ovat nykypäivänä halvempia kuin mikään kotimainen miksi? ja nykypäivän työmäärällä kukaan ei tapa itseään, siinä kannattaisi katsoa mitä sinne suuhun laittaa, joka sekin virallistahollisesti määrätty ja päin vtua valitettavasti. aina jos pyydetään lisää se on jostain pois tai joltain pois, työn tuottavuus pitää pysyä kannattavana jotta työt pysyy maassa se on vain valitettavasti totta. tässä maassa on vielä paljon valinnanvaraa työnteon suhteen jos joku ei kiinnosta tai muuten vaan on huonot työolot yms. ei kukaan estä sua vaihtamasta alaa tai työpaikkaa, tai laitappa oma yritys pystyyn ja rupea noudattamaan haluaamasi systeemiä, jolloin voitot jaettaisi kaikkien kesken tasan, mutta myös kaikki investoinnit yms. muut kulut jaetaan,eli maksetaan keskenään, moniko uskaltaa ottaa sen riskin että ostaa jonkun esim.100milj maksavan koneen ja rupee pyörittään firmaa.
Jos joku ei kiinnosta tai on muuten muuten vaan on huonot työollot yms, ei kukaan estä sinua vaihtamasta alaa tai työpaikkaa, tai laitappa oma yritys pystyyn ja rupea noudattamaan haluamaasi systeemiä jolloin voitot jaettaisiin kaikkien kesken tasan, mutta m yös kaikki investoinnit yms, kulut jaetaan eli maksetaan keskenään, moniko uskaltaa ottaa sen riskin, että ostaa jonkun esim, 100 milj€ maksavan koneen ja rupee pyöritää firmaa.
Minua kiinnostaa työnteko ja ihan tällä elintarvikealalla jolla olen ikäni työtä tehnyt! Meidän kuule valopää PITÄÄ HUOLEHTIA, NIMENOMAAN HUOLEHTIA lapsista, vaikka sitä vapaata ei olisi ollenkaan!! Ettekö te pässinpäät tajua, että jos lähdetään sille JOUSTON HYVÄKSYMISEN tielle niin siinäkin tulee vetävän käteen! Työ ei PYSY MAASSA, VAIKKA JOUSTAISIT MITEN, se menee sinne mkissä lyö rahoiksi ja piste!
Vaikka sitä rohkeutta olisi ostaa niitä 100 000 000 € maksavia koneita NIIN ONKO SE VIISASTA, TIENAAKO SILLÄ NIIN PALJION, ETTÄ KANNATTAA???? Niiden koneiden ostojen investointien kanssa on vähän niin ja näin ja mitä tulee niin nykypäivän työmäärillä hengenlähtöön töissä LÄHTEE HENKI MUILTAKIN KUIN TYÖNTEKIJÖITÄ!!! Liikenne on siitä HELVETIN HYVÄ ESIMERKKI! Moniko on saanut sakot pitämättömien taukojen takia???? Älä älise kun et mitään ymmärrä jos se ei ole kone tai joku luku! - pöllömpää
Järki käteen kirjoitti:
Täällä on joku sanonut aiemminkin tästä asiasta :KÄYTTÄKÄÄ NIMIMRKKIÄ ETTÄ TIETÄÄ KENEN KANSSA MILLOINKIN KESKUSTELEE.
Eihän täällä ota selvää vanha Erkkikään kuka kulloinkin huutelee kun teillä on nimimerkin paikalla milloin mitäkin sian saksaa.
Niin että mistähän talous asioista oli kyse????onpa yksinkertaista porukkaa, se on ku ei ymmärrä asioita mistä sovitaan, ei se työaika lisäänny yhtään!!! edelleen lukee laissa 40h viikko? se että jos tehdään töitä jonain aikana enemmän ja huilataan sitten toisena aikana ei mun mielestä ole paha. niin ja jokuhan ne koneet on ostanu?? eikö?? tottakai jos itset ostaisit koneet niin pyrkisit pitämään ne niin että ne kannattaa eikö?? saatte ihan syyttää eduskuntaa joka päätti su aukiolot jatkuvasti, niin kaupat on huomannu et safkat ei riitäkkään koko vlopuks niin tarvitaanki enemmän eli vlopuks tehtaisiin duunareita eikö? ja kyllä työ pysyy maassa jos se tuottaa ei se silloin mihinkään karkaa, nyt o vaan tehty pahoja virheitä mm.emu ketä sitä asiaa ajoikaan? oli lipponen ja sdp ja ay liike vahvasti mukana tässä oliko?? luvattiinko vauraampaa elämää?? osittain pitää paikkansa, niillä jotka sen vähäisen työpaikan saa pitää.niin ja mitenkä liikenne liittyy tähän?? ja omaa tyhmyyttä jos ei tajua omaa kahvitaukoa pitää, sekin on laissa!! niin ja sinähän huolehdit lapsista kun viet sille ruokaa pöytään eikö?? se on myös totta välistävetäjiä on paljon, niin firmat, kansanedustajat, liitot ja kaikki mitä tätä karuselliä pyörittää.
- nmbvvggh
pöllömpää kirjoitti:
onpa yksinkertaista porukkaa, se on ku ei ymmärrä asioita mistä sovitaan, ei se työaika lisäänny yhtään!!! edelleen lukee laissa 40h viikko? se että jos tehdään töitä jonain aikana enemmän ja huilataan sitten toisena aikana ei mun mielestä ole paha. niin ja jokuhan ne koneet on ostanu?? eikö?? tottakai jos itset ostaisit koneet niin pyrkisit pitämään ne niin että ne kannattaa eikö?? saatte ihan syyttää eduskuntaa joka päätti su aukiolot jatkuvasti, niin kaupat on huomannu et safkat ei riitäkkään koko vlopuks niin tarvitaanki enemmän eli vlopuks tehtaisiin duunareita eikö? ja kyllä työ pysyy maassa jos se tuottaa ei se silloin mihinkään karkaa, nyt o vaan tehty pahoja virheitä mm.emu ketä sitä asiaa ajoikaan? oli lipponen ja sdp ja ay liike vahvasti mukana tässä oliko?? luvattiinko vauraampaa elämää?? osittain pitää paikkansa, niillä jotka sen vähäisen työpaikan saa pitää.niin ja mitenkä liikenne liittyy tähän?? ja omaa tyhmyyttä jos ei tajua omaa kahvitaukoa pitää, sekin on laissa!! niin ja sinähän huolehdit lapsista kun viet sille ruokaa pöytään eikö?? se on myös totta välistävetäjiä on paljon, niin firmat, kansanedustajat, liitot ja kaikki mitä tätä karuselliä pyörittää.
No niin höpö höpö, kyllä minä ymmärrän niin man perustellisen hyvin, että kokonaistyöaika ei kasva! Ongelman lapsiperhessä siitä tekee se, että lapsen päivittäinen hoidossa oloaika lisääntyy ja työviikko muuttuu 5-päiväisestä 6- tai 7-päiväiseksi, tämä on ongelma! Tarhat ja päiväkodit ovat auki ma-pe klo 7.00-17.00.
Onko palstalaisilla luetun ymmärtämisen vaikeutta kun tätä asiaa ei tajuta ja jos tajutaan niin kehoitetaan ottamaan lopputili!! Joutuisin hankkimaan lapselleni toisen hoitopaikan tai palkkaamaan hoitajan kotiin töissä käydäkseni, enkä ole ainoa jolla lapsia on ja se maksaa! Ei nämä palkankorotukset hoidon kulujen lisäykseen riitä, ne ovat yhtä tyhjän kanssa. Höpö höpölläkin on hirveä huoli työnantajan pärjäämisestä, hänen taloudellisista vaikeuksistaan, mutta entäs työntekijät, ihmiset joilla on perhe, pieniä lapsia? Minulla on liiketaloudellinen ongelma ratkaistavana, miten järjestää työssä käynti niin, että se on kannattavaa, lyö leivlle niin, että jää muutakin kuin tekemisen ilo ja joustamisen riemu?
Mitä tulee noihin pitämättömiin kahvitaukoihin ja siihen kuinka se on ihan oma vika niin tässä tullaan siihen miten joustetaan ja miksi? On ROHKEA yrittäjä, joka ottaa pankkilainan, ei 100 miljoonaa, mutta pari ja hankkii rekan saa siihen kuljettajan itsensä lisäksi ja kilpailee rahdeista aikatauluilla ja hinnalla. Autoa ei kannata seisottaa, siitä seuraa, että taukoja ei ole, ei ole aikaa ja jos ei ajeta niin se pankrotti! Jos yritys menee nurin olet työtön ja niin edelleen piiri pieni pyörii. Ihmiset yrittävät ja tekevät työtä oli siinä järkeä tai ei. Kenen syy, että yksi vain.....? - Järki käteen
pöllömpää kirjoitti:
onpa yksinkertaista porukkaa, se on ku ei ymmärrä asioita mistä sovitaan, ei se työaika lisäänny yhtään!!! edelleen lukee laissa 40h viikko? se että jos tehdään töitä jonain aikana enemmän ja huilataan sitten toisena aikana ei mun mielestä ole paha. niin ja jokuhan ne koneet on ostanu?? eikö?? tottakai jos itset ostaisit koneet niin pyrkisit pitämään ne niin että ne kannattaa eikö?? saatte ihan syyttää eduskuntaa joka päätti su aukiolot jatkuvasti, niin kaupat on huomannu et safkat ei riitäkkään koko vlopuks niin tarvitaanki enemmän eli vlopuks tehtaisiin duunareita eikö? ja kyllä työ pysyy maassa jos se tuottaa ei se silloin mihinkään karkaa, nyt o vaan tehty pahoja virheitä mm.emu ketä sitä asiaa ajoikaan? oli lipponen ja sdp ja ay liike vahvasti mukana tässä oliko?? luvattiinko vauraampaa elämää?? osittain pitää paikkansa, niillä jotka sen vähäisen työpaikan saa pitää.niin ja mitenkä liikenne liittyy tähän?? ja omaa tyhmyyttä jos ei tajua omaa kahvitaukoa pitää, sekin on laissa!! niin ja sinähän huolehdit lapsista kun viet sille ruokaa pöytään eikö?? se on myös totta välistävetäjiä on paljon, niin firmat, kansanedustajat, liitot ja kaikki mitä tätä karuselliä pyörittää.
Höpöt ittelles.
Olen seurannut tätä automatisoinnin ( koneelistamisen) aikaa hyvikin läheltä ( enkä ole elintarvikealalla). Sama kaikilla aloilla.
Aikoinaan työntajan perustelut olivat, että työt helpottuvat kun rulee kooneet.
Samalla kun tuli koneet lensi porukkaa ulos, noh tässä on tulos. Jos ovat vähentäneet koneitten takia porukkaa niin TA:n on elettävä sen kanssa myös. Ei se tarkoita että koneitten mukaan pitäisi ihmisten asiat järjestää. Kyllä ne koneet toppaa viikonlopuksi, ne on napin takana kaikki laitteet.
Kyllä viikonloppuisin tähänkin asti on ruoka kaupoissa riittänyt.
Taidat olla sinäkin noine mielipiteinesi riistokapitalisti.
Itse et taida tajuta taloudesta mitään, ainakaan tuon viimeisen lauseesi takia.
Niin että höpö höpö itsellesi. - vuorotyö2
nmbvvggh kirjoitti:
No niin höpö höpö, kyllä minä ymmärrän niin man perustellisen hyvin, että kokonaistyöaika ei kasva! Ongelman lapsiperhessä siitä tekee se, että lapsen päivittäinen hoidossa oloaika lisääntyy ja työviikko muuttuu 5-päiväisestä 6- tai 7-päiväiseksi, tämä on ongelma! Tarhat ja päiväkodit ovat auki ma-pe klo 7.00-17.00.
Onko palstalaisilla luetun ymmärtämisen vaikeutta kun tätä asiaa ei tajuta ja jos tajutaan niin kehoitetaan ottamaan lopputili!! Joutuisin hankkimaan lapselleni toisen hoitopaikan tai palkkaamaan hoitajan kotiin töissä käydäkseni, enkä ole ainoa jolla lapsia on ja se maksaa! Ei nämä palkankorotukset hoidon kulujen lisäykseen riitä, ne ovat yhtä tyhjän kanssa. Höpö höpölläkin on hirveä huoli työnantajan pärjäämisestä, hänen taloudellisista vaikeuksistaan, mutta entäs työntekijät, ihmiset joilla on perhe, pieniä lapsia? Minulla on liiketaloudellinen ongelma ratkaistavana, miten järjestää työssä käynti niin, että se on kannattavaa, lyö leivlle niin, että jää muutakin kuin tekemisen ilo ja joustamisen riemu?
Mitä tulee noihin pitämättömiin kahvitaukoihin ja siihen kuinka se on ihan oma vika niin tässä tullaan siihen miten joustetaan ja miksi? On ROHKEA yrittäjä, joka ottaa pankkilainan, ei 100 miljoonaa, mutta pari ja hankkii rekan saa siihen kuljettajan itsensä lisäksi ja kilpailee rahdeista aikatauluilla ja hinnalla. Autoa ei kannata seisottaa, siitä seuraa, että taukoja ei ole, ei ole aikaa ja jos ei ajeta niin se pankrotti! Jos yritys menee nurin olet työtön ja niin edelleen piiri pieni pyörii. Ihmiset yrittävät ja tekevät työtä oli siinä järkeä tai ei. Kenen syy, että yksi vain.....?onnistuu. On myös olemassa vuoropäiväkoteja ja myöskin perhepäivähoitopaikkoja, missä on mahdollisuus lapsen olla illalla ja yönkin yli. On ihan turha valittaa tästä. Myöskin jos siirryt vuorotöihin, joissa olet viikonloppuinakin töissä, niin vastaavasti sinulla on silloin viikolla vapaata, jolloin lapsesi ei ole hoidossa. Kaikki on ainoastaan järjestelykysymyksiä. Tuntuu että sinulla itselläsi on suuri haluttomuus vuorotyöhön ja käytät lapsia tekosyynä.
- zxcvzxv
vuorotyö2 kirjoitti:
onnistuu. On myös olemassa vuoropäiväkoteja ja myöskin perhepäivähoitopaikkoja, missä on mahdollisuus lapsen olla illalla ja yönkin yli. On ihan turha valittaa tästä. Myöskin jos siirryt vuorotöihin, joissa olet viikonloppuinakin töissä, niin vastaavasti sinulla on silloin viikolla vapaata, jolloin lapsesi ei ole hoidossa. Kaikki on ainoastaan järjestelykysymyksiä. Tuntuu että sinulla itselläsi on suuri haluttomuus vuorotyöhön ja käytät lapsia tekosyynä.
Onnistuu, onnistuu, mutta se MAKSAA, ei kukaan hoida lastani ilmaiseksi, ei kukaan!!! Lapseni HOITOPÄIVÄ pitenee näiden joustojen myötä ja se ei ole hänen kehityksensä kannalta hyväksi!!'
Mikä perkale on kun ei tajuta, ei edes haluta tajuta, että lapsen fyysinen hyvinvointi ei kärsi pitkästä hoitopäivästä, MUTTA HENKINEN HYVINVOINTI KYLLÄ!!! Se ei näy päällepäin, mutta millaisia aikuisia haluamme kasvattaa?? Voivatko he henkisesti hyvin, osaavatko he elää hyvää onnelista tyytyväistä elämää?? Jos me anamme mallin jossa KAIKKI uhrataan fyysiselle hyvinvoinnille, RAHALLE niin emme anna oikeaa mallia, rakennamme yhteiskuntaa jossa yksilöllä ei ole mitään arvoa, ei minkäälaista, hän on korvattavissa, hän ei ole mitään jos ei tee niin kuin sanotaan!
Montako koulua pitää ampumalla tyhjentää ennen kuin tämä asia tunnustetaan???? Miksi emme halua NÄHDÄ LASTEN JA NUORTEN HENKISTÄ PAHOINVOINTIA?? Miksi me aikuiset JUOKSEMME HALUJEMME PERÄSSÄ, emme huolehdi tarpeistamme, emme omistamme, emme toisten!!! Ne ovat kaksi eri asiaa!! Emme ole rehellisiä itsellemme, emme toisilemme!! Meidän aikuisten tehtävä on pitää pienten puolta!! - Järki käteen
vuorotyö2 kirjoitti:
onnistuu. On myös olemassa vuoropäiväkoteja ja myöskin perhepäivähoitopaikkoja, missä on mahdollisuus lapsen olla illalla ja yönkin yli. On ihan turha valittaa tästä. Myöskin jos siirryt vuorotöihin, joissa olet viikonloppuinakin töissä, niin vastaavasti sinulla on silloin viikolla vapaata, jolloin lapsesi ei ole hoidossa. Kaikki on ainoastaan järjestelykysymyksiä. Tuntuu että sinulla itselläsi on suuri haluttomuus vuorotyöhön ja käytät lapsia tekosyynä.
Niin onhan niitä mahdollisuuksia............
Mutta mites luulet lapsen kannalta, mikä on parempi vaihto ehto?
Ei tavallisen ihmisen tarvitse aina tehdä uhrauksia työnantajan eteen. Kyllä moni ajattelee niitä omia lapsiaankin. Ehkä sinä et ajattele, mutta moni muu.
Tänä päivänä on vallalla ihmeellinen työnteonpalvonta, ainakin näin työnantaja puoli haluaa, missä unohdetaan ihmisen normaali elämä. Ei elämä ole työntekoa varten vaan työnteko on elämistä varten.
Älkää unohtako niitä lapsianne, jossain vaiheessa he kasvavat isoksi ja jos olettu tuhlanneet sen lapsuusajan työnteolle ettekä lapsille, tulette katumaan. Paitsi tietysti ne tunteettomat jotka asettavat työnteon korkeimmalle alttarille. - huuuiou
Järki käteen kirjoitti:
Niin onhan niitä mahdollisuuksia............
Mutta mites luulet lapsen kannalta, mikä on parempi vaihto ehto?
Ei tavallisen ihmisen tarvitse aina tehdä uhrauksia työnantajan eteen. Kyllä moni ajattelee niitä omia lapsiaankin. Ehkä sinä et ajattele, mutta moni muu.
Tänä päivänä on vallalla ihmeellinen työnteonpalvonta, ainakin näin työnantaja puoli haluaa, missä unohdetaan ihmisen normaali elämä. Ei elämä ole työntekoa varten vaan työnteko on elämistä varten.
Älkää unohtako niitä lapsianne, jossain vaiheessa he kasvavat isoksi ja jos olettu tuhlanneet sen lapsuusajan työnteolle ettekä lapsille, tulette katumaan. Paitsi tietysti ne tunteettomat jotka asettavat työnteon korkeimmalle alttarille.Olet ensimmäinen, joka ajattelee asioita lapsen kannalta! Ja on sitä mieltä, että työnteko on elämistä varten eikä elämä työntekoa varten!! Tämän maan korkeimmat päättäjätkin ovat sitä mieltä, että nämä "markkinavoimat" on saatava vastuuseen tekosistaan, nyt markkinavoimat keräävät voitot, mutta tappiot jaetaan solidaarisesti kaikkien kesken ja tästä pitää tulla loppu!
- lakko-pakko
Järki käteen kirjoitti:
Höpöt ittelles.
Olen seurannut tätä automatisoinnin ( koneelistamisen) aikaa hyvikin läheltä ( enkä ole elintarvikealalla). Sama kaikilla aloilla.
Aikoinaan työntajan perustelut olivat, että työt helpottuvat kun rulee kooneet.
Samalla kun tuli koneet lensi porukkaa ulos, noh tässä on tulos. Jos ovat vähentäneet koneitten takia porukkaa niin TA:n on elettävä sen kanssa myös. Ei se tarkoita että koneitten mukaan pitäisi ihmisten asiat järjestää. Kyllä ne koneet toppaa viikonlopuksi, ne on napin takana kaikki laitteet.
Kyllä viikonloppuisin tähänkin asti on ruoka kaupoissa riittänyt.
Taidat olla sinäkin noine mielipiteinesi riistokapitalisti.
Itse et taida tajuta taloudesta mitään, ainakaan tuon viimeisen lauseesi takia.
Niin että höpö höpö itsellesi.meitä elintarviketyöläisiä kommunisteiksi idiootit?? Menisin töihin, mutta tehtaamme on suljettu lakon takia, johon en voi vaikuttaa millään tavalla. Makaan kotona ja odotan pääsemistä töihin ja tienaamaan. Ei ole minun vika jos isot herrat päättävät ettei tämä nuori nainen saa mennä nyt töihin, koska nyt lakkoillaan.
- Järki käteen
lakko-pakko kirjoitti:
meitä elintarviketyöläisiä kommunisteiksi idiootit?? Menisin töihin, mutta tehtaamme on suljettu lakon takia, johon en voi vaikuttaa millään tavalla. Makaan kotona ja odotan pääsemistä töihin ja tienaamaan. Ei ole minun vika jos isot herrat päättävät ettei tämä nuori nainen saa mennä nyt töihin, koska nyt lakkoillaan.
Sorry mutta nyt vastasit väärälle henkilölle.
En minä ole ketään haukkunut kommunistiksi.
Tuolla ylhäällä on tuollainen kohta kuin "VIESTIEN ESITYSTAPA" kannattaa käyttää sitä ensimmäistä niin tulee vastattua oikeisiin viesteihin, pysyy viestiketju havainnollisempana.
- /Tutkain
niin aika vaikeaa olisi hyväksyä sellainen esitys, jota lehtien palstoilla esiteltiin. Kokonaispalkka vastaavilla vuoroilla, kuin nykyään tekisi viiden prosentin loven palkkapussiin. Sensijaan joustavammat työvuorot olisivat tervetulleita.
- eläköön järki
mutta mielestäni 7 päivää viikossa ja 12 tuntia päivässä on sopivampi esitys. Lomia ei tietenkään tarvita.
Lisäksi palkankorotukset pitäisi lailla kieltää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 594693
- 653808
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.2123220- 1143061
- 482894
- 232548
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192216Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi2471997- 1081872
- 361865