Vapaa kuvaus

Kiva kun poikkesit tsekkaamaan profiiliani :) Olen yksi J-lan luoduista ja eräs Hänen monista kuvistaan. Kannan sydämessäni uskon salaisuutta ja Hänen antamaansa lupausta iankaikkisesta elämästä uskon kautta Hänen Poikaansa, Yeshua HaMashiach'an. J-lani on sisimmältä olemukseltaan ikuinen ja täydellinen Rakkaus. Hän on antanut minulle elävän toivon Pojassaan. Uskon tarkasti käännettyyn Raamattuun ja olen Yeshuaa takaisin palaavaksi odottava jeshualainen. Omaan terveelliset elämäntavat ja rakastan kävelyä luonnossa Herrani kanssa ja pidän mielelläni yhteyttä uskoviin ystäviini. Rakastan erityisesti niitä uskovia, jotka rakastavat Herraani Yeshuaa ja rukoilemista Pyhässä Hengessä sekä ymmärtävät mistä pelastus on lähtöisin: "...Sillä pelastus on juutalaisista. Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää Hengessä ja totuudessa; sillä sen kaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla Hengessä ja totuudessa." (Joh.4:22b-24) Jos tahdot periä iankaikkisen elämän, niin sinun on synnyttävä uudesti ylhäältä. Kuten Yeshua sanoi: "Joka ei synny uudesti ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan Kuningaskuntaa." (Joh.3:3) Hän lisäsi myös sanoen: "Jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei voi päästä sisälle Jumalan Kuningaskuntaan." (Joh.3:5) 'Uudestisyntyminen' tarkoittaa sitä, että otat tänään Yeshua HaMashiach'n vastaan uskon kautta sydämeesi asumaan. Vapahtajamme hebrealaiset alkuperäisnimet ovat Yeshua HaMashiach. Voin kokemuksesta vakuuttaa sinulle, että myös sinä voit syntyä uudesti ylhäältä! Voit kysyä, että miten niin? No siksi, että Johannes todistaa Yeshuasta näin: "Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi!" Joh.1:12 Tuon jakeen sana 'kaikille' sisältää myös sinut. Ota siis tänään Yeshua uskossa vastaan sydämeesi asumaan ja koe tänään uudestisyntyminen ihmisen lapsesta J-lan lapseksi! Yeshuan vastaanottaminen sydämeen tarkoittaa pelastussanomaan uskomista eli uskonkuuliaisuutta Yeshuaa kohtaan, mikä merkitsee seuraavaa: (Apt.2:38-40 tässä juutalaiset kysyivät ensin, että mitä heidän tulee TEHDÄ pelastuakseen?) "38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Yeshua HaMashiach Nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. 39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu. 40. Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta". Jos koet J-lan kutsuvan sinua nyt pelastukseen ja tahdot olla kuuliainen Yeshuaa kohtaan, niin ota jo tänään yhteyttä minuun kuvien alla olevan meiliosoitteeni kautta! ------- Mieliaforismini: "Voit kulkea maailman ympäri etsien jotain kaunista, sitä kuitenkaan löytämättä, ellet kanna sitä mukanasi." - Emerson. Voimme nähdä, kokea ja aistia luonnon äärettömän kauneuden vain Pyhän Hengen kautta! Siksi tarvitsemme Hänet sydämeemme ja oppaaksemme myös täällä alhaalla vaeltaessamme. Vapaa-aikani kuluu hengellisissä harrastuksissa. Pidän erityisesti hartaasta hengellisestä musiikista, edellyttäen, että se on Pyhän Hengen synnyttämää ja sitä esitetään Pyhän Hengen voitelussa. Pyhä Henki on hebreaksi Ruah HaKodesh. Soittelen toisinaan akustista kitaraa ja lauleskelen ylistystä Herralle ja omaksi ilokseni. Jos et vielä ole uskossa tai olet uskossa, mutta olet yhä ilman pelastusvarmuutta, niin opastan mielelläni sinua uskontiellä eteenpäin. Olet Herralle ylen rakas! Kavahdan lahkoja, joten ota rohkeasti yhteyttä! Herra J-lan nimi hebreaksi on Y-H-W-H Elohim. Olisi kiva saada teiltä uskovilta rakentavaa palautetta. Voisit esimerkiksi kertoa mitä kaikkea Yeshua sinulle merkitsee ja miten tulit tuntemaan Hänet. Kerro myös saamistasi rukousvastauksista ja ajankohtaisista rukousaiheistasi, jotka voimme yhdessä kiittäen kantaa taivaan Isän luo. "Vanhurskaan rukous on voimallinen ja tehokas!" (Yakov 5:16). Suomennettu käännöksestä: Complete Jewish Bible (David H. Stern) "Kaikki unelmamme voivat muuttua todeksi, jos meillä on kylliksi rohkeutta tavoitella niitä!" Tuo tietenkin edellyttää sitä, että unelmamme ovat J-lalle mieluisia! Silloin ne ovat meillekin parhaaksi! Voit ottaa yhteyttä: [email protected] Lisäksi voit lukea blogiani: http://yeshuahamashiachonherra.blogspot.com/ Voit myös tutustua nettisivuun: TV is the Image of the Beast: http://www.tv-is-the-image-of-the-beast.host56.com/ Myös kotisivuni olen päivittänyt ja pääset sinne yllä olevalta nettisivulta. Iloisiin tapaamiin ja siunausta Yeshuassa! Linkit: http://www.youtube.com/watch?v=hIxdJWWduBM, http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000030303570, http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/, http://www.thefreedictionary.com/reversed, http://www.mechon-mamre.org/p/pt/pt0.htm, http://www.tucows.com/windows.html, http://www.aish.com/wallcam/default.asp, http://www.zionministry.com/bst_dan.html, http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000030251277, http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000030279386, http://www.wyattmuseum.com, http://www.tv-is-the-image-of-the-beast.host56.com/, http://www.yeshua-is-adonai.comoj.com/ Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: --- Skype: Yakov Email: [email protected] Hakusanat: Yeshua, HaMashiach, Y-H-W-H, Elohim, Tanakh, B'rit Chadashah, Ruah HaKodesh

Aloituksia

236

Kommenttia

7621

1. .
    Kirjoituksesi on lainattu oikein, mutta siitä tehty johtopäätös on valitettavasti virheellinen.

Perustelen sen seuraavasti:

a)   Hebrealainen sana ’almah’ Jesajan jakeessa 7:14 merkitsee ’nuori nainen’ ja Tanakh’in kontekstissä se aina ilmenee merkityksessä ’nuori ja maineeltaan tahraton’. Tästä johtuen ne reilut 70 juutalaista Tanakh’in tuntijaa, jotka kreikansivat Egyptissä Tanakh’in Septuaginta käännökseksi jo 200 vuotta ennen Yeshuan syntymää, käänsivät sen kreikaksi sanalla ’parthenos’, joka suomennettuna merkitsee ’neitsyt’. (Lainattu David.H.Stern’in käännöksestä Complete Jewish Bible).

b)   Onhan selvää, ettei Tanakh’in lupaama Messias olisi voinutkaan olla miehen siittämä, koska silloin Yeshualla olisi ollut synnin saastuttama veri, eikä hän olisi kyennyt elämään ilman lankeamista syntiin, eikä näin ollen olisi kyennyt suorittamaan lunastustyötä, koska syntiuhrin piti olla ehdottomasti puhdas ja virheetön. Tanakh’in mukaan Eevan eli naisen siemen (Yeshua) oli polkeva rikki käärmeen (saatanan) pään, ei siis miehen siemen, vaan naisen. 1.Ms.3:15.

c)   Yeshuan elämä, vaellus ja kuolema sekä ennenkaikkea Hänen ylösnousemuksensa kuoleman vallasta osoittavat kiistatta sen, että Hän oli synnitön ja tahraton jo syntymisestään saakka ja että Hän on sama tänäänkin, ikuinen ja muuttumaton Messiaamme. Tämä tosiasia selviää kautta koko Uuden Liiton Kirjoitusten.

Siunausta Yeshuassa !
    .
  2. .
    Kirjoitit:
    "kristinuskoon kääntyneet juutalaiset todella selittävät että heprean yksi ei tarkoitakaan "yksi" vaan on kovasti moniselitteinen luku ,jota erityisesti pitääkin tarkentaa ,jotta se tarkottaisi yhtä.... Kerran vielä: osoita tämä käytännössä, pitäähän sen näkyä muuallakin kuin pelkästään kääntyneiden selityksissä . Jään odottamaan."

Vastaan:

Vastaus kysymykseesi kävi ilmi jo kaksikin kertaa edellisestä kirjoituksestani.

A)Kirjoinhan, että Raamatussa käytetään kohdassa 1.Ms.2:24 luvusta 'yksi' hebrealaista sanaa ehad kohdassa, jonka seuraavassa kirjoitan isoin kirjaimin:

"Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat YHDEKSI (ehad) lihaksi."

Onhan aivan selvää, että aviopuolisot ovat yhteen liittyessään sekä kihlattuina ollessaan että yhtymisensä jälkeenkin kaksi eri PERSOONAA - siis myös hengen, sielun ja kehonsa puolesta -, vaikka ovatkin Luojansa silmissä ja edessä jo kihlautumisestaan alkaen YKSI liha. Jae ei voi viitata siihen, että yhtymisen jälkeen syntyvä lapsi olisi kyseinen YKSI liha, sillä jakeessa sanotaan selvästi, että mies ja vaimo tulevat (olemaan) YKSI liha.

Jos tällä olisi tarkoitettu vain (mahdollisesti) syntyvän lapsen olevan tuo YKSI liha, niin jakeessa olisi pitänyt mainita asia suunnilleen seuraavasti:

"Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja se, joka heistä on syntyvä on oleva YKSI liha."

Huomata sopii, että myös (mahdollisesti yhdynnän seurauksena syntynyt) lapsi on erillinen persoona ja vastuussa omista teoistaan Luojansa edessä kuten hänen isänsä ja äitinsäkin ovat vastuullisia Luojansa edessä kukin omista teoistaan ja tekemättä jättämisistään.

Tätä selvemmin en valitettavasti osaa tätä sulle selittää. Siksi rukoilen, että Yeshua avaisi sinun ymmärryksesi tämän asian suhteen.

B) Edelleen alleviivaan, että mikäli J-H-V-H Elohim todella olisi paljas ja pelkkä absoluuttinen YKSI, niin Hänestä kirjoitettaessa olisi ehdottomasti pitänyt käyttää sen mukaista ilmausta eli sanaa 'yachid'.

Kun Hänestä kuitenkin on kirjoitettaessa käytetty lukusanaa 'ehad', mikä merkitsee 'kokonaisuuden muodostamaan ykseyttä', niin asian pitäisi olla harvinaisen selvä: J-H-V-H Elohim kätkee sisälleen esim. iankaikkisen Pojan (Yeshuan), iankaikkisen Pyhän Hengen (Ruah HaKodesh). Tästä lisää vielä tämän tekstini lopussa...

- - -

Kirjoitit:
    "Jeesuksen suvusta: tämä on toinen asia jossa selitys seuraa toistaan, vaikka kihlaus olisi tehty minkä pykälän mukaan ja Mariasta saatu Josefin sukuun kuuluva -mitä se tähän kuuluu? Josefhan EI ollut isä."

Vastaan:
    Nimenomaan Yosef oli 'Mooseksen lain puitteissa' Yeshuan isä, koska Yeshuan äiti, Miryam, oli ollut kihlattu Yosef'ille jo ennen Yeshuan sikiämistä Miryam'ista. Kuten edellä mainitsin olivat Yosef ja Miryam (ennen yhdyntäänsä) jo kihlattuina ollessaan Luojan edessä ja silmissä YKSI liha.
    Siksi Yosef oli velvoitettu kasvattamaan tämän Tanakh'in ennustaman "vaimon siemenen" eli Yeshuan, Mooseksen Laille kuuliaiseksi parhaan ymmärryksensä mukaan ja onnistuikin siinä loistavasti !

- - -

Kirjoitit:
    "Kerro minulle myös kohta UT:ssa jossa Jeesus itse ymmärsi olevansa neitseestä syntynyt tämä ajatushan on juutalaisuudelle täysin vieras ja kristityiltäkin kesti melko kauan ennen kuin saivat tästä opinkappaleen."

Vastaan:
    Tähän on helppo vastata :) Otan vakuudeksi muutaman kohdan, joista asia täysin selviää:

a) Jakeista Matt.1:16-25 käy ilmi Yeshuan neitseestä syntyminen Tanakh'in ennustusten mukaisesti. Lienee sanoittakin selvää, että Yosef, jolle asia unessa kerrottiin, kertoi saman asian sekä vaimolleen että Yeshualle, kun tämä oli varttunut ikään, jolloin kykeni asian ymmärtämään.

b) Sama asia ilmoitettiin myös toisen evankeliumin mukaan tätäkin selvemmin Miryamille, ei unessa, vaan tämän ihan valveilla ollessa, mikä selviää seuraavista jakeista ja muutama muukin tärkeä seikka (Luuk.1:26-43-56) Lainaan tähän selvyyden vuoksi Gabrielin sanoista vain olennaisimmat jakeet:

"30. ...Älä pelkää, Miryam; sillä sinä olet saanut armon Jumalan edessä.
    31. Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät Pojan, ja sinun ON ANNETTAVA Hänelle nimi YESHUA.
    32. Hän on oleva suuri, ja Hänet pitää kutsuttaman Ha'ELYON'in POJAKSI. Adonai Elohim tulee antamaan Hänelle Hänen esi-isänsä Daavidin valtaistuimen;
    33. ja Hän tulee hallitsemaan Ya'akov'in huonetta IKUISESTI - eikä Hänen Kuningaskunnallaan tule olemaan loppua !
    34. Ja Miryam sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä olen neitsyt ?"
    35. Enkeli vastasi hänelle: "Ruah HaKodesh tulee päällesi, Ha'ELYON'in voima peittää sinut. Siksi sinulle syntyvää pyhää lasta tulee kutsua Jumalan Pojaksi."

Voiko asian selvemmin ilmaista ? Vastaan itse: Ei voi !

Myös tämä Miryamin ja enkeli Gabrielin keskustelu on luonnollisesti kerrottu Yosef'ille ilmeisesti jo ennen heidän lähtöään vaivalloiselle matkalleen Betlehemiin verollepantavaksi ja Yeshualle asia kerrottiin niin pian kuin tämä kykeni asian ymmärtämään.

Olihan kyseessä koko maailmanhistorian AINUTLAATUISIN syntymä ja jo ennen Yeshuan syntymää tämän kasvatusisälle uskottu ainutlaatuinen tehtävä: JUMALAN POJAN kasvattaminen Mooseksen Laille kuuliaiseksi.

Näitten asioitten ja tapahtumien ymmärtämiseen ei tarvita muuta kuin Uuden Liiton Kirjoitusten sujuvaa sisälukutaitoa...

c) Mitä taas tulee Yeshuan omaan käsitykseen neitseestä syntymisestään, on siitä useita jakeita todisteena niille, jotka kaipaavat löytää totuuden.

- Hän uskoi sen, mitä hänen vanhempansa ja Miryam'in lähisukulaiset Elizabeth ja Sakarias mainitsivat Gabriel'in ilmoituksesta koskien Hänen alkuperäänsä (sikiämistä Pyhästä Hengestä) ja että Hänen todellinen Isänsä on Jumala. Tämä selviää esim. Hänen vastauksestaan äidilleen jakeessa Luuk.2:49
    "Miksi minua etsitte ? Ettekö tienneet, että minun tulee toteuttaa ISÄNI tahtoa ?"

- Isä Jumala itse todisti Pojalleen ympärillä olevien ihmisten korvien kuullen olevansa tämän Isä jakeessa Luuk.3:22 (siinä yhteydessä, kun Johannes Kastaja oli juuri kastanut Yeshuan Jordanissa)
    "ja Ruah HaKodesh laskeutui Hänen (Yeshuan) päälle ruumiillisessa muodossa, niinkuin kyyhkynen, ja taivaasta tuli ääni: SINÄ OLET MINUN RAKAS POIKANI; sinuun minä olen mielistynyt."

- Se tosiasia, että Yeshua täysin tiesi olevansa Jumalan Poika käy ilmi mm. monesta Johanneksen evankeliumin kohdasta, kuten seuraavista kolmesta:

1) Joh.1:49-50a
    49. Natanael sanoi Hänelle (Yeshualle): "Rabbi, sinä olet JUMALAN POIKA, sinä olet Israelin kuningas."
    50. Yeshua vastasi ja sanoi hänelle: "Sentähden, että minä sanoin sinulle:'minä näin sinut viikunapuun alla', sinä uskot (siis sen, että Yeshua on Jumalan Poika)...".

2) Joh.3:16 (Yeshuan omat sanat itsestään ja tehtävästään)
    "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainutlaatuisella tavalla synnytetyn Poikansa, ettei yksikään, joka Häneen usko, huku, vaan hänellä on iankaikkinen elämä."

3) Joh.5:22-23 (Yeshuan opetusta...)
    "22. Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan Hän on antanut KAIKEN tuomion Pojalle,
    23. että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, NIINKUIN HE KUNNIOITTAVAT ISÄÄ (!!!). Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on Hänet lähettänyt."
    - Tässä jakeessa 23 Yeshua julistaa selvästi olevansa Jumalan Poika, jota tulee kunnioittaa eli palvoa kuten Isää. Siis Yeshua julistaa olevansa ihmisiin nähden Jumala !

4) Joh. 6:44-46
    "44. Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
    45. Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat KAIKKI Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni.
    46. Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan Hän (eli Yeshua itse), joka on Jumalasta, on nahnyt Isän."
    - Jakeessa 45 Yeshua oikeastaan sanoo olevansa se Jumala, joka opettaa niitä, jotka saavat iankaikkisen elämän. Onhan yksi Yeshuan nimistäkin 'Immanuel' eli käännettynä 'Meidän kanssamme on Jumala'.

5) Joh.8:56-58 (Yeshua kertoo alkuperästään)
    "56. Aabraham, teidän isänne, riemuitsi siitä, että hän oli näkevä minun päiväni; ja hän näki sen ja iloitsi."
    57. Niin juutalaiset sanoivat Hänelle: "Et ole vielä 50-vuotias, ja olet nähnyt Aabrahamin !"
    58. Yeshua sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi MINÄ OLEN !"
    - Tässä Yeshua ilmoitti olleensa olemassa ennen Aabrahamin syntymää. Ainoa selitys tälle on se, että Hän tiesi tulleensa taivaasta alas maan päälle ja tiesi olleensa olemassa taivaassa jo ennen aikojen alkua. Tämä selviää seuraavasta kohdasta...

6) Joh.17:5,24 (Yeshua rukoilee Isäänsä sanoen mm.)
    "5. Ja nyt, Isä, kirkasta Sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla OLI SINUN TYKÖNÄSI, ENNENKUIN MAAILMAA OLIKAAN (!!!)."
    "24. Isä, minä tahdon, että missä minä olen, siellä nekin, jotka Sinä olet minulle antanut, olisivat minun kanssani, että he näkisivät minun kirkkauteni, jonka Sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman perustamista."

7. Joh.20:28-29 (Yeshuan ilmestyessä ylösnousseena opetuslapsilleen ja erityisesti epäilevälle Tuomaalle...)
    "28. Tuomas vastasi ja sanoi Yeshualle: "Minun Herrani ja minun Jumalani !"
    29. Yeshua sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot (siis sen, että Yeshua on ihmisille Herra ja Jumala). Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat !"

- - -

Lopuksi totean, ettet vastannut esittämääni kysymykseen:
    "Siis, jos ja kun Daavid sanoo (Ps.110:1) Messiasta Herrakseen, niin kuinka Messias sitten voisi olla Daavidin Poika ?"

Vastaus tähän kysymykseen käy ilmi edellä olevasta tekstistä, jos sen tarkkaan lukee...

Siunausta ja menestystä Yeshuan persoonan parempaan tuntemiseen !
    .
  3. .
    ...vastaustani. Hyvä niin !

Kysymykseesi "Kumpi meistä osaa hebreaa ?"
    riittäköön vastaukseksi se, että messiaaniset Israelissa syntyneet Ya'akov'in jälkeläiset eli sabrat osaavat kyllä riittävän hyvin äidinkieltään ja he ovat vakuuttuneita juuri heidän tekstistään lainaamani tekstin paikkansapitävyydestä.

Oletko sinä muuten äidinkieleltäsi hebrealainen ?

- - -

Toiseksi kommentoin tekstiäsi, jossa oletat, ettei Yeshua voi olla Daavidin jälkeläinen, seuraavasti:

Olemme varmaan samaa mieltä siitä, että Yosef, Miryam'in mies oli Daavidin jälkeläinen (?)

Ennen Yeshuan sikiämistä neitsyt Miryam'in kohdussa Ruah HaKodesh'in voimasta ja vaikutuksesta oli Miryam kihlattu Yosef'ille.
    Edelleen kun muistamme, että Tanakh'in opetusten mukaan jos joku muu kuin kihlatun aviomies makasi kyseisen kihlatun naisen, oli kyseessä sama rikos kuin tehdä aviorikos naidun naisen kanssa. Siis jo kihlaus Jumalan silmissä sitoi miehen ja kihlatun naisen erottamattomasti yhteen. (5.Moos.22:23-24)

"23. Jos joku neitsyt on kihloissa miehen kanssa ja toinen tapaa hänet kaupungissa ja makaa hänen kanssaan,
    24. niin viekää molemmat sen kaupungin portille ja kivittäkää heidät kuoliaaksi, tyttö siksi, että hän ei huutanut apua kaupungissa, ja mies siksi, että hän teki väkivaltaa lähimmäisensä morsiamelle. Poista paha keskuudestasi."
    (Jakeissa 5.Moos.22:28-29 osoitetaan, että jos joku makaa neitsyen, joka EI OLE KIHLATTU, niin silloin ei näitä tule surmata, vaan raiskaajan tulee ottaa raiskaamansa neitsyt vaimokseen ja maksaa 50 hopeasekeliä sakkoja neitsyen isälle).

Edellä olevan ja Yeshuan antaman opetuksen perusteella vedän sen johtopäätöksen, että mitä tulee kihlapariin - vaikka ylkä ei vielä olekaan yhtynyt kihlattuunsa, jotta heistä olisi tullut kirjaimellisesti yksi liha, on ylkä jo 'sydämessään' katsonut tätä tulevaa vaimoaan 'sillä silmällä' (ja varmaan kihlattu morsiankin miestään) - ovat kumpikin osapuoli jo 'sydämessään ' liittyneet toinen toiseensa.

Siis lyhyesti sanoen jo kihlapari on Jumalan silmissä erottamaton ykseys. Tästä johdettuna Miryam jo kuului Yosef'in sukuun ja sen kautta myös Daavidin sukuun ennen kuin Yeshua oli siinnyt Miryam'in kohdussa, koska oli jo sitä ennen kihlattu Yosef'ille.

Tämä ei tietenkään sulje pois sitäkin mahdollisuutta, etteikö myös Miryam olisi saattanut olla sukunsa puolesta Daavidin jälkeläinen. Sen ainakin tiedämme Miryamista, että hän oli sukua ylimmäispapillista sukua olevan Sakariaan vaimolle, Elisheva'lle, joka oli Aharon'in sukua, siis Aaronin sukua.

Puuttumatta mainintaasi ja ajatuksenjuoksuusi, jonka mukaan (jos oikein tulkitsen kirjoitustasi) ikäänkuin Jumala olisi aikojen saatossa kehittynyt vallassaan vähitellen 'pikkujumalien' yläpuolelle (outo käsitys muuten, jolle en Tanakh'ista löydä tukea...), jätän sulle pohdittavaksi seuraavan arvoituksen:

Ensinnäkin Yeshuan aikalaiset kirjanoppineet väittivät, että HaMashiach on Daavidin Poika. (Mark.12:35)

Tähän Yeshua itse totesi seuraavaa: (Mark.12:36-37a)

"36. Onhan Daavid itse sanonut Pyhässä Hengessä: 'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi alle'.

37. Daavid itse sanoo häntä Herraksi; kuinka hän sitten on hänen poikansa?"

Siis, jos ja kun Daavid sanoo (Ps.110:1) Messiasta Herrakseen, niin kuinka Messias sitten voisi olla Daavidin Poika ?

Huomaa, että itse kyllä tiedän vastauksen, mutta mahdatkohan sinä tietää...

Jos sua kiinnostaa, niin vastaan viikon kuluttua, kun palaan foorumille. Siihen asti oikein paljon...

Siunausta Yeshuassa !
    .
  4. .
    Siis onko tapanasi lyödä toista ja paeta heti paikalta ?

Taisin itse osua sinua arkaan paikkaan, josta moinen reaktiosi... Rehellinen ollakseni se oli tarkoituksenikin, sillä mätäpaise tulee selvästi osoittaa, että sen kantaja osaa hakeutua hoitoon suloisen Yeshuamme turviin !

Rauhoitu vähän, mene peilin eteen ja vilkaise henkilöä, jota Yeshua rakastaa :)

Minä olen Uuden Liiton leeviläinen, kehoittaja, joka kehoitan mahdollisuuksieni mukaan kaikkia ihmisiä ottamaan todesta KAIKKI se, mitä Korkein on nähnyt hyväksi Raamattuun kirjoituttaa.

Olen toki lukenut Jesajan kirjan, kuten koko Raamatunkin, läpi 26 kertaa (neljänä eri kieliversiona) ja nyt on menossa toinen kerta teosta Complete Jewish Bible, jota olen lukenut yli puolivälin, joten se siitä...

Ensinnäkään ei pidä yleistää kristittyjä, sillä kaikki eivät usko kuten kirjoitit. Myös moni Ya'akov'in jälkeläisistä on itse perustanut useita eri kuppikuntia, joista monet tulkitsevat Pyhiä Tanakh'in Kirjoituksia ilman Ruah HaKodesh'ia omaksi kadotuksekseen. Toivon, ettet sinä roiku tuollaisissa piireissä.

- - -

Sitten oion liian yksioikoisia johtopäätöksiäsi meistä Yeshuan valituista ja rakkaista:

1) Kirjoitit: "kristinuskon Jeesus on jumalan kolmas persoona..."

Vastaan: Olen Yeshuaan uskova jeshualainen ja länsimaisittain ilmaisten siis Kristitty, joka en palvo kolmea Jumalaa, vaan, kuten Yeshua opettaa, ainoastaan YHTÄ. (Mark.12:29-30, joka on vastaus, jonka Yeshua antoi Tooran opettajalle, joka kysyi: 'Mikä on kaikkein tärkein mitzvah eli suurin käsky Laissa ?')

"Sh'ma Yisra'el, ADONAI Eloheinu, ADONAI echad (Kuule Israel, Herra meidän Jumalamme, Herra on yksi), ja sinun tulee rakastaa ADONAITA sinun Jumalaasi koko sydämestäsi, koko sielustasi, koko ymmärryksestäsi ja koko voimastasi !"

Yeshua jatkoi: "Toinen (toiseksi suurin) on tämä:
    "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi !"

Että sanan 'ehad' todellinen merkitys tulisi myös muille lukijoille selväksi, niin mainittakoon, että kyseinen hebrean sana merkitsee kirjaimellisesti kääntäen 'kokonaisuuden muodostama ykseys', jota käytetään esim. puhuttaessa viinirypäletertusta tai sormesta (sormihan on osa kämmenessä olevista neljän sormen ja peukalon muodostamasta kokonaisuudesta), samoin myös siitä, kun mies yhtyy vaimoonsa ja nämä tulevat yhdeksi (=ehad) lihaksi.

Heprean kielessä on olemassa myös toinen todellista 'yhtä ainoaa' ilmaiseva sana 'yachid', jota käytetään puhuttaessa ehdottomasti 'yhdestä' (lukusana: yksi) ja jota olisi pitänyt käyttää edellä mainitussa jakeessa eli jakeessa 4.Moos.6:4 (jota Yeshua suoraan siteerasi vastauksessaan), jos Israelin Pyhä, J-H-V-H Elohim TODELLA olisi absoluuttisesti YKSI jakamaton olento, kuten Yeshuan messiaanisuuden kieltävät ns. 'mooseksenuskoiset' virheellisesti väittävät. Jo Korkeimman yksi nimi: 'Elohim' on monikkomuoto, joka suomeksi tulisi kääntää monikossa 'Jumalat', vaikkei olekaan oikein kääntää erisnimeä.

Englanninkielentaitoiselle osa edellä siteeraamaani selitystä Messiaanisten Yeshuaan uskovien Ya'akov'in jälkeläisten opetuksesta kuuluu hieman täydennettynä seuraavasti:

"You can ask: If I accept Yeshua, won't I have to worship three G-d-s--as do Christians?

The answer is: Not at all. Actually, Christianity teaches that there is just one G-d--the creator of the universe. In fact, when Yeshua was asked what the greatest commandment was (see the book of Mark chapter 12, verses 28-30), he quoted the Shema (the book of Deuteronomy chapter 6, verse 4; "Hear O Israel, the L-rd our G-d is one L-rd").

However, this one G-d is a compound unity, as hinted at in the Shema. The Hebrew language has two words that can be translated "one": echad and yachid. Whereas yachid refers to the number one (i.e., absolute unity), echad refers to a composite unity.

An example of this is in the book of Genesis chapter 2, verse 24, where it says that a couple joined together in marriage shall become one flesh. Since the Shema uses the word echad, not yachid, it is reasonable to say that G-d's essence or nature is that of a composite unity."

Siis johtopäätös edellisestä on:

Meidän Jumalamme on yksi kokonaisuuden muodostama ykseys, joka on (hebrealaiskirjeen mukaan) puhunut Israelin isille profeettain kautta ja noin 2000 vuotta sitten meille Poikansa kautta, jonka Hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta Hän on myös maailman luonut ja joka ollen Hänen kirkkautensa säteily ja Hänen olemuksensa perikuva ja kantaen kaikki voimansa Sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä istunut Majesteetin oikealla puolelle korkeuksissa, tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin Hänen perimäsnsä nimi on jalompi kuin heidän. (Hebr.1:1-4)
    Lisäksi, koska Majesteetti on Henki ja Henkien Isä, niin Hänen Yeshuan sijaiseksi maan päälle lähettämänsä Ruah HaKodesh (suomeksi: Pyhä Henki) tietenkin toimii Jumalan valtuuksin ja Häntä voidaan ja tuleekin palvoa Jumalana.

PS. Korkein näytti mulle ennusunen Pyhän Hengen kasteesta ollessani 16-vuotias ja uni toteutui kohdallani 7 vuotta sen jälkeen. Voit tutustua uneen kotisivujeni piirrossarjassa painamalla rekisteristä kohtaa RUAH HAKODESH. Kotisivujeni osoite löytyy Yakov-profiilistani.

- - -

Sitten seuraava kohta:

2) Kirjoitit: "juutalaisuuden messias on ihminen jota ei saa palvoa tai rukoilla."

Vastaan: Ensinnäkin meidän tulee erottaa toisistaan se, miten nykyiset Yeshuan messiaanisuuden kieltävät 'moosekseenuskovat' TULKITSEVAT Tanakh'in ennustuksia Messiaasta ja mitä TANAKH ITSE mainitsee Hänestä. Kyseessä on SELVÄ ERO !!!

- - -

Korkeimmalla on Poika, jonka alkuperä on ikuisuudesta ja joka ei ole tätä luomakuntaa. Häneen löytyy monia viittauksia Tanakh'issa. mainitsen seuraavat viisi:

1) 1.Moos.6:5-8 (otan vain jakeen 6)
    "...niin ADONAI KATUI tehneensä ihmiset maan päälle, ja Hän tuli murheelliseksi sydämessänsä..."
    - Tässä on polttopisteessä verbi 'KATUA'. Kyseeseen EI voi tulla ISÄ JUMALA, sillä Hän on täydellinen ja erehtymätön. Lisäksi Hänestä on kirjoitettu, että Hän ei ole niinkuin ihminen, että HÄN KATUISI. Jae löytyy kohdasta: 4.Moos.23:19
    "Ei Jumala ole ihminen, niin että Hän valehtelisi, eikä ihmislapsi, että Hän KATUISI. Sanoisiko Hän jotakin, eikä sitä tekisi, puhuisiko jotakin, eikä sitä täyttäisi ?"

Johtopäätös: Kaikissa Tanakh'in kohdissa, joissa mainitaan Jumalan katuneen aiempaa uhkaustansa ja muuttaneen jo sydämessään päättämäänsä tuomiota (kuten Niiniven hävitys jne.), on kyseessä Jumalan Poika, Israelin Messias: Adon Yeshua HaMashiach !
    Hän on ihmisen Luoja ja Lunastaja, mikä käy ilmi lukuisista Tanakh'in ja Uuden Liiton kohdista...

2) 5.Moos.33:2
    "ADONAI tuli Siinailta, Seiristä Hän nousi loistaen heille; Hän ilmestyi kirkkaudessa Paaranin vuoristosta, Hän tuli kymmentuhantisesta pyhien joukosta; Hänen oikealla puolellansa liekitsi Lain tuli."
    - Pitäisi olla sanoittakin selvää, että kyseinen ADONAI on Jumalan Poika, Israelin Messias, sillä itse Isä Jumala on NÄKYMÄTÖN Jumala, mikä käy ilmi jakeista: 5.Moos.4:15b
    "- sillä te ette sinä päivänä, jona ADONAI puhui teille tulen keskeltä Hoorebilla, nähneet Hänestä MINKÄÄNKALTAISTA muotoa -"

3) 1.Moos.18:1-2a
    "Ja ADONAI ilmestyi hänelle (Aabrahamille) Mamren tammistossa, jossa hän istui telttamajansa ovella päivän ollessa palavimmillaan. Kun hän nosti silmänsä ja katseli, niin katso kolme MIESTÄ seisoi hänen edessänsä..."
    - Siis ADONAI oli yksi noista kolmesta miehestä, jotka Aabraham NÄKI omin silmin ! Kyseessä oli ilman muuta Adon Yeshua HaMashiach, koska kukaan ei voi katsoa Israelin Pyhää, Isää Jumalaa kasvoista kasvoihin ja jäädä eloon, mikä käy ilmi jakeesta 2.Moos.33:20b, jossa ADONAI sanoo Moosekselle:
    "Sinä et voi nähdä minun kasvojani; sillä ei kukaan, joka näkee minut, jää eloon".

4) Snl.30:4 (Aagurin pojan sanat Jumalasta ja tämän Pojasta)
    "Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on sitonut vedet vaipan sisään? Kuka on kohdalleen asettanut maan ääret kaikki? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen Poikansa nimi, jos sen tiedät?"
    - Kyseessä on yksi selvimpiä ennustuksia Jumalasta, jolla on yksi ainutlaatuinen Poika.

5) Ps.89:7-8 (Tässä toinen kohta Jumalan ainutlaatuisesta Pojasta)
    "7. Sillä kuka pilvissä on Herran vertainen, kuka Jumalan poikain joukossa on niinkuin Herra ?
    8. Hän on Jumala, ylen hirmuinen pyhien kokouksessa, peljättävämpi kaikkia, jotka hänen ympärillänsä ovat."
    - Näitten jakeiden ymmärtäminen vaatii jo enemmän hengellistä kypsyyttä. Silti otin nämä mukaan, sillä joku lukijoista saattaa nämä ymmärtää.
    Jakeessa 7 mainitaan nimittäin ensinnäkin, että Jumalalla on POIKIA ja toisekseen, että eräs noista Pojista on ainutlaatuinen muihin verraten. Hän On Adon Yeshua HaMashiach.
    - Salaisuus käy ilmi ehkä selvimmin jakeesta 10: "Sinä hallitset meren raivon; kun sen aallot kohoavat, sinä ne asetat." Jokainen Uuden Liiton Kirjoitukset tunteva huomaa verratessaan selvän yhtäläisyyden tässä jakeisiin: Mark.4:35-41

"35. Ja sinä päivänä hän illan tultua sanoi heille: "Lähtekäämme yli toiselle rannalle".
    36. Niin he laskivat kansan luotaan ja ottivat hänet mukaansa, niinkuin hän venheessä oli; ja muitakin venheitä oli hänen seurassaan.
    37. Ja nousi kova myrskytuuli, ja aallot syöksyivät venheeseen, niin että venhe jo täyttyi.
    38. Ja itse hän oli peräkeulassa ja nukkui nojaten päänaluseen. Ja he herättivät hänet ja sanoivat hänelle: "Opettaja, etkö välitä siitä, että me hukumme?"
    39. Ja herättyään hän nuhteli tuulta ja sanoi järvelle: "Vaikene, ole hiljaa". Niin tuuli asettui, ja tuli aivan tyven.
    40. Ja hän sanoi heille: "Miksi olette niin pelkureita? Kuinka teillä ei ole uskoa?"

41. Ja suuri pelko valtasi heidät, ja he sanoivat toisillensa: "Kuka onkaan tämä, kun sekä tuuli että meri häntä tottelevat?"

- Vastauksena tuohon viimeiseen kysymykseen voin kertoa sulle ilouutisen: Hän on Sinun Herrasi Ja Vapahtajasi ADON YESHUA MESSIAS !

Mitäs jos antaisit Mestari 'kipparin' tulla sinunkin heiveröiseen purteesi johdattamaan sinut Korkeimman Kuningaskunnan tyveneen satamaan ?

- - -

Mitä tulee käsitykseesi, ettei Yeshua muka lihansa puolesta ole Daavidin sukua, niin lueppa jakeet Luuk.1:26-35 ja ihmettele !

Mainintasi, että Messiaan aikana vallitsee rauha on ihan OK ja kyseinen aikakausi lähestyy rientäen, mutta sen olotilan ANSAITSEMISEKSI piti Messiaan tulla ensin tekemään todellinen miehen työ eli antamaan ruumiinsa uhriksi eläinuhrien sijaan, koska eläinuhrit eivät ketään voineet sovittaa, vaan ne olivat vain muistutus synneistä olemaan siihen saakka, jolloin TODELLINEN syntiuhri, Adon Yeshua HaMashiach ja Isä Jumala Hänessä asuen, tuli sovittamaan koko maailman itsensä kanssa.

Kunhan evankeliumi on ensin julistettu kaikille kansoille (mikä alkaa olla melko valmista käsittääkseni lähimmän 25 vuoden kuluessa), niin kohta Ya'akovin jälkeläisiä kohtaavan hirmuahdistuksen jälkeen alkaa kauan kaivattu 1000-vuotinen Rauhanajan Kuningaskunta, jossa Adon Yeshua HaMashiach hallitsee meidänn valittujensa kanssa ja sen jälkeen siirrymme ajasta ikuisuuteen, jossa saamme elää hengen uudessa tilassa ja katoamattomassa henkiruumiissa ikuisessa taivasten Kuningaskunnassa toisessa ulottuvuudessa, jonne ei ihmissilmä näe.

Onnittelen, että jaksoit lukea tähän asti :)

Siunausta Yeshuassa !
    .
  5. .
    Olen Yeshuaan uskova jeshualainen.

Rakastan Jesajan kirjan lukua 53, tarkemmin sanoen jakeita Jesaja 52:13-15 ja 53:1-12, jotka olen opetellut ulkoa ja toistan ne viikoittain, etten koskaan unohtaisi niitä.

Luvussa ei voida puhua Israelista kansana, sillä jakeessa 9b sanotaan "...sillä Hän ei ollut vääryyttä tehnyt, eikä petosta ollut Hänen suussansa...". Onhan tunnettua, että KAIKKI ihmiset ovat väärintekijöitä ja pettävät suullaan !

Mitä tulee engl. kielisen lainauksesi loppuosaan:

"53:12 "Therefore, I will divide a portion to him with the great, and he shall divide the spoil with the mighty." If Jesus is God, does the idea of reward have any meaning? Is it not rather the Jewish people - who righteously bore the sins of the world and yet remained faithful to God (Ps. 44) - who will be rewarded, and this in the manner described more fully in Isaiah chapters 52 and 54?"

...niin siinä ei ole mitään ristiriitaista Uuden Liiton, eikä myöskään Tanakh'in Kirjoitusten kanssa.

Adon Yeshua HaMashiach alistui vapaaehtoisesti ottamaan orjan aseman meidän tähtemme, siis myös sinun puolestasi, koska Hän ei voinut sallia meidän joutuvan kadotukseen yhdessä perkeleen ja tämän enkelten kanssa. Kyseessä oli pohjaton rakkaus meitä kohtaan.

Siksi Hän riisui yltään jumaluuden - olihan Hän ikuisuudesta saakka taivaassa ollessaan Jumalan Poika eli Poika-Jumala - ja syntyi ihmiseksi ottaen orjan muodon ja Hänet havaittiin olemukseltaan ihmiseksi.

Tietenkään Yeshua ei ole itsensä Isä, vaan Hän on Isä Jumalan Poika, kuten Hän julistikin kuuluisimmassa UT:n jakeessa: (Joh.3:16)

"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainutlaatuisella tavalla synnytetyn Poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo huku, vaan hänellä on iankaikkinen elämä."

Onhan tunnettua, ettei Isä Jumalalla ole lihan ruumista, vaan Hän on Henkiolento. Siksi on ymmärrettävää, että Hän asui Pojassaan koko sen ajan, jonka tämä suoritti evankeliuminjulistustehtäväänsä Israelissa aina siihen hetkeen saakka, jolloin Poika kärsimyspuulla riippuessaan huusi - juuri vähää ennen kuolemaansa ja sitä hetkeä, jolloin koko maailman syntikuorma kaadettiin Hänen päälleen kuin likakaivo - "Eli ! Eli ! L'mah sh'vaktani ?"
    Siis: "Jumalani ! Jumalani ! Miksi hylkäsit minut ?"

Hän ei huutanut tuota siksi, etteikö itse tiennyt syytä hylkäämiseensä (ja että Hän oli sen jälkeen nouseva 3. pv:nä kuolleista ja tuleva korotetuksi kaikkia taivaan olentoja - Isää lukuunottamatta - korkeammaksi), vaan Hän huusi sen sinun ja minun tähteni, että pysähtyisimme ajattelemaan, miksi Yeshuan piti kuolla tuolla hirvittävällä tavalla: Hänet ensin mukiloitiin ja ruoskittiin veriseksi massaksi, josta Häntä ei enää ihmiseksi tunnistanut ja sitten Hänet naulittiin alastomana kärsimyspuuhun roikkumaan maan ja taivaan välille kuin mikäkin suurrikollinen !

Yeshuan piti tulla Jumalan kiroamaksi ja hylkäämäksi siksi, että Mooseksen Lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme itse siihen kykene. Mooseksen Laki on vanhurskas ja hyvä, mutta se ei ketään pelasta, koska kukaan Aadamin ja Eevan jälkeläisistä ei kykene sitä kaikessa täyttämään. Kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei täytä kaikkea sitä, mitä (Mooseksen) Lain kirjaan on kirjoitettu !"

Siis mooseksenuskoisista kaikki ne, jotka eivät hyväksy Isä Jumalan Pojassaan Yeshuassa valmistamaa sijaissovitusta ja lunastusta, ovat edelleen kirouksen alla ja elleivät vastedeskään hyväksy Jumalan antamaa pelastusta Pojassaan, niin he jäävät ikuisesti pimeyteen ja pysyvät kirouksen alla.

Onneksi Uuden Liiton Kirjoitukset paljastavat sen ihmeellisen tosiasian, että Jumala on säästänyt Israelin kansasta jäännöksen, joka tulee ottamaan vastaan pelastuksen Yeshuassa. Valitettavaa on, että kyseessä on vain pieni jäännös ja sekin armonvalinnan mukaan sellaisena maailmanaikana, jolloin Israel on kansana niin suuressa ahdingossa, jossa se ei ole vielä KOSKAAN AIEMMIN OLLUT, eikä VASTEDES TULE OLEMAAN !

Jos arvioimme Ya'akov'in jälkeläisten määräksi esim. 16 000 000, niin Ilmestyskirjan mukainen 144 000 on siitä vain vajaa 1%. Siis todellakin vähäinen jäännös.

Itse soisin kaikkien Ya'akov'in jälkeläisten pelastuvan kautta historian tapahtuneen vainottuina olemisensa vuoksi, mutta minä en ole Jumala, enkä ymmärrä riittävästi kaikkia syitä, miksi Hän on ikuisissa aivoituksissaan päättänyt pelastaa vain pienen jäännöksen kaikista kansoista, Israel mukaan lukien.

Tiedän sinun omaksuneen mooseksenuskoisten keskuudessa vallalla olevan antikristillisen käsityksen Adon Yeshua HaMashiach'sta ja siksi ymmärrän sinun voimakkaat reaktiosi kaikkea kristillistä sanomaa kohtaan. Osittain se on oikeutettuakin, sillä paljon on väärää opetusta kristillisten kirkkojen keskuudessa ja virheellistä Sanan tulkintaa, kuten olet kirjoittanutkin.

Kaikesta huolimatta Korkein, EL'ELYON ei erehdy, vaan Hän tuntee ne sielut, jotka totuutta rakastavat ja vetää meidät itsekunkin armossaan ja rakkaudessaan Poikansa luo, tämän verellä vihmottaviksi, sillä eläinuhrien veri ei riitä puhdistamaan J-H-V-H Elohim'in rakkaan Pojan Kuningaskuntaan arvollisiksi havaittuja ihmissieluja.

Puolestasi rukoillen ja kaikkea hyvää sulle toivottaen Yeshuassa, ole siunattu !
    .
  6. .
    Luterilaisuus on vain yksi lahko, jopa helluntaiherätystä pienempi sellainen (jos nyt puhutaan maailmanlaajuisesta levinneisyydestä), jota sen kiihkokannattajat väittävät ainoaksi oikeaksi kirkoksi (ainakin Suomessa) maan päällä. Siis sama ääni kellossa kuin roomalaiskatolisilla, oikeasti Yeshuaan uskovien lynkkaajilla !

Tosiasia on, että luterilaisuus on kulkeutunut kauas pois apostoliselta oppiperustalta, jolla se ei ole alunalkaenkaan kaikessa ollut !

Aiempia harhoja kyseisessä lahkossa ovat olleet ja yhäkin voimassa:
    - Sylivauvakaste, joka muka pelastaa.
    - Kirkon jäsenyys, joka on muka pelastuksen ehto.
    - Pyhän Hengen armolahjojen totaalinen.
    - Uudestisyntymisen totaalinen väärinymmärrys

Uusimpia harhoja kyseisessä lahkossa ovat:
    - Naispappeus, jossa nainen saa toimia paimenena.
    - Homo- ja lesboliittojen hyväksyminen. (hiljaa olo on samaa kuin hyväksyntä).
    - Aborttien salliminen (Hiljaa olo on samaa kuin hyväksyntä).

Sinun mielestäsi olisi muka mahdollista toimia Jeshuan mielen mukaisesti kyseisessä harhaoppien kyllästämässä lahkossa. Voi pimeyttä !

Uuden Liiton Kirjoituksissa on kysymys:
    "Mitä yhteyttä on pimeydellä ja Valkeudella ja miten sopivat yhteen Messias ja Beliar ?"

Vastaus on:
    "Ei mitään yhteistä, eivätkä sovi mitenkään yhteen, sillä seura tekee kaltaisekseen !

En ole perustanut mitään uutta lahkoa tai seurakuntaa. Seurakuntien perustaminen kuuluu Adon Yeshua HaMashiach'lle, joka valitsee kyseiseen työhön aseikseen ketkä itse tahtoo. Lupaa siihen Hän ei kysele suomalaisilta luttarien kirkkoruhtinailta, eikä muiltakaan lahkolaisilta, ettäs sen nyt tiedät !

Siunausta ja valoa sieluusi Yeshuassa !
    .
  7. .
    Olen siis säästänyt n. 6656 euroa.

Samaan hengenvetoon voin mainita, että olen ihan vapaaehtoisesti ja sydämeni halusta antanut kymmeniä kertoja enemmän maailmanlaajuiseen evankelioimistyöhön muita kuin kirkollisia kanavia pitkin, nimittäin kohteisiin, joihin tiedän avustusteni menevän perille. Kyseessä on Raamatun opettamat kymmenykset Luojallemme. Sen lisäksi tulee kiitos- eli yhteysuhrit. Mitä niitten määrään tulee, on se Jeshuan ja minun välinen salaisuus.

Erosin tosin aivan eri syystä kuin sinä:

Erosin siksi, että TULIN aidosti uskoon !

Luit oikein, Jeshua kutsui minua hyvin voimakkaasti ja otin Hänen kutsunsa vastaan. Aloin lukea Raamattua etsien totuutta koko sydämestäni ja sen Sana iski sydämeeni tavalla, joka muutti minut sisältä käsin kokonaan ja lopullisesti !

Miten tuo Ikuinen ja Elävä Raamatun Sana sitten muutti minut, sen voit lukea web-sivuiltani, sen kuvasarjasta, joka kuvaa uudestisyntymistä ja kasteen saamista Ruah HaKodesh'issa (suomennettuna: Pyhän Hengen kaste). Web-sivujeni osoite löytyy Yakov-ikonin alta paljastuvasta tekstistä.

Vaikka kirjoititkin tekstisi huumorimielessä, niin minä olen tässäkin kohden aivan eri linjoilla:

Kirjoitan tämän tekstini IHAN VAKAVISSANI !

Kehoitan sinua etsimään yhteyttä Luojaasi KOKO SYDÄMESTÄSI ! Kirkollisveron maksamainen tai maksamatta jättö ei sinua lähennä eikä loitonna Luojastasi, vaan sinun syntisi erottaa sinut Luojasi yhteydestä !

Etsi ja löydä syntiesi sovittaja Jeshuassa, niin saat yhteyden kuntoon Luojasi kanssa ja sitten kyllä tiedät mitä on järkevää tehdä roposillasi ja tulet myös toiminaan sen mukaisesti :)

Siunausta Jeshuassa !
    .
  8. .
    Seuraavassa suora lainaus Suomen Wycliffe Raamatunkääntäjien web-sivuilta:

"
    Wycliffe-järjestön strategia ja tavoite uudelle vuosituhannelle

Raamatunosia on nyt saatavissa yli 2200 eri kielellä. Eikö se jo riitä? Eikö kaikki “saavuttamattomat” ole jo saavutettu? Jumala teki perusteellista työtä, kun sekoitti kielet. Ne ovat eriytyneet vielä lisää vuosituhansien kuluessa. Emme tiedä tarkkaa lukumäärää, mutta arviolta niitä on lähes 7000. Kartoitustyö on vielä kesken. Varovaisestikin arvioiden on kuitenkin vielä noin 2000 sellaista kieltä, joille tarvitaan oma Raamatun käännös.

Ei voida olettaa, että näiden kielten yli 400 miljoonaa puhujaa olisivat riittävän kaksikielisiä omaksuakseen evankeliumin totuudet muulla kuin omalla kielellään. Tosiasia on myös, että vain harvoin ihmiset ovat valmiita opettelemaan vierasta kieltä voidakseen lukea Raamattua.

Jeesus sanoo vertauksessaan suurista pidoista: “Mene maanteille ja kylien kujille ja vaadi ihmisiä tulemaan, jotta taloni täyttyisi.” (Luuk.14:23b) Jumala tahtoo, että Hänen talonsa täyttyisi ihmisistä. Miten ihmiset voisivat vastata kutsuun, ellei sitä esitetä heille sillä kielellä, jota he parhaiten ymmärtävät ja joka puhuu heidän sydämellensä ja on heidän oma kielensä? Wycliffe-kääntäjinä uskomme, että Jumala tahtoo kutsunsa esitettävän ymmärrettävällä tavalla.

Hän vetoaa aina ihmisen ymmärrykseen. Kutsun esittäjän, vertauksessa palvelijan, on puhuttava kutsuttavien kieltä. Tätä sinänsä yksinkertaiselta tuntuvaa periaatetta ei suinkaan aina noudateta monikielisissä kolmannen maailman maissa, kun evankeliumia saarnataan.

Jos Wycliffen ja muiden raamatunkäännöstyötä tekevien järjestöjen rekrytointi, koulutus ja muu panostus säilyy entisellään, niin arvioidaan kuluvan vielä huikeat 150 vuotta ennen kuin työ on saatettu loppuun! Tyydymmekö tähän?

On olemassa toinen vaihtoehto, jonka avainsana on kumppanuus.

Näky 2025 voitaisiin tiivistää seuraavasti:

Kaikkialla toteutettavien erilaisten kumppanuus- ja yhteistyömuotojen avulla pyrimme järjestönä siihen, että voisimme välittää käännöstyössä tarvittavan näyn, tiedot, taidot ja osaamisen niin, että Raamatun kääntäminen olisi käynnissä vuoteen 2025 mennessä jokaisella kielellä, jolle käännöstä tarvitaan.

Wycliffe-järjestön toimintanäky ja tavoite voitaisiin kiteyttää näin:

Haluamme auttaa maailman kieliyhteisöjä, jotta kaikilla ihmisillä olisi mahdollisuus lukea Jumalan Sanaa sillä kielellä, jota he parhaiten ymmärtävät."

- - -

Siis työtä riittää vielä Jeshuaa takaisin odotellessa jokaiselle Häneen uskovalle !

Siunausta Yeshuassa !
    .
  9. .
    Todellisuudessa vain harvat koko ihmiskunnasta pääsevät taivaaseen, kuten Yeshua opetti: (Matt.7:13-14)

"13. Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
    14. mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät."

Mitä kuolleitten ylösnousemukseen tulee, niin on olemassa sekä vanhurskain että vääräin ylösnousemus, josta jo Daniel kirjoitti: (Dan.12:2)

"2. Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen."

Vielä selvemmin asia käy ilmi jakeista: (Ilm.20:11-15, jossa on kuvaus viimeisestä tuomiosta)

"11. Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.

12. Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.

13. Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.

14. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.

15. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen."

Että asia tulisi täysin selväksi, lainaan vielä lopuksi suoraan Yeshuan opetuksista viimeiseen tuomioon liittyvät seuraavat jakeet: (Matt.25:31-46)

"31. Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.

32. Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.

33. Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.

34. Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.

35. Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;

36. minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'

37. Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?

38. Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?

39. Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'

40. Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.

41. Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.

42. Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;

43. minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'

44. Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'

45. Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.

46. Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

Ota Yeshua uskossa vastaan TÄNÄÄN ja varmista taivaspaikkasi ajoissa eli kilvoittele päästäksesi taivaaseen ennenkuin etsikkoaikasi loppuu !

Siunausta Yeshuassa !
    .