Erosin kirkosta 1993. Olen suhteellisen pienituloinen tienaten 20800 euroa vuodessa.
Kirkollisveroa näin ollen olisin maksanut 208 euroa vuodessa. Tulojeni ollessa säännölliset, olen siis 10 vuoden aikana tienannut 2080 euroa puhdasta rahallista hyötyä siitä, että aikoinani luovuin seurakunnan jäsenmaksusta.
Eikö voi harjoittaa kristinuskoa kirkkoon kuulumatta (itselläni erosyy kyllä oli uskon loppuminen)? Periaatteessa nyt voisin heittää vaikka tuon säästyneen 2080 euroa joululahjana kadulla vastaan tulevalle kerjäläiselle. Vaimo ei tuosta tempusta pitäisi, mutta kiltisti kirkollisveron maksaneena hänhän on kuluttunut vastaavan summan "hyväntekeväisyyteen" jo aiemmin...
Mitä mieltä olette? Tuleeko minun nyt käyttää säästynyt summa "eettisesti oikein" vaiko tilittää se veronpalautuksena takaisin seurakunnalle korvauksena erehdyksestäni (=kirkosta eroamisestani)?
Haluatko 208 euroa?
11
395
Vastaukset
- no pärjäätkös paremmin?
Paljonko saat rahaa enemmän kuukaudessa käytettäväksi ruokaan ja vaatteisiin?
- Erkki the Merkki
Tällä laskutoimituksella 208:12 eli 17.33 euroa kuussa. Jos joulupukki laskuttaa noin 20 euroa käynniltä, voin tilata joulupukin vaikka joka kuukausi!
Voin ymmärtää sen vaikka ylimääräisenä palkankorotuksena. Pyydäpä pomoltasi ylimääräiset 17.33 euroa palkankorotusta.
- Tuttan
Syy kirkosta eroamiseesi oli perinpohjin uskon loppuminen.
Kirkkoon kuuluminen ei pelasta, sen mukaan ei kirkosta eroaminenkaan.
Pelastus tulee yksin Jeesukselta. Sinulta puuttuu syy kuulua hengelliseen yhteisöön, sinulta puuttuu Usko Jeesukseen.
Kokeilepa yhteyttä ylös, sieltä tulee sinulle rauha, voima ja viisaus.
Ota käyttöön se vanhakirja....raamattu.
Iloista Joulun odotusta
TuttanOn ottanu jyrkän kannan kirkosta eroamiseen. Se tarkoittaa sitä, että luovutaan jo saavutetusta tietoisuudesta. Sitä ei voi verrata siihen, että ei olisi koskaan kuulunut.
Tosin, kasteen voima ei koskaan lakkaa
Kenties voit vieläkin elää oikein? En tosin tiedä kirkon täsmällistä kantaa siihen, että elää oikein ja on eronnut kirkosta..mikäli uskot Jumalaan, tai käännyt takaisin, varmaankin pelastut. Jos oisin sä, kääntysin kuolinvuoteella. Älä siis anna kenenkään uskovaisen ikinä uhkailla kadotuksella! Ne rikkoo omaa lakia vastaan.
- en halua
Käytä rahat ihan miten haluat.
Mielenkiintoista tuossa sinun tekstissäsi oli erosyy
uskon loppuminen...
Mihin usko voi loppua?
Mistä se edes alkaa?
Usko, joka ei sekään ole meidän päätettävissä, vaan Jumalan. - Malakia
Raamatussa Jumala lupaa siunata sen mitä me annammee hänen valtakuntansa työn tukemiseen moninkerroin takaisin. Koetelkaa minua, sanoo Herra, ja tuokaa täydet kymmenykset varastohuoneeseen, niin minä avaan teille taivaan akkunat ja annan siunausta ylenpalttisesti, lupaa sana.
- siunaus
Niin siunataan se mitä me annamme.
Mutta ei ollut kyse juuri kirkollisverosta.
Me voimme antaa niin moneen eri asiaan tässä maailmanmenossa.
.
Olen siis säästänyt n. 6656 euroa.
Samaan hengenvetoon voin mainita, että olen ihan vapaaehtoisesti ja sydämeni halusta antanut kymmeniä kertoja enemmän maailmanlaajuiseen evankelioimistyöhön muita kuin kirkollisia kanavia pitkin, nimittäin kohteisiin, joihin tiedän avustusteni menevän perille. Kyseessä on Raamatun opettamat kymmenykset Luojallemme. Sen lisäksi tulee kiitos- eli yhteysuhrit. Mitä niitten määrään tulee, on se Jeshuan ja minun välinen salaisuus.
Erosin tosin aivan eri syystä kuin sinä:
Erosin siksi, että TULIN aidosti uskoon !
Luit oikein, Jeshua kutsui minua hyvin voimakkaasti ja otin Hänen kutsunsa vastaan. Aloin lukea Raamattua etsien totuutta koko sydämestäni ja sen Sana iski sydämeeni tavalla, joka muutti minut sisältä käsin kokonaan ja lopullisesti !
Miten tuo Ikuinen ja Elävä Raamatun Sana sitten muutti minut, sen voit lukea web-sivuiltani, sen kuvasarjasta, joka kuvaa uudestisyntymistä ja kasteen saamista Ruah HaKodesh'issa (suomennettuna: Pyhän Hengen kaste). Web-sivujeni osoite löytyy Yakov-ikonin alta paljastuvasta tekstistä.
Vaikka kirjoititkin tekstisi huumorimielessä, niin minä olen tässäkin kohden aivan eri linjoilla:
Kirjoitan tämän tekstini IHAN VAKAVISSANI !
Kehoitan sinua etsimään yhteyttä Luojaasi KOKO SYDÄMESTÄSI ! Kirkollisveron maksamainen tai maksamatta jättö ei sinua lähennä eikä loitonna Luojastasi, vaan sinun syntisi erottaa sinut Luojasi yhteydestä !
Etsi ja löydä syntiesi sovittaja Jeshuassa, niin saat yhteyden kuntoon Luojasi kanssa ja sitten kyllä tiedät mitä on järkevää tehdä roposillasi ja tulet myös toiminaan sen mukaisesti :)
Siunausta Jeshuassa !
.- M-Leena
Kyllä kirkossakin tullaan aidosti uskoon, et vain huomannut sitä lähtiessäsi vihreämmille niityille.Raamattua lukeneena ymmärrät irtautumisen paikallisseurakunnasta ja oman poppoon perustamisen olevan sanan vastaista. Ilmestyskirja kertoo Vähä-Aasian seurakuntien paimenien (=enkelien) saaneen vakavia varoituksia synnillisestä menosta. Heitä kehotettiin tekemään parannus. Heille ei sanottu, että jättäkää nämä vähäuskoiset ja perustakaa Oikea/ Jeshuan/Hell./Bapt./tai Vapaasrk. - Lihalle on mieluisaa ja helppoa lähteä ovet paukkuen JEESUKSEN NIMELLE perustetusta seurakunnasta. Luit ihan oikein, Jeesus on kirkon takuumies, että me yhtä olisimme. Vaikka kirkossa on paljon epäpyhää ja saastaista, on se kuitenkin Hänen nimelleen perustettu,muista tämä. Vapaissa suunnissa iloitaan näyttävästi siitä, ettei olla kuin nuo lutulaiset. Mikä tällaisen ilon synnyttää? Ei ainakaan Kristus, joka itkee sitä, etteivät uskovat ole yhtä, rakasta toisiaan, eivätkä anna itseään (=lihaansa) kuolemaan, vaan sotivat ja tappelevat keskenään opinkappaleista. Raamattu ilmoittaa Pyhän Hengen osoittavan meille, olemmeko kulloinkin oikeassa vai väärässä, kunhan vaellamme samaa nöyryyden tietä kuin Hän ja säilytämme Hengen yhteyden. Hengen yhteyttä on vaikea löytää sieltä, missä muita uskovia parjataan julkisesti kuulijoiden huutaessa väliin aamentaan.Oppiriitojen takia ei saa perustaa paikkakunnalle toista seurakuntaa.Puhun kokemuksella, en vähemmällä.Iloitsin kolme vuotta helluntaissa siitä, että olin opillisesti oikeassa!!! - Meidän tulee iloita siitä, että nimemme on Karitsan elämänkirjassa, armosta, ja rakastaa jokaista Hengestä syntynyttä. - Kirkko on heikko,miksi? Eikö juuri siksi, että "oikeasti uskoontulleet", armoitetut Kristuksen ruumiin jäsenet jättävät ruumiin ja palvelutehtävät siellä mennäkseen samanmielisten joukkoon? Eikö se juuri ole itse Kristuksen halveksimista? Eikö sellainen lähtijä ole hengellinen varas; lähtee ja vie armolahjat mennessään, lahjat, jotka Herra oli tarkoittanut voimettoman seurakunnan tervehdyttämiseen?
M-Leena kirjoitti:
Kyllä kirkossakin tullaan aidosti uskoon, et vain huomannut sitä lähtiessäsi vihreämmille niityille.Raamattua lukeneena ymmärrät irtautumisen paikallisseurakunnasta ja oman poppoon perustamisen olevan sanan vastaista. Ilmestyskirja kertoo Vähä-Aasian seurakuntien paimenien (=enkelien) saaneen vakavia varoituksia synnillisestä menosta. Heitä kehotettiin tekemään parannus. Heille ei sanottu, että jättäkää nämä vähäuskoiset ja perustakaa Oikea/ Jeshuan/Hell./Bapt./tai Vapaasrk. - Lihalle on mieluisaa ja helppoa lähteä ovet paukkuen JEESUKSEN NIMELLE perustetusta seurakunnasta. Luit ihan oikein, Jeesus on kirkon takuumies, että me yhtä olisimme. Vaikka kirkossa on paljon epäpyhää ja saastaista, on se kuitenkin Hänen nimelleen perustettu,muista tämä. Vapaissa suunnissa iloitaan näyttävästi siitä, ettei olla kuin nuo lutulaiset. Mikä tällaisen ilon synnyttää? Ei ainakaan Kristus, joka itkee sitä, etteivät uskovat ole yhtä, rakasta toisiaan, eivätkä anna itseään (=lihaansa) kuolemaan, vaan sotivat ja tappelevat keskenään opinkappaleista. Raamattu ilmoittaa Pyhän Hengen osoittavan meille, olemmeko kulloinkin oikeassa vai väärässä, kunhan vaellamme samaa nöyryyden tietä kuin Hän ja säilytämme Hengen yhteyden. Hengen yhteyttä on vaikea löytää sieltä, missä muita uskovia parjataan julkisesti kuulijoiden huutaessa väliin aamentaan.Oppiriitojen takia ei saa perustaa paikkakunnalle toista seurakuntaa.Puhun kokemuksella, en vähemmällä.Iloitsin kolme vuotta helluntaissa siitä, että olin opillisesti oikeassa!!! - Meidän tulee iloita siitä, että nimemme on Karitsan elämänkirjassa, armosta, ja rakastaa jokaista Hengestä syntynyttä. - Kirkko on heikko,miksi? Eikö juuri siksi, että "oikeasti uskoontulleet", armoitetut Kristuksen ruumiin jäsenet jättävät ruumiin ja palvelutehtävät siellä mennäkseen samanmielisten joukkoon? Eikö se juuri ole itse Kristuksen halveksimista? Eikö sellainen lähtijä ole hengellinen varas; lähtee ja vie armolahjat mennessään, lahjat, jotka Herra oli tarkoittanut voimettoman seurakunnan tervehdyttämiseen?
.
Luterilaisuus on vain yksi lahko, jopa helluntaiherätystä pienempi sellainen (jos nyt puhutaan maailmanlaajuisesta levinneisyydestä), jota sen kiihkokannattajat väittävät ainoaksi oikeaksi kirkoksi (ainakin Suomessa) maan päällä. Siis sama ääni kellossa kuin roomalaiskatolisilla, oikeasti Yeshuaan uskovien lynkkaajilla !
Tosiasia on, että luterilaisuus on kulkeutunut kauas pois apostoliselta oppiperustalta, jolla se ei ole alunalkaenkaan kaikessa ollut !
Aiempia harhoja kyseisessä lahkossa ovat olleet ja yhäkin voimassa:
- Sylivauvakaste, joka muka pelastaa.
- Kirkon jäsenyys, joka on muka pelastuksen ehto.
- Pyhän Hengen armolahjojen totaalinen.
- Uudestisyntymisen totaalinen väärinymmärrys
Uusimpia harhoja kyseisessä lahkossa ovat:
- Naispappeus, jossa nainen saa toimia paimenena.
- Homo- ja lesboliittojen hyväksyminen. (hiljaa olo on samaa kuin hyväksyntä).
- Aborttien salliminen (Hiljaa olo on samaa kuin hyväksyntä).
Sinun mielestäsi olisi muka mahdollista toimia Jeshuan mielen mukaisesti kyseisessä harhaoppien kyllästämässä lahkossa. Voi pimeyttä !
Uuden Liiton Kirjoituksissa on kysymys:
"Mitä yhteyttä on pimeydellä ja Valkeudella ja miten sopivat yhteen Messias ja Beliar ?"
Vastaus on:
"Ei mitään yhteistä, eivätkä sovi mitenkään yhteen, sillä seura tekee kaltaisekseen !
En ole perustanut mitään uutta lahkoa tai seurakuntaa. Seurakuntien perustaminen kuuluu Adon Yeshua HaMashiach'lle, joka valitsee kyseiseen työhön aseikseen ketkä itse tahtoo. Lupaa siihen Hän ei kysele suomalaisilta luttarien kirkkoruhtinailta, eikä muiltakaan lahkolaisilta, ettäs sen nyt tiedät !
Siunausta ja valoa sieluusi Yeshuassa !
.M-Leena kirjoitti:
.
Kirjoitin:
"Aiempia harhoja kyseisessä lahkossa (siis luterilaisessa opissa) ovat olleet ja yhäkin voimassa:
- Sylivauvakaste, joka muka pelastaa.
- Kirkon jäsenyys, joka on muka pelastuksen ehto.
- Pyhän Hengen armolahjojen totaalinen."
Korjaus:
Viimeinen virke jäi kesken, sen tulee olla näin:
- Pyhän Hengen armolahjojen totaalinen väärinymmärrys.
Se ilmenee esim. siten, ettei kielilläpuhumista, kielten selittämistä, ei aitoa profetoimista, eikä mitään muutakaan YLILUONNOLLISTA Pyhän Hengen armolahjaa sallita vapaasti käytettää yleisissä kokouksissa.
Ja kun ei näitä armonvälineitä sallita käyttää, niin ei myöskään voida rakentua hengellisesti. Jokainen hengellinen huomaa sen, että (hengellisesti arvioiden) vain sylivauva-asteella olevia taapertelee luttarien kokouksiin, koska muut eivät tahdo viettää koko ikäänsä kapaloissa ja tuttia imien ja siksi hakeutuvat pois, kuka minnekin...
Siunausta Yeshuassa !
.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen412799Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .452767Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631232578Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3241641- 711064
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101041Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101752Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26750Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.191724- 97667