Vapaa kuvaus

Kiva kun poikkesit tsekkaamaan profiiliani :) Olen yksi J-lan luoduista ja eräs Hänen monista kuvistaan. Kannan sydämessäni uskon salaisuutta ja Hänen antamaansa lupausta iankaikkisesta elämästä uskon kautta Hänen Poikaansa, Yeshua HaMashiach'an. J-lani on sisimmältä olemukseltaan ikuinen ja täydellinen Rakkaus. Hän on antanut minulle elävän toivon Pojassaan. Uskon tarkasti käännettyyn Raamattuun ja olen Yeshuaa takaisin palaavaksi odottava jeshualainen. Omaan terveelliset elämäntavat ja rakastan kävelyä luonnossa Herrani kanssa ja pidän mielelläni yhteyttä uskoviin ystäviini. Rakastan erityisesti niitä uskovia, jotka rakastavat Herraani Yeshuaa ja rukoilemista Pyhässä Hengessä sekä ymmärtävät mistä pelastus on lähtöisin: "...Sillä pelastus on juutalaisista. Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää Hengessä ja totuudessa; sillä sen kaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla Hengessä ja totuudessa." (Joh.4:22b-24) Jos tahdot periä iankaikkisen elämän, niin sinun on synnyttävä uudesti ylhäältä. Kuten Yeshua sanoi: "Joka ei synny uudesti ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan Kuningaskuntaa." (Joh.3:3) Hän lisäsi myös sanoen: "Jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei voi päästä sisälle Jumalan Kuningaskuntaan." (Joh.3:5) 'Uudestisyntyminen' tarkoittaa sitä, että otat tänään Yeshua HaMashiach'n vastaan uskon kautta sydämeesi asumaan. Vapahtajamme hebrealaiset alkuperäisnimet ovat Yeshua HaMashiach. Voin kokemuksesta vakuuttaa sinulle, että myös sinä voit syntyä uudesti ylhäältä! Voit kysyä, että miten niin? No siksi, että Johannes todistaa Yeshuasta näin: "Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi!" Joh.1:12 Tuon jakeen sana 'kaikille' sisältää myös sinut. Ota siis tänään Yeshua uskossa vastaan sydämeesi asumaan ja koe tänään uudestisyntyminen ihmisen lapsesta J-lan lapseksi! Yeshuan vastaanottaminen sydämeen tarkoittaa pelastussanomaan uskomista eli uskonkuuliaisuutta Yeshuaa kohtaan, mikä merkitsee seuraavaa: (Apt.2:38-40 tässä juutalaiset kysyivät ensin, että mitä heidän tulee TEHDÄ pelastuakseen?) "38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Yeshua HaMashiach Nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. 39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu. 40. Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta". Jos koet J-lan kutsuvan sinua nyt pelastukseen ja tahdot olla kuuliainen Yeshuaa kohtaan, niin ota jo tänään yhteyttä minuun kuvien alla olevan meiliosoitteeni kautta! ------- Mieliaforismini: "Voit kulkea maailman ympäri etsien jotain kaunista, sitä kuitenkaan löytämättä, ellet kanna sitä mukanasi." - Emerson. Voimme nähdä, kokea ja aistia luonnon äärettömän kauneuden vain Pyhän Hengen kautta! Siksi tarvitsemme Hänet sydämeemme ja oppaaksemme myös täällä alhaalla vaeltaessamme. Vapaa-aikani kuluu hengellisissä harrastuksissa. Pidän erityisesti hartaasta hengellisestä musiikista, edellyttäen, että se on Pyhän Hengen synnyttämää ja sitä esitetään Pyhän Hengen voitelussa. Pyhä Henki on hebreaksi Ruah HaKodesh. Soittelen toisinaan akustista kitaraa ja lauleskelen ylistystä Herralle ja omaksi ilokseni. Jos et vielä ole uskossa tai olet uskossa, mutta olet yhä ilman pelastusvarmuutta, niin opastan mielelläni sinua uskontiellä eteenpäin. Olet Herralle ylen rakas! Kavahdan lahkoja, joten ota rohkeasti yhteyttä! Herra J-lan nimi hebreaksi on Y-H-W-H Elohim. Olisi kiva saada teiltä uskovilta rakentavaa palautetta. Voisit esimerkiksi kertoa mitä kaikkea Yeshua sinulle merkitsee ja miten tulit tuntemaan Hänet. Kerro myös saamistasi rukousvastauksista ja ajankohtaisista rukousaiheistasi, jotka voimme yhdessä kiittäen kantaa taivaan Isän luo. "Vanhurskaan rukous on voimallinen ja tehokas!" (Yakov 5:16). Suomennettu käännöksestä: Complete Jewish Bible (David H. Stern) "Kaikki unelmamme voivat muuttua todeksi, jos meillä on kylliksi rohkeutta tavoitella niitä!" Tuo tietenkin edellyttää sitä, että unelmamme ovat J-lalle mieluisia! Silloin ne ovat meillekin parhaaksi! Voit ottaa yhteyttä: [email protected] Lisäksi voit lukea blogiani: http://yeshuahamashiachonherra.blogspot.com/ Voit myös tutustua nettisivuun: TV is the Image of the Beast: http://www.tv-is-the-image-of-the-beast.host56.com/ Myös kotisivuni olen päivittänyt ja pääset sinne yllä olevalta nettisivulta. Iloisiin tapaamiin ja siunausta Yeshuassa! Linkit: http://www.youtube.com/watch?v=hIxdJWWduBM, http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000030303570, http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/, http://www.thefreedictionary.com/reversed, http://www.mechon-mamre.org/p/pt/pt0.htm, http://www.tucows.com/windows.html, http://www.aish.com/wallcam/default.asp, http://www.zionministry.com/bst_dan.html, http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000030251277, http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000030279386, http://www.wyattmuseum.com, http://www.tv-is-the-image-of-the-beast.host56.com/, http://www.yeshua-is-adonai.comoj.com/ Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: --- Skype: Yakov Email: [email protected] Hakusanat: Yeshua, HaMashiach, Y-H-W-H, Elohim, Tanakh, B'rit Chadashah, Ruah HaKodesh

Aloituksia

236

Kommenttia

7621

1. .
    ...Jos esimerkiksi lentsikastasi puuttuu yksi ainoa mutteri tai ruuvi tietystä kohtaa siipeä, voi lentosi olla viimeinen matkasi maan päällä.

Jos ruuasta puuttuu suola, on se mautonta.

Jos palkanlaskijasi tekee pienen virheen tiliäsi laskiessaan (tietenkin alaspäin), niin ethän toki nosta asiasta suurta haloota, vai kuinka ?

Yeshua sanoi: "Joka VÄHÄSSÄ on väärä, se on paljossakin väärä. Joka vähässä on uskollinen, sen minä panen paljon haltijaksi."

- - -

Toki suuret asiat ovat tärkeitä, mutta ne koostuvat useimmiten pienistä osa-asioista ollen asiakokonaisuuksia.

Minun mielestäni Yeshuan, jolle on annettu KAIKKI valta taivaassa ja maan päälä, alkuperäisnimen tunteminen ja oikein käyttö ei ole mikään pikkuasia !

Sitäpaitsi se on sama nimi kuin Hänen Isälläänkin ! Poika mainitsee ainakin neljästi UT:ssa kantavansa Isänsä nimeä. Samaan seikkaan viittaa myös Jesaja (9:5).

Sinä toki saat vähätellä asiaa, mutta sitä en suosittele, ettet joutuisi perillä selittelemään sitä Vapahtajallemme. Kirjoitettu on: "Jokaisesta turhasta SANASTA on meidän tehtävä tili tuomiopäivänä...".

- - -

Mitä tulee mainintaasi, että muka puhuisin jollakin tavalla itseäni vastaan, niin et oikein käsitä mitä olen tarkoittanut. Näitten vaikeiden asioiden käsittäminen ei olekaan helppoa.

Olemmehan toisaalta uskon kautta pelastettuja, mutta vain niin kauan kuin pysymme uskossa. Jos joku meistä luopuu uskosta Yeshuaan ja palaa sikakaukaloille eli tämän maailman syntisiin iloihin, niin Raamattu ei sellaisille suuria lupaile.

Toki sellainenkin VOI vielä tehdä parannuksen, mutta useimmat heistä valitettavasti jäävät syntisille teilleen, koska palaaminen on perin vaikeaa etenkin tänä pahana maailmanaikana, jolloin laittomuus yhä enenevässä määrin pääsee valtaan myös uskovien srk:issa ja lähimmäisrakkaus kylmenee. Luopio tarvitsee nimittäin paljon uskovien lähimmäistensä rakkauden lämpöä, jotta hänen jäätynyt sydämensä sulaisi Yeshuan armolle ja anteeksiannolle.

Muistakaamme Heprealaiskirjeen vakava varoitus luopioille: (Hepr.6:4-9)

"4. Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
    5. ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,
    6. ja sitten ovat luopuneet - taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.
    7. Sillä maa, joka särpii sisäänsä sen päälle usein tulevan sateen ja kantaa kasvun hyödyksi niille, joita varten sitä viljelläänkin, saa siunauksen Jumalalta;
    8. mutta se, joka tuottaa orjantappuroita ja ohdakkeita, on kelvoton ja lähellä kirousta, ja sen loppu on, että se poltetaan.
    9. Mutta teistä, rakkaat, uskomme sitä, mikä on parempaa ja mikä koituu teille pelastukseksi - vaikka puhummekin näin."

- - -

Uskon kautta me OLEMME pelastuneet, mutta ilman pyhittäytymistä ja uskonkilvoittelua ei kukaan meistä kaidan tielle lähteneistä pääse KIRJOITUSTEN MUKAAAN taivaan kirkkauteen.

Kirjoitettu on:

"Ilman pyhitystä ei kukaan ole näkevä Herraa !"

"Niin on siis Jumala antanut pakanoillekin PARANNUKSEN (teon) elämäksi."

Mitä hengellisiin uhreihin tulee, mainitaan jo VT:ssa niistä seuraavaa: (Hoos.14:3)

"3. Ottakaa mukaanne sanoja ja palatkaa Herran tykö ja sanokaa hänelle: "Anna anteeksi kaikki rikokset, ota armoihisi, niin me tuomme sinulle uhrimulleiksi huultemme uhrit."
    Siis "Me tuomme sinulle uhrimulleiksi HUULTEMME uhrit."
    - Siis uhraamme kiitosta Korkeimmalle, mikä käy ilmi Psalmista 50:15
    "Uhraa Jumalalle KIITOS ja täytä lupauksesi Korkeimmalle !"
    - Kyseesä on muuten KÄSKY eikä kehoitus !

UT:ssa puolestaan mainitaan: (Hepr.13:15-16)
    "15. Uhratkaamme siis Hänen (Yeshuan) kautta Jumalalle JOKA AIKA KIITOSUHRIA, se on: niiden huulten hedelmää, jotka Hänen nimeänsä ylistävät !"
    "16. Mutta älkää unohtako TEHDÄ hyvää ja JAKAA OMASTANNE, sillä senkaltaisiin UHREIHIN Jumala MIELISTYY !"

Tähän saakka tällä kertaa.... :-)

Siunausta Yeshuassa !
    .
  2. .
    ...suomalaisten uskovien puutteelliset tiedot, mutta Raamatussa on lupaus Ruah HaKodesh'ista (suomennettuna: Pyhästä Hengestä) myös kaikille Korkeimman valituille muistakin kansoista kuin Israelista, siis Hengestä, joka johtaa meidät KAIKKEEN TOTUUTEEN. Yksi osa totuudesta on myös Vapahtajamme alkuperäisnimet.

Onpa VT:ssa maininta Ps.91:14
    (Tässä Korkein eli Ylhäisin Kirkkaus puhuu seuraavasti Pojastaan):

"...Minä suojelen hänet, KOSKA HÄN TUNTEE MINUN NIMENI."

Ihan samaan Yeshua viittasi UT:ssa sanoessaan ns. ylimmäispapillisessa rukouksessaan Isälleen (Joh.17:6a,11-12a) (Eli Ylhäisimmälle Kirkkaudelle):

"6. Minä olen ilmoittanut SINUN NIMESI ihmisille, jotka Sinä annoit minulle maailmasta..."

"11. Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät NIMESSÄSI, jonka sinä olet MINULLE ANTANUT, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.
    12. Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät SINUN NIMESSÄSI, jonka sinä olet MINULLE ANTANUT, ja suojelin heitä..."

Lisäksi Henki johtaa meidät kaikkeen totuuteen myös virheellisistä Raamatunkäännöksistä, jollainen 1992 suomalainen käännös monessa mielessä todella on. Risto Santala - heprean ja kreikan kielten erityistuntija (luterilainen pappi) - on tästä ohimennen maininnut esim. kirjassaan "Paavali ihmisenä ja opettajana" ( Juuret III )

- - -

Toki ydinkohta kristinuskossa on "Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi !"
    Silti mielestäni myös pienimmätkin yksityiskohdat ovat tärkeitä. Muutoinhan ei Yeshua olisi moittinut juutalaisia kirjanoppineita sanoen: (Matt.23:23)

"23. Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te annatte kymmenykset mintuista ja tilleistä ja kuminoista, mutta jätätte sikseen sen, mikä laissa on tärkeintä: oikeuden ja laupeuden ja uskollisuuden! Näitä tulisi noudattaa, eikä noitakaan sikseen jättää."

Siis myöskin kymmenykset mintuista, tilleistä ja kuminoista tulee antaa Herralle ! T23. Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te annatte kymmenykset mintuista ja tilleistä ja kuminoista, mutta jätätte sikseen sen, mikä laissa on tärkeintä: oikeuden ja laupeuden ja uskollisuuden! Näitä tulisi noudattaa, eikä noitakaan sikseen jättää."

Se tarkoittaa siis, että Yeshua edellyttää tarkkuutta myös kymmenysten maksussa. Siksi olen jo vuosikymmenten ajan pitänyt tarkkaa kirjaa kaikesta mitä saan, etten lyö laimin kymmenysten ja uhrien maksua kaikesta saamastani. Teen joka kuukausi ns. kk-raportin, jota päivitän jatkuvasti ja vielä vuoden vaihteessa laadin vuosikirjanpitoraportin. Joka vuosi olen saanut kiitollisena todeta Yeshuan pitäneen lupauksensa siunausten suhteen. Halleluyah !

Tee sinäkin samoin, niin huomaat, että Korkein avaa sulle taivaan ikkunat ja antaa taivaan sataa sulle siunauksia ylenpalttisesti ! Jopa enemmän kuin viime kesänä ! ( :-) )

Siunausta Yeshuassa !
    .
  3. .
    ...tutkinut sitä paljon. Aion vastedeskin tutkia sitä !

Et muuten tainnut huomata edellisestä tekstistäni kohtaa:

"Mitä taas tulee Yeshuan vastaan ottaneisiin juutalaisiin, on heille Raamatussa - sekä VT:ssa että UT:ssa - valtavat lupaukset ja ihmeellinen tulevaisuus ja toivo myös täällä maan päällä kohta alkavassa 1000-vuotisessa Rauhan Kuningaskunnan ajassa maan päällä, mutta ennenkaikkea ihana osa ikuisuudessa !"

Juuri tuosta aiheesta on Ilmestyskirjassa kerrottu. Olen huomannut miten turhan usein pakanuudesta Yeshuan omiksi tulleet kristityt asettavat KAIKKI juutalaiset arvoon arvaamattomaan, vaikka ihmisiä he vain ovat ! Suomalaisten kohdalla se johtuu liian heikosta itsetunnosta.

He pitävät näet kaikkia muita itseään parempina, vaikka Suomi on viimeisimpien tutkimusten valossa maailman vähiten korruptoitunut valtio ja sen lisäksi vieläpä maailman kilpailukykyisin kansa !

Se on jotain valtavaa ottaen huomioon, että elämme napapiirin tuntumassa, eikä meillä ole lähestulkoonkaan sellaisia luonnonrikkauksia kuin kaikilla naapureillamme asukaslukuun suhteutettuna on ökyrikkaista etelän maista ja öljyrikkaista arabikansoista puhumattakaan !

Pakanakansoista valittujen Yeshuan Valkeuteen tulleitten uudestisyntyneitten ja samalla Korkeimman lapsiksi syntyneitten olisi jo korkea aika tajuta valtava asemansa jo täällä ajassa taivaallisen Puolustajan, Ruah HaKodesh'in, seurassa ja mikä on se ylenpalttinen armo ja perintöosa kirkkaudessa, johon heidät on kutsuttu Vapahtajassamme Yeshua Messiaassa !

Oletko muuten itse pannut merkille, että juutalaisia on nykyään elossa noin 15 000 000 ja heidän lukumääränsä lisääntyy koko ajan. Voimme laskemalla havaita, että mainitsemasi lopun ajan 144 000 on vain vajaa 1/100 eli alle prosentin (!!!) 15 miljoonasta eli suhde on suunnilleen sama kuin Korkeimmalla on valittujaan muistakin kansoista. Sitäpaitsi juutalaisilla on vielä hirveä aika edessään ennen tuon 1000-vuotisen rauhanajan Kuningaskunnan alkua elleivät ajoissa kansana käänny Korkeimman puoleen ja toivota Adon Yeshua Messiasta'an tervetulleksi Adon-nimessä !

Myös kaikilla muilla kansoilla on oleva maan päällä vaikea aika, mutta juutalaisesta kansoista mainitaan erikseen ns. Ya'akov'in suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole koskaan aiemmin ollut eikä ole vastedes sen jälkeen tuleva tuleva, mutta Ya'akov on pelastuva siitä ! Tuon ennustetun ahdistuksen rinnalla kalpenee jopa Hitlerin julmuudet juutalaisia kohtaan.

Siksi kehoitan sinuakin olemaan TODELLINEN puolustaja ja uskollinen esirukoilija Israelin kansan ja valtion puolesta joka päivä. Itse rukoilen Israelin ja monien muittenkin kansojen puolesta joka varhain aamulla, kun olen herätessäni parhaimmissa Hengen voimissa.

Erityisenä rukousaiheenani on ollut Nigeria, jonka sain hyvin merkillisellä tavalla Yeshualta jo liki 5 vuotta sitten:

Näin unta, että avasin Raamattuni lukeakseni sitä. Sillä kohden mistä Raamattuni avasin, oli koko aukeaman leveydeltä valtavin poltinraudan kirjaimin poltettu kymmenten sivujen läpi yksi sana: NIGERIA

Kyseinen maa on alueeltaan suuri ja kansa on Afrikan kansoista väkirikkain. Siellä on myös suuri määrä erilaisia heimoja. Lisäksi islam-uskoisilla sekä kristityillä ollut vakavia yhteenottoja viime vuosien varrella. Rukoilen Yeshuaa pitämään tuo suuri kansa armostaan osallisena ja sen pahat enkeliruhtinaat kurissa Hengen kahlein sidottuina, että evankeliumi saa niittää sieltä suuren sadon. Tee sinäkin samoin. Kiitos !

Tutkikaamme edelleen Ilmestyskirjaa ja rukoilkaamme, että Yeshuan Henki saa avata siitä meille sen, mitä tässä ajassa tarvitsemme ja tehkäämme myös niin, kuin siinä meitä kehoitetaan. Silloin meille ja esirukouskohteillemme käy hyvin !

Siunausta Yeshuassa !
    .
  4. .
    ...Vapahtajamme alkuperäisnimen kreikannetusta nimestä, joka arameaksi on Yeshua.
    Vapahtajamme puhui äidinkielenään arameaa, joka on heprean sukulaiskieli.

Mielestäni erisnimiä ei pidä kääntää kuin korkeintaan niitten kirjainten osalta, joita ei osata lausua.

Siksi Yeshua-nimi voitaisiin korkeintaan kääntää nimeksi Jeshua.

On valitettavaa, ettei Vapahtajaamme kunnioiteta ns. kristillisissä piireissä ja kirkoissa edes sen vertaa, että käytettäisiin Hänestä puhuttaessa sitä nimeä, jonka enkeli Gabriel käski antaa hänelle.

Suomalaisen Raamatunkäännöksen mukaan nimi Jeesus on väärä käännös ollen kreikkaa, sillä taatusti enkeli Gabriel puhui Miryamille (Marian alkuperäisnimi ennen kreikannosta) ja Yosef'ille arameaa eikä kreikkaa.

Nimi Yeshua sisältää merkityksen: Pelastus. Henkilöstä puhuttaessa se merkitsee: Pelastaja.

Kreikannetulla nimellä Iesus ei ole mitään merkitystä.

Pelkästään jo tästä syystä tulisi mielestäni käyttää Hänestä nimeä Yeshua.

Ihan samoin on Vapahtajamme tittelinimen Kristus kanssa: Sen alkuperäismuoto on suomennettuna HaMashiach eikä suinkaan kreikkalaisen Khristos-nimen väännös. Nimellä Khristos ei ole samaa merkitystä kuin nimellä HaMashiach.

Mielestäni voisi käyttää nimeä Messias, koska se selvemmin viittaa nimen originaaliin.

Onhan tunnettua, ettei maallisiakaan kuninkaita sovi puhutella millä nimillä tahansa. Miksi siis Kuningasten Kuningasta sopisi ?

Tietenkin kukin kohdaltaan päättää miten Herraansa puhuttelee.

Olen varma siitä, että kyseiset nimien kreikannokset tehtiin pyrkimyksenä "kaapata" juutalaisilta sekä Vapahtaja että heidän osuutensa taivaalliseen perintöönsä sen lisäksi, että heiltä oli jo riistetty maat ja mannut ! Olisi siis vihdoinkin aika palata takaisin apostoliseen käytäntöön evankeliuminkin julistuksen suhteen:
    Juutalaisille ensin ja sitten vasta kreikkalaisille !

Siunausta Yeshuassa !
    .
  5. .
    ...toin esille Tanakh'in Kirjoitusten päämäärän: Käskyjen päämäärä on rakkaus totuuteen !

Ja vielä eteenpäin kehitettynä Raamatun mukaan: Uskon päämäärä on sielujen pelastus !

Tämä pelastus saadaan armosta uskon kautta Yeshua Messiaaseen ja kuuluu kaikille kansoille, eikä vain juutalaisille.

Jo alunperinkin oli Korkeimman suunnitelmaa aluksi erottaa kansoista yksi kansa, jonka KAUTTA Hän osoitti ja yhä osoittaa voimansa, viisautensa, pitkämielisyytensä, uskollisuutensa ja armonsa KAIKILLE KANSOILLE.

Koko VT ennustaa Yeshuan tulosta ihmiseksi maan päälle ihmisten keskuuteen. Tämä tapahtui ensimmäisen kerran n. 2000 vuotta sitten ja tulee tapahtumaan toisen kerran Sakarjan kirjan mukaan silloin kun koko Israelin kansa on tuhoutumaisillaan. Heistä on siinä vaiheessa pakanakansain raivoisan hyökkäyksen jäljiltä elossa vain jäännös. Tällöin astuu voimaan Korkeimman ihana lupaus juutalaisille luvatusta armoihin ottamisesta: Koko Israel on pelastuva, kaikki ne, jotka heistä ovat kirjoitetut elävien lukuun.

UT:n kirjoituksista tiedämme, että vaikka juutalaisia olisi lukumäärältään kuin meren hiekkaa, niin heistä on pelastuva vain jäännös ja sekin armovalinnan mukaan.

Tahdon painottaa, ettei Korkein ole puolueellinen kansoja eikä ihmisyksilöitä kohtaan, eikä Hän pelasta ihmisiä - nimittäin niitä harvoja, jotka pelastaa - minkään muun perusteella kuin sulasta armosta.

Mitä taas tulee Israelin kansalle luvattuun maahan ja heidän ihanaan tulevaisuuteensa siellä, on toki selvää, että Korkein pitää heille antamansa lupauksen riippumatta siitä, onko Israel siihen arvollinen vaiko ei.

Myös muille kansoille Korkein on antanut ihanat asuinsijat ja rajat asumiseen. Olisi erittäin tärkeää suojella luontoa VIIMEISTÄÄN NYT, että myös tuleville sukupolville olisi terveellistä asua alueillaan.

Israelilla olisi tämän suhteen paljon korjattavaa jätteen käsittelyn ja kaatopaikkojen hoidon suhteen, niinkuin myös monilla muilla kansoilla, eikä vähiten Iso Britannialla !

Siunausta Yeshuassa !
    .
  6. .
    Kirjoitukseni on vapaasti kopioitavissa ja julkaistavissa missä vain ja jokaiselle, jota aihe kiinnostaa.

Mitä tulee Shalom1:n kommenttiin, niin tietenkin kirjoitukseni oli aiheesta "Hengellinen juutalainen". Suurista maallisista rikkauksista kun ei kenellekään ole apua iäisyyden alkaessa, sillä pelkällä maallisella juutalaisuudella ei mennä Helvettiä parempaan paikkaan.

Mitä taas tulee Yeshuan vastaan ottaneisiin juutalaisiin, on heille Raamatussa - sekä VT:ssa että UT:ssa - valtavat lupaukset ja ihmeellinen tulevaisuus ja toivo myös täällä maan päällä kohta alkavassa 1000-vuotisessa Rauhan Kuningaskunnan ajassa maan päällä, mutta ennenkaikkea ihana osa ikuisuudessa !

Koska tiedän tämän, niin rukoilen erityisesti Suomen pienelle juutalaisväestölle hengellistä näkökykyä heidän sielunsa pelastumiseksi ja pidän esillä elämän sanaa myös heille esim. tällä kanavalla. Toinen syy siihen on seuraava:

Sakarjan kirjan ennustusten mukaan pelkkiä maallisia juutalaisia odottaa historiansa hirvein aika, kun maan päälle heitetty perkele alkaa totaalisen vainonsa heitä kohtaan. Toki hän Ilmestyskirjan mukaisesti vainoaa myös kaikkia Yeshuaan uskovia yhtälailla, mutta me Yeshuaan uskovat olemme täysin Yeshuan Pyhän Hengen suojeluksessa tapahtui sitten mitä tahansa.

On tärkeää huomioida, että nimenomaan Israelin Pyhä sallii edessämme olevan ennennäkemättömän eksytyksen ja uskovien vainon tapahtua ja apostoli Paavalin opetusten mukaan on juuri Hänen aivoistustaan, että maan päälle lähetetään VÄKEVÄ EKSYTYS eli erittäin taitavasti sommiteltu VALHE (harhaoppi), jonka myös pelkät maalliset juutalaiset uskovat yhdessä jumalattomien gojimien kanssa, että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole ottaneet vastaan RAKKAUTTA TOTUUTEEN, voidaksensa pelastua. Siis siihen totuuteen, jonka Yeshua Messias kaikille Korkeimman armosta pelastumismahdollisuudeksi toi.

Mitä edellä mainitsemaani "valheeseen" tulee, niin tietenkin se on syntyisin saatanasta eli valheen isästä. Mutta mitään valheita ei ihmisille levitellä, ellei Korkein sitä salli. Jo esivanhempiemme sallittiin sitä halutessaan uskoa saatanan valheeseen Paratiisissa ja loppu on historiaa.

Elämme pakanakansojen armotalouskauden myöhäisiä iltahetkiä, jolloin vihonviimeisiä Korkeimman valittuja pakanakansoista johdatetaan sisälle Korkeimman Kuningaskuntaan. Nyt jos koskaan on ns. maallisilla juutalaisilla ihmeellinen mahdollisuus vielä päästä tulevaa vainoa pakoon ottamalla sydämen uskolla vastaan Yeshua Messiaan lunastustyön.

Jokainen päivä on erityinen lahja ylhäältä, ihmeellinen mahdollisuus löytää tie iankaikkiseen pelastukseen, jota Korkein tarjoaa Pojassaan Yeshuassa !

Siunausta Yeshuassa !
    .
  7. .
    (Siis jakeen Jes.53:12)

"Therefore I will assign him a share with the great, he will divide the spoil with the mighty, for having exposed himself to death and being counted among the sinners, while actually bearing the sin of many and interceeding for the offenders."

Siis suomennettuna seuraavasti:

"Senvuoksi Minä jaan hänelle osan suurten joukossa, hän tulee jakamaan saaliin mahtavien kanssa, sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan ja hänet luettiin syntisten joukkoon, vaikka hän itse asiassa kantoi monien synnit ja ryhtyi rikoksentekijäin puolesta puhujaksi."

David H. Stern on Jacob'in jälkeläisiä ja on kääntänyt koko Raamatun sen alkuperäiskielistä, esim. Vanhan Liiton Kirjoitukset hepreasta ja verrannut sitä Septuagintaan.

Hän tuli tuntemaan Yeshuan Messiaanaan v.1972 ja kouluttautui USA:ssa saavuttaen Master of Divinity tason Fuller Theological Seminary'ssa ja teki gradun Juutalaisuuden Yliopistossa (the University of Judaism). Hän toimi USA:ssa yliopiston opettajana aineenaan "Judaism and Christianity" ja järjesti Messiaanisten Juutalaisten conferensseja ja niitten johtajien tapaamisia sekä oli johtajana Amerikan Messiaanisten Juutalaisten Allianssissa vuoteen 1979.

Hän ja hänen vaimonsa, kumpikin Messiaanisia juutalaisia, muuttivat Israeliin v.1979 ja asettuivat Jerusalemiin, josta käsin toimivat aktiivisesti Israelin Messiaanisten Juutalaisten yhteisössä edelleen.

Jos vertaamme David'in käännöstä esim. KJV-käännökseen, jota minä ja muut Raamatuntuntijat pitävät erittäin tarkkana, niin se ei juuri sisältönsä puolesta siitä poikkea.

KJV:n mukaan em. jae kuuluu näin (Jes.53:12)

"Therefore will I divide him a portion with the great, and he shall divide the spoil with the strong; because he hath poured out his soul unto death: and he was numbered with the transgressors; and he bare the sin of many, and made intercession for the transgressors."

- - -

Siis jakeen alkuosa on samoin käännetty kuin suomenkielisessä v.1933 VT:ssa, jossa se kuuluu:

"Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa...".

- - -

Edelleen kysyn:
    "Keitä ovat nuo SUURET ja VÄKEVÄT ?"

Mielestäni kyseeseen eivät voi tulla ketkään Aadamin jälkeläisistä, sillä he kuuluvat aivan eri sarjaan kuin Kaikkivaltias Yeshua Messias ollen itse Yeshuan antaman pelastuksen tarpeessa.

Myöskään kyseeseen eivät voi tulla enkelit, koska myös heihin nähden Yeshua on aivan ylivertaisessa asemassa ollen enkelien ja muitten henkivaltojen Luoja !

Mielestäni ainoa jäljelle jäävä selitys on: Muut Isä-Jumalan Pojat, nimittäin ne heistä, jotka eivät ole langenneet syntiin. Ilmeisesti he hallitsevat suuria taivaallisia "läänejä" ihmissilmille näkymättömissä maailmoissa ja ulottuvuuksissa.

Se seikka, että tulevatko hekin ajallaan alisteisiksi Yeshualle, jonka vallan alle Isä-Jumala tulee asettamaan KAIKEN mikä on luotua sekä ylhäällä taivaissa että alhaalla maan päällä, ei käy ilmi Raamatusta, sillä jakeissa 1.Kor.15:20-28 on kyse Isä-Jumalan VIHOLLISISTA, joihin ei mielestäni voida syntiin lankeamattomia Isä-Jumalan Poikia lukea.

Omasta puolestani soisin kyllä Yeshua Messiaalle kaiken vallan ja herrauden ikuisiksi ajoiksi kaikissa ulottuvuuksissa heti Isä-Jumalan jälkeen, sillä niin suurenmoinen Vapahtajamme on !

Siunausta Yeshuassa !
    .
  8. .
    Uskon kyseessä olevan aivan ERITYISEN OVELAN harhaopin.

Muita salakavalia harhaoppeja ja tieteen nimissä kulkevat harhoja ovat olleet ja ovat edelleen:

1) Islam. Kyseinen harhaoppi on saanut lumoihinsa reilut 1 000 000 000 ihmistä.

2) Ateismi. Keskittyy vain tähän havaittavaan 3-ulotteiseen aistimaailmaan ja kieltää kaiken ihmisten aistien tavoittamattomissa olevien todellisuuksien olemassaolon. Mitään sellaista, mitä ei nähdä, ei ole olemassa. Ateismi vetoaa tieteisiin ylimpänä auktoriteettinaan, siis vajavaisiin ihmiskäsityksiin todellisuudesta !

3) Ns. tieteellinen Darwinismi, jonka mukaan kaikki elämä on syntynyt itsestään ja kaikki olennot ovat kehittyneet alkeellisista alkulimoista ja proteiineista. Tämä harhaoppi johtaa sosiaaliseen darwinismiin, jossa vanhat, sairaat ja vammaiset hävitetään pois yhteiskunnalle hyödyttöminä. Jos ihminen käsitetään vain kemiallisten reaktioiden ja materiaalien symbioosiksi, ei hänen elämälleen anneta mitään arvoa.

4) Oppi suuresta alkuräjähdyksestä, jonka mukaan kaikki sai alkunsa sattumalta. Siis Jumalaa ei muka tarvittu, vaan kaikki syntyi ihan itsestään !

5) Oppi maailmankaikkeuden - yli kaiken ihmisymmärryksen olevasta - pitkästä iästä, noin 13,7 miljardia vuotta. Kyseinen oppi on pelkkää teoriaa, joka on rakennettu täysin tuulesta temmatuille hypoteeseille eli ennakko-olettamuksille. Opin takana on (Korkeimman sallimuksesta) sarvipää sorkkajalka, joka kyseisen harhaopin kautta yrittää vesittää Raamatun totuuden koko maailmankaikkeuden verraten nuoresta iästä: Reilut 6 000 vuotta.

- - -

6) Kaikkein ovelin harhaoppi ns. "VÄKEVÄ EKSYTYS" on vasta tulossa. Saatana on nimittäin ottava muodon ihmisenä eli lihassa, kuten lainaamasi luvun 2 jakeissa 3-10 on etukäteen varoitettu. Hänet otetaan suurena Pelastajana vastaan, sillä hän tulee tekemään valtavia tunnustekoja ja ihmeitä, kuten myös Ilmestyskirjassa 13:13-18.

Lukekaamme jakeet 2.Tess.2:3-12

"3. Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
    4. tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
    5. Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
    6. Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
    7. Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
    8. niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
    9. tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
    10. ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
    11. Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
    12. että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen."

Siis kertauksen vuoksi mainittakoon:

a) Jakeen 3 mukaan saatana ILMESTYY ja mitä ilmeisimmin ihmiseksi syntyneenä nerona, jonka kaikki kansat ottavat vastaan "maailman pelastajana" ja "maailmanrauhan tuojana".

b) Kyseinen ihmiseksi syntynyt saatana julistautuu Jumalaksi ja vaatii palvontaa. Sitä hän myös tulee saamaan osakseen 3½:n vuoden ajan, mikä käy ilmi Ilmestyskirjasta.

c) Syy, miksi ihmiset palvovat saatanaa, on se, että saatana tekee valtavia ihmeistä ja tunnustekoja jakeiden 9-10 mukaan.
    - - -

Siis KAIKKI harhaopit ovat Korkeimman sallimuksesta ja saatanan ihmisten tietoisuuteen tuomia, mutta VIIMEISIN tulossa oleva, on kaikkein kavalin, että kaikki ne tuomittaisiin, jotka ovat mielistyneet vääryyteen, eivätkä ole ottaneet vastaan totuutta, voidaksensa pelastua, kuten on kirjoitettu.

- - -

Sinun, joka turvaat Yeshuaan, ei tarvitse pelätä mitään, vaan saat luottaa Hänen suojelukseensa, mikäli olet saanut uudestisyntyä Korkeimman lapseksi.

Jos et ole vielä kokenut uudestisyntymää, joka on ilmoitettu esim. Joh.3:3 ja 5, niin SILLOIN SINULLA ON KIIRE, sillä pahat ajat ovat aivan oven edessä !

Siunausta Yeshuassa !

PS. Käyn tällä foorumilla vain viikonloppuisin, joten jos tahdot lisätietoja, niin poikkea kotisivuilleni poimimaan email-osoitteeni ja pistä postia. (Nettiosoitteeni löytyy profiilistani)
    .
  9. .
    ...syntisen luomuksen eli persoonallisen pahan kukistamiseen. Saat apostoli Paavalin tavoin huudahtaa: (Room.7:24-25)
    "Minä viheliäinen ihminen ! Kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista ?"

Hän vastaa itse:
    "Kiitos Jumalalle Yeshua HaMashiach'n, meidän Herramme kautta ! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen MIELELLÄ Jumalan lakia, mutta LIHALLA synnin lakia."

Sinun ei kuitenkaan tarvitse jäädä loppuiäksesi avuttomaan tilaasi, vaan ANTAA YESHUAN SAADA SINUSSA KAIKEN VALLAN JA VOITTAA SEN PERSOONALLISEN PAHAN eli perkeleen sikiön, JOKA ASUU LIHASSASI !

Edelleen hän jatkaa: (Room.8:1-18 siitä erityisesti jakeet 1-2 ja 9-16)

"1. Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
    2. Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
    3. Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
    4. että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
    5. Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
    6. Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
    7. sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
    8. Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
    9. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
    10. Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.
    11. Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.
    12. Niin me siis, veljet, olemme velassa, mutta emme lihalle, lihan mukaan elääksemme.
    13. Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.
    14. Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
    15. Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
    16. Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
    17. Mutta jos olemme lapsia, niin olemme myöskin perillisiä, Jumalan perillisiä ja Kristuksen kanssaperillisiä, jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme, että me yhdessä myös kirkastuisimme.
    18. Sillä minä päätän, että tämän nykyisen ajan kärsimykset eivät ole verrattavat siihen kirkkauteen, joka on ilmestyvä meihin."

Riipu kiinni Yeshuassa !

Yeshua sanoo sinusta:
    "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan !"

Siunausta Yeshuassa !
    .