Nuorten osa Raamatusta?

I believe in Jesus Christ

Mistä kannattaisi etsiä Raamatusta sellaisista asioista kuin esim. seurustelu
Ihan alusta Raamatun lukemisen aloittaminen tuntuu puuduttavalta, etysisin lähinnä tekstiä josta saan mahd paljon irti. :) kiitos.

4

322

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskis17

Kannattaa lukea evankeliumeja, Johanneksen kirjeitä ja muitakin kirjeitä, esim. Efesolaisille. Vanhasta kannattaa vaikka psalmeja ja sananlaskuja. Näin minä teen, ja jotain olen kanssa saanut. Jos haluat ohjattua lukemista, kannattaa tilata lukkari tai päivän korppu. Itse olen käyttänyt näitä ja olen todennut hyviksi..Alusta Raamattua ei kannata käydä lukemaan jos ei oikeasti ja pitkäjänteisesti ole siitä kiinnostunut. Muuten saattaa kyllästyä ja koko Raamatun lukeminen jäädä. Tosi kiva että muutkin nuoret lukevat Raamattua :) Siunausta ja enkeleitä sinulle!

• jore

kuuluu kaiken ikäisille, myös nuorille.
      Ei sieltä voi ottaa vaan sellaista mikä sopisi vain nuorelle, vaan se on sellaisenaan käyttökelpoinen lukemisto, joka ON JUMALAN SANAA.

Jos tarkoitit, että et ymmärrä sitä kun olet uskossa niin nuori, niin silloin lukisin sinuna
      Johanneksen evankeliumia, Psalmeja, Saarnaajan kirjaa, Johanneksen kirjeitä, Apostolien tekoja, VT:sta lukisin Jesajaa, Ruutin kirjaa, Joosuaa, Esterin kirjaa sekä Laulujen laulua (Korkeata veisua).

• Sisärengas

Kannattaa ilmoittautua tänne:
      http://www.sisarengas.com/

Se on nuorille suunnattu nettiraamis: saa joka viikko sähköpostiin pienen opetusjutun Raamatusta, ja sitten voi keskustella ym. ilmaiseksi.

• .
      ...tulee ottaa vastaan sellaisenaan.

Sitä ei ole kirjoitettu "rusinapullaksi", josta voidaan noukkia rusinat ja jättää loput syömättä.

Mitä seurusteluun tulee, on syytä lukea VT:sta esim. Iisakin ja Rebekan romanssista (1.Ms.24), joka on hyvä esimerkki siitä, miten Korkein pitää huolta myös näistä rakkausasioista, jos Hänen apuunsa turvaamme. Itse seurustelusta on ko. kohdassa varsin koruttomasti kerrottu, koska Raamatussa on pääpaino pelastuksessa, joka tähtää ikuisuuteen asti.

UT:sta on hyvä lukea seurustelusta esim. kohdasta 1.Kor.7. Mitä tulee ns. esiaviollisiin suhteisiin, varoittaa niistä sekä VT että UT, joten kannattaa olla sangen varovainen sen suhteen.

Siunausta Yeshuassa !
      .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Sdp on esittänyt maatalous- ja yritystuista leikkaamista

Joihin menee 10 miljardia euroa vuosittain. Minkä vuoksi äärioikeisto änkyttää jostain vuodesta 2026, kun ei demareiden
      Maailman menoa
      129
      4313
    2. Sanna Marin pitäisi palauttaa pääministeriksi

Oikeisto "voitti" vaalit valehtelemalla äänistäjille päin naamaa, joten heidät tulisi tuomita menettämään vaalitulos ja
      Maailman menoa
      39
      3268
    3. Kokoomus kannatti aiemmin rahoitusmarkkinaveroa - kanta nyt muuttunut

Kokoomuksen linjanmuutos rahoitusmarkkinaveron suhteen on herättänyt kysymyksiä. Vielä aiemmin puolue antoi ymmärtää kan
      Maailman menoa
      1
      2433
    4. KÄVELYTREFFIT ?

Mikä on tuo konsepti. Ei kävely ole mitkään treffit. Se on hengailua, ilman mitään panostamista toiseen, go with the flo
      Ikävä
      208
      1475
    5. Mies pelkää mahdollista raskautta

Millaisia ajatuksia seuraava herättää teissä? Olemme tunteneet miehen kanssa vuosikausia, seurustelleetkin jo pitkään j
      Sinkut
      211
      1089
    6. Kiikkustuoli

Sunnuntai aamun hiljaisuutta ja rauhaisaa oloa. Aloitan taas uuden alustan, jospa edellisessä asiat tulee pohdittu ja sa
      80 plus
      158
      1069
    7. Ihana M nainen

Ihana M nainen. Nainen kuin unelma.
      Ikävä
      68
      1014
    8. Ei me olla sielunkumppaneita

jos sellaisia edes on. En tiedä miksi niin kovasti pidin sinusta, varmaan olisi paljonkin hyviä syitä, mutta ehkä olit v
      Ikävä
      17
      979
    9. Hevosmies kylän kunnioitettu herra

Hei, eikö olis aika pistää "nuoriso" kuriin? Tiedämme miten teidän "yhteisö" toimii sekä kylän vanhin herra, olet poruka
      Hyrynsalmi
      21
      936
    10. En elä täällä vaan oikeassa elämässä

Jos ihmissuhde kaatuu siihen, mitä täällä palstalla kuvitellaan ja väännetään, silloin ongelma ei ole minussa vaan luott
      Ikävä
      127
      802
    Aihe