Kallis kasteeni

Yksi kaste

Miksi jo lapsena saamani kaste nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen, on niin kallis?

Koska kasteeni on maksettu Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan kärsimyksellä, verellä ja kuolemalla.

5.Moos.33:13
"Ja Joosefista hän sanoi: "Herra siunatkoon hänen maansa kalleimmalla, kasteella, joka tulee taivaasta, kalleimmalla, mikä tulee syvyydestä alhaalta,"

Mark. 10:39
"Voimme", he vastasivat. Silloin Jeesus sanoi heille: "Sen maljan, jonka minä juon, te vielä juottekin, ja sillä kasteella, jolla minut kastetaan, kastetaan myös teidät."

Room.6:3
"Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?"

Room.6:5
"Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa."

11

386

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .
      ...totuus asiasta ja se poikkeaa omaksumastasi:

Mainitsemasi kaste ei ole apostolinen, vaan ainoastaan kirkollinen.

Jos pitäydymme Uuden Liiton optuksiin, niin huomaamme Apostolien teoista sen, että ainoa oikea vesikaste evankeliumien mukaan on:

a) uskoontulleille suoritettu kaste
      b) upottamalla suoritettu kaste
      c) kaste, joka (kuten itsekin viittasit (Room.6:3) on suoritettu Adon Yeshua HaMashiach'n nimeen.

Kaste 'Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen' tarkoittaa nimenomaan, että tulee kastaa Adon Yeshua HaMashiach'n nimeen, eikä suinkaan käyttäen kaavaa: Kastan sinut Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ! Tahdon painottaa, ettei Isä eikä Pyhä Henki kuollut ristille, vaan Yeshua !

Samoin eivät myöskään Isä ja Pyhä Henki nousseet kolmantena päivänä kuolleista, vaan Adon Yeshua HaMashiach !

Rukoilen Yeshuaa, että Hän avaisi sulle totuuden oikeasta Raamatullisesta vesikasteesta !

Siunausta Yeshuassa !
      .

• yksi kaste

Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat yksi.

Jaat diaboloksen tavoin kolmiyhteisen Jumalan eri osia erilleen toisistaan. Samoin irroitat erilleen kasteesta veden ja Hengen ja veren, vaikka ne kuuluvat ja pitävät yhtä sanan voimasta (1.Joh.5:6-9)

Jumala puhalsi henkeään kolme kertaa maan tomusta luomaansa ihmiseen, niin syntyi elävä sielu.

Siunausta Jeesuksen nimessä!

• yksi kaste kirjoitti:

Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat yksi.

Jaat diaboloksen tavoin kolmiyhteisen Jumalan eri osia erilleen toisistaan. Samoin irroitat erilleen kasteesta veden ja Hengen ja veren, vaikka ne kuuluvat ja pitävät yhtä sanan voimasta (1.Joh.5:6-9)

Jumala puhalsi henkeään kolme kertaa maan tomusta luomaansa ihmiseen, niin syntyi elävä sielu.

Siunausta Jeesuksen nimessä!

.
        Kehoitan sisäistämään Apostolien Tekojen opetukset, niin asiat selviävät.

Et ole sisäistänyt myöskään Yeshuan opetusta, joka on suora lainaus 5.:nnestä Mooseksen kirjasta:

"Kuule Israel, Herra, meidän Jumalamme on yksi ainoa !"

Eiköhän asia ole juuri päinvastoin meidän kohdallamme:

Sinä jaat Israelin Pyhän kolmeen osaan, mutta minä alleviivaan Hänen ykseyttään !

Huomaa, että jo Sakarja kirjoitti ajasta, joka on edessäpäin ja jolloin koko maa on oleva täynnä Adonain kunnian tuntemusta niinkuin vedet peittävät meren. Sinä päivänä on Adonai oleva yksi ja Hänen nimensä on yksi. Sak.14:9.

Voi näitä nykyajan lukuisia 3-jumalaisia kristillisyyden nimellä olevia lahkoja ! Pahasti ne ovat eksyneet pois Raamatun Kirjoituksista.

Palaa totuuteen, Yeshuaan !

Siunausta Yeshuassa !
        .

• kristitty
        Yakov kirjoitti:

.
        Kehoitan sisäistämään Apostolien Tekojen opetukset, niin asiat selviävät.

Et ole sisäistänyt myöskään Yeshuan opetusta, joka on suora lainaus 5.:nnestä Mooseksen kirjasta:

"Kuule Israel, Herra, meidän Jumalamme on yksi ainoa !"

Eiköhän asia ole juuri päinvastoin meidän kohdallamme:

Sinä jaat Israelin Pyhän kolmeen osaan, mutta minä alleviivaan Hänen ykseyttään !

Huomaa, että jo Sakarja kirjoitti ajasta, joka on edessäpäin ja jolloin koko maa on oleva täynnä Adonain kunnian tuntemusta niinkuin vedet peittävät meren. Sinä päivänä on Adonai oleva yksi ja Hänen nimensä on yksi. Sak.14:9.

Voi näitä nykyajan lukuisia 3-jumalaisia kristillisyyden nimellä olevia lahkoja ! Pahasti ne ovat eksyneet pois Raamatun Kirjoituksista.

Palaa totuuteen, Yeshuaan !

Siunausta Yeshuassa !
        .

Et siis usko lihaksi tulleeseen Jumalan Poikaan, Jeesukseen Kristukseen. Ihmiseksi tulleeseen Jumalan Poikaan, joka lunasti ihmiset Saatanan vallasta vapauteen Golgatan ristillä vuodattamalla lunastusverensä meidän puolestamme.

Katso Jumalan Karitsa, joka poisottaa maailman synnin!

• kristitty kirjoitti:

Et siis usko lihaksi tulleeseen Jumalan Poikaan, Jeesukseen Kristukseen. Ihmiseksi tulleeseen Jumalan Poikaan, joka lunasti ihmiset Saatanan vallasta vapauteen Golgatan ristillä vuodattamalla lunastusverensä meidän puolestamme.

Katso Jumalan Karitsa, joka poisottaa maailman synnin!

.
        ...ja sitäpaitsi Hänen nimensä - eli se, minkä enkeli Gabriel käski Hänelle antaa - oli ja on "Adon Yeshua HaMashiach", eikä suinkaan KREIKKALAINEN Iesus Khristos, josta on aikojen saarossa vääntämällä väännetty vielä siitäkin poikkeava nimi suomeksi !

Kaiketi tiedät Vapahtajamme syntyneen Juudean Beetlehemissä juutalaiseen perheeseen, jossa ei puhuttu kreikkaa, vaan arameaa, joka on läheistä sukua heprealn kielelle ?

Siunausta Totuudessa, siunausta siis Yeshuassa !
        .

• kansat
        Yakov kirjoitti:

.
        ...ja sitäpaitsi Hänen nimensä - eli se, minkä enkeli Gabriel käski Hänelle antaa - oli ja on "Adon Yeshua HaMashiach", eikä suinkaan KREIKKALAINEN Iesus Khristos, josta on aikojen saarossa vääntämällä väännetty vielä siitäkin poikkeava nimi suomeksi !

Kaiketi tiedät Vapahtajamme syntyneen Juudean Beetlehemissä juutalaiseen perheeseen, jossa ei puhuttu kreikkaa, vaan arameaa, joka on läheistä sukua heprealn kielelle ?

Siunausta Totuudessa, siunausta siis Yeshuassa !
        .

Ei suinkaan kaikkien kansojen pidä puhua samaa kieltä?

Kansoilla on omat kielensä ja rajansa. Niitä tulee käyttää.

• kansat kirjoitti:

Ei suinkaan kaikkien kansojen pidä puhua samaa kieltä?

Kansoilla on omat kielensä ja rajansa. Niitä tulee käyttää.

.
        "...Sinä päivänä on Adon oleva YKSI ja Hänen NIMENSÄ YKSI..."

Toki tiedän, että on Jumalan suunnitelmaa se, että maailmassa on olemassa noin 6000 eri kieltä.
        Se ei silti edellytä sitä, että nimenomaan kreikkalainen nimi Vapahtajastamme myös meille suomalaisille olisi Jumalalle mieluista. Kreikkalaisille se tietenkin hyvin sopisi.

Kyllä asia on niin, että jos esim. Tarja pressamme tervehtisi USA:n pressaa, joka tulisi valtiovierailulle maahamme, sanoen:
        "Hello Jori Villi Puska, you are welcome here !" -
        niin sitä pidettäisiin varsin törkeänä ilmaisuna !

Kuitenkin meidän tulee muistaa, että Vapahtajamme on KAIKKIVALTIAS eli paljon suurempi vallaltaan kuin George W. Bush ikinä tulee olemaan !

Pitäkäämme siis henkilöitten erisnimet mahdollisimman alkuperäisinä, mutta muut sanat ja ilmaisut paikallisten kielten mukaisina !

Tietenkään en tahdo pakottaa ketään näin fiksuun käyttäytymiseen, mutta mulla on toki lupa kehoittaa kaikkia siihen, nimittäin niitä, joita kasvatetaan taivasta varten !

Siunausta Yeshuassa !
        .

• aihe
        Yakov kirjoitti:

.
        "...Sinä päivänä on Adon oleva YKSI ja Hänen NIMENSÄ YKSI..."

Toki tiedän, että on Jumalan suunnitelmaa se, että maailmassa on olemassa noin 6000 eri kieltä.
        Se ei silti edellytä sitä, että nimenomaan kreikkalainen nimi Vapahtajastamme myös meille suomalaisille olisi Jumalalle mieluista. Kreikkalaisille se tietenkin hyvin sopisi.

Kyllä asia on niin, että jos esim. Tarja pressamme tervehtisi USA:n pressaa, joka tulisi valtiovierailulle maahamme, sanoen:
        "Hello Jori Villi Puska, you are welcome here !" -
        niin sitä pidettäisiin varsin törkeänä ilmaisuna !

Kuitenkin meidän tulee muistaa, että Vapahtajamme on KAIKKIVALTIAS eli paljon suurempi vallaltaan kuin George W. Bush ikinä tulee olemaan !

Pitäkäämme siis henkilöitten erisnimet mahdollisimman alkuperäisinä, mutta muut sanat ja ilmaisut paikallisten kielten mukaisina !

Tietenkään en tahdo pakottaa ketään näin fiksuun käyttäytymiseen, mutta mulla on toki lupa kehoittaa kaikkia siihen, nimittäin niitä, joita kasvatetaan taivasta varten !

Siunausta Yeshuassa !
        .

Nimityskysymysten nostaminen opin päällimmäiseksi helposti peittää koko evankeliumin sanoman Golgatan rististä, ylösnousemuksesta ja lunastuksesta.

Jehovantodistajathan ovat myös tehneet nimikysymyksestä oppinsa elämän ja kuoleman kysymyksen. Taidat olla sen opin linjoilla?

Jeesuksellekin tullaan aikanaan antamaan uusi nimi, joka on kirjoitettu valkoiseen kiveen.(Ilm.kirja).

Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

• Yakov
        aihe kirjoitti:

Nimityskysymysten nostaminen opin päällimmäiseksi helposti peittää koko evankeliumin sanoman Golgatan rististä, ylösnousemuksesta ja lunastuksesta.

Jehovantodistajathan ovat myös tehneet nimikysymyksestä oppinsa elämän ja kuoleman kysymyksen. Taidat olla sen opin linjoilla?

Jeesuksellekin tullaan aikanaan antamaan uusi nimi, joka on kirjoitettu valkoiseen kiveen.(Ilm.kirja).

Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

.
        ...Siis mielestäsi ei ole väliä sillä, millä nimellä Vapahtajaamme kutsutaan, kunhan muuten ymmärtää evankeliumin sanoman !

Vapahtajamme nimi Yeshua liittyy olennaisesti Evankeliumin sanomaan, koska se käännettynä merkitsee "Pelastus" ja henkilöstä puhuttaessa "Pelastaja".

Hänen tittelinimensä HaMashiach käännettynä merkitsee (kuninkaaksi) "Voideltu".

Toki tiedän, että Vapahtajallemme tullaan TULEVAISUUDESSA antamaan uusi nimi, koska Hänen nykyinen nimensä on poljettu lokaan, eikä vähiten näillä keskustelupalstoilla. Silti me elämme nyt TÄTÄ MAAILMANAIKAA ja nyt Vapahtajamme oikea etunimi on Yeshua. HalleluYah !

Muuan keskustelija oli (aiemmissa keskusteluissa) sitä mieltä, että sillä ei ole väliä, vaikka kutsuisi Vapahtajaamme vaikkapa nimellä: "Piikkisika", kunhan vain tarkoittaa "oikeaa".

Toivottavasti et kuulu samoin ajatteleviin hänen kanssaan...

Siunausta Yeshuassa !
        .

• oikolukia

En voi muuta sanoa kuin sen että sinä olet nero,
      kun olet pystynyt menemään ite sylivauvana kasteelle ja olet uskonut kaiken mitä sinulle on kerrottu. Kuinka sinä ystäväni pääsit sinne kaste veteen kun olit vielä sylivauva? kysyn vaan

• fri

Itsekö hyväksyit toimituksen? muistatko kysyttinkö haluasi? Eihän Jumala kait ihmisiä pakolla kasta valinta kait on ihmisen oma vai???

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      19
      4913
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      526
      2537
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      146
      2117
    4. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      18
      2069
    5. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      19
      1705
    6. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1624
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1515
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      113
      1121
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      127
      894
    10. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      40
      869
    Aihe