Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mdk.mdk
profiilit
mdk.mdk
mdk.mdk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
162
Kommenttia
2982
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olen samaa mieltä, että pääasiallinen kasvatusvastuu on vanhemmilla.
Kauhistuin eräässä vanhempain kokouksessa kun eräs äiti sanoi, että toivottavasti koulu kasvattaa hänen lapsistaan "ihmisiä"!
Sanoinkin, että mielestäni koulun tehtävä on välittää tietoja ja taitoja, mutta vastuu kasvatuksesta on vanhemmilla.
Tuntuu kuin monet vanhemmat olisivat antautuneet vapaaehtoisesti kasvatustehtävistään.
Jo kotipiirissä on totuttava noudattamaan tiettyjä sääntöjä.
Lapsen ympyrät laajenevat kun hän tulee esikouluun.
On otettava huomioon kaverit, sääntöjäkin tulee lisää.
Sitä mukaa kuin lapsi kasvaa, tulee lisää
asioita joihin on sopeuduttava.
Suurin ympyrä onkin sitten yhteiskuntaan sopeutuminen.
Nykypolven nuorilla tulee olemaan vaikeuksia
kun he huomaavat, että yhteiskunta ei pyörikään heidän tahtonsa mukaan.
02.09.2005 18:58
etten päässyt mukaan! Minulla on ollut esteitä, mutta viimeiseen asti toivoin että pääsisin yllättämään teidät keskiviikko-iltana kun pienoisessa "kankkusessa" olette paluumatkalla!
Ei onnistunut.
02.09.2005 09:48
Hyvä kun joku muistuttaa ajoista!
Saapa nähdä onko nämä viimeiset formulat jotka katson TV:stä.
Täällä meillä siirrytään nyt syksyn aikana digitaalilähetyksiin ja olisi hankittava digiboksi joka TV:tä varten. Minulla on kolme laitetta.
Olen aikonut juntturoida ja laitan TV:n laatikkoon. Odottelen parempia aikoja.
Täällä on ollut digibokseja myynnissä jo monen vuoden ajan, mutta eivät ole menneet kaupaksi. Varastot ovat suuret ja epäilen että uusi tekniikka on jo hanskassa mutta digibokseista on ensin päästävä eroon.
02.09.2005 09:42
Olet vannonut pysyväsi poissa täältä ikäihmisten palstoilta, eli "Maalaismies ja kumppanit tietävät varsin hyvin, että saa olla täysin rauhassa kunhan eivät mainitse tai viittaa nikkiini edes epäsuorasti." (1.9.2005 50+)
Jumalastahan tässä oli kysymys, eikä sinusta :-)
02.09.2005 09:31
ettei tule väärinkäsityksiä: Tuo opettaja, joka piti oppituntia poikani luokalla, ollessani kuuntelemassa, ei saanut pidettyä luokkaa ojennuksessa, vaan se olin minä sillä kertaa. :-)
Olen varma, että seuraavana päivänä oli sama meteli päällä kuin ennenkin.
Monessa tapauksessa luulen että riippuu paljon kotikasvatuksesta kuinka lapset ja nuoret ovat esim. koulussa.
31.08.2005 18:04
että nykyajan nuoriso ja lapset "pomottavat" kouluissa. Kyllä lapset osaavat manipuloida vanhempiaan niin, että saadaan opettajasta syntipukki. Selväähän on että vanhemmat ovat kuin leijonia lastensa puolesta ja haluavat puolustaa lastaan tuota "kauheata opettajaa vastaan". Meidän Matti ei varmasti valehtele!
Muistan, kun oma poikani kävi yläasteella ja oli ns. vanhempien päivä, jolloin vanhemmat saivat tulla seuraamaan opetusta päivän aikana.
Hänen luokassaan vallitsi täydellinen kaaos.
Oppilaat istuivat jalat pulpetilla, juttelivat keskenään, kiljuivat ja huusivat.
Opettajan ääntä ei kuullut.
Katselin ja kuuntelin tyrmistyneenä hetken aikaa.
Sitten iskin nyrkin pöytään ja karjaisin isolla äänellä: - HILJAA! Ja luokassa tuli hiljaista.
Kuulin sitten supinaa kun kyseltiin, kenen mamma tuo mahtaa olla. Ajattelin itsemielessäni, että nyt saa varmaankin poikaparkani osansa, mutta mitään sen kummempia jälkiseurauksia ei järjestyksenpidostani ollut.
Vanhempainkokouksessa otin sitten esille tämän tapauksen ja kerroin kuinka nämä herranenkelit käyttäytyvät.
Voin kuvitella että tänä päivänä, yli 20 vuotta myöhemmin, on vähintäänkin yhtä kauhea työympäristö sekä opettajilla että opinhaluisilla oppilailla.
31.08.2005 10:04
Tässä osoite minkä välityksellä voi löytää vanhoja koulukavereita.
www.koulukaverit.com/
28.08.2005 09:58
täällä Ruotsissa ovat myös olleet tiukoilla
kun talojen ulkoseinät ovat homesientä täynnä.
Hekin syyttelevät ilmoja ja toinen syy heidän
mukaansa on se tosiasia että eräitä homesienen
kasvua estäviä kemikaleja ei enää saa sekoittaa maaleihin ympäristösuojelumääräysten takia.
28.08.2005 09:43
minullekin läheisempiä kuin omat sisareni.
27.08.2005 14:35
vie pitkälle...
Katselin joku aika sitten TV:stä dokumenttia yhdestä ruotsalaismiehestä, joka syntyi ilman jalkoja ja käsiä. Toisessa olkapäässä pieni tynkä, missä oli sormet, toisessa olkapäässä vähän pitempi tynkä sormineen.
Hän oli ns. neurosedyn-uhri.
Hän on elävä esimerkki kuinka lujalla tahdonvoimalla voitetaan esteet elämässä, ympäristön ennakko- ja harhaluulot.
Hän on hyvä uimari siitä huolimatta ettei hänellä ole jalkoja eikä käsivarsia.
Hänellä on vaimo ja lapset ja aivan tavallinen perhe-elämä. Kiertää ammatikseen ympäri Ruotsia luennoimassa positiivisen ajattelun voimasta.
Eräs Ruotsissa asuva amerikkalainen rumpali oli kuullut tästä kaverista ja muisti olleensa Kanarian saarilla 70-luvulla ja oli rannalla
itsemurha-ajatuksissa, kun hänen ohitseen laahautui hymyilevä olio ja sanoi hänelle "hello" ohi mennessään.
"Olio" meni uimaan. Ilman jalkoja, ilman käsiä.
Tämä rumpali katseli omia käsiään, jotka olivat hänelle tärkeät työkalut ja hän ajatteli että oli varmaankin joku tarkoitus että hänen itsemurha-ajatuksensa tuli keskeyttämään tämä Mikael, näyttämään kuinka harmoonista elämä voi kaikesta huolimatta olla.
Siinä paikassa hän päätti tehdä jotakin sairaitten hyväksi ja perusti Tukholmassa stroke-potilaitten kuntouttamiseksi rytmiterapiaryhmiä.
Eräänä kauniina päivänä sai tämä kertomuksen Mikael puhelun, jossa joku amerikkalaisittain puhuva henkilö esitteli itsensä ja kysyi, oliko hän ollut lomalla Kanarian saarilla joskus 30 vuotta sitten.
Myöntävän vastauksen saatuaan hän huusi: - Olet pelastanut elämäni!
Mikaelilta kysyttiin ohjelmassa onko jotakin mitä hän ei voi tehdä, niin hän vastasi ettei voi pyöritellä peukaloitaan!
27.08.2005 11:24
täällä naapurimaassakin. Naisten tissuttelua selitellään sillä että naiset ovat ottaneet miehistä mallia sitä mukaa kun ovat työelämään tulleet mukaan.
Viimeisin ihmettelyn aihe on kun ollaan havaittu että esim. naispuoliset lääkärit juopottelevat yhtä raakasti kuin miespuoliset kolleegansa.
27.08.2005 11:02
että se on tullut elokuvanakin, jos et ajattele TV-soopaa "Charlien enkelit"?
26.08.2005 22:22
ajattelin että nuorena olisin saattanut sanoa emännälleni että "haista kukkanen" jos olisi tullut kovin pikkumaisesti minua ojentelemaan!
Tänä päivänä, kun olisin luultavasti perheen äidinäidin ikäinen tai vanhempikin, niin minulla voisi olla enemmän vaikutusvaltaa ja vapauksia hoitaa tehtäväni kuin joskus nuorena tytönhuitukkana! :-D
26.08.2005 20:32
Elämän tarkoituksen haku on kai ihmisluonnolle ominaista.
Mutta on filosofeja ja kirjailijoita, joitten mielestä elämän tarkoituksen hakeminen ja miettiminen on turhaa. Heidän mielestään ongelma/kysymys on "teko-ongelma".
Emmehän pysty edes ajattelemaan universumin suuruutta eikä iäisyyden pituutta, kuinka pystyisimme saamaan jostakin apua suurimpiin kysymyksiimme?
Eino Leinon "Hymni tulelle" on mielestäni Leinon yritys kuvailla elämämme tarkoitusta tai sitä kuinka meidän tulisi tämä aikamme maan päällä käyttää.
26.08.2005 19:50
pitäisi olla, jos vielä haluaa ulkomaille, jos on terve ja muutenkin vireä.
Itselläni ei ole lapsenlapsia, eikä luultavasti tule koskaan olemaankaan, joten siinä mielessä olen vapaa lähtemään ja hoitamaan toisten lapsia.
26.08.2005 18:46
ja töitä olisi tiedossa juuri sen takia että olen mummeli-ikäinen, 65 v.
Joissakin maissa annetaan arvoa, ettei au pair ensimmäisenä kysele missä on lähin disco :-D
(Nitrodiscoissa en ole vielä koskaan käynyt.)
Saanko kysyä miksi et haluaisi yli 45 vuotiaan olevan lastenvahtina?
26.08.2005 16:30
Selema on piättännä tarjota perinteistä suomalaesta ruokoo.
Se lohipiirakka on liian hyvvee tähän takotukseen (mikä näellä naesilla nyt taetaa olla) :-DD
26.08.2005 14:45
sykolookista. Sinun täätyy tyytyä vertaestukkeen nyt lähipäevinä.
Koetahan kohheentua kun myö tavataan Perluskooni ja tineerataan sen kansa suomalaesen ruuvan merkeissä.
26.08.2005 14:08
Eipä onnistunut laajalla haulla, muuta kuin entinen nikkini MdK, joka nykyään on jonkun tietokonenörtin valloittama.
Joukosta löytyi jokunen minunkin kirjoituksistani.
Yksinkertaisella haulla löytyi 11 osumaa, mutta olivat toisten kirjoituksia, joissa nikkini mainittiin.
26.08.2005 11:45
Kaupungissa asuessani kävin säännöllisesti kuntosalilla.
Eräänä aamuna kun istuin laitteessä, missä vahvistin jalkalihaksiani,
tuli käytävän toiselle puolelle (iäkkäämpi) mies ja asettui mahalleen
penkille, missä hän vahvisti reisilihaksiaan potkaisemalla painon taaksepäin.
Hänellä oli jalassa kiiltävät koripallohousut, joista oli ilmeisesti ratkottu
verkkovuori pois...
Joka kerta kun hän potkaisi taaksepäin, heilahti pallerot mukana lahkeesta....
Voi, että oli vaikeata pitää naama peruslukemilla kun näköalat oli niin arabialaiset!
Kun mies sitten oli tehnyt liikesarjansa, oli hän aivan hikinen, pyyhki otsaansa
ja sanoi: - Huh, huh!
- Huh, huh, sanoin minäkin ja hymyilin leveästi.
23.08.2005 20:32
106 / 150