Marisin täällä joskus jäsenen kaikkien viestien hausta. Tällainen tieto on tarpeen silloin, jos haluaa saada paremman käsityksen jonkin keskustelijan aiheista ja tyylistä. Ensi hätään en löytänyt sopivaa nappia ja ennätin tuosta melkein kyynelehtiä täällä Suomi-saitin poskea vasten.
Mutta eipä hätiä mitiä, nyt hoksasin Suomi24:n hakukoneeseen liittyvän toiminnon "Laaja haku". Siinä meillä on nöyrä "Kyllä Jeeves hoitaa" -palvelija:
1) Kirjaudu sivustolle sisään nimimerkilläsi.
2) Napsauta sivun yläosassa olevan hakukentän oikealta puolelta linkkiä "Laaja haku". Hakuikkuna avautuu ruudulle.
3) Lajittelu: Valitse arvo "Päivämäärän mukaan". Silloin tuoreimmat viestit sijoittuvat listan kärkeen (jos jätät kenttään arvon "Sisällön mukaan", viestit tulostuvat otsikon mukaan aakkosiin).
4) Kirjoittaja: "Hae viestejä, jotka on kirjoitettu nimimerkillä"
Kirjoita näin nimettyyn kenttään etsimäsi kiinnostuksen kohteen nimimerkki, omasi tai muu.
5) Tulosten määrä sivulla: 50
Aseta sivun löydösmääräksi 50, jolloin viestejä selatessasi ei tarvitse kovin tiheään hakea seuraavaa sivua.
6) Paina alaosassa nappia "Hae".
Tällä haulla saat täsmällisimmän linkkilistan etsimäsi nimimerkin viesteistä.
---
Oman nimimerkkini haulla tulos oli hämmentävä: Kuinka on mahdollista, että matteuksia löytyy täältä kuin Vilkkilästä kissoja isoilla ja pienillä alkukirjaimilla, on automiehiä, uskovaisia, on myös apostoleja ja seksihurjastelijoita!
Eihän tänne pitäisi voida kirjoittaa varatulla nimimerkillä muut kuin rekisteröityneet, kuinka voin löytää hyvin tuoreista viesteistä täysiä kaimojani? Jos jotakin teistä huvittaa tutkia asiaa, löydätte vastauksista erittäin jakomielisen persoonan, matteuksen tai Matteuksen. Ehkä itse kunkin on syytä tutkia oman persoonansa pirstoutuneisuuden tila;-)
Joku matteuksista väittää olevansa "se alkuperäinen". Minä olen kuitenkin rekisteröinyt sähköpostini matteuksena jo vuosia sitten silloin, kun sivusto oli juuri perustettu nykyisellä nimellään (sivuston alkuversiolla oli jokin muu nimi).
Toivotan Touhukasta Tonkimista!
Etsi henkilön kaikki viestit
30
1573
Vastaukset
- Muutenkin
"on aina liian vähän aikaa..."
- isäisä
Vaikka sinulla oli v 2000 sähköposti, ei ollut vielä tuota matteus nimimerkkiä
Onko sen jälkeen kun olet luonut matteus profiilisi enää muita kirjoituksia.
Ja huomaa nytkin voi laittaa matteus.
(siis jokin merkki lisäksi niin läpi menee)- matteus
...otin nimimerkikseni jo sivustolle liittyessäni matteuksen. Päiväys ja nimimerkki liittyvät kiinteästi toisiinsa, eihän nimimerkkiään voi muutoin muuttaa kuin poistamalla entisen ja ottamalla uuden, jolloin päiväyskin vaihtuu!
Sitä paitsi minulla oli varattuna sähköposti matteuksen nimimerkillä jo Suomi24:n edeltäjälle, jonka nimen olen unohtanut.
Suomi24:n keskusteluihin olen osallistunut vasta tänä vuonna ja heittänyt tänne satakunta viestiä. Kurkistin jo aikaisempina vuosina tämän keskustelupalstoille, mutta huomasin nimettömän viestinnän tason niin ala-arvoiseksi, että en osallistunut. Nyt huomasin täällä ikäluokittaiset palstat ja ajattelin, että meidän "vanhusten" juttelut alkoivat lähestyä aikuisten tasoa!
Kirjoittamassani ohjeessa rajoituin kertomaan viestien hausta vain oleellisen, jotta juttu ei kävisi liian laajaksi. Siksi en jorissut esim. lisäkirjainten avulla mahdollistuvan kirjautumattoman viestinnän mahdollisuudesta. Itsekin olen käyttänyt muotoa "matteus (kirjautumatta)".
Myös isolla ja pienellä kirjaimella aloitetut nimimerkit voitaneen varata eri henkilöille, kuten jäsen Matteus tuon osoittanee.
Enpä tuotakaan tiennyt! On hyvin tärkeätä, että kokeneet netinkäyttäjät
auttavat vasta alkajia. Tämäkin selauskikka hyvin monelle hebreaa.- omaan
tiedostooni.
Tämä on tie itsetuntemukseen. :) { Parempi myöhään kuin ei silloinkaan!}
Olen kirjoitellut hetken hehkussa aina silloin sun tällöin, ja ollut koko ajan lähdössä, kun on noita menoja niin paljon, olen käyttänyt paria kolmea nikkiä, ja nyt haluaisin kootut teokset, eli parin viime kk:n viestit yhteen läjään. Mutta miten? En viitsisi aina olla pienten lasten vanhempien aikaa vaatimassa. :D- matteus
"nyt haluaisin kootut teokset, eli parin viime kk:n viestit yhteen läjään. Mutta miten? "
Juttujen kokoaminen omaan dokumenttiin ei olekaan aivan yksinkertaista. Itse kaivaisin esille löytyneiden linkkien nettiosoitteet ja rakentaisin niistä HTML-sivun (=internet sivun) omalle kiintolevylleni, jolloin voisin selata ne näppärästi selaimellani ja säilyttää ajasta ikuisuuteen.
Enpä taida ottaa vastaan urakkaa tuollaisen tekemisessä;-)
Koska olet käyttänyt useita nikkejä, sinun pitäisi muistaa ne nikit vielä nytkin ja hakea jokaisen viestit eri haulla.
- Iili
Sieltä tuli sitten vaikka mitä. Haku ei näytä erottavan isoja ja pieniä kirjaimia eikä mitään välimerkkejä. Se ei myöskään näytä erottavan yksittäisiä sanoja yhdyssanoista.
- matteus
siinä haussa on. Enpä tullut kokeilleeksi välimerkillisten nimimerkkien hakua.
Tärkeätä on, että hakusanasi on kentässä "Hae viestejä, jotka on kirjoitettu nimimerkillä", siihen kirjoitettu nimimerkki johtaa parhaaseen tulokseen. Muut ylemmissä kentissä olevat hakumahdollisuudet "JA" ja "POISLUKIEN"-suhteilla antavat räjähtänyttä tietoa. - Iili
matteus kirjoitti:
siinä haussa on. Enpä tullut kokeilleeksi välimerkillisten nimimerkkien hakua.
Tärkeätä on, että hakusanasi on kentässä "Hae viestejä, jotka on kirjoitettu nimimerkillä", siihen kirjoitettu nimimerkki johtaa parhaaseen tulokseen. Muut ylemmissä kentissä olevat hakumahdollisuudet "JA" ja "POISLUKIEN"-suhteilla antavat räjähtänyttä tietoa.Poistin sanan "mato", mutta aika monta nimimerkkiä löytyi. Tällä kertaa ei muuten tökkinyt yhtään, eikä tullut merkintää "Testi". Ilmeisesti se hakukone on nyt kunnossa.
- matteus
Iili kirjoitti:
Poistin sanan "mato", mutta aika monta nimimerkkiä löytyi. Tällä kertaa ei muuten tökkinyt yhtään, eikä tullut merkintää "Testi". Ilmeisesti se hakukone on nyt kunnossa.
että saimme hakukoneen tukkoon massiivisilla yhteishauilla;-)
- Satu
matteus kirjoitti:
että saimme hakukoneen tukkoon massiivisilla yhteishauilla;-)
Evankeliumi = ilosanoma
ja vähän sellaisena koin tuon avauksesi.{ Kiitän, murisen ja olen mielissäni.} Voi että olisi hyvä saada kerättyä omat tyhmät tuumailunsa yhteen tiedostoon. En vain onnistunut nyt äsken, kun vähän yrittelin. Tosin mobbaili sen keskeyttikin.
Että eikun taas turvautumaan nuorisoon, viisaaseen ja jaksavaiseen! - matteus
Satu kirjoitti:
Evankeliumi = ilosanoma
ja vähän sellaisena koin tuon avauksesi.{ Kiitän, murisen ja olen mielissäni.} Voi että olisi hyvä saada kerättyä omat tyhmät tuumailunsa yhteen tiedostoon. En vain onnistunut nyt äsken, kun vähän yrittelin. Tosin mobbaili sen keskeyttikin.
Että eikun taas turvautumaan nuorisoon, viisaaseen ja jaksavaiseen!Eikä mitään kärsimysnäytelmää, vaan pelastusta;-)
Suomi24:n kaikilla matteuksilla on meneillään yhteinen projekti jakamassa ilosanomaa. Minun kontolleni ikäihmisenä kuuluvat nämä keveämmät ja joillekuille muille apostoleille raskaan sarjan pelastustehtävät.
Pitääpä nyt vilkaista Suomi24:n kootuista teoista, mitä Satu on tänne naputellut! - Satu
matteus kirjoitti:
Eikä mitään kärsimysnäytelmää, vaan pelastusta;-)
Suomi24:n kaikilla matteuksilla on meneillään yhteinen projekti jakamassa ilosanomaa. Minun kontolleni ikäihmisenä kuuluvat nämä keveämmät ja joillekuille muille apostoleille raskaan sarjan pelastustehtävät.
Pitääpä nyt vilkaista Suomi24:n kootuista teoista, mitä Satu on tänne naputellut!Ajatuksenani oli vain tuo omien viestien läpi tuleva itsetuntemus, mikä on aina tärkeätä meille itsekullekin.
- löytyy
hyvin kaikki feikkaajatkin, jos ei muuten satu huomaamaan!:)
- How do you mean?
Eiks me kaikki olla? Kukaan tuskin omalla nimellään, olettaisin.
Tämähän on virtuaalimaailma, täällä on mielikuvituskahvila, -risteilijä, -ystäviä, ihan hauska leikki, tuskin kukaan vakavissaan. Ainakaan itse en ole tosikko. - Ihminenhän on ainoa eläin, joka leikkii vielä aikuisenakin.
Vai onko siinä jotain vikaa sinun mielestäsi?
- pystyy
nähtävästi poistattaan kaikki avauksensa ainaki.
Koittakaas haulla. Ei oo enää sen maalarinaisen avauksia ainakaa. Vai hainko väärin?- taaksepäin
ja siellä mm. hänen aloituksiansa, lisää tuolla 50 kun selaat sivuja
- katoin
taaksepäin kirjoitti:
ja siellä mm. hänen aloituksiansa, lisää tuolla 50 kun selaat sivuja
ei oo
Etin sitä juttua jossa puhuttiin rakkaudesta. Ei ollu sen juttuja enää ollenkaa. - Leny
kirjoitti lukeneensa taivaanrannan maalarin kuolleen.
- onnistuisit täältä
katoin kirjoitti:
ei oo
Etin sitä juttua jossa puhuttiin rakkaudesta. Ei ollu sen juttuja enää ollenkaa. - tais löytyä
onnistuisit täältä kirjoitti:
kattelin vaan noita tän vuoden juttuja ja ne oli poistettu.
- Aikaa ihan muuhun on paljon...
hoh hoijaa ketä kiinnostaa jonkun nimimerkin höpötykset täällä ja kuinka paljon on kirjotellut
Hankkikaahan ihan oikeaa elämää ja tekemistä .
Tänne palstoille voi kirjotella joskus ja niitä ei kannata jäädä miettimään ja varsinkaan tonkiinettä onkohan jotain muuta kirjottanut ja mitä . Hölmöläisen touhua tuollaiset uteliaisuudet .
Elä hyvä ihminen jo omaa elämääsi tässä ja nyt ja tulevaisuudessa .
Nämä palstat ei ole kuule elämää eikä niin vakavia asioita .
On paljon tärkeämpää olemassa.- matteus
...ketä ei. Ja kenen kirjoitukset kiinnostavat, keiden ei.
Muutamilla kirjoittajilla voi olla niin kiinnostavaa sanottavaa, että hänen teksteistään kiinnostuu laajemmin. Vanhat hyvääpäivää-kirvesvartta -jutut tuskin kiinnostavat ketään jälkikäteen.
Jos kirjoittaa monilla sivustoilla, omatkin vanhat tekstit on hyvä tarkista muistellessaan, käsittelinkö tuon aiheen täällä jo aiemmin, tai missä minä siitä jo sanailinkaan... - 1ullapulla
tästä aiheesta Tohtorinväitöskirjan , on sitä tehty vähäpätöisemmästä aiheestakin! :-):-)
- matteus
1ullapulla kirjoitti:
tästä aiheesta Tohtorinväitöskirjan , on sitä tehty vähäpätöisemmästä aiheestakin! :-):-)
tämä aihe on vapaasti käytettävissä;-)
Ja muista sitten mainita huolellisesti kaikki lähteet, joita käytät argumentteina. Väittelet varmaan Harvardissa? Suosittelen paikkaa, siellähän se Ahon Eskokin kävi inttämässä.
Voitko sitten lainata minulle sitä neliskanttista lätsää, jotta saan kuvauttaa siinä itseni? Siitä kuvasta on varmaankin apua, hakiessani Eläkeliiton paikallisyhdistyksen sihteerin virkaa... - ullapulla
matteus kirjoitti:
Ja muista sitten mainita huolellisesti kaikki lähteet, joita käytät argumentteina. Väittelet varmaan Harvardissa? Suosittelen paikkaa, siellähän se Ahon Eskokin kävi inttämässä.
Voitko sitten lainata minulle sitä neliskanttista lätsää, jotta saan kuvauttaa siinä itseni? Siitä kuvasta on varmaankin apua, hakiessani Eläkeliiton paikallisyhdistyksen sihteerin virkaa...pikapostissa ja tietysti väittelen Harvardissa-:)
- Sanelma
matteus kirjoitti:
Voitko sitten lainata minulle sitä neliskanttista lätsää, jotta saan kuvauttaa siinä itseni? Siitä kuvasta on varmaankin apua, hakiessani Eläkeliiton paikallisyhdistyksen sihteerin virkaa...Voi että teki hyvää nauraa sun jutullesi Harvardista.
Kiitos! Ja vieläkerran: hih-hih ja hah!
Eipä onnistunut laajalla haulla, muuta kuin entinen nikkini MdK, joka nykyään on jonkun tietokonenörtin valloittama.
Joukosta löytyi jokunen minunkin kirjoituksistani.
Yksinkertaisella haulla löytyi 11 osumaa, mutta olivat toisten kirjoituksia, joissa nikkini mainittiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t917395- 373927
- 453490
- 2332703
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402632- 402423
- 1292359
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292249Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna202158- 451942