Vapaa kuvaus

Aloituksia

162

Kommenttia

2982

1. etsin...Mutta voihan se olla hiljaista kuin huopatossutehtaalla näin kesäiseen aikaan, jos alkaa kysellä kenkäkaupoista sellaisia ;DDD.

Ne on niin ihanan kevyet ja kyllä totta puhuen on hiukan taka-ajatuksena ettei toisia samanlaisia täällä tulisi vastaan pakkaskelillä!
  2. Kirjoitan tähän ellumarin viestin alle, kun ellumari alkaa virittäytyä uuteen työjaksoon, uudessa työpaikassa.
    Toivotan sinulle kaikkea hyvää uudessa työpaikassa ja että työkaverit ynnä työympäristö on OK!
    Eihän sitä paljon muuta työelämässä toivokaan kuin että nuo seikat ovat kunnossa niin pientä stressiäkin kestää paremmin.

Itselläni on ollut todella "räväkkä" viikonloppu! :D
    Miesystävälläni on samantapainen huumorintaju kuin minullakin.

Viime syksynä olin iskenyt hänet saunavastalla saunamestariksi, antanut hänelle asiaankuuluvan kunniakirjan ja omin käsin valmistetun saunamitalin (froteinen kaulanauha, jossa katajanpalasta itse mitaliosa).

Antakaas olla - matkan aikana häneltä tuli tekstari, että hänellä on kunniamerkit kaulassa!
    Oli kuulemma kolleegat vähän katselleet hitaasti kun hän vaihtoi valkoisen takin siviileihin ja kaiveli laukustaan mitalin kaulaan! :DDD

Mutta ajattelemme samalla tavalla että on ihanaa olla niin vanha ettei enää tarvitse ajatella mikä on "protokollan mukaista" käyttäytymistä, mikä ei.
    Jos on hulluttelupäällä, niin siitä vaan!

Arki on taas edessä.
    Poikani uhraa jonkun päivän lomastaan ja tulee laittamaan pienen vessan alakerrassa kuntoon.
    Putkimies oli täällä ja on ottanut vessanpytyn ja pesualtaan pois.
    Nyt sitten kaakelit seinälle ja klinkkerit lattiaan. Uusi "valtaistuin" ja pesuallas paikoilleen.
    Kiva, kun tulee taas yksi nurkka kuntoon!

Tiikerijätskiä en täällä saa, joten taas yksi iso tiikeri, kiitos!
    Heihei!
  3. Eli ei muuta kuin Martta-yhdistyksen puheenjohtajaksi!!! :-DDD
    Minäkin olen saunavastayhdistyksen puheenjohtaja!
    Kunnia velvoittaa.

Olimme vielä 00.30 jälkeen järvessä jäähyllä, myrskylyhty laiturilla, sitten takaisin saunaan ja vastoilla huitomaan. Huusin "touche" kun sain osuman! :DDDD
  4. nyt, kesän kynnyksellä 2005!
    En vaan ole voinut sietää sopraanojen
    "kiljumista" siitä huolimatta että olen joutunut klassillisen musiikin kanssa tekemisiin omassa perhepiirissä ja ollut exäni assistenttina hänen konserteissaan.
    Oopperat ovat saaneet olla minun puolestani, kunnes...
    näin englantilaisen TV-dokumentin "Operatunity", missä haettiin tavallisia hyvän laulutaidon omaavia ihmisiä, joista voitaisiin nopeasti kouluttaa oopperalaulajia ammattilaulajien mukaan esityksiin.

Koelaulutilaisuudessa löytyi todellisia helmiä ja heille opetettiin sekä laulu-, että hengitystekniikkaa, samoin näyttämöllä liikehtimistä ja eleitä.
    Nämä kokelaat olivat itse niin tehtävästä kiinnostuneita ja osaansa eläytyneitä, että heidän laulamista kuunnellessa tuli tippa silmään.

Sitten oli tulikokeen vuoro. He saivat esittää Rigoleton ammattimaisten oopperalaulajien kanssa.
    Kaksi naislaulajaa (joista toinen oli sokea) saivat jakaa naispuolisen pääosan.

Oli todella jännittävää kuinka loistavasti tuo sokea naislaulaja selviytyi osastaan, eikä hänen sokeutensa tuottanut minkäänlaisia vaikeuksia esim. näyttämöllä liikkuessa.
    Ei hän kompastellut rappusissa, ei mennyt väärään nurkkaan tuolille istumaan, ojensi kätensä oikeassa paikassa "isällensä" jne.

Tietenkin TV-katsojat olivat myös saaneet kuvauksen tapahtumista, joten oli helppo seurata
    oopperan etenemistä.

Tämä oli sellainen TV-ohjelma, joka sai minut huomaamaan että ooppera voi olla jännittävää!
    Oopperatalot ovat vaan turhan harvassa täällä Sveamamman maassa! Mutta joskus vielä...