Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mdk.mdk
mdk.mdk
mdk.mdk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
162
Kommenttia
2982
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
ja sanoa että vastauksia kyllä löytyy, mutta ei kysymystä eli ongelman selvää rajausta.
Vai tarkoitatko että olet piilottanut kysymyksen vastauksiin?
Sellainen ei menettele, kun gradua tekee.. :))
P.S Graduohjeet on tutut.
28.06.2005 21:39
Täällä on nimittäin ollut jo jonkin aikaa voimassa laki että suojatietä (missä ei ole liikennevaloja) ylittävälle jalankulkijalle on annettava etuoikeus, eli autoilijoitten on pysähdyttävä.
Sakkoja voi tulla jos niin ei tee.
Kuinkas Suomessa on? Hyvä tietää kun on auton kanssa liikkeellä "Härmässä"!
28.06.2005 11:50
ollut oikea gradutyö, niin aihe olisi ollut erittäin huonosti valittu :D
Tuskinpa tutkielma olisi edennyt suunnitelmien mukaan ja olisi ollut erittäin vaikea pitää koossa tutkielman tavoitteitten mukaisesti.
Analyysissäsi et ole osoittanut ongelmaa, johon pyrit etsimään vastausta ;)) vai ovatko 70+ itsessään ongelma?
28.06.2005 11:11
olen samaa mieltä kanssasi, että runojen kirjoittamiseen tarvitaan jostakin tuleva vahva inspiraatio.
Monta kertaa tuntuu että surun keskellä kirjoittaminen saattaa olla helpompaa kuin suuressa onnessa kirjoittaminen.
Aloitteesi on hyvä ja toivoisin voivani tulla joskus mukaan pienellä runonpätkällä.
Kirjoittelen loppusoinnuttomia nykyrunoja.
Kritiikkiäkin on monenlaista. Kun se on ilkeätä piikittelyä niin sellainen tekee vaan pahan mielen.
Mutta kritiikki voi olla myös rakentavaa ja jos on runojen kirjoitteluun todella paneutunut niin hyvä kritiikki auttaa paljon.
Itse olen mukana eräässä ruotsalaisessa "runoilijaverstaassa", missä kirjoittelemme runoja ja kuulemme toisten mielipiteitä aikaansaannoksistamme.
Joku ehdottaa ehkä muotoilemaan jonkun rivin toisella tavalla ja näin toisiamme auttaen saamme aikaan julkaisukelpoisia runoja.
28.06.2005 10:01
Luovuus on käsite, jota on vaikea selittää ja voi merkitä meille erilaisia asioita.
Netillä oli tämä linkki, jossa heti alussa on yritetty määritellä mitä luovuus on ja vastaa aika pitkälle omaa käsitystäni luovuudesta.
www.opas.net/suora/3_1.htm
27.06.2005 18:33
esim. kirjoja lukiessa, ei enää lapsia ja nuoria viehätä samalla tavalla kuin meidän ollessamme lapsia.
Ei ollut TV:tä, ei videofilmejä.
Tänään on kaikki valmiiksi "purtua" esim. TV-filmeissä, jopa nauraminenkin oikeissa paikoissa on määrätty!
Oma mielikuvitus kuihtuu jos sen käyttämistä rajoitetaan.
Sen takia lukeminen on hyödyllisempää kuin TV:n katselu, oman mielikuvituksen kehittämisen ja luovuuden kannalta.
27.06.2005 11:56
että tänä materialistisena aikana meille tarjotaan aivan liikaa valmista.
Ennen vanhaan kerääntyivät esimerkiksi kylien nuoret yhteen, rakensivat talkoovoimin nuorisoseuran taloja, joihin rakennusaineet oli kerätty myös talkoovoimin.
Sitten järjestettiin tansseja, illanviettoja, teatteriesityksiä ym. Ei odotettu että joku järjestäisi kaiken valmiiksi.
Nuoret, vahvat ihmiset tekivät kaiken itse.
Tänään odottavat nuoret että saavat yhteiskunnalta avustuksia urheiluharrastustensa ylläpitämiseksi ja muuhun viihdytystoimintaan.
Jossakin vaiheessa heidän oma luovuutensa ja kekseliäisyytensä on piilotettu. Tai he kuvittelevat etteivät itse pysty mihinkään.
Joskus saattaisi innokas, kreatiivinen ohjaaja saada laumat liikkeelle.
Tänään saattaa nuorison oma luovuus näkyä tuhoamisena, graffitimaalauksina...Näkee, että energiaa kyllä olisi kun sen vaan saisi ohjattua oikeille urille.
Ehkä tulevaisuus on toisenlainen, kun yhteiskunnan varat loppuvat, eikä kaikkea toimintaa tueta, että uusi luovuus alkaa näkyä.
27.06.2005 11:12
jo lapsena leikeistä.
Kun katselee lasta niin hänellä ei ole minkäänlaisia ennakkoluuloja kuinka esineitä tulisi käyttää, vaan hän keksii ehkä samalle esineelle useampia käyttötarkoituksia.
Pahvilaatikossa voi säilyttää leikkikaluja, mutta siitä saa myös hienon auton tai leikkimökin.
Yleensä aikaihmiset alkavat kahlehtia lasten luovuutta ja sanovat mikä on sopivaa mikä ei, varsinkin jos lapsi näyttää viihtyvän leikeissä "liian isona".
Itse olen niin lapsellinen vieläkin että leikin mielelläni hiekkalaatikossa ja rakentelen lasten kanssa puutarhoja, kokonaisia pikkukyliä :))
Mielestäni lasten luovuutta on tuettava ja stimuloitava.
Luovuus on mielestäni kekseliäisyyttä (niinkuin esim. SkillaNin keksimä vatiteline), taitoa ratkaista ongelmia mitä eteen tulee.
Ei luovuus ole pelkästään taiteellisuutta.
Uskon että kaikki ihmiset ovat luovia ihmisiä, mutta eivät itse tiedosta sitä.
27.06.2005 09:30
näkee selvästi mitkä ovat naaras- mitkä koiraskukkasia.
Hedekukat ovat keltaisia, emikukat yleensä purppuranpunaisia.
Samassa puussa näkee monta eri vaihetta, kukinnoista kävyn alkuihin, pieniin käpyihin ja siihen vaiheeseen että käpy on niin iso että tiputtaa siemenensä maahan.
Japanilaisissa Ikebana-kukka-asetelmissa männyn oksa edustaa miehisyyttä, kun taas esim. pionit, ruusut ja pastellinväriset kukat edustavat naisellisuutta.
27.06.2005 09:08
on paljon halvempi yhtiö kuin Silja Line, jos haluaa ajatella hintoja....
26.06.2005 20:28
www.sallini.com/games/taipei/
www.heuse.com/1978.htm
www.alivegames.net/desktop_taipei/
Osoitteita, joista voi löytää jotakin, ehkä pääsee heti kokeilemaan pelejä.
26.06.2005 19:59
Eilen olin sellaisissa häissä, etten varmaan ikinä enää saa osallistua samanlaisiin!
Kutsukortissa oli toivomus että naiset pukeutuisivat sariin tai muuhun vastaavaan juhla-asuun.
Vieraita oli, paitsi pohjoismaista, myös Intiasta, SriLankalta, Kiinasta, Japanista, jopa Siperiastakin!
Oli todella väriloistoa, kun vieraat alkoivat saapua.
Kaunein oli tietenkin morsian, joka oli herännyt aikaisin aamulla, että ehtisi taitella kaikki sarin laskokset paikoilleen.
Tällä kertaa oli sarin taittelumuunnos sellainen että siihen on täytynyt mennä aikaa (ja muutama hakaneula)!
Sarissa oli kultabrokaadia ja syvää punaista. Sarin etupuolelle jäävässä reunassa oli pitkät hapsut.
Sulhanenkin oli tyylikäs frakissaan.
Minä meikkasin morsiamen, paljon ei värejä tarvinnut käyttää, hän on niin upea omissa väreissään.
Sitten vielä hänen kiiltävänmustien hiustensa koristelu: kukkasia ja kultainen kääty otsalle.
Morsian auttoi minua laittamaan sarin päälleni. Oma sarini on lavendelin sininen ja päälle painettu kimaltelevia kukkaköynnöksiä.
Harteilta laskeutuva osa täynnä hopean kimalteisia kukkasia.
Tunsin olevani hienosti pukeutunut ja meitä naispuolisia vieraita, joilla oli sari päällä, kuvattiinkin ahkerasti.
Itse häätoimitus tapahtui parin kotona, saarella minne on siltayhteys. Pihalle oli pystytetty pyöreä teltta, kauniisti koristeltu.
Pelimannit soittivat viuluilla sisääntulomusiikin kun morsiuspari asteli "alttarille" kultaisen kukon luo. Kultainen kukko on srilankalainen symboli häätoimituksissa.
Itse toimituksen jälkeen ajoivat vieraat läheiseen urheiluseuran juhlasaliin, missä itse juhlat olivat.
Boolimaljat, hyvää ruokaa ja juomaa, kahvit ja 4-kerroksinen hääkakku, musiikkia, tanssia, puheita.
Monet pidetyistä puheista osoittivat kuinka morsian on valloittanut jäyhien pohjoismaisten sydämen lämmöllään ja herttaisuudellaan.
Niin minäkin ajattelin, että Sriyani on kuin pala srilankalaista aurinkoa, joka loistaa ja lämmittää pimeätä Smoolantia ja on antanut uutta tarkoitusta erään leskimiehen elämään.
26.06.2005 10:38
uusia ulottuvuuksia: nättiyden, kauneuden, positiivista kaikki tuommoinen ;)
Kiitti vaan! Ikää jo on, mutta en tunnusta olevani
ikivanha - vielä :D!
24.06.2005 22:35
Smoolantiin! Täällä on sauna, tosin 100 m päässä rannasta, mutta tunnelma on suomalainen vastoineen päivineen!
24.06.2005 22:10
minun surfaukseni oli niin suojattua etten päässyt alkua pitemmälle! :D
Poika hoitelee nääs nuo asiat ettei paha maailma pääse mutsia vahingoittamaan.
Sanonko sille, että Titanium Man on poikkeus, ihan vaaraton ja kiva nuori mies?
24.06.2005 21:55
ruotsalaisen parvekkeen reunaan, suomalaisen ulko-oven viereen.
Vein poikani tyttöystävineen hakemaan saunavastoja ja koivua ulko-oven viereen.
Olemme saunoneet, syöneet ja juoneet (paitsi poikani jonka piti ajaa vielä kaupunkiin ja joi maitoa :D).
Huomisaamuna lähdemme eksoottisiin häihin ja minä olen nyt valmis menemään höyhensaarille, että herään aamulla pirteänä.
24.06.2005 21:51
Ihmisellä on sekä alapää että yläpää.
Puuttuuko sulta jompi kumpi?
24.06.2005 11:43
sinullekin, meidän kaikkien Titanium Man!
24.06.2005 08:44
itsellesikin!
Saat varmaankin valaista polkuamme vielä eteenkin päin :D! Hyvin menee!
24.06.2005 00:22
Jos meidän elinaikana vaikka olisi mahdollista täällä pohjoismaissa jonkinmuotoinen polygamia, niin ehdottomasti minä suostuisin jalkavaimoksi noin fiksulle miehelle. :DD
Juteltaisiin mukavia yöt läpeensä, jos ei kuorsattaisi kilpaa ;))
23.06.2005 21:11
116 / 150