Keskikesän suuri juhla, juhannus, on ovella.
Osaammekohan pysähtyä katselemaan ympärillemme ja näkemään sen huikean kauneuden, jonka suomalainen luonto tarjoaa.
Teille kaikille toivotan
Hyvää Juhannusta!
Juhannus
10
559
Vastaukset
- ellumari
pieneltä aamukävelyltä.
Kiersimme oman tonttimme aluetta ja koin upean tunteen kun paljaat jalkani astuivat kasteiselle nurmelle.
Kuului lintukjen laulua, mutta ei mitään muuta ääntä, ei tuulen huminaa, ei sateen ropinaa...lehtikään ei liikkunut, on niin tyyntä.
Taivalla ei näy pilvenhattaraakaan ja uskon sen enteilevän kaunista, aurinkoista ja lämmintä juhannuksen aaton aattoa.
Taitoin valkeasta juhannusruususta oksan.
Kumpa tämä onnellisuuden tunne jatkuisi, tai saisin useimmin kokea seesteisen aikaisen aamuhetken hyvää mieltä ja ikäänkuin lupausta uudesta onnellisesta päivästä.
Tämä sinulle Hyvän Juhannuksen toivotuksena, Ruuneperi ja samalla vastauksena kysymykseesi :"Maalla vai kaupungissa?"
Taisin jo ilmaista mieltymykseni: Maalla, täällä Itäisellä Uudellamaalla, missä ovat minun juureni.ja turvallista Juhannusta myös sinulle ellumari ja Ruuneperille tietenkin,älkää menkö liian lähelle kokkoa ,ettei iho pala.
Liika aurinko myös polttaa ,suojavoiteet mukaan.
Tanssi jaksamisia myös molemmille,ellumarille häähumuun ja Ruuneperille sinne missä tanssisi tanssit.
Minä tästä lähden mökille ja otan oikein rauhallisen juhannuksen.
Aurinkoa kaikille,,,,
- piikkiruusu
Ruusuja Teille hyvät nettiystävät, mutta ei piikkejä, olkoonkin, että ruusuissa on piikkejä.
On ollut kiva olla mukana tässä porukassa.
Siispä ei tällä erää muuta, kuin
OIKEIN HYVÄÄ JA KOIVUNTUOKSUISTA JUHANNUSTA KAIKILLE. - Maalaismies*
Hyvää juhannusta kaikille suuren lakeuden reunalta toivottaa Maalaismies*!
- Leny
Kaikki palas: Suomen linnut,
Suomen kesä, kukkaset,
taas kuin ennen kirkkahina
kisaa järven lainehet.
Jälleen yössä valkeassa
saaret, salmet uneksii,
jälleen päällä metsän puiden
punapilvi purjehtii.
Auvoisaa Juhannusta kaikille! oli minulla jo 3.55, kun kuulin kauheata metakkaa tontiltani.
Sieppasin rillit päähän ja menin parvekkelle katsomaan.
Parvekkeen alapuolella oli kaksi mäyrää "käsirysyssä" ja karjuivat toisilleen.
Minut huomattuaan ne häipyivät naapurin tontille ja ärhentelivät mennessään toisilleen.
Menin takaisin nukkumaan ja kun heräsin, oli aurinko jo korkealla.
Mitä ihanin päivä edessä.
Huomiseksi on luvattu 25-28 astetta lämmintä, joten kyllä kelpaa tanssia "majstongin" ympärillä ja laulella "Pienet sammakot, pienet sammakot",
syödä uusia perunoita sillin ja kermaviilin kera, mansikkakakkua ja kahvia jälkiruoaksi.
Hyvää juhannusta teille kaikille siellä koti-Suomessa!- saara.dma
Toivotan kaikille uusille nettiystäville oikein hauskaa juhannusta aavan meren rannalta.
Kaikki me vietämme juhannusta eri tavoin ja eri maisemissa, mutta yksi on yhteinen: taivaalla täysikuu. Sen nousu on vaan nyt kovin hankala. Se nousee vasta jälkeen puolenyön kello 1 - 2 välissä ja tekee matalan kaaren laskien jo aamutuimaan.
Muistatteko kun lapsuudessamme kesä- ja heinäkuun aikana kuun nousuja ja laskuja ei allakassa ollenkaan manittu "... koska valoisat, kesäiset yöt himmentävät kuun valon." ... Muistinkohan nyt tuon jutun oikein? ...
Mutta tänä taikayönä, juhannusyönä, valvotaan ja ihmetellään valoisia kesäöitä ja kuka kerää kukkia tyynyn alle ja kuka mitäkin taikoja tekee. Kukapa muu tätä kansanperinnettä vie eteenpäin, ellemme me?! - my.mm.eli
taitavat tulla liian myöhään, monet ovat jo lähteneet maalle Juhannuksen viettoon. Omaa keskikesän juhlaa vietän ihanan hiljaisessa kaupungissa, kun "kaikki ovat maalla" niin täällähän on rauha maassa!
Oli nuo siivoushommat vielä kesken, siksi en avannut konettakaan aamusta.
Juhannusruusut ovat jo lähes lakastuneet, tuossa talonkulmalla on kyllä iso pensas ihaltavana. Siinä sitä olen katsellut, ei passaa oksia kotiin siitä leikellä. On yhteiseksi iloksi laitettu kukat, puut ja pensaat meille joilla ei täällä omaa tonttia ole.
Jokunen saattaa vielä täällä palstalla piipahtaa joten omasta puolestani toivottelen aurinkoista ja mukavaa Juhannusta, niin kotimaassa juhlaa viettäville kuin ulkosuomalaisillekin.
Hauskaa Juhannusta!- pullaulla
ja Juhannus iltaja koivut ja seppeleet,soi laulelot rantamilta ja helkähti säveleet.
Hyvää juhannusta Sinne Suomeen missä ne oikeat juhannukset olen viettänyt ,ja niitä kaipailen . Ei täälä ole edes juhannus kokkojakaan ;(=(
Ja ranta saunat ja kaikki ihanuus--. Ne on vaan Suomessa --Nyyh ,Nyyh, pullaulla kirjoitti:
ja Juhannus iltaja koivut ja seppeleet,soi laulelot rantamilta ja helkähti säveleet.
Hyvää juhannusta Sinne Suomeen missä ne oikeat juhannukset olen viettänyt ,ja niitä kaipailen . Ei täälä ole edes juhannus kokkojakaan ;(=(
Ja ranta saunat ja kaikki ihanuus--. Ne on vaan Suomessa --Nyyh ,Nyyh,Smoolantiin! Täällä on sauna, tosin 100 m päässä rannasta, mutta tunnelma on suomalainen vastoineen päivineen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2011631
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?581061Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän140964- 85922
- 61916
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11810Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t268795Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75765Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk61732Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä342731