Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mdk.mdk
profiilit
mdk.mdk
mdk.mdk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
153
Kommenttia
2628
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
ennen kuolemaa...
Ymmärrän mitä Angi tarkoitti sanomallaan.
Tänä kesänä kuoli eräs vanha työkaverini, joka oli aina ollut terve, urheilullinen, reipas.
Tämänkin syksyn ohjelmassa oli matka Intiaan, jota varten hän oli rokotuksissa ja muutenkin yleisessä lääkärintarkastuksessa huhtikuussa.
Hän sai kuulla sairastavansa haimasyöpää, elinaikaa muutama kuukausi!
Hän oli omasta mielestään täysin terve ja jaksaisi tuon matkan tehdä. Yllätys oli siis täydellinen.
Kituminen, henkinen kipu alkoi sillä hetkellä ennenkuin muut kivut olivat ehtineet tulla esille.
Hän kuoli heinäkuun alussa.
Mutta hän itse oli sitä mieltä että oli hyvä kun lääkäri sanoi hänelle totuuden, koska sairaus oli niin aggressiivinen.
09.08.2006 12:06
Itselläni on tasapuolisesti sekä mies- että naispuolisia ystäviä.
Ystäväpiiri on ehkä tavallisuudesta poikkeavaa siinäkin mielessä, että olemme kanssakäymisissä ikärajat unohtaen, pääasia on yhteiset harrastukset ja kiinnostuksen kohteet.
Hyvää ystävyyttä ei saa mennä pilaamaan erotiikalla.
09.08.2006 09:22
En pidä itseäni kovin höyrähtäneenä vaikka näenkin paljon unia!
Unet tulevat ja menevät ja asiantuntijoitten mukaan ne ovat kirjeitä meiltä itseltämme juuri meille itsellemme. Aivot yrittävät jäsentää ja järjestellä asioita, joita emme valvetilassa ole ehtineet työstää.
Joskus (harvoin) voi jokin uni olla sellainen, että se muistuu mieleen, vaikka yleensä unet unohtuvat niin pian kuin olemme heränneet todellisuuteen.
Näin on minulle käynyt joskus eikä varmaan kukaan voi selittää järkeenkäyvästi, miksi esim. tuolla toisessa ketjussa kertomani unet näin.
Uskon, että jotkut ihmiset ovat herkempiä ja vastaanottavaisempia kuin toiset tuntemaan asioita joita "ei pitäisi tuntea".
08.08.2006 10:14
Eikö Suomessa ole enää tuon nimistä kuluttajille tarkoitettua TV-ohjelmaa?
Täällä meillä on vastaava Plus-niminen ohjelma, missä paljastetaan kuluttajiin kohdistuneet vääryydet.
Ohjelmassa otetaan esille kaikkea. Saattaa olla kysymys kalliista kengistä, jotka ovat pilalla muutaman käyttökerran jälkeen ja joita myyjä ei suostu vaihtamaan tai antamaan rahoja takaisin.
Saattaa olla kysymys jostakin vakuutuksesta, joka osoittautuu olevan mitätön kun korvauksista tulee puhe.
Ohjelma on kunnioitusta herättävä ja esimerkit todellisesta elämästä ovat saaneet kuluttajia
nuivasti kohtelevat "ylhäisyydet" muuttamaan mieltänsä, jos ovat sattuneet joutumaan TV:ssä tarkastelun kohteeksi. Kukaan ei halua sen tyyppistä TV-mainontaa!
08.08.2006 09:45
Oletteko huomanneet, että mm varikset ja harakat
kuuntelevat missä on matoja.
Nekin tietävät että madot tulevat maan pintaan kun sataa. Sen takia näkee joskus kun varikset ja harakat hyppivät pienellä alueella, se on niitten "sadetanssia". Kun madot tuntevat töminää niin ne luulevat että sadepisarat lyövät maahan ja tulevat esille ja joutuvatkin jonkun päivälliseksi!
P.S En ole tätä keksinyt itse, vaan sen kertoi joku ekspertti eräässä luonto-ohjelmassa TV:ssä.
07.08.2006 15:41
ei ole samaa kuin että asiat mitä unessa näkee toteutuisivat juuri sellaisina myös todellisuudessa.
Unet ovat ikäänkuin "vertauskuvia"; jos esim. näet pienen lapsen unessa, niin sen ei tarvitse merkitä vierasta pientä lasta vaan sinua itseäsi, lasta sinussa.
Yhteen aikaan (kun elämässäni oli sellainen vaihe että näin paljon unia) olin kovin kiinnostunut unien tulkkaamisesta, mutta en enää.
En enää muistakaan uniani niin helposti kuin aikaisemmin, vaikka tiedän että näen unia joka yö. Kaikki ihmiset näkevät unta, mutta eivät muista näkemästään mitään aamulla.
06.08.2006 21:28
kumpi on kumpi. Jos näkee rekatun "monican" niin kirjoittaja olet sinä eikä kukaan muu.
06.08.2006 20:15
Suomessa käydessäni että esim. vaatteet ovat kalliimpia kuin täällä Ruotsissa, jopa Suomessa edustettujen ruotsalaisketjujen vaatteet, joita saa täältä paljon halvemmalla.
Samoin asuminen. Veljeni, joka on rakennusalalla, ihmetteli kuinka voi olla mahdollista että talot ovat täällä niin paljon halvempia kuin Suomessa.
Ruoka on myös kalliimpaa. Ei taida olla muu kuin viina halvempaa Suomessa!
06.08.2006 18:05
Wikipediasta luin että filmin käsikirjoituksen teki Evan Hunter (enemmän tunnettu Ed McBainina),
pohjana Daphne duMaurierin samanniminen novelli, johon Hitchcock oli ostanut oikeudet saada käyttää sitä filmaustyössään.
06.08.2006 17:03
joka on vieläkin mielessäni.
Näin unta että olin menossa johonkin taidenäyttelyyn.
Gallerian ulkopuolelle oli laitettu ns. installaatio, musta ruumisarkku, jossa makasi kaksi ruumista päät eri suuntiin.
En ajatellut sitä sen enempää, mutta parin kuukauden päästä kuoli isäni ja kolme kuukautta myöhemmin veljeni liikenneonnettomuudessa.
Silloin tuli tämä uni mieleen, että niinpä olisi voinut sijoittaa heidät vaikka samaan arkkuun.
Päät heillä oli aina eläessäänkin eri suuntiin.
Elämän ja kuoleman installaatio.
Veljeni kuoleman edellä olin nähnyt toisen unen,
missä veljeni vaimo ilmoitti että veljelleni on tulossa mittatilauspuku, pukutakki on keltainen.
Kun hän sitten kuoli, oli "mittatilauspuku" tummaa tammea, vilja pelloilla lainehti keltaisena.
06.08.2006 12:05
vaistosivat uhkaavan vaaran. Mistä ne sen tiesivät? Esim. Thaimaassa, missä turistit ratsastivat elefanteilla, ovat kertoneet että elefantit alkoivat töräytellä hätääntyneinä ja jonkun ajan päästä niitä ei pidätellyt mikään vaan ne lähtivät juoksemaan vuoristoon ja pelastivat siten, ei vaan itsensä, vaan ainakin selässään olevat turistit.
06.08.2006 11:54
Olin SriLankalla lomalla ystävieni kanssa ja sain tinnituksen, jonka arvelin johtuneen ilmastointilaitteista.
Muutaman ensimmäisen päivän aikana tuo humina kuullosti vaimeilta afrikkalaisilta rummuilta, sitten siihen tuli sävelkin, joka soi korvissa aina kun olin huoneessani.
Sävel on C.Brobergin virsi, jonka sanat on suomennettu.
Virsi alkaa näin:
"Oi Herrani, kun katson maailmaasi,
kaikkea minkä sanallasi loit,
sen kaikki langat otit hallintaasi,
ravinnon, hoivan luoduillesi soit,
sielussa kaikuu kiitos loputon:
Hän suuri on, hän suuri on!
Sielussa kaikuu...
Kun ukkosmyrskyn, vetten pauhun kuulen
ja näen salamoiden leiskunnan,
pisarat aistin, tunnen sadetuulen
ja lupauksen kaaren loistavan,
sielussa kaikuu... "
Virteen on vielä 4 säkeistöä lisää.
Kerroin ystävilleni eräänä iltana kun olimme menossa syömään, että korvissani soi tuo virsi koko ajan, mutta parempi sekin kuin että tinnitus olisi jatkuva, monotooninen, korkea ääni.
Olin ehtinyt olla kotona joulupäivän kun tuo tsunami sitten vei kaiken mennessään tapaninpäivänä siltäkin rannalta, missä olimme asuneet...
Minusta tuo kokemus oli outo jo siellä ollessa, sen takia kerroin siitä ystävillenikin, jotka myös olivat muistaneet kertomukseni heti kun katastroofista kuulivat.
Oliko se jonkunlainen ennakkovaroitus? Outoa joka tapauksessa.
Ja kun sitten luin virren tekstin niin kylmät väreet kävivät.
05.08.2006 13:52
Täällä Ruotsissa on juuri ollut parapsykologiapäivät, johon on osallistunut tutkijoita ympäri maailmaa.
Ainakin itselläni oli parapsykologiasta sellainen käsitys, että siihen liittyy paljon huuhaata, enkä ole varmaankaan ollut yksin käsitysteni kanssa.
Olen muuttanut käsitystäni, nyt kun ymmärrän vähän enemmän mistä tuollaisten "yliluonnollisten" asioitten tutkimisessa on oikeastaan kysymys.
Parapsykologiassa yritetään saada selville telepatian ja ajatusten siirron mahdollisuus;
tapahtumien ennakointi josta esimerkkinä on unet, jotka ovat toteutuneet; Tietoisuus tapahtumista pitkien matkojen päästä jne.
Olikohan ihmisillä ennen suurempi herkkyys tuntea ja kokea asioita, joita ei järjellä voinut selittää? Onko omassa elämässänne sattunut asioita, jotka ovat jääneet askarruttamaan mieltänne vai oletteko vaan ajatelleet että se oli pelkkä yhteensattuma?
05.08.2006 09:43
ja varmaankin anorektikon näköinen.
Tuollaisen missin BMI on 16,5 eli paljon alle suositusrajan, joka on 20.
04.08.2006 22:16
Jos isäsi itsepäisesti kieltää isyytensä niin voisit esittää että asia on yksinkertaisesti ratkaistavissa DNA-testin avulla.
04.08.2006 08:35
sellaista hellekautta "brittikesäksi (brittsommar) ja osuu yleensä Birgitan, Brittan nimipäivän seuduille!
Nimitykset vaihtelevat näköjään ja tuo intiaanikesän "uusi" merkitys oli minulle todella uusi!
03.08.2006 14:07
Suomi24:n sähköpostissa, nimittäin ei-toivottujen lähettäjien viestien torjumisen.
Jouduin käyttämään sitä ensimmäisen kerran tänään, kun tuli viesti naapuripalstalle ilmestyneeltä uudelta (?) purnaajalta, joka nyt on keräilevinään kunnon armeijaa seriffiä vastaan.
Kaikkeen sitä energiaansa tuhlataankin kuin tuollaisiin tyhjänpäiväisyyksiin.
03.08.2006 12:30
No nyt se sitten on loppu, tämä intiaanikesä!
Näyttää ainakin siltä. Skoonessa oli eilen kauheat tulvat kaduilla ja yön aikana on sade siirtynyt tänne Smoolantiin.
Nyt saa tosiaankin ruveta keskittymään sisätöihin, muuhunkin kuin keskikievarin pitoon, mitä olen "harrastanut" koko kesän.
Jos olet SkillaN uneksinut matkanjohtajana olosta, niin onhan tämän kahvipirtin vetäminen sellaista ryhmän johtamista ja olet hoitanut sen todella hyvin!
Tuo myönteisten sanojen ja ajatusten sanominen vaatii itsekuria ;)
Kyllä tänäkin aamuna kun aukaisin koneen ja vilkaisin ensimmäistä "positiivista" viestiä naapuripalstalla niin tulin vihaiseksi ja teki mieli kirjoittaa mojova vastaus, mutta ajattelin että kaipahan seriffi hoitaa törkyläjät pois.
03.08.2006 09:48
Itselläni on tietokone ikkunan läheisyydessä.
Iltapäiväaurinko tekee näytön "näkymättömäksi", mutta minulla on tummansininen rullaverho, jonka voin vetäistä alas ja johan tekstit taas näkyvät.
Helppo ja halpa ratkaisu.
03.08.2006 09:32
Toinen veljistäni sai vaihtaa GoldWingin kultasiivet valkoisiin, kun sivutieltä tuli ralliautoilijaa leikkivä nuori mies ja pamautti miehen pyörineen nurin...
Toistasataa goldwingiläistä olivat totisia poikia hautajaisissa.
02.08.2006 17:44
42 / 132