Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mdk.mdk
profiilit
mdk.mdk
mdk.mdk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
153
Kommenttia
2659
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Melkein ainoa keräystukeni saaja on Pelastusarmeija. Tietää ainakin että rahat ja vaatteet menevät todella apua tarvitseville.
28.06.2006 12:01
Sekoiteltiin suomalaisia ja ruotsalaisia juhannusperinteitä.
Juhannusruokina tietenkin mm uudet perunat, erilaisia sillisortteja, savulohta, kermaviilikastiketta ym. Jälkiruoaksi kahvia ja mansikkakakkua.
Tietenkin saunomista tuoreilla saunavastoilla, uimista, grillaamista saunan jälkeen, hyvää oloa kaikella tavalla.
Sitten juhannuksena retki saaristoon uudella purjevene "Selemalla". Päivä autiolla saarella aurinkoa ottaen ja pohjolan kesästä nauttien.
28.06.2006 09:50
Omilla elämäntavoilla voi vaikuttaa terveyteensä, ehkä jarruttaa iän mukana tulevia vaivoja.
Itse olen 66-vuotias ja tällä hetkellä olen paremmassa kunnossa kuin joskus 30-vuotiaana, siitä huolimatta että minulla puhkesi verenpainetauti n. 10 vuotta sitten ja siihen on lääkitys.
Kuntoilen ja syön terveellisesti, en tupakoi ja alkoholi ei kuulu jokapäiväisiin tarpeisiini, eikä sovi yhteen lääkkeitten kanssa.
28.06.2006 09:43
Oravalla puussa,
käpy oli suussa.
Siemeniä purren,
kului aika kurren.
Kävyn siemenistä,
maahan tippuvista...
25.06.2006 23:01
Vaari ajeli vanhalla ruostuneella autoräikällään ja joutui autoineen liikennepoliisin lentävän katsastuksen kohteeksi.
Poliisi päivitteli auton huonoa kuntoa, nosti kuljettajan kohdalla lattialla olevaa kumimattoa ja osoitti lattiassa olevaa, ruosteen syömää reikää ja kysyi vaarilta: - Katso nyt, mikäs tämä on!?
Vaari katsoi läheltä ja totesi sitten:
- Kato helekatti, eurooppa nelonenhan se!
25.06.2006 22:40
kun syyttelet Ii-liä nörttikielestä!
Ii-li on harvinaisen selkokielinen teksteissään.
25.06.2006 22:32
että et tyhjennä kameran muistikorttia sen jälkeen kun kuvat on ladattu tietokoneeseen?
Minun tietokoneeni kysyy latauksen jälkeen poistetaanko kuvat kamerasta, klikkaan "Yes" ja kuvat häviävät kameran muistista.
Sen poiston voi tehdä myös itse kamerasta.
Minulla on HP-merkkinen kamera ja laitan kameran päälle, sitten siirryn katsomaan kuvia ja siitä näppäilen pois haluamani kuvat roskakoriin yksitellen tai vastaan kameran kysymykseen "poistetaanko kaikki kuvat muistista" - "yes"-sanalla.
25.06.2006 20:23
mutta tämän karhun löytää vielä, jos kirjoittaa hakusanaksi tämän sivun oikeaan ylänurkkaan (hae internetistä) hakutekstiksi "björnstund i hängmattan" ja klikkaa "hae".
25.06.2006 09:58
Olisit kärsinyt vielä yhden tapaamisen verran ja ottanut omat eväät käsilaukkuun ja maiskutellut oikein kuuluvasti, sellaisella paikalla missä ei ole huoltista lähettyvillä ja tuo kitupiikki olisi saanut nuoleskella näppejään!
Tai olisit voinut myydä hänelle yhden voileivän!
23.06.2006 14:48
Sain juuri mansikkakakun täytettyä, jatkan huomenna koristelulla.
Jaa, täällä Svean maalla on juhannuksen viettokin hiukan erilaista. Tänään oltiin talkoovoimin koristelemassa juhannussalkoa eli "majstångia". Vietiin kukkia ja lehtipuitten oksia isoissa koreissa. Talkooväelle oli kahvia ja pullaa, lapsille mehua ja pullia. Huomenna iltapäivällä sitten nostetaan salko ylös ja tanssitaan ja leikitään sen ympärillä. :-)
Sitten itsekukin menee kotiin jatkamaan juhannusaaton viettoa omin perintein.
Minä menen miesväen kanssa hakemaan vastakset ja koivut rapun pieleen aamupäivällä.
Juhannussalon pystytyksen jälkeen saunomme ja uimme, syömme uusia perunoita, silliä, lohta ym. lisukkeineen (mm pakollinen snapsi), grillaamme ja jälkiruoaksi kahvia ja mansikkakakkua.
Jos on kiva ilma juhannuksena niin sitten menemme purjehtimaan muutamaksi päiväksi tuonne ihanaan saaristoon.
Hyvää juhannusta vaan kaikille!
22.06.2006 19:53
Eikö Suomessa voi hakea netiltä puhelinnumeroa kun tietää nimen? Laittaa hakukriteeriksi "kaikki"...
Laitoin täällä Ruotsin puolella asuvat Uimoset hakuun ja löytyi heti 4 kappaletta :D
20.06.2006 17:48
Ensinnäkin: vastaisen varalle voisit hankkia moskiittoverkon I:llä alkavasta huonekaluliikkeestä. Koukku kattoon sängyn kohdalle ja verkko siihen. Eipä hyttyset pääse puremaan ja niitten ininä häipyy kun käytät korvatulppia!
Vademecum on yksi aine, joka saattaa auttaa hyttysen pureman aiheuttamaan kutinaan. Niin myös etikka, jos sitä sattuu olemaan kotona.
Apteekista saa myös Myggan-nimistä hyttys-roll-onia, joka on tähän asti kokeilemistani tuotteista tehokkain.
20.06.2006 11:17
olivat minun mummoni (ja vaarini).
Isän äiti asui meillä kuolemaansa saakka. Isän isä oli kuollut jo ennen syntymääni, joten hänet olen nähnyt vaan valokuvassa ja tänä päivänä voin todeta että pikkuveljeni on juuri hänen näköisensä viiksineen kaikkineen.
Isän äiti oli körttiläinen ja ankara meitä lapsia kohtaan. Hänellä oli aina piiska käden ulottuvilla eikä kaihtanut sen käyttämistä. "Joka vitsaa säästää se lastansa vihaa", oli hänen lempilauseensa. Tai: "Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee".
Näitä lauseita viljeli sitten oma isänikin kun oli aika jakaa kunniata ;) Olen sanonut että jos kurittamisen määrästä kunnia kasvaa, niin kuolen kunniamerkit rinnassa :)
Äidin vanhemmat olivat kymmenisen vuotta nuorempia kuin isän äiti ja täysin erilaisia. He eivät voineet kuvitellakaan käyttävänsä ruumiillista kuritusta lasten kasvatuksessa.
Heidän luonaan oli hyvä olla lapsena.
Meillä sanottiin isovanhempia yksinkertaisesti mummuksi ja ukiksi.
19.06.2006 20:35
Aloituksestasi tuli taas mieleen vanha ajatukseni että lähtisin jonnekin päin maailmaa au pair-mummeliksi.
Luulisi että minun ikäinen topakka täti saisi töitä jossakin lapsiperheessä! En olisi ensimmäisenä kyselemässä missä on lähin diskoteekki, en polta, en käytä huumeita enkä ole kova ryyppäämään (mutta jos isäntäväki järjestäisi juhlia, niin...en sylkisi lasiin ;)) enkä toisi poikia kämppääni kun on oma kulta kotona.
Mitähän jos rupeaisin super-Nannyksi?? Olen katsellut sitä ohjelmaa TV:stä ja pistänyt tarpeellisia kasvatusmenetelmiä korvan taakse, kaiken varalta :D.
19.06.2006 20:23
että olisin pienenä lukenut Nalle Puh-kirjoja. Ehkä niissä olevat viisaudet ymmärsi vasta vanhempana. Ja nyt "ikäloppuna" kirjat ovat aivan verrattomia!
19.06.2006 20:13
Joskus on ollut uutisissa välähdyksiä näistä amerikkalaisista mustakarhuista, jotka ovat kesähelteellä tulleet tonteille ja pulskahtaneet uima-altaisiin vilvoittelemaan.
Nämä nallet eivät ole Puolenhehtaarinmetsän Nalle Puheja :)
18.06.2006 18:31
Näin kerran TV:stä kun olivat filmanneet erään laskuvarjokerhon jäsenten yhteistä - alastomana suoritettua - taitohyppyä.
Perhekalleudet vipattivat tuulessa ja mahtoivat olla kohmeessa ennen maahan tuloa.
18.06.2006 17:00
Itse tilasin oikean kuntokeskuksen. Minäkin kuvittelin että se tulee sellaisena kuin se esim. Intersportin sivuilla näkyy.
Laatikko painoi yli 100 kg eikä autokuski jaksanut sitä sisälle kantaa vaan jätti sen rappujen eteen.
Aukaisin laatikon ja kannoin osat pikkuhiljaa alakertaan. Osia oli 107 kpl!
Ensimmäisestä chokista selvittyäni aloin järjestellä osia lattialle, laitoin ruuvipussit riviin siihen järjestykseen kuin niitä asennuksessa tarvitsisi.
Sitten soitin pojalle että ottaisi kunnon jakarin mukaansa kun tulee viikonloppuna käymään, että voin läjätä kuntokeskukseni ;) Poika läjäsi sen tietenkin.
Kun olin nuorempi niin mikään puuha ei tuntunut pelästyttävän, mutta näin vanhana ei enää viitsi kun on nuorempia apuna.
18.06.2006 09:22
Jos ei suomalaiset ole enää huumantuneita EU:ssa olosta niin ei olla täällä naapurimaassakaan.
Pistän nimeni joka paikkaan mikä vaan edesauttaisi EU:sta irtoamista.
Tähän mennessä on kohta kaikki teollisuus siirtynyt ulkomaille ja loput menee tuota pikaa. Seurauksena massatyöttömyys.
Mitään hyötyä ei meille EU:sta ole, maksaa vaan älyttömästi, varoja jotka voitaisiin hyödyntää täällä kotimaassa.
Nyt kun työpaikat on saatu junailtua maasta pois, niin mitä hitsiä EU:lla on enää virkaa?
Ne, jotka hyötyvät EU:ssa olemisesta, ovat aina hyötyneet vähempiosaisten kustannuksella.
17.06.2006 14:01
mutta tämä taiteilija kertoi TV-ohjelmassa että eräs nainen piteli käsissään tuollaista nokkosvaatetta ja hän kysyi naiselta arvaako tämä mistä aineesta vaate oli tehty.
Ja kun hän kertoi että nokkosista, niin nainen oli vaistomaisesti tiputtanut vaatteen käsistään, ikäänkuin se olisi polttanut!
Tuosta linkistä, jonka laitoin aloitukseen, voi tutustua tähän nokkosnaiseen paremmin. Itse kiinnostuin niin paljon että aion käydä hänen ateljeessaan Suomi-reissulla.
17.06.2006 07:43
48 / 133