Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mdk.mdk
profiilit
mdk.mdk
mdk.mdk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
162
Kommenttia
2982
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tuosta pinkistä tuli mieleen eräs miespuolinen asiakkaani, nuori opiskelijapoika, joka tuli luokseni ROOSAN värisessä pellavapuvussa!
Kyllä meikäläinenkin, värien ammattilainen, vähän hätkähti!
Vaatii todella rohkeutta ja hyvää itsevarmuutta mieheltä käyttää sellaista väriä niin suurina pintoina!
Sanoinkin sen hänelle, että hän ei näytä pelkäävän miehisen itsetuntonsa laskevan toisten miesten silmissä. Mitä kaverit sanovat?
Tuon puvun hän oli ostanut Italiassa ja oli vakaasti päättänyt käyttää pukua kesän aikana aina kun tilaisuutta tuli. Nyt hän halusi vaan kuulla mielipiteeni kuinka se leikkauksiltaan, paitsi väriltä, hänelle sopi.
Minä vaan yllytin häntä käyttämään pukua joka kissanristiäisissä. Pitkä, atleettinen tumma mies, aivan filmitähden näköinen ja puku antoi hänelle vielä enemmän tähtivaikutelmaa!
Olisi ollut kiva kuulla sitten joskus syyspuolella mitä reaktioita hänen "roosa pantteri"-asunsa aiheutti!
18.11.2005 14:10
Musta väri oli ennen käytännöllinen väri kun siinä ei lika näkynyt niin hyvin!
Mustaa on käytetty perinteisesti esim. hautajaisissa, mutta siitäkin ollaan pääsemässä nykyään eroon.
Saattaa olla, että vainaja on toivonut että hautajaisiin tultaisiin vaaleissa vaatteissa.
Itse menen hautajaisiin joko tummansinisissä vaatteissa tai muissa tummissa vaatteissa, en ikinä mustissa.
En edes omista muuta mustaa kuin kenkiä, jonkun iltakäsilaukun ja hanskoja.
Kun minusta aika jättää niin olen sanonut että on ehdottomasti kiellettyä tulla muistotilaisuuteen mustissa vaatteissa! En usko ollenkaan vaatteilla suremiseen.
18.11.2005 13:58
En ole kosmetologi koulutukseltani, mutta saanut hyvän koulutuksen englantilaisilta BBC:ssä työskenteleviltä meikkitaiteilijoilta, jotka opettivat meikkaamaan erilaisia etnisiä tyyppejä (aasialaiset kasvot, afrikkalaiset, pohjoismaalaiset jne).
Tietenkin myös ihonhoitotuotteista ja niitten käyttämisestä perustiedot.
Itse olen aika skeptinen kaikkiin purkista tuleviin ihmeisiin, sen jälkeen kun ystävättäreni joka on iholääkäri on kertonut kuinka kaikki voiteet ajan oloon venyttävät ihoa ja jouduttavat ryppyjen ilmestymistä.
Hän sanoo nähneensä tarpeeksi esim. valokuvamalleja, nuoriakin, joitten ihoa on rasitettu meikeillä ja ovat tosi karmean näköisiä ilman meikkiä.
Olen tyypillisenä maatuskana seurannut hänen ohjeitaan oman ihoni käsittelyssä, eli ihon pesen VEDELLÄ (vesi vanhin voitehista) ja Lactacydillä, sen jälkeen joskus pyyhin kasvovedellä mahdolliset Lactacydin jätteet pois ja laitan tavallista kostetuttavaa NIVEAA, joka tutkimusten mukaan ajaa saman asian kuin jotkut hirmu kalliit tuotteet.
Eikä omasta mielestäni naamani vielä niin kurttuiselta näytä vaikka "kauneushoitoni" onkin katastrofi monen mielestä!
Käytän vaan maalaisjärkeäni.
Mutta tietenkin on jokaisen oma asia kuinka paljon haluaa oman itsensä kimpussa häärätä ja uhrata aikaa ja rahaa kaikkeen sellaiseen minkä luulee olevan välttämätöntä.
18.11.2005 13:45
kantaa meitä ja niitä kannattaa helliä.
Kovettumat pois ja kunnon pehmittävä jalkavoide saavat ihmeitä aikaan.
18.11.2005 12:47
Niinkuin sanoin edellisessä viestissäni, minulla on vieras enkä voi istua koneen ääressä muuta kuin näin illalla kun on oikeastaan nukkumaanmenoaika.
Kiva kun ketju on herättänyt keskustelua!
17.11.2005 23:17
Ohoh, onpas ketju venynyt illan aikana!
Minulla on vieras enkä ole ehtinyt koneelle, enkä kommentoimaan viestejä.
Rauhoittukaa nyt hyvät mummut ja vaarit!
Tuulipuvuissahan täällä kuljetaan, parsituissa villatöppösissä niinkuin mummujen odotetaan tekevän...
Ketjun avasin kun tiedän että monia ihmisiä kiinnostaa (vieläkin) vaatteet ja että vaatteilla ei ole ainoastaan tarkoitus suojella meitä katseilta, tuulilta ja sateilta, vaan että niillä saattaa olla muukin tarkoitus työelämässä olevien ihmisten arkipäivässä.
Me emme enää ole työelämässä ja viis veisaamme mitä meidän vaatetuksemme meistä kertovat. :-D
16.11.2005 22:04
nähdä, että meidän kaikkien titanium_man vielä meitä muistaa!
Joko on koodien purkamiset loppu?...Muutenhan tiedät, että hakkereissa löytyy, jos niinkuin apua tarvitset... :-D
Muuten tuosta Petteri Punakuonosta: Kuulin että Selema on maalannut vanhan vihreän kottikärrynsä punaiseksi. On kuulemma viisastunut viime jouluisesta ahkion vedosta hiekotetulla tiellä...
Kiteeläistä kuononvärittäjää on vielä jäljellä(jos nyt ei pikkujoulussa kovin hupene).
Ja sulttaanin munteerinki on kuulemma tallessa...
16.11.2005 15:49
Kun nainen lähtee matkalle niin hän alkaa miettiä kuinka moneen eri tilaisuuteen täytyy pukeutua, mielellään aina erilaisiin vaatekertoihin! Niihin vielä sopivat kengät ym.
Ei ihme jos matkalaukku käy pieneksi!
Minulla on laukku, koko 32x45x10(+2)cm, johon saa mahtumaan parin viikon vaatetuksen.
Ensin on mietittävä kuinka paljon joutuu kävelemään tai seisomaan, valitaan ensin tärkeimmät kengät ja sitten vaatetus sen mukaan.
Unohdetaan 10 eri väriä! Valitaan pari toisiinsa sointuvaa väriä + lisäväri asusteissa tai puseroissa ja niin vaatekappaleita voi yhdistellä loputtomasti vaihtelemalla eri osia.
Lähtökohtana voi pitää vaikka niitä vaatteita jotka aikoo laittaa matkan ajaksi päällensä.
Näitten osien on soinnuttava matkalaukun sisällön kanssa.
Itse pakkaustekniikka on rullalle käärimistä.
Valitse rypistymättömiä materiaaleja.
Taita puserot niin, että työnnät hihan toisen hihan sisään, jolloin puserosta näkyy vaan puolisko. Jos puserossa on kaulus, nosta se ylös.
Sitten voit pujottaa 2-3 puseroa hihoista sisäkkäin niin että saat yhden ainoan "puseron puolikkaan" :-) Taita hihaosuus puseron pituuden suuntaan taakse.
Sitten käärit koko puseropaketin rullalle aloittamalla helmapuolelta ja varot rypistämästä kaulusta.
Samoin käärit hameet ja pitkät housut rullille, aloitat vyötäröltä.
Niin sinulla on sitten vino pino rullia, ne vaan matkalaukkuun kuin sardiinit, kovakouraisinta käsittelyä kestävät keskelle.
Pikku rakoset tilkitään sitten sukilla ja alusvaatteilla, huiveilla ym.
Jos yöpaita ei mahdu mukaan, niin ottakaa pieni pullo Chanel 5:ta, sitähän Marilyn Monroekin käytti yöpaitana!:-D
Korkokennät voi laittaa muovipusseihin ja lykkää kannat rullien väliin.
Isompaan käsilaukkuun mahtuu fööni ja pieni meikkilaukku. Shampoota ja suihkugeeliä ei kannata raahata mukanaan perhepakkauksissa, vaan pieniä pulloja matkakäyttöön.
Ja sitten muutama pussi Y3 mukaan, että voi huuhtaista illalla sukkia ja alusvaatteita, jotka kuivuvat nopeasti.
Eihän tästä ole kauan kun kerroin poikani ja minun matkasta Kanarian saarille, kun olin ostellut perillä liikaa tuliaisia ja jouduin pakkaamaan osan vaatteistani poikani matkalaukkuun.
Tullimies sitten oli nostellut rintsikoita ja korkokenkiä nuoren miehen laukusta...!
16.11.2005 14:04
mikä on juhlavaa ja hienoa, kuten musta ja valkoinen, olivat lujasti minunkin nupissani (härkä kun olen, niinkuin sinäkin :-D) kunnes toisin todistettiin ja sain omin silmin nähdä, mikä valtava ero on jos mustan sijaan käyttää tummansinistä tai vaikkapa tummaa hiilenharmaata.
On tietysti tilanteita että ainakin miesten on mukauduttava ympäristön vaatimuksiin.
Aikamoista snobismia, jos sinfoniaorkesterissa olisi mukana joku joka on pukeutunut siniseen frakkiin, "koska musta ei sovi minulle" :-D mutta niissä tapauksissa kun voi vaikuttaa niin toivoisin että useammat miehet pääsisivät eroon mustasta väristä.
Sama juttu valkoisen kohdalla. Kukapa ei olisi mennyt kiireesti ostamaan uutta valkoista paitaa tai puseroa, kun oli joku meno tiedossa ja vanha paita/pusero näytti kellastuneelta?
Meillä on tapana katsoa väriä värinä, harvemmin ajattelemme miltä itse näytämme tuossa värissä.
Meillä pohjoismaalaisilla on niin vaalea iho, että vaaleat värit ovat hyvännäköisiä useimmiten vaan kesällä kun itse olemme ruskettuneita.
Oletteko ajatelleet että kesällä hampaatkin näyttävät valkoisemmilta kun itse olemme ruskettuneita?
Suussa on sama "ruokasalin kalusto" kesät talvet, näköharha kesällä on ns. visuaalinen harha.
16.11.2005 11:30
Kyllä jakkupuvut ovat numero ykkönen monessa tilaisuudessa.
Pelkästään asusteita vaihtamalla voi pelkistettylinjaisesta jakkupuvusta saada juhlavamman asun esim. johonkin iltapäivätilaisuuteen.
Minulla oli yksi jakkupuku, johon ommeltiin myös pitkä kapea hame.
Päivällä kun olin pitämässä luentoja, olin "lyhentänyt" tätä hametta vyötärölle ja laittanut joustavan vyön päälle.
Illalla oli ehkä iltatilaisuus, missä tarvittiin juhlavampaa asua ja kun mukana ei ollut varsinaisia juhlavaatteita, voin vetäistä tuon hameen pitkäksi, otin jakun pois ja alla oli yksinkertainen toppi. Sitten vaan juhlavammat korut ja ohut, läpinäkyvä poncho päälle ja asu oli valmis!
Asiakirjasalkun kokoisen matkalaukun pakkaaminen parin viikon matkaa varten niin, että oli joka päivälle eri asu, oli yleisölle kuin taikatempun esittäminen! :-DD
16.11.2005 11:16
En ole muotitoimittaja mutta saanut "kovan" koulutuksen näissä asioissa Englannissa joskus parikymmentä vuotta sitten kun alettiin kiinnittää huomiota suurten yhtiöitten avainhenkilöihin ja heidän edustavuuteensa ulkomaalaisten yhtiökumppaneitten keskuudessa.
Ulkoinen olemushan on jokaiselle ihmiselle ainutkertainen, eikä tarkoitus ollut kloonata esim. liikemiehiä, vaan katsottiin esim. vartalotyyppi ja mikä tyyli siihen sopisi, niin myös koko väriskaala, jotka toisivat itse henkilön ja hänen kauneutensa esille. (Värit eivät saa olla pääasia, vaan ihminen.)
Kaikki yksityiskohdat, kuten sopiva kampaus, silmälasit, korut, käsilaukut ym. käytiin asiakkaan kanssa läpi.
Muodonmuutos saattoi olla hätkähdyttävä!
Mutta pelkkä vaatetushan ei esim. liikeyhteyksissä riitä.
On osattava myös esiintyä ja kehokieli saattaa olla hyvin paljastava. Kuinka epävarmuus ja hermostuneisuus paljastuu?
Ne, jotka tietävät että olen tällaistenkin asioittenkin parissa työskennellyt, kysyvät usein mitä ajattelen kun näen jonkun joka on väärin pukeutunut.
En ole saanut sellaista "ammattitautia" (onneksi!) mutta huomaan kyllä heti kun näen jonkun, joka on todella tyylikäs ja kaikki sopii henkilölle kuin valettu.
Niihin aikoihin kun itseni oli pakko ajatella omaa pukeutumistani ja ulkonäköäni, oli ihanaa tulla pitkien työmatkojen jälkeen kotiin ja VAIHTAA VAPAALLE: äidin kutomiin villatöppösiin, pehmeään jogging-asuun :-D
Ja tänä päivänä kun olen eläkeläinen, niin kyllä tuulipuku ja muut ulkoiluasut ovat ahkerimmin käytettyjä vaatteita. On harvoin tilaisuuksia, että tarvitsee nähdä vaivaa pukeutumisen eteen.
Mutta tarpeen vaatiessa tiedän, mikä minulle sopii.
16.11.2005 11:05
En malta olla ottamatta esille ns. seksikkäitten vaatteitten antamaa viestiä, vaikka vaatteitten kantajalla ei ehkä ole ollut minkäänlaista tarkoitusta viestitellä mitään erikoista.
Moni nainen joka kulkee vesirajaan yltävissä hameissa, käyttää kaiken paljastavia kaula-aukkoja ja muutenkin pukeutuu mauttomasti vaan sen takia että on tietämätön/ymmärtämätön kuinka hänen pukeutumistaan saatetaan tulkita.
Hän ei voi millään käsittää minkä takia huojuvat herrat ovat häntä lääppimässä ja tekemässä hävyttömiä ehdotuksia kerta toisensa jälkeen!
Naisellinen pukeutuminen ei tarvitse olla vulgaaria. Kyllä kurvikkaan naisen muodot voi aavistaa vaikka olisikin kaulukset napitettu ylös asti ja hyvän näköiset sääret ovat hyvän näköiset polvipituisissakin hameissa.
Jotakin on jätettävä arvaamisen varaan :-) eikä kaikkea tarvitse tuoda esille kuin lihatiskillä!
15.11.2005 14:34
No nyt Katleja, annan tietoa meikistä meidän ikäisille!
Ohi on ajat kun tehtiin kunnon sotamaalaus nuoren, sileän ihon päälle!
Nyt riittää kun laittaa alle pelkän kosteusvoiteen ja unohtaa värivoiteet,
joilla saa aikaan helposti naamari-vaikutelman.
Värivoiteet jäävät ihon uurteisiin ja vanhentavat lisää.
Jos käyttää poskipunaa, on parasta hipaista sitä kevyesti ettei tule joulupukin posket :-)
Jos haluaa meikata silmiä, niin musta/hiilenharmaa rajauskynä ja sitten joku värillinen rajauskynä riittää.
Sillä tummalla rajauskynällä voi laittaa yläripsien ALLE aivan ripsien juureen rajauksen. Sitten värillisellä kynällä yläripsien PÄÄLLE sekä alaripsien juureen rajaus + mascaraa (riittää kun laittaa vaan yläripsiin).
Ja kulmakarvat sitten! Onko mikään kauheampaa kuin haparalla kädellä vedetyt mustat viivat!
On parempi, jos ottaa ripsiharjalla siitä tummasta rajauskynästä väriä ja harjaa värin kulmakarvoihin.
Kulmakarvat voi nyppiä siistimmän näköiseksi pinsetillä ja ottaa pois liiat karvat ALAPUOLELTA.
Useinhan vanhetessa huulet muuttuvat kapeiksi. Jos on näin niin ei kannata valita tummaa huulipunaa, joka tekee huulet tuimaksi viivaksi, vaan on parempi valita pelkkä vaalea huulikiilto, joita nykyään on eri merkkisiä pienissä lasipulloissa missä on "topzin" tapainen pensseli kiillon levittämiseen.
Itse en käytä ikinä värivoiteita enkä puuteria, mutta kosteusvoidetta laitan ensimmäisenä kasvoille kun olen aamupesulla käynyt.
Ja ylläolevat meikkijutut riittää tavalliseen menoon. Juhliin sitten voi lisätä silmämeikeissä luomivärit.
Kaunista syksyä!
15.11.2005 12:11
Ei ole sattuma että esim. tummansinistä käytetään tietyissä univormuissa. Tummansininen on auktoriteettiväri. Kukapa voisi kuvitella poliiseja roosan värisessä univormussa!
Oranssi näkyy kauaksi ja sen takia sitä käytetään sellaisissa paikoissa missä tarvitsee kiinnittää huomiota johonkin, esim. liikenteessä.
Mutta kun katselee meidän ikäisiä ihmisiä katukuvassa niin kyllä se on aika lailla beigeä ja harmaata! Voimme kävellä vaikka seinän läpi eikä kukaan huomaa mitään.
Saatamme kärsiä värianemiasta! Emme uskalla käyttää vahvempia värejä, mutta mitäs jos alkaisimme nauttia värivitamiineista pieninä annoksina?
Voisihan sitä aloittaa vaikka värikkäämmän villapaidan hankkimisella. Kietaista värikkäämpi kaulaliina sen beigen takin kauluksen ympärille.
Tarvitsee totutella uusiin väreihin.
Minä en ole halunnut käyttää punaisia vaatteita, ehkä sen takia että pienenä minulle laitettiin aina punaisia vaatteita ja siskolle sinisiä, jopa lettinauhatkin olivat punaiset!
Päätin etten ikinä laita punaisia vaatteita kun pääsen itse päättämään! Laitan vaan sinisiä...
No, sitä sinistä ei ole vaan vaatteissani vaan myös sisustuksessa!
Mutta punaistakin olen uskaltautunut käyttämään ulkoiluvaatteissa ja villapuseroissa, kesällä T-paidoissa.
On tutkittu, että väreillä on psykologisia vaikutuksia, sekä positiivisessa että negatiivisessa mielessä.
Tätä tietoutta käytetään hyväksi kun suunnitellaan esim. julkisten tilojen sisustuksia, uusia liikennemerkkejä tai tehdään mainoksia, jolloin pelkkä teksti ei riitä.
15.11.2005 11:43
Niin teen minäkin! Meidänhän tässä on elettävä omaa elämäämme, ei sitä kukaan muu meille voi tehdä!
Itse olen siinä onnellisessa asemassa, että ystävieni ja poikani mielestä yksityiselämäni on juuri minun yksityiselämääni. Ja näin on hyvä.
15.11.2005 10:58
Usein kuulee puolustuksena: Tärkeintä ei ole vaatteet ja ulkonäkö, vaan sisäinen kauneus :-)
Tai niinkuin tässä äsken vielä oli ruskealta kielikurssilta poikenneen huomautus: Rumat ne vaatteilla koreeloo!
Niin onkin, kun ollaan yksityishenkilöitä omassa privaatissa elämässä, ystävien keskuudessa jne.
Mutta ajatellaanpa tilanteita, jolloin on vedettävä työnantajan antamaa roolia, silloin ei työntekijä edusta itseään yksityishenkilönä vaan työnantajaansa. On laulettava sen lauluja kenen leipää syö!
Aivan kuin teatterissa näyttelijöitten on pukeuduttava roolin edellyttämiin vaatteisiin tehdäkseen esitettävästä roolihahmosta luotettavan tuntoisen, samoin on joskus työpaikoillakin esim. myyntimiesten ajateltava omaa "rooliansa" kaupankäynnissä.
Asiakkaat ovat niin kyynisiä ja raakoja, että he valitsevat tuotteet siltä myyntimieheltä joka tekee parhaimman vaikutuksen, vaikka tuotteet muuten olisivat samanarvoisia, jopa samanhintaisia.
Ylipukeutunut on myyntimies, joka on pukeutunut liituraitaiseen pukuun, Rolex-kelloon, ajaa kalliilla BMW:llä, soittelee ovikelloja ja myy jotakin pientä kodinkonetta :-)
Hän tekee asiakkaan epäluuloiseksi olemuksellaan.
15.11.2005 10:47
Ei vaan lesket ja eronneet saata olla ilman seksikaveria, kyllä se on tavallista myös avioliitoissa.
Olen kuullut miesten sanovan, että jos ei seksi suju avioliitossa niin ei suju mitkään muutkaan asiat. Seksi on miesten mukaan sellainen "kitti" joka pitää avioliiton koossa.
Naisille on aivan päinvastoin: jos ei muut asiat parin kesken ja perheessä ole tasapainossa niin on mahdotonta antautua täysillä seksiin.
Itse olen kokenut avioliiton, missä mitkään muut asiat eivät toimineet paitsi seksi, mutta se ei suinkaan riittänyt pitämään meitä yhdessä.
Kuinka käy vanhana, kun tulee sairautta ja fyysisiä vaikeuksia, eikä seksi enää toimi?
Eikö silloin ole tärkeämpää että parisuhde on hyvä ja lämmin ilman seksiäkin?
Kannattaa hoitaa suhdettaan jo nuorempana, oppia keskustelemaan avoimesti ja yrittää ymmärtää toistakin osapuolta eikä vaan omaa itseään ja omia tarpeitaan.
15.11.2005 10:18
Kyllä itsestä huolehtiminen heijastuu ulospäin.
Elämäntavatkin jättävät jälkensä ulkomuotoon.
14.11.2005 23:11
Olen ollut "kenkähullu", mutta vuosien mukana on selkä sanonut irti yhteistyösopimuksen piikkareitten käytössä.
Nykyään laitan piikkarit jalkaan ainoastaan jos saan enimmäkseen istuskella!
Suosikkini, italialaiset, ihanat piikkarit 9 cm:n korolla, aion laittaa lasikaappiin :-D yhdessä
70-luvulta peräisin olevien platå-sandaaleitten kanssa.
Niissä on 3 cm:n vahvuinen pohja ja korko 10 cm! Niillä juutuin kerran autolla ajaessa kaasun ja jarrun väliin!
14.11.2005 23:06
Lippis on minullakin päässä kun lähden lenkille! Nyt on annettu myrskyvaroitus näille seuduille ja on kai parasta vetäistä baretti toiselle korvalle huomenna.
14.11.2005 22:42
95 / 150