Majan muutto ja miehiä ei näy missään.
No eipä tietenkään, nythän on isänpäivä, se heille suotakoon.
Tuolla vanhan pirtinpuolella my.mm.eli puhkui rättien ja vesisangon kanssa ja puhdasta on tehnyt täällä uudessa paikassa.
Onneksi oli vähän lyhempi matka,kuin viimeksi ja Hinriikka on pakkaamista harrastanut,sujui lupsakkaan.
Kaikilla naisihmisillä oli puhtia päällä ja rivakkaan saatiin muutto käyntiin.
Taulut paikoillaan, kirjat hyllyssä ja ne kaapit niin puhtaina ottamaan astiat ja sen kymmenet herkut sisuksiinsa.
Punaruuruiset verhot laitan, sävyyn sopivat poppanat ja kynttilöitä paljon,paljon, ja levyn soimaan.
Kun ilta ehtii,mä sua muistan ja kaipuu luokses on pohjaton,,,,jäiköhän tuolta ikäihmisten lemmiskely aiheesta soimaan.
Nurkkakaappikin on täytetty, jokaisen makuun,
tervetuloa tutut ja tuntemattomat, pikkujouluakin ullapulla haikaili.
Portsari,puuropuheen pitäjä, Petteri Punakuono, nämä kaikki on meidät hyljänneet, mistäs apu???
Ideoita, niitä kaivataan,,,,joulukuusikin pitäisi,, Maalaismies toi viime vuonna.
Kahvipirtti
193
10787
Vastaukset
- Suvi2
Päällä luki "varovasti". En ottanut maihin yhtään kertaa ja koetin tuoda oiken hissun kissun. Tässä on arvotavaraa. Tai kaikkihan nämä pirtin kamppeet ovat vähitelleen tulleet meille kaikille kovin arvokkaiksi.
Kovinpa olet jo ahertanut. Verhotkin ehdit ripustaa.
Miten sinä löysitkään näin mukavalta paikalta pirtinpaikan. Lyhyt matka on joka suuntaan. Kaikille.
Antaa nyt niiden miesten pitää sitä juhlapäiväänsä, kyllä me naiset pärjäämme tässä muutossa.- F.riikka
nimeltä "Köyhän kakku".
Marketissa kävin launtaina ja isänpäiväkortit ajattelin sivuuttaa. Mutta, kuinkas kävikään! Silmiini osui kortti, jossa luki: Muistot ovat aarteita, joita aika ei voi turmella...
Muistui mieleen makoisa isänpäivämuisto 40-vuoden takaa nimeltä "Köyhän kakku". Kotiin tultuani kaivoin esiin vanhan keittokirjani nimeltä "Makuja menneiltä ajoilta". Ja sieltähän tuo kellastunut resepti löytyi.
Uskomatonta! Leivoin kakun. Ja maistui yhtä hyvältä kuin 60-luvulla morsiona ollessani.
Jos resepti kiinnostaa, sen kerron:)
- merimona1
viime vuotisen railakkaan hauskan pikkujoulumme.
Siihen sisältyi monenlaista hauskaa ja vähän harmillistakin tapahtumaa.
Meidän lemmikki mussukkamme Petteri Punakuono sattui vahingossa juomaan itsensä humalaan ja me Seleman kanssa vedettiin häntä reellä pitkin iltaöisen kaupungin katuja, mutta esiintymistäään jännittäen hän oli todellakin ottanut lasillisen liikaa ja nukkui nenu punaisena koko pikkujoulun ajan, eikä pystynyt suorittamaan ohjelmanumeroaan ,Seleman ja minun vetoa pulkassa, tai pulkalla.
Mutta missä vaiheessa hän ehti tuon taulun tehdä, jota juuri alamme ripustaa seinälle.
On se portsari Petteri , Sulttaani todellinen monilahjakkuus, mutta tuskin häntä enää tapaamme. On saattanut vaikka mennä naimisiin ja vaimo ei niin vaan iltalomia myöntele.UUteen pirttiin.Leivoin tänään sokerittomia pullia toin tännekin.
Laihduttajalle hyviä;))))
Karvatassukin on kotonaan.- Lokari1
Mikä oli se vuosi luku silloin kun olit tansseissa Micatolla?
Ajattelin ja arvailen, olisinko se tanssi kaverisi ollut minä?
Kun noita pakkia on ollut lukematon määrä, niin ei kaikki ole jäänyt mieleen.
Siis nyt minun varmaan pitäs muistaa/elella tummatukkaista tyttöä.
Terv: Lokari1 muori67 kirjoitti:
UUteen pirttiin.Leivoin tänään sokerittomia pullia toin tännekin.
Laihduttajalle hyviä;))))
Karvatassukin on kotonaan.Tulin piipahtamaan...
On vähän kiirus..
Moi kaikille.- merimona1
Lokari1 kirjoitti:
Mikä oli se vuosi luku silloin kun olit tansseissa Micatolla?
Ajattelin ja arvailen, olisinko se tanssi kaverisi ollut minä?
Kun noita pakkia on ollut lukematon määrä, niin ei kaikki ole jäänyt mieleen.
Siis nyt minun varmaan pitäs muistaa/elella tummatukkaista tyttöä.
Terv: Lokari1Silloin oli täysi-ikäisyysraja 21 vuotta ja sitä nuorempien piti esittää henkkarit päästäkseen ravintolaan.
Olin lukion toisella ja pikkuisen alle 17 ja tyttö jonka kanssa kävimme bilettämässä minua pari vuotta vanhempi. Häneltä kysyttiin paperita minulta ei.Olin isokokoinenja "vanhana syntyneen " näköinen. Tumma, ruskeasilmäinen, pitkän puoleinen ja itsevarma. Tarkemmin sanoen esitin aikuista.
Jos sinä olit silloin se mukava poika ja kova tanssimaan, niin tukkasi oli paremminkin vaalea kuin tumma ja olit moin 175 - 180cm pitkä.
Puhuit eri lailla kuin Stadilaiset ja tahdoit tarjota meille paukut. Silloin oli semmoinen juoma kuin Madeira ja me otimme lasilliset.
Ylensä en ottanut mitään alkoholia koska täti haisteli hengityksen kotiin tultua, eikä sallinut miesvieraita (pinttynyt vanhapiika)
Siitä on aikaa - oikein tässä tulee nostalgiseksi! - *Satu
merimona1 kirjoitti:
Silloin oli täysi-ikäisyysraja 21 vuotta ja sitä nuorempien piti esittää henkkarit päästäkseen ravintolaan.
Olin lukion toisella ja pikkuisen alle 17 ja tyttö jonka kanssa kävimme bilettämässä minua pari vuotta vanhempi. Häneltä kysyttiin paperita minulta ei.Olin isokokoinenja "vanhana syntyneen " näköinen. Tumma, ruskeasilmäinen, pitkän puoleinen ja itsevarma. Tarkemmin sanoen esitin aikuista.
Jos sinä olit silloin se mukava poika ja kova tanssimaan, niin tukkasi oli paremminkin vaalea kuin tumma ja olit moin 175 - 180cm pitkä.
Puhuit eri lailla kuin Stadilaiset ja tahdoit tarjota meille paukut. Silloin oli semmoinen juoma kuin Madeira ja me otimme lasilliset.
Ylensä en ottanut mitään alkoholia koska täti haisteli hengityksen kotiin tultua, eikä sallinut miesvieraita (pinttynyt vanhapiika)
Siitä on aikaa - oikein tässä tulee nostalgiseksi!Aihe tuli eilen täällä esiin, ja se siksi kiinnostaa.
Jos koet kysymyksen tungettelevana, niin ei tarvitse vastata. Itse olen 171 cm ja olen yrittänyt pysytellä solakkana. (Jojo-menetelmä, pari kiloa ylös, pari kiloa alas...)Olen tosi herkkä lihomaan, eli jos mieheni kanssa istuimme syömässä ja juttelemassa, hän pysyi ennallaan, minä lihoin! Nykyisin en enää leivo niin usein piirakoita (omena-rahka) tms. - merimona1
*Satu kirjoitti:
Aihe tuli eilen täällä esiin, ja se siksi kiinnostaa.
Jos koet kysymyksen tungettelevana, niin ei tarvitse vastata. Itse olen 171 cm ja olen yrittänyt pysytellä solakkana. (Jojo-menetelmä, pari kiloa ylös, pari kiloa alas...)Olen tosi herkkä lihomaan, eli jos mieheni kanssa istuimme syömässä ja juttelemassa, hän pysyi ennallaan, minä lihoin! Nykyisin en enää leivo niin usein piirakoita (omena-rahka) tms.Helsingissä, ennenkuin muutti Amerikan mantereelle. Kalifornian osavaltiohan se oli?
Spekuloimme että mahdoimmeko tavata jossain tanssipaikassa, kun minun mielestäni hänessä on jotain tutun tuntuista.
Taisit kyllä tarkoittaa vain kysyä kuinka pitkä minä olen. Parhainpina päivinäni 169,5, eli pitkän puoleinen.Enkä usko, että vielä olen "kasvanut alaspäin."
Paino on pysynyt suunnilleen samana aina sen jälkeen kun tupakoinnin lopetettuani lihoin, mutta sitten laihdutin, eli nykyisin n.64 kg.
Se on aika paljon, mutta sopivissa paikoissa ja olen liikkunut ja jumpannut, että kaikki on täytä tavaraa, kiinteitä lihaksia. - *Satu
merimona1 kirjoitti:
Helsingissä, ennenkuin muutti Amerikan mantereelle. Kalifornian osavaltiohan se oli?
Spekuloimme että mahdoimmeko tavata jossain tanssipaikassa, kun minun mielestäni hänessä on jotain tutun tuntuista.
Taisit kyllä tarkoittaa vain kysyä kuinka pitkä minä olen. Parhainpina päivinäni 169,5, eli pitkän puoleinen.Enkä usko, että vielä olen "kasvanut alaspäin."
Paino on pysynyt suunnilleen samana aina sen jälkeen kun tupakoinnin lopetettuani lihoin, mutta sitten laihdutin, eli nykyisin n.64 kg.
Se on aika paljon, mutta sopivissa paikoissa ja olen liikkunut ja jumpannut, että kaikki on täytä tavaraa, kiinteitä lihaksia.mutta usein kyllä 66 kg, ja sitten taas liikuntaa! Ateriat olen päättänyt syödä aivan säännöllisesti, niistä en tingi, kävi miten kävi!
Mutta nyt kun on tiedossa varpaan korjausleikkaus, niin liikunta kyllä vähenee. No, eipä kannata välittää, pääasia saada varvas kuntoon. Kumma, että vaikka se on vain yksi kymmenestä, niin se nyt sitten määrää! hela hoidon. - Hintriika
*Satu kirjoitti:
mutta usein kyllä 66 kg, ja sitten taas liikuntaa! Ateriat olen päättänyt syödä aivan säännöllisesti, niistä en tingi, kävi miten kävi!
Mutta nyt kun on tiedossa varpaan korjausleikkaus, niin liikunta kyllä vähenee. No, eipä kannata välittää, pääasia saada varvas kuntoon. Kumma, että vaikka se on vain yksi kymmenestä, niin se nyt sitten määrää! hela hoidon.Jos se johtuisi siitä vanhasta sanonnasta (vähän soveltaen): Kun pirulle antaa pikkuvarpaan, niin se vie koko jalan.
Jos korjauksesi ei koske pikkuvarvasta, niin voit soveltaa sopivan varpaan mukaisesti... - Lokari1
merimona1 kirjoitti:
Silloin oli täysi-ikäisyysraja 21 vuotta ja sitä nuorempien piti esittää henkkarit päästäkseen ravintolaan.
Siitä on aikaa - oikein tässä tulee nostalgiseksi!enään suomessa.
Kyllä on ollut joku toinen mies.
Niin ja tuntomerkit ei sovi minuun .
Kun olin silloin tumma vielä.
Nyt harmaa tukkanen, no joo suola ja pippuri sekoitushan se nykyisin on.
Toi pituus kyllä sopii , mutta muuten "valitettavasti" en ollut siellä.
Olis ollut mukava sattuma jos olis tuttujäkin löytynyt .
Terv: lokari1 - Lokari1
Lokari1 kirjoitti:
enään suomessa.
Kyllä on ollut joku toinen mies.
Niin ja tuntomerkit ei sovi minuun .
Kun olin silloin tumma vielä.
Nyt harmaa tukkanen, no joo suola ja pippuri sekoitushan se nykyisin on.
Toi pituus kyllä sopii , mutta muuten "valitettavasti" en ollut siellä.
Olis ollut mukava sattuma jos olis tuttujäkin löytynyt .
Terv: lokari1oli se sinun tanssittajasi.
Se kaveri oli varmaan josta tehtiin laulu, jolla oli vaimo Saara, paljon myöhemmin kylläkin. Hän tanssi Tamaran kanssakin ja sanoi näin: menköön vaikka viimeisetkin siemenperunat, kyllä tämä poika maksan....HAHA
Kova poika tansiin jo nuorenakin.
Voi nyt helskutti kun ei tule sen laulun nimi mieleeni, oliskohan ollut : Kohtalokas sampa?
Terv: Lokari1 - merimona1
Lokari1 kirjoitti:
oli se sinun tanssittajasi.
Se kaveri oli varmaan josta tehtiin laulu, jolla oli vaimo Saara, paljon myöhemmin kylläkin. Hän tanssi Tamaran kanssakin ja sanoi näin: menköön vaikka viimeisetkin siemenperunat, kyllä tämä poika maksan....HAHA
Kova poika tansiin jo nuorenakin.
Voi nyt helskutti kun ei tule sen laulun nimi mieleeni, oliskohan ollut : Kohtalokas sampa?
Terv: Lokari1Et siis ollut sinä.
Arvelin sinuksi kun se hurja samba mitä tanssimme kertoi Kalle Tappisesta ja tanssittaja oli nimensä veroinen - eläytyi, panen kaikkensa peliin;))))
Huh, vieläkin punastun kun muistan sitä hurjaa menoa. Ettet vaan kuitenkin ollut sinä?;) - Lokari1
merimona1 kirjoitti:
Et siis ollut sinä.
Arvelin sinuksi kun se hurja samba mitä tanssimme kertoi Kalle Tappisesta ja tanssittaja oli nimensä veroinen - eläytyi, panen kaikkensa peliin;))))
Huh, vieläkin punastun kun muistan sitä hurjaa menoa. Ettet vaan kuitenkin ollut sinä?;)olin ollut jo siihen 60 luvun puoleen välin menessä jo noin 10 vuotta rapakon tällä puolen.
Terv: Lokari1 *Satu kirjoitti:
mutta usein kyllä 66 kg, ja sitten taas liikuntaa! Ateriat olen päättänyt syödä aivan säännöllisesti, niistä en tingi, kävi miten kävi!
Mutta nyt kun on tiedossa varpaan korjausleikkaus, niin liikunta kyllä vähenee. No, eipä kannata välittää, pääasia saada varvas kuntoon. Kumma, että vaikka se on vain yksi kymmenestä, niin se nyt sitten määrää! hela hoidon.Syöminen on pää elinkeino suomessa, ennen oli metsästys ja kalastus. Kyllä syödä pitää, muuten siitä tulee muita sivuvaikutuksia. Tanssimaan vaan reippaasti, niin kyllä se siitä.
- uzma-m
Tulin kurkkaamaan pirttiin vaan tyhja on ,emantakin nukkunut rokuliin,oli kai juhlimaassa myohaan yohon?
Toin mukanani juustokakun uuteen pirttiin saavat jalkeentulevat maistella,alkaa riidelko kuka saa suurimmanpalan,ja jos ei kelpaa niin syotan sen koiralleni.
Nyt meillakin siivotaan on pikku pakko tulee vieraita illalla sitten ruuanlaittoon.
Laitan kiinalaista ruokaa illaksi,ts. leikkelen kasviksia valmiiksi,ja marinoin kanaa,keiton ja noodulsit keitan just ennen vieraitten tuloa.
keittjoa ovat:Thai soup,hot and sour soup ja chicken corn soup,juu naen vesi on pirttilaisilla kielella,lahetan tahteeksi jaaneet pirttiin.- Suvi2
Toivottavasti saitte nukuttua hyvin tai edes kohtuullisesti.
Kovin on pimeä aamu ja pilvinen taivas niin kuin marraskuisen maanantaiaamun kuuluukin olla.
Tässä aamulenkillä tuon pirttiin porkkanasämpylöitä ja aivan tavallista kotimaista kinkkua, jos vaikka huikoo näin juhlapyhän jälkeen.
Pohdin tuossa mitähän tekis tänään ja tulin siihen tulokseen, että enpä teekään yhtään mitään, annan itselleni vapaapäivän.
Varmaan sen roudaamisen perään meillä kaikilla olis syytä huilimiseen. uustokakku, kyllä ei koirallesi jää muruakaan.
Vai pitäisikö pieni muru ,karvaiselle ystävälle.
Vesi tuli kielelle,miten tuli sellainen makutuntuma, että hyvin maustettua oon tarjouksesi,väärinkö arvailen.
Vieraiden odottaminen on melkein aina mukavaa, minäkin tykkään kutsuja laittaa.
Hyvää päivää ja hauskaa iltaa.
yhä vain pimeämpänä, hyvät huomenet siltikin.
Tuolla jossakin sanottiin"tiplun" tulleen ilman aloittajan osallistumista, näin kai toivotaan minunkin tekevän.
Niin en tee, syystä, olen sanonut kirjoittelu on minulle ajankulua, ja haluan sanoa huomenta ja hyvää yötä, koska olen ystäviä pirtissä käviöistä saanut ja minusta on kiva "seurustella" heidän kanssaan,aina uusia tutuiksi toivoisin.
Mikä olisi parempi paikka tavata,kuin kahvipirtti,
täällä pistäytyy useampi jo tutuksi tullut nikki ja siksi on hauskaa vaihtaa mielipiteitä tai "huuhaata", miten vaan.
En missään vaiheessa TIPLUA hae, se vain tulee ja taas on aloitettava, tai sitten ei ja koska minusta tämä pirtissä käynti on hauskaa,miksi en aloittaisi.
F-riikka kerro toki kakkusi ohje, aina vaihtelua kaipaa noihin leivonnaisiinkin.
Pitäisi etsiä se Zozsin tekemä kuva ,missä kuusen ymärillä joulua juhlimme, pantteri-äiti Punakuonon selässä ratsasti.Hauskat oli pikku-joulun ajat,jokainen eläytyi osaansa.
Niin ne muistot kivasti lämmittää.
Nyt on lähdettävä puuhastelemaan jotakin muutakin,kuni tämän koneen kanssa.
Kyllä minun aikani riittää vielä paljon muuhunkin, onneksi.
Hyvää viikonalkua,,,Hyvää päivää, Isänpäivät on juhlittuja ja tulin päiväkahville ja toivottamaan onnea uuteen pirttiin.
Yhanat tuoksut js toin leipäjuustoa mukanani, kun poiettiin teatterreissulla Jalasjärven juustoportissa, tämä narisee ihanasti hampaissa, joten onnea taloon.Tein 5914 askeleen pituisen lenkin :-) (niin, minulla on sellainen trippimittari, joka lähtee
käyntiin kun minä liikun) ja posket punoittaa ja silmät vetistää kun kävelin vastatuuleen!
Minäkin etsin sitä ZOZin tekemää joulukorttia, olisin vertaillut muskeleitani ZOZin kuvaan, missä pantteritätinä poseerasin, että olenko kovastikin lässähtänyt vuoden sisällä :-D mutta en löytänyt kuvaa mistään.
Hämärässä muistissani on että olen tallettanut kuvan johonkin mappiin tietsikassani. Olikohan sen mapin nimi VARMA PAIKKA *hihi*
Tänään pesen ikkunat ennenkuin tulee pakkaset.
Otan suuhuni jotakin lämmittävää ja jatkan matkaa!
Heippa kaikille!- Suvi2
ylikypsa kirjoitti:
Hyvää päivää, Isänpäivät on juhlittuja ja tulin päiväkahville ja toivottamaan onnea uuteen pirttiin.
Yhanat tuoksut js toin leipäjuustoa mukanani, kun poiettiin teatterreissulla Jalasjärven juustoportissa, tämä narisee ihanasti hampaissa, joten onnea taloon.piti aivan juosta kaahottaa tuolla tuulessa ja vesituiskussa, ettei vaan jää ilman. Sain oikeaa ja aitoa leipäjuustoa viimeksi kaksi vuotta sitten Kuusamossa.
Sanotaan mitä sanotaan, mutta ei täällä etelässä osata tehdä sellaista narisevaa ja oikean makuista. - Se laipäjuusto
Suvi2 kirjoitti:
piti aivan juosta kaahottaa tuolla tuulessa ja vesituiskussa, ettei vaan jää ilman. Sain oikeaa ja aitoa leipäjuustoa viimeksi kaksi vuotta sitten Kuusamossa.
Sanotaan mitä sanotaan, mutta ei täällä etelässä osata tehdä sellaista narisevaa ja oikean makuista.Teht kurrista kun nurisee.
Oikeesta maidosta tehty on paljon hiljaisempi.
Ai niin nykyisinhän kaikki tai melkeem kaikki pelkää rasvasta ruokaa. No kukin tavalaan.... - *Satu
ylikypsa kirjoitti:
Hyvää päivää, Isänpäivät on juhlittuja ja tulin päiväkahville ja toivottamaan onnea uuteen pirttiin.
Yhanat tuoksut js toin leipäjuustoa mukanani, kun poiettiin teatterreissulla Jalasjärven juustoportissa, tämä narisee ihanasti hampaissa, joten onnea taloon.Juustoportti onmeikäläiselle hyvin tuttu paikka, siellä on poikkeiltu mennen tullen. Seisovan pöydän lounaat siellä ovat ainakin aiemmin olleet runsaita ja maittavia, ja leipäjuustoa on mukaan ostettu. - Viimeksi vähän surullisissa hautajaistunnelmissa.
Teatterista puheen ollen kävimme ystävien kanssa lauantain päivänäytöksessä Kansallisteatterissa, jossa meni Kuningas Lear. Esko Salminen kuninkaana, Ismo Kallio, Juha Muje et c. AiVAN oli loistava esitys, menkää katsomaan. 3 h 30 min. - *Satu
*Satu kirjoitti:
Juustoportti onmeikäläiselle hyvin tuttu paikka, siellä on poikkeiltu mennen tullen. Seisovan pöydän lounaat siellä ovat ainakin aiemmin olleet runsaita ja maittavia, ja leipäjuustoa on mukaan ostettu. - Viimeksi vähän surullisissa hautajaistunnelmissa.
Teatterista puheen ollen kävimme ystävien kanssa lauantain päivänäytöksessä Kansallisteatterissa, jossa meni Kuningas Lear. Esko Salminen kuninkaana, Ismo Kallio, Juha Muje et c. AiVAN oli loistava esitys, menkää katsomaan. 3 h 30 min.Niin tohkeissani, etten muistanutkaan pääasiaa, eli onnitteluita. Olen ajanut polkupyörällä tänään kaksi kohtalaisen pitkää lenkkiä, satoi, vähän tuulikin, mutta kylmä ei ollut. Coretex-puku suojasi hyvin, olo oli loistava: singing in the rain!
Auto on ruostesuojauksessa Stockmannilla, onneksi menee vielä takuuseen, eli ei maksa mitään. Samalla vaihtavat talvirenkaisiin. *Satu kirjoitti:
Juustoportti onmeikäläiselle hyvin tuttu paikka, siellä on poikkeiltu mennen tullen. Seisovan pöydän lounaat siellä ovat ainakin aiemmin olleet runsaita ja maittavia, ja leipäjuustoa on mukaan ostettu. - Viimeksi vähän surullisissa hautajaistunnelmissa.
Teatterista puheen ollen kävimme ystävien kanssa lauantain päivänäytöksessä Kansallisteatterissa, jossa meni Kuningas Lear. Esko Salminen kuninkaana, Ismo Kallio, Juha Muje et c. AiVAN oli loistava esitys, menkää katsomaan. 3 h 30 min.Kävimme Seinäjoella teatterisa, siellä vietiin "Tuhkatkin pesästä". Kannattaa mennä katsomaan ja poiketa Juustoporttiin samalla.
näköinen aamu,en ihmettele yhtään, jos tälläisenä aamuna ei haluaisi nousta ylös sängystä ollenkaan.
Herätty on ja kahvitkin juotu,mielialaa yritin kohotella lukemalla aikakausilehteä.
Siellä tuli silmiin isän kertomana juttu syöpään kuolleesta tyttärestä, 36 vuotiaasta,elämänsä loppuun asti touhukkaasta ihmisestä.Hän valmisteli perheensä kuoleman tuloon ja hoiti kaikki asiat kuntoon ja kuoli miehensä ja isänsä käsien voimaa antaen rauhaisasti viimeiseen uneen.Mistä ihmiset saavat tälläisen voiman?
Ehkä olisi joku iloisempi aihe saanut silmään sattua, mutta ihaillen ajattelen miten nuori ihminen kypsyi ajatukseen elämän loppumisesta,miten hän jaksoi lohduttaa jälkeenjääviä, olisinpa minäkin noin valmis kun se aika koittaa.
Päivä on nousemassa, harmaana , mutta tieto siitä,että pakkasten tuloa ja lumen valkaisemaa maisemaa voimme ruveta odottelemaan, luo valoa mieliin.
Kiitokset kaikille onnitteluista ja tuomisista,leipäjuustoa,sitä oikeaa en kai ole maistanutkaan,sitä vaan mitä täältä kaupoista saa,
hyvää kyllä sekin.(kun ei ole muuhun tottunut)
Toin lakkahilloa pakkasesta, viimeiset palaset sen kanssa nautittavaksi.
Tallensin sen kuvan minkä Zoz meistä maalasi,mutta taisi mennä taivaan tuuliin, koneeni huollossa, en sitä ainakaan löydä.
Jospa maalari itse toisi sen pirttiimme????
Näitä toiveita ilmassa muitakin, johan ne tontut liikkuvat vikkelinnä,on pikku-joulut täydessä käynnissä.
Nyt hymyä huuleen, kyllä meille kohta valoisuus koittaa lumen myötä ja sitten talviset harrastukset vetävät piiriinsä.
Tulee tietysti mainita ne liukkaat kelit, nyt vain jokainen ostamaan piikkejä anturan alle.
Harmaudesta parempaan,,,,- Suvi2
Eikö muut ole vielä päässeet vällyjen alta.
Vaikeaa se oli minustakin enkä varmaan olisi paljon menettänyt, vaikka olisin jäänyt nukkumaan koko päiväksi.
SkillaN ainoastaan on pirteänä.
Yritetään sinnitellä, mutta minkä ihmeen tähden esivanhempamme ovat asuttaneet näin masentavan maailmankolkan. Eihän täällä ole kuin "hetteistä lettoo".
Koetetaan kestää, vielä kirkastuu.
Onneksi ei kuitenkaan maanjäristyksiä ja muita katastrofeja ole.
Tälläisinä päivinä en kovin rakasta Diivan lenkityksiä.
Kaikesta huolimatta hyvää päivänjatkoa! - my.mm.eli
kummempaa kuulu, kiitos vaan kysymästä!
Tulen kaffelle nyt kuitenkin ja narskuvalle juustolle kun toit tuota lakkahilloa! Muuten olisin vain vääntäytynyt vasemmalle kyljelleni ja vetänyt peiton korviini :)) Sade rummuttaa ikkunoita ja tuuli ujeltaa nurkissa, ei saa hymyä huuleen vaikka hohtimilla vetäisi suupielistä.
Taitaa olla vielä eilistä perua huono tuuleni. Siksi en tullut pirttiinkään, en edes ONNEA toivottelemaan. Harmitti sen verran lahjakkaasti, että oli paras pysytellä näppylöistä kaukana! Teenpä sen nyt, kai vielä ehtii :D, siis O N N E A !
Meni eilinen päivä nöyhtän harjaamiseen ja nyppimiseen :((. Oli tosi turhauttavaa työtä!
Jos jollekin on sattunut sellainen vahinko, että on mennyt pari pellavapyyhettä pesukoneeseen puuvillaisen pyykin joukkoon, niin tietää millaisen riesan saa aikaiseksi! Puuvillaiset pyyhkeet, liinat, lakanat täynnä nöyhtää, koko kolmen kilon pyykki, voi hitsin hitsi! Ketähän syyttäisi? Ei paljon valinnan varaa, oma syy. Silkkaa huolimattomuutta! (Joo, joo, hymyilkää vain! Vahingonilo on paras ilo, vai?)
Minulla ei ole kuivausrumpua, siinä olisi ainakin suurin osa nöyhtää irronnut. Kuivattelen pyykkini vanhanaikaisesti "narulla", kylpyhuoneessa nyt kun sää ei salli parvekeella kuivatusta.
Taloyhtiön pesutuvassa olisi kyllä voinut käydä "puhalluttamassa" kuivausrummun kautta, mutta kun otti niin kupoliin etten viitsinyt lähteä naapurirapun kautta sinne kellariin menemään. Jos vaikka joku naapuri olisi ollut pyykillä siellä, olisin joutunut selittelemään mokaani!!
Hyvä ruoka, parempi mieli, mainosta muistellen otan vielä jälkiruokapalaksi Frederiikan "köyhän kakkua" ja toisen mukillisen hyvää kahvia. Muistelen itsekin joskus leiponeeni tätä, siis kauan sitten. Olisikohan minulla vielä ko. resepti tallessa.
Iltapäivällä myrsky pahimmillaan, ilmoittaa Ilmatieteenlaitos. Nytkin jo lainehtii parvekkeen lattialla, vaahtopäitä ei vielä näy!
Joo, kai se jo huomenna "kirkastuu" ja menee pakkasen puolelle.
Ai, Suvikin on jo jalkeilla! Sinäpä sen sanoit, kyllä sanoihisi yhdyn ja Diiva parkaa käy sääliksi (tämän sään vuoksi)! Hyvähän sinun, Suvi, senkun istahdat lämpimään "koppiin reiälle" ;)) Ja vaikka ei hupia Diivan ulosvienti, niin sadevaatteet suojaavat pahimmalta!
Hyvää päivänjatkoa vain kaikille! - Suvi2
my.mm.eli kirjoitti:
Tulen kaffelle nyt kuitenkin ja narskuvalle juustolle kun toit tuota lakkahilloa! Muuten olisin vain vääntäytynyt vasemmalle kyljelleni ja vetänyt peiton korviini :)) Sade rummuttaa ikkunoita ja tuuli ujeltaa nurkissa, ei saa hymyä huuleen vaikka hohtimilla vetäisi suupielistä.
Taitaa olla vielä eilistä perua huono tuuleni. Siksi en tullut pirttiinkään, en edes ONNEA toivottelemaan. Harmitti sen verran lahjakkaasti, että oli paras pysytellä näppylöistä kaukana! Teenpä sen nyt, kai vielä ehtii :D, siis O N N E A !
Meni eilinen päivä nöyhtän harjaamiseen ja nyppimiseen :((. Oli tosi turhauttavaa työtä!
Jos jollekin on sattunut sellainen vahinko, että on mennyt pari pellavapyyhettä pesukoneeseen puuvillaisen pyykin joukkoon, niin tietää millaisen riesan saa aikaiseksi! Puuvillaiset pyyhkeet, liinat, lakanat täynnä nöyhtää, koko kolmen kilon pyykki, voi hitsin hitsi! Ketähän syyttäisi? Ei paljon valinnan varaa, oma syy. Silkkaa huolimattomuutta! (Joo, joo, hymyilkää vain! Vahingonilo on paras ilo, vai?)
Minulla ei ole kuivausrumpua, siinä olisi ainakin suurin osa nöyhtää irronnut. Kuivattelen pyykkini vanhanaikaisesti "narulla", kylpyhuoneessa nyt kun sää ei salli parvekeella kuivatusta.
Taloyhtiön pesutuvassa olisi kyllä voinut käydä "puhalluttamassa" kuivausrummun kautta, mutta kun otti niin kupoliin etten viitsinyt lähteä naapurirapun kautta sinne kellariin menemään. Jos vaikka joku naapuri olisi ollut pyykillä siellä, olisin joutunut selittelemään mokaani!!
Hyvä ruoka, parempi mieli, mainosta muistellen otan vielä jälkiruokapalaksi Frederiikan "köyhän kakkua" ja toisen mukillisen hyvää kahvia. Muistelen itsekin joskus leiponeeni tätä, siis kauan sitten. Olisikohan minulla vielä ko. resepti tallessa.
Iltapäivällä myrsky pahimmillaan, ilmoittaa Ilmatieteenlaitos. Nytkin jo lainehtii parvekkeen lattialla, vaahtopäitä ei vielä näy!
Ai, Suvikin on jo jalkeilla! Sinäpä sen sanoit, kyllä sanoihisi yhdyn ja Diiva parkaa käy sääliksi (tämän sään vuoksi)! Hyvähän sinun, Suvi, senkun istahdat lämpimään "koppiin reiälle" ;)) Ja vaikka ei hupia Diivan ulosvienti, niin sadevaatteet suojaavat pahimmalta!
Hyvää päivänjatkoa vain kaikille!Tietääkö kuka?
Pohjimmiltaan me karjalaiset kun olemme joskus kovinkin herkkiä pahoittamaan mielen - niin oman kuin toistenkin. Vai liekö sairastunut.
Edellä oleva on aivan omatekoinen luonneanalyysi heimostamme, joten ei toimita ottaa tätä todesta.
Hyvänen aika, nyt aurinko paistoi ehkä ½ min.
Se olikin tyyntä myrskyn edellä. - saara.dma
Suvi2 kirjoitti:
Tietääkö kuka?
Pohjimmiltaan me karjalaiset kun olemme joskus kovinkin herkkiä pahoittamaan mielen - niin oman kuin toistenkin. Vai liekö sairastunut.
Edellä oleva on aivan omatekoinen luonneanalyysi heimostamme, joten ei toimita ottaa tätä todesta.
Se olikin tyyntä myrskyn edellä.Vielä aamupäivällä meillä täällä lännessä oli syksy, mutta puolenpäivän aikaan tuli talvi ja vesisade muuttui rännäksi ja nyt silkaksi lumeksi.
Miten tämän talviajan taas kestää!? Tämä loska-aika on silti pahin, kyllä se ilma tästä paranee.
Nyt kuitenkin tarvitsen jotain lämmittävää, olin äsken auton kanssa liikkeellä ja kylmä märkä lumi oli harjattava pois ennen talliin ajoa.
Luulen, että käyn kaapilla ja teen itselleni kuuman rommitotin. Tulkaa muutkin, pannaan elämä risaseksi näin keskellä päivää! - Katleija
saara.dma kirjoitti:
Vielä aamupäivällä meillä täällä lännessä oli syksy, mutta puolenpäivän aikaan tuli talvi ja vesisade muuttui rännäksi ja nyt silkaksi lumeksi.
Miten tämän talviajan taas kestää!? Tämä loska-aika on silti pahin, kyllä se ilma tästä paranee.
Nyt kuitenkin tarvitsen jotain lämmittävää, olin äsken auton kanssa liikkeellä ja kylmä märkä lumi oli harjattava pois ennen talliin ajoa.
Luulen, että käyn kaapilla ja teen itselleni kuuman rommitotin. Tulkaa muutkin, pannaan elämä risaseksi näin keskellä päivää!Meillä Turussa puolilta päivin mittari näytti 8 ja nyt se on enää 2 joten tuuli puhaltaa luihin ja ytimiin. Nyt taitaa se talvi tulla. Rommitoti on hyvä ehdotus.
- my.mm.eli
Katleija kirjoitti:
Meillä Turussa puolilta päivin mittari näytti 8 ja nyt se on enää 2 joten tuuli puhaltaa luihin ja ytimiin. Nyt taitaa se talvi tulla. Rommitoti on hyvä ehdotus.
Miule kans! Jos millo ni tämmösen päivän se onkii paikallaa ;))
Tuu vällee Malviina siekii totil, ja kaik vanhat tutut ja uuvemmatkii. Ja annetaa vieraammilkii, ei olla nuukii. Myö karjalaiset :DDDD kyl jaetaa tätä yhteist illoo muilkii! - Suvi2
Katleija kirjoitti:
Meillä Turussa puolilta päivin mittari näytti 8 ja nyt se on enää 2 joten tuuli puhaltaa luihin ja ytimiin. Nyt taitaa se talvi tulla. Rommitoti on hyvä ehdotus.
ettei kahvipalsta pääse kokonaan jämähtämään. Nuo naiset kun taitavat pyöriä niiden muotiasioiden kimpussa, että mikä sopii kellekin ja mitä vaatetta ei saa pitää. On se hyvä, että jollakin on taitoa ja mielikuvitusta niin, että....
Myrskyää kummasti. Välillä on ehkä 1 min. auringonpaistetta ja hetkessä taivas mustuu kaataen vettä ja rakeita niskaan.
Sääliksi käy niitä merellä liikkujia. Mahtaa olla kamalat paikat. - Malviina
Suvi2 kirjoitti:
Tietääkö kuka?
Se olikin tyyntä myrskyn edellä.ja käin kauneussalongis.
En oo kerent tääl Pirtis käyväkkää, vaik tuntuu oleva miule just sopivaa seuraa - "maalaismaatuskoita."
Nyt on selitettävä, ettei kukkaa vejä herneitä nenähee. Joku sano, et hää ei usko kaikee niiko maalaismaatuskat ja ko hää käi sanomas sen tääl Kahvipirtis, ni sen takia mie nyt tuota sannaa käytin.
Meil päi tuulo ja on melkei myrsky. Itämerel se kuulemma vast kamala ilma on. Radiost kuulin, et 9 metrii korkeitakkii aaltoi ol mitattu. Miteköhä ovat mitanneet? - Suvi2
Malviina kirjoitti:
ja käin kauneussalongis.
En oo kerent tääl Pirtis käyväkkää, vaik tuntuu oleva miule just sopivaa seuraa - "maalaismaatuskoita."
Nyt on selitettävä, ettei kukkaa vejä herneitä nenähee. Joku sano, et hää ei usko kaikee niiko maalaismaatuskat ja ko hää käi sanomas sen tääl Kahvipirtis, ni sen takia mie nyt tuota sannaa käytin.
Meil päi tuulo ja on melkei myrsky. Itämerel se kuulemma vast kamala ilma on. Radiost kuulin, et 9 metrii korkeitakkii aaltoi ol mitattu. Miteköhä ovat mitanneet?Ihmeteltiin jo, että mihin se Malviina on kadonnut.
Ai sie kävit silmälaseja hakemassa. Lappeenrannasta vai Imatralta?
Mikä meidän on täällä pirtissä keskustellessa. Täällä ei liiemmin sanansäilää taitella. Sulassa sovussa olemme ja kahvia ja teetä ja joskus muutakin litkimme.
Tämä myrsky alkaa täällä pääkaupunkiseudulla hellittää ja on kuulemma tulossa sinne kaakkoon päin. Onneksi ei kovin pahoja vaurioita saanut aikaan tällä kertaa. my.mm.eli kirjoitti:
Hyvää päivänjatkoa vain kaikille!kasvattavat luonnetta, tiedäthän sen my.mm.eli
Kiitos vain onnitteluista, onnea vain teille kaikille,osakeyhtiöhän tämä on.
Katselen hiukasen säälien noita koirankuljettajia ja koiria tälläisellä ilmalla,ja voi sitä turkin putsausta.
Minunkin pieni Brisseni oli kurassa massu puolelta,kun niin matalalla kulki.
Malviina, kyllähän sitä jo maatuiskoiksikin voi lupautua,onko sillä mitään väliä.
Minäkin kävin muodista juttuamassa, vaikka en mitään ymmärräkkään.
Mitähän varten melkein kaikki profiilit on tyhjiä,,,, saara.dma ;lla kaunis kuva,hyvä saara.
Täällä nyt sataa ja tuulee,,voi ,voi merellä olijoita.
Minä söin sienipiirakkani lopun ja oli reilun suolainen(olenkohan rakastunut)tuntui kuin olisin monta kiloa lihonut, eikös se suola sido nestettä,,,,yritän lohduttautua;)
Rauhallista on palstoilla,kirjoittajat keräävät voimia seuraavaa koitosta varten, laittakaapa merkille,kohta taas "hillutaan"
Kiva vaan huomata, että kaikki aina ohi menee.
Toivottelenpa jo hyvät yö ja astun tuon toisen laatikon eteen.- Malviina
Suvi2 kirjoitti:
Ihmeteltiin jo, että mihin se Malviina on kadonnut.
Mikä meidän on täällä pirtissä keskustellessa. Täällä ei liiemmin sanansäilää taitella. Sulassa sovussa olemme ja kahvia ja teetä ja joskus muutakin litkimme.
Tämä myrsky alkaa täällä pääkaupunkiseudulla hellittää ja on kuulemma tulossa sinne kaakkoon päin. Onneksi ei kovin pahoja vaurioita saanut aikaan tällä kertaa.ni kerkijää. Mie käin kahes kaupungis ja kolmes pitäjäs täl reissullai. Silmälasit ostin täält Vuokse varrelt.
Muistat sie ko Kalevalaskii mainitaa Imatra ja Vuoksi?
"Hämehes on Hälläpyörä, Kaatraskoski Karjalassa.
Ei ole Vuoksen voittanutta, ylikäynyttä Imatran:"
Miul on Hälläpyöräseuvult kirjeevaihtokaveri.
Myö kirjotellaa iha perinteisii kirjeitä.
Naputellaa täl konnneel, tulostettaa, pannaa kuoree, liimataa merkki ja viijää postilaatikkoo.
Sen takia vaa mainitsin ko tuolane mukava vanha-aikane kirjeevaihto on monilt unohtunt ko se on vaivalloismpaa s-postii verrattun.
Tää Hämmees asuva rouva puolustikkii minnuu tääl palstoil ko rupesiit haukkumaa. Nii et on niitä mukavii ja kunnollissii ihmisii muualkii ko vaa tääl meije puoles. - my.mm.eli
Suvi2 kirjoitti:
Ihmeteltiin jo, että mihin se Malviina on kadonnut.
Tämä myrsky alkaa täällä pääkaupunkiseudulla hellittää ja on kuulemma tulossa sinne kaakkoon päin. Onneksi ei kovin pahoja vaurioita saanut aikaan tällä kertaa.nyt sais aurinkokkii paistettuu enemmä ko minnuuti ajan, vaa eihä hää nyt oo hollillaa tän päi - tää aurinko meinaan!
Ai eiks se peltikatto Kirkkokavul lähtentkää tuule mukkaa? Radiost kuulin alkuillast ko varotettii jot olis peltikatto siel alastulos.
Mistähä toisest laatikost SkillaN nyt puhhuu? Onks miult nyt jiänt jottai lukematta.
Eiks sil siunkii lemmikil vois tehä jonkiinlaist "kurasuojust" maha al? Mie en kyl oo täs assiis asjatuntija, kun en oo olt koiriin kans muute tekemisis, ko mitä vähä pojan seeferin (yhen kerra vein hänet kakal pihal, ko assuit tiäl muutaman viiko ajan.)
Nii, paljo on kirjotuksii vuatetuksest ja siit toisest tärkiist asiast (enkä mie nyt tarkota leipää ;)
En vua jaksant nyt sotkeutuu noihin soppiin.
Käin lukemas toisel arreenal vanhuste hoijost, tai niinko paremminkii hoijon puutteest. Kyl siel lukkiissa tul mielee, jot ko sais kuolla seisovilt jaloilt. Nii miun äitkii toivo vanhetessaa, mut ei totteutunt toiveesa.
Kyl ol hyväks tuas kahvikupilline, virkist melkee yhtäpaljo ku hyvä vitsi! Tul tuota rommii juotuu päiväl, otin nyt jäätelöö kahvi kans, jotten liiaks "kuumene" ;))
Arvuuttelen viel, jotta Lappeenrannast uuvet lasit silmillee käi Malviina hakemas?
Miekää en löytänt vihkimekkokangast Imatralt v. 62 vaa pit männä L.rantaa ast hakemaa :-DD
Va voipha siel nyt jo Imatralkii olla enemp valikoimii kaupois! - Katleija
Malviina kirjoitti:
ni kerkijää. Mie käin kahes kaupungis ja kolmes pitäjäs täl reissullai. Silmälasit ostin täält Vuokse varrelt.
Muistat sie ko Kalevalaskii mainitaa Imatra ja Vuoksi?
"Hämehes on Hälläpyörä, Kaatraskoski Karjalassa.
Ei ole Vuoksen voittanutta, ylikäynyttä Imatran:"
Miul on Hälläpyöräseuvult kirjeevaihtokaveri.
Myö kirjotellaa iha perinteisii kirjeitä.
Naputellaa täl konnneel, tulostettaa, pannaa kuoree, liimataa merkki ja viijää postilaatikkoo.
Sen takia vaa mainitsin ko tuolane mukava vanha-aikane kirjeevaihto on monilt unohtunt ko se on vaivalloismpaa s-postii verrattun.
Tää Hämmees asuva rouva puolustikkii minnuu tääl palstoil ko rupesiit haukkumaa. Nii et on niitä mukavii ja kunnollissii ihmisii muualkii ko vaa tääl meije puoles.Voi kun olis ihana saada oikein käsin kirjoitettu kirje vielä. Sen jälkeen kun serkku kuoli niin en ole kirjettä saanut. Asuttiin eri puolella Suomea ja kun puhelimessa jäi aina jotain asioita kertomatta niin kirjoiteltiin. Hänellä oli hyvä käsiala, mutta minun kirjoituksestani hänen oli vaikea saada selvää. Hän olikin sitten tyytyväinen kun sai koneella kirjoitetun kirjeen. Nyt jälkeen päin, kun häntä ei enää ole, on niitä kirjeitä hauska lukea. Muistuu moni unohtunut asia mieleen.
Sen sijaan hauskaa on saada sähköpostiakin. my.mm.eli kirjoitti:
nyt sais aurinkokkii paistettuu enemmä ko minnuuti ajan, vaa eihä hää nyt oo hollillaa tän päi - tää aurinko meinaan!
Ai eiks se peltikatto Kirkkokavul lähtentkää tuule mukkaa? Radiost kuulin alkuillast ko varotettii jot olis peltikatto siel alastulos.
Mistähä toisest laatikost SkillaN nyt puhhuu? Onks miult nyt jiänt jottai lukematta.
Eiks sil siunkii lemmikil vois tehä jonkiinlaist "kurasuojust" maha al? Mie en kyl oo täs assiis asjatuntija, kun en oo olt koiriin kans muute tekemisis, ko mitä vähä pojan seeferin (yhen kerra vein hänet kakal pihal, ko assuit tiäl muutaman viiko ajan.)
Nii, paljo on kirjotuksii vuatetuksest ja siit toisest tärkiist asiast (enkä mie nyt tarkota leipää ;)
Käin lukemas toisel arreenal vanhuste hoijost, tai niinko paremminkii hoijon puutteest. Kyl siel lukkiissa tul mielee, jot ko sais kuolla seisovilt jaloilt. Nii miun äitkii toivo vanhetessaa, mut ei totteutunt toiveesa.
Kyl ol hyväks tuas kahvikupilline, virkist melkee yhtäpaljo ku hyvä vitsi! Tul tuota rommii juotuu päiväl, otin nyt jäätelöö kahvi kans, jotten liiaks "kuumene" ;))
Arvuuttelen viel, jotta Lappeenrannast uuvet lasit silmillee käi Malviina hakemas?
Miekää en löytänt vihkimekkokangast Imatralt v. 62 vaa pit männä L.rantaa ast hakemaa :-DD
Va voipha siel nyt jo Imatralkii olla enemp valikoimii kaupois!ja piti nyt selvittää, kun olin olevinani hyvnkin fiksu, tarkoitin TV:tä.
Minun koirani on ollut taivaassa jo viisi vuotta, sekin asia tuli huonosti ilmaistua,muistelin ,että olen tuhat kertaa siitä kertonut, mutta tajuun ei mene, ettei kaikki ehdi kaikkea lukemaan,saati muistaisi.
Hölmöilin taas,asiat selviää,un puhutaan:))
Seisovilta jaloilta minäkin haluaisin lähteä, näin mieheni kuoleman 10 minuuttia ja ohi.- Suvi2
my.mm.eli kirjoitti:
nyt sais aurinkokkii paistettuu enemmä ko minnuuti ajan, vaa eihä hää nyt oo hollillaa tän päi - tää aurinko meinaan!
Va voipha siel nyt jo Imatralkii olla enemp valikoimii kaupois!jossaipäin Helsinkiä irrota, mutta meillä on suht rauhallista. En ole edes ulkona ollut muuta kuin kiireesti lenkittämässä Diivaa.
Jo muutama vuosi sitten ompelin hänelle sellaisen sadeasun, jossa masu on suojassa kuralta. Hamekarvat sillä kylläkin kuraantuu, mutta eihän häntä umpipussiinkaan voi laittaa. Kovasti hän on närkästyneen näköinen kun otan sadepukunsa kaapista.
Niin, on se Imatra aika kovasti muuttunut lapsuusajastani. Silloin siinä oli keskustan kulmalla yks puurakennus. Se jäi mieleeni niistä seuduista. Olin silloin noin 5:n vanha kun riepotettiin Helsinkiin sieltä. Ikävää, että sielläkin on niin paljon työttömyyttä.
Minulla on tuttavia siellä, joten tulee liikuttua siellä melko useinkin. - merimona1
SkillaN kirjoitti:
kasvattavat luonnetta, tiedäthän sen my.mm.eli
Kiitos vain onnitteluista, onnea vain teille kaikille,osakeyhtiöhän tämä on.
Katselen hiukasen säälien noita koirankuljettajia ja koiria tälläisellä ilmalla,ja voi sitä turkin putsausta.
Minunkin pieni Brisseni oli kurassa massu puolelta,kun niin matalalla kulki.
Malviina, kyllähän sitä jo maatuiskoiksikin voi lupautua,onko sillä mitään väliä.
Minäkin kävin muodista juttuamassa, vaikka en mitään ymmärräkkään.
Mitähän varten melkein kaikki profiilit on tyhjiä,,,, saara.dma ;lla kaunis kuva,hyvä saara.
Täällä nyt sataa ja tuulee,,voi ,voi merellä olijoita.
Minä söin sienipiirakkani lopun ja oli reilun suolainen(olenkohan rakastunut)tuntui kuin olisin monta kiloa lihonut, eikös se suola sido nestettä,,,,yritän lohduttautua;)
Rauhallista on palstoilla,kirjoittajat keräävät voimia seuraavaa koitosta varten, laittakaapa merkille,kohta taas "hillutaan"
Kiva vaan huomata, että kaikki aina ohi menee.
Toivottelenpa jo hyvät yö ja astun tuon toisen laatikon eteen.mutta sisällä on lämmintä, takassa palaa tuli ja levylautasella soi :
"Blue moon , you saw me standing alone, without a dream in my heart, without the love of my own....
Ei mitenkään tämänhetkiseen tunnelmaan sopivat sanat, mutta kaunista taustamusikkia puuhaillessa näitä ilta-askareita.
Rommitotin taidamme ottaa, jos kaapista löytyy, täältä kotikaapista.
Pirtissähän on sorttimenttiä ruoan ja juomien suhteen. Kaupungin parhaiten varustettu "pirtti" kaikin puolin.
Mukavaa illan jatkoa siellä! - Klara*
merimona1 kirjoitti:
mutta sisällä on lämmintä, takassa palaa tuli ja levylautasella soi :
"Blue moon , you saw me standing alone, without a dream in my heart, without the love of my own....
Ei mitenkään tämänhetkiseen tunnelmaan sopivat sanat, mutta kaunista taustamusikkia puuhaillessa näitä ilta-askareita.
Rommitotin taidamme ottaa, jos kaapista löytyy, täältä kotikaapista.
Pirtissähän on sorttimenttiä ruoan ja juomien suhteen. Kaupungin parhaiten varustettu "pirtti" kaikin puolin.
Mukavaa illan jatkoa siellä!Enpä ole tainnut ehtiä Sinua vielä onnitella rouvuudesta. Tässä nyt kuitenkin myöhästyneet onnittelut.
(Myöhästyneet niin monesta eri syystä, että yhtäkään et niistä uskoisi;)))))
Ja mukavaa menoa kaikille pirttiläisille.
Nyt on ehkä aika vähän aktiivisemman otteen. - merimona1
Klara* kirjoitti:
Enpä ole tainnut ehtiä Sinua vielä onnitella rouvuudesta. Tässä nyt kuitenkin myöhästyneet onnittelut.
(Myöhästyneet niin monesta eri syystä, että yhtäkään et niistä uskoisi;)))))
Ja mukavaa menoa kaikille pirttiläisille.
Nyt on ehkä aika vähän aktiivisemman otteen.kuin ei milloinkaan ja kiitos onnitteluista!
Entinen kummipoikani Titanium Man ei ole onnitellut minua ja siitä olen pikkuisen pahoillani, kun kuitenkin näkyy olevan näissä maisemissa. Päättelin vain siitä kun Skillanin kerrottiin lähteneen muonavarastoja täydentämään, sen jälkeen kun kummipoika oli viettänyt jonkin aikaa pirtissämme.
Olisin minä ainakin häntä onnitellut jos hän olisi avioitunut ja vieläpä ostanut lahjankin.
Kerrothan sitten joskus mitä sinulle on tapahtunut kun et ole pitkään aikaan liikkunut näillä kulmilla!
MIES? Tai olet perustanut oman kauneussalongin? Kurkkasin tuonne tyylipalstalle ja opastit siellä meikkaamisessa. - Klara*
merimona1 kirjoitti:
kuin ei milloinkaan ja kiitos onnitteluista!
Entinen kummipoikani Titanium Man ei ole onnitellut minua ja siitä olen pikkuisen pahoillani, kun kuitenkin näkyy olevan näissä maisemissa. Päättelin vain siitä kun Skillanin kerrottiin lähteneen muonavarastoja täydentämään, sen jälkeen kun kummipoika oli viettänyt jonkin aikaa pirtissämme.
Olisin minä ainakin häntä onnitellut jos hän olisi avioitunut ja vieläpä ostanut lahjankin.
Kerrothan sitten joskus mitä sinulle on tapahtunut kun et ole pitkään aikaan liikkunut näillä kulmilla!
MIES? Tai olet perustanut oman kauneussalongin? Kurkkasin tuonne tyylipalstalle ja opastit siellä meikkaamisessa.Miehestä ei tietoakaan, en myöskään ole perustanut kauneussalonkia.
Entistä ammattiani tässä vain olen hyödyntänyt.
Oikein innostuin, kun pääsin käsiksi lempiaiheeseeni.
Ei kai vanha koira karvoistaan mihinkään pääse.
Pelkäänpä, että innostuksissani syyllistyin muutamaan ylilyöntiin, joistakin kommenteista päätellen.
Helevatonka väliä tuolla kuitenkaan on.
Vai mitä olet mieltä? - merimona1
Klara* kirjoitti:
Miehestä ei tietoakaan, en myöskään ole perustanut kauneussalonkia.
Entistä ammattiani tässä vain olen hyödyntänyt.
Oikein innostuin, kun pääsin käsiksi lempiaiheeseeni.
Ei kai vanha koira karvoistaan mihinkään pääse.
Pelkäänpä, että innostuksissani syyllistyin muutamaan ylilyöntiin, joistakin kommenteista päätellen.
Helevatonka väliä tuolla kuitenkaan on.
Vai mitä olet mieltä?näillä palstoilla, että jos syyllistyy mukamas "ylilyönteihin", niin palautetta tulee.
Mielestäni kuitenkin juuri tuo ihonhoito ja meikkaaminen on sen verran taitolaji, että asiantuntiaapu on useimmiten paikallaan.
Itsekin uskoin keski-ikäiseksi asti, että en tarvitse ripsiväriä kun minulle uskoteltiin koko nuoruusikäni,silmäripsieni olevan niin pitkät ja tummat ja "voih kun olisi tuollaiset, ei tarvitsisi meikata" jne...
Vasta sitten kun uskaltauduin kosmetolgin kehoituksesta hankkimaan ripsi ja luomivärit, niin huomasin, että asiantuntijaa olisi tarvittu, eikä sokeaa luottamista hyvää tarkoitavien äidin ja tädin puheisiin.
.....Niin, että helvatanko väliä, jos vähän inostuitkin.
*Nauraa ja sipaise 'putskua' nenän päähän ruokikselle lähtiessään*
- titanium_man
*Nyt kun ketään ei ole todistamassa niin voin rauhassa jättää tämän maalauksen tänne pirttiin ja hipsutella takaisin koloon talviunille...*
Henkilökohtaisesti ja varmasti lokarin ja muitten tuvan miesten mielestä tälläinen "pikku pukin apuri" olisi tänä vuonna toivottavampi kuin joku karvainen, haiseva poro:
http://koti.mbnet.fi/~baludar/merry4.jpg
:)
Mitäs arvon naiset ovat ehdotuksesta mieltä ?luethan sinä pirttimme tuotoksia;))
Kiitoksia taiteesta,minun makuni kai muistat, tykkäsin enemmän siitä joulukuusesta,mutta olenhan tunnetusti maatuska myös ajatuksiltani.
Pääasia että muistit ja kunhan nyt totutelen,taidettahan se on tuokin ja jospa vetäisi miehiä pirttiin.
Äitimäiset kiitokset ja tulethan taas.
Lokari kyllä sinä kävisit sekä tontusta,kuin Petteristäkin,mutta kokosi tietäen ehdottaisin pukin virkaa,eikö olisi hienoa olla pirttiläisten ikioma (joulu)pukki.
Nyt lähden leipoma puuhiin, odotan mielenkiinnolla saiko taideteos pirttimme oven saranat narinaan asti kulumaan.
Vai talviunta,,parantumaton on tuo entinen Petteri Punakuono, miten se työ komennus ,,,portsari?????
Huomenta pirttiläiset,,räntä sadetta,,että silleenSkillaN kirjoitti:
luethan sinä pirttimme tuotoksia;))
Kiitoksia taiteesta,minun makuni kai muistat, tykkäsin enemmän siitä joulukuusesta,mutta olenhan tunnetusti maatuska myös ajatuksiltani.
Pääasia että muistit ja kunhan nyt totutelen,taidettahan se on tuokin ja jospa vetäisi miehiä pirttiin.
Lokari kyllä sinä kävisit sekä tontusta,kuin Petteristäkin,mutta kokosi tietäen ehdottaisin pukin virkaa,eikö olisi hienoa olla pirttiläisten ikioma (joulu)pukki.
Nyt lähden leipoma puuhiin, odotan mielenkiinnolla saiko taideteos pirttimme oven saranat narinaan asti kulumaan.
Vai talviunta,,parantumaton on tuo entinen Petteri Punakuono, miten se työ komennus ,,,portsari?????
Huomenta pirttiläiset,,räntä sadetta,,että silleentaidetta ,juu,,,, tälläisen kukkamaalausten parissa viihtyvän silmäänkin.
- Lokari1
SkillaN kirjoitti:
taidetta ,juu,,,, tälläisen kukkamaalausten parissa viihtyvän silmäänkin.
Kyllähän minulla painoo on , mutta se maha mistäs se saatas , jos minä pukiksi?
Sitten toisekseen mistä turkit ja muut tykötarpeet. täällä kun on lämmintä niin ei ole turkkia.
Taitaa olla se tontun virka paras minulle.
Olis mukava olla ihan oma ittensä, se näytteleminen kun minulta ei luonnista.
Toivoisin että löytäsitte jonkun toisen siihen pukin ja poron hommaan , minä kyllä tonttuna voisin yrittää esiintyä.
Luulisin sen jotensakin onnistuvan.
Terv: Lokari1. Lokari1 kirjoitti:
Kyllähän minulla painoo on , mutta se maha mistäs se saatas , jos minä pukiksi?
Sitten toisekseen mistä turkit ja muut tykötarpeet. täällä kun on lämmintä niin ei ole turkkia.
Taitaa olla se tontun virka paras minulle.
Olis mukava olla ihan oma ittensä, se näytteleminen kun minulta ei luonnista.
Toivoisin että löytäsitte jonkun toisen siihen pukin ja poron hommaan , minä kyllä tonttuna voisin yrittää esiintyä.
Luulisin sen jotensakin onnistuvan.
Terv: Lokari1.Onhan tämä aamu ollut ihan kamala.
En ole meinannut päästä millään tänne pirttiin.
Liekö lunta linjoilla.
Nyt tarvitsen ISON kupillisen kaffetta ja oikein hyvän pullan )))
En ole kerenny pariin päivään poikkeamaan.
Oli sellaisia kivoja kiireitä DDDDD- titanium_man
SkillaN kirjoitti:
luethan sinä pirttimme tuotoksia;))
Huomenta pirttiläiset,,räntä sadetta,,että silleensilloin tällöin käydä Skiltsun saranoita narisuttamassa.
Kovin ahkera olet ollut ja kohta on niin monta tönöä pystyssä että voit pistää vaikka pikkuisen kylän pystyyn!
Mutta menenpä tästä takaisin pehkuihin vaikka aurinko alkaakin jo pilkistellä.
Harkitsen vakavasti taas tuota poron virkaa...
Heips!
PS:
Hmmm...tuli tässä mietittyä että jos olisin pistänyt tuon "taideteokseni" otsikoksi Skiltsu nuorempana niin olisikohan tullut satikutia :D - Ann-Sofia
titanium_man kirjoitti:
silloin tällöin käydä Skiltsun saranoita narisuttamassa.
Kovin ahkera olet ollut ja kohta on niin monta tönöä pystyssä että voit pistää vaikka pikkuisen kylän pystyyn!
Heips!
PS:
Hmmm...tuli tässä mietittyä että jos olisin pistänyt tuon "taideteokseni" otsikoksi Skiltsu nuorempana niin olisikohan tullut satikutia :DAamupäivää tännekkin,joshan minullekkin kahvikupponen riittäisi.
Sanovat olevan hyvä palvelu täällä,että oikein leivonnaisiakin.
Olin ulkona lunta kolaamassa,kun on tullut niin paljon,että ei enää kola tahdo piisata,pitäisi varmaan ottaa jo lumilinko avuksi.
Pakkastakin jo melkosesti,mutta niinhän sitä pitääkin olla,onhan nyt jo talven aika.
Vähenee tuo kaamoskin tavallaan,kun on valkea maa.
Kiitokset kahvista,menen jatkaan työtäni,hyvät päivänjatkot kaikille. - Katleija
Ann-Sofia kirjoitti:
Aamupäivää tännekkin,joshan minullekkin kahvikupponen riittäisi.
Olin ulkona lunta kolaamassa,kun on tullut niin paljon,että ei enää kola tahdo piisata,pitäisi varmaan ottaa jo lumilinko avuksi.
Pakkastakin jo melkosesti,mutta niinhän sitä pitääkin olla,onhan nyt jo talven aika.
Kiitokset kahvista,menen jatkaan työtäni,hyvät päivänjatkot kaikille.Aamupäivää kaikille. Luin juuri tuo Ann-Sofien viestin heidän lumikeleistään. Minä katselen ulos. Vähän on maa huurteessa meillä pienen pakkasen vuoksi. Aurinko paistaa kirkkaalta taivaalta ja sulattaa huurteen pois. Netin kautta olemme lähellä, mutta maatieteellisesti kaukana toisistamme. Kahvit voimme juoda virtuaalisesti yhdessä. HAUSKAA!
- saara.dma
titanium_man kirjoitti:
Heips!
PS:
Hmmm...tuli tässä mietittyä että jos olisin pistänyt tuon "taideteokseni" otsikoksi Skiltsu nuorempana niin olisikohan tullut satikutia :DTitanium_man (entinen ZOZ ... tiedoksi uusille) poikkeaa aina silloin tällöin tätienergiaa pursuvassa Skiltsun pirtissä.
Se hyvin virkistävää, kun päästään kurkistamaan sinun linkkiesi ihmemaailmaan ja saadaan lukea hullun hauskoja juttujasi. titanium_man kirjoitti:
Heips!
PS:
Hmmm...tuli tässä mietittyä että jos olisin pistänyt tuon "taideteokseni" otsikoksi Skiltsu nuorempana niin olisikohan tullut satikutia :Dtulla satinkutia, vaikka enhän minä edes muista minkälainen nuorena olin, ehkä en kumminkaan NOIN
uhkea,))
Ai että porohommat voisi kiinnostaa, miten on, tulisiko ne nyt hoidettua, ettei kukaan vaan poroa joutuisi vetämään????
Olisin tietenkin iloinen , jos se onnistuisi.Ann-Sofia kirjoitti:
Aamupäivää tännekkin,joshan minullekkin kahvikupponen riittäisi.
Kiitokset kahvista,menen jatkaan työtäni,hyvät päivänjatkot kaikille.pohjoisessa, kun lunta ja pakkasta, täällä Savon puolella vielä vesiloskaa.
Tulisi vain sellainen pieni pakkanen ja sitten lunta,olisi mukavampaa.
Kiva kun pistäydyit, kyllä pirtissä tarjoilu pelaa,,titanium_man kirjoitti:
Heips!
PS:
Hmmm...tuli tässä mietittyä että jos olisin pistänyt tuon "taideteokseni" otsikoksi Skiltsu nuorempana niin olisikohan tullut satikutia :Dnähdä, että meidän kaikkien titanium_man vielä meitä muistaa!
Joko on koodien purkamiset loppu?...Muutenhan tiedät, että hakkereissa löytyy, jos niinkuin apua tarvitset... :-D
Muuten tuosta Petteri Punakuonosta: Kuulin että Selema on maalannut vanhan vihreän kottikärrynsä punaiseksi. On kuulemma viisastunut viime jouluisesta ahkion vedosta hiekotetulla tiellä...
Kiteeläistä kuononvärittäjää on vielä jäljellä(jos nyt ei pikkujoulussa kovin hupene).
Ja sulttaanin munteerinki on kuulemma tallessa...- Ann-Sofia
SkillaN kirjoitti:
pohjoisessa, kun lunta ja pakkasta, täällä Savon puolella vielä vesiloskaa.
Tulisi vain sellainen pieni pakkanen ja sitten lunta,olisi mukavampaa.
Kiva kun pistäydyit, kyllä pirtissä tarjoilu pelaa,,Kiitos hyvin pelaa,piti tulla vielä iltapalalle,jaksaapi nukkua sitten tää kaamos-aika on sellaista,unista aikaa.
On tullut pirtinpolut lingottua,nyt ei tarvitse lumessa kahlata,ja pakkastakin on sen verran,ettei heti sulaisi lumet pois.
Avotakassa tuli iloisesti loimuaa,ja lämpöänsä valaa,pirttiin pienoiseen.
- Suvi2
Pikkanen pakkanen, koska huurretta on katoilla.
Pakkasta näkyy toisen mittarin mukaan olevan 1½ ja toisen 3 ... valinnaistehtävä siis.
Tämä päivä on aivan luotu ulkoilua varten.
Eiköhän lähdetä joukolla, kunhan on nämä kahvit juotu?
Kuka menee ensimmäisenä?- Hintriika
Nyt uskallan jo kehua. Kävin eilen ottamassa influenssarokotuksen, eikä (taaskaan) pienintäkään jälkiseurausta. Käykää ihmeessa ainakin te, joille "talo tarjoaa" ilmaiseksi!!!
Minuunkaan ei yleensä tartu mikään. 50-luvulla paras ystäväni sairasti ns. aasialaisen, enkä minä malttanut pysyä pois hänen luotaan. Vietin siellä jopa öitä. Ei vaan tarttunut.
Sitten n. 20 v myöhemmin "kuin salama kirkkaalta taivaalta" sain virusperäisen aivokalvontulehduksen (tuntematta ainuttakaan tautiin sairastunutta). Se tarkoitti 3 vk eristyksessä sairaalassa. Se jäi tähän mennessä ainoaksi virukseksi, joka minuun on pystynyt.
Vaan... kuka uskaltaa vannoa, ettei salama kirkkaalta taivaalta iskisi vielä kerran... Tässä iässä se huonolla tuurilla voi olla viimeinen salama ja viimeinen virus! Miksi riskeeta? Hintriika kirjoitti:
Nyt uskallan jo kehua. Kävin eilen ottamassa influenssarokotuksen, eikä (taaskaan) pienintäkään jälkiseurausta. Käykää ihmeessa ainakin te, joille "talo tarjoaa" ilmaiseksi!!!
Minuunkaan ei yleensä tartu mikään. 50-luvulla paras ystäväni sairasti ns. aasialaisen, enkä minä malttanut pysyä pois hänen luotaan. Vietin siellä jopa öitä. Ei vaan tarttunut.
Sitten n. 20 v myöhemmin "kuin salama kirkkaalta taivaalta" sain virusperäisen aivokalvontulehduksen (tuntematta ainuttakaan tautiin sairastunutta). Se tarkoitti 3 vk eristyksessä sairaalassa. Se jäi tähän mennessä ainoaksi virukseksi, joka minuun on pystynyt.
Vaan... kuka uskaltaa vannoa, ettei salama kirkkaalta taivaalta iskisi vielä kerran... Tässä iässä se huonolla tuurilla voi olla viimeinen salama ja viimeinen virus! Miksi riskeeta?Sai minutkin ylipuhuttua.joten oti sen rokotuksen saa nyt nähdä mitä apua siitä on.Minulla viimeksi ollut "lunssa"90-luvun alussa.Sipuli juoma on auttanut tähän asti.Ei ole tullut mitään jälkiseurauksia,ainakaan nyt.
- Suvi2
muori67 kirjoitti:
Sai minutkin ylipuhuttua.joten oti sen rokotuksen saa nyt nähdä mitä apua siitä on.Minulla viimeksi ollut "lunssa"90-luvun alussa.Sipuli juoma on auttanut tähän asti.Ei ole tullut mitään jälkiseurauksia,ainakaan nyt.
Pitäisiköhän minunkin...
Mutta nyt olen näiden matkustelujen lumoissa.
On tämä kone vaan maan mainio keksintö. Nytkin
Kävin tänään pikamatkoilla. Istanbulissa. Asuin Pera Palasissa, jossa Agatha Christie kirjoitti Idän pikajunan arvoituksen.
Näin minäkin voin kehua matkustaneeni siellä ja täällä vaikka koneen ääressä istuen.
Kuka muistaa sen TV-mainoksen, jossa vanha nainen kertoili kotiapulaiselleen käyneensä jos missä ja seuraavana yönä hän sanoi menevänsä kuuhun. - Hintriika
Suvi2 kirjoitti:
Pitäisiköhän minunkin...
Mutta nyt olen näiden matkustelujen lumoissa.
On tämä kone vaan maan mainio keksintö. Nytkin
Kävin tänään pikamatkoilla. Istanbulissa. Asuin Pera Palasissa, jossa Agatha Christie kirjoitti Idän pikajunan arvoituksen.
Näin minäkin voin kehua matkustaneeni siellä ja täällä vaikka koneen ääressä istuen.
Kuka muistaa sen TV-mainoksen, jossa vanha nainen kertoili kotiapulaiselleen käyneensä jos missä ja seuraavana yönä hän sanoi menevänsä kuuhun.Se oli vallan mainio mainos! Nuori tyttö (taisi olla muuten kodinhoitaja) luuli, että nyt on mummua ruvennut dementia vaivaamaan... Näitä nykyisiä laajakaistamainoksia kun katsoo, niin tekee mieli mönkiä maan rakoon häpeämään mainostoimiston puolesta.
- my.mm.eli
Hintriika kirjoitti:
Se oli vallan mainio mainos! Nuori tyttö (taisi olla muuten kodinhoitaja) luuli, että nyt on mummua ruvennut dementia vaivaamaan... Näitä nykyisiä laajakaistamainoksia kun katsoo, niin tekee mieli mönkiä maan rakoon häpeämään mainostoimiston puolesta.
tuon mainoksen, vaikka muuten tuntuu muisti olevan kadoksissa. Meni viime yö valvoessa, mahtoiko kukaan muu huomata, että oli täysikuu. Olen pönkännyt silmäluomet heftan avulla aukiasentoon, mutta silti meinaavat lupsahdella ja pää pilkkii pöydän reunaa.
Tempaisin kyllä tunnin nokoset tuossa viiden maissa, vaan eipä riitänyt.
Siemaisen tämän kahvin naamariin ja painun höyhensaarille. Seikkailkaa te maailmalla, virtuaalisesti tai fyysisesti, tämä likka hyppää nyt Nukkumatin siniseen kärryyn!
Hyvää yötä!
Ps. Eikös se ollut tämä tamperelainen näyttelijä, Maija (jotain, pahus kun on nyt kaikki nimet kadoksissa) joka näytteli siinä mainoksessa? Sama joka lasketteli potkukelkalla Jaffa mainoksessa (Jahvat tuloo ...)Saatan kyllä muistaa väärin henkilön, korjatkaa jos näin on. my.mm.eli kirjoitti:
tuon mainoksen, vaikka muuten tuntuu muisti olevan kadoksissa. Meni viime yö valvoessa, mahtoiko kukaan muu huomata, että oli täysikuu. Olen pönkännyt silmäluomet heftan avulla aukiasentoon, mutta silti meinaavat lupsahdella ja pää pilkkii pöydän reunaa.
Tempaisin kyllä tunnin nokoset tuossa viiden maissa, vaan eipä riitänyt.
Siemaisen tämän kahvin naamariin ja painun höyhensaarille. Seikkailkaa te maailmalla, virtuaalisesti tai fyysisesti, tämä likka hyppää nyt Nukkumatin siniseen kärryyn!
Hyvää yötä!
Ps. Eikös se ollut tämä tamperelainen näyttelijä, Maija (jotain, pahus kun on nyt kaikki nimet kadoksissa) joka näytteli siinä mainoksessa? Sama joka lasketteli potkukelkalla Jaffa mainoksessa (Jahvat tuloo ...)Saatan kyllä muistaa väärin henkilön, korjatkaa jos näin on.Minulla näköjään tulee myöhäjunassa tämä valvominenkinDDDDD
Laittelin tuossa kahvit tulemaan ja sämpylöitä sen kanssa.
Siitä vaan aamupalalle.....- Lokari1
muori67 kirjoitti:
Minulla näköjään tulee myöhäjunassa tämä valvominenkinDDDDD
Siitä vaan aamupalalle.....Koska pikapouleen mene nukkumaan.
Hyvää yötä kaikille aamu virkuille.
terv: Lokari1 Lokari1 kirjoitti:
Koska pikapouleen mene nukkumaan.
Hyvää yötä kaikille aamu virkuille.
terv: Lokari1En yhtään muistanut ,että meillä kellot käy eriaikaa DDDD
Nauti Sinä iltapalana noita herkkuja.- Lokari1
muori67 kirjoitti:
En yhtään muistanut ,että meillä kellot käy eriaikaa DDDD
Nauti Sinä iltapalana noita herkkuja.Kellohan on vasta 20 36.
Terv: lokari1. - muzna-m
muori67 kirjoitti:
Siitä vaan aamupalalle.....Kaunista aamua teille,eipa ole syotavaa ,lokari tyhjensi poydan mutta kaffetta on.
Toivottavasti saan autoni tanaan,paperit viivastelevat,ja en saa yolla nukuttua kun pitaa vartioida autorahoja,ei niita voi takaisin pankkiinkaan laittaa,autokuskin istuskelee toimettomana, tuollahan han kastelee kukkasia.
kukkaruukussa taas keltaiset ruusut nupulla,nyt Skilla vois tulla hakemaan ne,istuttais verannalla auringossa ja prakattais savoo ja rauma gialt. - uzma-m
muzna-m kirjoitti:
Kaunista aamua teille,eipa ole syotavaa ,lokari tyhjensi poydan mutta kaffetta on.
Toivottavasti saan autoni tanaan,paperit viivastelevat,ja en saa yolla nukuttua kun pitaa vartioida autorahoja,ei niita voi takaisin pankkiinkaan laittaa,autokuskin istuskelee toimettomana, tuollahan han kastelee kukkasia.
kukkaruukussa taas keltaiset ruusut nupulla,nyt Skilla vois tulla hakemaan ne,istuttais verannalla auringossa ja prakattais savoo ja rauma gialt.Tuli vaara nikki,moikka
- Katleija
muzna-m kirjoitti:
Kaunista aamua teille,eipa ole syotavaa ,lokari tyhjensi poydan mutta kaffetta on.
kukkaruukussa taas keltaiset ruusut nupulla,nyt Skilla vois tulla hakemaan ne,istuttais verannalla auringossa ja prakattais savoo ja rauma gialt.Good morning everybody!
Mulla oli hauskaa, kun luin tuon Muznan. Taisi sentään olla painovirhepaholainen asialla? Tässä nyt eri kellonajoissa kahvia juomme.
Muori liian aikaisin heränneenä. Minä kävin illalla klo 00 nukkumaan, uni tuli ehkä 1.15. Oisko tuo vanhuuden oirehtimista. Jomotus rintarangan selän puoleisella osalla herätti klo 5. Taisi johtua illan sauvakävelystä. En muuta selitystä keksi. Ei muuta kun kahville ja lehteä lukemaan. Ja sitten kahvipirttiin, tänne. muzna-m kirjoitti:
kukkaruukussa taas keltaiset ruusut nupulla,nyt Skilla vois tulla hakemaan ne,istuttais verannalla auringossa ja prakattais savoo ja rauma gialt.virkut ihmiset.
Olin minäkin ylhäällä 3-4, mutta sitten painuin takaisin nukkumaan.Ei tullut uni millään kaikki ikävät asiat velloi mielessä,niinpä nousin ylös ja kirjoitin muutaman kirjeen ja purin sydäntäni.Uni tuli heti.
Voi hyvät ihmiset ,minä kyselin jossakin viestissäni, että uskallatko ajella uzma ja sinullako onkin autonkuljettaja, no voi sentään,
täällähän kaikki (melkein)ajelevat itse.
Minä vaan päivittelen, ruusut nupulla ja lisää,,,sepä olisikin hauskaa puhetta sekaisin savo ja rauman murre.Varmaan hyvin ymmärtäisimme,,uskoisin,,,,käsillä väliin;))D
Täällä talvi tulossa, siellä puutarhaa hoidellaan,sellainen on tämä maailma.
Toinpa korillisen"herttaisia rinkeleitä" ,sain eilen paljon kiitoksia näiden rinkuloiden johdosta, vielä kotiin soitti eräs nainen ,että miehensä käski soittamaan, ettei eläissään ole saanut niin hyvää pullaa.
No tiesin että ylisanoja, mutta kivasti lämmitti,
sitten jotkut on sitä mieltä,että kiittely olisi hölynpölyä.Tavallista pullataikinaa se oli,miten lie nyt kaikilla ollut suu niin otoillaan.
Nyt Lokari kipin kapin höyhensaarille, kellohan on siellä 22.00.
Nyt sitten on kampaajalle meno,sainkohan tuosta kauneusketjusta sysäyksen ja uutta yrittämistä.
No kyllä tämä homma oli jo aiemmin tilattu ja myönnän sen verran minäkin itsestäni tykkäävän, että vähän yritän parannella.Mieltähän se virkistää.
Täällä on nyt pieni pakkanen,lätäköt jäässä, voi kun ei sattuisi kolareita.
Pirteää torstaita suomalaiset ja uzma,
Lokari sitten yön jälkeen.muori67 kirjoitti:
Siitä vaan aamupalalle.....Hyvää huomenta!!!
Kiitos kutsusta, kylläpäs onkin hyviä sämpylöitä, näistä on hyvä tehdä oikein touhulan akselin voileipiä, Kinkkua ja juustoa väliin, nami, nami.
Kiitos.- F.riikka
SkillaN kirjoitti:
virkut ihmiset.
Olin minäkin ylhäällä 3-4, mutta sitten painuin takaisin nukkumaan.Ei tullut uni millään kaikki ikävät asiat velloi mielessä,niinpä nousin ylös ja kirjoitin muutaman kirjeen ja purin sydäntäni.Uni tuli heti.
Voi hyvät ihmiset ,minä kyselin jossakin viestissäni, että uskallatko ajella uzma ja sinullako onkin autonkuljettaja, no voi sentään,
Minä vaan päivittelen, ruusut nupulla ja lisää,,,sepä olisikin hauskaa puhetta sekaisin savo ja rauman murre.Varmaan hyvin ymmärtäisimme,,uskoisin,,,,käsillä väliin;))D
Toinpa korillisen"herttaisia rinkeleitä" ,sain eilen paljon kiitoksia näiden rinkuloiden johdosta, vielä kotiin soitti eräs nainen ,että miehensä käski soittamaan, ettei eläissään ole saanut niin hyvää pullaa.
sitten jotkut on sitä mieltä,että kiittely olisi hölynpölyä.Tavallista pullataikinaa se oli,miten lie nyt kaikilla ollut suu niin otoillaan.
Nyt sitten on kampaajalle meno,sainkohan tuosta kauneusketjusta sysäyksen ja uutta yrittämistä.
No kyllä tämä homma oli jo aiemmin tilattu ja myönnän sen verran minäkin itsestäni tykkäävän, että vähän yritän parannella.Mieltähän se virkistää.
Lokari sitten yön jälkeen.Maistuisiko sämpylöiden ja herttaisten rinkelien päällä omenahillo ja puolukka-omenahillo? Olkaa hyvä! Eilen innostuin hillotouhuista, kun pakkasta luvattiin. Kaksi neljän litran kattilallista ennätin keittää ja tänään jatkan hilloamista. Omenia on vielä jäljellä kolme laatikollista. Kompostiin on osoite jäljelle jääville entisten seuraksi. Rajansa on hillopurkeillakin. Eikä täällä omenia huoli kukaan enää ilmaiseksikaan. Kaikilla on omenakiintiö täynnä. Niin valtaisa oli omenasato.
Kaunista päivää SkillaN! Kyllä kampaajalla käynti piristää. - uzma-m
SkillaN kirjoitti:
virkut ihmiset.
Lokari sitten yön jälkeen.Autokuski ei ole ylellisyys,se on valttamattomyys jos ei aijo ajella taxeilla,v93 sairastuin ja olin isossa tunteja kestavassa leikkauksessa suomessa,auton ajo on minulta kielletty senjalkeen,meidan perheessa kaikki ajavat, mutta autoista tahtoo olla puute siksi meilla on Michael poika kuskina.
Minulla on myos 4 koulua slummi alueella joita kayn katsomassa ja nyt lounaan jalkeen menen vasta alkaaneeseen,jossa istuu aamutoista tulleita keittiapulaisia,siivijia,pyykkareita ym.
kayn ostamassa heille kirjat ym,joten en mina mitaan ellunkanan paivia vieta. uzma-m kirjoitti:
Autokuski ei ole ylellisyys,se on valttamattomyys jos ei aijo ajella taxeilla,v93 sairastuin ja olin isossa tunteja kestavassa leikkauksessa suomessa,auton ajo on minulta kielletty senjalkeen,meidan perheessa kaikki ajavat, mutta autoista tahtoo olla puute siksi meilla on Michael poika kuskina.
Minulla on myos 4 koulua slummi alueella joita kayn katsomassa ja nyt lounaan jalkeen menen vasta alkaaneeseen,jossa istuu aamutoista tulleita keittiapulaisia,siivijia,pyykkareita ym.
kayn ostamassa heille kirjat ym,joten en mina mitaan ellunkanan paivia vieta.laiskottelu päiviä, en ole tutustunut sen maan, enkä liioin sinun työtehtäviin, tulee noita tyhmiä hämmästelyjä.
Sekin, että vahdit rahoja tuntui oudolta, mutta kampaajani kanssa juttelimme ja hän kertoi näin pitävän tehdä,kotoakin häviää.
Kyllä täällä lintukodossa asumme, ainakin täällä pienissä kaupingeissa, en osaa pelätä minkään häviävän, pyöräkin säilyy pihassa,tietenkin lukittuna.
Eri kulttuuri erot ovat monasti hämärän peitossa ja sinä kivasti asioita valoitat,kun tietämättäni hölmöjä asioita kyselen.
Nyt olen taas vähän siistimmän näköinen ,tukka ainakin;))- Lokari1
muzna-m kirjoitti:
kukkaruukussa taas keltaiset ruusut nupulla,nyt Skilla vois tulla hakemaan ne,istuttais verannalla auringossa ja prakattais savoo ja rauma gialt.Pöytään , paljon pullia ja muuta hyvää .
Enhän minä niitä kaikkia yritänytkään syödä.
Siivotin vähän niin oli mielestäni puhtaampi se pöytä.
Yö meni nukkuessa hyvin, kun sain sen ilta palan.
Nyt sitten päivän pikku hommat järjestykseen , niin kaikki hyvin.
Terv: Lokari1
kiehuu,muistatteko tuolla jossakin siitä sanoinkin.
Minäkin taas vuorostani pääsin hampaisiin.
Eikö ylläpidolla ole mitään keinoa tuoda esille näiden kirjoittajien tietoja, ei jaksaisi millään aina olla oikomassa noita vääriä arvailuja.
Minun tietoni ei ole salaisia,minä olen se mikä sanon olevani,kyllästyttää tuo ainainen turhan jankkaaminen.
Sitten vielä pirttimme sanotaan olevan tyhjän puhumista, lukekaapa noita ketjuja,hohhoijaa.- Hintriika
Sehän minua naurattaakin. Nyt kun vaihteeksi on vähän laantunut se rekattu/ei-rekattu rajasota, niin on alettu epäillä kaikkia teitä rekattujakin! Joten yks hailee koko nimimerkkiasian kanssa. Hassua sekin, että jos ei saada jostakin kunnon riitaa aikaseksi, niin palsta uinuu Ruususen unta. Vain pirtin ovi harvakseen narahtelee.
Ja ihmiset vielä ottavat kaiken niin tosissaan... - Ann-Sofia
Hintriika kirjoitti:
Sehän minua naurattaakin. Nyt kun vaihteeksi on vähän laantunut se rekattu/ei-rekattu rajasota, niin on alettu epäillä kaikkia teitä rekattujakin! Joten yks hailee koko nimimerkkiasian kanssa. Hassua sekin, että jos ei saada jostakin kunnon riitaa aikaseksi, niin palsta uinuu Ruususen unta. Vain pirtin ovi harvakseen narahtelee.
Ja ihmiset vielä ottavat kaiken niin tosissaan...Ei pitäisi näin myöhään enää kahvia juoda,mutta taidanpa ottaa yhden konjamiinin niinkuin yömyssyksi.
Älkäähän tytöt välittäkö noista tuolla ketjussa,minä vain olin niin tyhmä että menin inttämään ja vastaamaan.
Pitää katsoa vain ja antaa valua kuin hiekka sormien välistä.Kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu.
Hyvää yötä kaikille. - merimona1
Hintriika kirjoitti:
Ja ihmiset vielä ottavat kaiken niin tosissaan...vainoharhaisille nikkien arvailuille.
Vaikuttaisi, että joku tekee sitä arvailutyötä aamusta iltaan ja sitten oivaltaa - heureka! - sehän onkin se, tai se.
Lukaisin Tuon Vinksin Vonksin ketjun ja pakko oli nauraa aivan ääneen.
Jossain vaiheessa oli puhetta, tietääkö sheriffi kaikkien ip - osoitteen. Kyllä tietää.
Aivan jokainen viesti tiedetään - miltä koneelta se on lähtenyt, olkoon rekattu, rekkaamaton, tai nk.puskis.
Nyt olen nauranut jonkun vainoharhiselle epäilylle, että Skillan olisi joku toinen ja joku toinen Skillan.
Anteeksi kun en muista oliko se Ann- Sofia, vai Ann-Mari.
Joka tapauksessa toivon, että Skillan nauraisi itsekin, sillä niinkuin Hintriikka sanoit, ei näitä kannata kovin tosissaan ottaa. - merimona1
Ann-Sofia kirjoitti:
Ei pitäisi näin myöhään enää kahvia juoda,mutta taidanpa ottaa yhden konjamiinin niinkuin yömyssyksi.
Älkäähän tytöt välittäkö noista tuolla ketjussa,minä vain olin niin tyhmä että menin inttämään ja vastaamaan.
Pitää katsoa vain ja antaa valua kuin hiekka sormien välistä.Kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu.
Hyvää yötä kaikille.Anteeksi kun en muistanut kaksoisnimen loppuosaa!
Minä en ole ainakaan epäillyt koskaan ketään muuksi kuin minä hän esiintyy.
Sanokoon vaikka olevansa joulupukki.
Nuo kaudet menevät ohi, mutta muistan, että niin kauan kuin olen palstalla ollut, täällä ei ikäihmisetkään pysty olemaan sovusa keskenään.
Jos aikoo pysyä mukana, se on vaan kestettävä ja minua ainakin lähinnä huvittavat nuo arvailut nikeistä ja kitinät viestien poistoista ynms.
Hyvä ajatus, yömyssy!
Kahvin juontia olen vähentänyt. Oikeastaan nykyään vain aamulla. merimona1 kirjoitti:
vainoharhaisille nikkien arvailuille.
Vaikuttaisi, että joku tekee sitä arvailutyötä aamusta iltaan ja sitten oivaltaa - heureka! - sehän onkin se, tai se.
Lukaisin Tuon Vinksin Vonksin ketjun ja pakko oli nauraa aivan ääneen.
Jossain vaiheessa oli puhetta, tietääkö sheriffi kaikkien ip - osoitteen. Kyllä tietää.
Aivan jokainen viesti tiedetään - miltä koneelta se on lähtenyt, olkoon rekattu, rekkaamaton, tai nk.puskis.
Nyt olen nauranut jonkun vainoharhiselle epäilylle, että Skillan olisi joku toinen ja joku toinen Skillan.
Anteeksi kun en muista oliko se Ann- Sofia, vai Ann-Mari.
Joka tapauksessa toivon, että Skillan nauraisi itsekin, sillä niinkuin Hintriikka sanoit, ei näitä kannata kovin tosissaan ottaa.ainakin useimmin,mutta rehellisesti täytyy sanoa, painun myös alavireiseksi väliin.
Onneksi on teitä, aina kivasti jutustelevia, unohtuu nuo "mollailut".
Tuota "piällysmies " teoriaa minä en oikein sulata,ketä olen loukannut,olisi kiva tietää.
Tarkoitus ei ole antaa sellaista kuvaa, että pystyisin olemaan tuo yllä mainittu, kaikkihan sen ymmärtävät, että ei täällä ketään pysty määräilemään, vaikka haluaisi ja minä en HALUA.
Lapsellista edes viestittää tälläistä, mutta aina silloin tällöin tuolta lukien ,ärsyttää.
Sähköpostikin on olemassa.
Onko niin että savolainen huumori on omaa luokkaansa ja sitä ei kaikki ymmärrä.
Sanotaan että kun savolainen puhuu,vastuu siirtyy kuulijalle(miten niin)yrittäkää sitten ymmärtää- Suvi2
SkillaN kirjoitti:
ainakin useimmin,mutta rehellisesti täytyy sanoa, painun myös alavireiseksi väliin.
Onneksi on teitä, aina kivasti jutustelevia, unohtuu nuo "mollailut".
Tuota "piällysmies " teoriaa minä en oikein sulata,ketä olen loukannut,olisi kiva tietää.
Tarkoitus ei ole antaa sellaista kuvaa, että pystyisin olemaan tuo yllä mainittu, kaikkihan sen ymmärtävät, että ei täällä ketään pysty määräilemään, vaikka haluaisi ja minä en HALUA.
Lapsellista edes viestittää tälläistä, mutta aina silloin tällöin tuolta lukien ,ärsyttää.
Sähköpostikin on olemassa.
Onko niin että savolainen huumori on omaa luokkaansa ja sitä ei kaikki ymmärrä.
Sanotaan että kun savolainen puhuu,vastuu siirtyy kuulijalle(miten niin)yrittäkää sitten ymmärtääSe on varmaan ollut joku alamittainen,
eihän aikuiset voi noin lapsellisia olla.
Eikä haukku loukkua tee jos ei koira puremaan käy.
Täällä virtuaalimaailmassa se pureminen ei lie mahdollista. joten antaa hänen vaan pähkäillä, että olisikohan se vai se vai kenties se...
Onpahan hänelläkin jotakin elämän täytettä.
Jokainen jo kuitenkin tuntee, kuka on meidän Skillan. - Simpatti
Suvi2 kirjoitti:
Se on varmaan ollut joku alamittainen,
Täällä virtuaalimaailmassa se pureminen ei lie mahdollista. joten antaa hänen vaan pähkäillä, että olisikohan se vai se vai kenties se...
Jokainen jo kuitenkin tuntee, kuka on meidän Skillan.Venyi tuo isänpäivän vietto aika pitkäksi, kun jälkikasvu on maailmalla, ja vanha isäukko pääsi reissaamaan ja katsastamaan uutta sukupolvea.
Samalla pääsin oikeen vanhan elämäni pyörteisiin, kun tyttären mies seilaa merikapuna Köpiksen ja Brittien saarten väliä. Satuin hänen laivaansa sen pahimman myräkän aikana, ja papparaista vietiin kulmasta kulmaan ihan vanhaan malliin.
On se merimiehen elämä rajua ja vaaroja täynnä!
Te täälä tyvenessä vaan omissa myrskyissänne, vaikka ne onkin ns. vesilasissa... Ihan kokemuksesta sanon, että paras ohittaa ne turhat pyöritykset, asiaan kannatta ottaa humoristinen kanta, ja pysyä vaikka täälä pirtissä, ettei turhiin tuuliin joudu riepoteltavaksi.
Haleja emännälle ja muillekin pirtin mukaville typyköille!
Kotiin oli kiva palata. - BilMan
Vihjaiseppa missä päin tuollaisia ilkeämielisiä viestejä on.
Ehkä kuitenkn voin asialle tehdä jotain!
Olen päiviäkin poissa koneelta, joten Ylläpito silloin poistaa "asiattomat" viestit vain, kun sinne niistä ilmoitetaan. BilMan kirjoitti:
Vihjaiseppa missä päin tuollaisia ilkeämielisiä viestejä on.
Ehkä kuitenkn voin asialle tehdä jotain!
Olen päiviäkin poissa koneelta, joten Ylläpito silloin poistaa "asiattomat" viestit vain, kun sinne niistä ilmoitetaan.ehkä vähän turhasta äsähdin,jätetään asia.
Ihmisillä on paha olla ja hyväkin kun voivat purkaantua.
Olet mielestäni pirtistämme poistanut ilkeilyt ,muualla kirjoitelkoot,kiitos kumminkin;))Simpatti kirjoitti:
Venyi tuo isänpäivän vietto aika pitkäksi, kun jälkikasvu on maailmalla, ja vanha isäukko pääsi reissaamaan ja katsastamaan uutta sukupolvea.
Samalla pääsin oikeen vanhan elämäni pyörteisiin, kun tyttären mies seilaa merikapuna Köpiksen ja Brittien saarten väliä. Satuin hänen laivaansa sen pahimman myräkän aikana, ja papparaista vietiin kulmasta kulmaan ihan vanhaan malliin.
On se merimiehen elämä rajua ja vaaroja täynnä!
Te täälä tyvenessä vaan omissa myrskyissänne, vaikka ne onkin ns. vesilasissa... Ihan kokemuksesta sanon, että paras ohittaa ne turhat pyöritykset, asiaan kannatta ottaa humoristinen kanta, ja pysyä vaikka täälä pirtissä, ettei turhiin tuuliin joudu riepoteltavaksi.
Haleja emännälle ja muillekin pirtin mukaville typyköille!
Kotiin oli kiva palata.kauhea myrskyaika, siellä olisin petissä ähkinyt, en kestä yhtään meren käyntiä, mutta eihän merimies sellaisesta piittaa.
Mieleinen taisi olla reissu,kun lapsenlapsia sait halia.
Onhan näitä myrskyjä ollut ja tulee olemaan täälläkin, jospa kovettuisi ja piupaut sanoisi kaikille, hymyssä suin vain kiittelisi.
No opitaanhan sitä.
Halit tuntui hyviltä ,kiitti niistä.
Kotona on aina paras,niinhän se on.nyt munasin itseni(taas kerran)luin uudelleen viestini ja tajusin kirjoittaneeni,toisten tietoja,asia piti olla,että minun aitouteni Skillanina pystyttäisiin tuomaan todeksi.
Olen siis kyllästynyt todistelemaan olevani se mikä olen, sitä tarkoitin.
Anteeksi kömmähdys,minulle näitä sattuu.
Unohdetaan koko juttu, jookos;))Suvi2 kirjoitti:
Se on varmaan ollut joku alamittainen,
Jokainen jo kuitenkin tuntee, kuka on meidän Skillan.on kun sanot.
Ajatella miten viisaita koirat on,kun kerroit tuon tapauksen Diivasi kanssa.
Eläin aistii kuka ihminen voi olla ystävä, hänen luokseen olisi halunnut.Diiva tekee varmasti monta vanhusta onnelliseksi ja siinä sinäkin saat hyvän mielen, jakaessasi ystävääsi toisille.
En muista olenko kysynyt miten vanha Diiva on, minun koirani piti lopettaa 13 vuotiaana.
Nyt taistelen mielihaluni kanssa,otanko koiran vai en.
Järki sanoo älä ota,olet kiinni koko ajan, mutta niin kovasti tykkäisin.
Sellaista ystävää ei ihmisistä saa, kuin koira on.- Suvi2
SkillaN kirjoitti:
on kun sanot.
Eläin aistii kuka ihminen voi olla ystävä, hänen luokseen olisi halunnut.Diiva tekee varmasti monta vanhusta onnelliseksi ja siinä sinäkin saat hyvän mielen, jakaessasi ystävääsi toisille.
En muista olenko kysynyt miten vanha Diiva on, minun koirani piti lopettaa 13 vuotiaana.
Sellaista ystävää ei ihmisistä saa, kuin koira on.liki 10 v.
Olen kieltäytynyt ajattelemasta, että se vanhenee.
Syötän sille ubikinonit ja muut mahdolliset ja mahdottomat koirien vitamiinit ja hivenaineet.
Olen jo sopinut erään tuttavani kanssa, että jos minä lähden ennen Diivaa, hän ottaa hoitaakseen sen ja jatkaa noita koiralle niin rakkaita terapiakäyntejä.
Enkös vaan olekin hassu, mutta sen verran hassu täytyy olla, että on hauska elää. - Serafiina
SkillaN kirjoitti:
on kun sanot.
Sellaista ystävää ei ihmisistä saa, kuin koira on.N i i n hyvää ystävää kuin ihmisestä, ei koirasta saa, eikä minkään muunkaan lajin edustajasta, se on kokemukseni, vaikka monista eläimistä olenkin pitänyt.
Kyllä rakas ihminen on ihmisen paras ystävä minun mielestäni. - Serafiina
Suvi2 kirjoitti:
liki 10 v.
Olen kieltäytynyt ajattelemasta, että se vanhenee.
Syötän sille ubikinonit ja muut mahdolliset ja mahdottomat koirien vitamiinit ja hivenaineet.
Olen jo sopinut erään tuttavani kanssa, että jos minä lähden ennen Diivaa, hän ottaa hoitaakseen sen ja jatkaa noita koiralle niin rakkaita terapiakäyntejä.
Enkös vaan olekin hassu, mutta sen verran hassu täytyy olla, että on hauska elää.----
Serafiina kirjoitti:
N i i n hyvää ystävää kuin ihmisestä, ei koirasta saa, eikä minkään muunkaan lajin edustajasta, se on kokemukseni, vaikka monista eläimistä olenkin pitänyt.
Kyllä rakas ihminen on ihmisen paras ystävä minun mielestäni.vaikea selkoinen tänä päivänä.
Ei tietenkään koira voi olla siinä mielessä, kuin nyt sanoit.Eihän sillä ole sitä ymmärrystä mitä ihmisellä.
Tarkoitin (miksikähän tänään sotken ja saan selitellä)uskollisuutta ,pyyteettömyyttä.
Esim. olen ollut koiralle vihainen ja vaikka läpsässyt sitä, kun menen sen luokse häntä heiluu ja kaikki hyvin.
Jos läppäsen tai sanon ihmiselle jotakin ilkeää, hän närkästyy(useimmin) ja on loukkaantunut.
Koira on aina hyväntuulinen tullessani kotiin, ei milloinkaan "nokka" vääränä, iloitsee läsnäolostani.
Voi,voi ymmärtäkää nyt minua, olen toheltaja;))DD- Serafiina
SkillaN kirjoitti:
vaikea selkoinen tänä päivänä.
Ei tietenkään koira voi olla siinä mielessä, kuin nyt sanoit.Eihän sillä ole sitä ymmärrystä mitä ihmisellä.
Tarkoitin (miksikähän tänään sotken ja saan selitellä)uskollisuutta ,pyyteettömyyttä.
Esim. olen ollut koiralle vihainen ja vaikka läpsässyt sitä, kun menen sen luokse häntä heiluu ja kaikki hyvin.
Jos läppäsen tai sanon ihmiselle jotakin ilkeää, hän närkästyy(useimmin) ja on loukkaantunut.
Koira on aina hyväntuulinen tullessani kotiin, ei milloinkaan "nokka" vääränä, iloitsee läsnäolostani.
Voi,voi ymmärtäkää nyt minua, olen toheltaja;))DDJoskus tulee turhiakin viestejä läheteltyä. Täytyy lähteä rekisteröitymään, jotta voin itse poistaa!!! :)
- merimona1
SkillaN kirjoitti:
vaikea selkoinen tänä päivänä.
Voi,voi ymmärtäkää nyt minua, olen toheltaja;))DDtarkoitit.
Eläin,nimenomaan koirasta puhuessamme on uskollinen, rakkaudessaan ehdoton ja pyyteetön.
Eli sellaista ystävää emme ihmisestä saa.
Et tietenkään tarkoittanut, ettei ihmisestä saisi tavallaan hyvää ja määrätyssä mielessä parempaakin ystävää kuin koirasta, sikäli, että ihmisen kansa voi keskustella ihmisten kielellä.Toisin sanoen ihminen on tavallaan 'viihdyttävämpi' ystävä kuin koira, mutta kuten sanoitkin SELLAISTA (en huutanut painotin vain sanomaani) ystävää emme ihmisestä saa kuin koira on.
Tässä puhun vähän niinkuin kokemuksestakin. Minulla on oma rakas Joppeni ja mies sanoi hankkivansa ajokaoiran, koska haluaisi käydä metsällä.
Viimeksi mainittu asia on harkinnassa(siis ajokoiran hankinta) - uzma-m
SkillaN kirjoitti:
on kun sanot.
Sellaista ystävää ei ihmisistä saa, kuin koira on.on pyyteton ja hyvaksyy sinut sellaisena kuin olet,olet vaikka,ruma,kaunis,lihava,laiha,nuori,vanha,silmapuoli,jalkapuoli,musta tai valkoinen jne..sellaista ystavaa ei todella ihmisesta saa.
- Katleija
merimona1 kirjoitti:
tarkoitit.
Eläin,nimenomaan koirasta puhuessamme on uskollinen, rakkaudessaan ehdoton ja pyyteetön.
Eli sellaista ystävää emme ihmisestä saa.
Et tietenkään tarkoittanut, ettei ihmisestä saisi tavallaan hyvää ja määrätyssä mielessä parempaakin ystävää kuin koirasta, sikäli, että ihmisen kansa voi keskustella ihmisten kielellä.Toisin sanoen ihminen on tavallaan 'viihdyttävämpi' ystävä kuin koira, mutta kuten sanoitkin SELLAISTA (en huutanut painotin vain sanomaani) ystävää emme ihmisestä saa kuin koira on.
Tässä puhun vähän niinkuin kokemuksestakin. Minulla on oma rakas Joppeni ja mies sanoi hankkivansa ajokaoiran, koska haluaisi käydä metsällä.
Viimeksi mainittu asia on harkinnassa(siis ajokoiran hankinta)Pojan perheessä oli ajokoiranarttu Manta. Voi miten lutunen se koira oli. En kuullut sen haukkuvan koskaan. Eli 12 vuotta. Kohtu oli poistettu, sitten leikkauksen jälkeen alkoi ilmetä epilepsiakohtauksia. Lopulta oli nukutettava ikiuneen. Miniä suree edelleen eikä osaa mennä lenkeillekään entisiin paikkoihin, kun Mantaa ei enää ole. Se tuhkattiin ja siinä se tuhka on puulippaassa valokuvan vieressä heidän olohuoneessaan. Talutushihna ja koiran kori verannalla muistona.
- Suvi2
SkillaN kirjoitti:
nyt munasin itseni(taas kerran)luin uudelleen viestini ja tajusin kirjoittaneeni,toisten tietoja,asia piti olla,että minun aitouteni Skillanina pystyttäisiin tuomaan todeksi.
Unohdetaan koko juttu, jookos;))Saa nähdä monetko iltakahvit tänään juon.
Pyyhkästään tuota pöytää ja aloitetaan kaikki puhtaalta pöydältä.
Tulehan SkillaN hörppäämään oikein kunnon kahvit. Tykkäätkö kahvista vai otatko lasillisen "vinoa"?
Tänään en tuonut mitään kahvileipää tullessani, mutta näkyyhän tuota valinnanvaraa olevan.
Joten hölökynkölökyn ja kippis (nostan kahvimukiani). Serafiina kirjoitti:
Joskus tulee turhiakin viestejä läheteltyä. Täytyy lähteä rekisteröitymään, jotta voin itse poistaa!!! :)
viesti ollut,älä sitä sure.
Rekistöröityä kyllä ehkä kannattaa, ei kai nyt vain sen tähden että saa viestit poistaa.
Minä olisin saanut poistaa tänään kaikki viestit,olen niin paljon "turinut".
Täydellisiä ei olla, sen taas todistin;))- Serafiina
SkillaN kirjoitti:
viesti ollut,älä sitä sure.
Rekistöröityä kyllä ehkä kannattaa, ei kai nyt vain sen tähden että saa viestit poistaa.
Minä olisin saanut poistaa tänään kaikki viestit,olen niin paljon "turinut".
Täydellisiä ei olla, sen taas todistin;))niin muiden kirjoittamien viestien kuin omiemmekin {joskus vähän ajattelemattomienkin } ajatusten ylitse. Emmehän pahaa tarkoita.- Sovitaan näin. :)
Suvi2 kirjoitti:
Saa nähdä monetko iltakahvit tänään juon.
Pyyhkästään tuota pöytää ja aloitetaan kaikki puhtaalta pöydältä.
Tulehan SkillaN hörppäämään oikein kunnon kahvit. Tykkäätkö kahvista vai otatko lasillisen "vinoa"?
Tänään en tuonut mitään kahvileipää tullessani, mutta näkyyhän tuota valinnanvaraa olevan.
Joten hölökynkölökyn ja kippis (nostan kahvimukiani).pitkävartisen harjan kanssa siellä huiskin,puhdasta tuli.
Taidan ottaa sen "vinon" ja nautiskelen, kyllä on ihanan raukea olo.
Ei purista vaatteet(ei muuten koskaan)ei ahdista maailma, nyt olisin kiltti kaikille,sellaisen virityksen sauna antaa.
Minä sain tänään ihania piirakoita,toin iltapalaksi,jos jollekin vielä maistuu, itse taidan ottaa vielä toisen ja kippistän teidän kaikkien kanssa, Suville nyt ensiksi.
Viettäkää rauhaisa ilta ja nukkukaa hyvin.- Hintriika
SkillaN kirjoitti:
pitkävartisen harjan kanssa siellä huiskin,puhdasta tuli.
Taidan ottaa sen "vinon" ja nautiskelen, kyllä on ihanan raukea olo.
Ei purista vaatteet(ei muuten koskaan)ei ahdista maailma, nyt olisin kiltti kaikille,sellaisen virityksen sauna antaa.
Minä sain tänään ihania piirakoita,toin iltapalaksi,jos jollekin vielä maistuu, itse taidan ottaa vielä toisen ja kippistän teidän kaikkien kanssa, Suville nyt ensiksi.
Viettäkää rauhaisa ilta ja nukkukaa hyvin.Menipä taas aikaa tajuta, mitä saunassa huiskitaan pitkävartisen harjan kanssa... Minulla muotoutui heti mielikuva pitkävartisesta lattiaharjasta. Siksi ajattelin, että olit siivoamassa saunaa. Sitten rupesin epäilemään, että kävitkin saunomassa, kun hyvästä olosta puhut. Vasta kolmannella lukemalla harjanvarsi lyheni mielikuvassani! Siis oliko se selänpesuharja?
Minä huiskin tänään makuuhuoneesta lähes kaikki kamat yhdelle kirpparikauppiaalle. Kantoi onnellisena pakettiautoonsa 50-luvun kaluja, jotka varmaan minäkin olisin voinut muuttaa rahaksi. Olen vain niin pöliä, että kun en osaa hinnoitella vanhoja tavaroita, niin menköön ilmaiseksi! Toisaalta pelkäsin, etten ehdi löytää ostajaa ja saan loppujen lopuksi maksaa, että joku rahtaa ne johonkin. Ei se kierrätyskeskuksen autokaan varmaan heti tule, jos sinne ilmoittaa.
Nyt sitten katselen onnellisena ja köyhänä melkein tyhjää huonetta. Ja vähän haikeana, osa oli tavaraa, jonka muistan jo lapsuudesta... Hintriika kirjoitti:
Menipä taas aikaa tajuta, mitä saunassa huiskitaan pitkävartisen harjan kanssa... Minulla muotoutui heti mielikuva pitkävartisesta lattiaharjasta. Siksi ajattelin, että olit siivoamassa saunaa. Sitten rupesin epäilemään, että kävitkin saunomassa, kun hyvästä olosta puhut. Vasta kolmannella lukemalla harjanvarsi lyheni mielikuvassani! Siis oliko se selänpesuharja?
Minä huiskin tänään makuuhuoneesta lähes kaikki kamat yhdelle kirpparikauppiaalle. Kantoi onnellisena pakettiautoonsa 50-luvun kaluja, jotka varmaan minäkin olisin voinut muuttaa rahaksi. Olen vain niin pöliä, että kun en osaa hinnoitella vanhoja tavaroita, niin menköön ilmaiseksi! Toisaalta pelkäsin, etten ehdi löytää ostajaa ja saan loppujen lopuksi maksaa, että joku rahtaa ne johonkin. Ei se kierrätyskeskuksen autokaan varmaan heti tule, jos sinne ilmoittaa.
Nyt sitten katselen onnellisena ja köyhänä melkein tyhjää huonetta. Ja vähän haikeana, osa oli tavaraa, jonka muistan jo lapsuudesta...ei voi tajuta,että saunaa voi myös pestä pitkävartisella;))DDD
Tälläistä se on,ihan tavallista asiaa ja syntyy vaikeasti tajuttava ,tai ainakin useampaan kertaan luettavaa tekstiä.
Minun talossa kiinteistö firma siivoaa saunan, sitähän sinä et voinut tietää,ja minä huonosti kirjoitin.
Lopputulos kumminkin hyvä, ja tulipahan pidempi kirjoitus.
Tukistan itseäni ,ensin pitäisi ajatella, sitten kirjoittaa, olen sählännyt liiaksi.
Hyvää huomenta kumminkin,täällä tuulee ja jotakin valkoista on maan pintaan kertynyt.Taitaa tulla talvi.
Mitähän tänään tekisi,kaikki tuntuu olevan kunnossa, nyt uusia ideoita olisi keksittävä.
Kun on ikänsä joutunut jotakin puuhastelemaan, ei meinaa istumalla päivää saada kulumaan.
Tiedän kyllä,pitäisi lähteä lenkille, mutta mikä minusta siihen hommaan näin laiskan on tehnyt, onko kaverin puute.
Pitänee lenkkikaverin haku lehteen laittaa, vai löytyisikö palstoilta sellainen;))DD
Ulkoilupäivää kaikille tarmokkaille kirjoittajille, minä tässä koitan jotakin saada aikaan,,,- saara.dma
Hintriika kirjoitti:
Menipä taas aikaa tajuta, mitä saunassa huiskitaan pitkävartisen harjan kanssa... Minulla muotoutui heti mielikuva pitkävartisesta lattiaharjasta. Siksi ajattelin, että olit siivoamassa saunaa. Sitten rupesin epäilemään, että kävitkin saunomassa, kun hyvästä olosta puhut. Vasta kolmannella lukemalla harjanvarsi lyheni mielikuvassani! Siis oliko se selänpesuharja?
Nyt sitten katselen onnellisena ja köyhänä melkein tyhjää huonetta. Ja vähän haikeana, osa oli tavaraa, jonka muistan jo lapsuudesta...En voi muuta kuin ihailla tarmokkuuttasi. Juuri noin pitäisi tehdä, tyhjentää huusholli tarpeettomasta tavarasta. Olemme sitä ikäluokkaa, jolle tuntuu pahalta heittää roskikseen käyttökelpoista tavaraa. Näin se menee edes jonkun hyödyksi.
Saisinpa minäkin tuollaisen puuskan. Olen edes sen verran viisastunut, että yritän välttää heräteostoja. Jos vaikka jonkin taloustavaran hankin, mietin jo ennen ostoa onko todellista tarvetta ja tavaralle sijaintipaikan.
Huh huh! Nyt ihan hengästyin, kun ajattelin tuota Hintriikan touhuamista. Täytyypä kaataa kahvia ja ottaa tuon meidän piirakkamestarin maistiaisia. SkillaN kirjoitti:
ei voi tajuta,että saunaa voi myös pestä pitkävartisella;))DDD
Tälläistä se on,ihan tavallista asiaa ja syntyy vaikeasti tajuttava ,tai ainakin useampaan kertaan luettavaa tekstiä.
Minun talossa kiinteistö firma siivoaa saunan, sitähän sinä et voinut tietää,ja minä huonosti kirjoitin.
Tukistan itseäni ,ensin pitäisi ajatella, sitten kirjoittaa, olen sählännyt liiaksi.
Hyvää huomenta kumminkin,täällä tuulee ja jotakin valkoista on maan pintaan kertynyt.Taitaa tulla talvi.
Mitähän tänään tekisi,kaikki tuntuu olevan kunnossa, nyt uusia ideoita olisi keksittävä.
Kun on ikänsä joutunut jotakin puuhastelemaan, ei meinaa istumalla päivää saada kulumaan.
Tiedän kyllä,pitäisi lähteä lenkille, mutta mikä minusta siihen hommaan näin laiskan on tehnyt, onko kaverin puute.
Pitänee lenkkikaverin haku lehteen laittaa, vai löytyisikö palstoilta sellainen;))DD
Ulkoilupäivää kaikille tarmokkaille kirjoittajille, minä tässä koitan jotakin saada aikaan,,,sanoa, että kyllä se omien tavaroiden hinnoittelu onkin vaikeaa.
Minäkin joskus jotakin käsitöitä teen,tai joku taulunkin ostaisi, en osaa hintaa määrätä, tarpeiden hinnalla sitten menee.
Silläpä tässä köyhänä elellään.
Kuule Hintriikka annoit kalusteesi mennä ,50-luvulta, nehän jo antiikki arvon tavottavat, myyjä varmaan osaa hinnan määrätä.
Eikös 50 vuotta vanhat jo ala antiikkia olla, että tässähän ollaan arvokkaita ja kalliita,,,,,,
;))DDD- Katleija
SkillaN kirjoitti:
nyt munasin itseni(taas kerran)luin uudelleen viestini ja tajusin kirjoittaneeni,toisten tietoja,asia piti olla,että minun aitouteni Skillanina pystyttäisiin tuomaan todeksi.
Unohdetaan koko juttu, jookos;))Huomenta-Päivää!!
Hyvä on olo rauhaisan yöunen jälkeen. On se tuo saunominen sellainen nautinto ja rentouttava juttu.
Kauniit ovat maisemat tänä aamuna. Valkoista on, vaikka lunta ei olekaan satanut. Pakkanen on hieman lauhtunut, siitä tuo vahva huurre on syntynyt maiseman ylle.
Mikäs tässä on aamukahvia nauttia. Voi tuota Skillania, kun se on touhua täynnä. Olen huomannut, että hän on sellainen aamun virkku ja illan torkku. "Se tapa talon rakentaa."
Mutta itse olen illan virkku. En kuitenkaan aamun torkku, mutta päivän alkuun saattamisella ei kiirettä lain. Oikein hyvin osaan laiskotella.
Leppoisaa lauantakkii kaikille. - uzma-m
saara.dma kirjoitti:
En voi muuta kuin ihailla tarmokkuuttasi. Juuri noin pitäisi tehdä, tyhjentää huusholli tarpeettomasta tavarasta. Olemme sitä ikäluokkaa, jolle tuntuu pahalta heittää roskikseen käyttökelpoista tavaraa. Näin se menee edes jonkun hyödyksi.
Saisinpa minäkin tuollaisen puuskan. Olen edes sen verran viisastunut, että yritän välttää heräteostoja. Jos vaikka jonkin taloustavaran hankin, mietin jo ennen ostoa onko todellista tarvetta ja tavaralle sijaintipaikan.
Huh huh! Nyt ihan hengästyin, kun ajattelin tuota Hintriikan touhuamista. Täytyypä kaataa kahvia ja ottaa tuon meidän piirakkamestarin maistiaisia.On pas ihana aamu aurinko paistaa kirkkaansiniselta taivaalta,mutta yo oli kylma melkein 0.
Aamulla varhain ajelimme Suzukillani pankkiin kaupungin toiselle puolelle,olipas kaupunki kukittettu ja puhdas,eilen UN: Kofi Annan ja muitten dono maitten edustajat vierailivat jaristys alueilla,kylla hekin tv:ssa nayttivat jarkyttyneelta,on kysymyksekssa valtavan suuri alue vaikea kulkuisessa maastoissa korkealla vuoristossa,sen kaiken tajuu vain niin kun hekin helikopterissa lentelivat alueen ylla ja katselivat tuho aluetta.
Nyt juon vihreata teeta paevekkeella,iltapaivalla olette kaikki tervetulleita pienelle synttari partylle,on dadan {vaarin} ja pojantyttaren Elizeh synttarit.
Jos katsotte allakkaan on Elisen nimipaiva tanaan,siita me saimme idean tyton nimeen,muutenkin lempikappaleitani on fur Elise. - Tässä muori
Katleija kirjoitti:
Huomenta-Päivää!!
Hyvä on olo rauhaisan yöunen jälkeen. On se tuo saunominen sellainen nautinto ja rentouttava juttu.
Kauniit ovat maisemat tänä aamuna. Valkoista on, vaikka lunta ei olekaan satanut. Pakkanen on hieman lauhtunut, siitä tuo vahva huurre on syntynyt maiseman ylle.
Mikäs tässä on aamukahvia nauttia. Voi tuota Skillania, kun se on touhua täynnä. Olen huomannut, että hän on sellainen aamun virkku ja illan torkku. "Se tapa talon rakentaa."
Mutta itse olen illan virkku. En kuitenkaan aamun torkku, mutta päivän alkuun saattamisella ei kiirettä lain. Oikein hyvin osaan laiskotella.
Leppoisaa lauantakkii kaikille.Taidan saada viestin lähtemään.
"tohtori"kävi eilen
Tästä täytyy lähteä torille.
Sinne tulee Joulupukki puolenpäivän aikoihin.
Vien toivomuslistan(tuo minulle ystävä)DDDDD
Täällä paistaa aurinkokin.
Hyvää päivän jatkoa kaikille. - Hintriika
SkillaN kirjoitti:
ei voi tajuta,että saunaa voi myös pestä pitkävartisella;))DDD
Ulkoilupäivää kaikille tarmokkaille kirjoittajille, minä tässä koitan jotakin saada aikaan,,,Älä nyt, SkillaN, itseäsi syytä minun väärinkäsityksestä! Mielikuvat syntyvät päässä, eikä sitä arvaa, mitä kunkin antiikkisessa aivokopassa milloinkin tapahtuu!
Tiedän, että tein typerästi niiden kamojen kanssa, mutta kun minulla ei ole kauppamiehen rahavainua. Näinhän minä sen kirpparimiehen naamasta, kuinka hyvää saalista hän kantoi autoonsa! Mutta minä en halua taas kerran täyttää asuntoani "pakollisilla" perintökapistuksilla, jotka ovat epäkäytännöllisiä minun tarpeisiini. Pakko oli itsekin onnitella itseään, että rohkeni luopua niistä. - Suvi2
Tässä muori kirjoitti:
Taidan saada viestin lähtemään.
"tohtori"kävi eilen
Tästä täytyy lähteä torille.
Sinne tulee Joulupukki puolenpäivän aikoihin.
Vien toivomuslistan(tuo minulle ystävä)DDDDD
Täällä paistaa aurinkokin.
Hyvää päivän jatkoa kaikille.Tuosta toivomuslistastasi pullahti mieleen jo vuosien takainen pienen poikani pyyntö.
Hän toivoi näin: "Rakas joulupukki tuo minulle isi kun Mikolla ja Ari-Pekalla on kaks ja minulla ei yhtään".
Ei se pukki kuitenkaan tuonut.
Toivotaan, että se täyttää sinun toiveesi:-D Suvi2 kirjoitti:
Tuosta toivomuslistastasi pullahti mieleen jo vuosien takainen pienen poikani pyyntö.
Hän toivoi näin: "Rakas joulupukki tuo minulle isi kun Mikolla ja Ari-Pekalla on kaks ja minulla ei yhtään".
Ei se pukki kuitenkaan tuonut.
Toivotaan, että se täyttää sinun toiveesi:-Dpikkuveljeni toivomuksen jouluna 1958, kun hän oli kirjoittanut minulle tokaluokkalaisen käsialalla kirjeen. Kirjeessä oli toivomus:
"Ostaisit veljelle hevosenpääpuukon, kun mulla ei oo rahaa."
Minä ostin sellaisen puukon missä oli kaksi puukkoa, ylimääräinen pieni puukko tupen sivussa omassa lokerossaan, molemmat puukot hevosenpääpuukkoja.- Hintriika
MdK-MdK kirjoitti:
pikkuveljeni toivomuksen jouluna 1958, kun hän oli kirjoittanut minulle tokaluokkalaisen käsialalla kirjeen. Kirjeessä oli toivomus:
"Ostaisit veljelle hevosenpääpuukon, kun mulla ei oo rahaa."
Minä ostin sellaisen puukon missä oli kaksi puukkoa, ylimääräinen pieni puukko tupen sivussa omassa lokerossaan, molemmat puukot hevosenpääpuukkoja.Ei täällä pirtissä ketään tänään ole, kun on iskenyt seksibuumi koko porukkaan. Juonpahan yksin kahvit. Löytyisköhän edes poikamunkkeja kahvihetken seuraksi?
Hintriika kirjoitti:
Ei täällä pirtissä ketään tänään ole, kun on iskenyt seksibuumi koko porukkaan. Juonpahan yksin kahvit. Löytyisköhän edes poikamunkkeja kahvihetken seuraksi?
it's a long way to go...
Melkein aina tänne Kahvipirttiin tuntuu olevan matkaa, suosittu pirtti kun on.
Askel on minulla nyt jonkin aikaa oltava "kantapääpainotteinen" (pienen varpaankorjausoperaation takia), siksi kai pitkältä tuntui.
Ketään ei näy, ei kuulu, mutta myöhemmin tulevia varten jätän rahkaomenapiirakan, josta vain yksi pala on syöty. Var så goda!- Klara*
satu kirjoitti:
it's a long way to go...
Melkein aina tänne Kahvipirttiin tuntuu olevan matkaa, suosittu pirtti kun on.
Askel on minulla nyt jonkin aikaa oltava "kantapääpainotteinen" (pienen varpaankorjausoperaation takia), siksi kai pitkältä tuntui.
Ketään ei näy, ei kuulu, mutta myöhemmin tulevia varten jätän rahkaomenapiirakan, josta vain yksi pala on syöty. Var så goda!Kuinkas ehditkin, satu, jo lähteä, ei näkynyt kuin kantapäät;)
Minä en taida nyt ottaa kahvileipää ollenkaan, kupposen cappucinoa vain, oli niin kylmä tuolla ulkona. Kermavaahtoa tahdon kuitenkin, vaikka siitä tahtoo jäädäkin "viikset".
Meillä on sitten joulu avattu. Jouluvalot sytytettiin kaupungilla eilen ja illalla oli kymmenen minuutin ilotulitus. Minulla on aina aitiopaikka omalla parvekkeellani, keskellä kaupunkia kun asun.
Ja päivällä kauppakeskuksessa käydessäni oli paikalla tietysti joulupukki.
Oli vain niin koomisen näköistä, kun ihmiset törmäilivät kiireessään sinnne-tänne ja pukki istui keskellä käytävää aivan yksin, kukaan ei ehtinyt edes tervehtiä.
Vanhemmat retuuttivat lapsiaan ohi pukin ja pukin karamellikontin.
Minä iskin pukille silmää ja pukki taisi vähän häkeltyä, sillä hän pudotti karamellisäkkinsä vanhan rouvan jalkoihin ja vanha rouva oli vähällä kaatua suoraan pukin syliin.
No, jouluhan on riemun aikaa, eikö vain? - Suvi2
Klara* kirjoitti:
Kuinkas ehditkin, satu, jo lähteä, ei näkynyt kuin kantapäät;)
Minä en taida nyt ottaa kahvileipää ollenkaan, kupposen cappucinoa vain, oli niin kylmä tuolla ulkona. Kermavaahtoa tahdon kuitenkin, vaikka siitä tahtoo jäädäkin "viikset".
Meillä on sitten joulu avattu. Jouluvalot sytytettiin kaupungilla eilen ja illalla oli kymmenen minuutin ilotulitus. Minulla on aina aitiopaikka omalla parvekkeellani, keskellä kaupunkia kun asun.
Ja päivällä kauppakeskuksessa käydessäni oli paikalla tietysti joulupukki.
Oli vain niin koomisen näköistä, kun ihmiset törmäilivät kiireessään sinnne-tänne ja pukki istui keskellä käytävää aivan yksin, kukaan ei ehtinyt edes tervehtiä.
Vanhemmat retuuttivat lapsiaan ohi pukin ja pukin karamellikontin.
Minä iskin pukille silmää ja pukki taisi vähän häkeltyä, sillä hän pudotti karamellisäkkinsä vanhan rouvan jalkoihin ja vanha rouva oli vähällä kaatua suoraan pukin syliin.
No, jouluhan on riemun aikaa, eikö vain?Kun olin tulossa, näin kauempaa, että joku kirkas lähti pirtiltä. Tais olla Klara Tähtinen.
Nyt ei ketään ole täällä. Mutta onhan kahvia ja kakkukin näkyy olevan. Täytyypä hiukan pienentää sitä.
Luin tuossa Vanhasen autojuttua. Kuulin, että ne kampanjatyöntekijät saavat autoedustaan verottajalta eräänlaisen kiitoskortin. Jos noin on, on se aika harmittava kiitos vapaaehtoistyöstä.
Ymmärsinkö oikein, että Klaran asuinseudulla oli joulukatu tänään avattu? Täällä avataan huomenna ja tietenkin täytyy sitä pukkia mennä tapaamaan. Jos vaikka pääsis polvelleen toiveita esittämään. - Klara*
Suvi2 kirjoitti:
Kun olin tulossa, näin kauempaa, että joku kirkas lähti pirtiltä. Tais olla Klara Tähtinen.
Nyt ei ketään ole täällä. Mutta onhan kahvia ja kakkukin näkyy olevan. Täytyypä hiukan pienentää sitä.
Luin tuossa Vanhasen autojuttua. Kuulin, että ne kampanjatyöntekijät saavat autoedustaan verottajalta eräänlaisen kiitoskortin. Jos noin on, on se aika harmittava kiitos vapaaehtoistyöstä.
Ymmärsinkö oikein, että Klaran asuinseudulla oli joulukatu tänään avattu? Täällä avataan huomenna ja tietenkin täytyy sitä pukkia mennä tapaamaan. Jos vaikka pääsis polvelleen toiveita esittämään.Ilmaisin itseäni huonosti. Eilen avattiin, oli ilotulitus ja kaikenlaista jouluohjelmaa.
En ollut eilen avajaishuumassa mukana, ilotulitusta vain ihastelin parvekkeeltani.
Tänään, ja koko viikonlopun joulunavaus jatkuu ja joulupukit ovat liikenteessä tien tukkona;)
Tänään vasta kävin paikan päällä tutustumassa avajaisten jälkeiseen tunnelmaan. Hintriika kirjoitti:
Ei täällä pirtissä ketään tänään ole, kun on iskenyt seksibuumi koko porukkaan. Juonpahan yksin kahvit. Löytyisköhän edes poikamunkkeja kahvihetken seuraksi?
pitihän minunkin mennä,ja tulin kiireesti pois.
Joulukatuja aukovat ja eihän siihen ole kuin viisi viikkoa.
Minullakin kaksi pikkujoulua ensi viikolla ja sitten kaksi joulukuussa.
Hujaus vain ja olemme aatossa.
Löysitkös niitä poikamunkkeja,vanhoja ne kyllä olivat,jos löytyi,mutta tännehän ne sopivat.
Hiljaista on, mutta kyllä se vilkastuu taas vähän ajan päästä.Joku jonkun sopivan sanan löytää ja siitä se kirpoaa, mikähän seuraava kohde/aihe.
Minä taidan lähteä katsomaan tuota töllötintä ja sitten Nukku-Matin luo.
Hyvää yötä.- Suvi2
SkillaN kirjoitti:
Löysitkös niitä poikamunkkeja,vanhoja ne kyllä olivat,jos löytyi,mutta tännehän ne sopivat.
Hiljaista on, mutta kyllä se vilkastuu taas vähän ajan päästä.Joku jonkun sopivan sanan löytää ja siitä se kirpoaa, mikähän seuraava kohde/aihe.
Hyvää yötä.jo menet katsomaan. Vielähän ilta on nuori, niinkuin mekin:-DD
Vastahan nuo meidänkin talon yläkerran asukkaat aloittelevat tuota joka viikonloppuista meteliään.
Vai että seksipalstoilla sitä luuhattiin. Entäpä jos ottaisimme tällä palstalla keskusteluksi vaikka sen seksikonsultti Ridgen. Alkaiskohan naiset kotitontillaan pysymään. Mitä luulette?
Vitsi vitsi... - merimona1
Suvi2 kirjoitti:
jo menet katsomaan. Vielähän ilta on nuori, niinkuin mekin:-DD
Vastahan nuo meidänkin talon yläkerran asukkaat aloittelevat tuota joka viikonloppuista meteliään.
Vai että seksipalstoilla sitä luuhattiin. Entäpä jos ottaisimme tällä palstalla keskusteluksi vaikka sen seksikonsultti Ridgen. Alkaiskohan naiset kotitontillaan pysymään. Mitä luulette?
Vitsi vitsi...Pirttiin ennen nukkumaan menoa, vaikka olen rättiväsynyt.
On pitänyt hoitaa tänään vaikka minkälaisia asioita. Tehdä hyväntekeväisyyttä, autta siskoa käytännön talousaskareissa, sillä hän oli satuttanut kätenssä. Siellä meni aikaa ja sen jälkeen kävimme minun uusia sukulaisiani moikkaamassa.
On ollut mukavaa saada poika ja miniä, sekä kaksi lastenlasta, tämän avioliiton myötä, siis tavallaan.
Eivät he minua äidiksi, tai mummiksi kutsu, mutta sellaiset kivat välit meillä kuitenkin on.
Noihin palstoilla oleviin seksikeskusteluihin en ole ottanut kantaa.
Seksistä ei ole puutetta, eikä ylitarjontaa, niin että mitä meikäläinen osaisi sanoakaan.
Hyvää yötä kaikille! - Lokari1
SkillaN kirjoitti:
Hyvää yötä.on poika munkki?
Eikös munkki ole munkki ja donitsi on varmaan se naispuolinen , koska siinä on reikä?
Näin minä arvailen, jos niitä pitäis eri sukupuoliksi sanoa.
Muuten mistä se munkki nimi tulee?
Onko siittä kun on pyöreä ja makee ja vähän härkiintynytkin jos vanha on.
Helkkari kun taas tuli tuollasta pään vaivaa mietitäväksi.
Selittäkää fiksummat typerälle....
Terv. Lokari1 - Hintriika
Lokari1 kirjoitti:
on poika munkki?
Eikös munkki ole munkki ja donitsi on varmaan se naispuolinen , koska siinä on reikä?
Terv. Lokari1Oikeilla jäljillä olet. Tavallista rinkulamunkkia sanotaan tyttömunkiksi. (Donitsi on erilaista taikinaa.) Poikamunkki on pitkänmallinen patukka, ihan samanlaista taikinaa kuin tyttömunkki. Siinä voi olla myös hilloa.
Muistelen 60-luvulla viimeksi syöneeni poikamunkkeja. Olikohan eilen syömäni virtuaalimunkki lähes viiskymppinen! Sitten on vielä munkkipossu ja täyspyöreä munkki, esim. berliininmunkki. Ja tietenkin ne kotitekoiset lusikkamunkit.
Mutta sitä en osaa sanoa, mistä nimi "munkki" on tullut. Voisiko sillä olla jotakin tekemistä luostarin kanssa? Löytyisiköhän mistään hakukoneista tietoa? En ehdi nyt tutkia. Lokari1 kirjoitti:
on poika munkki?
Terv. Lokari1Olen kuullut, etä tyttömunkki on se jossa on reikä.
Mutta tietääkös Lokari miksi nunnat eivät juo kahvia?- Lokari1
ylikypsa kirjoitti:
Olen kuullut, etä tyttömunkki on se jossa on reikä.
Mutta tietääkös Lokari miksi nunnat eivät juo kahvia?Olisko siittä kun munkkia ei kasteta?
Ei minulla nyt ota mitään pientäkän järjen kipinää , siis en tie miksi . Kerrohan Ylikypä että minäkin tietäsin.
Jos vielä jotain arvaisin , niin taitaa olla jotain tekemistä sek'sin kanssa, mutta mitä?
Terv. lokari1. - Hintriika
Hintriika kirjoitti:
Oikeilla jäljillä olet. Tavallista rinkulamunkkia sanotaan tyttömunkiksi. (Donitsi on erilaista taikinaa.) Poikamunkki on pitkänmallinen patukka, ihan samanlaista taikinaa kuin tyttömunkki. Siinä voi olla myös hilloa.
Muistelen 60-luvulla viimeksi syöneeni poikamunkkeja. Olikohan eilen syömäni virtuaalimunkki lähes viiskymppinen! Sitten on vielä munkkipossu ja täyspyöreä munkki, esim. berliininmunkki. Ja tietenkin ne kotitekoiset lusikkamunkit.
Mutta sitä en osaa sanoa, mistä nimi "munkki" on tullut. Voisiko sillä olla jotakin tekemistä luostarin kanssa? Löytyisiköhän mistään hakukoneista tietoa? En ehdi nyt tutkia.Tein iltapuhteeksi munkkitutkimusta. "Raholan syötävästä sanastosta" löysin tiedon, että netistäkään ei löydy selitystä asialle! (Tieto sekin.) Ainoa on arvelu sanayhteydestä turpea levonnainen/lihava munkki. Levonnaisesta nimitystä käytetään vain Suomessa ja Ruotsissa. Ja sana munkki tulee kreikan sanasta "monakhos", joka tarkoittaa erakkoa tai yksinäistä.
Jos joku löytää tarkempaa tietoa, niin antakoon sen julki meidän kaikkien iloksi! Sillä välin voimme nautiskella munkkikahveista täällä pirtin lämpimässä. Lokari1 kirjoitti:
Olisko siittä kun munkkia ei kasteta?
Ei minulla nyt ota mitään pientäkän järjen kipinää , siis en tie miksi . Kerrohan Ylikypä että minäkin tietäsin.
Jos vielä jotain arvaisin , niin taitaa olla jotain tekemistä sek'sin kanssa, mutta mitä?
Terv. lokari1.Jos nunnat joisi kahvia, niin niiden alkaisi tehdä mieli "munkkia".
ylikypsa kirjoitti:
Jos nunnat joisi kahvia, niin niiden alkaisi tehdä mieli "munkkia".
Päivän "huuli"))))))
- Lokari1
muori67 kirjoitti:
Päivän "huuli"))))))
Nyt minäkin sitten tie miksi nunnat ei kahvia juo.
vai juoko sittenkin, kyllä niilläkin halut varmaan hyräää....?
Terv: Lokari1. - muzna=m
Lokari1 kirjoitti:
Nyt minäkin sitten tie miksi nunnat ei kahvia juo.
vai juoko sittenkin, kyllä niilläkin halut varmaan hyräää....?
Terv: Lokari1.kuulemma luostareissa pikku nunnia ja munkkeja.
Meilla klo;02:25 am,paljonkos lansirannikolla 14;25? - Lokari1
muzna=m kirjoitti:
kuulemma luostareissa pikku nunnia ja munkkeja.
Meilla klo;02:25 am,paljonkos lansirannikolla 14;25?No olihan munkilla mukavia tyttöjä ja tietysti niitä pieniökin tuli.
Silloinhan ei ollut ehkäisyä, oliskohan sitä saanut käytääkään?
Kun se uskonto kuulemani ukaan kietää ehkäisyn käytön.
Ai mitä aika 1.33 pm täällä länsi rannalla.
Terv; Lokari1. - uzma=m
Lokari1 kirjoitti:
No olihan munkilla mukavia tyttöjä ja tietysti niitä pieniökin tuli.
Terv; Lokari1.aika ero,meilla on jo tiistai aamu.
Tunnetko sellaista paikkaa kuin Forest Lake? - Lokari1
Lokari1 kirjoitti:
No olihan munkilla mukavia tyttöjä ja tietysti niitä pieniökin tuli.
Terv; Lokari1.Pikku korjaus: piti olla pieniäkin ja sitten, kuulemani mukaan.
Joka luostarissa oli orpolasten koti , joten sinne vaan ne "pyhänsek
sin tulokset , ja kukaan ei osannut mitään arvata tai uskaltanut puhua.
Tuo nan land olis varmaan pitänyt kirjoitaa toisin , minä nyt pistin kuten lausutaan.
Näin sanoi eräs nainen joka karkasi luostarista , kun hän ei saanut mitään niin ei saanut munkit eikä "Isä" peter'kään , vai mikä nimi niillä on?
Terv. Lokari1. - Lokari1
uzma=m kirjoitti:
aika ero,meilla on jo tiistai aamu.
Tunnetko sellaista paikkaa kuin Forest Lake?yksi hautaus maa ainakin.missä valtiossa se "josta puhut" on?
Niin minulla on vielä Maanantai, joten minun laskujeni mukaan on 23 tuntia eroa, siis täkäläinen aika 24tunnin kellon ajan mukaan täällä on 13.:45 nyt. Ai siellä on aamu silloinhan se pitäs ola am, eikä pm.
terv: Lokari1.
aamu näyttää hyvältä ,pieni pakkanen, erinomainen ulkoilu päivä.
Piti hypätä tänne sivuun, kun tuo Lokari asetti vaikean kysymyksen, jätän sen niille "viisaille" itse en osaa mitään tuohon munkkiasiaan sanoa.
Syötävän hyviä silloin tällöin ovat.
Tänä aamuna nukuin "rokuliin" katsoin yöllä kakkosella elokuvan ,mikä olikin sen verran mielenkiintoinen juoneltaan, että unet kaikkosi.
Harvinaista minulle, yleensä nukun istualtaan kellon lähestyessä 22.00.
Yllätyin ,minäkin vielä kiinnostun jostakin, myönteistä.
Tänään menen kahvitus ja vaalinostatus tilaisuuteen,siitä en sen enempää,varmaan juttua vielä tulee paljonkin, kun aika koittaa.
Nyt on varmaan hyvä Diivan, niinkuin muidenkin karvaisten ystävien liikkua, ei tassut kuraannu.
Vai oliko niin, että jossakin sataakin?
Nytpä laitankin ison lettutaikinan ja tuon pirtiin komean keon lettuja/räiskäleitä.
Hilloa mansikasta lakkaan, useampaan makuun.
Pidetään lettukestit, maistuisiko?
Touhuan vähän aikaa, ja valmista tulee, hyvää päivää.Kiitos kutsustu, ajattelinkin, että mistä se ihana tuoksu tuli. Sinne letun sisälle voi vielä kääräistä jotain ihanaa täytettä ja kiertää rullalle, nami, nami.
- saara.dma
Nyt sait puhuttua ympäri. Tuon lisäksi kulhollisen kermavaahtoa, niin eivätkö nirsoimmatkin herkkusuut saa mieleistänsä!
- Suvi2
Vaihtuipa osamme SkillaN. Tavallisesti minä tiiraan kaikki elokuvat, tulivat ne miten myöhään tahansa, mutta eilen vilustuin kunnolla ja illalla olin pienessä kuumeessa, joten paiskauduin sänkyyn jo ihmisten aikaan.
Yläkerran melske kylläkin piti huolen siitä, että kukaan tässä talossa ei saanut nukuttua.
Vaikka näin hyvää päivää ei pitäisi ikävillä asioilla pilata, mutta tulihan nyt kerrottua.
Kuivaa on - onneksi ja vain vähän härmää maassa.
Diivasta on mukavaa kulkea jäätyneessä heinikossa kun se risahtelee.
Aamukahvi on nyt paikallaan, jos vaikka tukkoinen olo helpottaisi. - Usko
lettuja syömään........ kiitos!
Usko kirjoitti:
lettuja syömään........ kiitos!
sitä on oltu,onko Uskolla riiuu reissut tulleet koko päivisiksi;))D
Kiva kun kummninkin ehdit,vielä lettuja maistamaan.
Mitähän tuo ylikypsä laittaisikaan ,noiden lettujen sisään, jotakin suolaista, sieniä, jauhelihaa,sipuli,riissiä ja yrttejä tai homejuustoa,vai onko vielä joku muu, makoisa.
Taidan paistaa vielä uuden satsin,jos iltamyöhällä joku haluaisi.
Hyvin aloitimme T.Halosen vaalikamppanjan, väkeä kovasti ja me henki leijui.
Onnea matkaan.- my.mm.eli
SkillaN kirjoitti:
sitä on oltu,onko Uskolla riiuu reissut tulleet koko päivisiksi;))D
Kiva kun kummninkin ehdit,vielä lettuja maistamaan.
Mitähän tuo ylikypsä laittaisikaan ,noiden lettujen sisään, jotakin suolaista, sieniä, jauhelihaa,sipuli,riissiä ja yrttejä tai homejuustoa,vai onko vielä joku muu, makoisa.
Taidan paistaa vielä uuden satsin,jos iltamyöhällä joku haluaisi.
Hyvin aloitimme T.Halosen vaalikamppanjan, väkeä kovasti ja me henki leijui.
Onnea matkaan.joku haluaa, kiitos SkillaN. Sinä se sitten olet huomaavainen, muistat meitä yökyöpeleitäkin.
Kyllä maistuu letut, hillolla kuin hillolla, ja saara.dman kermavaahto kruunaa nautinnon.
Vaikka olen saanut yllinkyllin henkistä ravintoa, niin pitää taas vatsankin kautta tankata tätä "matoista sielun majaa"!
Olen ollut tänään konsertissa. Eräs Turun kaupunginteatterin näyttelijä, tenori, pianon säestyksellä! Ohjelmisto puoliksi klassista, puoliksi kevyempää.
Katleija, tai muut turkulaiset, arvaatteko kenestä puhun?
Sehän on taas koko porukka vaakatasossa, paitsi Lokari vasta iltapäivää aloittelee ;)
Hyvää huomenta sitten vain kaikille maanantaipäivään herääville! - Lokari1
my.mm.eli kirjoitti:
joku haluaa, kiitos SkillaN. Sinä se sitten olet huomaavainen, muistat meitä yökyöpeleitäkin.
Kyllä maistuu letut, hillolla kuin hillolla, ja saara.dman kermavaahto kruunaa nautinnon.
Vaikka olen saanut yllinkyllin henkistä ravintoa, niin pitää taas vatsankin kautta tankata tätä "matoista sielun majaa"!
Olen ollut tänään konsertissa. Eräs Turun kaupunginteatterin näyttelijä, tenori, pianon säestyksellä! Ohjelmisto puoliksi klassista, puoliksi kevyempää.
Sehän on taas koko porukka vaakatasossa, paitsi Lokari vasta iltapäivää aloittelee ;)
Hyvää huomenta sitten vain kaikille maanantaipäivään herääville!iltapäivä.
Paljon aikaa vielä tänään.
Huomena sitä pitääkin olla kukonlaulun aikaa jo hereillä.
Kyllä joku lätty menis minullekin jos on jäänyt.
Vai pitääkö minun itte alottaa paistaminen?
Terv: Lokari1. my.mm.eli kirjoitti:
joku haluaa, kiitos SkillaN. Sinä se sitten olet huomaavainen, muistat meitä yökyöpeleitäkin.
Hyvää huomenta sitten vain kaikille maanantaipäivään herääville!Tavoistani poiketen tulin kurkistamaan pirttiin.
Täällä vaan pistellään herkkuja poskeen entiseen tapaan.
On se vaan merkillistä kun ilmaiseksi saa eivätkä kilot lisäänny.
Mitäs muuten teette jos tulee pissa- tai isompi hätä. Onko vesiklosetti, huussi tai ekokäymälä käytössä?
Nyt poistun taas pilaamasta päiväänne. Hyvää maanataita, en osaa virtualisoitua.- Hintriika
Ruuneperi kirjoitti:
Tavoistani poiketen tulin kurkistamaan pirttiin.
Mitäs muuten teette jos tulee pissa- tai isompi hätä. Onko vesiklosetti, huussi tai ekokäymälä käytössä?
Nyt poistun taas pilaamasta päiväänne. Hyvää maanataita, en osaa virtualisoitua.Jos seuraavalla kerralla ottaisit Setä Toppeeliuksen völjyyn, niin hän voisi opettaa, kuinka satu tempaisee mukaansa. Ei tarvitse olla lapsi eikä uudestaan lapseksi tullut voidakseen eläytyä mielikuvitusvaailmaan. Eikä leikkimielisyys ole niin raskasta kuin ikuinen totuudentorven toitottelu. (Ethän sinä pidä itseäsi tosikkona, ethän?)
Ruuneperi kirjoitti:
Tavoistani poiketen tulin kurkistamaan pirttiin.
Nyt poistun taas pilaamasta päiväänne. Hyvää maanataita, en osaa virtualisoitua.huvittaa tuo Ruuneperin yritys latistaa mielikuvituksemme, et onnistu.
Myönnä nyt sinäkin , kyllä osaat leikkisäksi heittäytyä, kun haluat.
Tuo vessa juttu, ei virtuaali elämässä tuollaisia mietitä, se onnistuu, kuten lettujen syöminenkin,,,helposti.
Mikään ei ole vaikeaa, kaikki toimii, niinkuin sadut konsaan.
Hintriikka sanoi ota satukirja,uppoudu sen sisuksiin, ja elämä tuntuu sadulta.
Ihmisellä pitäisi olla unelmia, eihän muuten jaksa, haaveita jostakin, aina varmasti jostakin paremmasta.
Onhan meillä täällä myös asiaa ja sinä voisit lisää tuoda, ei pakko ole ilman totuutta olla,
arkeahan elämme.
Poikkea useimmin tavoistasi ja pistäydy pirtissämme,kyllä se vessakin löytyy;))
Lunta on sen verran,että maailma näytää puhtaammalta ja valoisalta, jouluiset ajatukset hiipivät mieleen.
Pirteää viikonalkua.SkillaN kirjoitti:
huvittaa tuo Ruuneperin yritys latistaa mielikuvituksemme, et onnistu.
Myönnä nyt sinäkin , kyllä osaat leikkisäksi heittäytyä, kun haluat.
Tuo vessa juttu, ei virtuaali elämässä tuollaisia mietitä, se onnistuu, kuten lettujen syöminenkin,,,helposti.
Mikään ei ole vaikeaa, kaikki toimii, niinkuin sadut konsaan.
Hintriikka sanoi ota satukirja,uppoudu sen sisuksiin, ja elämä tuntuu sadulta.
Ihmisellä pitäisi olla unelmia, eihän muuten jaksa, haaveita jostakin, aina varmasti jostakin paremmasta.
Onhan meillä täällä myös asiaa ja sinä voisit lisää tuoda, ei pakko ole ilman totuutta olla,
arkeahan elämme.
Poikkea useimmin tavoistasi ja pistäydy pirtissämme,kyllä se vessakin löytyy;))
Lunta on sen verran,että maailma näytää puhtaammalta ja valoisalta, jouluiset ajatukset hiipivät mieleen.
Pirteää viikonalkua.Piti tulla tänne kaffeelle.
Minulla on niin kummallinen kahvikuppi,se tyhjenee huomaamattani,joku peijooni käy juomassa siitä.
oliskohan joku virtuaali otus )))))
Pikku pakkanen on meilläkin.
Tavataan taas.- Katleija
my.mm.eli kirjoitti:
Hyvää huomenta sitten vain kaikille maanantaipäivään herääville!Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
My.mm.eli-olitko Tomi Metsäkedon konsertissa? En kyllä ketään muutakaan keksi, joka tenori olisi. Tarkistin, että eilen ei ollut Elisabethin näytäntöä. Muuten, Metsäketo on meillä vain vierailijana teatterissamme Elisabeth-musikaalissa. On hänessä ääntä ja näköä. Menen Elisabethia katsomaan vasta maaliskuussa. muori67 kirjoitti:
Piti tulla tänne kaffeelle.
Minulla on niin kummallinen kahvikuppi,se tyhjenee huomaamattani,joku peijooni käy juomassa siitä.
oliskohan joku virtuaali otus )))))
Pikku pakkanen on meilläkin.
Tavataan taas.Kolme astetta pakkasta, tekisi silti mieli pyöräilemään. Ainakin suunnittelen! Vaikka taitaa jäädä haaveeksi.
Jalkavaivaisena olo ei innosta muuten ulos lähtemään.
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!- Suvi2
Katleija kirjoitti:
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
My.mm.eli-olitko Tomi Metsäkedon konsertissa? En kyllä ketään muutakaan keksi, joka tenori olisi. Tarkistin, että eilen ei ollut Elisabethin näytäntöä. Muuten, Metsäketo on meillä vain vierailijana teatterissamme Elisabeth-musikaalissa. On hänessä ääntä ja näköä. Menen Elisabethia katsomaan vasta maaliskuussa.pamahteli pumppuni kun mainitsit tuon Tomi Metsäkedon. Voi että minä ihailen sen ihmisen ääntä, esiintymistä, ulkonäköä ja kaikkea hänessä. Siinä on poika, jonka moni äiti haluaisi vävykseen.
Nyt muuten on iltapäiväkahvin aika. Voiko maailmassa olla mitään parempaa kuin pirtin kahvi ja ystävien ihanat leipomukset... - Eräs 50 - vuotiaiden palstalta
se sinun entisesi, joka meitä nuorempia nyt häiriköi klitorisjutuillaan?
Kirjoitti A-nelosen pituisen tilityksen. Kertoi kuinka katkera ja kateellinen on miehille.
Itkeä tihrusteli välillä ja rukoili, että eikö kukaan tulisi vaikka näyttämään kun ei muista miltä livenä näyttää.
Me täällä sille nauretaan, poloiselle, vaikka ei saisi.
Tuollainen ahdinko saa ihmisen tekemään mitä vaan. - Hintriika
Suvi2 kirjoitti:
pamahteli pumppuni kun mainitsit tuon Tomi Metsäkedon. Voi että minä ihailen sen ihmisen ääntä, esiintymistä, ulkonäköä ja kaikkea hänessä. Siinä on poika, jonka moni äiti haluaisi vävykseen.
Nyt muuten on iltapäiväkahvin aika. Voiko maailmassa olla mitään parempaa kuin pirtin kahvi ja ystävien ihanat leipomukset...Löytyisikö täältä sitä vanhaa savikiekkoa, jonka minä lapsuudesta muistan? Se meni jotenkin tälleen: "Jos housunikin revin, niin aina sanottiin: Älä välitä, älä välitä! Ei se kannata ollenkaan. Turha sun on välittää, se pahentaapi vaan..." Panisin lautaselle pyörimään noin niin kuin terapiamielessä.
Suvi2 kirjoitti:
pamahteli pumppuni kun mainitsit tuon Tomi Metsäkedon. Voi että minä ihailen sen ihmisen ääntä, esiintymistä, ulkonäköä ja kaikkea hänessä. Siinä on poika, jonka moni äiti haluaisi vävykseen.
Nyt muuten on iltapäiväkahvin aika. Voiko maailmassa olla mitään parempaa kuin pirtin kahvi ja ystävien ihanat leipomukset...tehty,monessakin ketjussa.
Häirikkönä minäkin taas pyörin ,tälläistä siitä tulee kun höppänöitä kirjoittelee.
Olen ajatellut, että palstoilla kirjoitellaan jokainen omiaan ja en ole koskaan katsonut aiheelliseksi arvostella kenenkään kirjoituksia,joskus mielessä on käynyt, että voisi tarttuakkin.
Asioissa voin olla eri mieltä ja sen tuon julki,mutta toisten kirjoitusten sisältöön ja taitavuuteen en puutu.
Kirjoittajien taustoja en tiedä, voi olla koulutettu tai kouluttamaton,maisteri tai siivooja, yhtäläinen kirjoittamisen oikeus.
Minun toivottiin pysyvän pirtissäni ja täällä nyt ainakin aion kirjoitella, voin kaiken uhalla piipahdella toistenkin kiusana.
Häirikkö en ole,puskasta en huuda, (ne muuten epäsopua palstoille tuovat,ovatko nikin omaavia tai ei )ja toisten nimissäkään en kirjoita.
Tuli taas jauhettua,mutta joskus panee miettimään,miksi täällä yleensä viihtyy, ehkä kumminkin voittopuoleisesti kivaa on.
Hyvät yöt kaikille ,huomenna päivä parempi.- Hintriika
SkillaN kirjoitti:
tehty,monessakin ketjussa.
Häirikkönä minäkin taas pyörin ,tälläistä siitä tulee kun höppänöitä kirjoittelee.
Olen ajatellut, että palstoilla kirjoitellaan jokainen omiaan ja en ole koskaan katsonut aiheelliseksi arvostella kenenkään kirjoituksia,joskus mielessä on käynyt, että voisi tarttuakkin.
Asioissa voin olla eri mieltä ja sen tuon julki,mutta toisten kirjoitusten sisältöön ja taitavuuteen en puutu.
Kirjoittajien taustoja en tiedä, voi olla koulutettu tai kouluttamaton,maisteri tai siivooja, yhtäläinen kirjoittamisen oikeus.
Minun toivottiin pysyvän pirtissäni ja täällä nyt ainakin aion kirjoitella, voin kaiken uhalla piipahdella toistenkin kiusana.
Häirikkö en ole,puskasta en huuda, (ne muuten epäsopua palstoille tuovat,ovatko nikin omaavia tai ei )ja toisten nimissäkään en kirjoita.
Tuli taas jauhettua,mutta joskus panee miettimään,miksi täällä yleensä viihtyy, ehkä kumminkin voittopuoleisesti kivaa on.
Hyvät yöt kaikille ,huomenna päivä parempi.Turhaan sinä, SkillaN, itseäsi vähättelet! Ei meistä kenenkään kannata sovitella harteilleen alistujan viittaa. Kuljetaan vain rinnat pystyssä, vaikka sitten tukikeppejä tarvitsisi alle laittaa! Ja minä en ainakaan myönnä, että olisin joku häirikkö. Jos sellainen vastaan tulee, niin minä en anna sen itseäni häiritä...
Hintriika kirjoitti:
Turhaan sinä, SkillaN, itseäsi vähättelet! Ei meistä kenenkään kannata sovitella harteilleen alistujan viittaa. Kuljetaan vain rinnat pystyssä, vaikka sitten tukikeppejä tarvitsisi alle laittaa! Ja minä en ainakaan myönnä, että olisin joku häirikkö. Jos sellainen vastaan tulee, niin minä en anna sen itseäni häiritä...
uusi päivä alkamassa, viikko hyvällä alulla.
Hintriikka olet aivan oikeassa,mitään viittoja ei päälle oteta, minulla on vain taipumusta ihmettelyyn ja kysymyksiin, miksi näin.
Ihmettelen onko niin sokea omalle kirjoitukselle,ettei osaa lukea samoin kuin toiset,turhan usein saa havaita olevansa "piälysmies"vaikka itse ei tajua aihetta antavansa.
Onko jonkun asteista kateutta vai pahantahtoisuutta, kun kirjoitukseni tälläiseksi tulkitaan.
Nyt sitten muuta,ihana aurinko nousemassa,tulee upea päivä.Päivä on täynnä menoa ja taas menoa,ulos ei jouda edes yrittämään.
Lumet on hävinneet ja maa on taas mustana, no eipähän ole liukasta.
Antoisaa päivää palstalle ,rauhaa ja rakkautta kaikille.- Katleija
SkillaN kirjoitti:
uusi päivä alkamassa, viikko hyvällä alulla.
Hintriikka olet aivan oikeassa,mitään viittoja ei päälle oteta, minulla on vain taipumusta ihmettelyyn ja kysymyksiin, miksi näin.
Ihmettelen onko niin sokea omalle kirjoitukselle,ettei osaa lukea samoin kuin toiset,turhan usein saa havaita olevansa "piälysmies"vaikka itse ei tajua aihetta antavansa.
Onko jonkun asteista kateutta vai pahantahtoisuutta, kun kirjoitukseni tälläiseksi tulkitaan.
Nyt sitten muuta,ihana aurinko nousemassa,tulee upea päivä.Päivä on täynnä menoa ja taas menoa,ulos ei jouda edes yrittämään.
Lumet on hävinneet ja maa on taas mustana, no eipähän ole liukasta.
Antoisaa päivää palstalle ,rauhaa ja rakkautta kaikille.Kaunista huomenta!
Kaleteri näyttää tyhjää. Ihanaa. Ei pakko mennä mihinkään, ei pakko tehdä mitään. Mutta kyllä päivään silti sisältöä kertyy aivan varmasti. Ihmisten ilmoille kuitenkin mentävä-Citymarkettiin!!(onko mainos?)
Siellä kahvit ja varmaan jutustelua jonkun muun "vanhuksen" kanssa. Tyhjiä pöytiä kun siellä harvoin, että "onko tässä vapaata?"
Kiva oli täälläkin käydä. Apua, Sydämen asialla alkanut jo.... Katleija kirjoitti:
Kaunista huomenta!
Kaleteri näyttää tyhjää. Ihanaa. Ei pakko mennä mihinkään, ei pakko tehdä mitään. Mutta kyllä päivään silti sisältöä kertyy aivan varmasti. Ihmisten ilmoille kuitenkin mentävä-Citymarkettiin!!(onko mainos?)
Siellä kahvit ja varmaan jutustelua jonkun muun "vanhuksen" kanssa. Tyhjiä pöytiä kun siellä harvoin, että "onko tässä vapaata?"
Kiva oli täälläkin käydä. Apua, Sydämen asialla alkanut jo....Johan oli kapuaminen tänne.
Hyvää päivää vaan kaikille.
Tulin juuri kaupungilta,mennä viuhtasin sauvojen kanssa reppu selässä.
En ymmärrä mikä tässä mättää ,tänne Suomeen ei meinaa päästä välilä millään.
Taas mennyt muutama yö ihan poskelleen noiden kipujen kanssa.
Hyvä ettei tartte lähteä töihin.
Kiitokset kahvista,näkyillään taas.- Katleija
muori67 kirjoitti:
Johan oli kapuaminen tänne.
Hyvää päivää vaan kaikille.
Tulin juuri kaupungilta,mennä viuhtasin sauvojen kanssa reppu selässä.
En ymmärrä mikä tässä mättää ,tänne Suomeen ei meinaa päästä välilä millään.
Taas mennyt muutama yö ihan poskelleen noiden kipujen kanssa.
Hyvä ettei tartte lähteä töihin.
Kiitokset kahvista,näkyillään taas.No Muori, käsikö vielä särkee vai oletko lisää itseäsi kolhinut?
Katleija kirjoitti:
No Muori, käsikö vielä särkee vai oletko lisää itseäsi kolhinut?
Eihän se käsi enää pahemmin kiusaa tee.
Minulla vaan on noita kulumisista johtuvia kipuja aina välillä.
Ja tuo fibromyalgia vielä sotkettuna lisäksi.
Mutta kun sen tietää niin päivä kerrallaan.
Ilmojen vaihdot on pahimpia.
Kyllä se siitä.
Niin kuin "Manukin" sanoi.- Suvi2
muori67 kirjoitti:
Eihän se käsi enää pahemmin kiusaa tee.
Minulla vaan on noita kulumisista johtuvia kipuja aina välillä.
Ja tuo fibromyalgia vielä sotkettuna lisäksi.
Mutta kun sen tietää niin päivä kerrallaan.
Ilmojen vaihdot on pahimpia.
Kyllä se siitä.
Niin kuin "Manukin" sanoi.Oikeassa olet, kyllä se siitä.
Nyt ystävät meillä näyttää olevan ohjelmaa tarjolla. Sellaista, joka parantaa kaikki vaivat.
Kaivohuoneella näkyy olevan sinkkubileet 3.12.05, joten alkakaahan varustautua sotisopaan.
Soon menoa ny! Suvi2 kirjoitti:
Oikeassa olet, kyllä se siitä.
Nyt ystävät meillä näyttää olevan ohjelmaa tarjolla. Sellaista, joka parantaa kaikki vaivat.
Kaivohuoneella näkyy olevan sinkkubileet 3.12.05, joten alkakaahan varustautua sotisopaan.
Soon menoa ny!Sinne ikärajaa;DDDD
Ettei ne katso et ollaan "fossiileja"muori67 kirjoitti:
Sinne ikärajaa;DDDD
Ettei ne katso et ollaan "fossiileja"Eiköhän jo sisään päästä! :)
satu kirjoitti:
Eiköhän jo sisään päästä! :)
ei sitte voinut olla pitempään pakkasta.
Nyt siellä on lämpöasteita.
Tänään meillä on pikkujoulu.
Taloyhtiö tarjoaa.
Pistetään jalalla koreasti.))))muori67 kirjoitti:
Taloyhtiö tarjoaa.
Pistetään jalalla koreasti.))))Missä ihmeessä kaikki on
Vieläkö ne kuorsaa DDDD
kello käy jo vaikka kuinka pitkällä.
Minä olen juonut jo vaikka kuinka monta kupillista kahvia.
nyt vaan täytyy mennä.
MOOiiimuori67 kirjoitti:
Taloyhtiö tarjoaa.
Pistetään jalalla koreasti.))))Saanko hakea tanssimaan? Mennään oikein ihanasti daivudellen tangoa ja hidasta poskivalssia. AAAAAAAH
kyllä täällä on kahvit jo juotu ja aamutoimet suoritettu.
Hierarkkia siirtelee näitä juttuja uusiin uomiin,syntyypähän vähän kuvioita ketjuun.
Olin eilen nimppareilla ja menikin koko ilta jäi maalaukset väliin, oli niin mukavaa juttuseuraa.
Kuusi naista ja yksi mies(näin se suhde taitaa ollakkin)eikä yhtään juoruilua,kivoja vitsejä ja muisteloita.Vähän tansimmekin kaikki ringissä ja hyvin luisti.
Todistettua taas tuli ,ei mitään kovin ihmeellistä tarvita, kun on hauskaa.
Täällä on syysmarkkinat, eilen ohi kuljin, paljon oli kauppiaita ja ihmisiä, ilma oli suotuisa.
Tänään vähän kosteamman näköista, jospa kauppareissulla pistäytyisi katsomassa.
Mitään ostamistahan siellä ei ole, jos en sitten markkinarinkeliä pirttiin toisi.
Ninpä taidankin, päiväkahvilla saatte markkinarinkeliä, J.Pullin tuotetta.(oliko mainos, kai nämä rinkelit tunnetaan)
Antoisaa päivää jokaiselle.SkillaN kirjoitti:
että vierestä viedään, niin aina, nyyh;))DDDD
Yritin vastata niin tämä kone peijooni heitti minut pihalle.
Piti aloittaa ihan alusta.
Tule ihmeessä tanssaamaan.Siellä on ihan elävää musaa.- pullaulla
muori67 kirjoitti:
Yritin vastata niin tämä kone peijooni heitti minut pihalle.
Piti aloittaa ihan alusta.
Tule ihmeessä tanssaamaan.Siellä on ihan elävää musaa.siitä keskustelusta --jossa opastettiin pukeutumaan ja huolehtimaan ulkonäöstään . En kerinnyt osallistua sinne ,mutta ei minulla olisi ollut mitään sinne sanottavaakaan . Olen laiminlyönyt itseni jo monta vuotta --(tarkoitan ulkonäköäni).
Ennen Jerryä kävin ulkomailla ainakin kaksi kertaa vuodessa, ja osallistuin eläkeläisten kanssa monenlaisiin rientoihin .
Se oli hauskaa aikaa , silloin oli oltava hiukset laitettu ja katsottava mitä päälleen laittoi.Nyt ei ole ollut minkäänlaisia tilaisuuksiakaan -menen 4kertaa ulos Jerryn kanssa ,siinä ne sitten ovatkin .
Poika ja tytär asuvat lähellä ,heidän luonaan käyn usein .
Jouluakin suunnittelemme taasen yhteisessä tilassa,vaikka mieleni tekisi Jouluksi vaikka laivalle . En ole käynyt Suomessakaan 2vuoteen .
Siksi kai olen täälä suomalaisilla sivuilla ,että kotiikävä vähän helpottaisi.
En kyllä ole aikomuksissa muuttaa sinne ,olen täälä lopun ikäni ,jos ei sitte mitään erikoista ilmaannu .( Sen saattekin sitten kuvitella mielessänne ) Virtuaalisesti ainakin :=)
- uzma-m
Pirtti on viela paikallaan mokkikylassa,tulin aamukahville,yksin istun ja ihmettelen,ystavat ovat tehneet oman piirinsa tuskin sinne ulkopuolisia huolitaan.
Hyvaa paivan jatkoa kaikille.3,7 astetta mittarissa, ilmassa hienoinen tihkusade joka ei kastele, mutta kostuttaa kivasti ihoa.
Ei voinut vielä lähteä aamulenkille, kun on niin mustaa ettei tiellä voi askeliansa varmistaa.
Aamukahvia minäkin haikailen, heräsin kyllä jo 04.12. vaikka valvoin aamuyölle.
Kuumaa, vahvaa kahvia tekisi mieli, mutta taidan kuitenkin tuon kaurapuuron hotkaista ensiksi, siitä vatsa enemmän tykkää.
Tasan ei käy nämä ilmat, lumisadetta odotellaan ja vettä sataa!
Hyvää päivää siitä huolimatta, ratsastetaan kuitenkin aallon harjalla, tänäänkin.Kaikki muutkin,
Puhalla Uzma sitä aurinkoa tulemaan tänne.
On niin PIMEÄÄÄÄ
Hävis ne vähät lumet.
No otetaan kahvit ja jotain nurkkakaapistaDDDD
Hyvää päivän jatkoa.minä nukuin vähän pitempään, katsoin taas hyvän elokuvan ja meni pitkään.
Äläpäs uzma piiristä puhu, sinua ei vaan pitkään aikaan ole pirtissä näkynyt, täällä ollaan ja tuttuja ,ystäviä tavataan.
Olen pohtinut ,mihin on my.me.eli kadonnut, Anusta ei ole kuulunut, harventuneet on tuttujen käynnit.
Kiva kumminkin, että uusia kirjoittajia aina joku mukaan tulee, on hauska tutustua.
Minä kaipaan kyllä jokaista kirjoittajaa, olen kuin suuren perheen äiti, viestejä teiltä kaikilta halajan.
Ei niin ihmeitä tarvita, ajattelen miten Diivan kyläilymatka onnistuu, onko Hintriikka jo muuttokuorman kyydissä, miten itsekukin voi, kyllä niin tutuksi on tullut tämä joukko.
Vaikka tämä kirjoittelu ei maailman tärkeintä olekkaan, kyllä päivääni täytätte.
Aamulla herätesä ja illalla myöhään kurkkaan, mitä ystäville kuuluu.
Teidät kaikki on niin helppo pirtistä tavoittaa.
Nyt vähän kiireinen päivä edessä,kiva että sisältöä päivään löytyy.
Vielä oli pala tuota Suvin tuomaa suklaa ihanaa, sitä pala ja sitten tehokkaasti toimimaan.
Hyvää päivää kaikille,teille siellä merien takana oleville, sumuiset terveiset.- Katleija
SkillaN kirjoitti:
minä nukuin vähän pitempään, katsoin taas hyvän elokuvan ja meni pitkään.
Äläpäs uzma piiristä puhu, sinua ei vaan pitkään aikaan ole pirtissä näkynyt, täällä ollaan ja tuttuja ,ystäviä tavataan.
Olen pohtinut ,mihin on my.me.eli kadonnut, Anusta ei ole kuulunut, harventuneet on tuttujen käynnit.
Kiva kumminkin, että uusia kirjoittajia aina joku mukaan tulee, on hauska tutustua.
Minä kaipaan kyllä jokaista kirjoittajaa, olen kuin suuren perheen äiti, viestejä teiltä kaikilta halajan.
Ei niin ihmeitä tarvita, ajattelen miten Diivan kyläilymatka onnistuu, onko Hintriikka jo muuttokuorman kyydissä, miten itsekukin voi, kyllä niin tutuksi on tullut tämä joukko.
Vaikka tämä kirjoittelu ei maailman tärkeintä olekkaan, kyllä päivääni täytätte.
Vielä oli pala tuota Suvin tuomaa suklaa ihanaa, sitä pala ja sitten tehokkaasti toimimaan.
Hyvää päivää kaikille,teille siellä merien takana oleville, sumuiset terveiset.Tässä järjestyksessä kaikki heräämme. Kirjar täällä kanssasi valvoin ehkä tuonne puoli neljään. Sitten hyvät unet kahdeksaan asti. Täältä palstalta sain idean aloittaa komeroiden järjestämisen. Laitankin tavarat järkevimpiin paikkoihin. Poiskin päätin heittää turhaa kamaa. Alkuun päästyäni jatkoin klo yhteen asti. Eipä tullut uni, kun jatkoin suunnittelua. On tämä suosittu paikka, mutta taas matkan päässä. Tulen jelppaamaan muutossa Skillan. Ämpäri ja luuttu (ei soittopeli vaan pesurätti)valmiina.
- uzma-m
SkillaN kirjoitti:
minä nukuin vähän pitempään, katsoin taas hyvän elokuvan ja meni pitkään.
Hyvää päivää kaikille,teille siellä merien takana oleville, sumuiset terveiset.vastausta viestiin 19.11-mutta ei kai sita kukaan lukenut.
Ainoa harmi tasta rekkaamattomasta nikista on se ettei voi profilista chekata jos viesti on luettu vai ei.
Ostin uuden kahvinkeimmen sveitsilaisen alpinan,hyvin toimii,loytais vain oikein hyvaa kahvetta jostakin kaytan hollantilaista mutta ei se ole semmoista kuin suomalainen. - Näin on
uzma-m kirjoitti:
vastausta viestiin 19.11-mutta ei kai sita kukaan lukenut.
Ainoa harmi tasta rekkaamattomasta nikista on se ettei voi profilista chekata jos viesti on luettu vai ei.
Ostin uuden kahvinkeimmen sveitsilaisen alpinan,hyvin toimii,loytais vain oikein hyvaa kahvetta jostakin kaytan hollantilaista mutta ei se ole semmoista kuin suomalainen.Huomaan että täällä on toisiakin jotka odottavat kannaottoja kirjoituksiinsa.
uzma-m kirjoitti:
vastausta viestiin 19.11-mutta ei kai sita kukaan lukenut.
Ostin uuden kahvinkeimmen sveitsilaisen alpinan,hyvin toimii,loytais vain oikein hyvaa kahvetta jostakin kaytan hollantilaista mutta ei se ole semmoista kuin suomalainen.jos tarkoitat viestiäsi dadan ja Elizehin synttäreita,kyllä minä kutsusi huomasin,miksi en vastannut, tuliko joku väliin, ja unohtui.
Juhlissa on aina mukavaa, herkut houkuttelee ja sinulla olisi ollut varmasti niitä.
Tälläisiä unohduksia ei saisi sattua, sinä sieltä kaukaa terveisiä ja tietoja laittelet, olet valaissut monia asioita, mitä tälläinen maailmaa näkemätön on jäänyt paitsi.
Kiitos niistä ja viestittele edelleen, onko siellä tilanne yhtään helpottunut?
Hyvää päivää sinulle ja onnittelut synttärisankareille näin myöhäis syntyisesti.
Katleija onpa hyvä kun vauhti on päällä,helposti taas "luuttu" heilahtaa.- merimona1
SkillaN kirjoitti:
jos tarkoitat viestiäsi dadan ja Elizehin synttäreita,kyllä minä kutsusi huomasin,miksi en vastannut, tuliko joku väliin, ja unohtui.
Juhlissa on aina mukavaa, herkut houkuttelee ja sinulla olisi ollut varmasti niitä.
Tälläisiä unohduksia ei saisi sattua, sinä sieltä kaukaa terveisiä ja tietoja laittelet, olet valaissut monia asioita, mitä tälläinen maailmaa näkemätön on jäänyt paitsi.
Kiitos niistä ja viestittele edelleen, onko siellä tilanne yhtään helpottunut?
Hyvää päivää sinulle ja onnittelut synttärisankareille näin myöhäis syntyisesti.
Katleija onpa hyvä kun vauhti on päällä,helposti taas "luuttu" heilahtaa.mikä toisaalta on hyväkin, sillä nyt kaipaankin vain lepoa ja rauhaa ja rauhoittumista, sillä olen ollut Hyacinthin(kirjoitetaankohan non)autokuskina tässä illansuussa.
Jos joku kysyy, että kenen Hyacinthin, niin siskoni, jota kutsun joskus tuolla nimellä
Muistattehan Rouva Bucketin englantilaisesta tv sarjasta Pokka pitää.
Minun siskoni neuvoi minua juuri samalla tavalla kuin tuo tv sarjan hieno rouva autoa ajavaa miestään.Sanoinkin sen siskolle ja nauroime kyllä yhdessä ja hän myönsi, että neuvoo ja opastaa ,on sellaiseen tottunut mukamas.
Muuten kuuluu hyvää.
Alkavat olla aamut vähissä leipätyön puolesta.
Vajaa viikko kun jään lomalle ja siitä sitten eläkkeelle.Olen maksanut eläkevakuutusta itselleni ja vaikka silloin maksaessa kirvelikin, niin nyt en kadu, sillä kotona tuntuu olevan töitä enemmän kuin ehtisin tehdä.
Meillähän on koira ja kissa ja kolme hevosta, sekä tulossa on vielä ajokoira,tosin siitä neuvottelemme vielä, siis uudesta koirasta.
Mukavaa illan jatkoa ja kiitos suklaakakun palasta, joka oli jäänyt tuonne kaappiin, siitä Suvin tekemästä kaloripommista. Onpa hyvää!
Mukavaa illan jatkoa kaikille! - Lokari1
merimona1 kirjoitti:
mikä toisaalta on hyväkin, sillä nyt kaipaankin vain lepoa ja rauhaa ja rauhoittumista, sillä olen ollut Hyacinthin(kirjoitetaankohan non)autokuskina tässä illansuussa.
Jos joku kysyy, että kenen Hyacinthin, niin siskoni, jota kutsun joskus tuolla nimellä
Muistattehan Rouva Bucketin englantilaisesta tv sarjasta Pokka pitää.
Minun siskoni neuvoi minua juuri samalla tavalla kuin tuo tv sarjan hieno rouva autoa ajavaa miestään.Sanoinkin sen siskolle ja nauroime kyllä yhdessä ja hän myönsi, että neuvoo ja opastaa ,on sellaiseen tottunut mukamas.
Muuten kuuluu hyvää.
Alkavat olla aamut vähissä leipätyön puolesta.
Vajaa viikko kun jään lomalle ja siitä sitten eläkkeelle.Olen maksanut eläkevakuutusta itselleni ja vaikka silloin maksaessa kirvelikin, niin nyt en kadu, sillä kotona tuntuu olevan töitä enemmän kuin ehtisin tehdä.
Meillähän on koira ja kissa ja kolme hevosta, sekä tulossa on vielä ajokoira,tosin siitä neuvottelemme vielä, siis uudesta koirasta.
Mukavaa illan jatkoa ja kiitos suklaakakun palasta, joka oli jäänyt tuonne kaappiin, siitä Suvin tekemästä kaloripommista. Onpa hyvää!
Mukavaa illan jatkoa kaikille!Niin jäikö pieni pala minulle sitä kaakkua?
Kuppi kahvia niin tämäkin päivä alkaa hyvin.
Vielä kun sai nuoren Rouvan seurakseni niin mukava jutella.
Terv: Lokari1. - merimona1
Lokari1 kirjoitti:
Niin jäikö pieni pala minulle sitä kaakkua?
Kuppi kahvia niin tämäkin päivä alkaa hyvin.
Vielä kun sai nuoren Rouvan seurakseni niin mukava jutella.
Terv: Lokari1.kun jätin palan säästöön tuonne kylmiöön.
Mukava onkin jutella ja ajatella kun melkein tanssin sinun kanssasi nuorena Micadossa Erkki Junkkarisen laulun säestyksellä "Ruusuja hopeamaljassa."
Ethän se sinä ihan ollut, mutta melkein.
Aika outoa on sellainen kun saa, tai muodostaa mielikuvan jostain ihmisestä, niin vaikka ei näe häntä, niin kirjoittaessaan kuvittelee määrätynlaisen näköiseksi.
Sinunkin ajattelen olevan sellainen kuin se Madeirat tarjonnut mukava poika, joka oli kova tanssimaan ja puhui eri lailla kun Hesalaiset. - Suvi2
merimona1 kirjoitti:
kun jätin palan säästöön tuonne kylmiöön.
Mukava onkin jutella ja ajatella kun melkein tanssin sinun kanssasi nuorena Micadossa Erkki Junkkarisen laulun säestyksellä "Ruusuja hopeamaljassa."
Ethän se sinä ihan ollut, mutta melkein.
Aika outoa on sellainen kun saa, tai muodostaa mielikuvan jostain ihmisestä, niin vaikka ei näe häntä, niin kirjoittaessaan kuvittelee määrätynlaisen näköiseksi.
Sinunkin ajattelen olevan sellainen kuin se Madeirat tarjonnut mukava poika, joka oli kova tanssimaan ja puhui eri lailla kun Hesalaiset.Olipa taas päivä. Tänä iltana on parasta istua kotona jalat lämpimässä lavendelihauteessa. Kovasti mielisin kahvipirtille, mutta nyt ei kertakaikkiaan jaksa. Ahneuksissani hyväksyin terapiakierrokseemme vielä yhden käyntipaikan lisää.
En taloudellisessa ahneudessa, sillä käyntimmehän ovat hyväntekeväisyyttä, mutta kun on niin paljon yksinäisiä vanhuksia ja lapsia, niin mieli tekee ilahduttaa heitä mahdollisimman monia.
Merimona1 tuossa mainitsi kuinka joistakin ihmisistä näkemättä muodostaa mielikuvan. Siinä on vinha perä.
SkillaN on sellainen ajattoman tyylikkäästi pukeutunut rouva, jolla on harmaa värihuuhtelu lyhyehköissä hiuksissaan. Puuhailee aina mökillään, joka on punainen ja valkoiset ikkunanpielet. Merimona on näyttävä ja hyväryhtinen, jonka hiukset ovat milloin minkäkin väriset, eivätkä hapsota koskaan. Nainen, joka tietää olevansa aina upea.
Uzma on hentoinen kuin lintu, tummahiuksinen ja pukeutuneena usein vaaleaan pukuun...
Näin minä kuvittelen. - Lokari1
Suvi2 kirjoitti:
Olipa taas päivä. Tänä iltana on parasta istua kotona jalat lämpimässä lavendelihauteessa. Kovasti mielisin kahvipirtille, mutta nyt ei kertakaikkiaan jaksa. Ahneuksissani hyväksyin terapiakierrokseemme vielä yhden käyntipaikan lisää.
En taloudellisessa ahneudessa, sillä käyntimmehän ovat hyväntekeväisyyttä, mutta kun on niin paljon yksinäisiä vanhuksia ja lapsia, niin mieli tekee ilahduttaa heitä mahdollisimman monia.
Merimona1 tuossa mainitsi kuinka joistakin ihmisistä näkemättä muodostaa mielikuvan. Siinä on vinha perä.
SkillaN on sellainen ajattoman tyylikkäästi pukeutunut rouva, jolla on harmaa värihuuhtelu lyhyehköissä hiuksissaan. Puuhailee aina mökillään, joka on punainen ja valkoiset ikkunanpielet. Merimona on näyttävä ja hyväryhtinen, jonka hiukset ovat milloin minkäkin väriset, eivätkä hapsota koskaan. Nainen, joka tietää olevansa aina upea.
Uzma on hentoinen kuin lintu, tummahiuksinen ja pukeutuneena usein vaaleaan pukuun...
Näin minä kuvittelen.koko oli oikea mutta tukan väri ei silloin ollut sama,
Nykyisin ehkä olis likipitäen oikea.
Aurinkohan on haalistanut hiukseni?
Painoakin on kyllä tullut niistä päivistä katsoen aika paljon lisää.HAHA
Kiitos mukavasta kahvi seurasta EM hops eihän se niin ollutkaan merimona nimi nyt onkin.
Terv: lokari1 - Katleija
Suvi2 kirjoitti:
Olipa taas päivä. Tänä iltana on parasta istua kotona jalat lämpimässä lavendelihauteessa. Kovasti mielisin kahvipirtille, mutta nyt ei kertakaikkiaan jaksa. Ahneuksissani hyväksyin terapiakierrokseemme vielä yhden käyntipaikan lisää.
Näin minä kuvittelen.Minulla on mielikuva, että kaikki olemme nuoria niinkuin itsekin olen. Sitten kun jonkun meistä olen tavannut havahdun todellisuuteen. "Vanhoja" ihmisiähän me olemme. Suvi on pienen kokoinen, vähän pyöreä, iloinen ja vikkeläliikkeinen. Muorin, Skillanin ja beata-Barbaran ja Ruuneperin olen nähnyt "Treffeillä". Heistä en sano muuta kun että komeita ovat. Uzma-m on pukeutunut värikkäisiin pitkiin vaatteisiin, hiuksissa hiven harmaata ja jaloissa sandaalit. Merimona on kaunis ja tyylikäs, hiuksissa on edessä paljon vaaleita raitoja, hän on sopusuhtainen ja lisäksi oikein älykäs ihminen. Tämähän on hauskaa kuvittelua.
- Hintriika
Katleija kirjoitti:
Minulla on mielikuva, että kaikki olemme nuoria niinkuin itsekin olen. Sitten kun jonkun meistä olen tavannut havahdun todellisuuteen. "Vanhoja" ihmisiähän me olemme. Suvi on pienen kokoinen, vähän pyöreä, iloinen ja vikkeläliikkeinen. Muorin, Skillanin ja beata-Barbaran ja Ruuneperin olen nähnyt "Treffeillä". Heistä en sano muuta kun että komeita ovat. Uzma-m on pukeutunut värikkäisiin pitkiin vaatteisiin, hiuksissa hiven harmaata ja jaloissa sandaalit. Merimona on kaunis ja tyylikäs, hiuksissa on edessä paljon vaaleita raitoja, hän on sopusuhtainen ja lisäksi oikein älykäs ihminen. Tämähän on hauskaa kuvittelua.
Minullakin on joku mielikuva kaikista, mutta se ei ole sellainen, jonka voisi sanoiksi pukea. Se on tietynlainen olemus. Kuin silhuetti, josta ei näy yksityiskohtia, mutta jolla silti on kasvonsa ja värinsä. Voin kuvitella jonkinlaiset ääriviivat, kävelytyylin ja äänenvärin...
Kokemuksesta tiedän, että mielikuva harvoin vastaa todellisuutta. Mutta mitä väliä sillä on. Emmehän tiedä edes toistemme oikeita nimiä. Silti tuntuu, että ollaan tuttuja. Tärkeitäkin toisillemme!
Työn puitteissa saattoi olla vuosikausia tekemisissä joidenkin ihmisten kanssa puhelimen välityksellä. Oltiin vanhoja ystäviä jo, kun ensi kertaa tavattiin. Se on hassu tunne, kun mielikuva poksahtaa taivaan tuuliin! Suvi2 kirjoitti:
Näin minä kuvittelen.silti hyvät huomenet, viikonloppu taas edessä.
Joulukatu avataan huomenna ja muutenkin vilkas viikonloppu tulossa ja alkuviikosta vain kiihtyy.
Pressan vaalihommia ja niitä pikku-jouluja, niitähän alkaa olla.
Olipa kiva juttu tuo kuviteltu ystävä pirtistä.
Risteilyllä tapasin minäkin muutaman,joten heistä en sano mitään muuta,kuin että hyvännäköisiä, nuorekkaita "vanhuksia".
Kauniisti kuvailit minua Suvi, tyylikkyyttä en allakirjoita,mukavuutta kyllä ja tukkani on lyhyt,mutta ruskea ja harmaat väärissä kohdissa, joten turvaudun kampaajan konsteihin ja vähän piilottelen niitä.
Mökkinikin on ruskea ja vaaleankeltaiset puitteet.Että melko hyvin.
Minä taas kuvittelen, Suvi olet myös tumma,lyhythiuksien,mutta kihara, käytät jakkupukuja tai housuasuja.Olet sopusuhtainen,et kovin pitkä,silmälasit olen näkevinäni ja olet "kiltin" näköinen.
Merimona on tumma,pitkähkö, käyttää laadukkaita vaatteita,osaa myös olla rento, ja omaa päättäväisen luonteen.Eikä anna itseään masentaa, osaa nauraa kaikelle "höpinälle"
Tarttuu uusiin haasteisiin rohkeasti ja selviää joka tilanteessa,nyt "rouvan" roolissakin oikein hyvin.
Uzman minäkin kuvittelen pieneksi hennoksi naiseksi,harmahtavat hiukset,kauniita pitkiä vaatteita suosivaksi,kuitenkin vahvatahtoiseksi, asioihin tarttuvaksi.
Hintiikkaa en oikein osaa ajatella,olet ehkä vaaleahko,myös housu ja jakkupuku ihminen.Olet tarmokas,rohkea, sinua ei ole helppo saada masentumaan,olet oikeudentajuinen ja tiedät joka tilanteen miten toimitaan.
Onpa jännä kuulla miten pieleen meni,ai Lokari, no hän on suomalaisen miehen mallin mukaan,pitkä,vahva mies,oikein karhumainen,hänen kainalossaan ei peloittaisi pienemmänkään,harmi,että on siellä rapakon takana.
Kaikista virtuaaliystävistä joku kuva tulee ja monta jäi arvioimatta, mutta mukavan kuvan olen teistä kaikista luonut ja on ilo viestitellä kansanne.
Tälläisiä kuvia ja nyt viikonlopun askareihin.
Hyvää perjantaita,,,,SkillaN kirjoitti:
silti hyvät huomenet, viikonloppu taas edessä.
Joulukatu avataan huomenna ja muutenkin vilkas viikonloppu tulossa ja alkuviikosta vain kiihtyy.
Risteilyllä tapasin minäkin muutaman,joten heistä en sano mitään muuta,kuin että hyvännäköisiä, nuorekkaita "vanhuksia".
Kauniisti kuvailit minua Suvi, tyylikkyyttä en allakirjoita,mukavuutta kyllä ja tukkani on lyhyt,mutta ruskea ja harmaat väärissä kohdissa, joten turvaudun kampaajan konsteihin ja vähän piilottelen niitä.
Minä taas kuvittelen, Suvi olet myös tumma,lyhythiuksien,mutta kihara, käytät jakkupukuja tai housuasuja.Olet sopusuhtainen,et kovin pitkä,silmälasit olen näkevinäni ja olet "kiltin" näköinen.
Merimona on tumma,pitkähkö, käyttää laadukkaita vaatteita,osaa myös olla rento, ja omaa päättäväisen luonteen.Eikä anna itseään masentaa, osaa nauraa kaikelle "höpinälle"
Tarttuu uusiin haasteisiin rohkeasti ja selviää joka tilanteessa,nyt "rouvan" roolissakin oikein hyvin.
Uzman minäkin kuvittelen pieneksi hennoksi naiseksi,harmahtavat hiukset,kauniita pitkiä vaatteita suosivaksi,kuitenkin vahvatahtoiseksi, asioihin tarttuvaksi.
Hintiikkaa en oikein osaa ajatella,olet ehkä vaaleahko,myös housu ja jakkupuku ihminen.Olet tarmokas,rohkea, sinua ei ole helppo saada masentumaan,olet oikeudentajuinen ja tiedät joka tilanteen miten toimitaan.
Onpa jännä kuulla miten pieleen meni,ai Lokari, no hän on suomalaisen miehen mallin mukaan,pitkä,vahva mies,oikein karhumainen,hänen kainalossaan ei peloittaisi pienemmänkään,harmi,että on siellä rapakon takana.
Kaikista virtuaaliystävistä joku kuva tulee ja monta jäi arvioimatta, mutta mukavan kuvan olen teistä kaikista luonut ja on ilo viestitellä kansanne.
Hyvää perjantaita,,,,Täällä tapahtui ??
ensin oli muuto käsky,mutta nyt "jenkka"jatkuu.
Huomenta vain kaikille.
Minulla on nyt kiirus.
Mooiii !!!!!- saara.dma
muori67 kirjoitti:
Täällä tapahtui ??
ensin oli muuto käsky,mutta nyt "jenkka"jatkuu.
Huomenta vain kaikille.
Minulla on nyt kiirus.
Mooiii !!!!!Olen monta päivää ollut niin kiireinen, etten ole ollenkaan osallistunut Kahvipirtissä seurusteluun.
Nyt kuitenkin kannan korteni kekoon, jotta taas pian saataisiin tiplu ja uusi Kahvipirtti pystyyn.
Tuon jo tässä vaiheessa näytteille ihanan callus-kanerva -kukkalaitteen uuden kahvipirtin somistukseksi, ripustettavaksi ulko-oven viereen. Toivottavasti se muistetaan ottaa mukaan uuteen pirtiin. - Hintriika
SkillaN kirjoitti:
silti hyvät huomenet, viikonloppu taas edessä.
Hyvää perjantaita,,,,Kylläpä tunnen itseni imarrelluksi. Pakko sanoa, että jakkupuvun olen omistanut viimeksi 70-luvulla. Eikä "puku"-sana minuun muutenkaan istu. Tai minä istu pukuun, miten vain.
Mutta ei taida SkillaNkaan olla sen näköinen kuin minun mielikuvani sanoo. Tomera touhun nainen varmasti kuitenkin! Sopisi ihan oikeassakin elämässä kahvipirtin pitäjäksi. Vai mitä?
Minun tarmokkuudestani ei niinkään ole takeita. Olen vähän kuin tuulivoimala - kunnon puhuri saa liikettä aikaan, tyynellä ei lapakaan värähdä. - merimona1
Hintriika kirjoitti:
Kylläpä tunnen itseni imarrelluksi. Pakko sanoa, että jakkupuvun olen omistanut viimeksi 70-luvulla. Eikä "puku"-sana minuun muutenkaan istu. Tai minä istu pukuun, miten vain.
Mutta ei taida SkillaNkaan olla sen näköinen kuin minun mielikuvani sanoo. Tomera touhun nainen varmasti kuitenkin! Sopisi ihan oikeassakin elämässä kahvipirtin pitäjäksi. Vai mitä?
Minun tarmokkuudestani ei niinkään ole takeita. Olen vähän kuin tuulivoimala - kunnon puhuri saa liikettä aikaan, tyynellä ei lapakaan värähdä.tämä arvailu miltä tuttu, mutta kuitenkin tuntematon palstakaveri näyttää.
Monien kuvahan on ollut Galeriassa, niin että tiedän Mdk Mdk:n , sekä saara- daman , fiuliNin ja pääskyn näön.
Sillä tavalla on tavallaan helpompikin "seurustella" kun juttukaverilla on kasvot.Itsekin olin kerran vähällä laittaa kuvani, mutta ajattelin, että siitä saan kuula eräältä määrätyltä taholta lopun ikäni.Ettei vaikuttaisi turhan salaperäiseltä, niin se 'taho' kuuluu kyllä ihan perhepiiriin.
Sen verran haluaisin olla hauskassa kuvitteluleikissä mukana, että muorin otaksun olevan hilpeän nköinen - nauravasilmäinen, Katleijassa luulen olevan jotain myönteisessä mielessä tärkeän tuntuista ja Kirjar on ulkonaisesti arkisen näköinen, meikitön ja "karu", joten malliesimerkki, kuinka ulkonäkö voi pettää. Sitten on Helena, joka ei ilmeillään näytä tunteitaan, ei nauraa kätkätä äänekkäästi, eikä huuda (nyt menee luonneanalyysin puolelle)Mukava kyllä olikin kuulla Skillanin arvio itsestäni, sillä se oli niin selvä ja tarkka, niinkuin olisimme kasvoista kasvoihin juttusilla. Nyt en ehdi enää jatkaa, vaikka monta palstalaista jäi 'käsittelemättä.'
Koko ruokis menisi, mutta jatkan toiste.
Oikeastaan menen vain kahville ja syön omenan, sillä se eilinen Suvin suklaakakkupala täytyy 'laihduttaa' pois. - Kirjar ejk
merimona1 kirjoitti:
tämä arvailu miltä tuttu, mutta kuitenkin tuntematon palstakaveri näyttää.
Monien kuvahan on ollut Galeriassa, niin että tiedän Mdk Mdk:n , sekä saara- daman , fiuliNin ja pääskyn näön.
Sillä tavalla on tavallaan helpompikin "seurustella" kun juttukaverilla on kasvot.Itsekin olin kerran vähällä laittaa kuvani, mutta ajattelin, että siitä saan kuula eräältä määrätyltä taholta lopun ikäni.Ettei vaikuttaisi turhan salaperäiseltä, niin se 'taho' kuuluu kyllä ihan perhepiiriin.
Sen verran haluaisin olla hauskassa kuvitteluleikissä mukana, että muorin otaksun olevan hilpeän nköinen - nauravasilmäinen, Katleijassa luulen olevan jotain myönteisessä mielessä tärkeän tuntuista ja Kirjar on ulkonaisesti arkisen näköinen, meikitön ja "karu", joten malliesimerkki, kuinka ulkonäkö voi pettää. Sitten on Helena, joka ei ilmeillään näytä tunteitaan, ei nauraa kätkätä äänekkäästi, eikä huuda (nyt menee luonneanalyysin puolelle)Mukava kyllä olikin kuulla Skillanin arvio itsestäni, sillä se oli niin selvä ja tarkka, niinkuin olisimme kasvoista kasvoihin juttusilla. Nyt en ehdi enää jatkaa, vaikka monta palstalaista jäi 'käsittelemättä.'
Koko ruokis menisi, mutta jatkan toiste.
Oikeastaan menen vain kahville ja syön omenan, sillä se eilinen Suvin suklaakakkupala täytyy 'laihduttaa' pois.kun kirjoittelimme vielä alkuvuodesta, koirien kuvia kyllä viestiin liitin, mutta kuvani, en muista.
Mistähän ne kuvat mielessäsi?
En minä mikään mallinukke, eikä kovasti pakkelia ole koskaan tarvinnut, mutta että oikein karu?
No, se on mielikuvasi, sinut kyllä muistan, kuvasit niin hyvin olemuksesi.
Kaikkea hyvää kuvitelmiin ja päiviin. - merimona evk
Kirjar ejk kirjoitti:
kun kirjoittelimme vielä alkuvuodesta, koirien kuvia kyllä viestiin liitin, mutta kuvani, en muista.
Mistähän ne kuvat mielessäsi?
En minä mikään mallinukke, eikä kovasti pakkelia ole koskaan tarvinnut, mutta että oikein karu?
No, se on mielikuvasi, sinut kyllä muistan, kuvasit niin hyvin olemuksesi.
Kaikkea hyvää kuvitelmiin ja päiviin.Minun olisi pitänyt kirjoittaa, "Kuvittelen Kirjarin olevan...,
eikä "Kirjar on."
Hain sanaa, kuten förnuftig, tai jotain.
Anteeksi! Hintriika kirjoitti:
Kylläpä tunnen itseni imarrelluksi. Pakko sanoa, että jakkupuvun olen omistanut viimeksi 70-luvulla. Eikä "puku"-sana minuun muutenkaan istu. Tai minä istu pukuun, miten vain.
Minun tarmokkuudestani ei niinkään ole takeita. Olen vähän kuin tuulivoimala - kunnon puhuri saa liikettä aikaan, tyynellä ei lapakaan värähdä.kyllä kahvilan pitäjäksi,tai mökkiläisen emännäksi,oikeassa olet.
Järkevältä virkanaiselta tunnut, tosin huumorilla olet höystetty.
Anu tuli mieleeni,hän on varmaan hauras,tummatukkainen ,pieni nainen.
My.mm.elistä tulee joku satuhahmo mieleen,pieni talo preerialta ehkä sopisi,siellä olevat henkilöt,äiti lähinna.
Satu taas kulkee värikkäissä vaatteissa on pieni hoikka nainen,urheilullinen varmaan,ehkä lyhyt tukka ja tumma,siniset silmät.
Kirjarin tiedänkin.
Nikitköhän vaikuttaa, vielä voisin Hintriikan liittää Niskavuoren naisiin, Frederiikan näen aivan selvästi Rauni Luoman kuvana.
Nyt lopetan,saan kaikki teidät suuttumaan,kun menee vikaan joka mielikuva.
Tämä kai on vaaratonta, totuutta emme pyrikkään tavoittamaan, mielikuvia on ja hämäriä sellaisia.
Ketjusta on poistettu 35 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
PropsApp Koodi
Haluatko ansaita ja kilpailla fiksusti samalla kun seuraat urheilua? Props tekee sen mahdolliseksi. Sovelluksessa pääset23498Persut yrittävät epätoivon vimmalla
kiertää häirintä asian https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5389f072-60d9-4ef8-aa7b-c11f0eda66cf jonka muut puolueet a963324"Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"
Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin522818IL: "Kyykyttämistä, alistamista, painostamista, huutamista ja tiuskimista SDP:n
eduskuntaryhmässä." Häirintäkohu puolueen ympärillä paisuu. Iltalehden haastattelemien SDP-lähteiden mukaan eduskunta-552621Riikka runnoo: konkursseja eniten 30 vuoteen
Vuonna 2025 Suomessa haettiin konkurssiin yhteensä 3 906 yritystä. Konkurssiluku oli suurin sitten vuoden 1996.922445Taas nuoren kuolema
Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭381634Jari Sillanpää isossa leikkauksessa - Paljastaa, mitä uralle tapahtuu!
Palaako Siltsu keikoille? Artisti, ex-tangokuningas Jari Sillanpää on ollut lonkkaleikkauksessa ja kotiinpaluu on edessä221279- 961238
Raamatun kanta homoseksuaaliseen käytökseen on selvä
On oma mielipiteesi mikä tahansa on hyvä muistaa, mikä on Jumalan mielipide. Edelliset ketjut ovat tulleet täyteen joten3401108Hämmentävä muutos tv:ssä: Roope Salminen OUT, Sointu Borg IN!
Roope OUT, Sointu IN! Mitä tykkäät tästä muutoksesta? Suositun Myyrä-seikkailusarjan alusta asti juontohommissa on oll161003