Vapaa kuvaus

Olen hyvää parisuhdetta arvostava uusiosinkku, jonkin verran elämää ja maailmaa nähnyt 60+ nainen. Joskus tunnen itseni vanhaksi, väsyneeksi ja/tai vihaiseksi. Useimmiten olen kuitenkin hyväntuulinen, optimistinen, positiivisesti elämään ja ihmisiin suhtautuva, pilke silmäkulmassa provosoiviakin ajatuksia ilmaan heittävä, innokas keskustelija.

En kuitenkaan koskaan tarkoituksella ilkeä tai pahantahtoinen, enkä katsele toisia alaspäin - paitsi useinkin fyysisesti pituuteni vuoksi.

PS: "En halua kertoa" -vastaus on mielestäni tylsä, mutta en osannut valita tarjotuista vaihtoehdoista.

Musiikkimakuni: vaihtelee tilanteen ja mielialan mukaan.

Jos voittaisin miljoonan: ajattelisin, että markkoina olisin hallinnut summan paremmin.

Vapaa-aikanani: liikun ulkona, uin, melon, luen, tapaan ystäviä, matkustelen, nautin hyvästä ruuasta, kokkaan, lojun (rankan työpäivän jälkeen) sohvalla ja katson televisiota, ajattelen, valokuvaan, opiskelen, kirjoitan ym.ym.

Elokuvat: katselen mielelläni monenlaisia elokuvia, useimmin eurooppalaisia. Esim. Almodovar on yksi lempiohjaajistani. Katson myös piirrettyjä.

Pukeudun: tilanteen mukaan. Niin että itse viihdyn ja erotun ympäristöstä riittävästi, ettei minua vahingossa ammuttaisi hirvenä metsässä tai luultaisi sohvatyynyksi sisätiloissa.

Postia voit halutessasi lähettää minulle osoitteeseen:

[email protected]

Facebook-kutsuihin en valitettavasti voi vastata, koska O-O:lla ei ole omaa fb-sivua.

Kotimaa: ---

Koulutus: ---

Ammatti: Muu

Siviilisääty: ---

Lapset: ---

Messenger: [email protected]

Aloituksia

225

Kommenttia

5833

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. joilla itse voisin yrittää parantaa tilannetta sinun asemassasi.

Yrittäisin hyvänä päivänä ottaa asian esille ja keskustella ongelmastani. Haluaisin kuulla hänen ajatuksiaan ja toiveitaan toimintamalleiksi tulevissa ”katoamistilanteessa”. Kertoisin, miltä minusta tuntuu ja pyytäisin, että yrittäisimme yhdessä löytää asiaan molempia tyydyttävän ratkaisun - jos rakastamme toisiamme, sen pitäisi onnistua.

Asiaa voisi varmaan auttaa jo se, että mies ilmoittaisi sinulle haluavansa olla jonkin aikaa omissa oloissaan ja ottavansa sitten taas sinuun yhteyttä, kun on saanut asiansa mietityksi tms. Mielestäni teidän tilanteessanne molemmilla on halutessaan kiistaton oikeus päättää viettää omaa aikaa erillään omissa kodeissaan. Siitä pitäisi kuitenkin ilmoittaa etukäteen ja mieluiten esittää arvio ajan pituudesta.Jos molemmat kunnioittavat sopimusta, silloin pitäisi myös olla keino tavoittaa "kadonnut" tarvittaessa. Läheisessä suhteessa ei mielestäni kokonaan saisi sulkea yhteyttä. Toinen voi olla vaikka hengenhädässä ja tarvita apua! On tietysti muita vähemmän tärkeitäkin syitä, miksi kumppaniin pitäisi saada yhteys.

Yrittäisin olla jatkamatta yhteydenottoyrityksiä, kun huomaan, että ne eivät onnistu. Lopettaisin heti ja jäisin odottamaan hänen yhteydenottoaan. Yrittäisin torjua mielestäni huolen hänestä ja tehdä itse jotain ihan muuta. Keksisin jotain mukavaa ohjelmaa itselleni, esim. ystävien kanssa. Saattaisin ehkä kerran kokeilla itse lähtemistä miehen katoamisen aikana ja antaa hänen kokea, miltä se tuntuu. - Koko yritys voi tietysti valua ihan hukkaan. Joka tapauksessa yrittäisin "unohtaa" miehen, kunnes hän ottaa yhteyden.- Onko mieleesi tullut, että hänellä saattaa olla omat epäilyksensä uudelleen sitoutumisesta ja hän saattaa kokea sinun ahdistelevan itseään yhteydenottoyrityksilläso?

Ellei mies ole valmis ottamaan sinua ja tunteitasi huomioon, eikä halua sopia uudesta toimintamallista, itse miettisin vakavasti haluanko jatkaa elämää hänen kanssaan. Ongelmilla on tapana pahentua vuosien mittaan.

Jos haluat jatkaa elämistä hänen kanssaan, eikä hän halua muuttaa tapojaan, sinun pitäisi varmaan yrittää lähestyä kysymystä miettimällä, miten siitä aiheutuu sinulle mahdollisimman vähän huolta tai harmia. Ihminen ei voi muuttaa toista, mutta omaa käyttäytymistään voi muuttaa. Silloin koko tilanne väkisin muuttuu, ainakin vähän.

Toivon sinun löytävän oman ratkaisusi ja onnistuvan parantamaan tilannetta.
  2. silmä?
  3. haluavat purkaa omaa pahaa oloaan ja ehkä oikeiden ihmissuhteiden puuttuessa - tai niiden ollessa solmussa - haluavat täällä hyökkäillä henkilökohtaisuuksin toisten kirjoittajien kimppuun.
    Saattaa olla, että heille virtuaalipersoona kirjoitusten takana on tärkeämpi kuin itse tekstin sisältö. Jos he saavat energiansa riitelemisestä, sitä voi ihan turvallisesti yrittää tehdä näillä palstoilla - varsinkin ellei oikeita riitelykavereita ole lähistöllä. On tietysti surullista, jos he onnistuvat oikeasti pahoittamaan jonkun heikolla itsetunnolla varustetun mielen. Olisi hyvä muistaa, ettei kukaan täällä voi toista oikeasti tuntea. Ilkeydet kohdistuvat aina kuviteltuun persoonaan, eivät oikeaan ihmiseen.

Kiihkeäkään väittely tai eri mieltä oleminen eivät loukkaa. Kun ihmiseltä loppuu "panokset", hän usein yrittää siirtyä henkilökohtaisuuksiin. Niinhän pienet lapsetkin tekevät: kun sanat loppuvat, otetaan nyrkit avuksi.

Ehdotan, että jatkamme keskustelua, emmekä suostu provosoitumaan. Jätetään harmistuttavat jutut omaan arvoonsa. Sallitaan niiden kirjoittajille, se tyydytys, jonka se toivottavasti heille itselleen tarjoaa.

Me kaikki yhdessä luomme tämän palstan ja sen sävyn. Joukon heterogeenisyys on mielestäni myös sen rikkaus. Missä muualla voisimme "kohdata" näin erilaisia ihmisiä ja kuulla heidän ajatuksiaan.

Tämä ongelma (jos se on ongelma) tuskin poistuu siitä keskustelemalla, mutta voimme omalta osaltamme yrittää käynnistää keskusteluja niistä aiheista, jotka meitä kiinnostavat. Niitähän riittää - ja jatkuvasti tulee lisää uusia.

Aurinkoista viikkoa sinulle ja kaikille jotka jaksoivat lukea saarnani.;)
  4. närhen munat. ;))
  5. jättäisit sen nelikuisenkin osattomaksi.

Hauska provo, eikä kukaan muukaan uskonut.-Ähäpiti. ;))))