Vapaa kuvaus

Olen hyvää parisuhdetta arvostava uusiosinkku, jonkin verran elämää ja maailmaa nähnyt 60+ nainen. Joskus tunnen itseni vanhaksi, väsyneeksi ja/tai vihaiseksi. Useimmiten olen kuitenkin hyväntuulinen, optimistinen, positiivisesti elämään ja ihmisiin suhtautuva, pilke silmäkulmassa provosoiviakin ajatuksia ilmaan heittävä, innokas keskustelija.

En kuitenkaan koskaan tarkoituksella ilkeä tai pahantahtoinen, enkä katsele toisia alaspäin - paitsi useinkin fyysisesti pituuteni vuoksi.

PS: "En halua kertoa" -vastaus on mielestäni tylsä, mutta en osannut valita tarjotuista vaihtoehdoista.

Musiikkimakuni: vaihtelee tilanteen ja mielialan mukaan.

Jos voittaisin miljoonan: ajattelisin, että markkoina olisin hallinnut summan paremmin.

Vapaa-aikanani: liikun ulkona, uin, melon, luen, tapaan ystäviä, matkustelen, nautin hyvästä ruuasta, kokkaan, lojun (rankan työpäivän jälkeen) sohvalla ja katson televisiota, ajattelen, valokuvaan, opiskelen, kirjoitan ym.ym.

Elokuvat: katselen mielelläni monenlaisia elokuvia, useimmin eurooppalaisia. Esim. Almodovar on yksi lempiohjaajistani. Katson myös piirrettyjä.

Pukeudun: tilanteen mukaan. Niin että itse viihdyn ja erotun ympäristöstä riittävästi, ettei minua vahingossa ammuttaisi hirvenä metsässä tai luultaisi sohvatyynyksi sisätiloissa.

Postia voit halutessasi lähettää minulle osoitteeseen:

[email protected]

Facebook-kutsuihin en valitettavasti voi vastata, koska O-O:lla ei ole omaa fb-sivua.

Kotimaa: ---

Koulutus: ---

Ammatti: Muu

Siviilisääty: ---

Lapset: ---

Messenger: [email protected]

Aloituksia

225

Kommenttia

5833

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Itse olen sitä mieltä, ettei kannattaisi jäädä odottelemaan pörssiromahduksia. Minkään yrityksen arvo ei voi lisääntyä ainoastaan sen osakkeita myymällä ja rahaa taskusta toiseen siirtämällä. Teollisuuden tärkein tehtävä nykyään on tuottaa mahdollisimman suurta voittoa omistajilleen. (Aikaisemmin nähtiin toisenlaisia tehtäviä.) Minusta tätä tietä on Suomessa kuljettu nyt yli 20 vuotta ja pitäisi siirtyä ajoissa ajattelemaan taas uudella tavalla.

80-luvulla olin sitä mieltä, ettei työntekijäpuoli voi jatkuvasti pyytää lisää palkkaa, etuja ja vapaa-aikaa. Jossain vaiheessa tulee eteen tilanne, jolloin pitäisi alkaa pitää huolta siitä, että säilytetään saavutettu taso.

Toivoisin näkeväni ajan, jolloin siirryttäisiin tästä itsekkäästä markkanatalouden ajasta inhimillisemmille linjoille. Tyydyttäisiin kohtuulliseen ja oltaisiin valmiita jakamaan sitä muiden kanssa ja ottamaan muita huomioon.

Luultavasti voisimme kaikki paremmin.

EN puhu sosialisoinnista, en kansalaispalkasta enkä muusta sellaisesta.
    Motto voisi olla: yritetään yhdessä, olemme kaikki samassa pienessä lätäkössä, vaikka toisilla on suurempia ja paremmin varustettuja aluksia kuin toisilla. Kun joku antaa tavalla tai toisella suuremman panoksen, hänellä tulee myös olla mahdollisuus saada nauttia tuloksista enemmän, muttei kuitenkaan oikeutta jättää muita täysin huomiotta. - Suurikin alus on riippuvainen muista, ja yhteisten tavoitteiden eteen ponnisteleminen voi tarjota monenlaista hyvää kaikille.
  2. Piti tarkistaa ensin varmuuden vuoksi, mistä puhutaan. Tässä meille joitain määritelmiä:

Feminismi on sosiaalinen teoria ja poliittinen liike, joka kritisoi sukupuolten epätasa-arvoa ja pyrkii tuomaan esille ja edistämään naisten oikeuksia, etuja ja kysymyksiä. Feministisen ideologian perusteesi on, että yhteiskunta on patriarkaalinen ja miehet ovat naisia vahvemmilla nykyisissä valtasuhteissa. Feminismi on pyrkimistä tasa-arvoon naisnäkökulmasta.
    Feminismi jaetaan usein kolmeen koulukuntaan:
    •   Ensimmäisen aallon feminismi eli klassinen feminismi. Kannattaessaan tasa-arvoa ja kaikkien etuoikeuksien poistamista klassiset liberaalit ajoivat jo 1700-luvulla naisten täydellistä tasa-arvoa.
    •   Toisen aallon feminismi eli moderni feminismi korostaa aktiivista kiintiö- ym. politiikkaa. Toisen aallon feminismin äärimuoto on radikaali feminismi eli kollektivistinen feminismi, joka vetää vahvasti mm. marxismin perinteestä nähden kapitalistisia valtasuhteita pahempina vieläkin vanhemmat valtasuhteet, jotka syntyivät jo esihistoriallisesti miehen ja naisen välille.
    •   Kolmannen aallon feminismi eli postmoderni feminismi lähtee hajautuneemmasta naiseuden kuvasta, ja yksilöllisyydestä ja heterogeenisyydestä naiseudessa. Se ei myöskään keskity toisen aallon tavoin pelkkiin työpaikkoihin, vaan laajempiin yhteiskunnallisiin kysymyksiin.

Suomi oli ensimmäinen maa, jossa naiset käyttivät täysimittaisesti äänioikeuttaan ja vaalikelpoisuuttaan. Vuoden 1907 valtiopäiville valittiin 19 naiskansanedustajaa.

- - -

Hyvä Reino, kyllä Euroopassakin vielä tarvitaan feministejä, vaikka Suomessa alkavat ne asiat mielestäni olla jo melkoisen hyvässä mallissa. Useimmat jatkotaistelut voidaan jo luultavasti käydä tarvittaessa ihan yksilötasolla - ja useimmiten ihan meidän tyttöjen kesken.

Jotkut asiat ovat jo sellaisessa mallissa, että välillä pitää alkaa muistaa miestäkin. Myös miehellä on oikeus tasa-arvoon. Olisiko meillä Suomessa jo käsillä aika, jolloin voimme alkaa ajaa ihmisten asioita sukupuoleen katsomatta?
  3. Jos muutakaan sosiaalista turvaa ei olisi tarjolla, pitäisi alkaa rakentaa korkeita aitoja ja palkata vartioita syvän, rikkaita ja köyhiä erottavan kuilun reunalle. Tulee ensimmäisenä mieleeni.

Toistaiseksi en halua pysähtyä kuviota syvemmin analysoimaan - edes mielessäni. Asia liippaa liian läheltä. Olen aina mielelläni maksanut verot yms. maksut, kun tiedän että esim. ilman omaa syytään työttömiksi jääneet voivat kuitenkin viettää edes jotenkin ihmisarvoista elämää. Omalla kohdalla ahdistus voisi käydä lähes sietämättömäksi työttömyysuhan edessä, ellen voisi luottaa itsekin tarvittaessa voivani tukeutua työttömyyspäivärahaan. Mieluummin haluan kuulua maksavaan kuin vastaanottavaan ryhmään, vaikka sitä ei ehkä aina voi valita. Eläkettäkin pitäisi vielä ehtiä tienata lisää, kun jäi monia vuosia väliin eikä nuoruusvuosien hankkeita meille lasketa mukaan.

Älä sie, Pirre, pelottele. Kuulostaa kamalalta, enkä hämmästyisi vaikka ajatuksesi vielä toteutuisikin. Esim. minulle ja kaltaisilleni suurten ikäluokkien edustajille on näköjään määrätty maksajan rooli jo syntymässä. Ne parannukset, joiden puolesta olemme toimineet ja suurelta osin myös rahoittaneet, ovat tulleet ja tarkoitettukin seuraavan sukupolven hyödyksi. Meille ei enää olekaan varaa kustantaa kai muuta kuin paikka navetan takana. - Se olisi tietysti yhteiskunnan kannalta edullisin vaihtoehto. ;(((

"En ole katkera, mutta kuitenkin...