Vapaa kuvaus

Olen hyvää parisuhdetta arvostava uusiosinkku, jonkin verran elämää ja maailmaa nähnyt 60+ nainen. Joskus tunnen itseni vanhaksi, väsyneeksi ja/tai vihaiseksi. Useimmiten olen kuitenkin hyväntuulinen, optimistinen, positiivisesti elämään ja ihmisiin suhtautuva, pilke silmäkulmassa provosoiviakin ajatuksia ilmaan heittävä, innokas keskustelija.

En kuitenkaan koskaan tarkoituksella ilkeä tai pahantahtoinen, enkä katsele toisia alaspäin - paitsi useinkin fyysisesti pituuteni vuoksi.

PS: "En halua kertoa" -vastaus on mielestäni tylsä, mutta en osannut valita tarjotuista vaihtoehdoista.

Musiikkimakuni: vaihtelee tilanteen ja mielialan mukaan.

Jos voittaisin miljoonan: ajattelisin, että markkoina olisin hallinnut summan paremmin.

Vapaa-aikanani: liikun ulkona, uin, melon, luen, tapaan ystäviä, matkustelen, nautin hyvästä ruuasta, kokkaan, lojun (rankan työpäivän jälkeen) sohvalla ja katson televisiota, ajattelen, valokuvaan, opiskelen, kirjoitan ym.ym.

Elokuvat: katselen mielelläni monenlaisia elokuvia, useimmin eurooppalaisia. Esim. Almodovar on yksi lempiohjaajistani. Katson myös piirrettyjä.

Pukeudun: tilanteen mukaan. Niin että itse viihdyn ja erotun ympäristöstä riittävästi, ettei minua vahingossa ammuttaisi hirvenä metsässä tai luultaisi sohvatyynyksi sisätiloissa.


Postia voit halutessasi lähettää minulle osoitteeseen:

[email protected]


Facebook-kutsuihin en valitettavasti voi vastata, koska O-O:lla ei ole omaa fb-sivua.

Kotimaa: ---

Koulutus: ---

Ammatti: Muu

Siviilisääty: ---

Lapset: ---

Messenger: [email protected]

Aloituksia

225

Kommenttia

5833

  • Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Plataniaksessa on kukkulalla kyläyhteisö, jossa asuu myös aitoja kreikkalaisia. Lisäksi siellä on upeita näköalaravintoloita, joissa tarjotaan hyvää ruokaa kohtuulliseen hintaan. Esim. Vigli, on sympaattinen perheravintola, josta mielestäni on parhaat näköalat sekä merelle että kylään. Hinnat taitavat olla edullisemmat kuin turistikadulla. Mylos on mielenkiintoinen ravintola Plataniaksen pääkadulla, sisällä on hienompaa ja pihalla voi istua vaikka "myllylammen rannalla". Siellä osataan tehdä todella herkullista ruokaa - jopa jäniksestä.

    Jos vuokraatte auton, Kreetalla on joka puolella upeita maisemia, rantoja ja tutustumisen arvoisia pikkukyliä.

    Samarian rotkovaellus on luonnonystävälle mahtava elämys. Siihen voisi yhdistää yöpymisen Agia Roumelin kylässä, hinnat noin. 20-30 euroa/2 hh. Ellei halua kävellä koko 18 km matkaa, voi lähteä Plataniaksesta bussilla Haniaan, sieltä bussilla Chora Sfakion'iin ja Sfakionista autolautalla Loutron kautta Agia Roumeliin. Jos lähtee samana päivänä takaisin, aikaa perillä on noin viisi tuntia. (Yhdeltä hengeltä edestakainen matka maksoi (pari viikkoa sitten) kaikkiaan noin 25 euroa.) Jos ei halua mennä merelle, samalla bussilla voi jäädä pois jo Imbroksen rotkon kohdalla ja kävellä siellä. Tai jos haluaa jättää rotkovaellukset väliin, samaisella autolautalla voi jatkaa matkaa Paleochoran kylään ja ehkä yöpyä siellä ja palata seuraavana päivänä takaisin.

    Hanian turisti-infosta saat lisätietoja kaikista julkisen liikenteen tarjoamista mahdollisuuksista, mutta siellä pitää itse tietää mitä haluaa. Kannattaa varautua esittämään täsmällisiä kysymyksiä.

    Matkaoppaista ja matkatoimistojen retkistä löytyy tietysti kaikenlaisia vaihtoehtoja.

    Hyvää lomaa!

    PS: vaikka kreetalaiset ovat rehellisiä, pidä kuitenkin myös hieman varasi. Itse menetin olkalaukkuni moottoripyöräpojille, kun kuljin hyväuskoisen huolettomana.
  2. Voi miten mukavia elokuvamuistoja herätitte mieleen. Kiitos teille, erityisesti Anskulle ja Roosalle. Iän ja lisääntyvien kokemusten myötä on joskus vaikea muistaa, mitä kaikkea upeata onkaan ehtynyt nähdä ja kokea.

    Tunnustan nauttivani kyllä edelleenkin myös Bond-elokuvista kaikkine ihmeellisine vempaimineen ja räiskeineenkin. - Eihän niitä niin usein näytetä ja minusta ne ovat (joskus hyvinkin kömpelöllä tavalla) hauskoja.

    Elokuvamuseosta tuli mieleeni myös elokuva-arkisto ja monet elokuvakerhot. Niitä kannattaa mielestäni myös suositella. Useimmat esittävät laatuelokuvia ja lisäksi tosi edullisesti.
    Kyllä elämys elokuvateatterissa on paljon vaikuttavampi kuin kotona television ääressä.

    Mitä hyviä elokuvia menee parhaillaan teattereissa?
  3. toivon kanssa. ;))