Vapaa kuvaus

Moi! Olen pääkaupunkiseudulla asuva perheellinen (lapset tosin jo isoja) liberaali luonnontieteistä pitävä ateistiskeptikko; paljon lukeva ja paljon liikkuva darvinisti-evolutionisti. Ihminen pahimmasta päästä, jos kysytte kreationistipalstan jeesustelijoilta, mutta hehän eivät minua suinkaan tunne. Pidän kauneudesta, älykkyydestä, inhimillisyydestä, huumorista, luonnosta, eksotiikasta ja intiimistä tunnelmasta. Inhoan kvartaaliajattelua, epälojaaliutta, suvaitsemattomuutta, pinnallisuutta, itsekkyyttä, pröystäilyä, turhaa pönöttämistä, pokkurointia, laiskaa ajattelua, mielikuvituksettomuutta ja epärehellisyyttä. Olen täällä keskustelemassa, mutta saa minulle toki kirjoittaakin ([email protected]). Asiallisiin viesteihin saatan myös vastata. Keskusteluissa mieliaiheeni liittyvät luonnontieteisiin, erityisesti evoluutiobiologiaan sekä tieteiden ja uskontojen välisiin suhteisiin. Kreationismi on ehdottomasti rakkain viholliseni. Keskusteluissa arvostan fiksuja ihmisiä, joilla on mielipiteitä ja rohkeutta ja kykyä seistä perustellusti niiden takana ilman, että sortuvat epärehellisyyteen ja kyvyttömyyteen myöntää tarvittaessa erehtyneensä. Tyhmyyttä siedän vain rajallisesti, tahallista tyhmyyttä vielä vähemmän ja taikauskon sokaisemaa marttyrointia tai julistamista en juuri lainkaan. Minun kunnioitukseni ansaitaan; sitä ei tipu automaattisesti esim. uskonnolliselle vakaumukselle tai yhteiskunnalliselle statukselle. Tuo kunnioitus on kuitenkin kenelle tahansa mahdollista ansaita, en diskriminoi ketään. Minun puolestani keskustelu saa olla sävyltään tiukkaa, mutta edellytän kuitenkin rehellisyyttä; esim. nikkivarkaudet ovat kusipäisten raukkojen touhua. Että siis tällainen tapaus. Rempseää elämää - nauti siitä, koska se on ainoasi! Peace. Linkit: http://www.youtube.com/watch?v=D-ZUXyGWvJY, http://www.400monkeys.com/God/ Kotimaa: --- Koulutus: --- Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

339

Kommenttia

10048

1. >>Niin ja kuten tuossa edellä itsekin jo kertaalleen sanoin, niin listan pituus ei todellakaan ole mikään tieteellinen argumentti/todiste oikeassa olemisesta.?
    Pitääkö tätä nyt tässä todistaa aina vuoronperään?:)>Minähän puhuin aivan selvästi nousevasta trendistä vastustaa vallassa olevan teorian käsityksiä, joka on taasen aivan eri asia totuuden suhteen.(mutta eipä ole ensimmäinen kerta kun yrität panna sanojasuuhuni)>Siis kysymyshän on siitä, että kun evoluutioteoria on vaikuttanut n. 150v ja sen takana on ollut selkeästi suuri alaan liityvien tiedemiesten joukko, mutta jos nyt muutaman viimevuoden aikana on ainakin 700 evoluution tohtorismiestä allekirjoittanut aika radikaaleja väittämiä>+ sitten tämä nuori uusi kilpailija ID nostaa kannatustaan kaikkialla myös yliopistoissa, niin kyllähän se vähintäinkin aiheuttaa hämmennystä jaagressioita vanhoissa poteroissa? >Ai_van? Kelläpä näin pääs taas käymään? :) HEH!>Mutta jos et tämänkään pointtisi hukkaamista vieläkään tajua, niin pakko nostaa kädet pystyyn, sillä vaikeaa se tiedon tankkaaminen oli Jukolankin veljeksille. ;)>Varmaan pannukakkumiesten, sen aikaisen tieteen tietämyksen kumoajat saivat vieläkin kovempaa arvostelua niskaansa ja toisinajattelijoita suorastaan vainottiin lähes kaikin mahdollisin keinoin, mutta totuus jonka me tänään jo myös tiedämme puski itsensä voitolle pienellä vähemmistökritiikillä aloittaen.:) HEH!>Ihan kuule vaan, jos välttämättä haluat elämäsi kaikin mahdollisin keinoin sotata, niin mikäs minä sitä olen estämään? >Valitettavasti Jumalankin leveä armonluukku menee joskus myös kiinni!>Sittenhän tuosta ei enään puutukkaan paljon muuta kuin saatanpalvojiin liittyminen> ja kun niccisikin on noin mystiikkaan viittaava, niin pääsykokeita sinulle ei varmaan edes järjestetä? ;)
  2. >>Olet ensinnäkin pointin hukkaamisen mestari, jonka tosin olen todennut jo useita kertoja aiemminkin!;)>On mimittäin kaksi eriasiaa olla määrällinen johtaja ja asemiaan menettävä johtaja, mutta silti molemmat ominaisuudet voivat olla yhtäaikaa vallalla. :)>Määrät eivät välttämättä todista totuudesta mitään, mikä nimenomaan tulee todistetuksi tieteen historian kautta mm. maapallon pannukakkumaisuudesta lähtien ja lukuisista muista tieteen radikaaleistakin muutoksista, jossa tieteen enemmistö on ollut tieteislehtineen koko sudämellä mukana! :) Tämä kai selvä sinullekkin??>Aina radikaalit muutokset ovat lähteneet vähemmistöjen ansiosta ja ankaran vastustuksen siivittäminä!>Pointtini tuossa olikin,(että sinäkin sen lopulta tajuaisit)ko.viiteryhmän nouseva trendi, joka meillä Suomessakin popularisoituu pienellä viiveellä. :)>No se siitä, mutta se että hukkaat yleensä pointit, niin olet mestari ja Dawkinsin opetuslapsi, joka olet mestarisi tasoa jumalanpilkassa ja pyhänhengen pilkassa sinä illu ajat jo hänestäkin ohi!>"---Äläkä Late raivoa, pyhää henkeä höyrystyy paksussa suolessasi sellaisella vauhdilla, että savu nousee korvistasikin :D ------"
    Muitathan, että Jumalan pilkankin saa Raamatun mukaan anteeksi, kun taasen pyhänhengen pilkaa ei!>Valitsen sinut palstan suurimmaksi [raivostumisen, Jumalan/Pyhänhengen ja uskovien pilkan piltdownhengen saastuttavan voiman] mestariksi
  3. Eikö löytynyt? :D
  4. >>Tiede ei naura kenellekkään>ainoastaan kaksi raivoavaa/uskovia haukkuvaa tieteen kaapuun pukeutunutta evouskovaa niin tekee ja sinä olet toinen niistä illuminatus! :)HEH!>Kuuma peruna Tällä hetkellä mikään muu biologisia tieteitä koskettava aihe ei herätä yhtä paljon kiinnostusta ja intohimoja kuin ajatus älykkäästä suunnittelusta (ID; intelligent design). Aiheesta keskustellaan Yhdysvaltain lisäksi esimerkiksi Hollannissa, Iso-Britanniassa, Italiassa ja Ranskassa. Äskettäin Saksan suurin viikkolehti Stern haastatteli kahta ID-liikkeen edustajaa.-
    Ja jopa Aamulehti julkaisi Leisolan kirjoituksen aiheesta. ;)>Nämäkään eivät naura Dempskille, evätkä ole evopellejä!>Darvinistisen sattuma-valinta-mekanismin kritiikki on jo niin laajaa, että lähes 700 tohtorintutkinnon suorittanutta luonnontieteilijää on allekirjoittanut seuraavan lausunnon: ”Suhtaudumme skeptisesti väitteisiin, joiden mukaan sattumanvaraiset mutaatiot ja luonnonvalinta selittävät elämän kompleksisuuden. Darwinin teorian todisteiden huolellista arviointia tulisi rohkaista.” Allekirjoittaneiden listaan voi tutustua osoitteessa http://www.dissentfromdarwin.org/. Nobel-palkittu fyysikko Robert B. Laughlin määritteli darvinismin jopa antiteoriaksi.-->Silmukka siis kiristyy ateisti-illuminatus, oletko valmis? :)>Olisko vuoden päästä jo yli tuhat allekirjoitusta eli n. yks/päivä vauhtia vai tuleeko oikein dumpskaus. :) HEH! Näin se tiede pikkuhiljaa vain etenee! ;)