Vapaa kuvaus

Moi! Olen pääkaupunkiseudulla asuva perheellinen (lapset tosin jo isoja) liberaali luonnontieteistä pitävä ateistiskeptikko; paljon lukeva ja paljon liikkuva darvinisti-evolutionisti. Ihminen pahimmasta päästä, jos kysytte kreationistipalstan jeesustelijoilta, mutta hehän eivät minua suinkaan tunne. Pidän kauneudesta, älykkyydestä, inhimillisyydestä, huumorista, luonnosta, eksotiikasta ja intiimistä tunnelmasta. Inhoan kvartaaliajattelua, epälojaaliutta, suvaitsemattomuutta, pinnallisuutta, itsekkyyttä, pröystäilyä, turhaa pönöttämistä, pokkurointia, laiskaa ajattelua, mielikuvituksettomuutta ja epärehellisyyttä. Olen täällä keskustelemassa, mutta saa minulle toki kirjoittaakin ([email protected]). Asiallisiin viesteihin saatan myös vastata. Keskusteluissa mieliaiheeni liittyvät luonnontieteisiin, erityisesti evoluutiobiologiaan sekä tieteiden ja uskontojen välisiin suhteisiin. Kreationismi on ehdottomasti rakkain viholliseni. Keskusteluissa arvostan fiksuja ihmisiä, joilla on mielipiteitä ja rohkeutta ja kykyä seistä perustellusti niiden takana ilman, että sortuvat epärehellisyyteen ja kyvyttömyyteen myöntää tarvittaessa erehtyneensä. Tyhmyyttä siedän vain rajallisesti, tahallista tyhmyyttä vielä vähemmän ja taikauskon sokaisemaa marttyrointia tai julistamista en juuri lainkaan. Minun kunnioitukseni ansaitaan; sitä ei tipu automaattisesti esim. uskonnolliselle vakaumukselle tai yhteiskunnalliselle statukselle. Tuo kunnioitus on kuitenkin kenelle tahansa mahdollista ansaita, en diskriminoi ketään. Minun puolestani keskustelu saa olla sävyltään tiukkaa, mutta edellytän kuitenkin rehellisyyttä; esim. nikkivarkaudet ovat kusipäisten raukkojen touhua. Että siis tällainen tapaus. Rempseää elämää - nauti siitä, koska se on ainoasi! Peace. Linkit: http://www.youtube.com/watch?v=D-ZUXyGWvJY, http://www.400monkeys.com/God/ Kotimaa: --- Koulutus: --- Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

339

Kommenttia

10048

1. >>Pakosta tulee mieleen musiikkiplagiointi ja sitten se, kun jonkin hyvän kipaleen saa menemään suorastaan listoille asti, sitten jatketaan samoja teemoja ties kuinka pitkään, aina ja aina vain, kunnes kaikki ovat kyllästyneitä. Tässä on vähän samanlainen "ääni", tämä ei luultavasti johda mihinkään. Paitsi itsensä korottamiseen, Jumalan halveksumiseen ja Pirun ilkeämielisen naurun räkätykseen.>Miksi ihminen ei halua elämäänsä rauhaa ja yltäkylläisyyttä, sanokaapa se!>Vaikka kaikki, koko elämämme olisi kopiointia, se ei vie pois sitä tosiasiaa, että Jumala (jumalat) ovat kiinnostuneita ihmisestä ihmisen itsensä vuoksi.>Uskonnot ovat toistensa kaltaisia, kuten myös taikauskot ja pakanuus ovat toistensa kaltaisia. Kristittynä uskon näin: Jumala (on minkäniminen tahansa) ei tarvitse meidän suosiotamme, mutta ihminen tarvitsee Jumalaa (on minkä niminen tahansa.) Siksi on väärin liikaa lähteä arvostelemaan ketään ja mitään uskontoa (tai epäuskontoja), koska ihmiselle annettu järki ja aistimukset vievät häntä joka tapauksessa jumaluutta kohti.>Kaikilla uskonnoilla lienee jonkinlainen tehtävä ohjailla muulla tavalla uskovia ihmisiä, niin myös kristityillä. Kysyt: Mikä on koko Raamatun ja erityisesti evankeliumin uskonnollinen merkitys?>Kysyn sinulta: mitä asiasta itse ajattelet? (muuta) kuin että evankeliumit ovat tarinoita ja kopioita ja opetukset lainaa!
    Sinunhan pitää tämä asia tietää, koska siitä olet lähtenyt keskustelemaan. Kerrohan meille Jumaliesi Zarahustran ja Krishnan opit. Tarkastellaan sitten näitä kolmea rinnakkain. Varmasti on paljon samoja ajatuksia, kuten yleensä viisailla, lempeillä "jumalilla" on.
  2. >>riittävän sinulle, sinä kaikkiviisas pieni ihminen? Kukaan, ei kukaan voisi päätäsi käännellä mihinkään suuntaan ja on aivan samaa, mihin itse uskot, jumalia riittää, kunhan et liian paljon arvosta ihmisen viisautta olla mukamas Jumalasi veroinen. Todella, - sanoin Jumalasi - sillä haluat tai et, olet Luojasi luoma yksilö, Isäsi luota pois lähtenyt ja nyt potkit tutkaintasi vastaan.>Voihan isävuorensa noinkin ylittää, kun ei halua, että kukaan on minua viisaampi, minusta välittävä ja minuun huomionsa kiinnittävä "auktoriteetti". Rupean tässä pohtimaan, lienenkö itse lainkaan Jumalalle rakas, sillä Jumala tutkii sydämet ja olen aika änkyräinen nyt sinulle, joka kehoitat ihmisiä luopumaan Elävästä Jumalasta ja kääntymään uskontosi ateismin puoleen.Halveksin sinussa valheellista tuntemustasi kristinuskosta. Vasta, kun olet täydestä sydämestäsi ollut Jeesuksen seuraaja ja sitten lähtenyt omille teillesi, voin hieman, mutta vain hieman kuunnella ehdotustasi suuntaan: ateismi.>Jo ajatuksena kamalan tyhjä olotila.Onneksi elän kristityssä valtiossa, olen kirkon jäsen, saan palvella lähimmäistäni taitojeni mukaan , saan anteeksi syntini ja vajavuuteni, enkä istu, missä pilkkaajat istuvat. Olen taivaan perillinen ja saan lapsenuskollani olla Jumalan oma.