Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
sarika4
profiilit
sarika4
sarika4
Vapaa kuvaus
Aloituksia
19
Kommenttia
290
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
ja sitten summassa yhden kohda Raamatusta otin, armolahjat-kohdasta; Kor 12
ja tällaista siellä armolahjoista:
13. sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.
14. Sillä eihän ruumiskaan ole yksi jäsen, vaan niitä on siinä monta.
15. Jos jalka sanoisi: "Koska en ole käsi, en kuulu ruumiiseen", niin ei se silti olisi ruumiiseen kuulumaton.
16. Ja jos korva sanoisi: "Koska en ole silmä, en kuulu ruumiiseen", niin ei se silti olisi ruumiiseen kuulumaton.
17. Jos koko ruumis olisi silmänä, missä sitten olisi kuulo? Jos taas kokonaan kuulona, missä silloin haisti?
18. Mutta nyt Jumala on asettanut jäsenet, itsekunkin niistä, ruumiiseen, niinkuin hän on tahtonut.
19. Vaan jos ne kaikki olisivat yhtenä jäsenenä, missä sitten ruumis olisi?
20. Mutta nytpä onkin monta jäsentä, ja ainoastaan yksi ruumis.
21. Silmä ei saata sanoa kädelle: "En tarvitse sinua", eikä myöskään pää jaloille: "En tarvitse teitä".
22. Päinvastoin ne ruumiin jäsenet, jotka näyttävät olevan heikompia, ovat välttämättömiä;
23. ja ne ruumiin jäsenet, jotka meistä ovat vähemmän kunniakkaita, me verhoamme sitä kunniallisemmin, ja niitä, joita häpeämme, me sitä häveliäämmin peitämme;
24. mutta ne, joita emme häpeä, eivät sitä tarvitse. Mutta Jumala on liittänyt ruumiin yhteen niin, että antoi halvempiarvoiselle suuremman kunnian,
25. ettei ruumiissa olisi eripuraisuutta, vaan että jäsenet pitäisivät yhtäläistä huolta toinen toisestaan.
26. Ja jos yksi jäsen kärsii, niin kaikki jäsenet kärsivät sen kanssa; tai jos jollekulle jäsenelle annetaan kunnia, niin kaikki jäsenet iloitsevat sen kanssa.
27. Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä.
28. Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.
- tärkeää on ettei ole eripuraa ja kiistoja, ja kyllä vaan tauti voi parantua. Taskilan kirjassa on siitä esimerkki, kun mies teki parannuksen, niin taudistakin parani,
Jossain kohtaa Raamattua on myös, että viisasten kieli on kuin lääke, tyhmäin kuin myrkky.
16.02.2005 10:28
Luota siihen, että meet just oikealla ajalla naimisiin. Jos olette epävarmoja naimisiin menosta, niin eihän sitä ole pakko mennä. Eihän seurustelu voi olla niin tiivistä ja pakkopullaista, että just pitäs häät ja naimisiinmeno olla tiedossa. Jos tuntuu, että ottaa taukoa seurusteluun, niin miksei sitä vaihtoehtoa käyttäis? Mutta sitten kun tietää, että tuossa se oikea on (sen kans viihtyy, tuntee olonsa kivaksi, on samalla aaltopituudella jne) ja tuota rakastan, ja tahdon sen kans naimisiin, niin miksei sitten vois suunnitellakin häitä ja yhteistä elämää? Miksi ei? Ihmiselämä on kuitenkin rajallinen.
15.02.2005 15:33
uskoa, rohkeasti vain... Tai jollei rohkeasti, niin sitten arasti. Ihan millä mielellä vain. Ei se ole tuntemisissa. Ja olihan niinkin, että kun hääkutsuja kuninkaan pojan häihin tuotiin, osalla oli esteensä... Usko tulee kuulosta, siten siis kannattaa käydä Sanaa kuulemassa.
15.02.2005 15:24
toiminnot yksi ja kaksi toisin päin, elikkä ensin kuori porkkanat ja laita ne sitten pienittynä kattilaan, jossa vettä ja hella päälle. (ja jossain vaiheessa olisi syytä pienentää levyn tehoa, mutta sitähän voi tarkkailla...)
14.02.2005 17:26
ne aloittivat... Helppo ja yksikertainen lohikeitto siten siis jatkona:
laita vesi kattilaan ja hellalle (levy vitoselle)
kuori porkkanat (jos iso yksi riittää), pistä kattilaan
kuori ja silpo sipuli, pistä kattilaan,
kuori potut, paloittele ja pistä kattilaan,
paloittele lohi, ja siis nahka pois ja ruodot,
pistä kattilaan,
kun keitto alkaa olla kypsä, lisää kerma ja mausta suolalla.
(halutessasi voit laittaa myös tilliä)
14.02.2005 17:18
Iän puolesta et kyllä olis sopiva, mutta eipä se katso ikää. Mä olisin ollu iän puolesta sopivampi. Lähempänä olisit mun ikää ollut, mutta Jumala antaa puolison. Itse olen ollut iän kanssa kahleissa, mutta kaipa se on sit tarkoitettu niin... Eikä minusta vielä 23-vuotiaana, kuten Joonatan on, ole mitään kiirettä ja hätää. Itsekin toisaalta pärjään yksinäisenä, mutta toisaalta haluan puolison. Aina yksinolo ei ole kivaa. Mukavan ihmisen seura tekee onnelliseksi, vaikka kyllä itsekseenkin voi olla positiivisella päällä. Suotta ei myöskään kannata alkaa murehtimaan.
12.02.2005 14:54
Jos sun lähimmäisesi kysyisi sinua auttamaan tärkeässä asiassa, sellaisessa, jota asiaa ei nyt voi yksin tehdä ja sitä apua ei myös myötäänsä tarvita, vaikkapa muuttaminen... samaan aikaan sinulla olisi toinenkin tarjous; hengelliset juhlat, joita ei myös usein ole. Kumman valitsisit? (tietäisit, että kaverisi voi kysyä muitakin apuun)
Itse luultavasti sanoisin, että jos se saa jonkun toisen, niin ottais sen.. mutta jos ei, niin sitte tulen. Tosin jos olisi todella tärkeä ja rakas tyyppi, olisin ihastunut siihen, niin apuun menisin ja sitte kyllä jollain kyydillä vielä seuroihinkin yrittäisin päästä. Kenties tämän tyypin kans just.
11.02.2005 11:10
jos pahoitin mielesi. En tarkoittanut.
10.02.2005 18:47
että meille vl:ille olis oma palsta, jossa vois keskustella rauhassa... Sitä ihmettelen, että miten jotkut jaksaa meijän palstalla olla, jos eivät halua tulla uskoon kanssamme. Siis niinku aktiivisesti kumminkin palstalla kirjoittelevat. Miksi sä lukija, joka luit tämän kirjoituksen, miksi siis luit ja luet täällä? Jos et osaa vastata yleisesti, vastaa yksittäisen kirjoituksen puolesta, miksi luit just mun kirjoituksen?
10.02.2005 16:38
ja lasten mieleisten on taivaan valtakunta, jotenka taivaaseen se lapsi pääsi.
10.02.2005 14:49
miksi pitäisi muiden hyväksyäkään meitä? Itselleni kävi sellainen asia, että eräs eri uskoinen vaati sellaista hyväksyntää, että pitäisin häntä uskovaisena. Mä ilmaisin sen, että se on eri uskoinen. ilmeisesti se ei riittänyt hänelle. Mutta totuushan se oli ja on edelleenkin. Ja se itsekään ei kokenut välillämme uskon yhteyttä.
10.02.2005 14:29
päivävoide on sitä varten. Ja käsittääkseni puuteri on haitaksi, jos siis tarkoitat että pitäisi koko naama maalata.
Päivävoiteessa on suojajutut jne. Eli se riittää. Ja kesällä on hyvä laittaa erikois aurinkosuojat. Kun tavallinen voide ei riitä. Tietenkin, jos meikki ja maali suojaisi ja ei vaurioittaisi, niin ei kai sitte meikkaajat laittais aurinkosuojaa.
Mä luulen, että mää on nyt oikeassa tässä asiassa. Sitä en kiistä, ettenkö näyttäisi hetken kauniimmalta, jos hieman laittaisin silmäripsiin meikkiä. Luulisin, että niin olis...
09.02.2005 18:09
tarkoittaa ulkonäköasiaa. Siis, että jos pukeutuu vaatimattomasti, ja laittaa hiukset vaatimattomasti ja ei hirveenä koruja laita tai maalaa ihoaan.
Ja vaatimaton vaatetus? Ehkä just sellainen, että ei hirveenä ole mitään erikoisuuksia. Aikas tasaisen ykspuhuva.
Pitemmän päälle vaatimattomuus voi kaunistaa, jos ajattelee vaikkapa sitä, että meikkaaminen kuluttaa ihoa ja sitte kun ei meikkaa, niin iho ei niin paljo kulukaan. Niinpä summa summarum: aidosti kauniimpi, maalin alta ei paljastu mitään yllättävää. Tätä asiaa ei kenenkään tarvi ottaa ylepilynä, koska kuka tahansa voi toimia noin.
09.02.2005 17:56
Pietarikin todistaa uskosta:
Ap.t.15:
"7. Mutta kuin suuri kamppaus ollut oli, nousi Pietari ja sanoi heille: miehet, rakkaat veljet! te tiedätte, että Jumala kauvan ennen tätä aikaa valitsi meidän seassamme, että pakanat piti minun suuni kautta evankeliumin sanan kuuleman ja uskoman.
09.02.2005 15:57
syyä muuta lihaa paitsi ei sianlihaa. Kahvia ne ei sais juoda.
09.02.2005 15:05
puhut larssi-hyndestä? he ovat ulkoisestikin eri asia.
09.02.2005 14:57
sekä sisäinen että ulkoinen kauneus on katsojan silmissä. Itseä joku toinen voi kehua nätiksi, joku toinen jättää kehumatta, myös ajatusmaailmasta joku toinen pitää, joku toinen taas ei. Sen ainakin täällä olen päässyt huomaamaan. Mutta pistä vaan mailia. En mä siitä pahaksi tule.
08.02.2005 19:51
parannus...
Sellainen tapaus on ollut, että pappi oli saanut parannuksen armon, kun hänen alaisensa apupappi oli saarnannut synnit anteeksi... Sitten oli ko. paikkakunnalla puheetkin muuttuneet ko. papin toimesta ja parannuksen tekijöitä oli ollut. Tosin osa seurakunnasta oli pahentunut, siis ev.lut srk:sta ja oltiin kanneltu hovioikeuteen, ettei ole ev.lutin mukaista tollainen. No, sitä juttua oltiin puitu, mutta lopulta päätös oli ollut, että ei ole mitään ev-lutin vastaista ollut.
08.02.2005 18:58
parannus...
Sellainen tapaus on ollut, että pappi oli saanut parannuksen armon, kun hänen alaisensa apupappi oli saarnannut synnit anteeksi... Sitten oli ko. paikkakunnalla puheetkin muuttuneet ko. papin toimesta ja parannuksen tekijöitä oli ollut. Tosin osa seurakunnasta oli pahentunut, siis ev.lut srk:sta ja oltiin kanneltu hovioikeuteen, ettei ole ev.lutin mukaista tollainen. No, sitä juttua oltiin puitu, mutta lopulta päätös oli ollut, että ei ole mitään ev-lutin vastaista ollut.
08.02.2005 18:56
Tuli mieleen, että Jeesustahan syytettiin Jumalan pilkasta ja tuomittiin sitten. Jeesushan se opetuslapsilleen valtuudet syntejä saarnata anteeksi antoi. Kuten Isä Hänet lähetti, Hänkin meidät.
08.02.2005 18:51
2 / 15