Vapaa kuvaus

Aloituksia

14

Kommenttia

1602

1. Minäkin petyin nimenomaan palstan miehiin ja raskaasti. Ainoana poikkeuksena muuten toistaiseksi Relander. Kunniaansa ei saisi myydä koskaan, varsinkaan halvalla.

Siihen, miksi suurin osa miehistä on nyt ottanut sen kannan minkä on ottanut, on useita eri selityksiä. Ramonin aktiivisuus asian tiimoilta on sinänsä positiivinen ilmiö pitkällisen poissaolon jälkeen, outo kanta kuitenkin kun muistelen hänen aiempaa esiintymistään suurimman mahdollisen sanan- ja ilmaisunvapauden lähettiläänä.

Ja kiitos Kurre, kiitos Ramon. Olen tietoinen siitä, että Eniro on yksityinen palveluntarjoaja, sitä ei ole välttämätöntä jälleen kerran toistaa. Olen tietoinen muistakin Eniroon liittyvistä asioista. Tästä on ihan hyvä jatkaa.
  2. Meidän kaikkien täytyy kyetä kantamaan vastuu omista toimistamme.

Kuinka se tehdään?

Omasta puolestani voin sanoa, että muuten en osaa vastuutani kantaa kuin seisomalla niiden puheenvuorojen takana, jotka olen asiassa käyttänyt. En kadu niitä, en häpeä niitä. Paikoin olisin ehkä voinut ilmaista asiani pehmeämmin. Ja siitä olen pahoillani, että tämä on aiheuttanut jollekin mielipahaa.

Konfliktit ovat ikäviä, mutta niitä tapahtuu. Niistä myös kaikki jotain oppivat, myös ne jotka eivät millään niitä tahtoisi ja pysyttelisivät mieluiten ulkopuolella. Ilman konflikteja maailmassa ei olisi tapahtunut paljonkaan parannuksia.

Olen kysynyt perusteita sellaiseen viestien poistoon, jossa viestejä ei ole edes poistaja voinut ehtiä lukea. Tähän en ole saanut vastausta vieläkään.

Avoin toiminta on mielestäni paras menettelytapa tällaisissa tapauksissa, ottaen huomioon, että henkilöllä jonka toimintaan on epäilyksiä kohdistettu, on itsellään mahdollisuus näkymättömään vallankäyttöön. Kurjaahan tämä on, mutta asioilla on muitakin ulottuvuuksia kuin yksilölliset tunnekokemukset.

Syy, miksi avoimesti kysyin onko Fanny Maria on se, että myöntävä vastaus olisi selittänyt paljon outoja yhteensattumia ja palauttanut luottamukseni muihin palstalaisiin.

Oleellisin asia on kuitenkin muistettava: mikäli ylläpitoon ei saada mitään yhteyttä eikä siltä vastauksia palautteisiin, poistojen perusteita on kysyttävä palstan valvojalta. Olisi kohtuullista, että hän kykenisi sanomaan muidenkin kuin yhden vahingossa poistamansa viestin osalta, poistiko hän ne vai ei.

Ja lopuksi voin sanoa, että joka tapauksessa kannatan täysin sheriffitöntä palstaa toistaiseksi. Mikä on sinun kantasi, Tittelityy?
  3. yleisellä tasolla esimerkiksi se, onko esim. Enirolla mitään yleistä eettistä ohjeistoa ja miten heillä sen noudattamista valvotaan. Kyllä yrityksen periaatteet sitovat ihmistä aina silloin kun hän toimii sen lukuun. Yksityishenkilönä toimiminen on toinen asia. Rajanveto voi tietysti joskus olla hankalaa.

Henkilökohtaisuuksiin ei muuten ole tarvetta. Sheriffin asema kyllä mielestäni edellyttää myös arvostelulle alttiiksi asettumista siltä osin kun on kyse hänen toiminnastaan.

Palstalle ryhdyttiin puuhaamaan kakkossheriffiä vasta sen jälkeen, kun et halunnut vastata kysymykseeni siitä, poistitko viestini ja miksi. Kysyin myös, ehditköhän edes lukea niiden sisältöä muutamassa sekunnissa. Näihin et halunnut vastata.

Toisaalta sanoit, että työssäkäyvänä ihmisenä sinulla ei ole juuri aikaa valvoa palstaa. Osoitti mielestäni ihan käytännön järkeä palstalaisilta esittää kakkossheriffin tointa.

Olen pahoillani, jos koet tilanteen menneen nyt jotenkin hullusti.

Sanot että Eniro ei voi asettaa ilmaiselle orjatyöläiselleen mitään puhekieltoa tai mielipiteen rajausta. Hyvä niin. Sellaisen puhekiellon asetit itsellesi sunnuntaina, kun meitä oli kokoontuneena palstalle montakin, jotka olisimme halunneet kuulla linjastasi viestien poistamisessa. Ainoa vastaus, jonka annoit, oli että olit poistanut yhden viestini vahingossa. Mutta kysyinkin niiden muiden poistettujen kohtaloa, joista useimpia ei kukaan ehtinyt edes lukea ennen poistamista.