Uuden sheriffin valinta tulee olla avoin, eikä siten, että entisen sheriffin sähköpostiin kirjoitellaan viestejä sheriffihalukkuudesta, jotka hän ilmoittaa ylläpidolle. Ei todellakaan niin.
Tällä kerralla, meidän on saatava tänne sheriffiksi, naisasialle myönteinen henkilö, sillä törkyä tulee feminismivastaiselta puolelta niin paljon, että sen karsimiseen tarvitaan oikeudenmukaista käytäntöä.
Tämä on aivan ehdoton vaatimus minulla, enkä usko että muutkaan feministit suostuvat muuhun käytäntöön. Muistutan, että tämä on nimenomaan Feminismipalsta, eikä antifeminisminen palsta. (Jos antifeminismipalstalle on tarvetta, tehkää sellainen.)
Kaikenlainen kähmintä tällä palstalla saa nyt vihdoin loppua. Sitä on jatkunut jo oman palstahistoriani aikana koko ajan, eikä siitä tule loppua, jos kulisseista tulee taas uuden uutukainen feminismivastainen sheriffi.
Naiset, ottakaa kantaa.
Myös oikeudenmukaisuutta kannattavat miehet, ottakaa kantaa.
Uuden sheriffin valinta tulee olla avoin
78
3844
Vastaukset
- epäilemättä
mieluummin vaikka zombbari, sillä kun on muutenkin näemmä päivät aikaa roikkua netissä, ja yöt.
- Nari_Säre
...jo ehdotti sinua tai Mariamagdaa.
Olisi jännä havaita, muuttuisiko tämä palsta hänen hypoteesinsa mukaan sitten feministiseksi joojookerkhoksi.
Mullakin voisi tulla keskityttyä enemmän töihini, kun sensuurin kirkkaanpunaiset kynnet iskisivät tekstieni mehukkaaseen lihaan... :-)- jorojukka-kukka
Olen jo useaan kertaan sanonut, että en ehdi. Toki jonkinlaiseen talkootyöhön voin osallistua, jos on aivan välttämätöntä. Toivottavasti ei ole.
- mariamagda
Minä toivon ettei noista kumpikaan..
Minua on aivan turha puhua sheriffin paikalle, en ole paikalla niin paljon kuin tarvitsisi, enkä sentään ota tästä elämäntyötäni.
Jos olisin poistaisin vain kaikkein räikeimmät törkyjutut. Tähänkään asti en ole edes yrittänyt poistaa mitään, ehkä joskus olisin jonkun törkyviestin halunnut yrittää poistaa, mutta sitäkään en ole tehnyt, koska palstalta ei muiden mukaan pysty poistamaan näitä, miksi siis yrittäisin. Kerran käytin oman viestin poisto-oikeutta ja se koski chattijuttua jörön kanssa. Kerran uhkasin, jos ketjuun tulee paljon törkyä.
Minulla on yksi hyvä syy olla olematta palstalla pitkiä aikoja, sillä minulla on jonkinlainen sähköallergia tjoku, joka aiheuttaa sen, että pitkään koneen ääressä oltuani tulee huono olo. Joskus alussa palstalla pitkään oltuani jouduin jäämään pois tärkeähköstä työtilaisuudesta, niin huono oloni oli. Joten se siitä jonkun ehdottamasta alan vaihdostakin.(ja palstan tyyliin, tästähän voi sitten alkaa piruilemaan minulle) Alan vaihtokaan vaikka palkkaa ajatellen ei siis ole aivan niin yksinkertaista kuin täällä kerrotaan. `Vaihda vaan jos ei palkka miellytä`. Ja tulipa tässä mieleen myös se jonka haluan sanoa, että kun tilastojen mukaan lähes kaikilla aloilla naiset saavat pienempää palkkaa, niin miksikö se tulisi siitä, vaikka nämä kaikki naiset vaihtaisivat työpaikkaansa keskenään? Ihmettelen vaan. No meni jo alkuperäisen asian sivuun, mutta menköön. - P.e.p.e.
jorojukka-kukka kirjoitti:
Olen jo useaan kertaan sanonut, että en ehdi. Toki jonkinlaiseen talkootyöhön voin osallistua, jos on aivan välttämätöntä. Toivottavasti ei ole.
Järjestys on sattumanvarainen:
- Zombbari
- Nuttu
- Nari_Säre
- Tittelityy
- Kurre_Orava
Muitakin saattaisi löytyä.
Perusteluja:
- Näkemys Sp:n tasa-arvosta / puoluettomuus
- ei ota hernettä nenään ihan pikkujutuista
- palsta-aktiivisuus - P.e.p.e.
P.e.p.e. kirjoitti:
- Zombbari
- Nuttu
- Nari_Säre
- Tittelityy
- Kurre_Orava
Perusteluja:
- palsta-aktiivisuusPiti mennä aloituksesi alle eli ei ollut vastaus ed. viestiisi.
- P.e.p.e.
mariamagda kirjoitti:
Minua on aivan turha puhua sheriffin paikalle, en ole paikalla niin paljon kuin tarvitsisi, enkä sentään ota tästä elämäntyötäni.
Jos olisin poistaisin vain kaikkein räikeimmät törkyjutut. Tähänkään asti en ole edes yrittänyt poistaa mitään, ehkä joskus olisin jonkun törkyviestin halunnut yrittää poistaa, mutta sitäkään en ole tehnyt, koska palstalta ei muiden mukaan pysty poistamaan näitä, miksi siis yrittäisin. Kerran käytin oman viestin poisto-oikeutta ja se koski chattijuttua jörön kanssa. Kerran uhkasin, jos ketjuun tulee paljon törkyä.
Minulla on yksi hyvä syy olla olematta palstalla pitkiä aikoja, sillä minulla on jonkinlainen sähköallergia tjoku, joka aiheuttaa sen, että pitkään koneen ääressä oltuani tulee huono olo. Joskus alussa palstalla pitkään oltuani jouduin jäämään pois tärkeähköstä työtilaisuudesta, niin huono oloni oli. Joten se siitä jonkun ehdottamasta alan vaihdostakin.(ja palstan tyyliin, tästähän voi sitten alkaa piruilemaan minulle) Alan vaihtokaan vaikka palkkaa ajatellen ei siis ole aivan niin yksinkertaista kuin täällä kerrotaan. `Vaihda vaan jos ei palkka miellytä`. Ja tulipa tässä mieleen myös se jonka haluan sanoa, että kun tilastojen mukaan lähes kaikilla aloilla naiset saavat pienempää palkkaa, niin miksikö se tulisi siitä, vaikka nämä kaikki naiset vaihtaisivat työpaikkaansa keskenään? Ihmettelen vaan. No meni jo alkuperäisen asian sivuun, mutta menköön.... heikkouksiasi ainakaan vihollisille. Sodankäyntistategian kulmakiviä.
Toisilla myös pitkäaikainen ruudun tuijottaminen saattaa aiheuttaa huonoa oloa. Joillain lcd-näyttö on ollut ratkaisu ongelmaan. - mariamagda
P.e.p.e. kirjoitti:
... heikkouksiasi ainakaan vihollisille. Sodankäyntistategian kulmakiviä.
Toisilla myös pitkäaikainen ruudun tuijottaminen saattaa aiheuttaa huonoa oloa. Joillain lcd-näyttö on ollut ratkaisu ongelmaan.Mutta tapanani on sanoa asiat niinkuin ne ovat, vaikkei aina pitäisi. Sitäpaitsi pistän likoon vain mariamagdan, en sentään omaa itseäni nimelläni.
Silloin koko pieneen huoneeseen meno, missä kone oli, alkoi tuntua vaikealta, mutta kaikkeen taitaa vähän tottua.
Hm, tiedän näistä niin vähän, millainen näyttö se on? - P.e.p.e.
mariamagda kirjoitti:
Mutta tapanani on sanoa asiat niinkuin ne ovat, vaikkei aina pitäisi. Sitäpaitsi pistän likoon vain mariamagdan, en sentään omaa itseäni nimelläni.
Silloin koko pieneen huoneeseen meno, missä kone oli, alkoi tuntua vaikealta, mutta kaikkeen taitaa vähän tottua.
Hm, tiedän näistä niin vähän, millainen näyttö se on?Katso tuosta eli kyseessä on ns. littunäyttö. Siinä ei ole samanlaista välkkymistä kuin putkinäytössä.
Hintatietoa:
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/26335
Tuosta voit katsoa mikä on littunäyttö:
http://nordic.lge.com/fi/proddivergent.do?actType=search&categoryId=050102&modelCategoryId=&parentId=05&category_level= - Kurre_Orava
mariamagda kirjoitti:
Minulla on yksi hyvä syy olla olematta palstalla pitkiä aikoja, sillä minulla on jonkinlainen sähköallergia tjoku, joka aiheuttaa sen, että pitkään koneen ääressä oltuani tulee huono olo. Joskus alussa palstalla pitkään oltuani jouduin jäämään pois tärkeähköstä työtilaisuudesta, niin huono oloni oli. Joten se siitä jonkun ehdottamasta alan vaihdostakin.(ja palstan tyyliin, tästähän voi sitten alkaa piruilemaan minulle) Alan vaihtokaan vaikka palkkaa ajatellen ei siis ole aivan niin yksinkertaista kuin täällä kerrotaan. `Vaihda vaan jos ei palkka miellytä`. Ja tulipa tässä mieleen myös se jonka haluan sanoa, että kun tilastojen mukaan lähes kaikilla aloilla naiset saavat pienempää palkkaa, niin miksikö se tulisi siitä, vaikka nämä kaikki naiset vaihtaisivat työpaikkaansa keskenään? Ihmettelen vaan. No meni jo alkuperäisen asian sivuun, mutta menköön."
joka aiheuttaa sen, että pitkään koneen ääressä oltuani tulee huono olo.
"
Tota noin. Tarkasta ensin näyttösi virkistystaajuus (ellei TFT) pitää olla ainakin 75Hz.
Matalammat taajuudet aiheuttavat välkkymistä jota silmä ei vielä huomaa, mutta joka aiheuttaa joillekin päänsärkyä tai muuten huonovointisuutta. - mariamagda
Kurre_Orava kirjoitti:
"
joka aiheuttaa sen, että pitkään koneen ääressä oltuani tulee huono olo.
"
Tota noin. Tarkasta ensin näyttösi virkistystaajuus (ellei TFT) pitää olla ainakin 75Hz.
Matalammat taajuudet aiheuttavat välkkymistä jota silmä ei vielä huomaa, mutta joka aiheuttaa joillekin päänsärkyä tai muuten huonovointisuutta.Täytyypä sitten käydä semmoista etsimässä, kun tässä ehin.
- mariamagda
P.e.p.e. kirjoitti:
Katso tuosta eli kyseessä on ns. littunäyttö. Siinä ei ole samanlaista välkkymistä kuin putkinäytössä.
Hintatietoa:
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/26335
Tuosta voit katsoa mikä on littunäyttö:
http://nordic.lge.com/fi/proddivergent.do?actType=search&categoryId=050102&modelCategoryId=&parentId=05&category_level=Tarkastelen asiaa.
Tämä ei nyt taida kuulua feminismiin... - nut-tu
P.e.p.e. kirjoitti:
- Zombbari
- Nuttu
- Nari_Säre
- Tittelityy
- Kurre_Orava
Perusteluja:
- palsta-aktiivisuusei kiitti. Minua ei tuo homma kiinosta. Eikä olisi aikaakaan.
Toivottavasti rauha palstalle palaisi pian. Sitä varmaan toivoo jokainen... - P.e.p.e.
mariamagda kirjoitti:
Tarkastelen asiaa.
Tämä ei nyt taida kuulua feminismiin..."Tämä ei nyt taida kuulua feminismiin..."
Äläpäs sano ;D
- Kurre_Orava
Olisi kiintoisa palstasosiologinen koe jos sinä tai Magda ryhtyisi sefuksi.
Uskon, että tulisimme todellakin näkemään feministisen version palstademokratiasta. :D- jorojukka-kukka
Voin puhua vain omasta puolestani ja se on taattu oikeudenmukaisuus.
- Nari_Säre
Voin puhua vain omasta puolestani ja se on taattu oikeudenmukaisuus.
...ns. "perustelevasta" otteesta valitun linjan ja sitä seuranneiden päätösten suhteen :-)
- jorojukka-kukka
Nari_Säre kirjoitti:
...ns. "perustelevasta" otteesta valitun linjan ja sitä seuranneiden päätösten suhteen :-)
Asiaton viesti poistetaan. Se on siinä. Ei siinä mitään kilometrien pituisia selittelyjä tarvita, vaikka pojat ovatkin kovia kyselemään, että miksi ihmeessä heidän "haista vittu saatanan huora typerä ämmä" -viestinsä oikein poistettiin. :)
- Nari_Säre
Asiaton viesti poistetaan. Se on siinä. Ei siinä mitään kilometrien pituisia selittelyjä tarvita, vaikka pojat ovatkin kovia kyselemään, että miksi ihmeessä heidän "haista vittu saatanan huora typerä ämmä" -viestinsä oikein poistettiin. :)
... ja minä sanoin ihan aidosti, muuten, että olisi mielenkiintoista nähdä sinut sheriffinä... ja uskon Kurrenkin sanoneen.
Sinulla olisi tilaisuus todistaa tietyt ennakkoluuloni (jopa sellaiset, jotka ovat joskus toteutuneet) kohtaasi vääriksi. - mariamagda
feminismi, siitä saisi rauhassa kirjoittaa. Tuolla ylempänä lisää.
- Kurre_Orava
Molemmat olisivat myös kivoja siinä mielessä, että pääsisivät tytöt ihan itse toteamaan, että voiko sefu esim. jälkikkäteen muutella tekstejään vai ei.
Muutenkin olisi hyvä jos tuleva sefu tai ylläpito selvittäisi mitä sefu voi tehdä ja mitä ei. Vähentäisi palstalla vellovaa lievästi vainoharhaista tunnelmaa.- mariamagda
Usko jo, ettei täällä ole mitään vainoharhoja.
- mez-o
Miksi niitä tekstejä oli sitten jälkikäteen muutettu useissa kohdissa. Vastaajan viestit oli poistettu ja alkuperäisen (epäillyn nikin) teksi oli laitettu takaisin siivottuna pahimmista loukkauksista.
Ehkä on tullut jokin uusi käytäntö voimaan samassa yhteydessä, kun omien viestien poisto tuli mahdolliseksi. Älä viitsi esittää varmoja mielipiteitä kun et tiedä mistä on kysymys.
Oikeudenmukaisesta kohtelusta tässä koko jupakassa alunperin lähinnä on ollut kysymys. Sitä te pojat että näy ymmärtävän.
Laiton solidaarisuussyistä omat kokemukseni likoon kun luulin, että ne olivat kaikkien tiedossa ja hyvää vertailukohtaa näille uusille tapauksille. Sen verran ne aikanaan keskustelua herätti. - Kurre_Orava
mez-o kirjoitti:
Miksi niitä tekstejä oli sitten jälkikäteen muutettu useissa kohdissa. Vastaajan viestit oli poistettu ja alkuperäisen (epäillyn nikin) teksi oli laitettu takaisin siivottuna pahimmista loukkauksista.
Ehkä on tullut jokin uusi käytäntö voimaan samassa yhteydessä, kun omien viestien poisto tuli mahdolliseksi. Älä viitsi esittää varmoja mielipiteitä kun et tiedä mistä on kysymys.
Oikeudenmukaisesta kohtelusta tässä koko jupakassa alunperin lähinnä on ollut kysymys. Sitä te pojat että näy ymmärtävän.
Laiton solidaarisuussyistä omat kokemukseni likoon kun luulin, että ne olivat kaikkien tiedossa ja hyvää vertailukohtaa näille uusille tapauksille. Sen verran ne aikanaan keskustelua herätti.Sovitaan niin.
- mez-o
Kurre_Orava kirjoitti:
Sovitaan niin.
...mistä me nyt sovimmekaan?
- Sanelma
Mistä tämä sota, mitä täällä on oikein tapahtunut? Ei kai palstailu nyt näin vakavaa voi olla? Feminismivastainen sheriffi feministipalstalla - eihän se ole mahdollista, eihän? Epäloogistahan tuo olisi. Miksi Fanny on mielestänne feministivastainen? Minulta on mennyt paljon ohi...
Minusta selvästi törkeitä ja asiaankuulumattomia viestejä on jäänyt poistamatta, mutta toisaalta, kuka täällä jaksaa/kykenee roikkumaan 24h, silmät soikeina lukien viestejä?
Aiheettomasti poistetuista viesteistä en taas tiedä mitään, olisi kiva nähdä jokin esimerkki. Ajatusleikki henkilöön kohdistuvasta ajojahdista ylläpidon taholta kyllä kuullostaa hiukan kaukaa haetulta, kaikella kunnioituksella... Jos sellainen olisi mahdollista, miksei saarnaajaa, eino/mikkoa, ole laitettu paitsioon?- Kurre_Orava
Äläpä Sanelma muuta sano.
Täällä taas vaihteeksi ammutaan hyttystä ilmatorjuntaohjuksilla. - jorojukka-kukka
Asiaa selvitelty jo pari päivää ja tulos puhuu puolestaan. Sheriffi itse haluaa erota. En ainakaan minä jaksa selitellä tapahtumia enää enempää. Mutta toki sinäkin olet huomannut, että poistolinja on ollut täysin puolueellinen? Se, jos mikä kertoo sheriffin olevan ei-feministinen.
- ent.sheriffi
Asiaa selvitelty jo pari päivää ja tulos puhuu puolestaan. Sheriffi itse haluaa erota. En ainakaan minä jaksa selitellä tapahtumia enää enempää. Mutta toki sinäkin olet huomannut, että poistolinja on ollut täysin puolueellinen? Se, jos mikä kertoo sheriffin olevan ei-feministinen.
En halua ottaa yksin vastuuta työstä, jota suoritti myös motivaation puuttuessa ja teknisten ongelmien kanssa kamppaileva Eniro.
Nyt olette sen kanssa kahden. Ilman minua. Mahtaneeko linja paljon muuttua, mitä luulet?
Olisi niin monta hyvää juttua kerrottavana, mutta ei tohdi. Joskus jos jossain chateissa tavataan, niin kysykää.Kerron mieluusti.
- Relander
Paras ratkaisu olisi se, että yritetään toimia ilman sheriffiä. Ylläpito hoitakoon palstan valvonnan.
- ent.sheriffi
Näin toistaiseksi myös tapahtuu.
- nainen olen minäkin
mikä helpotus.
Eihän tuo riita johtunut pohjimmiltaan multinikeistä vaan viestien poistamsiesta. Härmäläinen esimerkiksi oli kai kinannut avecin kanssa ja viestit oli poistettu.
Myöhemmin Härmäläisen vietsit taas poistettiin ja hän kun avecia ei ole näkynyt yhdisti poiston sefuun.
No sefu sanoi toissapäivänä siinä ketjussa että hän sattui poistamaan Härmäläisen viestin vahingossa.
Siitä se multinikki epäilys tuli. - ent.sheriffi
nainen olen minäkin kirjoitti:
mikä helpotus.
Eihän tuo riita johtunut pohjimmiltaan multinikeistä vaan viestien poistamsiesta. Härmäläinen esimerkiksi oli kai kinannut avecin kanssa ja viestit oli poistettu.
Myöhemmin Härmäläisen vietsit taas poistettiin ja hän kun avecia ei ole näkynyt yhdisti poiston sefuun.
No sefu sanoi toissapäivänä siinä ketjussa että hän sattui poistamaan Härmäläisen viestin vahingossa.
Siitä se multinikki epäilys tuli.Minä mitään Härmäläisen viestia poistanut kun multinikin, jota Härmäläinen sitten suojeli.
- jorojukka-kukka
ent.sheriffi kirjoitti:
Minä mitään Härmäläisen viestia poistanut kun multinikin, jota Härmäläinen sitten suojeli.
Tahallisen sekoittelun makua. Hiihtämään?
nainen olen minäkin kirjoitti:
mikä helpotus.
Siitä se multinikki epäilys tuli.oikein nyt sikiää?
Vai poisti sheriffi vahingossa kaikki minun yli kymmenen viestiäni ja osan ihan lukematta.
Niinpä taas.- ent.sheriffi
Härmän.vapaa.nainen kirjoitti:
oikein nyt sikiää?
Vai poisti sheriffi vahingossa kaikki minun yli kymmenen viestiäni ja osan ihan lukematta.
Niinpä taas.No selvisipä sekin viimein.
- ent.sheriffi
Tahallisen sekoittelun makua. Hiihtämään?
Ei sekoittelua, vaan se, miltä asia minun puoleltani näyttää, se, mitä minä tein ja näin.
Menen hiitelemään, ennemmin kuin alan riidellä. Tämä aihe ei sinällään innosta suuriin tunteisiin, vaan kuuluu hyvin pitkälle sheriffin normaaliin toimenkuvaan. ent.sheriffi kirjoitti:
No selvisipä sekin viimein.
Nyt olisi viimeiset hetket opetella aivan toisenlainen tyyli. Ei se entinen johtanut kuin tähän. Vai mitä mieltä olet.
- ent.sheriffi
Nyt olisi viimeiset hetket opetella aivan toisenlainen tyyli. Ei se entinen johtanut kuin tähän. Vai mitä mieltä olet.
Tähän johti aivan eri syyt.
Vai tarkoitatko omaa tyyliäsi? Täytyy olla trakkana ja tarkistaa.
Miksi katkera? Omasta päätöksestä? Oletko koskaan itse tehnyt mielesi mukaan ja ollut sitten katkera heti perään?
Minulla on tapana harkita niin kauan, ettei tarvitse katua ja katkeroitua.
Hyvää jatkoa kuitenkin sinullekin, jos en vielä toivottanut. ent.sheriffi kirjoitti:
Tähän johti aivan eri syyt.
Vai tarkoitatko omaa tyyliäsi? Täytyy olla trakkana ja tarkistaa.
Miksi katkera? Omasta päätöksestä? Oletko koskaan itse tehnyt mielesi mukaan ja ollut sitten katkera heti perään?
Minulla on tapana harkita niin kauan, ettei tarvitse katua ja katkeroitua.
Hyvää jatkoa kuitenkin sinullekin, jos en vielä toivottanut.Selvä, et sitten ole katkera. Anteeksi väärinkäsitys. Ajattelin vain, että nämä asiat olisi tosiaan voinut selvittää kunnolla silloin kun niitä sheriffiltä kysyttiin. Ei kai niitä nyt enää tarvitse selitellä.
- ent.sheriffi
Selvä, et sitten ole katkera. Anteeksi väärinkäsitys. Ajattelin vain, että nämä asiat olisi tosiaan voinut selvittää kunnolla silloin kun niitä sheriffiltä kysyttiin. Ei kai niitä nyt enää tarvitse selitellä.
Näyttää että into selvittelyyn on alun alkaenkin ollut muualla kuin minulla.
Tuolla toisessa ketjussa jo lisäät pökköä pesään ja teet "selityksiäni" tyhjiksi kertomalla, ettei minua enää sido Eniro, joten voin tähdettä puhua mitä tykkään, eli ns paskaa.Vaikka itse olit vaatimassa totuutta julki. Aaamulla puhun vielä tähdellä.
Miksi se ei kelpaakaan sinulle, Härmän Vapaa Nainen?Mahdoinko aavistaa että näin kävisi? Että joutuisin kaikesta huolimatta koko ajan selittelemään kuka EN ole, jos sitä joku sattuisi noin niinkuin minulta vaatimaan?
Minä olisin Enirosta huolimatta voinut puhua mitä tykkään, myös sheriffinä.Mitään puhekieltoa tai mielipiteen rajausta ei Eniro voi vaatia edes ilmaiselle orjatyöläiselleen.
Olisin mieliksesi voinut sanoa olevani "avecMaria", joutumatta siitä koskaan vastuuseen millään tavalla Eniron taholta. Arvaa oliko kiusaus tehdä niin?Samoin on sinulla oikeus tehdä, voit kirjoittaa monella nikillä, eikä Eniro käy kimppuusi asiasta. Jos olisin syyllistynyt palstan tukkivaan törkyviestien lähetykseen, olisi tinappini joutunut hyllylle. Eli rikkomuksen pitää olla oleellinen ja tahallinen, todellista haittaa tarkoittava.
Eniro ei vaatinut minulta mitään pyhää sheriffinvalaa ottaessani homman vastaan.Eihän sellaista vaadita muiltakaan kirjoittajilta.
Myöskään vaitiololupausta ei vaadita, enkä ole allekirjoittanut. - Relander
kuinka sinä olet kantaasi päätynyt?
Jo aiemmin, kun tämä keskustelu kävi kuumana, ehdotin että palsta voisi yrittää tulla toimeen kokonaan ilman sheriffiä. Ei läheskään jokaisella palstalla ole omaa tähtirintaista. Minusta ylläpidon valvonta olisi sopivan neutraali ratkaisu.
ent.sheriffi kirjoitti:
Näyttää että into selvittelyyn on alun alkaenkin ollut muualla kuin minulla.
Tuolla toisessa ketjussa jo lisäät pökköä pesään ja teet "selityksiäni" tyhjiksi kertomalla, ettei minua enää sido Eniro, joten voin tähdettä puhua mitä tykkään, eli ns paskaa.Vaikka itse olit vaatimassa totuutta julki. Aaamulla puhun vielä tähdellä.
Miksi se ei kelpaakaan sinulle, Härmän Vapaa Nainen?Mahdoinko aavistaa että näin kävisi? Että joutuisin kaikesta huolimatta koko ajan selittelemään kuka EN ole, jos sitä joku sattuisi noin niinkuin minulta vaatimaan?
Minä olisin Enirosta huolimatta voinut puhua mitä tykkään, myös sheriffinä.Mitään puhekieltoa tai mielipiteen rajausta ei Eniro voi vaatia edes ilmaiselle orjatyöläiselleen.
Olisin mieliksesi voinut sanoa olevani "avecMaria", joutumatta siitä koskaan vastuuseen millään tavalla Eniron taholta. Arvaa oliko kiusaus tehdä niin?Samoin on sinulla oikeus tehdä, voit kirjoittaa monella nikillä, eikä Eniro käy kimppuusi asiasta. Jos olisin syyllistynyt palstan tukkivaan törkyviestien lähetykseen, olisi tinappini joutunut hyllylle. Eli rikkomuksen pitää olla oleellinen ja tahallinen, todellista haittaa tarkoittava.
Eniro ei vaatinut minulta mitään pyhää sheriffinvalaa ottaessani homman vastaan.Eihän sellaista vaadita muiltakaan kirjoittajilta.
Myöskään vaitiololupausta ei vaadita, enkä ole allekirjoittanut.yleisellä tasolla esimerkiksi se, onko esim. Enirolla mitään yleistä eettistä ohjeistoa ja miten heillä sen noudattamista valvotaan. Kyllä yrityksen periaatteet sitovat ihmistä aina silloin kun hän toimii sen lukuun. Yksityishenkilönä toimiminen on toinen asia. Rajanveto voi tietysti joskus olla hankalaa.
Henkilökohtaisuuksiin ei muuten ole tarvetta. Sheriffin asema kyllä mielestäni edellyttää myös arvostelulle alttiiksi asettumista siltä osin kun on kyse hänen toiminnastaan.
Palstalle ryhdyttiin puuhaamaan kakkossheriffiä vasta sen jälkeen, kun et halunnut vastata kysymykseeni siitä, poistitko viestini ja miksi. Kysyin myös, ehditköhän edes lukea niiden sisältöä muutamassa sekunnissa. Näihin et halunnut vastata.
Toisaalta sanoit, että työssäkäyvänä ihmisenä sinulla ei ole juuri aikaa valvoa palstaa. Osoitti mielestäni ihan käytännön järkeä palstalaisilta esittää kakkossheriffin tointa.
Olen pahoillani, jos koet tilanteen menneen nyt jotenkin hullusti.
Sanot että Eniro ei voi asettaa ilmaiselle orjatyöläiselleen mitään puhekieltoa tai mielipiteen rajausta. Hyvä niin. Sellaisen puhekiellon asetit itsellesi sunnuntaina, kun meitä oli kokoontuneena palstalle montakin, jotka olisimme halunneet kuulla linjastasi viestien poistamisessa. Ainoa vastaus, jonka annoit, oli että olit poistanut yhden viestini vahingossa. Mutta kysyinkin niiden muiden poistettujen kohtaloa, joista useimpia ei kukaan ehtinyt edes lukea ennen poistamista.Relander kirjoitti:
Jo aiemmin, kun tämä keskustelu kävi kuumana, ehdotin että palsta voisi yrittää tulla toimeen kokonaan ilman sheriffiä. Ei läheskään jokaisella palstalla ole omaa tähtirintaista. Minusta ylläpidon valvonta olisi sopivan neutraali ratkaisu.
sheriffitöntä palstaa jossain vaiheessa. Tosin on myös viitteitä ylläpiton melko erikoisesta toiminnasta, mutta näitä selvitämme nyt suoraan Eniron hallinnon kanssa ohi ylläpidon.
Eli ehkä voimme jatkossa todella odottaa neutraalimpaa palstaa.- ent.sheriffi
yleisellä tasolla esimerkiksi se, onko esim. Enirolla mitään yleistä eettistä ohjeistoa ja miten heillä sen noudattamista valvotaan. Kyllä yrityksen periaatteet sitovat ihmistä aina silloin kun hän toimii sen lukuun. Yksityishenkilönä toimiminen on toinen asia. Rajanveto voi tietysti joskus olla hankalaa.
Henkilökohtaisuuksiin ei muuten ole tarvetta. Sheriffin asema kyllä mielestäni edellyttää myös arvostelulle alttiiksi asettumista siltä osin kun on kyse hänen toiminnastaan.
Palstalle ryhdyttiin puuhaamaan kakkossheriffiä vasta sen jälkeen, kun et halunnut vastata kysymykseeni siitä, poistitko viestini ja miksi. Kysyin myös, ehditköhän edes lukea niiden sisältöä muutamassa sekunnissa. Näihin et halunnut vastata.
Toisaalta sanoit, että työssäkäyvänä ihmisenä sinulla ei ole juuri aikaa valvoa palstaa. Osoitti mielestäni ihan käytännön järkeä palstalaisilta esittää kakkossheriffin tointa.
Olen pahoillani, jos koet tilanteen menneen nyt jotenkin hullusti.
Sanot että Eniro ei voi asettaa ilmaiselle orjatyöläiselleen mitään puhekieltoa tai mielipiteen rajausta. Hyvä niin. Sellaisen puhekiellon asetit itsellesi sunnuntaina, kun meitä oli kokoontuneena palstalle montakin, jotka olisimme halunneet kuulla linjastasi viestien poistamisessa. Ainoa vastaus, jonka annoit, oli että olit poistanut yhden viestini vahingossa. Mutta kysyinkin niiden muiden poistettujen kohtaloa, joista useimpia ei kukaan ehtinyt edes lukea ennen poistamista.Ei, Enirolla ei ole juuri mitään yleistä eettistä ohjeistusta sheriffeille, joka poikkeaisi tavallisen kirjoittajan ohjeistuksesta.
Yritykset sitovat, kun kyseessä on palkkasuhde. Silloin heillä on oikeus määrätä työntekijän etiikkakin.
Ilmaista apua ei voi käskyttää muulla tavoin kuin mitä hän itse katsoo olevansa valmis tekemään.
Palstojen tarkoitus ei ole ruotia sheriffin edesottamuksia eikä ainakaan silloin, kun ne kohdentuvat PELKÄSTÄÄN sheriffin henkilöön ja ovat täysin tuulesta temmattuja mustamaalausjuttuja. Sheriffiillä on täysi oikeus poistaa myös itseensä kohdistuva asiaton kirjoitus.
Kaikki kädettömyys ja muu oli täyttä puppua jota minusta esitit.Siihen ei ketään voi alistaa. On häijyä edes yrittää sellaista.Ymmärrät varmaan kun vähän pohdit.Olisinko ollut edes yhtä suuri vaiko jopa isompi rikollinen jos olisin puhunut sinulle julkisella palstalla samoin?Itse en halua joutua kokemaan sellaista enkä siksi toimi sillä tavoin että se kohdentuisi muualtakaan minuun.
Jos kirjoittaja olit sinä, en tiedä, kun et käyttänyt rekattua nimeäsi, niin ylläpidosta saamani viesti on ollut yksinkertainen; toteutin vain sadalla sitä mitä sieltä on neuvottu tuon kaltaisten juttujen oikomiseksi. Tein vain työtä käskettyä.Olen kaikella tavalla joutunut syyteyksi tekemällä asiat vain kuten on neuvottu ja vaadittu, jotta tilanne saadaan haltuun.Keinojen riittämättömyys ja tehottomuus on yksi syy erooni. Ylläpito tietää kyllä sen.
Hei ihan oikeesti, HVN (joka on kai nimesi lyhenne?) minä en koe minkään menneen sen kummemin hullusti. Olen todella tätä hautonut ja kauan.
Päätökseeni vaikutti myös eräs toinen sheriffi eilen illalla, hänen juttujaan lukiessani aloin olla varma, että en jaksa.Motivaatiota tarvitaan ja vastarinta, ikuinen väärässäolo lisättynä tehottomiin työtapoihin on yllättävän kuluttavaa. Vähän kuin jäitä polttelis.
Viideltä palstalta samojen vittuilujen lukeminen on välillä ollut TOSI raskasta. Uskotko? Vaikka ne naljailut eivät olekaan olleet minuun kohdistettuja.Tuntuu että ihmisistä on vuosi vuodelta tullut häijympiä toisilleen ja aina vaan otteet kovenevat.
Tässä on minun aika jäädä junasta. Voi olla että seuraavaaa ei tule, mutta onko sekään sitten ongelma?Ehkä pystyn elämään itseni kanssa, vielä tämänkin jälkeen.Ymmärrän-ymmärrän, olen jättänyt paikan vapaaehtoisesti. Järkisyillä.Ymmärrä sinäkin minua, edes tämän kerran. Toiste tuskin ilmestyn pyytämäänkään.
Olet myöskin nerokas kirjoittaja, kunhan muistat vastuusi sellaisena. - ent.sheriffi
ent.sheriffi kirjoitti:
Ei, Enirolla ei ole juuri mitään yleistä eettistä ohjeistusta sheriffeille, joka poikkeaisi tavallisen kirjoittajan ohjeistuksesta.
Yritykset sitovat, kun kyseessä on palkkasuhde. Silloin heillä on oikeus määrätä työntekijän etiikkakin.
Ilmaista apua ei voi käskyttää muulla tavoin kuin mitä hän itse katsoo olevansa valmis tekemään.
Palstojen tarkoitus ei ole ruotia sheriffin edesottamuksia eikä ainakaan silloin, kun ne kohdentuvat PELKÄSTÄÄN sheriffin henkilöön ja ovat täysin tuulesta temmattuja mustamaalausjuttuja. Sheriffiillä on täysi oikeus poistaa myös itseensä kohdistuva asiaton kirjoitus.
Kaikki kädettömyys ja muu oli täyttä puppua jota minusta esitit.Siihen ei ketään voi alistaa. On häijyä edes yrittää sellaista.Ymmärrät varmaan kun vähän pohdit.Olisinko ollut edes yhtä suuri vaiko jopa isompi rikollinen jos olisin puhunut sinulle julkisella palstalla samoin?Itse en halua joutua kokemaan sellaista enkä siksi toimi sillä tavoin että se kohdentuisi muualtakaan minuun.
Jos kirjoittaja olit sinä, en tiedä, kun et käyttänyt rekattua nimeäsi, niin ylläpidosta saamani viesti on ollut yksinkertainen; toteutin vain sadalla sitä mitä sieltä on neuvottu tuon kaltaisten juttujen oikomiseksi. Tein vain työtä käskettyä.Olen kaikella tavalla joutunut syyteyksi tekemällä asiat vain kuten on neuvottu ja vaadittu, jotta tilanne saadaan haltuun.Keinojen riittämättömyys ja tehottomuus on yksi syy erooni. Ylläpito tietää kyllä sen.
Hei ihan oikeesti, HVN (joka on kai nimesi lyhenne?) minä en koe minkään menneen sen kummemin hullusti. Olen todella tätä hautonut ja kauan.
Päätökseeni vaikutti myös eräs toinen sheriffi eilen illalla, hänen juttujaan lukiessani aloin olla varma, että en jaksa.Motivaatiota tarvitaan ja vastarinta, ikuinen väärässäolo lisättynä tehottomiin työtapoihin on yllättävän kuluttavaa. Vähän kuin jäitä polttelis.
Viideltä palstalta samojen vittuilujen lukeminen on välillä ollut TOSI raskasta. Uskotko? Vaikka ne naljailut eivät olekaan olleet minuun kohdistettuja.Tuntuu että ihmisistä on vuosi vuodelta tullut häijympiä toisilleen ja aina vaan otteet kovenevat.
Tässä on minun aika jäädä junasta. Voi olla että seuraavaaa ei tule, mutta onko sekään sitten ongelma?Ehkä pystyn elämään itseni kanssa, vielä tämänkin jälkeen.Ymmärrän-ymmärrän, olen jättänyt paikan vapaaehtoisesti. Järkisyillä.Ymmärrä sinäkin minua, edes tämän kerran. Toiste tuskin ilmestyn pyytämäänkään.
Olet myöskin nerokas kirjoittaja, kunhan muistat vastuusi sellaisena.rikollinen jäi sitaatit pois, en tarkoita että meistä kumpikaan sellainen olisi.
ent.sheriffi kirjoitti:
Ei, Enirolla ei ole juuri mitään yleistä eettistä ohjeistusta sheriffeille, joka poikkeaisi tavallisen kirjoittajan ohjeistuksesta.
Olet myöskin nerokas kirjoittaja, kunhan muistat vastuusi sellaisena."Jos kirjoittaja olit sinä, en tiedä, kun et käyttänyt rekattua nimeäsi,"
Kirjoitin joka ainoan viestin omalla nimimerkilläni ja sen varmasti ehtivät nähdä paikallaolijat.
Muita nimimerkkejä en ole koskaan käyttänyt, poikkeuksena muutamat ensimmäiset päivät palstalla, jonka jälkeen nimimerkkini otin käyttöön.
"Kaikki kädettömyys ja muu oli täyttä puppua jota minusta esitit."
Hetkinen. Enhän minä Fannysta ole mitään käsijuttuja kuunaan esittänyt. Avecmarian käsistä oli puhe.- Hertha
sheriffitöntä palstaa jossain vaiheessa. Tosin on myös viitteitä ylläpiton melko erikoisesta toiminnasta, mutta näitä selvitämme nyt suoraan Eniron hallinnon kanssa ohi ylläpidon.
Eli ehkä voimme jatkossa todella odottaa neutraalimpaa palstaa.Minusta ehkä kannattaisi kokeilla sheriffitöntä palstaa. Ainakin meidän vakikirjoittajien, jotka tunnemme tilanteet, jollaisiin palstalla saatetaan ajautua, lienee kohtuullisen helppo ryhtyä jonkinlaiseen "kansalaistoimintaan" palstan siisteyden ylläpitämiseksi.
Emme vastaisi sanallakaan aloituksiin tai puheenvuoroihiin, joihin näemme ja koemme sisältyvän selkeitä törkeyksiä. Tietysti kannattaa yrittää myös normaalia poistokehotusta. Mitä varten sellainen mahdollisuus on, jollei siihen ylläpidossa noteerata? Jos ilmaantuu aloituksia, joilla ei ole hölkäsen pölkäsen tekemistä palstan aiheen kanssa, joku selittää kirjoittajalle, että aihe kuuluu tykkänään muualle, ja pidättäydytään sitten ruotimasta koko asiaa sen enempää. Rikollisiksi ymmärrettävien tekstien kohdalla ylläpidon olisi vaadittaessa ehdittävä puuttua asiaan. Hommattakoon Enirossa taskurahaa tarvitsevia lukiolaisia sivusiivoojiksi, jos ylläpidon resurssit eivät muuten riitä. Massapostituksia taitaa tulla aika vähän. Ne eivät ole suurin ongelma.
Meitä "veteraaneja" on aina täällä joku, aamuyölläkin. Sujuisiko?
- Ramon
"Kaikenlainen kähmintä tällä palstalla saa nyt vihdoin loppua. Sitä on jatkunut jo oman palstahistoriani aikana koko ajan, eikä siitä tule loppua, jos kulisseista tulee taas uuden uutukainen feminismivastainen sheriffi."
Muistaakseni täällä oli joskus erinäisiä salaisia chatti-miitinkejä, joihin ei miespuoliset palstalaiset saaneet (kuulemma) ottaa ollenkaan osaa. Ja ei kai siellä olisi kaikille naisillekaan suostuttu tietoja vuotamaan rekkaamattomista puhumattakaan. Tuli vaan tuosta kähminnästä mieleen, omasta puolestani saatte pitää salaseuroja ihan vapaasti.- Kurre_Orava
juu, minäkin muistan ne 'salaiset' chattijutut. Hupaisia.
Lieneekö kyseessä Jörön johtama Vapaa Muu... eikun femari järjestö. - nainen olen minäkin
tuo on totta että salaseuratouhua on harrastettu.
Ja mikäs rikos se on rekiteröimättömällä nikillä kirjoittaa? Ei ne rekisteröidyt ole sen varmempia heheee, näköjään kun multinikkejäkin on kerta olemassa. - jorojukka-kukka
Mutta ei se mittään. :)
Chat-kutsut eivät millään tavoin olleet salaisia, vaan ihan normaalia tutustumista palstan muihin feministeihin.
Näetkö muuten poistolinjassa ollutta puolueellisuutta? - jorojukka-kukka
Kurre_Orava kirjoitti:
juu, minäkin muistan ne 'salaiset' chattijutut. Hupaisia.
Lieneekö kyseessä Jörön johtama Vapaa Muu... eikun femari järjestö.Mikään tilanne ei ole minusta lähtöisin. Ei edes tämä nykyinen tilanne.
Aika huono johtaja olen, ei voi muuta sanoa. *raapaisee otsaansa* - Ramon
Mutta ei se mittään. :)
Chat-kutsut eivät millään tavoin olleet salaisia, vaan ihan normaalia tutustumista palstan muihin feministeihin.
Näetkö muuten poistolinjassa ollutta puolueellisuutta?Ehkä siis minäkin olen Fanny, Maria tai joku muu. Vaikka Sirpa (se vanhempi)? Tosiasiahan on se, että palstaa tulee aina silloin tällöin lueskeltua ja tason toteamisen jälkeen taas poistuttua, ja näin voi mennä useita viikkoja ilman, että tulee minkäänlaista tarvetta kommentoida. Voi siis olla, että olen ollut koko ajan läsnä palstalla.
"Chat-kutsut eivät millään tavoin olleet salaisia, vaan ihan normaalia tutustumista palstan muihin feministeihin.
Näetkö muuten poistolinjassa ollutta puolueellisuutta?"
Eivät olleet salaisia, mutta kutsujen yhteydessä totesit, ettet keskustele sovinistien (lue mies) tai rekkaamattomien nimimerkkien kanssa. Miten tämä on sen vähemmän kähmintää kuin sheriffin pyyntö jatkaa keskustelua sähköpostilla?
En näe poistolinjan puolueellisuutta. Yleensä en seuraa niitä ketjuja, jotka täyttyvät nopeasti tyhmistä kommenteista. Näitä ketjujahan poistot pääsääntöisesti koskevat enkä siksi kiinnitä niihin mitään huomiota. Sitä paitsi itse poistaisin huomattavasti tiukemmalla seulalla viestejä. Todennäköisesti jos minä olisin sheriffinä häviäisi n. 70% kaikista viesteistä bittiavaruuteen.
- Antsu
Miten tää paikka ja oikeestaan koko maailma on näin kaheli?
Vapaan tiedonvälityksen kruunu, internet, on käytettävissä, mutta mitä tapahtuu? Tapahtuu se että aletaan vaatia keskusteluihin kovempaa kuria, ronskimpia vahteja, tiheämpää seulaa... suoranaista puhekieltoa väärien mielipiteiden vaientamiseksi.
Pääaiheeksi nousee se, miten uusi palstapyöveli muodollisesti valitaan! Tolloa touhua.- ent.sheriffi
Hyvät jatkot sinullekin, Antsu. Aikanani f-palsta nousi 7. suosituimmaksi Eniron palstaksi, vielä on varaa nousta.
- jorojukka-kukka
ent.sheriffi kirjoitti:
Hyvät jatkot sinullekin, Antsu. Aikanani f-palsta nousi 7. suosituimmaksi Eniron palstaksi, vielä on varaa nousta.
Ei todellakaan se määrä, vaan laatu. Et kai todellakaan KIITÄ itseäsi palstan vireydestä, jossa muhivat törkyiset letkaukset ja täyttivät palstan. Soopaa, roskaa, suoranaista paskaa. Pysy nyt loppuun asti Fannyna!!!!!!!!!
- ent shriffi
Ei todellakaan se määrä, vaan laatu. Et kai todellakaan KIITÄ itseäsi palstan vireydestä, jossa muhivat törkyiset letkaukset ja täyttivät palstan. Soopaa, roskaa, suoranaista paskaa. Pysy nyt loppuun asti Fannyna!!!!!!!!!
...vain tosiasian. Joka oli Eniron etusivullakin iät ja ajat.
Onko minulla osuutta palstaan vai ei?
Olen koko aamun lukenut väittämiä että on, koska olen huono valvoja. Nyt minulla ei olekaan mitään merkitystä palstan menestykseen, eikä siten voi olla väittämääsi epäoikeudenmukaisuuteenkaan. - ^**^
ent shriffi kirjoitti:
...vain tosiasian. Joka oli Eniron etusivullakin iät ja ajat.
Onko minulla osuutta palstaan vai ei?
Olen koko aamun lukenut väittämiä että on, koska olen huono valvoja. Nyt minulla ei olekaan mitään merkitystä palstan menestykseen, eikä siten voi olla väittämääsi epäoikeudenmukaisuuteenkaan.Onko palstan suosiolla jotain merkitystä (esim. rahallista) seriffille?
- ent.sheriffi
^**^ kirjoitti:
Onko palstan suosiolla jotain merkitystä (esim. rahallista) seriffille?
Ei minkäänlaista. Rahallista eikä mitään muutakaan. Ei edes joulukorttia ole ikinä tullut. Mistään palveluistakaan ei mitään etuja.
Kiitos mielenkiinostasi ja jatkoja sinnekin!
Fanny
- Kurre_Orava
"
Uuden sheriffin valinta tulee olla avoin
"
DilipiDappi.
Nyt törmätään taas siihen asiaan, että sefua ei valita palstalla, vaan Eniron ylläpito valkkaa, omistajan oikeudella, mielestään sopivan hakijoiden joukosta.- Sanelma
öö, ihanko tosiaan joku oikein hakee tuohon??? Miksi ihmeessä joku haluaisi olla sheriffi - ainakaan täällä...
- Kurre_Orava
Sanelma kirjoitti:
öö, ihanko tosiaan joku oikein hakee tuohon??? Miksi ihmeessä joku haluaisi olla sheriffi - ainakaan täällä...
Jos kukaan ei halua, niin kukaan ei myöskään hae. Silloin käy niin, etä saadaan olla ilman sefua, jee.
- nytkin
Kurre_Orava kirjoitti:
Jos kukaan ei halua, niin kukaan ei myöskään hae. Silloin käy niin, etä saadaan olla ilman sefua, jee.
ilman sefua. ehkä vileä pareemmin kuin ennen.
- jorojukka-kukka
Kyllä palstalaisilla pitää olla oikeus sanoa sanansa, KUKA on seuraava sheriffiksi aikova, varsinkin tämän palstatilanteen huomioon ottaen. Feminismivastaisesta toiminnasta meillä on jo riittämiin kokemusta, jotenka VALINNAN TULEE OLLA YKSIMIELINEN. Ihmeen kovasti sinua kiinnostaa feminismipalstan sheriffin valinta, sillä ethän sinä ole edes feministi. :D
- Kurre_Orava
Kyllä palstalaisilla pitää olla oikeus sanoa sanansa, KUKA on seuraava sheriffiksi aikova, varsinkin tämän palstatilanteen huomioon ottaen. Feminismivastaisesta toiminnasta meillä on jo riittämiin kokemusta, jotenka VALINNAN TULEE OLLA YKSIMIELINEN. Ihmeen kovasti sinua kiinnostaa feminismipalstan sheriffin valinta, sillä ethän sinä ole edes feministi. :D
no sittenpä sinun pitää ottaa yhteyttä Eniro konserniin.
Sinä tunnut unohtavan, että joku omistaa tämän palstan ja se ei ole femakkolauma.
Eniro päättää tämän(kin) palstan asioista miellytti se sinua tai ei. Toki voit lähettää toivomuksiasi heille sinäkin.
Ja totta helvetissä minua kiinnostaa minä olen ollut tällä palstalla jo ennenkuin sinä tiesit mikä on keskusmuisti. - Kurre_Orava
nytkin kirjoitti:
ilman sefua. ehkä vileä pareemmin kuin ennen.
Puhut totta. Se on vähän kuin autoilukin. Parempi ilman kuin Hilmann... tai fiiatti.
- jorojukka-kukka
Kurre_Orava kirjoitti:
no sittenpä sinun pitää ottaa yhteyttä Eniro konserniin.
Sinä tunnut unohtavan, että joku omistaa tämän palstan ja se ei ole femakkolauma.
Eniro päättää tämän(kin) palstan asioista miellytti se sinua tai ei. Toki voit lähettää toivomuksiasi heille sinäkin.
Ja totta helvetissä minua kiinnostaa minä olen ollut tällä palstalla jo ennenkuin sinä tiesit mikä on keskusmuisti.Keskusmuisti feminismi = jtk......!?
- Kurre_Orava
Keskusmuisti feminismi = jtk......!?
Siinäpä sinulle jälleen pohdittavaa... ;)
- Rölli
Kurre_Orava kirjoitti:
entä miten olisi välimuisti?
- Kurre_Orava
Rölli kirjoitti:
entä miten olisi välimuisti?
Niin vaikkapa L2
- jorojukka-kukka
Kurre_Orava kirjoitti:
Alkaakos Orava ihan provosoitumaan? Ei kai.
- luotsi
Kuinka täynnä ihminen voi olla omaa erinomaisuuttaan?
- jorojukka-kukka
Jos minulta kysyt, niin ihminen voi todellakin olla niin täynnä itseään, ettei enää taivu sitomaan kengännauhojaan.
Joo, joo. Ihan aikuisten oikeesti!
- marwan
Näin.
- törkyä kaikilla.......
Kuinka monta prosenttia sinun kirjoituksistasi on pelkkää törkyä?
Mieti sitä?
Tietysti olet jäävi vastaamaan tähän.- jorojukka-kukka
Älä riko palstan sääntöjä.
Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 733350
- 463112
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle512351Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3411999- 1401759
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161575Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan121432Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?121269- 451204
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii671120