Vapaa kuvaus

Aloituksia

14

Kommenttia

1602

1. riittää hysterian todentamiseksi, että asiaa on tällä palstalla käsitelty? Ilmeisesti siinä tapauksessa myös hysterian havainneet ovat hysterisoituneet tästä hysteriahavainnostaan, koska siitäkin keskustellaan paraikaa.

Mikä huhuissa on muka ristiriitaista? Käsitykseni mukaan ne ovat samansuuntaisia poliisin käsityksen kanssa, tosin eri laajuudessa.

Oikeutta käydään vielä, se jos mikä on varmaa.
  2. nyt ihan ensiksi huttu-sanan käyttö.

"No siksi että pahoinpitely on rikos tapahtui se sitten perheen sisällä tai ulkopuolella. Ei kai sen suhteen ole mitään ihmeellistä."

Ei niin, ei siinä mitään ihmeellistä ENÄÄ olekaan. Totta munassa pahoinpitely perheessä on rikos kun se nyt sellaiseksi on säädetty. Eihän tässä pitänyt olla mitään epäselvää. Mutta ilmeisesti sitten ennen ajateltiin, että pahoinpidelty oli siellä kotona hakattavana omasta vapaasta tahdostaan ja siksi siihen ei tullut puuttua.

"Sen sijaan toiminta joka ei haittaa muita osapuolia on kyllä vapaassa yhteiskunnassa aika arveluttavaa kieltää."

Aivan, toiminta joka ei haittaa. Pikku huomio tuosta vapaasta yhteiskunnastasi: sellaista ei olekaan.

"Ongelma tässä on se, että kuka on oikea päättämään muiden puolesta ja kuka oikeutettu vetämään rajat toiminnalle, joka ei heihin mitenkään vaikuta, mutta saattaa muuten vain vituttaa."

No vitutuskin on jo vaikutus sinänsä, mutta mitkä vaikutukset olisivat mielestäsi ainoastaan oikeutettuja yhteiskunnallisen lainsäädännön ja muun toiminnan perusteiksi? Ja kuka nämä toiminnan riittävät motiivit määrittelee ja tutkii - sinäkö?

Minulle käy oikein hyvin, että Celine Dionin musiikin myynti kielletään. Celine Dionia emme voi estää laulamasta, emmekä muita kuuntelemasta, mutta myyntikiellon kannalla olen ehdottomasti. Nyt vain pitäisi saada asian taakse vielä määräenemmistö.

"Voiko määrä enemmistö määrätä jonkun puolessta ja asettaa rajoja ihin vain?"

Ei voi. Yksityisen puolelle kuuluvaan toimintaan yhteiskunnan ei tarvitse puuttua kuin erittäin painavin perustein, esimerkiksi ihmisten keskinäisiin naiskenteluihin. Elinkeinotoiminta ei kuulu yksityisen puolelle.
  3. Minulle kuuluu kaikki asiat joilla on vaikutusta myös minun elämääni.

Ja kuten ehkä olet huomannut, mikäli olet reaalimaailmaa seurannut, niin muun vaihtoehdon tarjoaminen toiselle ei suinkaan ole ainoa mitä ihminen voi tehdä.