Vapaa kuvaus

Aloituksia

588

Kommenttia

837

1. Yksi uusi mahdollisuus on, että suomalaisten EU-tyytymättömyys kanavoituu Suomen Laillisuuspuolueen (SLP) kautta, joka ajaa Suomen itsenäisyyden palauttamista, Suomen eroa eurosta ja EU:sta, Suomen irtautumista kansainvälisten yksityispankkien velkaorjuudesta, laillisuuden ja oikeudenmukaisuuden korostamista korruptiota ja hyvä veli -järjestelmiä vastaan, suomalaisten työpaikkojen turvaamista sekä perinteisten arvojen kunnioittamista. Lue lisää SLP:n sivuilta http://www.suomen-laillisuuspuolue kohdasta Yleisohjelma.

Tervetuloa mukaan! Ota yhteyttä puheenjohtaja Jouko Pihoon ([email protected]).
  2. Nimimerkki Rättipäää kirjoitti: "Niin, tuolla kommenteissa sinä nimität iranilaisia rättipäiksi. Laitat sanaan vain lainausmerkit.
    Haluatko, että Iranilla on ydinpommi, että "rättipäilläkin" tulee olla ihmisarvon takia pommi, vaikka he uhkailisivatkin naapurimaita tuholla?
    Ei nuo lainausmerkit muuta sitä miksikään. Vai oletko "natsi"? "

Tämä kommentti osoittaa, että nimimerkki "Rättipäää" ei ymmärrä oikein lukemaansa tekstiä ja että hän ei ole lukenut asiayhteyttä, missä olen käyttänyt sanaa "rättipää".

Minä en itse käytä koskaan kenestäkään sanaa "rättipää". Kun käytin tuota sanaa Uuden Suomen keskustelussa, se johtui siitä, että minä lainasin edellisen kirjoittajan eli Richard Järnefeltin käyttämää sanaa "rättipää". Järnefelt viittasi iranilaisiin, ei halveksien, vaan siinä mielessä, että muut voivat pitää iranilaisia "rättipäinä", joille ydinase ei kuulu. Minä lainasin Järnefeltin kirjoitustapaa ja viittasin Pakistanin (en Iraniin, kuten nimimerkki "Rättipäää väärin kirjoittaa) "rättipäihin", joilla on ydinase. Kumpikaan, ei Järnefelt enkä minä, ei käyttänyt sanontaa "rättipää" halventavassa mielessä eikä kumpikaan itse käytä sellaista sanaa. Siksi sanassa oli lainausmerkit. Nimimerkki "Rättipäää" kirjoittaa, että ei lainausmerkit muuta asiaa miksikään, mutta hän on väärässä. Lainausmerkit nimenomaan muuttavat tekstin sisältöä suuresti. Siksi lainausmerkkejä käytetään.

Laitan tähän alle vielä käydyn keskustelunpätkän Uudesta Suomesta.

Richard Järnefelt kirjoitti:

"Miksiköhän Israelilla sopii olla ydinase, mutta Iranilla ei?
    Ai niin, ensimmäisethän ovat Pyhiä ja Yleviä Juutalaisia, ja toiset jotain arvottomia rättipäitä...
    Ihmisarvo ei näemmä kuulukaan kaikille."

Jouko Piho kirjoitti:

"Richard Järnefelt
    Onko ydinaseen omistaminen ihmisarvo?
    Pakistanin "rättipäilläkin" on ydinase."

Oikein ymmärrettynä tekstissäni ei ole mitään väärää eikä tuomittavaa. Asia vaatii kuitenkin luetun tekstin oikein ymmärtämistä. Jotkut lukevat täällä minun kirjoituksiani kuin Piru Raamattua ottaen yksittäisiä sanoja irti asiayhteydestään ja käsittämättä lainkaan, mitä minä olen tekstilläni halunnut sanoa ja syyttäen sen jälkeen minua aiheettomasti sellaisesta mihin minä en ole syyllistynyt.
  3. En voi tehdä parannusta, koska en ole tehnyt tietoisesti mitään väärin tällä profetiasaralla.

Toimintani on toki vajavaista, kuten meidän kaikkien, mutta en ole omatekoinen valheprofeetta. Jumala ottaa sinut vielä tilille noista julkisesti sanomistasi panettelevista sanoistasi.