Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
bushmanni
profiilit
bushmanni
bushmanni
Vapaa kuvaus
Aloituksia
488
Kommenttia
8309
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
No+se+selviää+vuoden+2017+lopussa+ja+vuoden+2018+lopussa.
Koska+Jeesus+ei+ole+palannut+kummankaan+vuoden+lopussa,+niin+se+tulee+todistamaan+että+väitteeni+eivät+ole+valhetta.
Voin+luvata+sen+jo+nyt,+koska+tässä+asiassa+osaan+nähdä+tulevaisuuteen+100+prosentin+varmuudella.
Kerro+päivämäärä,+niin+minä+kerron+että+onko+Jeesus+tullut+takaisin+siihen+päivään+mennessä.
Sitten+sinä+päivänä+tulemme+huomaamaan,+että+minä+olin+oikeassa,+et+sinä.
Ja+tähän+asiaan+adventtikirkko+tulee+kaatumaan,+koska+jokaisesta+sukupolvesta+on+yhä+vaikeampi+löytää+hölmöjä+jotka+suostuvat+uskomaan+typeryyden,+että+Jeesus+on+tulossa+pian+takaisin.
11.10.2017 13:00
Omalla+esimerkilläni+suositan+nauttimaan+kaikkea+kohtuudella.
Kuten+sipuliakin.+Tai+perunaa.+Tai+porkkanaa.+Tai+vettä.+Yms+yms+yms.
Onko+tämä+sinulle+todellakin+liian+vaikeaa+ymmärrettäväksi?
Sitä+paitsi+minä+en+juuri+koskaan+nauti+virvoitusjuomia,+en+suinkaan+sen+takia,+että+ne+olisivat+vaarallisia+vaan+siksi,+että+itse+juon+mieluummin+vettä.+Sitäkin+kohtuudella.
Mutta+jos+henkilö+nauttii+virvoitusjuomia,+niin+kun+sen+tekee+kohtuudella,+siitä+ei+ole+ihmisille+mitään+terveydellistä+haittaa.+
Mikä+tahansa+tuote+muuttuu+ihmisille+hitalliseksi,+jos+sitä+nauttii+liikaa.+Kuten+vesi+tai+vaikkapa+sipuli.+
Mutta+olet+ilmeisesti+niin+jonkin+uskonnon+sokaisema,+että+tällainen+ajattelu+on+sinulle+täysin+vierasta,+vaan+jos+jokin+epileptinen+houkka+on+saanut+viestin+joltain+yhtä+houkalta+jumalalta,+että+kaikki+virvoitusjuomat+ovat+myrkkyä+millä+tahansa+annoskoolla,+niin+et+kykene+ajattelemaan+itse,+että+onko+koko+väite+täysin+typerä+ja+naurettava+vai+eikö+ole.
11.10.2017 12:26
Mutta+sitten+jumalista+on+sinulle+apua!+Voisi+olla+maahisista+tai+tontuistakin+tai+yksisarvisista!+
Jos+et+voi+olla+ryyppäämättä,+raiskailematta,+varastelematta,+valehtelematta+ilman+tunnetta+jonkin+jumalan,+maahisen+tai+tontun+kyttäämisestä,+niin+toki+apu+kannattaa+ottaa+vastaan.
Jos+mielikuvituskaveri+auttaa+selviytymään+elämästä+kunnialla,+niin+silloin+kannattaa+olla+mielikuvituskaveri.
11.10.2017 12:20
Missä+minä+suositan+juomaan+kolaa+tai+virvoitusjuomia?
Kantani+on+edelleen+se,+että+JOS+niitä+nauttii+ja+tekee+sen+kohtuudella,+niistä+ei+ole+terveyshaittoja,+sopersipa+yksikään+jumala+tai+sellaisen+profeetta+ihan+mitä+tahansa.
Tätäkö+et+ymmärrä?
11.10.2017 11:53
Ei+ihminen+ole+sisiliskon+ja+marakatin+ristisiitos.
Vaatiiko+jumalasi+sinua+olemaan+ajatteluun+taipumaton+idiootti?
11.10.2017 11:07
Ei+kai+siitä+ollut+kysymys.
Kerroit+että+juuri+sinun+jumalasi+on+olemassa,+ei+muiden+ja+että+jumalastasi+todistaa+mm+hänen+vaikutuksensa+jokaisessa+hetkessä.
Kysyin+että+miten+tämä+vaikutus+näkyy+jokaisessa+hetkessä.
Vastasit+että+mm+jokaisen+hetken+täydellisenä+hyväksymisenä.
Minusta+tuo+ei+todista+yhtään+mitään,+vaan+on+tyypillistä+uskovaisten+sanahelinää,+jolla+voidaan+todistaa+jokainen+tonttu+ja+maahinenkin+todeksi.
Sen+jälkeen+koetat+siirtää+keskustelua+muualle,+että+et+joutuisi+kiperään+tilanteeseen,+koska+vain+hölmö+aikuinen+uskoo+satuja+jumalista+todeksi.
11.10.2017 11:04
Missä+minä+kehun+kolan+hyviä+puolia?
Kantani+on+että+kohtuudella+voi+virvoitusjuomia+nauttia,+kuten+muutakin.
Tämäkö+on+liian+vaikeaa+ymmärtää?
11.10.2017 10:03
Sinun+näkemyksesi+jonkin+jumalan+vaikutuksista+on+semanttista+sanahelinää,+joka+pätee+jokaiseen+tonttuun+tai+maahiseen+ja+niiden+mahdollisiin+vaikutuksiin.
Tonttuni+vaikutus+maailmassa+näkyy+tämän+hetken+täydellisenä+hyväksymisenä.
Eikos+ollut+syvällistä+ja+todistaa+lempitonttuni+olemassaolon?
11.10.2017 10:02
<<Ei+ole+kuin+yksi+Jumala>>
Tuhansien+eri+jumalien+kannattajat+ovat+kanssasi+kovinkin+eri+mieltä.+Paitsi+jokainen+on+tietenkin+sitä+mieltä,+että+vain+oma+jumala+on+olemassa,+ei+ne+tuhannet+muut.+Kun+taas+seuraavan+jumalan+kannattaja+ei+hyväksy+sinun+jumalaasi+vaan+vain+omansa.
<<Tämän+hetken+täydellisenä+hyväksymisenä+,+kiitollisuus+siitä+mitä+on+,+rauha>>
Muten+tämä+liittyy+jonkin+jumalan+vaikutuksen+näkymiseen?
Minä+hyväksyn+tämän+hetken+täydellisenä,+enkä+tarvi+siihen+tonttuja,+maahisia+saatikka+jumalia.
Kiitollisuuteen+siihen+mitä+on+en+myöskään+tarvi+yhtään+jumalaa+enkä+tonttua.
Joten+olisiko+jokin+konkreettisempi+esimerkki+jonkin+jumalan+vaikutuksesta?
Saat+valita+minkä+tahansa+jumalan+vaikutuksen+niistä+tuhansista+joista+on+satuja+ja+kertomuksia.+Koska+niiden+varassa+on+sinunkin+jumalasi+elämä,+satujen+ja+kertomusten.
11.10.2017 09:25
Linkittämäsi+jutun+mukaan+lisättyä+valkoista+sokeria+voi+olla+energiansaannissa+korkeintaan+10+%+niin+kyllä+sinne+mainiosti+sopii+mukaan+maltilla+silloin+tällöin+virvoitusjuomakin.
Eli+Ellen+White+oli+hyvin+väärässä+demonidoidessaan+virvoitusjuomat+täysin.+Juuri+mikään+asia+ei+ole+vaarallista+kohtuudella+nautittuna,+ei+virvoitusjuomat,+eikä+vesikään.
Ja+katsos+kun+tiede+on+kehittänyt+myös+sokerittoman+kolan,+joten+siitä+voi+nauttia+myös+ilman+sokeria.
Lisäksi+riippuu+paljon+päivän+kokonaisenergian+kulutuksesta,+koska+esim.+itse+urheilen+erittäin+paljon,+välillä+kuluttaen+n.+6000-8000+kcal+päivässä+urheiluun,+niin+energiantarpeeni+on+niin+suunnaton,+että+ilman+sokeria+en+saa+sitä+tehtyä.
11.10.2017 09:19
Miksi+ihmiset+eivät+olisi+1800-luvulla+saaneet+päättää+itse+siitä,+että+mihin+he+rahansa+käyttävät,+vaan+heidän+olisi+pitänyt+käyttää+rahansa+kuin+jonkin+ahneen+lahkon+perustanut+täti+on+saanut+päähänsä?
Pitää+muistaa+että+Ellen+Whiten+ohjeet+tässäkään+asiassa+EIVÄT+olleet+sellaiset,+että+älkää+teettäkö+kalliita+valokuvia,+vaan+laittakaa+rahanne+lastenne+koulutukseen+tai+terveellisempään+ruokaan.
Ellen+Whiten+ohjeet+olivat+tällaiset:
<<+Eikö+jokainen+dollari,+jonka+voimme+säästää,+tulisi+käyttää+Jumalan+asian+edistämiseksi?>>
Eli+valokuvien+sijaan+rahat+pitikin+antaa+Ellen+Whiten+ahneelle+lahkolle,+joten+ne+rahat+eivät+olisi+olleet+joka+tapauksessa+olleet+ansaitsijan+itsensä+käytettävissä,+vaan+adventtikirkon+kuukausipalkkaisten+virkailijoiden+elämän+käytössä.
<<Useimmat+miettisivät+hetken,+kuinka+paljon+kuvia+kannattaisi+hankkia,+jos+niiden+hinta+halvimmillaan+olisi+vaikka+50€+ja+kalleimmillaan+1000€...>>>
Kyllä+näin+varmaan+on.+Etenkin+jonkin+amerikkalaisen+lahkon+työntekijänä+olisin+erityisen+mietteliäs,+koska+maksoipa+se+valokuvan+teettäminen+50+euroa+tai+1000+euroa,+niin+se+kaikki+olisi+pois+minulle+lahjoitettavasta+rahasta+joka+tapauksessa.+Eli+tekisin+kaikkeni+jokaisen+sellaisen+asian+tai+hyödykkeen+ostamisen+syyllistämisessä,+johon+lahkoni+jäsen+voisi+rahansa+pistää+sen+sijaan+että+antaisi+sen+minun+elämäni+rahoittamiseen.
11.10.2017 09:14
Sanottiinko+tuolla+todellakin,+että+cola+on+vaarallista?
Edelleen+voin+olla+varmuudella+sitä+mieltä,+että+cola+ei+ole+vaarallista+kohtuudella+ja+silloin+tällöin+nautittuna.
Lisättyä+sokeria+ei+saisi+olla+kuin+alle+10+%+päivän+kokonaisenergiasta,+niin+se+ei+todellakaan+kerro+että+virvoitusjuoma+silloin+tällöin+aiheuttaisi+mitään+terveysongelmia.
Ja+aina+voi+valita+light-version+jos+pelkää+sokeria+kuin+paholaisia,+tonttuja+tai+maahisia.
11.10.2017 08:56
Mikä+niistä+tuhansista+jumalista?
Miten+se+vaikutus+näkyy?
11.10.2017 08:27
<<<Eikö+tulisi+keskittyä+todelliseen+elämään+eikä+vanhojen+asioiden+muisteluun?>>>
Koskeeko+tämä+myös+tuhansia+vuosi+sitten+nuotiolla+keksittyjä+paimentolaisten+satuja+jumalista+yms?
Olen+samaa+mieltä+siitä,+että+kannattaa+keskittyä+todelliseen+elämään,+eikä+jumaliin,+tonttuihin,+maahisiin+yms+ja+pähkäillä+jotain+niinkin+typerää,+että+tykkääkö+jokin+satujen+jumala+valokuvista+vai+eikö+tykkää.
Kannattaa+keskittyä+elämään+ennen+kuolemaa,+koska+se+on+ainoa+elämä+jonka+tulet+kokemaan,+sanoipa+pölyiset+sadut+mitä+tahansa.
10.10.2017 22:53
<<<+Esimerkiksi+tuo+kaupungissa+asuminen+,+mitä+muuta+kaupungeissa+todellisuudessa+onkaan+kuin+mielihalujen+täyttöpaikkoja?>>>
Eiköhän+siellä+kaupungeissa+ole+todellisuudessa+kaikkea+muuta+kuin+vain+mielihalujen+täyttöpaikkoja.
Siellä+on+ihan+tavallisia+koteja,+tavallisia+ihmisiä,+tavallisia+työpaikkoja,+tavallisia+kauppoja,+joista+ihmiset+voivat+ostaa+tavallista+ruokaa+jne.
Ainoastaan+jonkin+typerän+uskonnon+aivopesemä+ihminen+voi+nähdä+kaupungin+vain+mielihalujen+täyttöpaikkoina.
10.10.2017 22:50
Ja+mitähän+nämä+colan+terveyshaitat+ovat?
Jos+virvoitusjuomia+käyttää+kohtuudella,+niin+niistä+ei+saa+yhtään+mitään+terveyshaittoja.
Vettä+juomallakin+saa+itsensä+hengettömäksi,+joten+vettäkin+kannattaa+nauttia+kohtuudella.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00858
Kaikki+täällä+on+vaarallista+ja+käy+terveyden+päälle,+jos+kohtuus+unohdetaan.
10.10.2017 22:43
Höpsis.+Evoluutio+on+kiistaton+fakta+ja+tuo+adventtikultin+oma+juttu+todisti,+että+miksi+raamatun+jumalaa+ei+voi+olla+olemassa.
Minä+en+mene+helvettiin,+kuten+sinäkään+et+mene+taivaaseen,+vaan+kuoleman+jälkeen+maadumme+molemmat+samoin+ja+atomimme+jatkavat+elämää+ikuisesti+maailmankaikkeudessa.+Mutta+sinä+et+jatka,+enkä+minä.
Kuolema+on+hyvin+tasa-arvoinen+tapahtuma,+eikä+yhdenkään+uskonnon+typerät+höpinät+sitä+tilannetta+muuta.
10.10.2017 22:18
No+ihan+on+uusi+kahdeksanytiminen+Snapdragon+625+-piiri+ja+käyttiksenä+Androidin+Nougat,+että+eipä+ole+siitä+kiinni.+
Mutta+toki+meillä+voi+olla+aika+eri+käsitys+siitä,+että+mikä+pyörii+hyvin+ja+miten+se+määritellään.
10.10.2017 22:14
Kyllähän+tuokin+pieni+näyte+kertoo+siitä+että+miten+sekaisin+rva+White+oli+ja+millaisesta+umpimielisestä+kultista+adventtikirkossakin+on+kysymys.
Ja+miten+surkea+heidän+jumalansa+on,+jos+se+raasuparka+pahastuu+valokuvista!
10.10.2017 13:11
Kirjan+alkulehdiltä+paljastuu+se,+millainen+suuruudenhullu+houkka+Ellen+White+oli,+kuten+vastaavat+aikalaisensa.
Ellen+Whiten+suuri+tehtävä+oli+jumalansa+auttamana+viedä+adventtisanoma+kaikkialle+maailmaan+TÄMÄN+SUKUPOLVEN+aikana,+mutta+pieleen+meni,+eikä+hänen+jumalansa+vaivautunut+häntä+siinä+sen+kummemmin+auttamaan.
Mistähän+johtuisi?
No+olipa+syy+mikä+hyvänsä,+se+ei+mairittele+Elleniä,+adventtikirkkoa+tai+heidän+palvomaansa+jumalaa.
10.10.2017 08:14
16 / 416