Vapaa kuvaus

Aloituksia

488

Kommenttia

8309

  1. <<Tai+ehkä+joku+haluaa+vain+kiusata+bushmannia+ja+pitää+hänet+kiireisenä...>>>Uskovaisilta+tällaista+on+tosiaan+helppo+odottaa.Mutta+ei+tuo+minua+pahemmin+haittaa,+kun+se+on+n+viisi+sekkaa,+niin+viesti+on+uudestaan+jonon+kärjessä.+Saapahan+enemmän+näkyvyyttä.<<<Tai+sitten+joku+haluaa+pitää+nuo+kirjoitukset+jatkuvasti+esillä,+esim+bushmanni>>>Paljon+helpompi+tapa+olisi+kirjoittaa+sinne+jokin+vastaus+rekisteröimättömänä.+Tätä++harrastankin+siten,+että+jos+jokin+aihe+tulee+palstalle,+josta+itse+olen+vaikka+vuosi+sitten+kirjoittanut,+niin+nostan+sen+takaisin+ylös+kirjoittamalla+sinne+kommentin,+vaikkapa+että+tässäpä+samasta+aiheesta+vuosia+sitten+keskusteltu+ketju,+josko+siitä+vielä+joku+irti+jotain+saisi.
  2. >>>+Mitä+ihmettä+sinä+taas+aloit+höpisemään?+>>>Miten+faktat+muuttuisivat+mainitsemillani+tavoilla.Etkö+osaa+ajatella+vai+vastata+vai+molempia?>>>No+tuo+"fakta"+tuli+ammuttua+alas,+sorry!+>>Millä+tavalla?>>>+Eikä+se+tilanne+tietenkään+muuttuisi+vain+surkuttelemalla+jonkun+kohtaloa,+mutta+kun+me+jotkut+epätäydelliset+ja+oman+napamme+ympärillä+pyörivät+itsekkäät+ihmiset+emme+ole+robotteja,+jotka+pystyisivät+suhtautumaan+aivan+täydellisen+rationaalisesti+ja+epäitsekkäästi+kaikkeen+maailmassa+ja+omassa+elämässämme+olevaan+kurjuuteen.+>>Kokeilepa+olla+epäitsekäs+ja+pörrätä+muuallakin+joskus+kuin+oman+napasi+ympärillä.Tai+sitten+lohduta+itseäsi+saduilla+ja+kuvittele+asioiden+olevan+jotenkin+muuten+kuin+mitä+ne+kohdallasi+ovat,+niin+jospa+se+sitten+lohduttaa.Itsepetos+on+mitä+mainioin+keino+saada+asiat+rullaamaan.>>>+Heh.+Kokeilin+vain+samaa+tyyliä+sinuun+kuin+mitä+sinä+käytät+uskoviin.++>>>Älä+kokeile.+Ei+sovi+sinulle.+Ole+vain+sekava+oma+itsesi,+niin+kaikilla+menee+paremmin.>>>++Se+antaa+asioista+monipuolisemman+kuvan+ja+antaa+myös+enemmän+ajattelemisen+aihetta,+kun+lähestyy+asioita+hieman+eri+näkökulmista.++>>>Eli+olet+onneton+nettirolli.+Eipä+ollut+yllätys.>>>+Ja+valitettavasti+tämä+"trollaustyylini"+on+ollut+yksi+selviytymiskeino+ja+sisäänrakentunut+minuun,+sillä+olen+oppinut+sen+jo+lapsuudestani+ja+nuoruudestani+kotoani,+joka+oli+tällainen+ateistinen+"virtahepo+olohuoneessa"+-koti.++>>No+nythän+teitä+on+kaksi.+Se+toinen+sekopää+on+myös+kohtalontoverisi.+Onnea+ja+menestystä+vaan!
  3. >>>+No+ei+kai+siinä+vaiheessa+olekaan,+mutta+parkkiintuneena+ateistina+sinäkin+NYT+herkistelit+ja+sinuakin+lohdutti+tuo+faktoille+perustumaton+eli+tosiasiassa+toiveajattelulle+perustuva+lohdutus.+>>>Niin.+Kyse+oli+siitä,+että+kun+ihminen+kuolee,+niin+täällä+elämä+jatkuu+hänen+jälkeensä.+Se+on+lohduttavaa,+toisin+kuin+uskontojen+typerät+sadut.+Senkin+jälkeen+kun+minua+ei+ole,++ihmisiä+syntyy,+kuolee,+juhlii,+tappelee,+joutuu+vankilaan,+väittelee+tohtoreiksi+jne,+eli+elämä+jatkuu+vaikka+itse+on+poissa.Se+on+lohduttavaa.+Elämä+ei+pyöri+minun+ympärilläni+ja+kaikki+jatkuu+jälkeeni+kuin+minua+ei+olisi+ollut+olemassakaan.>>>+Sinun+läheisesi+voi+joutua+makaamaan+vaikka+loppuelämänsä+neliraajahalvaantuneena+jossain+vuodeosastolla,+eikä+siinä+paljon+silloin+juhlita.++>>>Tuokin+kuuluu+elämään+ja+eipä+tuo+tunnu+ainuttakaan+jumalaakaan+häiritsevän,+että+osalla+meistä+voi+olla+tuollainen+kohtalo.>>+Tämä+oli+nyt+vain+ääriesimerkki,+mutta+"faktoille"+tuokaan+"lohdutus"+ei+siis+perustu,+kun+sitä+tarkemmin+analysoi.++>>>Miten+tuo+tilanne+muuttuisi+surkuttelemalla+jonkun+kohtaloa?EI+mitenkään.Miten+tuo+muuttuisi+rukoilemalla?EI+mitenkään?Miten+tuo+neliraajahalvaantuneen+tilanne+muuttuisi+kuvittelemalla+tilanne+joksikin+muuksi?Miten+se+muuttuisi+lueskelemalla+satuja?>>>+Siinä+sen+näkee,+miten+itsekkäitä+te+ateistit+olette.+Ei+mitään+väliä+kehitysmaiden+ihmisillä,+kunhan+vain+itsellä+on+kaikki+hyvin.+>>>¨Heh.+Konteksti+oli+minä,+läheiseni+ja+minun+elämääni+linkittyneet+ihmiset.+Valitettavasti+ei+ole+kauheasti+tuttuja+kehitysmaissa,+mutta+onhan+heillä+siellä+taikausko+ja+niiden+jumalat+pitämässä+huolta,+joten+ei+heillä+mitään+hätää+pitäisi+olla.+Ja+sinäkin+voit+vaikka+rukoilla+heille+parempaa+elämää+ja+jos+mitään+ei+tapahdu,+niin+yksikään+jumala+ei+tunne+sydämessään+pistoa+heidän+vuokseen.JA+sitten+pitää+tietenkin+mainita,+että++itse+juuri+kehuskelit+että+et+aio+antaa+kuolemasi+jälkeen+osaakaan+itsestäsi+niitä+kipeästi+tarvitseville,+niin+sinä+olet+kyllä+maailmam+tekopyhin+ruikuttaja,+mitä+maa+päällään+kantaa+tai+sitten+sinä+olet+vain+surkea+nettitrolli,+joka+vaihtaa+roolia+keskustelijasta+toiseen.Kuinka+kehtaat+arvostella+minua+itsekkääksi,+kun+itse+juuri+kehuskelit,+että+kuinka+tiedät,+että+miten+sinussakin+olisi+monelle+jopa+elämän+arvoisesti+varaosia,+mutta+että+itsekkäästi+et+aio+niitä+kenellekään+antaa,+niin+olet+sinä+kyllä+melkoinen+pelle+ihmiseksi.>>>Tunnetko+montakin+sellaista+ihmistä?++>>>En+henkilökohtaisesti,+mutta+netissä+on+kaikenlaista+ruikuttajaa+ja+valittajaa+kyllä+tullut+tavattua,+jotka+ovat+joutuneet+ilmeisesti+jopa+jumalien+hylkäämiksi.
  4. >>>+Totta.+Luterilaisessa+paasauksessa+ei+koskaan+puhuta+mistään+Jeesuksen+toisesta+tulemisesta+tai+maailmanlopusta.+Siinä+keskitytään+kuoleman+odotukseen+ja+palkkioon+"taivaassa".+Helvetti+taas+usein+mielletään+vain+"eroksi+jumalasta".Vain+kiihkeimmät+fundislahkot+meuhkaavat+maailmanlopusta+ja+Jeesuksen+kostosta.++>>>Kyllähän+esim.+kristinuskon+evoluutiossa+kelpoisimmat+ovat+jo+vuosikymmeniä+sitten+ymmärtäneet+tosiasiat+ja+mukauttaneet+opinkappaleita+vastaamaan+todellisuutta.Sitten+ovat+ne,+jotka+tulevat+karsiutumaan+evoluution+karussa+todellisuudessa,+eli+vaikkapa+lahkot,+jotka+ovat+valinneet+yhä+saarnata+jonkin+jumalan+paluusta+tänne+ihan+fyysisenä,++konkreettisen+tapahtumana.Koska+sitä+ei+tule+tapahtumaan+koskaan,+niin+sukupolvi+sukupolvelta+nämä+yhteisöt+tulevat+näivettymään+ja+lopulta+katoavat+uskontojen+kartalta+tyystin,+lukuunottamatta+ehkä+muutamia+pieniä+sisäsiittoisia+ryhmiä,+jotka+eivät+tule+koskaan+ymmärtämään+tosiasioita.Katolinen+kirkko+ymmärsi+tosiasiat+yllättävän+myöhään,+ottaen+huomioon+heidän+kokemuksensa+esim+Galileon+ajalta,+eli+joidenkin+on+vain+vaikeampi+oppia+kuin+toisten,+vaikka+omaa+jo+kokemusta+menneisyydestään.Tosin+käytännössä+he+olivat+jo+tosiasiat+hyväksyneet+aiemmin,+mutta+niiden+virallinen+myötäminen+vei+aika+kauan.http://www.independent.co.uk/news/world/europe/pope-francis-declares-evolution-and-big-bang-theory-are-right-and-god-isnt-a-magician-with-a-magic-9822514.htmlJa+kun+tämän+sanoo+ääneen,+niin+tokihan+sitten+jonkin+taikaukon+konkreettisen+paluun+opettaminen+lähitulevaisuudessa+ylhäältä+avaruudesta+on+täysin+mahdotonta,+joten+sen+tilalle+pitää+keksiä+jotain+muuta,+jolla+pidetään+maksavien+asiakkaiden+kiinnostus+yllä+jne.Adventtikirkolla+on+vain+tuo+helevetin+seitsemäs+luomispäivä,+niin+heidän+on+toki+pakko+hirttäytyä+typeryyteen,+joka+koituu+heidän+kohtalokseen,+muta+minkäs+teet+kun+uskonto+on+syntynyt+USA:ssa+1800-luvulla,+niin+eipä+nyt+paljoa+muuta+voi+odottaakaan.
  5. >>>>+Mutta+nyt+on.++>>>Eihän+ole.+Sellainen+ihminen+voi+sen+toki+tehdä,+joka+tietää+ja+tiedostaa+että+miten+se+auttaa+toisia+ihmisiä+oman+poismenon+jälkeen.+Joka+ei+lähimmäiselle+tulevia+hyötyjä+ymmärrä,+voi+vallan+mainiosti+olla+tekemättä.Kaikki+eivät+voi+sitä+tehdä,+vaikka+haluaisivat+ja+siihen+on+monia+hyviä+lääketieteellisiä+syitä,+jotka+ovat+selvillä+jo+ihmisen+eläessä.Sitten+ovat+he,+joiden+kyvyttömyys+auttaa+toisia+noin+selviää+vasta+patologin+hellässä+huomassa.Sitten+ovat+he,+jotka+tiedostavat+hyödyt,+mutta+eivät+sitä+halua+kuitenkaan+jostain+syystä+tehdä.Sinä+tiedostat,+kuten+kerroit,+mutta+et+silti+tee+sitä+ja+kerroit+itsekkäät+syysi.>>>Muistakaa+siis+tämä:+te+ette+ole+itsenne+omat,+ettekä+voi+itse+päättää+omasta+elämästänne+tai+ruumiistanne.+Se+on+käytettävä+lääketieteen+ja+toisten+ihmisten+hyväksi.+>>>Kyllä.+Näin+toimisi+hyvä+ihminen,+joka+haluaa+lähimmäisilleen+hyvää,+jopa+kuolemansa+jälkeen.Sitä+kutsutaan+epäitsekkyydeksi,+joka+on+monille+uskovaisille+niin+vieras+ajatus,+kun+se+oma+ihmeellinen+elämä,+josta+jokin+jumala+on+jopa+kiinnostunut,+menee+ohi+kaiken+muun.>>>+Minua+ei+paljon+näytteleminen+kiinnosta.+Olen+aivan+liian+laiska+ja+mukavuudenhaluinen+ihminen.+Viihdytän+mieluummin+itsekkäästi+vain+itseäni.+>>>No+eipä+sinun+sitä+tarvitse+enää+pahemmin+alleviivata+vinksahtaneille+jutuillasi,+vaan+eiköhän+se+ole+kaikille+jo+selvää.>>>+Hyvä+Sinä,+aplodit+bushmannille!+Sinun+ei+onneksi+edes+tarvitse+näytellä,+sillä+sinä+olet+niin+hyvä+ihminen+jo+aivan+luonnostaan.+>>>Niin.+Tällaiset+aivan+normaalit+asiat+voivat+olla+outoja+joillekin.+EI+normaali,+toisia+lähimmäisiä+ajatteleva+käytös+ole+mikään+aplodien+paikka,+vaan+sen+pitäisi+olla+osa+homo+sapiensin+normaalia,+lajin+mukaista+käytöstä.+Siksi+me+olemme+selviytyneet+evoluution+viidakossa.>>>+Voi+Voi...happotynnyri+odottaa+kylpijäänsä+voidakseen+puhdistaa+kaiken+tämän+saastan+pois...++>>Eniten+säälittää+ihmiset,+jotka+joutuvat+elämään+vaikutuspiirissäsi.
  6. >>>+Hyväksy+sinäkin+vaan+tosiasiat,+että+sinun+kuoltuasi+sinun+läheisesi+eivät+välttämättä+pärjää+"aivan+mainiosti",++>>>No+mitä+helvetin+väliä+sillä+on+enää+siinä+vaiheessa?EI+se+minua+tule+liikuttamaan+millään+tavalla+ja+ihan+yhtä+paljon+se+tulee+liikuttamaan+jotain+tonttua,+maahista+tai+jumalaa.Sen+asian+kanssa+niiden+ihmisten+on+vain+tultava+toimeen,+että+jokainen+meistä+kuolee+joskus+ja+elämä+jatkuu+niillä+muilla+oman+kuolemani+jälkeen,+joilla+sitä+on+vielä+jäljellä+iän+yms+puolesta.Kun+minä+kuolen,+niin+minä+en+enää+siinä+vaiheessa+kykene+vaikuttamaan+niiden+elämään+ja+tulevaisuuteen,+jotka+täällä+ovat+jäljellä+jälkeeni,+joten+on+täysin+yhdentekevää+minun+kannaltani+ja+minun+asteikollani,+että+pärjäävätkö+he+hyvin,+huonosti+tai+jotain+siltä+väliltä.Aivan+samoin+kuin+minun+vanhempani+ovat+jatkaneet+elämäänsä+omien+vanhempiensa+kuoltua+ja+niin+edelleen.Kuolema+on+elämisen+välttämätön+seuraus+ja+sen+voi+välttää+vain+olemalla+syntymättä.Mutta+ottaen+huomioon,+että+elämme+sivistyneessä+länsimassa,+jossa+on+hyvä+sosiaaliturva+yms,+niin+jälkeläiseni+ja+ystäväni+ja+kaikki,+jotka+ovat+jossain+suhteessa+linkitettyinä+minun+elämääni,+todennäköisesti+tulevat+selviämään+aivan+mainosti+kuoltuani,+jonkin+elämänmittarin+mukaan.Mutta+sitten+on+toki+heitä,+joiden+elämää+ja+ajattelua+hallitsee+pessimismi,+eivätkä+he+kykene+näkemään+mitään+hyvää,+edes+hyvässä+elämässä.
  7. >>>+Jos+minä+olisin+adventisti,+löytäisin+ihan+varmasti+hienoja+adventtiseurakunnan+omahyväisyyttä+pönkittäviä+tulkintoja+uutiselle,+jossa+kerrotaan+uskontojen+kannatuksen+laskusta+Englannissa.+>>>Tarkoittanet+juuri+sitä,+että+Sanassa+sanotaan+näin+tapahtuvan,+eli+se+on+ennustettu+ja+tarkoittaa+vain+sitä,+että+uskomme+on+vakaalla+pohjalla.Tässä+kortissa+on+vain+se+pieni+ongelma,+että+kun+tämän+uskon+vähenemisen+kanssa+pitäisi+sitten+sen+jumalan+sukulaisen+saada+ne+piikkarit+irti+telineistä+ja+tokihan+hieman+hitaammatkin+adventtikirkon+kuukausipalkkaiset+jäsenet+ovat+sen+ymmärtäneet,+että+tätä+ei+tule+kaikesta+uskon+vähenemisestä+huolimatta+tapahtumaan,+niin+tämän+kortin+käyttäminen+on+hieman+riskaabelia+puuhaa.Koska+kun+se+almanakka+ja+kello+on+jumalia+kohtaan+yhtä+armoton+kuin+meitäkin,+niin+kun+almanakka+menee+eteenpäin+ja+se+jumalan+sukulainen+ei+saa+niitä+halvatun+piikkareita+irti+lähtötelineistään,+niin+ongelmia+siitä+syntyy+täällä+kuolevaisten+keskuudessa.Usko+vain+vähenee+vähenemistään+ja+jumalan+poika+koettaa+epätoivoisesti+saada+piikkareita+irti+telineistään,+mutta+pikaliima+vie+jumalasta+voiton,+niin+se+alkaa+kääntyä+uskontoa+vastaan+sukupolvi+sukupolvelta+yhtä+pahemmin.Siksihän+luterilaiset,+katoliset+yms+eivät+ole+käyttäneet+jäljellä+olevien+uskon+vahvistuksena+enää+vuosikymmeniin+sitä+korttia,+että+lopun+ajat+ovat+lähellä+tämän+johdosta,+kun+ne+lopun+ajat+ovat+aivan+yhtä+kaukana+kuin+ennenkin,+eli+jossain+miljardien+vuosien+päässä,+kun+Aurinko+viimein+sammuu.
  8. >>>+Kaikki+epäitsekkäät+ateistit+ovatkin+varmaan+testamentanneet+elimensä+lääketieteelle.Jos+täällä+nyt+on+joku+sellainen+ateisti,+joka+ei+ole,+niin+kipin+kapin+testamenttaamaan,+sillä+muutoin+olette+huonoja+ja+itsekkäitä+ihmisiä!++>>>Tästä+ei+ollut+kysymys.Sinä+tuossa+pitkään+tilitit+että+et+halua+surkeaa+elämääsi+edes+pienellä+tavalla+käyttää+kuolemasi+jälkeen+siten,+että+kurja+elämäsi+voisi+tehdä+jonkun+toisen+ihmisen+elämästä+edes+pienellä+tavalla+parempaa,+eli+että+luovuttaisi+kuolemasi+jälkeen+itsestäsi+jotain+jollekin,+jota+sitä+kipeämmin+tarvitsisi+kuin+sinä,+siinä+tilanteessa.Olet+tosiaan+pahasti+vinksahtanut,+eli+juuri+sellainen+kuin+jumalasikin+on,+kun+tiedostat+kyllä+että+voisit+tehdä+hyvää,++mutta+itsekkäistä+syistä+et+sitä+ole+valmis+tekemään.+Uskonto+tai+jokin+jumala+ja+hänen+maagiset+taikavoimansa+eivät+ole+ainakaan+sinuun+vaikuttaneet+millään+tavalla+positiiviisesti+ja+siinä+sinä+varmaan+annat+aika+rehellisen+kuvan+jonka+voi+hyvinkin+yleistää+uskovaisiin+yleisestikin.+Sinä+et+enää+edes+jaksa+näytellä+hyvää+ihmistä,+kun+taas+moni+uskovainen+edes+yrittää+pitää+korttitaloa+kasassa+ja+ulospäin+olla+sellainen,+kuin+luulee+toivovan+jonkin+jumalan+sinun+haluavan+olla.+Se+on+sitten+eri+asia,+että+miten+ollaan+kun+kukaan+ei+ole+näkemässä,+ei+edes+se+jumala.Itselläni+on+elinluovutustestamentti+koko+ajan+lompakossa+odottemassa+sitä,+että+kun+minun+raatoni+kaivetaan+vaikkapa+autokolarin+jälkeen+hengettömänä+autostani,+niin+se+mahdollinen+turha+kuolema+edes+jotain+toista+hyödyttäisi.On+se+kumma,+että+uskonnoton,+ilman+jumalien+kaikkialla+vahtivaa+silmää+voi+näin+ajatella,+mutta+uskovainen+kaikista+jumalista,+tontuista,+maahisista+ja+heidän+pelottavista+oikeudenkäynneistään+ja+viimeisistä+tuomioista+huolimatta+kykenee+ajattelemaan+vain+itseään.Tässä+on+minusta+oikein+hyvä+esimerkki+siitä,+että+mitä+kauheaa+uskonto+ja+jumalat+ja+niiden+sadistisista+kertomuksista+nautiskelu+saa+ihmisessä+aikaan.Vaikka+ihminen+tietää,+että+miten+toimia+oikein,+niin+siitä+huolimatta+koko+hänen+todellisuudentajunsa+on+niin+vääristynyt,+että+hän+päättää+ihan+tiukasti+olla+toimimatta+niin+kuin+parhaaksi+tietää.+Sitä+uskonto+saa+pahimmillaan+ihmisessä+aikaan.
  9. >>>+En+minä+ottanut+mitään+kantaa+siihen.+Otin+vain+kantaa+tuohon+he-ma:n+ateistiseen+"faktoille+perustuvaan"+lohdutukseen,+jota+sinäkin+siellä+niin+liikuttuneena+kiittelit.+>>>Juu.Jostain+syystä+olen+sitä+mieltä,+että+kun+todellisuuden+kohtaa+tosiasioihin+perustuen+niin+se+on+aina+parempi+vaihtoehto+kuin+tukeutua+jumaliin,+tonttuihin,+maahisiin+tai+muihin+satuhahmoihin+tai+satuihin.Olet+ilmeisesti+eri+mieltä,+eli+että+sadut,+jumalat,+tontut+ja+maahiset+ovat+parempi+vaihtoehto+kuin+tosiasiat.Ateismi+on+jumaluskon+puutetta,+eli+että+tosiasioihin+ei+sotketa+satuhahmoja.Toki+jos+saa+lohtua+saduista+tai+kokee+että+jossain+taivaassa+asuu+jokin+jumala,+joka+on+tulossa+kohta+takaisin+ja+kostaa+kaikille+minulle+vääryyttä+tehneille+kunnolla+ja+verisesti,+niin+tokihan+sellaista+lohtua+itselle+kannattaa+käyttää,+jos+se+kerran+omiin+ongelmiin+auttaa.Itse+en+sellaista+käyttäisi,+koska+pitkällä+juoksulla+tosiasioiden+pakoilu+ei+auta+yhtään+mitään.Päin+vastoin+voit+vaikkapa+katkeroitua,+kun+sitä+tonttua,+maahista+tai+jumalaa+ei+vain+näy+eikä+kuulu+ja+tuntuu+että+se+viimeinenkin+toivon+pilkahdus,+eli+jokin+satuhahmo,+on+sinut+pettänyt.+Kuten+se+Jessekin+siellä+ristillä+roikkuessa+huomasi,+että+satuhahmoni+hoi,+miksi+olet+minut+pettänyt.+Toki+hänen+kannattajansa+eivät+sitten+olleet+ihan+niin+fiksuja,+vaan+keksivät+siihen+ympärille+uuden+sadun+korjaamaan+asioita,+joissa+ei+ollut+mitään+korjattavaa.Olisi+vain+pitänyt+hyväksyä+tosiasiat.+Messias+kuoli,+hups,+olikohan+tuo+messias+ensinkään.