Vapaa kuvaus

Aloituksia

488

Kommenttia

8309

  1. >>>+Ehkä+tuo+väkivaltainen+sisältö+on+niin+hyvin+piilotettu,+että+suurin+osa+kristityistäkään+ei+sitä+huomaa.+>>>Tästähän+on+mainio+esimerkki+vaikkapa+tämä+kuuluisa+pappien+kuuluisa+tulentekokilpailu+eräällä+vuorella,+jota+taidokkaasti+käytetään+esimerkkini+saarnoissa+Jahven+kyvystä+palkita+hurskas+kannattajansa+ihmeteoilla.http://raamattu.fi/1992/1Kun.18.html#o52Tosin+tarina+lopetetaan+siinä+vaiheessa,+kun+se+paras+osa+tulee,+eli+kun+Elia+sitten+listii+omin+pikku+kätösin+kilpailevan+uskonnon+edustajat,+toki+rauhan+ja+rakkauden+hengessä.Tätäkin+murhenäytelmää+kun+alamme+vääntää+ja+kääntää+sairaan+mielen+sisuksissa,+niin+siinähän+on+itse+asiassa+kelpo+esimerkki+siitä,+että+väärän+jumalan+palvojat+voi+tappaa+ja+tuleekin+tappaa,+koska+senhän+raamattu+tässäkin+kohden+opettaa.Ja+miksi+ihmeessä+heidät+piti+edes+tappaa,+kun+eikös+se+ollut+kaikille+jo+tarvittava+esimerkki+väärän+jumalan+tarpeettomuudesta,+kun+se+ei+kyennyt+temppuilemaan+käskystä,+eli+jo+sillä+tavoin+osoitettiin+kaikille,+että+höpöjumala.+Mutta+eipä+riittänyt+tämän+rauhan+ja+rakkauden+uskonnon+kannattajalle,+vaan+kaikki+piti+listiä+omin+käsin,+jokaisesta+ruumis+ja+nirri+pois.>>>+Minusta+vaarallisuus+lähtee+jo+siitä,+että+tiedon+hankkimisen+menetelmänä+on+täysin+kritiikitön+uskominen+johonkin+kirjaan+tai+uskonnolliseen+auktoriteettiin.+>>>Siinä+mielessä+valtioiden+väkivaltakoneistot+ja+uskonnot+eivät+eroa+toisistaan,+että+molemmissa+vaaditaan+sokeaa+uskoa+ja+annettujen+ohjeiden+ja+määräysten+noudattamista,+eikä+ajattelu+siitä,+että+mitähän+tässä+ollaan+oikein+tekemässä,+kuuluu+alimmalla+portaalla+oleskelevalle,+vaan+nekin+päätökset+tehdään+korkealla+heidän+yläpuolellaan.Ja+sitten+kun+uskonto+ja+valtiollinen+väkivaltakoneisto+yhdistetään,+niin+siitähän+on+yleensä+riemu+revennyt,+kuten+historia+niin+koruttoman+kauniisti+meille+kaikille+kertoo.Se+on+muuten+kummallista,+että+vaikka+yhdistämme+rauhan+uskontona+itseään+mainostavan+uskonnollisen+ajatusrakennelman+valtiolliseen+väkivaltakoneistoon,+niin+ei+siitä+koskaan+ole+rauhaa+ja+pientä+ruumiskasaa+seurauksena,+vaan+jotain+ihan+päinvastaista.Luulisi+että+sellainen+rauhan+ja+rakkauden+uskonto,+joka+ilmoittaa,+että+jos+sinua+joku+huitaisee+poskelle,+niin+käännä+hänelle+vain+toinen+poski+ja+annan+asian+olla,+omalla+rauhanomaisuudellaan+ja+rakkaudellisuudellaan+hillitsisisi+väkivaltakoneiston+väkivaltaa,+mutta+näin+ei+taida+olla+koskaan+käynyt,+vaan+sitä+rauhan+ja+rakkauden+uskontoa+on+aina+käytetty+siihen,+että+ihmiset+saadaan+raivokkaammin+tappamaan+lähimmäisiään.
  2. >>>+Eli+sekö,+että+ei+ole+tieteenvastainen+järjestö,+pyhittää+sitten+kaiken+sen+rikollisuuden+ja+pedofilian,+mitä+tuon+kirkon+seinien+sisällä+harjoitetaan?+>>>EI+tietenkään,+oletko+vielä+tyhmempi+kuin+mitä+ajattelen?Emmekös+me+nyt+keskustele+siitä,+että+miksi+katolisella+kirkolla+on+reilut+miljardi+fania+ja+miksi+muilla+ei+ole?>>>+Ei+Adventtikirkko+(tietääkseni)+sentään+harjoita+yhteistyötä+järjestäytyneen+rikollisuuden+kanssa+>>>Näin+varmaan+on,+ennen+kuin+jäävät+siitä+kiinni.Mutta+veikkaukseni+on,+että+jos+kerran+kyytiin+sopii+sarjamurhaajia+ja+kansanmurhan+tekijöitä,+niin+eiköhän+sinne+jokunen+järjestäytyneen+rikolllisuuden+ystävä+joukkoon+aina+sovi.https://en.wikipedia.org/wiki/Elizaphan_NtakirutimanaJa+niin+edelleen.>>+Aivan+samoin+Adventtikirkko+on+maallistunut+ja+sen+piirissä+on+paljon+niitä,+joille+adventismi+on+pelkkää+kulttuuria+>>>Aivan+oikein.+Ja+tätä+on+lestadiolaisuudessa,+jehovissa+jne.+Tosin+ahdasmielisessä+kultissa+se+on+hieman+raskaampaa+kuin+maallistuneessa+kirkkolaitoksessa.>>>+Ja+vaikka+sinun+mielestäsi+Adventtikirkon+show+ei+ole+mistään+kotoisin,+niin+makuja+on+monenlaisia.++>>>Tietenkin.+MIssäs+minä+olen+tämän+kiistänyt?+Jos+siellä+on+paperilla+19+miljoonaa+fania,+niin+kai+ne+siitä+pelleilystä+tykkäävät.+Mutta+toisella+on+1.2+miljardia+fania,+niin+se+pelleily+on+paljon+suositumpaa+ja+kerroin+sinulle+sen+syyn.+Heillä+on+parempi+show.Se+on+ihan+sama+että+mitä+se+sisältö+on,+kunhan+sillä+on+ostajia,+niin+katolisella+kirkolla+on+paljon+enemmän+ja+se+tarkoittaa+sitä,+että+he+ovat+tehneet+jotain+oikein+ja+minä+puhun+nyt+vain+bisneksen+näkökulmasta,+enkä+suinkaan+sisällön+näkökulmasta.Sisältö+on+ihan+samaa+paskaa+kuitenkin,+mutta+toinen+osaa+pakata+sen+parempaan+paperiin.Arvaatko+jo+että+kumpi?>>>+Juu,+on+hieman+vaikea+ymmärtää+tätä+sinun+fanaattisuuttasi+tätä+maailman+mittakaavassa+olematonta+lilliputtiseurakuntaa+kohtaan,+jolla+ei+ole+mitään+sen+suurempaa+vaikutusvaltaa+juuri+mihinkään+tässä+maailmassa.+>>>No+siinäpä+on+sinulle+sopivaa+pohtimista,+jos+ei+meinaa+uni+tulla.>>>+Sinäkin+esim.+pilkkaat+sitä,+miten+näivettynyt+ja+kuollut+seurakunta+Adventtikirkko+on+eli+suomeksi+sanottuna+maallistunut,+mutta+nyt+se+sitten+samaan+aikaan+onkin+myös+aivan+kauhea+hihhulijärjestö?+>>>Fundamentalismi+on+aina+vaarallista,+olipa+sillä+vaikka+vain+yksi+kannattaja.+Mutta+oikeassa+olet,+että+adventtikirkko+on+näivettynyt+järjestö+ja+kuoleman+kourissa.+Yksi+syy+on+se,+että+ne+tollot+siellä+eivät+osaa+ajatella+asioita+muusta+näkökulmasta+kuin+omastaan.+Mutta+se+on+tässä+tapauksessa+enemmän+kuin+hyvä+asia.>>>+Nyt+voisi+aivan+samoin+kysyä+sinulta,+että+ketkä+"muut",+kuten+pyhpyhiltä+on+useamman+kerran+kysytty+vastausta+saamatta,+että+ketkä+"te"...+?+Z+>>>No+nyt+sinulla+on+jo+kaksi+pohdittavaa+asiaa,+jos+ei+uni+meinaa+tulla,+kun+pohdit+paavin+ja+rikollisten+pelottavaa+yhteistyötä+ja+mahdollista+maailmanvalloitusta.
  3. >>>+Mitäs+sinä+itse+sitten+räksytät+tällä+palstalla,+kun+et+kerran+kykene+ymmärtämään,+miten+noin+20+miljoonaa+adventistia+näkevät+jotain+ihmeellistä+tässä+adventistien+touhussa?+>>>Adventtikirkko+on+tieteenvastainen,+fundamentalistinen+hihhulijärjestö.+Katolinen+kirkko+ei+ole,+vaan+aivan+yhtä+maallistunut+kirkkolaitos+kuin+luterilaisetkin,+eli+pitävät+yllä+showta,+rituaaleja+ja+sakramentteja,+joilla+ihmiset+tyydyttävät+taikauskon+nälkäänsä.>>>+Jos+sinua+ja+toista+miljardia+katolilaista+viehättää+enemmän+nämä+katolisten+showt+ja+mystiset+rituaalit,+niin+mikä+sinä+olet+arvostelemaan+kenenkään+muiden+mieltymyksiä?+>>>Ei+minua+miellytä,+mutta+minä+ymmärrän+heitä,+joita+se+miellyttää.+Samoin+kuin+minä+ymmärrän+sen,+että+millaisen+hihhulin+vaatii+että+liittyy+adventtikirkkoon.Sinä+et+vieläkään+ymmärrä,+että+mitä+tarkoittaa+kun+sanon,+että+minä+ymmärrän+että+mikä+katolisen+kirkon+showssa+ihmisiä+miellyttää+niin,+että+heitä+on+toista+miljardia.Se+on+sama+asia+kun+minä+ilmoitan,+että+minä+ymmärrän+sen,+että+miksi+jotkut+aviopuolisot+käyvät+vieraissa.+Se+ei+tarkoita+sitä,+että+minä+hyväksyn+sen,+tai+pidän+sitätoivottavana+jne.Mutta+tällainen+asia+lienee+todellakin+sinulle+aivan+liian+vaikea+asia+ymmärrettäväksi.>>>+Olet+varmaan+kuullut+sanonnan,+että+makuasioista+on+turha+kiistellä+ja+siitähän+tässä+nyt+näyttää+pohjimmiltaan+vain+olevan+kysymys+kohdallasi,+että+kenellä+on+paremmat+showt.+>>>No+mikäli+tilastoja+on+uskominen+niin+katolisella+kirkolla+on+parhaat+showt.+MInullakin+on+katolisia+ystäviä,+syntyneet+mm.+Ranskassa+ja+he+ovat+johonkin+jumalaan+aivan+yhtä+syvästi+uskovia+kuin+minä+olen,+mutta+silti+he+käyvät+katsomassa+välillä+hyvää+showta.+Minä+ymmärrän+senkin,+että+miten+ilman+jumaluskoa+voi+kuitenkin+nauttia+uskonollisesta+showsta,+vaikka+itse+en+enää+sellaista+viitsisi+harrastaa.+Sitä+kutsutaan+kulttuuriksi.+He+ovat+kasvaneet+siinä+kulttuurissa,+niin+se+on+heille+sitä,+ei+uskontoa.AIvan+kuten+juutalaisuus+on+tänä+päivänä+maallistunein+uskonto,+eli+juutalaiselle+juutalaisuus+ei+ole+enää+uskontoa+vaan+kulttuuria.Mutta+tämä+voi+olla+sinulle+taas+uusi+aivan+liian+vaikea+pala+ymmärrettäväksi.>>>Unohtuiko+"tollo"+tai+"typerys"...?++>>>Minusta+on+erittäin+hyvä+asia,+että+sinä+tiedostat+sen,+että+millaisena+muut+sinua+pitävät.+Se+voi+olla+hyvä+alku+päästä+eroon+harrastamasti+typerästä+taikauskostakin.<>>+Onko+sinulla+jotakin+faktaa+tuon+väitteesi+tueksi?+>>>Toki+on.+Katolinen+kirkko+ei+hyväksy+ehkäisyä,+mutta+silti+Etelä-Euroopan+maat,+joissa+katolinen+kirkko+on+vielä+kova+sana,+ovat+syntyvyydessä+jopa+Suomea+huonommassa+jamassa,+eli+ei+kai+kukaan+usko,+että+syvästi+katolisessa+uskossa+oleva+espanjalaispari+harrastaa+vain+kerran+keskenään+seksiä+koko+avioliittonsa+aikana.+Jne+jne+jne.Neitsyt+Maria+on+katolilaisille+paljon+tärkeämpi+hahmo+kuin+Jeesus+yms+yms+yms>>>+Sen+verran,+kun+olen+ollut+eri+uskonlahkojen+jäsenten+kanssa+tekemisissä,+niin+niistä+löytyy+niin+aivopestyä+porukkaa,+että+ne+uskoo+melkein+mitä+vaan,+mitä+niiden+lahko+opettaa.+>>>Tämän+päivän+katolilaisuus+on+aivan+yhtä+maallistunut+kuin+tämän+päivän+luterilaisuus,+eli+kyse+ei+ole+mistään+hihhulilahkosta,+vaan+lähinnä+kulttuurista,+jossa+ollaan+tapojen+ja+menojen+vuoksi.Suomessakin+kirkkoon+kuuluu+vielä+jotain+vajaa+80+%+kansasta,+vaikka+samaan+aikaan+kyseisen+uskonnon+jumalaan+uskoo+enää+jotain+alle+25+%.+Johonkin+jumalaan+uskoo+noin+vajaa+puolet,+mutta+sellaisaiseen+jumalaan,+josta+eräs+beduiinien+satukirja+puhuu,+ei+enää+juuri+kukaan.Ihan+sama+tilanne+on+katolilaisuudessa.+Paavi+saa+jupista+sitä+sun+tätä,+mutta+ketä+se+kiinnostaa?+Paavi+vastusti+homoliittoja+jopa+itse+käymällä+Espanjassa+poliitikkoja+yms++painostamassa+ja+pitämässä+kansalle+nuhtelusaarnoja,+mutta+silti+kansa+kannatti+homoliittoja+ja+poliitikot+hyväksyivät+ne.+Mutta+tokihan+se+sinulle+kertoo+salaisesta+maailmanhallituksesta,+jonka+tiukkoja+nauhoja+pitää+käsissään+paavi+ja+kohta+kaikki+katoliset+pimahtavat+ja+alkavat+käyttäytyä+kuin+skientologit+konsanaan.Katolilaisuus+on+aivan+yhtä+maalistunut+uskonto+kuin+luterilaisuus,+mutta+kuivakkaan+luterilaisuuden+tilalla+heillä+on+kuitenkin+ihmisiä+kiinnostavat+showt+ja+mystinen+historia.+Toki+sepitettä,+mutta+mitäpä+siitä.
  4. >>+Kun+taikatempuntekijä+tekee+taikojaan,+niin+hän+ei+väitä,+että+ne+ovat+totta,+vaan+ihmiset+ymmärtävät,+että+kyseessä+on+taikatemppu,+pelkkä+illuusio.+>>>Hän+luo+illuusion+että+se+on+totta.+Toki+vähän+fiksumpi+ymmärtää,+että+ei+ole+totta,+mutta+samahan+se+on+jumalien,+tonttujen+ja+maahistenkin+kanssa,+että+vähän+fiksummat+ymmärtävät+ne+taikauskoksi+ja+sitten+on+porukkaa,+joka+epätoivoisesti+uskoo+jonkun+jumalan+olevan+totta,+mutta+ei+tietenkään+niiden+tuhansien+muiden+jumalien,+vain+vaan+omansa.Etkös+sinäkin+usko+johonkin+mielikuvitusolentoon,+vaikka+ne+ovat+satua+jokainen?Sinun+suhteesi+omaan+jumalaasi+on+sama+kuin+lapsen+usko+joulupukkiin,+mutta+lapsi+on+vain+niin+fiksu+että+jossain+vaiheessa+ymmärtää+joulupukin+olevan+epätotta.>>>+Sen+sijaan+kun+katolinen+kirkko+tekee+taikojaan,+niin+se+väittää+niiden+olevan+totta,+esim+ehtoollisviini+muuttuu+oikeasti+vereksi+ym.+huuhaata+ja+se+vaatii+jäseniään+uskomaan+siihen+hölynpölyyn.+>>>Voi+olla+että+vaatii+mutta+kun+juuri+kukaan+ei+enää+usko+vaatimuksista+huolimatta,+vaan+ihmisiä+pitää+kirkossaan+se+show.+Se+on+tosiasia.>>+No+sehän+hienoa,+että+olet+ateistina+noin+ymmärtäväinen+jotakin+uskontokuntaa+kohtaan+ja+suvaitsevainenkin+vielä.+>>>Ei,+vaan+minä+ymmärrän+suosion+niiden+suunnasta,+jotka+siellä+hilluvat.+Tätäkö+et+kykene+ymmärtämään?Kyse+on+yhtä+turhasta+ja+typerästä+taikauskosta+kuin+sinullakin,+eli+en+minä+henk.koht+ajattele+siitä+yhtään+sen+suvaitsevaisemmin+kuin+sinun+typerästä+uskostasi+jumaliin.Mutta+kykenen+näkemään+sen+että+miksi+se+on+niin+suosittua.>>>Minä+sen+sijaan+en+ymmärrä+yhtään,+mitä+hienoa+ja+mystistä+esimerkiksi+siinä+on,+kun+vanhat+haudan+partaalla+olevat+äijänkäppynät+kanniskelevat+esim.+jouluna+jeesus-nukkea+seimestä+toiseen+miljoonien+seuratessa+tätä+harrasta+toimitusta.++>>>Tässäpä+se+ongelma+on,+kun+niitä+on+kuitenkin+toista+miljardia,+jotka+näkevät+siinä+jotain+ihmeellistä.Siksipä+sinä+saat+jupista+ja+räksyttää+ihan+omissa+oloissasi,+eikä+sinun+ajatuksesi+tule+koskaan+saamaan+kannatusta+mistään,+kun+et+kykene+ymmärtämään,+että+miten+jotkut+voivat+tuollaisesta+kiinnostua.Sitä+sanotaan+psykologiaksi.>>>+Mutta+hienoa,+että+niiden+avulla+voi+saada+ateistinkin+riisuttua+aseistaan,++>>>Et+siis+ymmärrä+yhtään+mistään,+yhtään+mitään.
  5. >>>+Ja+mikäköhän+kirkkokunta+kaiken+tämän+aloitti+juurruttamalla+itsensä+väkivallan+avulla+muiden+kulttuurien+maaperään+sekä+nauttii+"lähetystyönsä"+hedelmistä+vielä+tänäkin+päivänä?+>>>Voi+voi.+Jos+sinä+vaivautuisit+tutustumaan+typerän+taikauskosi+historiaan,+niin+kyllä+nämä+tavat+periytyvät+jo+ihan+sieltä+alkuseurakunnan+ajoilta+saakka,+ennen+kuin+katolista+kirkkoa+oli+edes+kenenkään+päiväunissa.Jo+alkuseurakunnan+jäsenet+vainosivat+toisiaan,+vihasivat+toisiaan,+polttivat+toistensa+kirjoituksia,+häätivät+toisiaan+alueiltaan+jne+jne+jne,+joten+sinun+taikauskosi+historia+on+kyllä+sitten+opettanut+uudet+sukupolvet+vanhoille+metkuille+aivan+alusta+saakka.Ei+siitä+siis+voi+katolista+kirkko+syyttää+vaan+he+vain+jatkoivat+jo+alkuseurakunnan+hyväksi+havaitsemaa+traditiota+ja+valitsivat+vain+hieman+pidemmät+kepit+avukseen.>>>+Mutta+ne+rituaalithan+perustuvat+juuri+taikauskoon??+Ilman+taikauskoa+ei+olisi+niitä+"vaikuttavia+ja+kiinnostavia+rituaalejakaan".+>>>Kyllä.+Mutta+ne+rituaalit+ovat+todellisia+kokijoilleen,+eli+kun+näet+taikatempun+tekijän,+niin+vaikka+tiedät+että+se+on+vain+silmänkääntöä,+niin+kuitenkin+se+kiinnostaa+ihmisiä+se+taikatempuntekijän+rituaali,+mystisyys.+Samasta+asiasta+on+kysymys.Taikausko+on+siellä+taustalla+on+ihan+samaa+huuhaata+kuin+mitä+uskonnoissa+nyt+ne+tapaavat+olla,+mutta+katolisella+kirkolla+on+hienot+mysteerit,+rituaalit,+menot+jne+ja+ymmärrän+hyvin+sen,+että+miksi+se+on+suurin+kirkkokunta+tänäkin+päivänä.>>>+Jotenkin+ristiriitaista,+kun+kehut+tätä+mafioosojen+tuella+rikastuneiden+pedofiilien+suojatyöpaikkaa,+joka+se+juuri+mitä+suurimmassa+määrin+on+sitä+taikauskoisten+zimzalabim-osastoa??+>>>Lähinnä+olen+vaikuttunut+siitä,+että+miten+ne+ovat+kyenneet+vielä+2000-luvulla+pitämään+nenänsä+pinnalla,+eli+ovat+ymmärtäneet+että+ei+ihmisiä+kiinnosta+enää+se+taikauskoinen+huuhaa,+joka+kristinuskon+taustalla+on,+vaan+tärkeintä+on+ne+temput,+mysteerit+ja+rituaalit.Jeesusta+on+turha+odotella+takaisin+tai+yhtään+maagista+taikaheppua+toisesta+ulottuvuudesta,+siispä+huomio+pitää+kiinnittää+muualle,+eli+näyttäviin+menoihin.Ihan+samalla+tavalla+olen+vaikuttunut+siitä,+että+miten+Helvetin+Enkelit+kykenee+toimimaan+avoimena+rikollisjärjestönä+yhteiskunnassamme,+vaikka+jokainen+tietää,+että+he+harrastavat+rikoksia,+huumekauppaa,+kirististystä+jne,+mutta+ei+se+tarkoita+sitä,+että+minä+kannatan+kyseistä+järjestöä+tai+olisin+iloinen+siitä,+mitä+se+tekee+ja+mitä+se+on.+>>>+Mutta+tiedän+toki,+että+tähän+(ristiriitaiselta+näyttävään)+suhtautumiseesi+katolisuuteen+löytyy+jokin+ateistin+järkevä+selitys,+sillä+ethän+sinä+ole+koskaan+väärässä+juuri+missään.++>>No+oma+mahdollinen+katolilaisuuteni+oli+hypoteettista+pohdiskelua,+että+jos+tuo+typerä+taikausko+minua+enää+mitenkään+kiinnostaisi,+niin+katolilaisilla+on+hienot+mysteerit+ja+menot.Ja+sitten+minä+selitin,+että+minä+kyllä+ymmärrän+sen+puljun+suosion.+Eli+minä+kykenen+ajattelemaan+asiaa+sellaisen+näkökulmasta,+joka+on+katolinen.Katsos+sinuakin+auttaisi+kun+koettaisit+pohtia+asiaa+toisen+näkökulmasta,+eli+että+miksi+katolilaisuus+on+niin+suosittua+kuin+se+on.+Ei+sen+pohtiminen+tarkoita+sitä,+että+sinä+erityisemmin+innostuisit+siitä+tai+kannattaisit+sitä+tai+olisit+asialle+myötämielinen.>>>++minusta+kaikki+kirkkokunnat,+lahkot+ja+uskonnolliset+organisaatiot+ovat+vastenmielisiä,+joten+en+paheksu+"kaikkien+maan+porttojen+ja+kauhistuksien"+Äitikirkkoa+puolustellakseni+jotain+muuta+uskonnollista+organisaatiota,+esim.+Adventtikirkkoa!++>>>Minusta+kaikki+uskonnot+ovat+typerää+taikauskoa+ja+kaikki+jumalat+ovat+säälittäviä+mielikuvitushahmoja,+joiden+kannattajat+joutuvat+harrastamaan+hirvittävää+itsepetosta,+että+kykenevät+niihin+vielä+2000-luvulla+uskomaan.
  6. >>>+En+ole+ihan+varma+miten+30-luvulla+elänyt+Jeesus+on+vastuussa+1800-luvulla+törttöilevien+kuninkaiden+touhuista.+Ei+Jeesus+tehnyt+protestantteja+tai+katolisia+ryhmittymiä.++>>>No+Jeesus+olisi+tietenkin+voinut+valita+sanansa+niin,+että+niiden+sisällöstä+ja+tulkinnasta+ei+olisi+tarvinnut+tapella+ja+tappaa+reilua+kahtatuhatta+vuotta.+Olisiko+ollut+liikaa+vaadittu?Ja+toisekseen+jos+hän+on+jokin+maagisilla+taikavoimilla+varustettu+supersankari+jossain+taivaallisessa+teltassa+kyttäämässä+meidän+syntejämme,+niin+tokihan+hän+voisi+käyttää+aikaansa+myös+syntien+kyttäämisen+sijaan+johonkin+hyödyllisempään,+eli+voisi+vaikka+viheltää+pelin+poikki+siitä+tappamisesta,+jota+hänen+sanojensa+tulkintariidoista+on+tuhansien+vuosien+aikana+tehty.Mutta+ymmärrän+toki,+että+maaginen+taikavoimainen+supersankari+tykkää+ennemmin+kytätä+syntejämme+taivaallisessa+teltassaan,+että+kenen+pippeli+on+menossa+ja+mihin+reikään.>>>+Se+olisi+vähän+sama+kuin+sanoisi+että+perussuomalaisten+sisäinen+skisma+Sinisen+Tulevaisuuden+kanssa+on+Väinämöisen+syytä.++>>>No+jos+me+ajattelisimme+että+Väinämöinen+on+todellinen+henkilö,+joka+elää+jossain+taivaallisessa+teltassa+kaikkivaltiaan+taikavoimineen+ja+voi+zimzalabimin+sanomisella+vaikuttaa+asioihin+yhtä+sun+toista+ja+hänen+nimissään+ihmiset+olisivat+tappaneet+vääräuskoisia+tuhansia+vuosia+ja+olisi+aloitettu+vaikkapa+sotia+sillä+perusteella,+että+mitä+Väinämöisen+jonkin+sanomisen+on+tulkittu+tarkoittaneen,+niin+näin+kai+voisi+sanoa.>>>+Organisoitunut+kristinuskonto+joka+on+naimisissa+poliitikan+kanssa+on+aika+kaukana+siitä+Uuden+Testamentin+Jeesus-liikkeestä+jossa+häädettiin+demoneja+ja+parannettiin+sairaita.++>>>Ja+demonit+ovat+taikauskoista+hevonpaskaa+ja+maagisia+loitsuja+hokemalla+ei+sairaudet+parane,+niin+sepäs+onkin+mahtavaa,+että+mitä+se+Jeesus-liike+oikeasti+oli?Taikauskoisten+ja+tietämättömien+pölvästien+taikauskoista+puuhastelua.Ja+kun+ottaa+huomioon+sen,+että+Jeesus+ei+sanonut+mitään+sellaista,+mitä+ei+olisi+jo+jossain+muualla+joskus+sanottu+ja+kirjoihin+laitettu,+niin+mitä+jää+jäljelle?>>>Millä+tavalla+nykyinen+paavi+ja+Vatikaanin+hekumainen+loisto+(muuten+viimeisin+Paavi-sarjan+jakso+oli+aika+raisu,+en+tiedä+katsonko+enää+loppuun+sarjaa)+liittyy+Galileassa+saarnanneeseen+rabbiin+nimeltä+Jeesus?+++>>>Minusta+taas+uusin+jakso+(6.)+oli+aivan+loistava+ja+en+ymmärrä,+että+miten+voisit+jättää+noin+loistavan+sarjan+katsomisen+kesken,+jos+kerran+olet+yhtään+kiinnostanut+ihmisen+hengellisistä+asioista.Vai+pelkäätkö+sitä,+että+tuo+sarja+herättää+paljon+ajatuksia?Toisaalta+itse+mietin,+että+voisin+jopa+olla+katolinen+jos+olisin+tästä+kristinuskon+nimellä+kulkevasta+taikauskosta+enää+yhtään+kiinnostunut,+koska+heillä+on+vaikuttavia+rituaaleja+ja+menoja,+koska+ne+ovat+oikeasti+kiinnostavia+ja+vaikuttavia+toisin+kuin+itse+uskonnon+taikauskoiset+käsitykset+mistään.Sarja+on+minusta+tehnyt+paavista+mielenkiintoisen+hahmon+ja+katolisuudesta+mielenkiintoisen+uskonnon,+vaikka+toki+ymmärrän,+että+sarja+on+fiktiota+viimeisen+päälle.Mutta+eihän+toki+paavi+ja+katolisen+kirkon+loisto+tai+Vatikaanin+loisto+mitenkään+liity+hampaattoman+maankiertäjän+demonien+manailuun+saatikka+tarinoihin,+joissa+hän+herättelee+mätämenistilassa+olevia+vainajia+takaisin+tänne+käppäilemään+kuin+jossain+pahimmassa+zombie-sarjassa,+eikä+sellaista+kukaan+tänä+päivänä+ostaisikaan.+Tai+no+hulluja+on+joka+junaan,+niin+voisi+ostaakin,+mutta+Vatikaanin+kehittelemiä+elämyksiä+he+ostavat.Koska+uskonto+on+kuitenkin+elämysbisnestä+ja+sen+toki+katolinen+kirkko+on+oivaltanut+ja+ne+jotka+vielä+puuhastelevat+siellä+zimzalabin-osastolla,+ovat+tipahtaneet+kuin+eno+veneestä.+>>>++Jeesus+itse+ei+ollut+teknisesti+kristitty++>>>Ei+niin+vaan+hän+oli+kunnon+juutalainen.+Tämä+uusi+omituinen+uskontohan+sepitettiin+tämän+henkilön+ympärille+vasta+vuosikymmeniä+hänen+kuolemansa+jälkeen,+niin+sen+pitäisi+aiheuttaa+muutamien+varoituskellojen+soinnin+ihmisen+päähän.
  7. >>+Lokakuu:+'Kristillisyyden+perusteet'+>>>Tämä+olisi+hyvä+aihe.Katteettomat+lupaukset.+Väkivalta.+Muiden+kulttuurien+hävitys.+Omien+hävitys,+jos+joku+julistaa+heidät+harhaoppisiksi.+Ja+niin+edelleen.Kristinuskon+perustus+lepää+tukevasti+väkivallan+pohjalla,+eli+kun+sen+taikauskoisen+tauhkan+raaputtaa+pinnalta+pois,+niin+tämän+päivänä+suosion+salaisuus+on+menneisyyden+väkivalta,+jonka+avulla+ihmiset+pakotettiin+tuon+hölmön+taikauskon+kannattajaksi+ja+väkivalta,+jolla+vanha+kulttuuri+hävitettiin+ihmisten+ympäriltä,+jotta+sitten+lapset+ja+lapsenlapset+jne+eivät+olisi+enää+päässeett+vanhempiensa+oikeaan+kulttuuriin+käsiksi.Luen+juuri+loistavaa+historiallista+opusta,+josta+selviää,+että+esim.+ensimmäinen+ja+toinen+maailmansota+on+syvällä+pohjimmiltaan+kristinuskon+syytä.+Näiden+kammottavien+maailmansotien+syy+on+todellisuudessa+Euroopassa+käyty+murheellisten+sotien+sarja,+joka+tunnetaan+nimellä+kolmikymmenvuotinen+sota.Sodat+alkoivat+uskontoon+(kristinusko)+liittyneenä+aseellisena+konfliktina.+Kourallinen+kuninkaallisia+sukuja+soti+niissä+1618-1648,+joka+liittyi+aluksi+katolisten+ja+protestanttien+uskontojen+vastakkainasetteluun,+vaikka+kyseessä+oli+saman+jumalan+kannattajat.+Olipa+taas+tästä+rauhan+uskonnosta+iloa+meille+kaikille!Tämä+uskonnollinen+kahakka+johti+avoimeen+sotaan,+jossa+mittelivät+Ranska,+Itävalta,+Tanska,+Espanja,+Hollanti+sekä+Ruotsi.Kun+vihollisuudet+vihdoin+päättyivät+Westfalenin+rauhaan+vuonna+1648,+niin+alueet,+etenkin+nykyisen+Saksan+alueet,+olivat+täysin+raunioina+ja+alueen+siviiliväestöstä+selvisi+paikoin+vain+jopa+yksi+kymmenestä.+Rauhan+uskonto+nääs!Asiat+johtivat+sodasta+toiseen,+diplomaattikriiseistä+ja+konflikteista+toisiin,+kunnes+1871,+tammikuun+18.+Bismarck+julisti+Saksan+keisarikunnan+syntyneeksi.+Se+oli+kolmen+raivoisan+sodan+kulminaatio,+joka+siis+alkoi+kahakasta,+joka+johtui+katolisten+ja+protestanttien+mielipide-eroista+koskien+omaa+uskontoaan,+jossa+palvottiin+samaa+mielikuvitusolentoa.Tammikuun+30.+päivän+tapahtumaa+vuonna+1871+ei+olisi+tapahtunut+ilman+katolisten+ja+protestanttien+kahakkaa+vuonna+1618.Ensimmäistä+maailmansotaa+ei+olisi+tapahtunut+ilman+tammikuun+30.+päivän+tapahtumaa+vuonna+1871.Eikä+toista+maailmansotaa,+vaan+asiat+olisivat+todennäköisestio+menneet+hieman+toisin,+jos+kristinuskon+kannattajat+eivät+olisi+aloittaneet+Eurooppaa+repinyttä+kahakkaa+ja+oman+uskontonsa+eri+lahkojen+vastakkainasettelua+vuonna+1618.Toki+tästä+selvityksestä+nyt+puuttuu+aika+monta+mutkaa,+kuten+seitsenvuotinen+sota+1756-63,+jossa+Fredrik+Suuri+aloitti+sodan+Habsburgien+sukua+vastaan,+mutta+nämä+kaikki+sivujuonteet+alkoivat+samasta+tapahtumasta+vuonna+1618+ja+ne+siellä,+vuodessa+1618,+syntyneet+kaunat+ja+Euroopan+kansakuntien+antipatiat+toisiaan+kohtaan+johtivat+sitten+murheellisiin+maailmansotiin+1900-luvulla.Siinä+on+kristinuskon+perusteita+kerrassaan.+Rauhan+uskonto+ja+rauhan+ruhtinas.Vai+toiko+se+saatanan+tunari+meille+sittenkin+miekan+ja+pisti+isät+poikiaan+vastaan+jne?
  8. >>>+Kun+tämä+viitattu+henkilö+-+avasi+tutkimuksillaan+mukamas+vapauden+oven,+tuskin+se+onnea+on+tuonut+kenellekään.++>>>Hän+ei+avannut+mitään+ovea,+vaan+hän+tutki+että+miten+ihmiet+käyttäytyivät.Ne+ihmiset+olisivat+käyttäytyneet+juuri+siten+vaikka+hän+ei+olisi+tutkimuksellaan+saanut+selville,+että+miten+he+käyttäytyivät.Onko+tässä+jotain+todella+vaikeaa,+mitä+sinä+sekopää+et+kykene+ymmärtämään?Hän+ei+avannut+mitään+ovea+minnekään,+eikä+luonut+mitään+trendiä,+eikä+tuhonnut+avioliittoa,+vaan+hän+kysyi+ihmisiltä+määrättyjä+kysymyksiä+ja+kirjoitti+vastaukset+ylös+ja+tutki+niitä.Kaikki+olisi+tapahtunut+myös+ilman+tutkimusta+ja+kaikki+tapahtui+vaikka+ei+olisi+tutkittu.>>>+Turha+sitä+on+selittää,+kun+nämä+ovien+kahvat+nykyään+käy+meidänkin+maassamme+taajaan.+>>>Mitkä+helvetin+ovien+kahvat?+Etkö+osaa+kirjoittaa+ymmärrettävää+suomea?>>+Alfred+Kinsey+toi+vain+"hyväntiedonpuulta"+sellaisen+hedelmän,+joka+mukamas+makuna+toi+onnen.++>>>Ei+tuonut+yhtään+mitään,+vaan+tutki+ihmisten+todellista+käyttäytymistä.>>>+Tänään+ei+yhteen+sitouduta+sillä+tavalla,+kuin+meidän+sukupolvi+sitoutuu.++>>>Voi+johtua+myös+siitä,+että+ihmiset+eivät+enää+halua+elää+huonoissa+suhteissa+vain+sitoutumisen+takia.+MInun+on+vaikea+kuvitella+henkilöä,+joka+eläisi+sinun+kanssasi+muusta+syystä+kuin+pakosta,+eli+hänelle+tämä+sitoutuminen+on+tärkeämpää+kuin+että+suhde+olisi+oikeasti+hyvä+ja+terve.Sitä+paitsi+esim+avioerojen+määrä+on+pysynyt+samana+jo+noin+20+vuotta,+eli+ei+pitäisi+olla+mitään+vikisemistä.Avioerojen+määrä+ei+ole+noussut+pitkiin+aikoihin,+emmekä+me+ainakaan+sen+perusteella+elä+mitään+lopunaikoja+tai+minkään+sekavien+uskontojen+mukaisia+fantasioita.>>>+Velimies-+yli+50-+vuotta+liittoa,+vaikka+se+ei+aina+ole+ollut+niin+auvoinen,+mutta+vaihtamalla+se+ei+parane,+vaan+ottamalla+haaste+vastaan.+>>>Jos+sattuu+teillä+olemaan+edes+osittain+samoja+geenejä,+niin+ymmärrän+kyllä+syyn.>>>+Se+ajatus,+mitä+Kinsey+julistaa+toteuttamaan+identiteettiään,+ts.+syntistä+luontoaan,+vapauden+päämäärätietoisena+ajatuksena.+>>>Voi+saatana+että+ihminen+voi+olla+tyhmä.+Hän+ei+julistanut+yhtään+mitään,+vaan+hän+tutki+ihmisten+käyttäytymistä.>>+Eli+näin+tieteentutkimisen+nimissä+avataan+ovia,+selittämättä,+mitä+ovien+takana+elämä+on.++>>>Hän+ei+avannut+mitään+ovia,+vaan+hän+tutki,+että+miten+ihmiset+todellisuudessa+käyttäytyvät.Sinäkö+siis+ajattelet,+että+ne+ihmiset+eivät+olisi+käyttäytyneet+siten+kun+hän+sai+selville,+jos+asiaa+ei+olisi+tutkittu+ja+etenkin+jos+sinä+et+tietäisi+siitä?>>>+Tätä+on+se+harha,+sekä+ovien+takana+piilevä+hulluus,+kun+me+isät+olemme+suostuneet+väärään+Kinsey-+oppiin,+eikä+kasvata+lasta+pidättäytymään+siihen+asti,+kun+se+oikea+on+kohdalla.+>>>Kinsey+oli+tutkija,+ei+opettaja.+Onko+tämä+liian+vaikeaa+ymmärtää?Seksuaalisuuden+vääristymät+ja+traumat+johtuvat+vaikkapa+siitä,+että+perheessä+on+kasvattaja,+jolla+on+jokin+typerä+taikausko,+jonka+mukaan+hän+pakottaa+lapsiaan+käyttäytymään+ja+lapsille+tulee+seksuaalisuudesta+ätysin+väärä+käsitys.Ongelmia+aiheuttaa+esimerkiksi+sinun+uskontosi,+joka+on+sairastuttanut+sinut+niin,+että+et+kykene+kirjoittamaan+yhtään+järkevää+lausetta+ja+valehtelet+viesti+toisensa+perään+käsittämättömyyksiä.Mutta+sellainen+jumala,+millainen+kannattaja.
  9. >>>+Toisaalta,+et+seuraa+edes+television+aamulähetyksiä.++>>>Seuraan.>>>+Siellä+tuotiin+esiin+juuri+moniavioisuus.++>>>No+mitäpä+siitä?+Sinun+palvomasi+satukirja+on+täynnä+satuja+moniavioisuudesta.>>>+Haastattelussa+kaksi+naista+ja+heidän+miehensä.+>>Oi+ihmettä+kerrassaan.>>>+Kun+sateekaarelaiset+saivat+hakemansa,+haetaan+nyt+polykamian+nimissä+jatkoa.+>>>Toki+saat+haluta+mennä+useamman+ihmisen+kanssa+naimisiin+jos+haluat.++MInä+en+halua.+Mutta+jos+joku+haluaa,+niin+ei+se+minulta+ole+pois.>>>+Onhan+tunnettua+se,+että+maailmassa+tänään+avioparitkin+sekoilevat+seksualisissa+pariutumisjuhlissaan+ateismijumalansa+juhlissa+toinen+toisiinsa.++>>>Ateismi+on+jumaluskon+puutetta,+joten+sinä+olet+sekaisin+tai+lääkityksesi+on+väärä.+Tai+molemmat.Tosin+sinun+ystäväpiiristäsi+en+tiedä,+joten+voihan+olla,+että+sinun+sekopäisillä+ystävilläsi+on+jumala,+jota+he+kutsuvat+nimellä+ateismi.+Hulluja+on+moneen+junaan.Minä+en+tunne+yhtään+henkilöä,+jolla+on+seksuaalinen+pariutumisjuhla+ja+siellä+ateismijumala.+Jos+sinulla+on,+niin+kivat+sulle.>>>++Eli+sitä+identiteettiään+pitää+saada+elää+ja+tuon+bandorran+lippaan+oven+avasi+1948+tieteentekijä+tähän+maailmaan.++>>>Ei+Kinsey+mitään+avannut,+vaan+hän+haastatteli+ihmisiä.+Sinä+olet+niin+sekaisin,+että+ei+paremmasta+väliä.Sinä+siis+luulet,+että+jos+Kinsey+ei+olisi+haastatelllut+ketään++ja+he+eivät+olisi+kertoneet+ajatuksiaan,+niin+sitä+ei+silloin+olisi+olemassa.>>>+Mutten+kerro+siitä+enempää.+>>>Ahaa.+Saattaa+siis+olla,+että+sinulla+on+kaapissasi+ateismijumala,+jonka+johdolla+sinä+harrastat+seksuaalisia+pariutumisjuhlia?>>>++Tieteen+nimissä+sanovat+aamenen+ajan+busmannit+ja+tänään+niitetään+tuon+oven+takana+tulleita+asioita,+joka+on+helvetti+moneen+elämään.++>>>Minusta+seksi+on+oikein+hauska+ja+mainio+asia+elämässä,+eikä+se+suinkaan+tuo+mitään+helvettiä+elämääni.Mutta+toki+jos+olet+saanut+elämääsi+seksiin+väärin+suhtautuvan+mielikuvituskaverin,+eli+jumalan,+niin+seksi+voi+olla+sinulle+vaikea+ja+kipeä+asia.>>>+Siis+kielletäytyminen+terveen+seksualisuuden+Jumalallisista+lähteistä,+johtaa+uusiin+ovien+avaamisiin+ja+ajan+helvettiin+>>>Mitähän+sekoilet.+Kieltäytyminen+terveen+seksuaalisuuden+jumalallisista+lähteistä+johtaa+uusiin+ovien+avaamisiin+ja+ajan+helvettiin?Että+jos+kieltäytyy+harrastamasta+jonkin+satuhahmon+määrittelemää+tervettä+seksiä,+niin+joutuupi+ajan+helvettiin+vai+mitä+helvetin+sekoilua+tuo+lause+taas+oli?>>>+Pitää+sammuttaa+koko+järjestelmä.++>>>Ja+parempi+kun+et+avaa+sitä+enää+koskaan.
  10. 26 / 416