Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
bushmanni
profiilit
bushmanni
bushmanni
Vapaa kuvaus
Aloituksia
488
Kommenttia
8309
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sinun+mielenmuutoksesi+on+pelkkää+sekavaa+sanahelinää.+Mutta+jos+sinussa+ja+kaltaisissasi+on+kristinuskon+tulevaisuus+niin+olen+enemmän+kuin+tyytyväinen.
Sinä+ja+horinasi+tulette+karkoittamaan+viimeisetkin+selväpäiset+tuon+hölmön+taikauskon+parista.
09.11.2017 09:20
<<"Joka+uskoo+Jeesukseen+Kristukseen+Jumalan+ainoana+Poikana,+Hänen+Raamatussa+ilmaistuun+sanomaansa,+armoonsa+ja+sovitukseensa,+pelastuu".>>>
Miksi+tämä+maagiukko+on+tehnyt+sellaisen+säännön+pelastukseen,+että+siihen+ei+voi+suurin+osa+maailman+ihmisistä+uskoa+missään+tilanteessa,+eli+asia+johon+pitäisi+uskoa,+on+typerä,+epäuskottava+ja+nykyisen+tieteellisen+raamatuntutkimuksen+mukaan+epätosi.+
+Noin+70+prosenttia+maailman+väestöstä+ei+usko+sinun+jumalasi+vaatimaan+typeryyteen,+eikä+se+prosentti+tuosta+ainakaan+parane,+niin+ei+sellaista+voi+meidän+kaikkien+jumalana+pitää.+Sinun+jumalaasi+tämä+ei+tunnu+häiritsevän,+eli+kertomuksissa+mainittu+hänen+halunsa+pelastaa+kaikki+on+myös+ontto+valhe.
Se+johtuu+siitä,+että+kirjoittamasi+lause+perustuu+jonkin+jumalan+poikana+täällä+hortoilleen+kylähullun+kuoleman+jälkeen+sepitettyihin+kertomuksiin+ja+yksikään+kertoja+ei+ole+ollut+täällä+silloin+hortoilemassa,+kun+kyseinen+kylähullu+täällä+hortoili.
Eli+tämä+jumala+vaatii+uskomaan+johonkin,+joka+ei+ole+totta,+joten+mitä+hänen+päässään+oikein+liikkuu?
Millaisena+sinä+pitäisit+ihmistä,+joka+vaatisi+sinua+uskomaan+johonkin+vastoin+tosiasioita,+että+pääsisit+hänen+kaverikseen?
Sinä+pitäisit+häntä+epärehellisenä+ketkuna,+luulisin.
Joten+kun+jumala+toimii+samoin,+niin+miksi+ajattelet+silloin+eri+tavalla?
Ja+etenkin+kun+jumallasi+olisi+kaikkivaltiaana+mahdollisuus+muuttaa+tarinaansa,+kun+se+on+osoitettu+huuhaaksi+ja+hän+ei+näin+tee,+niin+ei+se+oikein+luottamusta+herätä.
Mutta+sinä+alat+oikein+palvoa+sellaista+ja+toivot+että+pääsisit+koko+lopun+ikuisuuden+palvomaan+sitä+törppöä+24/7.
09.11.2017 08:04
>>>>Usko+Jeshua+Messiaaseen.++>>>
Tätä+houretta+tämä+typerä+taikausko+on.
Pitää+uskoa+johonkin+tyyppiin+tai+nimeen+tai+oikeaan+huilipäivään,+että+jokin+jumala+mieltyy+sinuun.
Sen+jumalan+tarvitsisi+vain+tulla+esiin+ja+sanoa+moi+ja+tehdä+vaikka+yksi+pieni+taikatemppu+mahtavilla+maagivoimillaan,++niin+jokainen+täällä+uskoisi+siihen+salamalta+istumalta,+mutta+eipä+se+saatana+uskalla+tulla,+vaan+laatii+typeriä+sääntöjä,+niin+pitää+sokeasti+uskoa+jotain+typeryyttä,+niin+sitten+olette+mun+kavereita.
Ilmankos+salit+kaikuvat+tyhjyyttään,+sillä+eipä+tällaiseen+hevonkukkuun+uskovia+sekopäitä+enää+tahdo+löytyä.
08.11.2017 20:28
<<Kaipa+meidän+pitäisi+ruveta+ymmärtämään,+että+vakaumuksen+sisältöön+kohdistuva+arvostelu+tai+ivakin+on+eri+asia+kuin+henkilön+loukkaaminen.>>>
No+tässäpä+se+vaikeus+on,+kun+jos+ihmisen+vakaumus+osoitetaan+typeräksi+huuhaaksi,+niin+toki+ihminen+ottaa+sen+aika+hankilökohtaisesti,+eli+hän+tietenkin+olettaa,+että+jos+hänen+vakaumuksensa+on+typerä,+sellaisen+esittäjä+pitää+häntä+typeryksenä,+kun+hän+kerran+perustaa+elämänsä+typeryyteen.
Eli+ongelma+taitaa+olla+vastaanottavassa+päässä,+että+asioista+ei+kyetä+keskustelemaan+asioina.
En+minäkään+pidä+siitä,+että+omasta+mielestäni+hieno+idea+ammutaan+alas+kun+sen+puutteet+osoitetaan+itselleni.+Ylpeys+on+nieltävä+ja+todettava+tosiasiat.+Mutta+jos+jokainen+ihminen+olisi+pitänyt+kynsin+hampain+kiinni+huonoista+vakaumuksista+ja+surkeista+mielipiteistä,+niin+me+tökkisimme+kepilla+kakkaa+vielä+savannilla.
Tosin+uskovaiset+ovat+huomanneet+oman+vakaumuksensa+onttouden+jo+satoja+vuosia+sitten,+kun+pakottivat+säätämään+lakeja,+joiden+mukaan+erityisesti+uskonnolliset+vakaumukset+ovat+sellaisia,+joita+ei+saa+arvostella+ja+uskontojen+jumalien+arvostelu+on+ollut+erityisen+kiellettyä.
Jos+uskovaisten+leikit+ja+puuhastelu+olisi+päivänvalon+kestävää,+ei+niitä+tarvitsisi+lakien+avulla+suojella+ja+estää+niiden+pilkkaa+ja+arvostelua.
Sehän+on+selkein+merkki+voimattomasta+jumalasta+että+sitä+pitää+esim.+jumalanpilkkalakien+avulla+suojella.
08.11.2017 17:30
<<Mutta+Raamattu+kirkastuu+kirkastumistaan+ja+monet+sieltä+ikuisen+evankeliumin+löytävät.+>>>
Tieteellinen+raamatuntutkimus+on+kylläkin+paljastanut,+että+raamattu+on+vain+kasa+myyttejä+ja+eräiden+paimentolaisten+toiveita+menneisyydestään.+Ei+mitään+muuta.
Tämä+ihmisille+on+kirkastunut.+
Ikuisen+evankeliumin+sieltä+löytävät+ainoastaan+todellisuuden+kieltävät+pölvästit.
08.11.2017 16:23
Veikkaan+että+kun+tänne+taivaista+joku+maagisvoimainen+sankari+lakanassa+pörähtää,+niin+ei+löydä+enää+elämää+täältä.+Ei+ensimmäistäkään+pelastettavaa,+vaan+vain+kasa+luita+ja+maatunutta+lihaa.
Siinä+sitten+ihmettelee,+että+ai+saatana,+pieleen+meni+tämäkin+homma.+Siinä+jumalat+ovat+ylivetoja.+Epäonnistumisessa.
08.11.2017 16:20
<<Jeshua+Messiaan+tulo+sen+kun+lähestyy>>
No+miten+läheinen+aika+on+kyseessä?
Puhutaanko+sadoista+miljoonista+vuosista,+vaiko+vain+kymmenistä+miljoonista+vuosista?
<<+joka+seurakunnassa+alkaa+ikuinen+evankeliumi+avautumaan>>
Taitaa+avautua+vain++ovet+ja+yhteen+suuntaan,+ulos+päin.
08.11.2017 12:10
Mitähän+yritit+taas+sopertaa?
Ymmärtääkö+joku+teistä+tämän+umpikahjon+jutuista+mitään?+Jos+ymmärtää+niin+voisi+ystävällisesti+suomentaa+että+mitä+ihmettä+hän+koettaa+sanoa?+Vai+pitääkö+tässä+osata+puhua+kielillä?
08.11.2017 11:15
Loistavaa.+Ymmärsit+siis+että+minä+pilkkasin+typeriä+uskoja+sekä+vakaumuksia.
Miksi+jotain+vakaumusta+pitää+kunnioittaa?
Uskovaiset+eivät+yleisesti+ottaen+kunnioita+muuta+vakaumusta+kuin+omaansa.+Uskovainen+ei+yleensä+kunnioita+toisen+taikauskoa.+Siitä+meillä+on+uskontojen+ja+jumalien+pitkän+pitkä+historia+todisteena.
Minun+vakaumukseni+on,+ettei+vakaumusta+tule+eikä+tarvitse+kunnioittaa.+Vain+ihmistä+voi+kunnioittaa,+jos+hän+on+kunnioituksen+arvoinen.
08.11.2017 07:51
Saattavat+olla+hyvätkin+kaverit!+Ja+naureskelevat+partaansa+kun+katselevat+piilostaan+että+miten+heidän+nimeään+väärinkäytetään+lapsien+tai+aikuisten+huijaamiseen.
07.11.2017 22:21
Avauksessa+varmaan+ihmeteltiin+että+kyseisessä+rakennuksessa+palvottua+jumalaa+ei+pätkääkään+kiinnostanut+palvojien+terveys,+kun+se+salli+pyssymiehen+alkaa+pistelemään+päiviltä+kyseisen+jumalan+hartaita+palvojia.
Jos+sillä+kerran+maagisia+taikavoimia+on,+niin+eipä+se+ressukka+niitä+hennonne+käyttää.
Mutta+sitten+löytyi+ihminen,+joka+alkoi+samoin+metodein+keskeyttää+murhaamishommia,+mutta+ei+hänkään+kyennyt+tekoa+estämään,+eli+olisihan+tämä+jumala+voinut+antaa+vaikka+pienen+aavistuksen+tämän+toisen+herran+päähän,+että+menepäs+ulos+pyssyn+kanssa+ja+ammu+heti+se+mustavaatteinen+herra,+joka+on+kohta+menossa+naapurikirkkoon+konetuliase+kädessä.
Mutta+tämäkin+oli+liikaa+vaadittu.+Jumalia+ei+vaan+kiinnosta+palvojiensa+terveys,+saatikka+elämä+ylipäänsä.
Miksi+kukaan+sellaista+palvoo?+Pelosta+vai?
07.11.2017 19:55
<<Sinä+edustat+jonkinlaista+vähemmistöä+olemalla+vastaan+uskontokuntia+ja+uskovaisia+>>
Taas+väärin.+Kyllä+pölvästejä+saa+huijata+ja+typeryksiltä+viedä+omaisuuden+ja+siksihän+uskonnot+ja+jumalat+ovat+olemassa.+Eli+niiden+avulla+saa+idiootteja+huijata+laillisesti.+Minä+olen+vain+kertomassa+tästä,+eli+olen+nk.+kuluttajansuojelua.
<<<+Haluat+rajoittaa+uskonnonvapautta>>>
Taas+väärin.+Uskonnonvapauteen+kuuluu+vapaus+olla+uskomatta,+jonka+uskovaiset+aina+unohtavat.+Minä+kannatan+uskonnonvapautta,+eli+kaikkien+uskojen+pitää+olla+samanarvoisia,+uskoitpa+mihin+jumalaan,+tonttuun+tai+maahiseen+tahansa.+Tämänkin+uskovat+aina+unohtavat,+kun+he+sortavat+muita+uskoja+ja+taikauskoja+kuin+omaansa.+Jokainen+tonttu+tai+jumala+on+tismalleen+saman+arvoinen.+Se+on+uskonnon+vapautta.
<<<Olet+rasisti!!>>
En+ole.+Mutta+sinun+argumentountisi+on+säälittävää.
07.11.2017 19:30
<<<Kaikki+ateistit+on+aseistettuna+suuri+riski.>>
Uskovaiset+tappavat,+murhaavat+ja+raiskaavat+aina+jumalansa+nimissä.+Kyllä+ase+on+jonkin+mielikuvituskaverin+ohjaaman+käsissä+aina+suurempi+riski+kuin+sellaisen,+jolla+ei+mielikuvituskaveria+ole.
Eiköhän+ne+uskovaisten+aikaan+saamat+ruumiskasat+ole+tästä+loistava+esimerkki.+
Sitä+paitsi+minä+en+vihaa+uskovaisia,+vaan+säälin.+Sen+olen+tuonut+esiin+lukuisia+kertoja.
Ei+se+ole+vihan+aihe,+että+aikuinen+uskoo+typeriä+satuja+totena.+Se+on+säälittävää.
07.11.2017 18:11
<<Se+ei+ole+mikään+fiktiivinen+paikka+tuonpuoleisessa,+vaan+Jumalan+valtakunta+valtioiden+rajoista+riippumaton+yhteisö,+jossa+ihmiset+elävät+keskinäisessä+solidaarisuudessa+Jeesuksen+opettamalla+tavalla>>>
Yksikään+uskonto+ei+tule+tarjoamaan+sellaista+tapaa+elää,+että+voisimme+olla+kaikki+veljiä+ja+lopettaa+vihanpidon+eri+kansalaisuuksien+yms+kesken.
Uskonnot+ja+jumalat+eivät+tarjoa+rauhaa+ja+rinnakkaiseloa+vaan+keinon+lajitella+ihmiset+meihin+ja+muihin.+Se+on+aina+eripuran+lähde,+ei+rauhan+lähde.
Ettehän+te+pääse+yksimielisyyteen+edes+siitä,+että+mitä+Jeesus+opetti,+puhumattakaan+siitä,+että+miten+tulkita+hänen+vertauksiaan,+niin+miten+sellainen+voisi+tuoda+keskinäistä+solidaarisuutta+ja+rauhan+maan+päälle.
Jeesusta+lainatakseni:
+"Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+tuomaan+maan+päälle+rauhaa.+En+minä+ole+tullut+tuomaan+rauhaa,+vaan+miekan.+35+Minä+olen+tullut+nostamaan+pojan+isäänsä,+tyttären+äitiään+ja+miniän+anoppiaan+vastaan.++Matt.10.34
Varmemmaksi+vakuudeksi:
Luuletteko,+että+olen+tullut+tuomaan+maan+päälle+rauhaa?+En+suinkaan,+vaan+riitaa!+Luuk.12.51
Siinä+teille+rauhan+ruhtinas.+Yksi+sekopäinen+kylähullu,+sanon+minä+ja+jos+takaisin+tulee,+niin+enpä+kyllä+kumartele.
07.11.2017 18:05
Jokaisen+jumalan+valtakunta+on+pelkkä+myytti+ja+tietämättömien+ihmisten+taikauskoa+sekä+kansansatuja.
07.11.2017 12:40
Kai+se+Jumala+olisi+voinut+estää+välienselvittelyn+uhrit+sivullisten+osalta?
Tai+ohjata+ampujan+anoppinsa+luo,+että+ei+olisi+sivullisia+tappanut?
Mutta+eipä+sitä+kiinnosta.
06.11.2017 23:03
No+tulkoon+sitten+sanomaan,+se+saamaton+pölvästi,+kun+ette+pääse+asiasta+yksimielisyyteen.
Mutta+ei+se+raukka+uskalla+tuoretta+mielipidettään+kertoa.
06.11.2017 16:45
Entäpä+kun+bussillinen+adventisteja+syöksyy+rotkoon+ja+kuolee,+niin+saivatko+hekin+mitä+ansaitsivat?
Vai+oliko+Jumalan+katse+kiinnittynyt+liikaa+syntien+ynnäilyyn?
Vai+ei+vain+huvita?
Vai+ylimääräinen+vapaapäivä?
Vai+onko+niin+ikävästi+että+jumalilla+ei+ole+taikavoimia?
Vaiko+niin+ikävästi+että+niitä+jumalia+ei+ole?
06.11.2017 13:29
Tämähän+todistaa+että+sunnuntai+on+Herran+oikea+lepopäivä!+Jos+ampuminen+olisi+tapahtunut+lauantaina,+niin+Herra+olisi+taikavoimillaan+pysäyttänyt+tekijän+jo+ovelle!
06.11.2017 08:23
Viime+yön+uutisten+jälkeen+on+taas+hyvä+miettiä,+että+missä+ne+jumalat+luuhaavat?
Ja+jälleen+kerran+päättäjät+ja+poliitikot+USA:ssa+lupasivat+rukoilla+uhrien+ja+omaisten+puolesta!
Tiedättekö+miksi?
Koska+kun+he+sanovat+rukoilevansa,+heidän+ei+todellisuudessa+tarvi+tehdä+yhtään+mitään+ja+mikä+parasta,+he+eivät+jää+siitä+kiinni.
06.11.2017 08:00
9 / 416