Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
sonja.a
profiilit
sonja.a
sonja.a
Vapaa kuvaus
Aloituksia
2
Kommenttia
18
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kuulostaa hauskalta! Kahvi on hyvää herkullisessa seurassa :)
10.02.2012 11:51
Ajattelin järjestää vauvan vaatteet koottain, jotta kaikki tulisi käytettyä edes kerran. Mieheni on kannustanut malttiin niiden pikkuvaatteiden ostossa, koska vielä ei tiedä minkä kokoinen sankari maailmaan tuleekaan :) Onneksi saa hipelöidä noita pakkauksen kuteita :D
15.09.2011 06:32
Jade.soturille. Kestovaipat kiinnostavat minuakin. Ainakin siellä äitiyspakkauksessa olleille vaipoille oli pieni opaslehtinen miten niitä ko. vaippoja käytetään. Pestä ne pitää ennen käyttöä (imu paranee) ja tosiaan siihen toiseen pystyy laittamaan sen banbuliinan ja vaikka froteeta imuksi ja se toinen oli valmis vaippa, joka vain otetaan käyttöön. Kikkareet tietenkin huuhdotaan pönttöön ennen pesuun laittoa. Imut ja vaippaosat otetaan toisistaan irti pesun ajaksi. Siinä linkkilapussa oli osoite kestovaippasivustolle, joka oli kyllä kaikenkattava pläjäys aiheesta. Kattelin niitä tee-se-itse kestovaipan ompeluohjeita, josko tohtisi alkaa itse tekemään. Nyt vielä aikomus ostaa vaipat valmiina :)
15.09.2011 06:28
Itselleni tuli alkuraskaudesta useita kiloja painoa lisää. Ehdin jo kunnolla pelästyä, että paisun norsuksi ja loppuajasta en jaksa yhtään liikkua. Onneksi painon nousu sitten hidastui huomattavasti ja ovat olleet sitä puolenkilon viikkonousua sittemmin. Voisin hyvinkin allekirjoittaan tuon sinun kasvupyrähdyksen paikkansa pitävyyden.
Kyllä se aina ressaa, kun pitää sinne puntarille nousta. Olenkin ottanut tavaksi neuvola aamuisin sen, että en syö normaalia aamupalaa heti, vaan vasta neuvolan jälkeen. Juon runsaasti vettä aikaisesta aamusta, puren jotain pientä vaikka hedelmää, jotta pahaolo ei pääse yllättämään. Vesi kyllä tulee poistumaan ennen punnitusta, koska siellä vessassa nyt rampataan vähän väliä muutenkin. Ketään en neuvo tekemään näin, joten turha alkaa huudella siitä, mitä minä kohdallani teen ;)
Itsekkin painin tuon syömis asian kanssa. Lopulta tulin siihen tulokseen, että syön kun on nälkä ja yritän vielä syödä terveellisesti ja monipuolisesti. En mollaa itseäni, koska siitä ei ole mitään hyötyä. Kiloja tulee väistämättä nyt raskaana ollessa lisää. Laihduttaminen kuulemma kasvattaa sikiön kokoa, joten se ei todellakaan ole suositeltavaa hommaa. Kavennutaan sitten kun lapsi on maailmaan saatu! Annoin itselleni myös luvan syödä jotain hyvää ja herkullista jos siltä tuntuu. Tosin vähemmän niitä herkkuja tulee syötyä, kuin alkuraskaudesta. Vettä lipitän aika lailla, niin ei pääse kuivumaan.
Kun kerran terkkari sanoo painonnousun olevan ok rajoilla, niin luota siihen. Ole rohkea ja iloisella mielellä!
14.09.2011 12:46
Meillä ei mies, mutta muut suvun ukot olivat heti valmiita kertomaan tulokkaan olevan poika. Ja tämän sain tietää jo ennen yhtään ultraa! Kyllä se silloin kiukutti, varsinkin kun puhuttiin raskaudesta aina sanottiin ;lue jankattiin, että poika se on. Kysyin sitten kerran, että eikö ukki sitten rakastakkaan lapsenlastaan jos se onkin tyttö? Hetken hiljaisuus. Onneksi myönsi, että tottakai rakastaa, mutta poikaa niin kovasti toivoo. Ok, asia tällä selvä. Helpotti oma hermopaine. No ukkojen "onneksi" rakenneultrassa poikaa kätilö lupaili :) Sen kun kerroimme, niin tulihan sieltä sitten riemukkaat mitä minä sanoin- kommentit, mutta suotakoon se heille.
Tiedän kyllä miltä sinusta tuntuu, ärsyttävää pomoilua, kun meistä kukaan ei kumminkaan sitä röntgensilmää omista. Tsemppiä sulle!
14.09.2011 12:18
Meillä rakenneultrassa painoarvio oli 506 grammaa. Kätilö piti sitä normaalina, koska sanoi minunkin olevan roteva varreltani; lue pitkä nainen :)
Arvioitahan nua lukemat ovat. Jostain vauvakirjasta luin, että sikiön kokoon vaikuttaa se minkä kokoinen itse olet vastasyntyneenä ollut. Itselläni olisi siis yli nelikiloinen tiedossa ;) Kahta raskautta ei niin vain voi verrata keskenään, vaikka toki mukavaahan se on. Lapsi saattaa olla eri asennossa toisella ja siksi mahakumpu isompi ym. Hienoa, että olet ystäväsi tukena!
14.09.2011 05:33
Heh heh- hassu setä! Kylläpä oli piristävä proosa välikommenttina :D
12.09.2011 11:27
Todella hienoa, kun saa vaatteet lahjoituksina ja tukea lähipiiriltä :) Mitä sitä turhaan lisäämään vaatekaapin kantokykyä, jos kaikki tarpeellinen on valmiina. Useat ottavat ensimmäisen lapsen kohdalla pakkauksena ja toisen lapsen kohdalla rahana. Kukin tarpeittensa mukaan. Mukavaa reissua!
12.09.2011 10:39
Nyt hieman henkeä ja sitten otetaan rauhallisemmin. Paljon liikkeellä virus-nuhaa ja muita infektiotauteja. Oksennus voi tulla vaikka päänsärystä. Viisainta olisi käydä terveyskeskuksessa/neuvolassa. Kipeänä on kurja mennä minnekkään, mutta parempi katsoa kuin katua. Varaa aika! Murhe lievittyy kun tietää mikä on ja varsinkin kun tietää mikä ei ole vialla.
08.09.2011 13:12
Taidamme ajatella hieman ristiin? Itselleni ei ole tärkeää tunnistaako joku vieras lapseni sukupuolen. Se ja sama. Meidän rattaat ovat punaiset/mustat, joten voihan siinä jo vipuun mennä. Sitä hametta en kuitenkaan pukisi kuin satubalettiin. Miksi pitäisi luulotella hänen olevat tyttö jos on poika? Tämä yhteiskunta nyt jakaa sukupuolet hyvin selvästi. Jos asuisimme viidakossa, asiat olisivat varmasti erilailla, kaikilla saman puun lehdet verhonaan?
En osaa syndroomiin sanoa mitään. Jos pitäisi arvata niin juontuvat sota-ajoilta tai niin sanotusti ennen vanhaa-ajoilta. Silloin työt olivat hyvin selkeästi jaettu naisten ja miesten töihin. Kaikkien oli oltava vahvoja ja tehdä työnsä ja olla kunnolla.
Voisi kyllä tehdä ihan hyvää nykypäivänäkin, jos työntekoa arvostettaisiin enemmän ja toisten ihmisten kunnioitus olisi oikeasti tärkeä ja selvä asia kaikille. Ennen suurimman osan kansasta piti tehdä töitä selviytyäkseen, nykyään ei ole pakko tehdä mitään.
08.09.2011 13:04
No, miksi lapsia ei saisi erottaa tytöksi tai pojaksi? Sehän on hyvä asia jos lapsi haluaa leikkiä kotia tai nukeilla tai autoilla. Kävytkin käyvät kunhan leikkii. Mikäs siinä :D Ei nuket pojan sukupuolta määrää eikä sotaleikit tytöstä poikaa tee.
08.09.2011 12:28
Niin toi värijuttu on hieman mystinen asia. Itse en kuitenkaan pidä sitä pahana asiana, että tytöillä on prinsessa hameet ja pojilla batman-kuteet, näin kärjistettynä. Pieniä lapsia todellakin on vaikea erottaa tytöksi tai pojaksi, jos eivät ole nakuina.
Meidän isäntä ei varmaankaan ymmärtäisi jos pukisin pikkumiehen söpöön vaaleanpunaiseen hameeseen ja prinsessa kruunuun, vaikkakin ihan huvikseni. Lääkäriin sitä pääsisi pikana ;)
Vaateilla pystyy niin helposti yksilöllistämään ihmisen. Mutta en kuitenkaan usko, että se, minkä värinen paita lapsella on, muuttaisi vauvaa tai lasta suuntaan tai toiseen. Kasvaessaan varmaankin kertovat omat pukeutumismieltymyksensä ja mielipiteensä. Kyllä sininen tytölle sopii siinä missä punainen pojalle.
08.09.2011 11:59
Eilen kävin hakemassa pakkauksen postista. Ei mennyt montaa viikkoa siitä, kun laitoin hakemuksen kelaan. Vaunut ovat vielä hankkimatta. Samaten hoitopöytä ja sitteri.
07.09.2011 07:42
Minäkin tykkäsin nalleista! Ja ne kasari raidat ja omenakuviot kolahtivat myös. Meillä laatikko laitetaan siis pinnikseen sisälle. Turvallisempaa niin. Ei lattialle koirien kummasteltavaksi.
Poika meillekkin tulossa. Vintiö, koltiainen, karhun pentu :D
06.09.2011 17:45
Sieltä :)
06.09.2011 17:27
Samaa "mammavitaa" minäkin suosittelen. Lisäksi rautatabletteja jos hemoglobiiniarvo laskee. Siitä kyllä kerrotaan neuvolassa.
06.09.2011 17:19
Otan osaa appesi vuoksi. Mukava kuitenkin kuulla, että homma toimii myös muualla! Meillä "vasta" neljä henkeä, mutta lisää siis tulossa. Aluksi tuntui ahtaalta, vaikka tilaa riittää reippaasti kaikille. Sanoisin, että olin aluksi mustasukkainen omasta "reviiristäni". Onneksi appivanhempani osoittautuivat joustaviksi ja kaiken lisäksi huumorintajuisiksi aikuisiksi ihmisiksi :) Pakko myöntää, että olin saanut heistä väärän kuvan, silloin kun asuimme omassa huushollissamme. Joidenkin ystävien on ollut aluksi NIIIIN vaikea käsittää miten tämä tapa asua voi toimia niin hienosti. Siihen on täytynyt vain todeta, että meillä se toimii, kaikilla ei varmaankaan toimisi. On niin paljon kiinni ihmisten luonteista ja samoista mieltymyksistä. Joustamista ja jakamista olen oppinut paljon. Onnellinen olen siitä tulevasta tuesta mitä varmasti saamme, kun vauva syntyy maailmaan. Ei tarvitse jäädä yksin kotiin, kun mies menee takaisin töihin. Tästä asiasta olen jo valmiiksi kiitollinen.
05.09.2011 16:08
Meillä laskettu aika 12.12! Esikoista odotetaan. Rakenneultrassa lupasivat meille poikaa. No asiahan varmistuu vasta myöhemmin, mutta kova on ainakin potkimaan :) Tällä hetkellä menossa jokin virus-nuha ja olo hiukan puolitehoinen. Kirjoittivat neuvolasta viikon sairaslomaa, koska verenpaineet olivat koholla. Tosin korkea vp johtuu yleensä siitä taudista, mutta parempi katsoa kuin katua. Muita raskausoireita ei sitten olekkaan. Mieli on pysynyt hyväntuulisena koko odotuksen ajan. Mieheni kyllä on sitä mieltä, että se johtuu mun "lääkkeistä" eli vitamiineista joita olen syönyt koko ajan ;) Maha kyllä on kasvanut ja musta se näyttää söpöltä! Mitäs muut mamit? Tykkäättekö kummustanne vai onko se kauhistus? Toivon kaikille ihanaa odotusta ja iloista mieltä!
04.09.2011 17:32
1 / 1