Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
exhellari86
profiilit
exhellari86
exhellari86
Vapaa kuvaus
Aloituksia
52
Kommenttia
2626
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Tehkööt taikansa ihan ilman minua."
Eihän se ole sun kummempaa kuin ollaan lapsille kilttejä ja annetaan heidän virpoa.
"Ja sen vuoksi sinäkin saat bilettää yhdessä heidän kanssaan."
Sopii minulle. Ihan yleisen tietämyksen takia on hyvä tietää mitä he ajattelevat ja miksi he toteuttavat eri asioita. On sitten kokonaan toinen juttu uskoa niihin.
05.04.2015 07:56
"Mistä syystä sitten aseita tehdään, jos ei moraalisista ja ylevistä syistä?"
Rahan, puolustamisen ja ihmisten tappamisen. Mistä olet saanut päähäsi että moraalista ja ylevistä syistä? Kuka niin on väittänyt?
05.04.2015 07:53
"Tiedät kuitenkin olevasi syntinen ihminen."
No en. Enkö juuri sanonut sen? Luuletko tietäväsi minut paremmin kuin itse? En ole kristinuskon määrittelemän syntikäsitteen alainen, koska en ole kristitty. kristinusko on vain yksimmonista uskomuksista joilla ihmistä yritetään hallita.
"Historian valossa ei ole mitään syytä epäillä pahuuden potentiaalin toteutumista. Voi toki olla, että ihminen ei halua nähdä maailman olevan pahan vallassa saatikka itse olevan osa pahuutta. Olosuhteet ovat täydelliset täyden pahuuden toteutumiselle."
Ja kuitenkin maailma - kaikesta pahuudestaan huolimatta - on keskimäärin monin verroin turvallisempi paikka kuin minään muuna aikakautena.
05.04.2015 07:51
"Kyse ei ole teosta, vaan potentiaalista tekoon. Ihminen ei ole syntinen, koska tekee syntiä, vaan teemme syntiä, koska olemme syntisiä."
milgramin koe osoitti surullisella tavalla miten tämä potentiaali otollisissa olosuhteissa piilee useimmissa meistä. Onneksi olosuhteet eivät enimmillään ole senkaltaisia että tämä potentiaali toteutuisi.
"Tästä olen kanssasi samaa mieltä. Homot ovat kuitenkin yhtä syntisiä kuin muut." En tunnusta synti-käsitettä sellaisenaan koska en ole kristitty enkä minkään muunkaan uskonnon kannattaja. Mutta sama em. potentiaali lienee kaikissa.
Toisinaan sentään kirjoitat ihan järkeviä. Mikset jatkaisi niin?
04.04.2015 21:03
Jyrbäkään ei taida muistaa että pääsiäinen on ennen kristinuskoa ollut juutalainen juhla. Eilen illalla olin täällä Jerusalemissa juutalaisperheen luona pääsiäisaterialla. Ensin syötiin erilaisia ruohoja suolaveteen kastettuna, luettiin juttuja VT:sta, sitten mentiin pöytään kun oli ensin rituaalisesti pesty kädet ja viinikin siunattiin. Niin, sitä ennen oli sormenpäällä kosketettu viiniä ja viety tippa lautaselle 12 kertaa.
Et vissiin ole ollut?
04.04.2015 19:26
Eivät nuo uskonnon sekoittamat ajatukset sinusta vielä tee raiskaajaa ja murhaajaa. Vai viittaatko siihen että jos ajatuksissasi olet tehnyt sellaista, sinusta tulee automaattisesti raiskaaja ja murhaaja?
Homous ei tee kenestäkään huonompaa eikä parempaa.
04.04.2015 19:22
Enpä usko. Jos haluat itsellesi yhtä hyvin, tunnusta lopulta homoutesi, heitä jumalat romukoppaan ja ELÄ. Mieti miten voit elää lähimmäistesi parhaaksi, saada luotettavan ja rakastavan poikaystävän, olla uskollinen hänelle ja vanheta yhdessä hänen kanssaan.
Usko minua - et tarvitse uskontoja kainalosauvaksi. Sinusta ei tule raiskaajaa tai murhaajaa. Edes sinusta.
04.04.2015 16:24
Kyllä minä olen jo aika hyvin normaalissa elämässä kiinni: käyn töissä (oma yritys), matkustelen, työllistän muitakin, elän rakastami tasavertaisen ihmisen kanssa... mitä siitä vielä puuttuu? -Ai niin se nainen. Mihin häntä tarvitsen?
04.04.2015 09:20
On se tavallaan ilosanoma kun huomaa että voi hyväksyä itsensä sellaisena kuin kuin. Eikö kristinuskossa ole jotain vähän samantapaista? Vai oliko se niin että "tule sellaisena kuin olet, me teemme sinusta sellaisen kuin haluamme"?
04.04.2015 09:18
No sitäpä olen täällä Saalemissa juuri seuraamassa. Huomenna menen vanhaan kaupunkiin katselemaan joski äijää näkyisi. Rukoilin aikanaan sen verran että nyt olisi sen vuoro.
03.04.2015 23:44
" Seksihän ei nykyään liity millään tavalla lisääntymiseen."
Päätellen syntyvyysluvuista lisääntymisseksiäkin vielä harjoitetaan hupiseksin ohella. Molemmissa on puolensa mutta minä tietyistä fyysisistä ja sunntautuneisuuteen liittyvistä rajoitteista johtuen harjoitan vain jälkimmäistä.
03.04.2015 16:12
"Kiitetään sydämen kyllyydestä."
Sydän lähinnä pumppaa verta. Kiitetään siis veripumppaamon kyllyydestä? Vaihtuvatko ihmisen ajatukset ja mielenlaatu kun hän saa siirtosydämen?
03.04.2015 14:13
Arvoisa Iwukki voisi meidän kaikkien iloksi kertoa määritelmänsä sanoille "ateismi" ja "ateisti".
03.04.2015 14:06
Jaa'a... näinollen minun täytyy olla eräs suurimpia suosikkejasi, koska todennäköisyyteni lisätä abortoitujen sikiöiden määrää on ajan suhteen (x-akselilla aika, y-akselilla todennäköisyys) ollut hyperbeli asymptoottinaan nolla. Olen tämän todennäköisyyden osalta jo lähellä sitä.
(Anteeksi virheet matem.käsitteissä. Voisiko joku matematiikkaa ymmärtävä pukea tämän moitteettomaan muotoon?)
03.04.2015 13:07
Tuota... elän monogaamisessa parisuhteessa, teen työni, maksan veroni ja lisäksi työllistän pari muutakin ihmistä. En käy vieraissa, en juopottele enkä tupakoi.
Millä tavalla porsastelen? Ja mitä on homo-oppi?
03.04.2015 11:18
Arvoisa "iuhir" voisi kirjoittaa meidän kaikkien iloksi ateismin ja ateistin määritelmän, jotta edes käsitetasolla saisimme jotain selvää hänen ajattelustaan.
03.04.2015 08:52
Ei varsinaisesti yllätä, ottaen huomioon jyrbän Mooseksen lakiin kohdistaman ihailun. VT:n mukaisesti Jyrbälle ei ihmiselämällä ole mitään itseisarvoa.
03.04.2015 08:46
Hiukkasen kiinnostaa, mistä pipopää luopui, mitä hän todellisuudessa antoi, mistä hän luopui tuolla sympatiaa ja julkisuutta tuottaneella julkisuustempulla.
Lopputulos: ei luopunut mistään mutta hankki positiivista julkisuutta. On tosin muistettava, etta ainakin julkisuudessa viimeisin paavi on vähemmän arrogantti kuin edeltäjänsä ja hän julistaa välillä ihan oikeaakin yhteiskunnallista sanomaa.
03.04.2015 06:56
"Vendenpaisumus olisi tullut siis ilman ihmisten pahuuttakin sillä Luoja olisi joka tapauksessa vauhdittanut vesitulvalla maan biodiversiteetin leviämistä sillä keinolla ja siihen aikaan muutenkin."
Olisi siis hukuttanut ihmiset ja kaiken muun elämän joka tapauksessa? mikä hirviö.
02.04.2015 13:23
Näyttäisi sille että tämä nimimerkki "en_ole_vajakki" on joku uusi apologeetta ellei sitten ole Möttöskän, viksumman, jyrin ym. reinkarnaatio. Siltä varalta että kyseessä olisi joku uusi yrittäjä eikä jyrkin uusi yritys häivyttää jälkensä, tiedustelenkin, miten laiskiaiset ja kengurut löysivät arkkiin toisilta mantereilta.
Reppuselkäkyyti enkeleiden selässä ei kelpaa, eivätkä yli valtamerten huviveneilevät mantereet.
02.04.2015 09:51
29 / 132