Vapaa kuvaus

Aloituksia

52

Kommenttia

2626

1. "Muslimit ovat avoimempia poissa kotimaastaan. Kotona heillä ei saa olla mitään yhteyksiä "kristittyihin koiriin". Siitä voidaan jopa tappaa, niin kuin hän kertoi."

Lorua.

Ehkä ovat avoimempia ulkomailla, mene ja tiedä, mutta ainakin minulla on muslimiystäviä Israelissa, Länsirannalla ja Jordaniassa, eikä kukaan ole salannut sitä missään vaan osoittanut sen täysin avoimesti - siis siellä paikanpäällä. Sama koskee tietysti juutalaisystäviäni Israelissa.

Ihan turha levitellä tuollaisia perättömyyksiä mitä puhut.

Noita tapauksia, joita krrot muslimimiesten kanssa avioon menneistä naiiveista skndinaavitytöistä, on kyllä olllut. Suomessa voi aina erota ja saada suojelua viranomaisilta, mutta tilanne on liki korjaamaton jos suostuvat muuttamaan miehensä kanssa maahan jossa islam on valtionuskonto.
  2. "että juutalaiset ovat Israelin luvatussa maassa asuneet paljon ennen palestiinalaisia ja Jumala on sen heille luvannut selvästi ja tallennettu Raamatussa nämä lupaukset myös."

No voi veikkonen, tottahan minä tuon olen lukenut. Ja muistan senkin että siellä asui muita ennen tarinassa kerrottuja tapahtumia. Silloin israelilaiset olivat maahsntunkeutujia ja ensimmäisen kerran ryöstivät maan toisilta. Kun kerran nyt Jumala oli heille luvannut.

"Palestiinalaiset myös voisivat palata niihin ympärysmaihin, mistä ovat menneet sinne Israelin luvattuun maahan, mutta tahtovat mieluummin itselleen sen maan ja Israelin juutalaisvaltion tuhoutumista."

Miten niin palata? Jättää kotinsa ja maat ja mannut joissa heidän esivanhempansa olivat eläneet satoja vuosia? Kas kummaa kun suomalaiset eivät hallunneet mennä Ruotsiin ja Norjaan kun venäläiset yrittivät tänne? Olivathan lappalaiset sentään asuneet alueella pari tuhatta vuotta sitten. Varmaan heidän kotitonttunsa olivat luvanneet Suomen heille.

" juutalaiset eivät ole tällaisiin syyllistyneet noissa paikoissa arabien suhteen vaan arabit itse ovat lähteneet alueilta ja pyrkineet sotimaan juutalaisia vastaan moninaisesti. "

Ai eivät? Otapa sinivalkoiset lasit silmiltäsi.

" Näin myös Gazassa hamas tekee vaikka ei juutalaisia siellä enää olekaan ja raketeilla terroria harjoittavat Israelin juutalaisalueita kohtaan ja täydellistä vihaa ja terroria tällainen tietysti"

Tiedätkö mikä on Nakba day?
  3. "Miten sinä Tero saat siellä Israelissa aikasi kulumaan? Pommeja väistellen vai väsäten?"

Kiinnostukseni, oikeastaan rakkauteni koko tätä seutua kohtaan alkoi kun olin vanhempieni mukana ensin Tiberiaksessa ja sitten Jerusalemissa 1990-luvun puolestavälistä sen lopulle. Kun aloin taloudellisesti itsenäistyä, aloin taas käymään täällä. Keväällä olen suunnitellut meneväni Australiaan mutten tiedä vielä.

Usko tai älä, ajanvieteestä ei ole pulaa. Pelkästään jo matkusteleminen on hienoa. Ikävä vaan että alkaa taas tunteet täällä kuumenemaan kun se kiihkorabbi melkein tapettiin tuossa muutaman km:n päässä minun väliaikaisesta majapaikastani. Tapaan paljon vanhoja kavereitani jotka ovat tietysti useimmat naimisissa. Vain yksi arabi ja yksi juutalainen eivät halua tavata minua rek. parisuhteeni takia, muut ovat lähinnä uteliaita ja ehdottoman yhtävällisiä ja luontevia.

Voin hyvin tehdä töitä täältäkin käsin, nykytekniikka sallii sen. Palaan Suomeen taas ensi viikon lopulla, koska en voi jättää bisnestä kovin pitkäksi aikaa muiden käsiin. Niin itsenäinen en valitettavasti ole. Sain muutama vuosi sitten hullunrohkealta pankinjohtajalta sen verran lainaa, että sain ostettua pikkufirman jonka kasvupotentiaalin näin. Se tuottaa nykyisin aika mukavasti. joten velat on melkein kokonaan maksettu eikä opintovelkaakaan ole.

Kovasti on joutunut tekemään töitä mutta siitä pidän ja vielä mukavampaa kun se palkitsee.

(Hittolainen, kaverit just ilmoittivat että sen tänään poliisin kanssa yhteenotossa kuolleen palestiinalaisen hautajaiset on kohtapuoliin Leijonaportin hautausmaalla. Siellä voi olla aikamoiset karkelot. Täällä haudankaivu alkaa vielä kun nenänpää on lämmin.)

Huvittaa miten erimielisyyksistämme huolimatta mielipiteemme noista pingviinin näköisistä parasiiteista on hyvin samansuuntaisia. Eivät käy (vielä) armeijaa, ovat arrogantteja, eivät tee työtä, eivät edes tunnusta nyky-Israelia, lisääntyvät nopeammin kuin vanhoillislestadiolaiset... Muutaman olen nähnyt ihan lähipäivinäkin noita pieni musta kuutio otsallaan kulkevia tyhjäntoimittajia. Perusortodoksijuutalainen on työtä tekevä, aikaansaava, usein ihan asiallinen tyyppi joka antaisi arabeillekin elinmahdollisuuden (itse asiassa monien israelilaisten suvaitsevuus on suurempi kuin useimpien arabien, näin ruohonjuuritasolta täysin epätieteellisesti arvioiden).

Jos jonkun jumalan joku omaisuuskansa olisi olemassa, se ei ainakaan olisi mikään tällä alueella olevista. Kai sillä oletetulla jumalalla sentään on joku järki ja suhteellisuudentaju.

Oletko käynyt Umm Quai'ssa Jordaniassa ja ihaillut sieltä näkymiä Israelin ja Genesaretin järven suuntaan? Siellä notkossa on mielenkiintoinen näky... Näkyy ehkä paremmin Israelin puolelta noin 5 km:n päästä. Muistatko?

Bass halla ana bahki fi Skype. Ma'salame.