Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
exhellari86
profiilit
exhellari86
exhellari86
Vapaa kuvaus
Aloituksia
52
Kommenttia
2626
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Muslimit ovat avoimempia poissa kotimaastaan. Kotona heillä ei saa olla mitään yhteyksiä "kristittyihin koiriin". Siitä voidaan jopa tappaa, niin kuin hän kertoi."
Lorua.
Ehkä ovat avoimempia ulkomailla, mene ja tiedä, mutta ainakin minulla on muslimiystäviä Israelissa, Länsirannalla ja Jordaniassa, eikä kukaan ole salannut sitä missään vaan osoittanut sen täysin avoimesti - siis siellä paikanpäällä. Sama koskee tietysti juutalaisystäviäni Israelissa.
Ihan turha levitellä tuollaisia perättömyyksiä mitä puhut.
Noita tapauksia, joita krrot muslimimiesten kanssa avioon menneistä naiiveista skndinaavitytöistä, on kyllä olllut. Suomessa voi aina erota ja saada suojelua viranomaisilta, mutta tilanne on liki korjaamaton jos suostuvat muuttamaan miehensä kanssa maahan jossa islam on valtionuskonto.
09.11.2014 11:33
"Ainoa luotettava objektiivinen havainto on silminnäkijän havainto."
Kehoittaisin kysymään tuota poliiseilta.
08.11.2014 13:31
"täällä stadin parempilaatuisissa opinahjoissa."
Et siis olekaan Pohjanmaan poikia kuten aiemmin olet väittänyt?
05.11.2014 13:07
"Ne löytynevät varmaan hänen kirjoittamastaan kirjasta.
Ei minkään kirjan sisältö mahdu keskustelupalstalle."
Ei sinun tarvitse tähän koko tutkimusta lainata. Kerrot vain, mikä tai mitkä hänen tutkimuksistaan on tehty tieteellistä menetelmää noudattaen. Kun kerran vetoat tiedemiehiin, sinulla on luonnollisesti selvillä tieteellinen menetelmä, eikö niin?
Siis, luettelepa tuohon alle muutama hänen tieteellisten metodien mukaan tehty tutkimus. Ihan vain linkit, ei muuta.
01.11.2014 12:52
"että juutalaiset ovat Israelin luvatussa maassa asuneet paljon ennen palestiinalaisia ja Jumala on sen heille luvannut selvästi ja tallennettu Raamatussa nämä lupaukset myös."
No voi veikkonen, tottahan minä tuon olen lukenut. Ja muistan senkin että siellä asui muita ennen tarinassa kerrottuja tapahtumia. Silloin israelilaiset olivat maahsntunkeutujia ja ensimmäisen kerran ryöstivät maan toisilta. Kun kerran nyt Jumala oli heille luvannut.
"Palestiinalaiset myös voisivat palata niihin ympärysmaihin, mistä ovat menneet sinne Israelin luvattuun maahan, mutta tahtovat mieluummin itselleen sen maan ja Israelin juutalaisvaltion tuhoutumista."
Miten niin palata? Jättää kotinsa ja maat ja mannut joissa heidän esivanhempansa olivat eläneet satoja vuosia? Kas kummaa kun suomalaiset eivät hallunneet mennä Ruotsiin ja Norjaan kun venäläiset yrittivät tänne? Olivathan lappalaiset sentään asuneet alueella pari tuhatta vuotta sitten. Varmaan heidän kotitonttunsa olivat luvanneet Suomen heille.
" juutalaiset eivät ole tällaisiin syyllistyneet noissa paikoissa arabien suhteen vaan arabit itse ovat lähteneet alueilta ja pyrkineet sotimaan juutalaisia vastaan moninaisesti. "
Ai eivät? Otapa sinivalkoiset lasit silmiltäsi.
" Näin myös Gazassa hamas tekee vaikka ei juutalaisia siellä enää olekaan ja raketeilla terroria harjoittavat Israelin juutalaisalueita kohtaan ja täydellistä vihaa ja terroria tällainen tietysti"
Tiedätkö mikä on Nakba day?
01.11.2014 09:39
Hyvä kysymys.
Jos englanninkieli taipuu, tässä olisi aika hyvä selostus:
http://en.wikipedia.org/wiki/Oslo_Accords
Israel ja PLO tunnustivat toisensa neuvotteuosapuoliksi ja sopivat aluejaosta ja Israelin vähittäisestä vetäytymisestä Länsirannalta ja Gazasta. Uskonnolliset ja nationastiset höyrypäät molemmin puolin ovat sitten sabotoineet sopimuksen toimeenpanoa. Nykyisin Israel rakentaa täyttä höyryä lisää siirtokuntia em. sopimuksen vastaisesti, ja Gazan islamistimilitantit ampuvat raketteja Israeliin (ihan viime aikoina raketteja ei ole tosin ammuttu.
Lue tarkemmin em. linkistä.
31.10.2014 19:24
"Tunnustamalla palestiinalaisvaltion, jota toisena hallinnoisi terroristijärjestö Hamas, joka on vannonut olevansa milloinkaan tunnustamatta juutalaisvaltiota ja joka käyttää myös omia kansalaisiaan ihmiskilpinä, Ruotsi on halventamassa kansainvälisen lainsäädännön ja ihmisoikeuksien kunnioittamista. Samalla Ruotsi heikentää alueen ainoaa demokratiaa, Israelia."
Ruotsalaisilla on pitkä muisti. He muistavat, että vuonna 1948 israelilaiset murhasivat Ruotsin kansalaisen, joka oli myös Punaisen Ristin pääsihteeri. Mies oli myös pelastanut tuhansia juutalaisia keskitysleiriltä. Tämän miehen murhanneen ryhmän vetäjästä tuli myöhemmin Israelin pääministeri.
Ei muistolaattaa missään... pienemmistäkin ansioista kuin mitä Folke Bernadottella oli ollut, on korotettu ihmisiä Kansakuntien Ymmärtäväisten joukkoon. Mutta FB:stä vaietaan. Olen käynyt murhapaikalla (sijaitsee Gonen Katamonissa, noin 0,5 km:n päässä presidentin virka-asunnosta).
Tällä tavalla Israelissa on palkittu tuhansien juutalaisten pelastaja.
Kannattaa myös verrata Amerikan intiaanien ja palestiinalaisarabien kohtaloa: kummatkin on voimatoimin ajettu pois asuinsijoiltaan, molemmat asuvat suurelta osin reservaateissa (tosin intiaaneille se on vapaaehtoista). Nämä arabeihin kohdistuneet tapahtumat ovat pitkälti taustalla Hamasin ja sen kannattajien katkeruuteen.
31.10.2014 17:55
"Jumalaa on aika vaikea verrata natsipäällikköön. "
ei mitenkään.
"Jumalallahan oli koko ajan homma hanskassa, ja hän korvasi Jobille monikertaisesti hänen menetyksensä. "
Ei ole ollut missään vaiheessa. Hän ryssi homman jo ihan alussa. Hän tiesi etukäteen (siis tarunne mukaan) - kaikkitietävä ja -näkevä kun on - että ihminen ei voisi käyttää oikein hänelle suotavaa valinnanvapautta. Silti hän loi ihmisen sellaiseksi kuin loi.
"Mutta korvasiko natsipäällikkö vartijan kiduttamalle vangille yhtään mitään? "
Korvasiko jumala jollain tavalla kärsimykset ja kuolemat joita hän viattomille salli käyttäen paholaista apunaan, suorastaan yllyttäen häntä?
31.10.2014 16:16
"Mutta toki Jumala on asettanut itselleen järkeviä toimintarajoituksia." "Ja kun hän päätti ettei puutu ihmisten hänestä riippumattomaan hallintoon omaa mallikansaansa lukuunottamatta"
Missä sanotaan ettei hän puutu muiden kuin israelilaisten itsemääräämisoikeuteen?
"siis tämä ev.lut kirkon yksi ihan ilman Raamattua keksitty sepustus. "
Niin, koko raamattu on ihmisten keksimä sepustus. On siinä siteeksi tottakin, mm. paikannimiä.
31.10.2014 16:12
"Jumala pakitsi hänet antamalla hänelle tuplasti lisää ikää ja uuden nuoruuden ja liudan lapsia sekä suuren omaisuuden."
Vanhoillislestadiolaisen miehen kommentti, kun vaimo oli kuolla 11:een synnytykseen:
"No, Jumala olisi antanut minulle uuden vaimon."
31.10.2014 13:11
"Aiemmin palestiinalaiset tahtoivat tuhota Israelin juutalaisvaltion ihan suoraan ja esittävät nykyäänkin kartoissaan pelkästään omaa maataan siellä."
Ja tiedätkö minkä takia? Noin sadan vuoden aikana arabeille tapahtui suunnilleen sama kuin Amerikan intiaaneille. Ja lopputuloksen näet: arabit asuvat suurelta osin reservaatissa, valloittajan ehdoilla.
Hamas ja monet muut ääriliikkeet, joita ei viwlä 50 vuotta sitten ollut, ovat em. tapahtumien aiheuttaman kehityksen tulosta. Amerikkalaiset ja juutalaiset niittävät oman toimintansa satoa.
31.10.2014 11:33
"kokonaisuudessaan ja Länsiranta myös"
Luuletko oikeasti että Israel haluaa sitä? Silloin se saisi 2,5 miljoonaa arabia lisää, sekä velvollisuuden huolehtia heidän koulutuksestaan, sosiaaliturvastaan ja turvallisuudestaan.
Israelin politiikka on pitää aluettaa kuristuksessa ja tehdä pikku hiljaa arabien elämä alueella niin kurjaksi että he itse alkavat siirtyä muualle. Arabit ovat surkeita suunnittelijoita, juutalaiset ovat siinä mestareita. Ïsraelissa noudatetaan jo ensimmäisen siionistikongressin viitoittamaa suunnitelmaa. Arabien aikajänne suunnittelussa on useimmiten pari viikkoa, kuukausi tai kenties vuosi, juutalaisten 50 - 100 vuotta.
31.10.2014 07:02
Ja näihin hyödyllisiin idioott'eihin disinformaatio uppoaa kuin häkä punasoluihin.
31.10.2014 06:57
"Miten sinä Tero saat siellä Israelissa aikasi kulumaan? Pommeja väistellen vai väsäten?"
Kiinnostukseni, oikeastaan rakkauteni koko tätä seutua kohtaan alkoi kun olin vanhempieni mukana ensin Tiberiaksessa ja sitten Jerusalemissa 1990-luvun puolestavälistä sen lopulle. Kun aloin taloudellisesti itsenäistyä, aloin taas käymään täällä. Keväällä olen suunnitellut meneväni Australiaan mutten tiedä vielä.
Usko tai älä, ajanvieteestä ei ole pulaa. Pelkästään jo matkusteleminen on hienoa. Ikävä vaan että alkaa taas tunteet täällä kuumenemaan kun se kiihkorabbi melkein tapettiin tuossa muutaman km:n päässä minun väliaikaisesta majapaikastani. Tapaan paljon vanhoja kavereitani jotka ovat tietysti useimmat naimisissa. Vain yksi arabi ja yksi juutalainen eivät halua tavata minua rek. parisuhteeni takia, muut ovat lähinnä uteliaita ja ehdottoman yhtävällisiä ja luontevia.
Voin hyvin tehdä töitä täältäkin käsin, nykytekniikka sallii sen. Palaan Suomeen taas ensi viikon lopulla, koska en voi jättää bisnestä kovin pitkäksi aikaa muiden käsiin. Niin itsenäinen en valitettavasti ole. Sain muutama vuosi sitten hullunrohkealta pankinjohtajalta sen verran lainaa, että sain ostettua pikkufirman jonka kasvupotentiaalin näin. Se tuottaa nykyisin aika mukavasti. joten velat on melkein kokonaan maksettu eikä opintovelkaakaan ole.
Kovasti on joutunut tekemään töitä mutta siitä pidän ja vielä mukavampaa kun se palkitsee.
(Hittolainen, kaverit just ilmoittivat että sen tänään poliisin kanssa yhteenotossa kuolleen palestiinalaisen hautajaiset on kohtapuoliin Leijonaportin hautausmaalla. Siellä voi olla aikamoiset karkelot. Täällä haudankaivu alkaa vielä kun nenänpää on lämmin.)
Huvittaa miten erimielisyyksistämme huolimatta mielipiteemme noista pingviinin näköisistä parasiiteista on hyvin samansuuntaisia. Eivät käy (vielä) armeijaa, ovat arrogantteja, eivät tee työtä, eivät edes tunnusta nyky-Israelia, lisääntyvät nopeammin kuin vanhoillislestadiolaiset... Muutaman olen nähnyt ihan lähipäivinäkin noita pieni musta kuutio otsallaan kulkevia tyhjäntoimittajia. Perusortodoksijuutalainen on työtä tekevä, aikaansaava, usein ihan asiallinen tyyppi joka antaisi arabeillekin elinmahdollisuuden (itse asiassa monien israelilaisten suvaitsevuus on suurempi kuin useimpien arabien, näin ruohonjuuritasolta täysin epätieteellisesti arvioiden).
Jos jonkun jumalan joku omaisuuskansa olisi olemassa, se ei ainakaan olisi mikään tällä alueella olevista. Kai sillä oletetulla jumalalla sentään on joku järki ja suhteellisuudentaju.
Oletko käynyt Umm Quai'ssa Jordaniassa ja ihaillut sieltä näkymiä Israelin ja Genesaretin järven suuntaan? Siellä notkossa on mielenkiintoinen näky... Näkyy ehkä paremmin Israelin puolelta noin 5 km:n päästä. Muistatko?
Bass halla ana bahki fi Skype. Ma'salame.
30.10.2014 21:32
"Israelilaiset lypsävät kristittyjä kun viimeistä päivää"
Se on niille nk. hyödyllisille idiooteille ihan oikein. Menepä katsomaan vaikka Jerusalemin Hopy Sepulcre -kirkkoon kun hurskaat siellä konttailevat ympvri lattioita, pussaavat kiviä ja syytävät rahaa kaikkeen joutavaan turistikrääsään, kulkevat oletetun Jeesuksen oletetuilla jalanjäljillä ja lankeavat loveen Via Dolorosalla. Niitä saakin lypsää.
Jenkit työntävät Israeliin vuosittain noin 20 mrd $ jota ilman valtio olisi polvillaan puolessa vuodessa. Länsiranta saa rahoituksestaan noin 75 % ulkomailta - tosin syynä on ainakin joltain osin Israelin kuristava ote joka estää kaiken järkevän talouselämän (mm. rajoitukset A-, B- ja C-alueiden välillä). Mutta arabit ovat kyllä kaikessa suunnittelussa ja kurinalaisuudessa aivan onnettomia.
Länsiranta on nest of tranquility verrattuna Gazaan. Israel hyötyisi melkoisesti tekemällä Länsirannan kanssa erillissopimuksen laajemmasta itsehallinnosta kuin nykyisin. Esteenä ovat vain laittomat siirtokunnat ja Jerusalemin asema. Ja tötteröhattu-höyrypäät suunnittelevat piakkoin tehtävää marssia Temppelivuorelle... eikun sinne vaan...
30.10.2014 15:22
" Jos Länsirannalta lohkaistaisiin arabeille vastaavanlainen kaista, raketteja sataisi molemmilta puolilta Israeliin."
Aika mielenkiintoinen väite. Olen juuri tällä hetkellä arabien hallitsemassa Ramallahissa (nk. A-alueella) Cesar-hotellissa. Yhtään ainutta rakettia ei täältä ole lentänyt Israeliin vaikka jerusalemkin on vain n. 25 km päässä.
Odotas... katselen vielä... Ei raketin rakettia. Kummallista.
30.10.2014 14:40
"Tyhmä."
Ja Tero täällä, morjesta vaan.
30.10.2014 14:30
"Ateistilta outo kommentti!
Suorastaan omituinen."
Miten niin? Minusta on vain hauskaa testata teorioita joihin olen joskus uskonut.
30.10.2014 10:49
"olen kuullut helluntailaispiireistä ihmisenkin versovan mm. jalkoja ja käsiä."
Juu, kuullut kyllä. Loppujen lopuksi kun asioita alkaa tarkemmin tutkia, kukaan ei ole nähnyt.
30.10.2014 09:21
"Kristityn vakiovastaus: Jumala testaa sinua."
Tätä testaamista, jota uskovaiset käyttävät selityksenä (itsekin aikanaan käytin) en oikein enää ymmärrä. Miksi kaikkivaltiaan, joka tietää kaikki, ihmisen tulevat valinnatkin, pitää testata ihmistä?
Onko Jumala itse rajoittanut omaa ennaltatietämystään ja olisi näin pakotettu aiheuttamaan ihmiselle kärsimystä saadakseen tietää sen minkä hän tietää muutenkin?
30.10.2014 09:18
41 / 132