Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
exhellari86
profiilit
exhellari86
exhellari86
Vapaa kuvaus
Aloituksia
52
Kommenttia
2626
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Jo on kropilla paksu tiedelehti.. Ameriikassahan kaikki on suurta. Myös valeet."
Enpä osaa ottaa kantaa tuohon. Kuten jo aiemmin sanoin, tiedän vain omasta kokemuksestani ja monien kaltaisteni kertomuksista, ettemme ole valinneet osaamme. Tiedän vain että seksuaalisesti nainen on minulle yhtä kiihottava kuin pussillinen pakastevihanneksia (eikä minulla ole pakastevihannesfetissiä).
Onko se geeneissä vai jotain muuta alkuperää? Who cares? Minulla on vain tämä yksi elämä jossa olen pärjännyt oikein hyvin tällaisenaan.
05.04.2014 11:23
Olet muuten aika hyvännäköinen
Hmmm... Kiitoskiitos, ja yksiavioinen, puolisoon sitoutunut, uskollisuutta noudattava ja arvostava. Useampi kouriva niljake on jo saanut nyrkistä. Arvaa miksi en käy alan paikoissa.
05.04.2014 08:32
Toni t:n metodi noudattaa puhdasta kretulogiikkaa: kun kretun harhaisessa mielessä syntyy kuvitelma että joku tieteellinen tutkimus tukisi luomisajatusta (teoria-nimellä ajatusta ei voi kunnioittaa), tutkimus yleensä ensin ymmärretään väärin ja sitten se nielaistaan sellaisena miksi kretun mieli on sen muuttanut.
Kaikki saman tieteellisen metodin mukaiset tuhannet tutkimukset, jotka eivät jätä spekulaatioille mitään sijaa, hylätään.
05.04.2014 00:03
"Että olis parempi, että sittenkin uskottaisi lapsen uskolla luomiskertomus. Päästäisiin helpommalla....tai sittenkin se apina juttu."
Minusta kuulostaa pään pensaaseen työntämiselle.
03.04.2014 11:01
"Jeesus elää."
Missä se näkyy, siis objektiivisesti ja konkreettisesti?
"Hän on persoona, ja niin valtava Kuningas, että kuulee heikoimman ja väsyneimmän kansalaisen huokauksen, niin etevä Sielunhoitaja, että Hän löytää ratkaisun ja johtaa päivä päivältä."
Tuosta en ole havainnut pienintäkään todistetta edes sisäisesti, puhumattakaan objektiivisista todisteista.
"Kun Jeesus saa itse olla läsnä elämässämme se ei merkitse helppoa tietä, I never promised you a rose garden."
Ei niin. Ja tähänastisen kokemukseni mukaan täysin turhaa vaivannäköä.
"Mutta Hän on mukana päivin ja öin, kulkee kanssamme, armon ja totuuden Henki valaisee tiemme tämän maailman yössä."
Runoja asiasta on kirjoitettu paljonkin.
03.04.2014 09:24
ePaimen, kiitos taas ajatuksistasi.
Kun nyt viitataan kulttuuriperintöömme, sallinet minun viitata erääseen toiseen runoon:
"Parempi orjan elämää on kuolo hirsipuussa."
(Kramsun runo sisältää virheellistä tietoa. Flemingin miehet eivät hirttäneet Ilkkaa.)
03.04.2014 09:21
"Ex-hellari on varmaan kyllästyksiin asti kuullut "Jeesus elää, Halleluja!" sillä hellarien parissa on toisenlainen meno."
No ehkä tuo "Jeesus elää" ei ole niin usein kuultu, mutta korvat soivat joskus vieläkin halleluja-huudahduksista. Se on teidän joo-miesten murahduksen ja nyökkäyksen (puolisoni on sitä joskus imitoinut) helluntailaisversio.
Periaatteessahan helluntailaisuudessa lähdetään uskon kaikenkattavasta, vapauttavasta ja autuaaksitekevästä voimasta. Siellä myöskin lähdetään periaatteessa siitä että usko on vain ja ainoastaan Jumalan lahja. Sen saamista voi kuitenkin vahvistaa rukouksella (tuleeko siitä silloin ihmisteko?). Ilman erityisiä armolahjojakin ihminen voi olla taivaskelpoinen, mutta on kuitenkin - varsinkin ilman todennettua kielilläpuhumista - kakkosluokan uskova. Vähän kuin monissa tyttövauvan onnittelijoissa on ihmisiä jotka sanovat "Noooohhh... tärkeintä on että lapsi on terve."
Liityn ePaimenen käsitykseen siitä, että Raamatusta on ilman taitavaa älyllistä akrobatiaa mahdotonta saada homomyönteistä. Kun otetaan vielä huomioon tiedossa oleva tuon ajan kulttuurikonteksti ja juutalaisten halu pysyä erossa kreikkalaisesta kulttuurista ja filosofeista (vrt. Paavalin varoitukset), asia tulee vieläkin selvemmäksi.
03.04.2014 09:11
"Ei mitään valoa, ei mitään suolaa, ei todistusta, ei julistusta, ei Hengen ilmentymiä ei mitään !"
Mitä siinä kitiset? Paas näyttäen esimerkkiä niin muutkin osaavat.
01.04.2014 06:38
Hehheh... Satuin viime vuonna olemaan Jerusalemissa priden aikaan. Marssi lähti jenkkikonsulaatin edestä Independence Parkista, ihan Jerusalemin sydämestä. Että oli niitä. Muutamat mustahatut yrittivät vähän protestoida mutta poliisit pitivät ne loitolla. Lähetin kuviakin Ranneliikkeeseen.
Ehkä nämä marssijat olivat sitä vähemmän luvattua kansanosaa?
31.03.2014 17:21
"Monet arabimaat voisivat olla myös mieleesi. Länsimaiset sivistysvaltiot voit kuitenkin unohtaa, känny muslimiksi tai muuta kristittyihin kehitysmaihin."
Turha toivo. Harvassa paikassa maailmassa on niin vilkas homoalakulttuuri kuin arabimaissa - siitäkin huolimatta että homoseksuaalisista suhteista saatetaan langettaa kuolemanrangaistus.
Jos et usko niin vilkaise sivustoa www.manjam.com.
31.03.2014 15:32
''Kristityt ja muslimit ovat pystyneet elämään keskenään vuosisatoja rauhassa, esimerkiksi Palestiinan alueella.''
Milloin?
Ottomaanit pitivät hallussaan nykyisen Palesiinan ohella laajoja alueita Pohjois-Afrikassa ja Euroopassa. Tuolloin alueella vallitsi suhteellisen laaja uskonnonvapaus. Tämä 1500-luvun alusta ensimmäiseen maailmansotaan asti vallinut tilanne murtui siionistien ja brittien takia.
31.03.2014 13:22
"kaikki lähtee siitä että uskot ja pyydät sen jälkeen Jumalan rukouksessasi todistamaan että uskosi ei ole turhaa, varaudu elämän muutokseen."
Siis ensin on uskottava ilman minkäänlaista syytä ja kun näin tehdään niin sitten tulevat todisteet?
Et varmaan ymmärrä miten hulluja puhut. Ei se tyttöseni niin mene. Ensin todisteet pöytään ja sitten katsotaan. Kuka hullu nyt sian säkissä ostaa.
31.03.2014 12:18
"Saat sanoa minulle ihan mitä tahansa."
Ennen eivät tällä palstalla ole nimimerkkifeikit juuri leikkineet mutta näyttää alkaneen täälläkin.
Minä kirjoitan nykyisin aina rekisteröityneenä.
30.03.2014 21:09
"Kaiken pointtina on, että tuo "täysi-ikäisten ja täysivaltaisten aikuisten" liitto ei ole mikään moraalinen oikeutus eikä peruste. Sillä perusteella pitää äidin ja pojan avio-liittokin oikeuttaa."
Juu, onhan noita poikkeustapauksia. Vaikka laki ei kiellä sukurutsaa yleisesti (en muista milloin se dekriminalisoitiin), kuvaamasi tapaisen liiton haitat ovat objektiiviset ja kiistämättömät. Sama koskee sisarusavioliittoja, jotka on kielletty laissa. Sen sijaan objektiivisia haittoja kahden miehen tai kahden naisen väliselle liitolle ei voida osoittaa samoin perustein, ellei sellaiseksi haluta katsoa uskonnollisten piirien paheksuntaa.
30.03.2014 16:02
Niin, käsittääkseni olet oimeassa siinä että homoseksuaalisuuden syntymekanismi on ratkaisematta. Ja tiedän käytännöstä että biseksuaali (joka usein luulee itseään homo- tai heteroseksuaaliksi) pystyy kyllä muuttamaan käyttäytymistään. Niitä jotka tiukan paikan tullen eivät tosiasiallisesti pysty siihen lienee vähän. Onneksi ei ole pakko eikä mitään syytäkään.
Itse olen yrittänyt (en näin julkisessa keskustelussa viitsi mennä yksityiskohtiinø mutta ei onnistu. Ja jos jotenkuten onnistuisi niin miksi ihmeessä puoliväkisin?
29.03.2014 17:58
"Jos homosuhteet halutaan hyväksyä, on samaa järkeilyä seuraten hyväksyttävä myös insesti (perheensisäiset seksisuhteet) sekä ihmisten ja eläinten välinen seksi, koska niitäkin esiintyy."
Ei pidä paikkaansa. Sen enempää insestin kuin zoofiliankaan tarkoittama sukupuolisuhde ei ole kahden tasaveroisen, itsenäisiä päätöksiä tekevän aikuisen välinen.
29.03.2014 17:51
Hienoa, olet lukenut läksysi. Totean vain edelleen, että omat ja kymmenien henkilökohtaisesti tuntemieni homojen kokemukset eivät viittaa tuohon. Ehkä perintötekijät eivät vaikuta siihen. Ehkä lapsuuden traumat (ainakaan minun osaltani ei kuitenkaan hyväksikäyttö) ovat vaikuttaneet asiaan. Kukatiesi uskonnollinen pakkosyöttö on ollut laukaiseva tekijä.
So what?
Olen lopullisesti ja ilmeisen peruuttamattomasti homo eivätkä mitkään aikanaan käyttämäni keinot muuttaneet tilannetta. Minun kannaltani on lopulta herttaisen yhdentekevää mistä se in kotoisin. Olen lopettanut kokonaan muuttumisleikit ja keskittynyt elämään.
Mitä itse neuvoisit? Lisää itseruoskintaa? Kuurolle jumalalle huutamista?
Mainitsen ihan ohimennen että toista kantaa edustavat voivat heittää kehiin lukuisia vertaisarvioituja tutkimuksia joissa on päädytty päinvastaisiin tuloksiin. Mm. Oli Stålströmin Homoseksuaalisuuden sairausleiman loppu on suomalainen väitöskirja aiheesta. Mutta kuten sanoin, ne eivät enää liikuta minua. Kyse on omasta elämästäni jonka arvioija olen minä itse.
29.03.2014 17:47
"Entä miten suhtaudut tuohon tiede debattiin, jossa homohäiriö/sairaus poistettiin aktivismin takia, eikä tieteellä. Näytät ohittavan aika kiusallisen kysymyksen."
Suhtaudun seuraavasti:
Tiedän monia homouta koskevia tutkimuksia tehdyn tarkoitushakuisesti molempiin suuntiin. Luotettavimmat tutkimukset on vertaisarvioitu. Ovatko nämä vai vetäisikö ne vain jostain listasta?
Mutta sanoivat tutkimukset ihan mitä vaan, olen edellä kertonut oman kokemukseni ja tiedän monien muiden kokeneen samaa. Mitäs siihen sanot?
29.03.2014 14:43
"Homot ovat yleensä levittäneet populaaria näkemystä, että homous on synnynäistä (geeneissä) ja verrattavissa esim. vasenkätisyyteen jne. "
En voi puhua yleisesti vaan ainoastaan omasta ja niiden puolesta jotka hyvin tunnen. Pyydin, rukoilin, anoin, kerjäsin Jumalalta apua vuosia. Avun sijasta sain vaan lisää pas' kaa niskaan. Tiedän monien kokeneen saman.
Minulle on turha selittää että olisin valinnut homouden. Sama koskee kaikkia kaltaisiani jotka tunnen. Ehkä joku on valinnutkin, kukapa sen tietää. On kuitenkin varma etten suostu enää mihinkään eheytysterapioihin.
Kerropa ihan omat henkilökohtaiset kokemuksesi asiasta.
29.03.2014 08:59
"Totuus on juuri päinvastainen, seksuaalinen suuntautuminen samaa sukupuolta olevaan on vakava kehityshäiriö, koko elämän pilaava vamma. Ja kuolinhetkellä avautuu se kaikkien kamalin totuus tuosta vammasta, jos sen vietin mukaan alkaa elämään."
Kehityshäiriö? Varmaan kaivat väitteesi tueksi jotain lääketieteellisiä faktoja. Muuten se on vain oma mielipiteesi josta tietysti olen eri mieltä. Jos homoseksuaalisuus on koko elämän pilaava vamma, se on sitä ainoastaan sinun kaltaistesi ihmisten takia, ei homoseksuaalisuuden.
"Poikarakkaus on täysin luonnollinen ja terve, eheä elämänkatsomus."
Asiallisesti samaa mieltä, mutta kyseessä ei mielestäni ole elämänkatsomus. Κέρβεροksen viittaamaan raamatun virheellisyyteen olisi paljonkin sanottavaa mutta koska sellaiset asiat ovat täällä tabu, niin olkoon.
Jos joku haluaa kirjoittaa minulle henkilökohtaisesti (tiedoksi etten suostu tapaamaan ketään mistään syystä), sähköpostini on
[email protected]
.
27.03.2014 07:36
73 / 132