Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
exhellari86
profiilit
exhellari86
exhellari86
Vapaa kuvaus
Aloituksia
52
Kommenttia
2626
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kovasti kiinnostaisi yksilöity esimerkki baramiinifossiilista. Voisiko vaikka Jaakob tai jyr kertoa? Mielellään perustelujen kanssa, kiitos.
19.12.2013 06:43
"silloin on oikea aika nostaa kytkintä ja pysyä poissa uskovien palstoilta kokonaan."
Miten monta kertaa sinulle on kerrottava, että tämä ei ole mikään uskovaisten palsta? Palstan kuvauksessa lukee "keskustele lestadiolaisuudesta". Voiko mielestäsi lestadiolaisuudesta keskustella vain lestadkolainen?
19.12.2013 06:35
"Minä elän Kristuksessa, en valvo ketään, enkä ole kenekään valvottavissa."
Et valvo vai? Ainakin annat ihmisille määräyksiä heidän kirjoitustensa erusteella. Haenko muutaman esimerkin?
"Etkö sinä tiedä että meidän kristittyjen tehtävänä on todistaa Kristuksesta ainoanan tienä taivaaseen, riippumatta siitä pidätkö sinä siitä vai et!"
Tunnen kyllä lähetyskäskyn ja olen nähnyt ihmisten soveltavan sitä hyvin monella eri tavalla. Sinun tapasi on eräs surullinen esimerkki Kristuksen rakkauden muuttamisesta vihaksi ja kiukuksi.
18.12.2013 08:08
"Vai luulitko sinä itsesi henkilöksi joka valvoo toisia?"
Helppo nähdä että haluaisit pitää tuon roolin yksin itselläsi.
18.12.2013 06:56
" Kun tämä tapahtuu, sinut valtaa yliluonnollinen voima ja tulet saamaan myös tehtävän samalla."
I look forward but I don't keep my breath while waiting. Kun en oel vielä ihan kolmeakymppiä, aikaa toki on, ainakin tilastollisesti. Aikanai rukoilin mutta Jumala ei suostunut näyttäytymään kun häntä eniten tarvitsin. Oli pakko etsiä apua muualta ja onneksi löytyikin.
Jos jostain alkaa paistaa kirkkaampi valo kuin tämä nykyinen, alan opportunistisesti ja välittömästi seuraamaan sitä. Ja ihan turha yrittää hukuttaa minua millään raamatunlauseilla kuten esim. "Jos valo joka teissä on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan itse pimeys" tms. Osaan ne ulkoa.
Kun uskonnolle ei anna mitään tasoituspisteitä pelkästään sen takia että se on uskonto, se häviää muulle tiedolle 6 - 0.
17.12.2013 20:18
"Ex hellari 86 on hengellisen väkivallan uhri, ja katkera menneille opetuksille."
No kyllä kieltämättä vanhempani ja paikallinen helluntaiseurakunta tekivät parhaansa mutta kannettu vesi ei kaivossa pysy. Eheydyin teini-iän loppupuolella ateistiksi ja homoksi.
Kodilleni olen kiitollinen hyvästä kasvatuksesta oikeisiin arvoihin, nimittäin rehellisyyteen, ihmisläheisyyteen, uskollisuuteen ja ahkeruuteen. Minulla on loistavat vanhemmat. He tosin ovat edelleen helluntailaisia, mutta eihän kukaan ole täydellinen.
En ole vähimmässäkään määrin katkera vaan onnellinen siitä, että olen saanut hienon puolison, hyvän koulutuksen ja sitä vastaavan työpaikan ja vieläpä mahdollisuuden nähdä maailmaa. Mitä sitä ihminen vielä kaipaa?
17.12.2013 19:05
"Jos te nyt kuuntelette minua" blaa blaa blaa
Sori nyt vaan mutta noissa jorinoissa on parasta ennen -päiväys mennyt umpeen sellaiset pari tuhatta vuotta sitten.
17.12.2013 18:25
"no, vieläkö sattaa?"
No ei sa'a ennää.
17.12.2013 15:50
"Lumi on valkoinen ja kuvaus armosta, joka tulee heille"
Sittenhän Jumala on antanut sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin koska Länsirannan puolella on paikoin vielä enemmän lunta.
Kumman vastahakoisia nämä ovat ottamaan tuota valkoista armoa vastaan. Senkun kiukuttelevat. Suomi sitten saa vielä paljon enemmän armoa, vai pelaako analogia Suomeenkin? Mitä lumisemmalla alueella ollaan, sitä enemmän armoa?
17.12.2013 07:27
"Olen ollut autolla Jerusalemissa tammikuussa ja lievästi oltiin pakkasen puolella silloinkin."
Et varmaan sitten ollut täällä viime tammikuussa kun tuli 15 cm lunta. Se tosin oli pientä tähän verrattuna. Päivä on ollut aika viileä ja monin paikoin autot ovat katujen varrella jumissa vieläkin. Säälittää katsella kun vanhat papat yrittävät raivata niitä irti kävelykeppejä ja rikkalapioita apuna käyttäen.
Niin, Jerusalem on suunnilleen +700 m ja Jeriko noin -300 m joten onhan siinä reipas lasku vajaan 40 km matkalle. Tosin siinä Ma'ale Adummimin (se suurin laiton siirtokunta) kohdalla on aikamoinen notko mutta kuitenkin. Mitenkähän mahtavat beduiinit pärjäillä niissä Jerikon tien varrella olevissa leireissä lampaineen ja vuohineen?
16.12.2013 16:52
"Keskustelu säästä ei kuulu tänne kristilliselle ja Raamatulliselle palstalle. Ilmiannettu ylläpidolle."
No alunperinhän kyse oli juuri sääilmiön profeetallisesta merkityksestä. Ihan turha niuhottaa.
16.12.2013 13:45
"Eipä niitä nastarenkaita ennen vanhaan ollut. Silti Suomen teillä mentiin kesät ja talvet samoilla."
En henk koht muista tuollaisia aikoja mutta villejä kertomuksia olen kuullut. Jos nämä kelit yleistyvät Lähi-Idässä, pitää lähettää porukkaa Suomeen oppiin. Ei muuta kun ooppeliin kesäsilestonet alle ja baanalle. Kyllä Ibrahim ja Aabrahamkin oppivat kunhan saavat harjoitusta enemmän kuin tälläisen yhden pidennetyn viikonlopun nyt täällä.
16.12.2013 12:54
Muistelwn lämmöllä isosetääni, Konnunsuon keskusvankilassa palvellutta ylivartijaa jonka muistan hämärästi lapsuudestani. Hänellä oli tapana sanoa kovalla pakkasella "kylmä kuin rys'sän helv'etissä". Pitäisikö tuo vanha sanonta pukea uuteen asuun? Nyt hälytysajoneuvojen pillit parkuvat joka puolella ja ihan yhtenään. Paikallisen liikennekulttuurin tietäen (ajokortit hankittu eBaysta) en ihmettele.
Tässä parvekkeella kyllä aurinko lämmittää jo mukavasti. Ehkä huomenna uskaltaa ottaa jo taksin.
Lainaan aluss mainitsemani, lahjakkaana kiroilijanakin tunnetun isosetäni erästä manausta: "Kymmenen tuhatta vaununlastilista mannaryynin kokoisia per'keleitä!"
16.12.2013 10:57
Jumalan/jumalien erityinen kiukku näyttää kohdistuvan luvatun kansan autoilijoihin. Viime yönä pakasti kunnolla ja kadut ovat Jerusalemissa kuin luistinrataa. Kesärenkailla varustetun auton hallinta liukkaalla kelillä ei näytä kuuluvat Jumalan omaisuuskansan kiistämättömien hyvien ominaisuuksien kärkeen.
Kadut ovat yhtä kaaosta kun autot välillä törmäilevät toisiinsa kuin keilat. Onko kenelläkään mitään profetiaa tästä rangaistuksesta?
16.12.2013 09:02
Jumalan kiukku on nyt kohdistunut autoilijoihin. Lumisade on lakannut mutta yöllä oli pakkasta ja kadut ovat yhtä luistinrataa. Autot törmäilevät liki hallitsemattomasti koska luvatun kansan kiistämättömiin jumalallisiin ominaisuuksiin ei näy kuuluvan liukkaan kelin ajo kesärenkailla. Sen korvaa äänimerkin runsas käyttö joka on juuri nyt korvia repivää.
16.12.2013 08:37
toni t:lle
Kirjoitit tyonne ylemmäs kappalekaupalla monena settinä pas'kaa jota takuulla kukaan ei jaksa kahlata läpi. Sen pituus palvelee korkeintaan omaa narsismiasi. Uskonveljesi Jaakobin tekstit ovat tyylillisesti paljon parempia vaikka ne sisällöllisesti ovatkin ihan samaa kastia sinun tekstiesi kanssa. Jaakob esittää valheensa kohtuullisen lyhyessä ja yummärrettävässä muodossa.
Se mitä et pysty sanomaan 20 - 30 rivillä on turhaa ja tarpeetonta. Kokeilepa ihan huviksesi tekstin tiivistämistä.
Käytä kappalejakoa myös silloin kun luot itse tekstiä etkä kopioi muiden kirjoittamia juttuja.
16.12.2013 07:49
Vähän samoilla linjoilla tuon haxon kanssa. Kyse on ikävästä yksittäistapauksesta ja sellaisen jauhaminen täällä voisi varmaan loppua.
15.12.2013 10:40
Minä olen täällä Jerusalemin Talbiotissa kaverin kanssa arquilaa nauttimassa. Päivällä ottamani kuva:
http://www.lataakuva.fi/di/FAJC/Lumimyrsky1.jpg
Nyt myrsky taas jatkuu, Jerusalem Postin mukaan vuosisadan lkumimyräkkä. Mutta täällä on lämmintä ja kotoisaa...
13.12.2013 17:16
"Nimittäin kaikki maailman johtavimmat alan tutkijat ovat sitä mieltä sata vuotta tutkittuaan että abiogeneesi, jonka salat ovat yhä suuria mysteerejä, on aivan liian suuri sattuma toteutuakseen koskaan yhtään missään. "
Huolisin mielelläni jonkunlaisen listan näistä "maailman johtavimmista alan tutkijoista".
13.12.2013 11:20
"He ovat koloissaan nuolemassa haavojaan jotka he saivat kun uskalsivat varomattomuuttaan ryttyillä edustamaani modernia tieteellistä kreationismia vastaan "
No eipä ole huumori kadonnut maailmasta minnekään.
Kerropa joutessasi miten edustamasi ylivertainen tieteellinen kreationismi selittää fossiiliaineiston järjestyneisyyden. siis miksi alimmissa kerroksissa ovat tarkoin evoluutioteorian mukaisesti yksinkertaisemmat elämänmuodot ja kehittyneemmät ylemmissä (otettava huomioon vuorten poimuttumisesta ym. mullistuksista aiheutuneet muutokset)?
11.12.2013 07:04
78 / 132