Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
exhellari86
profiilit
exhellari86
exhellari86
Vapaa kuvaus
Aloituksia
52
Kommenttia
2626
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hei epikuros
Ohessa on perusteellinen ruotsinkielinen artikkeli asiasta:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Folke_Bernadotte
Jos ruotsinkieli ei sinulla taivu, katso suomenkielistä hiukan epätäydellisempää selvitystä:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Folke_Bernadotte
Monet sekoittavat Folke Bernadotten tapauksen Raoul Wallengergin tapaukseen:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Raoul_Wallenberg
Terveisin exhellu
19.08.2013 13:32
"joka tulee uskonasioista kirjoittamaan ymmärtämättä asiasta mitään."
Et varmaan ole huomannut tendenssiä, että selvästi konkreettisiksi tarkoitettuja asioita on hengellistettävä että ne saataisiin kuulostamaan edes jotenkin loogisille. Tätä teidän profetioiden selittäminenkin on.
Egyptissä mahdollisesti syttyy sisällissota, mikä on hyvin valitettavaa, koska sodissa kvrsivät eniten viattomat.
Minä profetoin ilman mitään raamattuja, että Egyptille on koittamassa vaikeat ajat. Uskotko sitä?
19.08.2013 12:53
"Raamatullisessa, siis oikeassa, Jumalalta saadussa profetiassa ei koskaan ole päivämääriä. Ei koskaan, ei myöskään tarkkoja aikoja."
Se on erittäin, erittäin viisasta. Siksi onkin kummallista, miksi Jesse, teidän pomonne ja mestarinne, antoi väärän profetian kun ennusti, että "eräät teidän joukostanne eivät ole näkevä kuolemaa" jne.
Mutta ohje on viisas. Jos antaa tarkkoja päivämääriä, niillä on taipumus tulla kiusallisesti profeetan eteen, ellei niitä ole kaukaa viisaasta asetettu niin kauan, että "profeetta" on kullut ennen tuota päivää...
19.08.2013 12:30
"Tiedätkö minkä takia Ruotsin kuningashuoneen yksikään jäsen ei ole vieraillut Israelissa vuoden 1948 jälkeen?"
Kiitos osoittamastasi huomiosta.
Tässä kysymyksessä oli mahdollisimman kohteliaasti huomioitu palstan Israel-fanittajat eräällä Israeliin liittyvällä totuudella. Mitä tässä oli mielestäsi vikana?
19.08.2013 12:26
Ja vaikuttaja: mahtaa ainoa vaikuttaja olla sinun korvasi. Sieltähän sitä vaikkua tulee...
19.08.2013 12:18
"Jos tämä on niitä fanittajalössin "siunauksia", niin ei kiitos."
Eipä tämä ole sen kummallisempaa kuin juuri tuon mainitsemasi fanittajalössin, "hyödyllisten idioottien" kaksoisstandardeja. Kaipa tähän löytyy vanhasta testamentista joku kansanmurhan tapainen siunauslauseke.
Siitä päätellen, että kreivin maalliset jäännökset lennätettiin Haifaan ja sieltä Tukholmaan (huomatkaa, ei siis Neuvostoliittoon!) tarinaa on aika vaikea väittää valheeksi.
18.08.2013 18:33
"Asia ei ollut kuin sanot ,,kun Daavid piti 300 vaimoa , ne oli Herran valitsemat "
Vai että Herran valitsemat. Minä kannatan yksiavioisuutta joten minulla ei ole niin löyhä sukupuolimoraali kuin herrallasi. Etten paremmin sano.
18.08.2013 17:32
Joku on poistanut maininnan siitä, miten Israelin tuleva pääministeri oli Folke Bernadotten murhanneen ryhmän johtaja. Sen sijaan väitettiin, että neuvostoliittolaiset olisivat ottaneet hänet vangiksi ja että hän olisi kuollut vankilirillä.
Seuraavassa ruotsalaisten tutkimusten tulokset, valitettavasti vain ruotsiksi:
"När Folke Bernadottes trebilskonvoj, utan israelisk eskort, passerade Palmehgatan i stadsdelen Old Katamon, blockerades följet av en israelisk arméjeep, vilken var ställd mitt i vägen för konvojen. Då bilföljet stannade, sköt en av de fyra attentatsmännen ur Sternligan sönder däcken på den första bilen och en gick fram mot den bil som Folke Bernadotte satt i. Klockan 17:30 sköts Folke Bernadotte och den franske flygöversten André Sérot till döds med en tysk 9 mm kulsprutepistol av Yehoshua Cohen. Mördaren betraktades sedermera som hjälte i Israel och fungerade som inofficiell livvakt åt den pensionerade David Ben Gurion.
Den israeliska mordutredningen genomfördes oprofessionellt och med låg ambition, vilken senare konstaterades av den svensk riksåklagaren Maths Heuman i en särskild utredning på uppdrag av den svenska regeringen. Mordet på Bernadotte åtföljdes av en undermålig polisutredning och en lika ifrågasatt rättsprocess. Bland annat tog det mer än ett dygn innan attentatsplatsen inspekterades, och Folke Bernadottes bil hann bli reparerad innan någon undersökning av den genomfördes, något som Sveriges dåvarande riksåklagare Maths Heuman riktade stark kritik mot. Utredningen åtföljdes av en också ifrågasatt rättsprocess.
Samma dag hade Bernadotte emottagit ett dödshot, men han avfärdade det med orden "Jag låter mig inte skrämmas". Dagen efter mordet flögs Bernadottes kvarlevor till Haifa för att sedan flygas hem till Sverige."
Olisiko jollain vastaan väittämistä?
18.08.2013 12:53
"tahtovat veljeillä muiden kristittyjä ja juutalaisia vihaavien ihmisten kanssa"
Tiedätkö minkä takia Ruotsin kuningashuoneen yksikään jäsen ei ole vieraillut Israelissa vuoden 1948 jälkeen?
17.08.2013 22:56
"sitä varten seuroja pidetään, että tuvat täyttyisivät ei anoastaan uskovista, vaan myös jumalattomista kuulijoista."
Tämä koskee sitten vain osaa lestadiolaisista.
Heissä en kerta kaikkiaan tajua sitä, että muilta kuin uskovilta meilekinpä kielletään pääsy tilaisuuksiin. Ja jos sinne menee kukaan ei tule toivottamaan tervetulleeksi, kukaan ei edes juttele. Ja jos sattuu olemaan vähän poikkeava pukeutuminen (minä kävin vuosia sitten goottihilut päällä), likimain katsotaan ulos. Ympärille muodostuu 2 m rinki jonka sisälle ei kukaan tule.
Siis haluaako ne sanoman leviävän vai ei?
17.08.2013 07:43
Kristinusko on tehnyt jo ihan tarpeeksi pahaa, nyt näyttää olevan islamin vuoro. Pata kattilaa soimaa, musta kyljys kummassakin.
16.08.2013 18:26
"Salomon , oli 700 kotimaista vaimoa ja 300 ulkolaista vaimoa"
Ja sinä moitit muslimeja neljästä vaimosta? Eikö Daavid ja Salomo sentään olleet pahempia? Niin ja tuo mainitsemasi Aabrahamin temppu jonka oikein Jumala siunasi.
Taitaa sukupuolimoraali olla aika suhteellista. Itselläni on tiukemmat periaatteet kuin jumalallasi.
16.08.2013 12:10
"Minulla ei ole mitään roolia tässä"
Vallan mainiosti luen ja muistan kyllä sinun niin väittäneen. Ja minä väitän edelleen, että yrität pukea tuomiohenkesi ja kuritushimosi rakkaudeksi jonka irvikuva tosiasiassa olet. Luulet saarnaavasi parannusta mutta et taida edes tietää mitä se tarkoittaa.
"Luuletko ihan oikeasti kykeneväsi lukemaan ajatukseni paremmin kuin minä itse?"
Silla alkaa näyttää. Tai sitten vain tulkitsen ne paremmin kuin sinä itse. Itsensätunteminen on avain terveellisiin muutoksiin, ja tämä sinulla on vielä kokematta.
Tunnen kyllä taivaskelpoiseksi tulemisen teorian. Yllä sitten esittelet teesejäsi joiden luulet soveltuvan aina ja kaikkialle.
Itse pidän pelagiolaista tulkintaa totuudenmukaisempana kuin augustinolaista, jos jonpikumpi pitäisi valita. Onneksi ei tarvitse, joten hylkään lopulta molemmat.
"Luetko emeritushellari lainkaan viestejäni?"
Luen kyllä luulisin että koka ikisen. Sinä sen sijaat oleva VALEHTELIJA koska sanot ettet lue minun viestejäni vaikka kuitenkin luet. En toki pane sitä pahakseni koska kirjoitan sinulle muiden ohessa. Mutta valehtelija olet, siitä ei pääse mihinkään.
16.08.2013 10:53
"MITÄ HE OVAT
KERRON EI MITÄÄN USKOA , VAAN HUO RA LAitos joka sallii
4.avio vaimoa ja lukemattomat jalkavaimot eipä toimi kuin idässä "
Israelin kuninkaillahan oli jokaisella vain yksi vaimo, eikö vain? Ja Aabrahamkin oli vain yhden naisen kanssa kerrallaan?
16.08.2013 10:34
"vielä onnellisempi olisit varmasti, jos sinulla olisi terve Jumalasuhde"
Nyt jumalasuhteeni on terveimmillään koska tajuan että jumalat ovat kaikki laidasta laitaan pelkkää tarua. Tarinat vedenpaisumuksesta ja jumalasta, joka käskee tuoamaan kokonaisia kandoja naisineen ja lapsineen ovat - onneksi - myös pelkkiä nuotiotarinoita.
"Usko Jumalaan ei pakota ketään kulkemaan rypyt otsallaan ja silmät kyynelissä, vaan päinvastoin, kristinuskon opetuksissa kehoitetaan olemaan aina iloisia."
Niinhän siellä kehoitetaan. Ja keksimällä itse kaikenlaisia syntejä saadaan saadaan tämä ilo tehokkaasti katoamaan.
14.08.2013 23:16
"Hepr. 12:8 Mutta jos te olette ilman kuritusta, josta kaikki ovat osallisiksi tulleet, silloinhan te olette äpäriä ettekä lapsia."
Ilokseni voin kertoa, että olen tullut siitä aikanaan osalliseksi - mutta en enää. Onko siis syntyperäni muuttunut yhtäkkiä?
Ottamalla itsellesi tuon kurittajan roolin, nostat itsesi temppelin harjalle, kuten vanha helluntailainen sanonta kuuluu. Kun sinua sitten moititaan siitä, olet niin vainottu, niin pilkattu, niin ylenkatsottu, kärsit niin mahdottomasti Kristuksen nimen tähden... nyyh näitä itsesäälin krokotiilinkyyneliä...
Ja pask'an marjat - jos saat vastatuulta, se on oman pahan luontosi ja typeryytesi takia, ei minkään Jeesuksen nimen takia.
14.08.2013 09:40
"Sydämestään uskova ei tuomitse Raamatun mukaista parannussaarnaa."
Nyt olet varmaan käsittänyt väärin, hyvä että asia tuli esille. Se mitä pyysin oli kommentti eikä parannussaarna.
"Äp'ärät rääkkyvät, kuten Lestadius saarnassaan toteaa."
Ystävä hyvä, yhdennäköisyyteni isäni kanssa on sen verran ilmeinen, että sinunkin kaltaisesi ilmeisen rajallisella mielikuvituksella varustettu henkilö ei voisi olla huomaamatta yhdennäköisyyttä.
Kaikki kunnia silti oppi-isäsi värikkäille ilmauksille. Itse olet varmaan aviolapsi, oletan. Muuten et ehkä käyttäisi tuollaisia nimityksiä lähimmäisistäsi.
Mitä varsinaisen asiaan tulee, siihen et ole osannut kommentoida, mihin olen hyvin pettynyt. Sinähän olet kyllä muistanut mainostaa ylivertaista viisauttasi, mutta helmiähän ei pidä heitellä sioille, eikös se ollut niin?
14.08.2013 09:31
"Mitä sinä tulet ketään neuvomaan sellaisissa asioissa joista et tiedä mitään, joissa neuvomasi ihmiset ovat kokeneita asiantuntijoita."
Niin, olen pyytänyt kommenttia juuri näiltä asiantuntijoilta. Mutta asiallisten kommenttien sijasta saa vain epäasallisuutta. Syntyy sellainen käsitys että näiden nkiin kutsuttujen asiantuntemus taitaa olla heikoissa kantimissa kun itse asiaan ei pystytä kommentoimaan mitään.
14.08.2013 06:44
"emeritushellari, oletko sinä elävässä uskossa Jeesukseen Kristukseen ja tunnustat hänet Herraksesi ja Raamatun jokaisen sanan totuudeksi?"
En.
Tässä on taas esimerkki asiallisesta aloituksesta/kommentista, johon saan vaastaukseksi vain haukkumista, mutta en minkäänlaista kommenttia itse asiaan.
Et kysynyt minulta perusteluja ajatukselleni, etkä esittänyt omiasi.
"Kieltäydyt antamasta suuta jumalan vitsalle joka sinua kurittaa."
Minun vitsani nyt kurittaa sinua mutta sitä et ota vastaan.
"Ilman asuaa Pyhää Henkeä Raamatusta ei avaudu yksikään lause."
Tuon saman väitteen taakse pakenee suunnilleen koko kristikunta. Ehkä vähän eri sanoin, mutta samaa tarkoittaen.
Siis vielä kerran, tuleeko niitä asiapitoisia kommentteja vai ei?
13.08.2013 23:17
"Kukaan kirkkoisistä ei ole opettanut predestinaatiota, se on täysin väärää tulkintaa. "
Ehkä niin, mutta Jumalan kaikkivaltiudesta seuraa väistämättä predestinaatio. Sitä yritetään kiertää ja kaartaa ja selittää pois, muttei se mihinkään häviä.
13.08.2013 18:15
87 / 132