Vapaa kuvaus

Aloituksia

271

Kommenttia

1474

1. Miksi sinä niihin oppineisiin luotat, etkä sellaisiin, jotka ovat laittaneet Raamatun
    toimeksi ja sen mukaan elävät?

Minä olen ollut uskossa vuodesta 1987, ja kertaakaan ei ole Raamattu pettänyt, niin
    että voisin sen todeta olevan satua ja ilmanaikaista beduiinien nuotiotaruja.

Mutta eräs saarnaaja antoi onjeen Raamatusta, että se on niin aamen ja piste.

Toki Raamattua voi ja saa tutkia, mutta sen sisältöä ei saa laittaa kyseenalaiseksi,
    eli on pyrittävä ymmärtämään paremmin Raamattua, ja tekstikriittisyys, jota minäkin harrastan, jossa pyritään hakemaan Raamatusta se alkuperäinen sanoma, mikä on joissain kohdin jäänyt jäänyt kääntäjiltä tavoittamatta.

Ja on sanottava, että mitä tarkemmin Raamattua tutkii, sen tarkemmaksi se
    osoittautuu. Ja kaikki kristittyjen opetukset on oltava niin, että ne sopivat
    Raamatun opetuksiin ja senJumalankuvaan. Kristillinen opetus on hyvää, kun se
    sopii Raamatun kanssa yhteen.

Ja ne sinun yliopisto-oppineet oppeineen voi ja tulee jättää omaan arvoonsa, jos
    heidän opetuksensa ja teoriansa eivät kestä Raamatulla punnitsemista.

Jos minulla ei olisi Jumalan sanaa-Raamattua, niin en senttiäkään tässä voisi
    opettaa, ja olisin hyvinkin matkalla helvettiin ja saattaisin jo olla siellä, kun on
    muutama läheltä piti tapahtunut, joissa kuolema ei olisi ollut mahdottomuus.
  2. Jumala on Jumala kaikkivaltias aj pystyy mihin vaan, myös ihmisen pakottamiseen
    uskomaan häneen, mutta tuota hän ei tee vaan saatta tehdä mitä eriskummallisimpia
    temppuja, että saisi ihmisen itse vapaaehtoisesti ottamaan Jeesuksen vastaan
    vapaaehtoisesti. Ja Jumala ei ihmisen elämässä kovin monta kertaa kutsu ihmistä
    puoleensa, hän on sattanut henkilökohtaiset rajat itsekullekin, että milloin hän
    kutsuu ihmistä uskomaan Jeesukseen.

Ja tajuaahan Jumala, että pakotettu rakkaus ei ole rakkautta ollenkaan, joten hän
    pyrkii puhuttelemaan ihmisiä mitä eriskummallisimmilla tavoilla, että jos vaan
    ihminen suinkin suostuisi ottamaan Jeesuksen vastaan omaksi Vapahtajaksi.