Vapaa kuvaus

Aloituksia

298

Kommenttia

1510

  1. Vaikka se yleensä on oma vika, jos talous on päin puuta; on hän kuitenkin kärsivä
    lähimmäinen, jota ei saa lähettää pois niin ettei auta häntä jollaintavoin, jos se vain olisi mahdollista.

    Täällä suomessa nöyryytetään aivan liikaa niitä, joilla ei mene taloudellisesti hyvin.
    Esimerkiksi sosiaalitoimi nöyryyttää asiakkaitaan aivan liikaa.Ja on liikaa asioita,
    joille sosiaalitoimessa kehotetaan asiakkaita olankohautuksella, että se sen ja sen maksun joutuu itse maksamaan pienestä toimeentulotuesta
  2. Minä tykkään käyttää laatumerkkisiä työkaluja,ensiksi minulla on Gedoren 1/4 3/8
    ja 1/2 tuuman räikät ja ainakin kokemukseni mukaan ovat halvatun lujia. Vuonna
    1991 väänsin tuollaista gedoren puolen tuuman räikkää potkimalla, eikä se ollut
    moksiskaan.

    Gedoren räikissä jotka minulla on, on täysi lukitus hylsylle, kun suunnanvaihtajan
    laittaa keskelle. On muuten erinomainen ominaisuus, kun joutuu varsinkin paljon
    tekemään säätötyötä, niin että joutuu mutteria tai pulttia vekslaamaan edestakaisin,
    niin ei tarvitse kokoajan olla vaihtamassa suuntaa räikän suunnannanvaihtimesta.

    Yllätten Bilteman pitkät kiillotetut kiintolenkit, joiden myynnin firma lopetti joku vuosi sitten ovat laatutavaraa, käytössä parisenkymmentä vuotta, eikä pienintäkään merkkiä rikkoontimisesta tai väljäksi menemistä. Muuten suhtaudun suhtaudun moneen bilteman myymään tavaraan varsin nyrpeästi, koska moni Bilteman tuote on sekundaa, johon ei kannata rahaa laittaa, mutta jos osaa poimia helmet tuhkasta, niin silloin biltemankin tuotteilla voi elää. Ja silloin kanssa firmankamppeet nyt esim työkaluissa käyvät, jos vaatimustaso ei ole korkea, mutta silloinkin kannattaa suosia niitä bilteman työkaluja, joilla on 10 vuoden takuu.

    Minulla ei ole pahaa sanottavaa neljännestuuman Kamasan hylsyistä, muutoin
    käsikäytössä käytän Stahlwillen hylsyjä, kun metrisiä hylsyjä kysytään 3/8 ja
    1/2 tuuman vääntiöillä.

    Yleensä käytän laatumerkkiä olevia työkaluja Stahlwille, Bahco, Saltus, Gedore,
    ynnä muita laatumerkkejä, niin ei tule juuri ongelmia siitä, että kestävätkö
    työkalut vai eivät.
  3. Kyllä se kuule niin on, että mitgätarkemmin tutkii Raamattua, sen tarkemmaksi ja
    paikkaansa pitäväksi se osoittautuu.

    Mutta mikään järkipuhehan ei auta, kun ihminen on omaksunut ateistisen maailmankatsomuksen ja siitä pitää kiinni.

    Homma kyllä tiedetään ja se menee näin:

    Ateistit ja liberaaliteologit väittävät jostain Raamatunpaikasta, ettei se pidä paikkaansa. Mutta sitten kun asian tutkiminen osoittaa, että asia on juuri niinkuin se on Raamatussa ilmoitettu, niin nämä koijarit ottavat uuden raamatunpaikan ja
    väittävät, ettei se pidä paikkaansa, ja niin tämä ateistien ja liberaalien ynnä
    muiden pyöritys jatkuu, ja syystä, koska nämä eivät halua taipua Raamatun
    ilmoitukseen, ja että mitä Jumala on aina kulloinkin Raamatun mukaan tehnyt
    ja mitä meidän pitää tehdä ja elää, että olisimme Jumalalle kuuliaiset ja otolliset.

    Vain Jumala voi väliintulemalla katkaista ihmiseltä tuon tuhoisan kierteen; sen
    että ei uskota Jumalaan, ja ei Raamattuun, ja lopulta jos ei halua kääntyä, joutuu
    iankaikkisesti tulihelvettiin rangaistavaksi niskuroinnistä.

    Mutta toki Jumala toivoo ja toivon minäkin, että kuka vain on tuon liberaalin ja
    ateismin pauloissa ymmärtäisi vastata Jumalan kutsuun myöntävästi, ja niin
    tuollaisen ikuisuus on turvattu, eikä tarvitse mennä rangaistavaksi, koska
    Jeesus on ristillä kärsinyt tuonkin pahat teot ja synnit, sijaiskärsijänä.

    Eli ei ole kysymys siitä onko Raamattu totta, sillä totta se on, vaan kyse on
    asennevammasta, joka elämän loppuun asti pidettynä on ihmiselle äärimmäisen
    tuhoisaa, ja myös hänen lähimmäisilleenkin,mitä vain vaan saa saastutettua
    epäuskoisiksi.
  4. Jos sinä haluat asiat vääräksi vääntää, niin ole hyvä ja pysy kannassasi!

    Muta me emme ole yksin, meitä jotka Raamattuun uskovat oikealla tavalla, ja saathan
    sinä kirjoittajaksi skitsofreenikon, kun väännät väärin Raamattua, etkä ole siinä
    Hengessä, missä se on kirjoitettu.

    Mutta meille ymmärtäväisille, jollainen toivon itsekin olevani, on Raamattu Jumalan Sanaa
    ja Jumalan itsensä ilmoitus meille ihmisraukoille, jotka olisimme aivan hukassa
    ilman Jumalaa, ilman Raamattua ja ilman Jeesuksen ristinkuolemaa, joka sovitti
    ihmisten, siis uskovien ihmisten ja Jumalan välit.

    Ja sehän Jeesukseen uskovilla on mahtavaa, kun vain elämme Raamatulle
    kuuliaisena, niin meidän ikuisuutemme on taattu ja me saamme viettääsen sen onnessa. Tosin monesti meidän uskovien elämä tässä maailmassa on niin sun näin,
    mutta kun Jeesukseen uskomme niin homma on taattu. Ja Jeesus itse sanoi, että
    joka uskoo häneen, hän elää vaikka olisi kuollut.

    Mutta voi niitä, jotka eivät Jeesukselle elämäänsä ymmärrä antaa; he menevät
    ikuisuudeksi tulijärveen, aivan kuten heidän villitsijänsä, joka on paholainen.
  5. Ensinnäkään minä edn ole taikauskoinen, ninkuin moni muu, ja sekin on erääänlaista
    taikauskoa, jos ei tahdo uskoa Raamatussa ilmoitettuun Jumalaaan; taikauskon ja
    epäuskon tulos on sama: joutuu viettämään ikuisuuden helvetissä.

    Juutalaisilla oli Raamatusta vähintään viisi Mooseksen kirjaa, mutta kansan johtajien
    jumalattomuuden vuoksi niitä ei ilmeisesti luettu kansalle, ja jos luettiin, niin kansa ei ottanut luetusta vaaria.

    Ei Jumala koskaan lähetä tuomioitaan ilman perusteltua syytä, vaan hän tässäkin
    tapauksessa oli lähettänyt profeettoja opettamaan kansaa jumalisuuteen, mutta
    kansa jätti yksi toisensa jälkeen kuulematta profeettoja, sitä paitsi Jumala sääli
    kansaa sen jumalattomuuden tähden ja siksi lähetti profeettoja palauttaakseen
    kansan oikealle tielle ja oikeaan Jumalan palvelemiseen.

    Sillä ei Jumalalle ole mieleen, että jumalaton kuolee jumalattomana ja jumalattomuutensa vuoksi, vaan että hän kääntyy ja saa elää, ja elääkin sitten
    kuolemansa jälkeen iankaikkista paratiisielämää, jota uskovat pääsevät elämään,
    kun ovat uskossa Jeesukseen kuolleet.

    Kaiken muun Jumala loi sanalla, mutta ihmisen Jumala loi seuraavalla tavalla:
    Mooses toinen luku ja 7. jae:Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalksi hänen sieraimiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.

    Ja vaimon Jumala loi seuraavasti,sama luku 21.-22.
    Niin Herra Jumala vaivutti ihmisen raskaaseen uneen, ja kun hän nukkui, otti hän yhden hänen kylkiluistaan ja täytti sen paikan lihalla.

    Ja Herra Jumala rakensi vaimon siitä kylkiluusta, jonka hän oli ottanut miehestä ja toi hänet miehen luo.

    Eli muun Jumala loi sanallaan, mutta käytti käsiään aivan erityisellä tavalla,
    kun loi ihmisen.

    Tieto ja sivistys niin paljon kuin se on antanut materiaalista ja henkistä hyvää
    ei ole poistanut sitä asiaa, että ihmisen on käännyttävä paholaisen valtakunnasta
    Jumalan valtakuntaan, sillä samat hengelliset tarpeet on tämän päivän ihmisellä,
    kuin tuhansia vuosia sitten eläneillä kanssaveljillään ja sisarillaan.

    Me molemmat tarvitsemme Jumalaa aivan yhtä paljon, silllä ei ole ihmisellä oikeaa
    elämää, jos hän ei elä sitä tuntien Jeesusta omana Vapahtajana.
  6. Jumala teki eron hyvien ja pahojen välillä ja syystä ne joilla jotka eivät huokailleet
    kansan syntien ja pahuuden tähden ja näille siis ei laitettu merkkiä otsaan, joutuivat tapetuksi. Mutta ne jotka huokailivat kansansa pahuuden vuoksi ja näin saivat
    otsaansa merkin, niin ne jätettiin henkiin.

    Hesekiel 9:9-10. kuvaa millainen rappiomoraali kansan seassa oli, johon Jumala
    vastasi tapattamalla jopa lapsia.

    9. jae Niin hän sanoiminulle: >>Israelin ja Juudan heimon syntivelka on ylen suuri;
    maa on täynnä verivelkoja, ja kaupunki on täynnä oikeuden vääristelyä, sillä he sanovat: 'Herra on hyljännyt tämän maan, ei Herra näe'.

    10. jae Niinpä minäkään en sääli enkä armahda. Minä annan heidän vaelluksensa tulla heidän oman päänsä päälle.

    Lue ja ymmärrä, että ihmisten pahuuden vuoksi hän lähetti tuhoojan; ei siksi,
    että Jumala olisi mikään verenhimoinen monsteri, joka muitta mutkitta lähettää
    tuhoojat paikalle, jos on tullut tehtyä pienikin virhe. EI!, vaan tässä oli kyse
    oikeamielisestä tuomiosta, jonka Jumala pikemmin pakosta lähetti, kun ihmiset
    olivat olleet Jumalattomia niin kauaa ja pahasti, että Jumalan mitta täyttyi.

    Lue vastedes jos Jumala lähettää tuomiot syykin miksi hän ne lähettää.
    Ja jos elämä on jumalatonta, niinkuin nyt muinaisessa Israelissa, niin Jumala
    lähetti monta kertaa profeettoja ohjaamaan kansaa kaidalle tielle.
    Mutta usean kerran parannusta elämään ei yleisesti tehty tarpeeksi ajoissa,
    niin Jumala lopulta vihastui niin ettei apua ollut; ja lähetti sitten tuhoojat
    tekemään selvää jälkeä juutalaisten keskuudessa.
  7. Jumala kyllä suuttuu herkästi, mutta ei ilman päteväää syytä. Sinun Julma Jumala pani syystä toimeen nuo tappamiset. Mutta sitä ei Jumala tapa, joka on hänelle
    kuuliainen; tuollaista hän vain tarvittaessa kurittaa, mutta ei missään nomessä hylkää.

    Miksi niin monet tahtovat uskoa pahaa Jumalasta?

    Jeesus kertoo Uudessa Testamentissa Isästä jolla oli ainakin kaksi poikaa, toinen
    oli tunnollinen työntekijä Isänsä perheessä, kun taasen toinen halusi etukäteen
    sen mitä hän olisi saava perinnöksi. Perheenisä jakoi tuolle tuhlarille sen minkä hän
    oli saapa. sitten tuo perheenisä istui päivästä toiseen katsellen tielle, että milloin hänen poikansa palaisi takaisin. Poika lähti muille maille ja törsäsi omaisuutensa
    porttojen kanssa, ja tuli nälänhätä siihen maahan missä hän oli, ja eräs lähetti hänet
    jonkin sikafarmarin luokse sikoja ruokkimaan, ja hän tahtoi täyttää vatsansa
    niillä palkohedelmillä mitä hän sioille antoi, mutta niitäkään ei kukaan hänelle antanut.

    Poika meni sitten itseensä ja ajatteli, että kaikilla hänen isänsä palkkalaisilla oli
    leipää yltäkyllin, minä siis menen ja pyydän tulla isäni palkkalaiseksi.
    Poika läksi Isänsä luo ja kun kaukana isä näki poikansa, niin hän juoksi poikaansa
    vastaan, mikä oli tavatonta sen ajan kulttuurissa. poika sanoi, että hän oli rikkonut
    Taivaanisää vastaan ja hänen (siis isänsä) edessä ja pyysi isältänsä, että pääsisi
    tämän palkkalaiseksi. Silloin Isä sanoi, että tuokaa sormus pojan sormeen ja
    teurastakaa syötetty vasikka ja pitäkäämme iloa.

    Toinen poika tuli pellolta ja kuuli laulun ja karkelon ja sanoi isälleen, että hän
    ei ollut koskaan saanut vasikkaa, että olisi saanut pitää iloa. Niin isä sanoi, että
    sinä olet aina ollut hänellä, mutta pitihän nyt iloita kun poika oli kuolleiden
    kirjoissa ja nyt hän elää ja olen saanut hänet takaisin.

    Juuri tuollainen on Taivaanisä! Hän pistää tsembalot pystyyn, kun yksikin hänen
    lapsistaan kääntyy ja tulee takaisin hänen omakseen.Ja tämä on siis fakta että
    kun yksikin kääntyy Jeesuksen puoleen, niin silloin pidetään taivaassa Juhlat.
    Niin arvokas on yksikin, joka kääntyy, eikä usko jumalattomien kauhujuttuihin
    Jumalasta, vaan että hän on rakastava Isä.

    Tuo on muistin varaisesti kopioitu Raamatusta.
  8. Vain olentoa korkeampi olento voi vaatia olennolta tiliä tekemisistään. Sitä en tiedä miten paholaiselta tili vaaditaan, mutta tiedän, minkä rangaistuksen hän pahoista
    töistään saa kun meni leikkimään Jumalaa ja vääristi irvikuvaksi Luojan monen hyvän
    työn, mutta Jumalan varjeluksesta ei sentään kaikkia hänen hyviä töitään; tästä
    on todisteena se mm. että maailmasta löytyy todellista rakkautta, rakkautta joka uhraa itsensä. Jos paholaisella olisi kaikki valta, niin maailmasta ei löytyisi sentin
    vertaa rakkautta.

    Paholaisen iankaikkisuuskohtalo Raamatusta Johanneksen ilmestys 20. luku ja
    10. jae Ja paholainen, heidän villitsijänsä heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös
    peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.

    Paholainen tunnetaan myös nimellä perkele ja saatana, mutta käytän paholaissanaa,
    niin tyhmä kirosana filtteri ei poista sanaa.

    Ja vielä: sinä olet luotu, eikä luotu voi Luojaltaan tiliä vaatia, sitäpaits Luoja-Jumala
    loi kaiken kauniisti alussa, mutta paholainen sai ihmisen sotkemaan kauniin
    ensimmäisen suunnitelman, jossa ihmiset elävät paratiisissa onnellisena ja rakastaen
    Jumalaa yli kaiken ja toisiaan niinkuin itseään.

    Paholaisen sotkiessa asiat, Jumala teki parhaan suunnitelman B- joka merkitsi sitä, että Jeesuksen oli mentävä ristille sovittamaan ihmiskunnan pahat teot, ja tämän
    Jeesus tekikin, niin että ei ole pelkoa joutua helvettiin, hornaan, kunhan vain
    ottaa Jeesuksen vastaan omaksi Vapahtajaksi, kun sitä hänelle tarjotaan.

    Ja sitäpaitsi:::: älä valehtele Jumala ei ole syyllistynyt yhteenkään tekoon niin
    että sinä nyt muka pystyisit esittämään listan hänen pahoista töistään.
    Sinäkin olet Jumalan luoma, niin mitä sanot? Onnistuiko vai eikö onnistunut.
    Toki me tiedämme, ettet täydellinen ole, mutta luotu kuitenkin.

    Ja Jumala on antanut meille Raamatun-sanansa, ja jos kaikki sitä tottelisivat,
    ei olisi ihmisten välisiä konflikteja, vaan kaikki rakastaisivat toisiaan.