Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
fari.g
profiilit
fari.g
fari.g
Vapaa kuvaus
Aloituksia
18
Kommenttia
9589
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jesajassa+on+myös+samaan+aiheeseen+liittyvä
49:26+
Minä+panen+sinun++sortajasi+syömään+omaa+lihaansa+ja+he+juopuvat+omasta+verestään+niinkun+rypäleviinistä;+ja+kaikki+liha+on+tietävä,+että+minä,+Herra,+olen+sinun+pelastajasi,+että+Jaakobin+väkevä+on+sinun+lunastajsi.
24.07.2019 16:58
Täällä+on+tällainen+Psalmi.++
79+
Jumala,+pakanat+ovat+tunkeutuneet+sinun+perintöosaasi.+He+ovat+saastuttaneet+sinun+pyhän+temppelisi,+ovat+tehneet+Jerusalemista+kiviraunion.+He+antoivat+sinun+palvelijaisi+ruumiit+taivaan+linnuille+ruuaksi,+maan+pedoille+sinun+hurskaittesi+lihan.
He+vuodattivat+heidän+vertansa+kuin+vettä+ympäri+Jerusalemia+,+eikä+heitä+kukaan+haudannut.+
Me+olemme+joutuneet+naapuriemme+häväistäviksi,+niiden+pilkattaviksi+ja+ivattaviksi,+jotka+ympärilämme+asuvat.+
Ilmestyskirja+16+:6+
Sillä+pyhien+ja+profeettain+verta+he+olette+vuodattaneet+ja+verta++sinä+olet+antanut+heille+juoda;+sen+he+ovat+ansainneet.++5.+Ja+minä+kuulin+vetten+enkelin+sanovan;+"+Vanhurskas+olet+sinä,+joka+olet,+ja+joka+olit;+Pyhä,+++kun+näin+olet+tuominnut.+"+
Vai+oletteko+te+häväisseet+ja+pilkanneet.+?
24.07.2019 16:46
"Kirkkotie+on+alkanut+n.+70+jkr.+Jumalan+valtatie+on+Pyhä+tie+ja+Tie+on+alkanut+iankaikkisuudessa.+"
Tästäpä+en+tiedä.++
Temppelin+tuhoutumisen+ja+Jerusalemin++hävityksen+jälkeen+kansa+oli+tietysti+murheellinen++ja+rabbit+lohduttivat++kansaa+sanomalla,+että+nyt+alkaa+toisenlainen+juutalaisuus,+eli,++ilman+temppeliä+oleva+juutalaisuus.+
Tästä+ehkä+kristilliset+tekivät+oman+versionsa,+että+se+on+nyt+hengellistä+ja+tarkoittaa+tietysti+meitä.
24.07.2019 16:01
Ehkä+te+olette+ansainneet+tämän+murheellisten+laulujen+henkisen+maailman+ja+helvetin+pelon,+mistäs+minä+tiedän+Jumalan+aivoituksia.+
Joku+tarkoitushan+niillä+on+todennäköisesti+ollut,+kun+jumalan+sanaksi++sanotaan.++
Ilmestyskirjassakin+sanotaan;++"Verta+te+saitte+juodaksenne+ja+sen+te+olette+ansainneet.+"++Tämän+voi+tietysti+käsittää+kahdella+tavalla+ansioksi,++joko+rangaistuksena+tai+palkintona,+mutta++veren+juonti+tarkoittaa+minulle+kyllä+rangaistusta.+++
'Sanonta+ei+ansiosta+vaan+armosta+'++voi++tietysti+saada+ajattelemaan,+että+veren+juonti+on++jopa+nautinnollista,++kun++se+on+armosta+annettu+ja+muistamiseksi+tarkoitettu.+++Pahakin+saada+maistumaan+hyvältä,+kun++keksitään+sille+hyvä+mainoslause,+hienostunut+rituaali+ja+korvikeaine,+kuten+viini,+joka+sekin+on+pahanmakuista,+mutta+erittäin+hienoa+ja+arvokasta+juomaa.
24.07.2019 14:56
Kristillinen+aate,+on+kuin+vaate,+joka+pitää+sisällään++jo+ostettaessa+loppumisen+idean,++koska+se+vain+odottaa+lopun+aikaa+ja+ahdistuksen+aikaa.++Ehkä+se+on+lihonut+ja+vaate+kiristää+ja+ahdistaa.++
Tai+ajan+loppua,+eli+kuolemaa.+++
Siinä+ei+ole+toivoa,+eikä+maailmanparantamis+ideaa,++siinä+on+lähdön+tunnelma,+lähdön,++joka+tarkoittaa+tuonelan+virran+tuolle+puolen,+ikuisen+onnellisuuden+lähteille,+++paratiisin+iloihin+tai+kultaiseen+Jerusalemiin+taivaallisessa+kaupungissa,+missä+harput+ja+symbaalit+soi.++Kaikki+mahdollisuudet,+mitä+itse+kukakin+on+keksinyt+ja+muut+omineet.+
Elämässä+taas,+++sisäänrakennettu++surullisuus,+murhellisten+virsien+viritys+Golgatan+rististä,++kuolinkellojen+soitto,++laahautuminen+murheen+laaksossa+ja+varjojen+maassa.++Kirosanojen+kaiku,+tuomion+pasuuna,+paholaiset+ja+riivaajat,+rautaristit,+maailmaloput,+ja+helvetit.+
Sitten+ihmetellään+miksi+ihmiset+masentuvat+tässä+odotuksessa,+kun+ei+kukaan+tule+ja+tempaise+elävien+kirjoihin+ja+auringon+valoon.+
Ja+jos+joku+tempaiseekin,+ei+kukaan+uskalla+lähteä+kun+on+niin+totuttu+olemaan+purukassa.
24.07.2019 13:21
Kristiuskossa+pitäisi+uskoa,+että+Jumala+voi+muuttaa+mielensä,+niinkuin+isä,+joka+suuttuu+silmittömästi+esikoiseen+(+kansaan)++ja+antaakin+perinnön+ja+siunaukset+täysin+ulkopuolisille+Uudella+testamentilla.+
Ja+esikoisella+ei+olisi+enää+mitään+asuutta+ellei+liity+uuteen+testamenttiin+ja+muuta+nimensä+toiseksi+ja+ota+uuden+testamenti+tavat+ja+juhla-ajat+käyttöön.++Lovuta+kaikki+kirjoitukset++ja+omaisuudet+heille,+kuten+Luther++sanoi.+'+Kaikki+mitä+heillä+on,+se+kuuluu+tietysti+meille.'++Japa++henki.+
Kokoamisleirissä+heidät+vielä+jaetiiin+oikealle+ja+vasemmalle,+sinä+saat+elää,++kun+teet+paljon+työtä+vähällä+kulutuksella++ja+toisella+puolella+olevat+menivät+kuolemaan+ja+tuleen.++He+eivät+olleet+työkelpoisia.+
Olihan+Kristus+sanonut,+'+Ellet+luovu+kaikesta+mitä+sinulla+on,+et+voi+olla+minun+opetuslapseni.+'+
Tämä+ei+tietenkään+tarkoittanut+Kristittyjä,+hehän+olivat+Kristus+itse.+Valon+tuoja.+?+
++
Minä+näen+Kristillisessä+valossa+vain+juutalaisten+pitkän+kärsimystien,+Sen+pitäisi+pelastaa+teidät,+että+näette+ahneen+hirviön+itsesänne+ja+voitte+tehdä+parannuksen.++
Mutta+eihän+sitä+kukaan+näe,+eikä+tarvitse+kun+on+se+armo+siellä+ja+rakkaus+peittää+suuretkin+synnit,+kun+sitä+hokee+suurella+joukolla,+vaikka+se+ei+missään+näy.
24.07.2019 10:43
Hyttysten+siivilöinnistä+pohkaisi+mieleeni+toinen+syytös+eli+valkoiseksi+kalkittuja+hautoja.+
+En+tarkoita+ketään+teistä+vaan+ajattelin,+että++kun+Jeesus+haudattiin+tällaiseen+valkoiseksi+kalkittuun+kalliohautaan,+niin+pitikö+hänet+sen+takia+viedä+sieltä+pois,+ettei+moite+osu+omaan+nilkkaan,+++vai+oliko+olemassa+joku+muu+tapa+haudata?++
On+nimittäin+löydety+joku+filistealaisten+hautausmaa++ja+heidät+oli+haudattu+maahan,+eli+mullan+alle+ja+ehkä+sitä+pidettiin+oikeampana+tapana,+ainakin+filistealaisten+mielestä.
23.07.2019 12:53
"Niin,+juutalaisten+synnit+olivat+vieläkin+suuremmat+kuin+epäjumalanpalvelijoiden+koska+he+olivat+saaneet+tuntea+Jumalan.+"
Oi+joi+joi,+mutta+kuka++on+syyttäjä?++++
Voiko+epäjumalanpalvelija+syyttää,+kun+ei+tunne+?
23.07.2019 12:37
Vedenpaisumus+
"Kreikkalainen+perimätieto+ja+sen+muinaiset+lainaukset+
Eloonjääneet:+Deukalion+ja+hänen++vaimonsa+Pyrrha.+lapsensa+sekä+maaeläimiä,+mm.+sikoja,+hevosia,+leijonia,+ja+käärmeitä.+
Pelastuskeino:+Suuri+arkku.+
Katastrofi+:+Vedenpaisumus+kesti+9+päivää+ja+yötä+"+vettä+virtasi+maasta+ja+meri++tulvi+"+.+
Pelastus:++Parnassos+vuori+.+Myöhemmin+maahan+puhkesi+Bambycen+luona+kuilu,+jonka+kautta+vedet+virtasivat+pois.++
Deukalion+ja+Pyrrha+heittelivät+kiviä+pellolle,++ja+niistä+tuli+miehiä+ja+naisia+heittäjän+sukupuolen+mukaan.+"+
Kirja:+Maailmanloppu+1999
Tästäpä+kirjattiin+jeesuksen+sanoneen,+että++Hän+voi+herättää+näistä+kivistä+ihmisiä
23.07.2019 09:20
Mistä+ihminen+eroaa,+kun+eroaa+kirkosta+?+
On+vain+totuttu+ajattelemaan,+että+taivaaseen+ei+pääse,+jos+ei+ole+kristitty,++se+on+kuitenkin+vain+uskonnollinen+kilpaikeino+ja+markkinointi+kikka,++tarkoituksena+saada+suuri+asiakasvolyymi,++joka+taas+tietää+lisää+verotuloja,+eli+rahasta+on+kysymys.+++
Myydään+utopiavaltakuntaa+ja+hallituspaikkoja+taivaallisessa+tuomioistuimessa,++josta+ei+ole+mitään+todisteita,+eikä+kukaan+tule+koskaan+kertomaan+oliko+tuote+kaiken+osamaksun+arvoinen.+
Bisnesideana+tietysti+ylittää+kaiken+muun+bisneksen+oveluudellaan,+tai+ideallaan,++mutta++joku,+kuten+minä,+näen+se+läpi.++Ja+kiitos+ei,en+osta,+haluan+nähdä+tuotteen+johon+rahani+sijoitan.
22.07.2019 11:45
Kuolleiden+soturien+sielut+ovat+keräätyneet+Valhallaan,++Odinin+saliin+jakaantuneet+kahteen+osaan+.+
+Harjoittelevat+päivät+lopun+ajan+sotaa+varten+ja+yöt+syövät+sikaa+ja+juovat+simaa.+++
"Gullingambi+(muinaisnorjaksi+"kultainen+kampa")+on+yksi+kolmesta+kukosta,+jotka+herättävät+taistelijat+Ragnarökiin.+Gullingambi+herättää+Valhallan+Einherjarin+ja+jumalat.+Toiset+kaksi+olivat+Fjalar+ja+nimeämätön+kukko,+jonka+väri+oli+ruosteenpunainen+ja+joka+herätti+helheimiläiset.++"
"Einherjarit+ja+helheimiläiset."+++Haukoja+sanoja
21.07.2019 17:58
Minä+luulen,+että+tässä+on+kysmys++skandinaavisen+mytologian+lopun+ajallinen+jumalten+sota.
21.07.2019 17:51
Homoousios+
"Nikeassa+v.+325+kirkolliskokouksen+päätöksessä,+joka+on+tekstiltään+lähes+identtinen+ns.+Nikean-Konstantinopolin+uskontunnustuksen+Isää+ja+
Poikaa+käsittelevän+alkuosan+kanssa,+todettiin+Pojan+olevan+samaa+olemusta+(kreikaksi:+ὁμοούσιος+/+homoousios)+kuin+Isä,+tosi+Jumala+tosi+Jumalasta,+syntynyt,+ei+luotu.+Kilpailevana+terminä+kokouksessa+oli+homoiousios+(kreikaksi:+ὁμοιούσιος),+joka+tarkoittaa+samankaltaista+olemusta.+Tätä+kannattivat+areiolaiset.+Kokouksen+päätöksen+loppuosassa+tuomittiin+ne,+jotka+sanoivat,+että+poika+on+eri+olemusta+tai+eri+hypostaasia+kuin+isä.+"
21.07.2019 17:42
Kyllä+Muhammad+rakastaa+kaikkia,+jotka+alistuvat+ja+maksavat+veronsa,+että+he+voivat+taistella+Allahin+tiellä.++
Tämä+kai+se+ydinviesti+on.+
Tosin,+me+emme+tiedä+mitä+Muhammad+sanoisi+tänä+päivänä,++hän+on+kuollut+kauan+sitten.++Lisäksi,+hän+ei+osannut+lukea,+hän+oli+vain+nähnyt+näkyjä+ja+kuullut+Syyriaan+suuntautuvilla+kauppamatkoillaan+kristillisiä+ja+juutalaisia++kertomuksia.+Häen+uskonsa+syntyi+kuulemisesta.
21.07.2019 17:26
Osa+pitää+välikätenä+neitsyt+Mariaa,+häntä+rukoillaan+ja+pyydetään,+++että+rukoileppa+sinä+siellä+minun+puolestani++Jumalaa.+
Aikoinaa+oli++rouvien+arvonimi:+'+teidän+armonne'++ja++tätä+kautta+myös+
Marian+ajateltiin+olevan+armollinen+ja+hoitavan+isä-jumalan+lepyttely,++koska+pelättiin+lähinnä+ukkosenilmoja+ja+salamointia,++joissa+oli+Jumalan+tuli.++Se+tuli+taivaasta.+
Tuli+oli++hyvin+pelottava.+++Kun+metsäpalo+syttyi,+se+saattoi+olla+tuhoisa,+polttaa+kodin+ja+kaiken+omaisuuden,+karjan+ja+viljan.+++++Isä+jumalaa+pidettiin+näin+todella+vihaisena.+
Kun+eivät+ukkosenilmat+loppuneet,++eikä+Mariasta+ollut+paljon+apua,+piti+uhrata+jotakin.
21.07.2019 12:59
Intialaisen+opin+mukaan,+kun+palvotaan+jotakin+jumalaa,+se+tehdään+välikäden+kautta.+Välikäsiä+on+hyvin+paljon+jopa+kuvallisesti+ilmaistuna+siten,+että+käsiä+on+paljon.++En+nyt+muista+kenellä+jumalista+oli+paljon+käsiä.+
Kristillisesti+'ainoa+poika'+on+ilmeisesti+tarkoitus+supistaa+välikädet+yhteen.++Mutta+välikädestä+tulikin+Jumala.
Ja+itseasiassa+tässä+välikädessä+ovatkin+sitten+kaikki+jotka+välikädessä+ovat.++Välikäsiä+on+paljon.+
Ilmeisesti+se+on+tällainen+välitila-oppi.
21.07.2019 12:30
Niinhän+se+on+sinulla+menee,++jeesus++on++ihmeellinen.+
Minä+pidän+juutalaisia+kansana+ihmeellisenä,+mutta+he+eivät+halua,+että+heitä+pidetään+ihmeellisenä,++he+haluavat+olla+tasa-arvoisia+muiden+kanssa.
21.07.2019 10:31
Kuolet+kuitenkin,++kun+päiviesi+määrä+tulee+täyteen,+se+on+ihmisen+kohtalo.
21.07.2019 10:14
Kaikkea+te+tuomitsette,+koska+teillä+on+oikeus+elää+raamatullisesti.++
Mutta+ette+suinkaan+valitse+kuolemaa,+jos+siitä+selviää+rikkomalla+jotain+sanaa.
21.07.2019 10:03
Monet+ihmiset,+miehet+ja+naisetkin,+ovat+nykyisin+kuin+käveleviä+kuvakirjoja,+ihmettelen+vain,++että+uskovaiset+eivät+heitä+tuomitse.+
Ainakin+naisia,++koska+raamattu+kieltää+kuvapiirrosten+tekemisen.
21.07.2019 09:53
21 / 480