Ateistit ja liberaalit repivät itseään Jumalan Sanassa

Anonyymi

Ei helmiä sioille, joten älkää ateistit ja liberaalit repikö itseänne Jumalan Sanalla koska se on tarkoitettu vain uskoville.

70

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos Sana on tarkoitettu vain uskoville, niin miten ihmeessä lähetyskäskyn täyttäminen voi onnistua?

• Aivan. Eikä Raamatussa ole mainintaa, että se olisi tarkoitettu vain uskoville.

• Anonyymi

Hyvä kysymys! Lähetyskäsky nimenomaan kehoittaa saarnaaman ja kertomaan evankeliumin. Ei laittamaan pakanoita lukemaan Kirjoituksia.
        Usko tulee KUULEMISESTA. Kun sinulla on usko ja Pyhä Henki voit alkaa ymmärtämään myös Raamattua.

• torre12 kirjoitti:

Aivan. Eikä Raamatussa ole mainintaa, että se olisi tarkoitettu vain uskoville.

Tässä onkin kyse siitä, että aloittaja haluaa käpertyä samalla tavalla ajattelevien kanssa omaan kerhoonsa. Se on semmoista me vastaan muut -asennetta, jengiytymistä, sisäpiiri-identiteetin tuomasta oman pienen piirin tärkeydestä nauttimista jne.

Tosiasiassa uskonto, jota heikäläiset edustavat, julistaa kuuluvansa kaikille. Kuitenkin, koska uskonto on eräänlainen franchise, niin sitä omissa pikku puljuissaan harjoittavista voi tuntua, että he ovat joku erityinen poppoo, mutta harhaahan se vain on.

• Anonyymi kirjoitti:

Hyvä kysymys! Lähetyskäsky nimenomaan kehoittaa saarnaaman ja kertomaan evankeliumin. Ei laittamaan pakanoita lukemaan Kirjoituksia.
        Usko tulee KUULEMISESTA. Kun sinulla on usko ja Pyhä Henki voit alkaa ymmärtämään myös Raamattua.

Eivätkös kuurot sitten voi tulla uskoon?

• Entropia kirjoitti:

Tässä onkin kyse siitä, että aloittaja haluaa käpertyä samalla tavalla ajattelevien kanssa omaan kerhoonsa. Se on semmoista me vastaan muut -asennetta, jengiytymistä, sisäpiiri-identiteetin tuomasta oman pienen piirin tärkeydestä nauttimista jne.

Tosiasiassa uskonto, jota heikäläiset edustavat, julistaa kuuluvansa kaikille. Kuitenkin, koska uskonto on eräänlainen franchise, niin sitä omissa pikku puljuissaan harjoittavista voi tuntua, että he ovat joku erityinen poppoo, mutta harhaahan se vain on.

Minusta tuntuu, että uskovia kiusaa se kun ateistit löytävät Raamatusta asioita, joita uskovat eivät halua nähdäkään.

• torre12 kirjoitti:

Minusta tuntuu, että uskovia kiusaa se kun ateistit löytävät Raamatusta asioita, joita uskovat eivät halua nähdäkään.

Kyllä, ja ovat sen takia närkästyksissään lanseeranneet sanonnan "lukee kuin piru Raamattua." Tosiasiassa tuossa vahingossa myönnetään, että on jo käynyt ilmi miten Raamatusta löytyy sellaisia asioita, joita uskovat tosiaan eivät halua nähdä.

• Anonyymi
        Entropia kirjoitti:

Eivätkös kuurot sitten voi tulla uskoon?

Heillä on viittomakieli, etkö tiennyt miten he puhuvat ja heille puhutaan?

• Anonyymi
        Entropia kirjoitti:

Kyllä, ja ovat sen takia närkästyksissään lanseeranneet sanonnan "lukee kuin piru Raamattua." Tosiasiassa tuossa vahingossa myönnetään, että on jo käynyt ilmi miten Raamatusta löytyy sellaisia asioita, joita uskovat tosiaan eivät halua nähdä.

torre12 ja Entropia = sokea taluttaa toista sokeaa

• Anonyymi kirjoitti:

Älä yritä muuttaa aihetta. Puhe oli siitä väitteestä, että uskoon tullaa KUULEMALLA. Viittominen ei tietenkään ole kuulemista. Olette nyt itse astuneet suohon kun määrittelitte, että juuri kuulemalla (eikä lukemalla), kun olin esittänyt huomioni siihen, että mitenkä lähetyskäskyä voitaisiin toteuttaa jos Sana olisi vain uskoville.

• Anonyymi kirjoitti:

Mitenkäs ne sokeat uskovat lukevat sitä Sanaa?

• Anonyymi
        Entropia kirjoitti:

Älä yritä muuttaa aihetta. Puhe oli siitä väitteestä, että uskoon tullaa KUULEMALLA. Viittominen ei tietenkään ole kuulemista. Olette nyt itse astuneet suohon kun määrittelitte, että juuri kuulemalla (eikä lukemalla), kun olin esittänyt huomioni siihen, että mitenkä lähetyskäskyä voitaisiin toteuttaa jos Sana olisi vain uskoville.

Kyllä, kuurojen kuulon korvaa viittomat. Ja sen jälkeen alkavat lukea pisteillä.
        Mutta sinulle ei taida mennä perille edes viittomat eikä pisteet?

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, kuurojen kuulon korvaa viittomat. Ja sen jälkeen alkavat lukea pisteillä.

Vai alkavat kuurot lukea pisteillä sen jälkeen kun kuulon on korvannut viittoma.

• Anonyymi kirjoitti:

Entä miksi sitä kuulemista ei voisi alunperin korvata lukeminen? Kyse oli siis edelleen siitä väitteestä, että uskoon tultaisiin kuulemalla, ja vasta sen jälkeen Sanaa lukemalla ymmärrettäisiin Raamattua. Miksei uskoon voisi tulla lukemalla? Tätä minä tässä olen penännyt, mutta teille ei näytä menevän läpi. Liekö ymmärtämisessä vikaa teillä.

• Anonyymi
        Entropia kirjoitti:

Vai alkavat kuurot lukea pisteillä sen jälkeen kun kuulon on korvannut viittoma.

Se ovat saaneet sanallisen evankeliumin viittomilla ja tultuaan uskoon ja saatuaan Pyhän Hengen he alkavat ymmärtää Raamattua jota lukevat pistekirjoituksella.

Mutta älä silti korviasi puhko.

• En minä ole pistekirjoituksesta tietämätön. Oleellista on, ettei pistekirjoitusta ole ollut aina olemassa.

• Anonyymi
        Entropia kirjoitti:

Entä miksi sitä kuulemista ei voisi alunperin korvata lukeminen? Kyse oli siis edelleen siitä väitteestä, että uskoon tultaisiin kuulemalla, ja vasta sen jälkeen Sanaa lukemalla ymmärrettäisiin Raamattua. Miksei uskoon voisi tulla lukemalla? Tätä minä tässä olen penännyt, mutta teille ei näytä menevän läpi. Liekö ymmärtämisessä vikaa teillä.

Sinä puhuit lähetyskäskystä ja näin se menee.

• Anonyymi kirjoitti:

Se ovat saaneet sanallisen evankeliumin viittomilla ja tultuaan uskoon ja saatuaan Pyhän Hengen he alkavat ymmärtää Raamattua jota lukevat pistekirjoituksella.

Mutta älä silti korviasi puhko.

Miten sokeat lukivat Raamattua ennen pistekirjoituksen keksimistä?

• Anonyymi kirjoitti:

Sinä puhuit lähetyskäskystä ja näin se menee.

Niin mutta minulle väitettiin, että uskoon tullaan kuulemalla, ja täten on selvää, etteivät kuurot voisi tulla uskoon, väittämän mukaisesti.

• Anonyymi
        Entropia kirjoitti:

En minä ole pistekirjoituksesta tietämätön. Oleellista on, ettei pistekirjoitusta ole ollut aina olemassa.

Eikä ole lukutaitokaan ollut aina. Mutta kuten ehkä olet kuullut on lukijoita, viittojia, äänikirjoja ja viittomia.

• Anonyymi kirjoitti:

Eikä ole lukutaitokaan ollut aina. Mutta kuten ehkä olet kuullut on lukijoita, viittojia, äänikirjoja ja viittomia.

No mutta miten kuurosokeat ovat voinee tulla uskoon ja ymmärtää Raamattua ennen pistekirjoituksen keksimistä?

• Anonyymi kirjoitti:

En ihan tajua. Kun Raamattua lukee, niin eikö siinä ole samat tekstit kaikille nähtävissä? Kun on näkevä lukutaitoinen.

• Et selittänyt mitään. Ei ole mikään selitys, että noin se asia vain menee. Olen kyseenalaistanu tässä sitä väitettä, että lähetyskäskyä toteutettaessa uskoon tultaisiin vain kuulemalla, ja sen jälkeen Raamattua ymmärrettäisiin lukemalla. Miksei lähetyskäskyä voi toteuttaa luetuttamalla?

• Entropia kirjoitti:

No mutta miten kuurosokeat ovat voinee tulla uskoon ja ymmärtää Raamattua ennen pistekirjoituksen keksimistä?

Eli ilman Raamattua missään muodossa ei voi tulla uskoon. Jumala ei ole missään vetämässä tai tekemässä yhtään mitään.

• Olisit pahoillasi ennemmin siitä, etteivät kuurot näkemyksesi mukaan voi tulla uskoon eivätkä sokeat ole voineet oppia ymmärtämään Raamattua ennen pistekirjoituksen keksimistä.

• No aika surkealla tasolla hänen parhaansa tekeminen kun ei osaa selittää sitä ristiriitaa, että miten kuurot voivat tulla uskoon, jos uskoon tullaan vain kuulemalla tai miten sokeat olisivat voineet oppia tuntemaan Raamattua ennen pistekirjoituksen keksimistä, vaikka uskossa jo olisivatkin.

• Anonyymi

Niin, viisautta on lopettaa kun huomaa toisen mielentilan.....

• Anonyymi kirjoitti:

Viisaasta olisi oikeasti myöntää virheensä eli sen väitteen, että uskoon tullaan kuulemalla. Tosiasiassa uskoon voidaan tulla tietyisti muinkin tavoin, mutta sitäpä ei väitteen esittäjä voi myöntää koska häpeää miten puhui itsensä pussiin.

• Anonyymi kirjoitti:

Ja viisasta olisi myöntää sekin, että aloituksen idea on lähetyskäskyn kannalta pielessä ja siten kristinuskon ytimen vastainen. Silti te vain puolustatte sitä, koska teillä ei ole psyykkistä kanttia myöntää virheitänne. Yritätte kierrellen ja kaarrellen selittää asiat toisiksi, mutta se ei onnistu, koska me emme katso sormien välistä tuommoisia virheitä, vaan huomautamme niistä. Kas, tässä olisi sii oiva opin paikka sinullekin, mutta tuskin sinulla on riittävästi nöyryttä ja älyllistä rehellisyyttä ottaa sitä vastaan.

• Mistä tiedät, olenko sisällä vai ulkona? Mutta itse aiheesta, jota yrität kiertää kun argumenttisi loppuivat, vielä sen verran, että mahtaa olla hämmentävä tilanne "uskovalla" kun näin helposti pystytään osoittamaan, että uskontonne edustajat ovat noin pihalla uskontonne peruspilarista. Osoitin siis muutamalla kommentilla, että ymmäryksenne oppinne levittämisen kannalta keskeisestä asiasta, lähetyskäskystä on aivan avuton, kun kerran yritätte tehdä uskonnostanne sisäpiirin juttua.

• Anonyymi
        Entropia kirjoitti:

Mistä tiedät, olenko sisällä vai ulkona? Mutta itse aiheesta, jota yrität kiertää kun argumenttisi loppuivat, vielä sen verran, että mahtaa olla hämmentävä tilanne "uskovalla" kun näin helposti pystytään osoittamaan, että uskontonne edustajat ovat noin pihalla uskontonne peruspilarista. Osoitin siis muutamalla kommentilla, että ymmäryksenne oppinne levittämisen kannalta keskeisestä asiasta, lähetyskäskystä on aivan avuton, kun kerran yritätte tehdä uskonnostanne sisäpiirin juttua.

Sinä olet kovin aggressiivinen tyyppi. Oletko miettinyt, että sinun asenteesi on sellainen, että sinun kanssasi ei kukaan halua keskustella koska ainoa tarkoituksesi on mollata uskovat.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinä olet kovin aggressiivinen tyyppi. Oletko miettinyt, että sinun asenteesi on sellainen, että sinun kanssasi ei kukaan halua keskustella koska ainoa tarkoituksesi on mollata uskovat.

"Sinä olet kovin aggressiivinen tyyppi. Oletko miettinyt, että sinun asenteesi on sellainen, että sinun kanssasi ei kukaan halua keskustella koska ainoa tarkoituksesi on mollata uskovat."

Oletkohan itse miettinyt, että sitä saa mitä tilaa? En minä osoita aggressiota ketä tahansa kohtaan, mutta jos minua kohtaan osoitat aggressiota, niin tulet taatusti saamaan sitä takaisin. Olet väärässä siinäkin, ettei kanssani haluttaisi keskustella, koska kokoajan kanssani keskustelee joku. Sinäkin aika usein. Erityisen väärässä olet siinä, että haluaisin mollata uskovat. Minä mollaan vain typeriä uskovia, en kaikkia uskovia, eikä se ole silti edes ainoa tarkoituseni, vaan se tapahtuu sinä sivussa kun teen jotain muuta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viittomakieltä puhuva ei kuule. Kysy vaikka Rissasen Jannelta, joka on ensimmäinen papiksi vihitty kuuro ja nykyään kuurojen pappi. On muuten tohtori Seppo Rissasen poika. Sepeteus aiheutti melkoisen kohun lähetysjärjestön johtajana, kun lähetti homoparin kirkon kehitystyöhön.

• Etkö sinä siis ole uskova? Vai väitätkö, ettet nytkin keskustele kanssani?

• Anonyymi kirjoitti:

Viittomakieltä puhuva ei kuule. Kysy vaikka Rissasen Jannelta, joka on ensimmäinen papiksi vihitty kuuro ja nykyään kuurojen pappi. On muuten tohtori Seppo Rissasen poika. Sepeteus aiheutti melkoisen kohun lähetysjärjestön johtajana, kun lähetti homoparin kirkon kehitystyöhön.

Miksi viittomakieltä puhuva ei voisi kuulla? Väitätkö, ettei viittomakieltä olisi opetettu tuloksellisesti myös kuuleville ihmisille?

• Anonyymi kirjoitti:

Tämä oli mainiota, että kuurot lukevat pisteillä. Taisi itse Pyhis sanella. 😅

• RepeRuutikallo kirjoitti:

Tämä oli mainiota, että kuurot lukevat pisteillä. Taisi itse Pyhis sanella. 😅

Totta kai. Pyhis ei kuitenkaan ilmeisesti saa ketään uskomaan suoraan, vaan kuuroillekin usko tehdään viittomalla, ja Raamatun ymmärrys aukeaa heillekin nimenomaan pistekirjoituksella.

• Anonyymi kirjoitti:

>ainoa tarkoituksesi on mollata uskovat.

Ehkä, mutta silti te hoidatte homman ihan itse päättömyyksiä suoltamalla.

• RepeRuutikallo kirjoitti:

>ainoa tarkoituksesi on mollata uskovat.

Ehkä, mutta silti te hoidatte homman ihan itse päättömyyksiä suoltamalla.

Onhan se outoa, että kun olen selkeästi mollannut vain minua vastaan hyökänneitä uskovia sekä yleisesti hihhulipilipaliosastoon kuuluvia tahoja vastaan enkä suinkaan kaikkia uskovia vastaan, että asia silti halutaan nähdä toisin. Ikään kuin jotkut oikein kerjäisivät sitä mollausta. Kuten sanot, he tosiaan hoitavatkin sen mollauksensa käytännössä itse, ja luulisi sen riittävän.

• Aloitus on provo, se tarkoitus on vain synnyttää riitelyä.

• Jos sellaista haluaa karttaa, olisi paras klikata tämä foorumi kiinni. Vältän kyllä useimpia kyseisen aloittajan provoja, mutta joskus pikkuriita piristää päivää. Vastakkainasettelun kautta voi haastaa omiakin käsityksiä, joskaan en väittäisi, että tämän aloittajan pyrkimykset olisivat millään tavalla haasteellisia. Mutta josko sitä joskus vaikka yllättyisi.

• Anonyymi

Ei vaan se on täyttä totta. Et sinäkään mitään Raamatusta ymmärrä.

• Anonyymi

Totuus kirpaisee, mutta ei siitä tule alkaa riiteleen.

• Entropia kirjoitti:

Jos sellaista haluaa karttaa, olisi paras klikata tämä foorumi kiinni. Vältän kyllä useimpia kyseisen aloittajan provoja, mutta joskus pikkuriita piristää päivää. Vastakkainasettelun kautta voi haastaa omiakin käsityksiä, joskaan en väittäisi, että tämän aloittajan pyrkimykset olisivat millään tavalla haasteellisia. Mutta josko sitä joskus vaikka yllättyisi.

Eipä moitetta sinulle tässä, kunhan sanoin mielipiteeni asiasta.

• fari.g kirjoitti:

Eipä moitetta sinulle tässä, kunhan sanoin mielipiteeni asiasta.

Juu ja olen ihan samaa mieltä kanssasi tästä asiasta.

• Anonyymi kirjoitti:

Totuus kirpaisee, mutta ei siitä tule alkaa riiteleen.

Se että väittää uskomuksiaan ”totuudeksi” on itsessään jo riidanhaasto. Eihän järkevät ihmiset sillä lailla puhu.

• Anonyymi

voi eih

"Jumalan Sanalla koska se on tarkoitettu vain uskoville."

Ajatus koossa ja (aivot hoi)! -sittenhän sitä ei kannata jakaa "ulkopuolisille"!

(kui2)

• Anonyymi

Niinpä, tämä palsta ja sinä olette hyvä esimerkki siitä kun Raamatut joutuvat vääriin käsiin.

• Anonyymi kirjoitti:

Niinpä, tämä palsta ja sinä olette hyvä esimerkki siitä kun Raamatut joutuvat vääriin käsiin.

Jälleen eräs Sanan levittämistä vastustava. Hmm. Vaikuttaa tosiaan siltä, että osa uskovista haluaa nimenomaan käpertyä omiin pikkupiireihinsä fiilistelemään uskoansa, ja välttää lähetyskäskyn velvoitteen aivan pokkana. Siinä on jälleen esimerkki uskon ristiriidoista.

• Anonyymi
        Entropia kirjoitti:

Jälleen eräs Sanan levittämistä vastustava. Hmm. Vaikuttaa tosiaan siltä, että osa uskovista haluaa nimenomaan käpertyä omiin pikkupiireihinsä fiilistelemään uskoansa, ja välttää lähetyskäskyn velvoitteen aivan pokkana. Siinä on jälleen esimerkki uskon ristiriidoista.

Sinulla on Sana, mitä sillä teet?

• Anonyymi kirjoitti:

Sinulla on Sana, mitä sillä teet?

Ei ole.

• Voisinhan minä tietysti alkaa sinulle sitä luetteloida, mutta miksi tekisin niin. Mitä se oikeastaan edes sinulle kuuluu, ja miten se liittyy tähän aiheeseen?

• Anonyymi
        Entropia kirjoitti:

Voisinhan minä tietysti alkaa sinulle sitä luetteloida, mutta miksi tekisin niin. Mitä se oikeastaan edes sinulle kuuluu, ja miten se liittyy tähän aiheeseen?

Erikoista, että olet eksynyt kristilliselle luterilaisuus palstalle vaikka et tiedä mitään Sanasta. Lähetyskäskyynkin kuitenkin viittasit.

• Anonyymi kirjoitti:

Erikoista, että olet eksynyt kristilliselle luterilaisuus palstalle vaikka et tiedä mitään Sanasta. Lähetyskäskyynkin kuitenkin viittasit.

Olet väärässä. Kyllä minä Sanasta jotain tiedän. Mutta miten, että tiesinpä tai en, mitenkään liittyy se, että tänne eksyminen olisi jotenkin erikoista? Mitäs erikoista siinä nyt on, että katsoo palstaa, jolla esiintyviä keskusteluita mainostetaan foorumin syötteessä?

• Anonyymi
        Entropia kirjoitti:

Olet väärässä. Kyllä minä Sanasta jotain tiedän. Mutta miten, että tiesinpä tai en, mitenkään liittyy se, että tänne eksyminen olisi jotenkin erikoista? Mitäs erikoista siinä nyt on, että katsoo palstaa, jolla esiintyviä keskusteluita mainostetaan foorumin syötteessä?

Onhan sinulla sitten Sana jos kerran siitä tiedät,

• Anonyymi kirjoitti:

Tiedänhän minä vaikka Antarktiksesta jotain, mutta se ei tarkoita, että minulla olisi Antarktis.

• Anonyymi
        Entropia kirjoitti:

Tiedänhän minä vaikka Antarktiksesta jotain, mutta se ei tarkoita, että minulla olisi Antarktis.

Sinulla on tieto Sanasta sinulla on tieto Antarktiksesta, päät itse mitä niillä teet. Mutta tieto sinulla on.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinulla on tieto Sanasta sinulla on tieto Antarktiksesta, päät itse mitä niillä teet. Mutta tieto sinulla on.

No kyllä minulla jotain tietoa joistain asoista on joo. On tieto Sanasta ja tieto Antarktiksesta. Mutta se ei edelleenkään tarkoita, että minulla olisi Sana yhtään sen enempää kuin, että minulla olisi Antarktis.

• Anonyymi
        Entropia kirjoitti:

No kyllä minulla jotain tietoa joistain asoista on joo. On tieto Sanasta ja tieto Antarktiksesta. Mutta se ei edelleenkään tarkoita, että minulla olisi Sana yhtään sen enempää kuin, että minulla olisi Antarktis.

Elämäsi kuulostaa todella vaikealta. Auttaisiko jos kävisit välillä ulkona niin kiukuttelusi laantuu,

• Anonyymi kirjoitti:

Elämäsi kuulostaa todella vaikealta. Auttaisiko jos kävisit välillä ulkona niin kiukuttelusi laantuu,

Sinä saat hallusinoida minun elämääni koskien aivan vapaasti mitä mieleesi sattua juolahtamaankaan, mutta minä en välttämättä ole houreistasi erityisen kiinnostunut. Toivonkin, että pidät ne jatkossa mielummin omana tietonasi.

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi Raamattuja on painettu niin käsittämättömän massiivisia määriä, jos se kerran ei saa joutua vääriin käsiin?

Eikö ennemminkin olisi pitänyt prässätä hyvin rajattuja painoksia ja jakaa ne vain taatusti uskoville? 🤔

• Anonyymi kirjoitti:

Tiedän paljonkin Apollo 11:sta, mutta ei minulla silti sitä ole..

• Anonyymi kirjoitti:

Jos mikä täällä kuulostaa todella vaikealta niin tiettyjen uskovien elämä. Ei ole sananvapautta eikä uskonnonvapautta ja päälle vielä vittuillaankin. Ainoa myönteinen asia heidän elämässään on Tempauksen odotus.

Ilmeisesti nämä uskovat eivät käy ulkona.

• Se onkin ihan reilua, ettei ketään yritetä käännytellä. Kyllä suomessa uskonnollisuuden piiriin pystyy hakeutumaan ihan itsekkin ei siihen tuputtelijoita tarvita.

• Anonyymi

Jokainen normaali ihminen pystyy torjumaan kohteliaasti kaikenlaiset tyrkyttäjät. Jos ei pysty kannataa muuttaa ykisn metsään.

• Anonyymi kirjoitti:

Jokainen normaali ihminen pystyy torjumaan kohteliaasti kaikenlaiset tyrkyttäjät. Jos ei pysty kannataa muuttaa ykisn metsään.

Pystyy tietenkin mutta kyllähän asian voi ajatella niinkin, että onko ihan pakko tyrkyttää :)

• Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

Pystyy tietenkin mutta kyllähän asian voi ajatella niinkin, että onko ihan pakko tyrkyttää :)

Pakko ei ole kuin kuolema. Mutta niin se vapaa yhteiskunta ja sananvapaus toimii.

• ”…älkää ateistit ja liberaalit repikö itseänne Jumalan Sanalla koska se on tarkoitettu vain uskoville.”

Mikä vika mielestäsi on siinä, että puolustaa vapautta?

Toisekseen – jälleen kerran – puhut vastaan Jeesuksen opetuksia:
      Mark. 2:17 Sen kuullessaan Jeesus sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."

• Anonyymi

Siis mitä? Miten nyt vapaus liittyy aloitukseen?

• Anonyymi

Miten liittyy aloitukseen?

Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      141
      7988
    2. Kaipaisin nyt kosketusta

jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.
      Ikävä
      32
      3170
    3. Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa

Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole
      Maailman menoa
      389
      2254
    4. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      284
      1780
    5. Kerrostaloihin ilmalämpöpumput

Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih
      Sinkut
      150
      1644
    6. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      21
      1481
    7. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      15
      1248
    8. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1239
    9. En ymmärrä käytöstäsi

Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      137
      1162
    10. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      18
      1142
    Aihe