Vapaa kuvaus

Aloituksia

13

Kommenttia

2736

1. Ihmetyttää kyllä että minkälaista tuo parisuhde-elämä joillakin on. Yksikin nainen siellä kirjoittaa että antaa miehelleen kerran kuussa vain siitä syystä ettei miehen tarvitsisi käydä maksullisella.

Väkisinkin tule mieleen että onkohan nyt noissa jutuissa ollut kyse nimenomaan semmoisista järkiliitoista joissa ei niitä tunteita toista kohtaan juurikaan ole, mutta roikutaan vain yhdessä kun ei uskota enää parempaakaan löytyvän. Vai voisiko olla kyse jostakin libidon totaalisesti kuihduttavasta sairaudesta tai jotain?

Vaikka 0 päivän vankalla parisuhdekokemuksellahan minä tässä toki näitä arveluitani heitä, että eipä sen puoleen…
  2. Kukahan tässä nyt oikein mahtaa käsittää väärin koko ajan.

Tarkoitin siis, etten itse tekisi niitä lapsia sellaisen miehen kanssa jonka koen olevan jotain muuta kuin se oikea, olkoon kuinka hyödyllinen tahansa, sillä materiaalinen hyöty on kuitenkin aika pieni korvaus siitä että joutuisi tuhlaamaan elämänsä sellaisen miehen kanssa jota ei voi rakastaa eikä kunnioittaa. (En käytä tuossa kuitenkaan sanontaa ”kukaan nainen ei tekisi..” siitä syystä että en jaksa uskoa aivan kaikkien naisten olevan niin tarkkoja tässä suhteessa; vrt. rikkaiden julkkismiesten kanssa seurustelevat nuoret kaunottaret.)

Enkä muutenkaan oikein ymmärrä miksi jankkaat koko ajan tuota miehen hyödyllisyyttä naiselle. Nainenko sitten on aivan kädetön eläin josta ei voi missään tilanteessa hyötyä miehelle? En minä miehestä kiinnostuessani todellakaan mieti sitä että saa asua ilmaiseksi miehen luksushuvilassa, vaan pikemminkin (jos asia nyt niin pitkälle joskus sattuisi etenemään) sitä vuokrakaksiota jonka vastike maksetaan puoliksi.

En myöskään tarkoita sitä että jokaisen miehen olisi ehdottomasti päätettävä haluaako niitä lapsia vai ei. Mainitsinpa nyt vain asiasta siitä syystä että ainakin tuolta nettideitin puolelta tuntuu löytyvän ihan jonkin verran niitä 40-60 –vuotiaita miehiä jotka itkevät sitä etteivät ehtineet perustaa perhettä. Vähän kyllä tulee surku näiden miesten puolesta, mutta ei voi mitään. Mielummin otan riskin kokonaan lapsettomaksi jäämisestä kuin hankkiudun tieten tahtoen palkattomaksi lasten- ja omaishoitajaksi, vielä kun näillä miehillä harvemmin on mitään muutakaan yhteistä minun kanssani.

Eli juu, varsinainen teiniromanssi ei juuri tällä hetkellä ehkä kuitenkaan ole se mitä itse olen hakemassa. Mutta ehkä voimme palata asiaan 10 vuoden kuluttua jolloin, mikäli olen sinkku, olen joko yhäri tai sitten luopunut lopullisesti perheen perustamisen ajatuksesta.
  3. ”Mies on ns. means to an end”
    “Mies on valinta B”

Sori, mutta eipä kyllä auennut palliotuksen järjenjuoksu edelleenkään yhtään sen paremmin.

Kuvitteletko siis ihan oikeasti että nainen tekee jotain rääkyviä, paskovia ja kaikin puolin omaa elämänlaatuansa huonontavia kersoja sen takia että pääsisi ehkä asumaan hieman isompaan asuntoon, joka kuitenkin pitäisi jakaa sen idioottimiehen ja hänen haisevien sukkiensa kanssa? Kun vaihtoehtona on elää omaa elämäänsä kaikista vastuista vapaana ja käyttää rahansa mielensä mukaan joko siihen (ikiomaan) asuntoon tai sitten reissaamiseen, tai molempiin jos panostaa työuraansa kunnolla.

Kyllä se lasten hankkiminen siinä mielessä ”pilaa” myös sen naisen elämän, että ei niitä ihan kenen kanssa tahansa aleta tehtailemaan, vaan valkataan valkkaamasta pääsyämmekin että löytyisi se mies jolle nuo omat harvinaiset lisääntymismahdollisuutensa voisi tuhlata. Mielestäni nimenomaan ne miehet joille joku nainen on suostunut jälkeläisiä tekemään ovat niitä jotka todella ovat saaneet kokea olevansa rakastettuja ja niitä parhaita mahdollisia isäehdokkaita _sillä_hetkellä_. Jos on erottu, niin se on johtunut olosuhteiden muutoksesta; ehkä naiselle on tullut synnytyksen jälkeinen masennus jota ei ole hoidettu, tai ehkä muuten vain ovat tunteet loppuneet, joko toiselta tai molemmilta.

Saman asian kääntöpuoli on se, että jos nainen periaatteessa haluaa hankkia lapsia, mutta sinun kanssasi seurustellessaan vain vatvoo ja viivyttelee asiaa, on se osoitus siitä että et ole tälle naiselle se jonka kanssa hän haluaisi loppuelämänsä viettää, vaan pelkkä laastari joka heitetään roskiin heti kunhan se geeniensä levittämiseen kelvollisempi mies löytyy. Tällä tavoin ajattelevat naiset ehkä tulkitsevat myös miehen liiallisen jahkailun kiinnostuksen puutteeksi, jolloin suhde kuivuu kasaan vaikka osapuolet muuten periaatteessa sopisivatkin toisilleen.

Biologinen kello –efekti liitetään usein juurikin meihin 30+ lapsettomiin naisiin, mutta minun mielestäni sietäisi kyllä miestenkin alkaa tuossa vaiheessa pikkuhiljaa pohtimaan sitä että haluavatko niitä lapsia saada koko elämänsä aikana. Muuten voi nimittäin mahdollisuudet siihen oikeaan naiseen mennä yllämainitusta syystä vain sen takia ettei miehellä ole vielä hajuakaan lastenhankkimisaikeistaan. Okei, VOI olla mahdollista että onnistut myöhemmällä iällä tekemään jungnerit ja hankkimaan itsellesi nuoren kaunottaren joka jostakin syystä haluaa tehdä lapsia juuri sinulle eikä jollekin itsensä ikäiselle komistukselle, mutta todennäköisyyksiä tälle voi sitten joka ätmi pohdiskella itsekseen.