Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
stellaria81
profiilit
stellaria81
stellaria81
Vapaa kuvaus
Aloituksia
13
Kommenttia
2736
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Onpas taas jännää lukea juttua siitä kuinka korkeasti koulutetut naiset vaativat mieheltä vähintään samantasoista koulutusta, ja kuinka insinööriys on joka tapauksessa naisille turn-off.
En tietenkään voi alkaa kiistämään kenenkään havaintoja, mutta omassa tuttavapirissäni nuo asiat eivät vain jostain syystä näytä toteutuvan alkuunkaan. Yliopistopiireistä ei juuri nyt muistu mieleen ainoatakaan paria, jossa miehellä olisi aidosti korkeampi tutkinto kuin naisella, mutta muutama naistohtori-miesmaisteri –pari tulee kyllä heti mieleen. Useimpien naispuolisten opiskelukaverien (maisterien) miehistä en toki tarkemmin tiedäkään miehen statusta, mutta jos kuitenkin yliopistopiirien ulkopuolelta on sen miehensä hommannut, niin voisin kuvitella, etteivät nekään nyt ihan tohtoristasoa ole.
Voi kyllä olla, että korkeasti koulutettuja naisia on paljon sinkkuina, mutta ei tämäkään välttämättä pelkästään naisten nirsoudella selity. En minäkään mitään turvenuijaa miehekseni huolisi, mutta kun ei se koulutus sitä ihmissuhteissa tarvittavaa järkeä lisää millään tavalla. Muutamakin pelkän amiksen käynyt mies olisi minulle kelvannut oikein hyvin, mutta minä en kelvannut heille. Näissä tapauksissa muuten ei edes ollut ulkonäöstä kysymys, sillä sen perusteellahan ne miehet minusta alun perin kiinnostuivatkin, mutta ilmeisesti sitten vain onnistuin vakuuttamaan nuo miehet paskuudestani vaimomateriaalina jotenkin muulla tavoin.
19.08.2014 16:59
No ei todellakaan riitä tuommoiset vuositulot, jos ei mies ole mitenkään muulla tavoin kiinnostava.
Eli se on vain joko tienattava vielä enemmän, tai sitten vain alennuttava lähestymään niitä itsesi tasoisia ja tyyppisiä naisia. Ei kai siinä muu auta.
19.08.2014 14:46
sukupuoli: mies
seksuaalinen suuntautuminen: hetero, bi
sijainti: oma maakunta (olipa siinä mitä tahansa, niin suurin osa yhteydenotoista tulee kauempaa)
suhdestatus: sinkku
ikä: 30-40v
ruumiinrakenne: hoikka, normaali, sporttinen, pyöreähkö (viimeisen on siis tarkoitus tarkoittaa semmoista rotevahkoa ruumiinrakennetta, ei pelkkää läskiä ilman lihasta)
pukeutumistyyli: aivan sama
lapset: ei lapsia
haluan lapsia: kyllä, ehkä joskus
tupakointi: savuton – hyvin harvoin
suhde alkoholiin: ei pisaraakaan – hyvässä seurassa (mieluummin oisin laittanut ylärajaksi ”ehkä juhlapäivinä”, mutta se taitaa käytännössä mennä liian niuhoiluksi)
liikunta: liikun säännöllisesti – olen elämäntapaliikkuja
Muita kriteereitä en nyt tuohon ole listannut, mutta kyllähän niitä käytännössä vielä jokusia lisää on. Rivien välistä voisi yrittää ymmärtää esim. sen, että kun itse olen elämänkumppania etsimässä, niin toivoisin miehelläkin olevan suunnilleen samanlaisia toiveita. Ja olkoonkin nirsoilua, mutta en lähtökohtaisesti syty kauheasti miehistä, jotka ovat huomattavasti minua itseäni lyhyempiä.
18.08.2014 21:53
Ei tietenkään käytännöllisyys usein olekaan mitään halvinta laatua.
En minä esim. reisitaskuhousuista puhuessani mitään markettibyysoja tarkoita, vaan aitoja Fjällräveneitä, joita käytän niiden kestävyytensä takia, eivätkä minusta olen edes pahan näköiset jos vain kantajansa tyyliin sopivat. Kyllä minäkin aina katson ulos lähtiessäni että vaatteet ovat itselleni ja muuhun asukokonaisuuteen sopivat, mutta en nyt kuitenkaan mihinkään semmoiseen erikoiseen muotilehtilookkiin pyri, vaan semmoiseen melko yksinkertaiseen ja itseäni miellyttävään.
17.08.2014 23:28
No jaa, kun nyt tarkemmin mietin, niin kyllähän minä taisin yhdestä treffikutsuksi tulkittavissa olevasta kieltäytyä opiskeluaikoinani, jokseenkin kymmenisen vuotta sitten, kun tuo pyyntö tuli aivan puun takaa ja mieheltä jota en kokenut millään tavoin kiinnostavaksi. Mutta ei minua kyllä muuten miehet ole koskaan livessä treffeille pyytäneet. eli tuo 10 v takainen juttu tosiaankin on koko elämäni ainoa livenä saatu treffikutsu.
17.08.2014 22:40
No kehä kolmosen ulkopuolellahan asuukin meitä pelkkiä lappalaisia…
17.08.2014 21:49
Siis olihan tuo nyt aika typerää kirjoittaa tänne nettiin noin sekava ja täysin järkeä vailla oleva viesti. Otan osaa.
17.08.2014 21:45
No noinhan siinä voi käydä, että miehelle iskee alemmuuskompleksi, jonka nainen sitten ymmärtää torjunnaksi, ja lopulta kumpikin on onneton. En haluaisi kääntää veistä haavassa, mutta uskon, että naisen tunteisiin voi vaikuttaa aika paljon näyttämällä hänelle ne omat todelliset tunteensa, ja jos olisit ollut vähän itsevarmempi ja rohkeampi, niin siinä olisi hyvinkin voinut se varakkaan suvun poika jäädä kakkoseksi.
Ottakaamme tästä opiksemme, ja olkaamme vähemmän ennakkoluuloisia noiden luokkaerojen kanssa.
17.08.2014 21:42
Noh, en nyt varsinaisesti koe työttömänä olevani mikään huippusaalis, mutta en silti koe sen mitenkään mahdottomasti vaikeuttavan parinetsintää. Kerron asian deittikumppanilleni mahdollisimman varhaisessa vaiheessa, enkä ole oikeastaan koskaan aistinut, että juuri se olisi se kiinnostuksen lopettava tekijä. Eivät miehet taida tosiaan niin hirmu tarkkoja olla sen työssäkäynnin suhteen, tai ehkäpä ne jotka ovat, pistävät sitten nettideitissä hakukriteereiksikin sen kokopäivätyön, eivätkä edes käy profiilissani, mikä on tietysti kaikista kätevintä.
Enempi sitä parinhakua taitaa hankaloittaa tämä nykyinen elämäntilanne, jossa on aika vaikea edes tavata sopivia kumppaniehdokkaita, kun päivät kuluvat opiskelussa useimpien tämänikäisten ollessa töissä. Baareissa en edelleenkään käy, koska en niissä viihdy, ja vapaa-ajalleni on parempaakin käyttöä. Kansalaisopiston kursseille kyllä tekisi kovasti mieli, mutta tiedän kokemuksesta, ettei aikani riittäisi semmoiseen opiskelun ja harrastusten lisäksi. Oikeastaan ainoa vaihtoehto siis on tuo nettideittailu, mikä onkin osoittautunut toimivaksi vaihtoehdoksi siihen nähden, että mitään muuta kautta en ole treffeille ikinä päässytkään.
Sitten vielä tuo aloittajankin mainitsema juttu, että olen pirun hankala tutustuttava, ja monen miehen kärsivällisyys loppuukin, kun ei edistyminen ole heidän mielestään riittävän nopeaa.
17.08.2014 21:36
En kyllä edelleenkään tajua, mitä oikein höpiset. Eihän tässä olla kyseenalaistettu matalasti koulutettujen miesten tarpeellisuutta tai hyvyyttä myös korkeasti koulutetun naisen kumppanina, vaan ihmetelty, että miksi matalasti koulutetuilla miehillä tuntuu olevan niin suuri kammo korkeammin koulutettuja naisia kohtaan, että jokainen muuten onnistuneen tuntuinen suhteen alku torpataan heti siihen koulutusasiaan.
Hmm, ehkäpä siellä amiksessa ei tosiaan kiinnitetä siihen luetun ymmärtämisen hallitsemiseen niin paljoa huomiota…
17.08.2014 21:16
Mitä siis oikein tällä kommentillasi tarkoitat? Olen kyllä itsekin kokenut monet kerrat sellaista, että esim. pelkän amiksen käynyt mies perääntyy, kun saa kuulla minun olevan aika korkeasti koulutettu, vaikka minun itseni mielestä koulutus ei todellakaan kerro ihmisen älykkyydestä tai sopivuudesta minun kumppanikseni yhtään mitään. Moni ihan mielenkiintoinenkin mies on minut hylännyt oletettavastikin juuri tuon koulutusasian takia, tai ainakin heti sen jälkeen kun kyseinen asia on tullut ilmi. Mutta toisaalta, enpä nyt tiedä onko sellainen mies kuitenkaan lopulta kovin älykäs, joka uskoo vakaasti että yliopistossa naisille opetetaan pelkästään yleistä v-mäisyyttä, eikä tämän takia viitsi edes tutustua akateemiseen naiseen.
17.08.2014 20:58
En toki voi puhua kaikkien naisten puolesta, mutta minusta vaikuttaa jotenkin kaukaa haetulta ajatukselta, että mies voisi vaatteillaan kovinkaan paljoa vaikuttaa kiinnostavuuteensa naisen silmissä. No tietty semmoiset ylilyönnit voivat vaikuttaa, ja esim. se, että mies on pukeutunut täysin tilanteeseen sopimattomasti ja epäkäytännöllisesti voi johtaa mielikuvaan ettei tässä nyt ole kysymyksessä mikään järjen jättiläinen.
Kovin hienosti arkenakin pukeutuva mies voisi arveluttaa vähäsen siinä mielessä, että kun itse panostan enempi siihen käytännöllisyyteen ja vaatteissa viihtymiseen kuin varsinaiseen tyyliin, niin en varmaankaan olisi kovin tyylikkään miehen ykkösvalinta. Eipä sillä, etteikö ”hienostelijamieskin” minulle kävisi, kunhan hyväksyisi minut omana itsenäni, eikä kauhistuisi vaikka joskus kuljenkin ihan ihmisten ilmoilla juurikin noissa parjatuissa reisitaskuhousuissa ja kauhtuneissa t-paidoissa.
17.08.2014 20:24
Kyllä se suhteeseen pääsyy miehelläkin riippuu enempi siitä yritteliäisyydestä kuin työtilanteesta. Olen todellakin nähnyt kuinka työttömällä narkkipaskalla on ihan kunnollisen oloinen (luultavasti työssäkäyvä) tyttöystävä, joka vieläpä odotti tälle paskalle lasta.
Ymmärrän kyllä sen, että nimenomaan kunnollisen miehen itsetunto voi olla vähän liian matalalla naisten iskemiseen, ellei työtä ole. Paskan tunnistaakin siitä, ettei se itsetunto tuollaisista huumeongelman tai työttömyyden kaltaisista pikkujutuista juurikaan laske.
16.08.2014 21:31
Jaa’a. Pitää nyt kyllä sanoa, etten oikeastaan ole koskaan kuvitellut itselleni mitään satuhäitä tai kärsinyt vauvakuumeesta. Itselleni sopivan miehen kyllä haluaisin löytää, mutta en tosiaan olisi ketään naimisiin vaatimassa missään vaiheessa. Jotenkin pidän avioliittoa vähän turhanaikaisena virityksenä, jolla ei ainakaan nykyään ole parisuhteen kestämisen kannalta mitään merkitystä. Muuten kyllä haluaisin ihan pitkän suhteen (mielellään koko loppuelämän pituisen), ja kaipa minä suostusin naimisiinkin menemään, jos se Täydellinen Mies minua sellaiseen pyytäisi ja asia olisi hänelle tärkeä.
16.08.2014 19:49
Yksiössä jonkin matkan päässä kaupungin keskustasta. Tilaa ei ole turhan paljoa, mutta eipä ole sitten liikaa vuokraakaan, eikä etäisyys ja huonot bussiyhteydetkään ole mikään ongelma kun kykenee ympärivuotiseen pyöräilyyn.
16.08.2014 19:17
Joo, panemassahan tässä minäkin olen, nimittäin aamiasmunia suuhuni.
16.08.2014 10:53
No kyllähän jotkut välillä onkin tosi ärsyttävästi tiellä, eivätkä millään tajua/viitsi väistää ennen kuin heille siitä huomauttaa. Kannattaisi siis tuommoisessa tilanteessa sen miehen pikkuisen tsekata, että onko todella tehnyt omalla ruhollaan sen jätskialtaan lähettyville pääsyn kaikille muille ihmisille täysin mahdottomaksi, ja sen jälkeen vasta alkaa pohtimaan, että olikohan tuo nyt aloite vai ei.
12.08.2014 21:46
Kyllähän se niin on, että nettideittailussa joko vain pitää olla luonnostaan hyvä kirjoittaja, tai jos ei sitä ole, niin sitten nähdä hiukan vaivaa niiden viestien pohtimisessa, eli miettiä että antaako tämä viesti nyt kirjoittajastaan täysipäisen kuvan, ja lopuksi oikolukea, ettei ihan joka sanassa ole kirjoitusvirhettä.
Omaperäisyys on aina hyvä homma, kunhan se on aitoa omaperäisyyttä, eikä mitään päälleliimattua teeskentelyä. Minulle on vastannut parikin semmoista selvästi vähän vähemmän kirjallisesti lahjakasta miestä, jotka päättivät kirjoittaa ihan pitkän tarinan avausviestiin, mutta käytännössä viestit sisälsivät vain minun oman profiilitekstini toisinnon, jossa mies vain muutamia sanamuotoiluja muuttamalla yrittää saada minut vakuuttuneeksi siitä, että hän pitää täsmälleen samoista asioista kuin minäkin. Onhan se tietty hyvä, että se profiiliteksti on luettu ajatuksella, mutta ei nyt ehkä ihan noinkaan sitä parasta mahdollista vaikutelmaa tehdä.
Jos nyt ei ihan diagnosoidusta masennuksesta kärsi, niin luulisi jokaisen ihmisen elämässä olevan edes jotain mistä on itsestään vähän ylpeä. Ei sen tosiaan tartte mitään vuorikiipeilyä olla, vaan vaikka jotain pienimuotoista harrastusta tai kiinnostuksen kohdetta josta tietää paljon. Semmoiset pikkujutut vähän avaa sitä ihmisen persoonaa ja kiinnostumaan paljon helpommin kuin joku yleispätevä lätinä joka pätee keneen tahansa.
12.08.2014 21:14
Niin. Kyllähän tuosta, ettei me naiset ihan jokaisen juoppopaskan viesteistä aivan lääpällämme olla, voikin ihan loogisesti päätellä, ettemme sieltä mitään miestä ole oikeasti hakemassakaan. Ihan vain huviksemme siellä hengataan että saisimme pakkeja jaella mahdollisimman paljon, kun se on meistä niin hemmetin mukavaa.
12.08.2014 20:50
Autanpa minäkin palstapoikia tässä ymmärrysongelmassa, ja nämä jutut liittyy erityisesti nettideitteihin, kun en kauheasti muita ole tässä viime aikoina harrastanut:
Olet minulle kyllä vähän turhan nuori.
-> Uiddu, mikä finninaamainen murkku. Mistä se on saanut päähänsä että minä jotain toyboyta olen tässä vailla?
Olet kyllä vähän vanha, kun mahdollisesti aattelin niitä lapsiakin joskus vielä hankkia.
-> Vanha kääpä, jolla on jo pennut tehtynä. Eikö se hitto vie osaa lukea profiilitekstiäni?
Minusta tuntuu, että olemme hiukan liian erilaisia ihmisiä.
-> Eih, miks mää vedän puoleeni aina näitä kehitysvammaisia?
11.08.2014 22:54
75 / 137